Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-15, 18:00   #16

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men om du bokade Xet i Atletico som du ansåg på förhand inte kunde förlora. Satt du kvar med bokningen vid 0-1 trots Atleticos dominans?

Förstå mig rätt här men som en trader försöker jag bara få dig att tänka till lite. Trading handlar om många bäckar små. Du måste ha en strategi när du ska gå ut. Vare sig det är rött eller grönt. Ett tips jag kan ge dig redan nu är att vänta ALDRIG ut slutsignalen även om det så skulle stå 2-0 och 5 minuter kvar och du sitter med en bokning på det andra laget. Står de i 1.01. Gröna. Sjuka grejer har hänt i matcher. Trust me I know.

En bra trade är alltid när du kan titta på en match och njuta av merparten av den där du vet att du går ut som en vinnare oavsett resultat.

Food for thought.

Lycka till!

Edit: Som RobinD säger!

Senast redigerad av zimzelen den 2013-02-15 klockan 18:01.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 18:03   #17

fxstc98s avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Kort och gott:

Bestäm när det finns värde och gå in.
Bestäm ett målodds och gå ur.
Upprepa

Sen om det är långa eller korta positioner är mindre viktigt, men om du inte har disciplin med detta då kommer "oturen" att stå dig dyrt.
Ok, ska kolla på det, jag har ju mest spelat på utgången , om man säger så.
Finns ju så jävla dåligt med info om bra sätt att spela.
Allt tar tid att sätta sig in i

Tack ändå för vettig info
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 18:50   #18
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Ok, ska kolla på det, jag har ju mest spelat på utgången , om man säger så.
Finns ju så jävla dåligt med info om bra sätt att spela.
Allt tar tid att sätta sig in i

Tack ändå för vettig info
Ja här det jag reagerade på, du spelar på utgången, dvs du spelar och inte tradear. Bara för att du placerar dina spel på betfair och användar funktionen boka så innebär inte det att du tradear.

Trade = byte

Du måste både köpa och sälja för att en trade ska ha genomförts, annars är det ju bara ett bet som vilket annat som helst.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 18:57   #19

fxstc98s avatar

Standard

Citat:
Ja här det jag reagerade på, du spelar på utgången, dvs du spelar och inte tradear. Bara för att du placerar dina spel på betfair och användar funktionen boka så innebär inte det att du tradear.

Trade = byte

Du måste både köpa och sälja för att en trade ska ha genomförts, annars är det ju bara ett bet som vilket annat som helst.
Jo det e ju sant men jag försöker ju köpa när det är billigt, å säljer när det gått upp bra, dvs plus. men om matchen ser ut att gå åt det håll jag tänkt mig, varför gå ur då?
Det e ju det som man måste lära sig, som jag sa förut, har läst massor, och, jag spelar efter den info jag hittat.. Funkat än så länge, men kanske inte vinnande i längden, vilket är vad jag eftersträvar.
Nu fick ju du mig att svikta i självförtroendet, gick ur, boka 1an, istället, och det slutade med en u plus, vilket ju e ok, :-)

Det som är bra med denna sidan, så mkt kunnskap, bara att suga åt sig.
Fast, jag har nog ändå inte riktig kläm på tradingen, om man ska va ärlig..eller realist.
Kan ju hoppas det håller i sig, tills man blir varm i kläderna..

till Robin
Gammal 2013-02-15, 19:24   #20

fxstc98s avatar

Standard

Trots sviktande självförtroende, spelas nu, Wolfsburg B München.
Ska se hur man kan få ut det mesta av den matchen
Försöka tänka om, och maximera vinsten.
Utgångsläget är W inte vinner........
Gammal 2013-02-15, 19:25   #21
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Om du söker runt på forumet så finns det många trådar som behandlar trading. Jag har själv testat många saker. Det jag iaf har lärt mig som Zimzelen redan sagt är att trading handlar ommånga bäckar små. Du ska inte ta hänsyn till om matchen ser ut att gå din väg.

Har du nått ditt målodds ska du ut, för rätt som det är så kommer det ett snöpligt mål mitt i massiv press från ditt lag och så är hela exponeringen förstörd.
Gammal 2013-02-15, 19:33   #22

fxstc98s avatar

Standard

Citat:
Om du söker runt på forumet så finns det många trådar som behandlar trading. Jag har själv testat många saker. Det jag iaf har lärt mig som Zimzelen redan sagt är att trading handlar ommånga bäckar små. Du ska inte ta hänsyn till om matchen ser ut att gå din väg.

Har du nått ditt målodds ska du ut, för rätt som det är så kommer det ett snöpligt mål mitt i massiv press från ditt lag och så är hela exponeringen förstörd.
Ja, du har rätt. Ska sätta mig, omvärdera, och läsa på mer.
Har kanske för mkt gambling i mig fortfarande, och det är det ju inte alls tal om i trading egentligen.
Det är lätt att tro man är på rätt väg när det går ens väg, men det är ju i det långa loppet det ska gå bra.

Tackar återigen av bra tips..
Man blir aldrig för gammal för att lära
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10)

Senast redigerad av fxstc98 den 2013-02-15 klockan 19:35.
Gammal 2013-02-15, 19:58   #23

fxstc98s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Men om du bokade Xet i Atletico som du ansåg på förhand inte kunde förlora. Satt du kvar med bokningen vid 0-1 trots Atleticos dominans?

Förstå mig rätt här men som en trader försöker jag bara få dig att tänka till lite. Trading handlar om många bäckar små. Du måste ha en strategi när du ska gå ut. Vare sig det är rött eller grönt. Ett tips jag kan ge dig redan nu är att vänta ALDRIG ut slutsignalen även om det så skulle stå 2-0 och 5 minuter kvar och du sitter med en bokning på det andra laget. Står de i 1.01. Gröna. Sjuka grejer har hänt i matcher. Trust me I know.

En bra trade är alltid när du kan titta på en match och njuta av merparten av den där du vet att du går ut som en vinnare oavsett resultat.

Food for thought.

Lycka till!

Edit: Som RobinD säger!
Ja i den matchen var jag så övertygad att dom faktiskt skulle vinna, så jag va kvar. Sen blev det ju 0-2 å då tyckte jag det kändes säkert, att det INTE skulle bli x.
Jag förstår hur du tänker, och, det är jag som måste ända mitt tänk.
Jag är sällan kvar till slutet, har en gräns runt 60 min, Oavsett grönt eller rött.
Har oftast gåt ur när vinsten legat mellan 40-50% av insatsen..
Har en plan som jag försöker följa, sen om det blir en match, eller 3-4 på en dag spelar ingen roll,,, så, tänket många bäckar små har jag med.

Tack för bra tips, och hjälp på vägen.
Gammal 2013-02-15, 20:12   #24

zimzelens avatar

Standard

Jo men 0-2 kom i minut 90+5 eller hur Tro F det att man är säker på att det inte kommer bli 2-2 efter det! Sett till matchen var ju sannolikheten större på att det ska bli 1-1 än 0-2 eller hur?

Risky stuff.
Gammal 2013-02-15, 20:12   #25

K_UGERs avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4147
Standard

Många grönar ut för tidigt och tappar således värde. Ett lika stort fel som att ignorera sin stopploss.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimzelen (+10)
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 20:18   #26

zimzelens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av K_UGER Visa inlägg
Många grönar ut för tidigt och tappar således värde. Ett lika stort fel som att ignorera sin stopploss.
Helt rätt, men nu snackar vi överkurs. Som nybörjare är det viktigt att inte bli blind på vad man kan vinna.
Gammal 2013-02-15, 20:19   #27
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Ligger det inte större möjligheter i att boka stora favvar. Tycker du börjar i fel håll i att boka så pass höga odds.

Det är iallafall hur jag lägger upp det på Betfair

Desto större favvar desto bättre. Stora skrällar kommer alltid och då blir utväxlingen enorm.

Sen är ju frågan vilket som ger bäst avkastning över tid. Att ligga kvar i positionerna full ut, eller sälja av

Men kul som fan att du håller på
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 20:20   #28

fxstc98s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Jo men 0-2 kom i minut 90+5 eller hur Tro F det att man är säker på att det inte kommer bli 2-2 efter det! Sett till matchen var ju sannolikheten större på att det ska bli 1-1 än 0-2 eller hur?

Risky stuff.
Jo, jag håller med dig till fullo, den matchen, som jag skrev, va tur..
Brukar faktiskt inte sitta kvar så, som jag gjorde. Grejen va den att jag spelat på annat oxo, så det spelade inte så stor roll hur det gick. Omdömmeslöst kanske, men så va det.
Annars hade jag gått ur tidigare, till förlust.
En TUR match.
Därför det skulle vara intressant att ha en diskusion med erfarna tradare, så man kan lära sig.. Jag har bara läst, och kört på.
Va tycker du om
Wolfsburg B München nu då?? Jag e grön, men i min värld tycker jag det känns säkert, tror ju ALDRIG att W lyckas vinna denna??
Gamblar jag nu igen?

MKT tacksam för all kritik, bra som, hmm, nja,, fan, inte dum kritik, men ändå
Gammal 2013-02-15, 20:22   #29
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Jo, jag håller med dig till fullo, den matchen, som jag skrev, va tur..
Brukar faktiskt inte sitta kvar så, som jag gjorde. Grejen va den att jag spelat på annat oxo, så det spelade inte så stor roll hur det gick. Omdömmeslöst kanske, men så va det.
Annars hade jag gått ur tidigare, till förlust.
En TUR match.
Därför det skulle vara intressant att ha en diskusion med erfarna tradare, så man kan lära sig.. Jag har bara läst, och kört på.
Va tycker du om
Wolfsburg B München nu då?? Jag e grön, men i min värld tycker jag det känns säkert, tror ju ALDRIG att W lyckas vinna denna??
Gamblar jag nu igen?

MKT tacksam för all kritik, bra som, hmm, nja,, fan, inte dum kritik, men ändå
Lite rel syn på det igen, det handlar ju inte om att Wolfsburg inte lyckas vinna. Det räcker med 1-1 för att du ska sitta i en obekväm sits. Dessutom, ska du ta en position så måste det ju finnas värde i det. Har du position sedan innan eller ska du in och backa BM nu när de leder?
Gammal 2013-02-15, 20:25   #30

fxstc98s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ligger det inte större möjligheter i att boka stora favvar. Tycker du börjar i fel håll i att boka så pass höga odds.

Det är iallafall hur jag lägger upp det på Betfair

Desto större favvar desto bättre. Stora skrällar kommer alltid och då blir utväxlingen enorm.

Sen är ju frågan vilket som ger bäst avkastning över tid. Att ligga kvar i positionerna full ut, eller sälja av

Men kul som fan att du håller på
Nja, nu vet jag ju inte om jag håller på helt fel.. jag menar, jag bokar ett odds, låt säga Wolfsburg nu, dom ska INTE vinna, då boka jag 2an till 8,8. JAG vinner ju bara det jag satsat, vi säger som nu, 7u,då vinner jag 14, dvs 7u + MEN, jag riskerar ju en himla massa mer.
Jag kanske e helt fel ute, jag vet inte, men, det har gått bra iallafall, men som sagt, vill ju att det ska fortsätta så
Svara

td