|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-02, 22:18 | #106 |
Banned
|
Kommer imorrn Perfa.
Nackdelen med GI är ju att det blir mkt kött och fisk, dvs relativt dyra råvaror. Gäller hålla bra BRM på hushållskassan så detta kräver planering. Mina köttinköp kommer jag att göra hos Deniz Kött vid Spånga Torg. Har handlat av Deniz minst 10 år tillbaka. Från början hade han sin affär i Rinkeby C. Deniz är inte bara billig, utan har alltid kött av mkt hög kvalite. Dessutom har jag alltid kunnat krita några tusen i hans butik när jag varit gul. Han är en riktigt bra och skön snubbe. Lojalitet är viktigt för mig och jag kommer alltid handla i hans butik. Har ni vägarna förbi så testa! Gällande fiskinköpen så har jag ingen bra leverantör, saluhallarna har ju bra kvalite men priserna är inget för mig. Om någon har tips på bra fiskbutik så uppskattas det. Senast redigerad av kriga den 2013-02-02 klockan 22:19. |
2013-02-03, 09:59 | #107 |
Sharpest
|
Det första man tappar i början är ju vätska. Så att gå ned 4-5kg första veckan är inga problem. Du kommer märka att du gör fler toabesök/dag än per vecka Det jobbiga kommer senare. Glöm heller inte att äta avocado/linfrön. För du kommer få en jävligt hård mage i början. Samt vecka 2-3 börjar du bli yr, orklös, trött, seg men det är en övergångsfas. Ha det i åtanken och du kommer klara dig genom den fasen. Ett annat sett att slippa det är att träna samtidigt. Själv har jag kort på fitness24seven gymmet. Ingen bindningstid och endast 200spänn/månad. Gå in/ut när du vill då de är obemannade och det viktigaste av allt är att de flesta har gratis parkering anslutet
Är själv i en deffperiod med nämligen, började för 12 dagar sedan och nere 5.8kg Dock kombinerar jag det med motion/träning även. Är 178 och planerar att nå till 76kg. Väger 80.6 nu. Skippar alla kolhydratkällor och sockerintag. Nu reagerar kroppar olika, men följande har jag märkt funkar kanon på mig. Mitt råd till en riktigt god och mättande frukost är 2 kokta ägg, 2 thin crisp (knäckebröd dock extra tunn) och lite majonäs. Bred majonäset på knäcket, slicea äggen i en sån där delare och lägg på. Håller mig mätt framtill 12-13tiden om jag äter kl 07:30. Har aldrig tröttnat på denna frukost och kört samma i 4 veckor på rad nu. Sedan måste du även skippa frukt och mjölk tyvärr (jag som älskar både och). Frukt innehåller fruktos = socker. Du vill programmera om din lever att börja tillverka eget socker från proteinet vilket tar ca 1månad. Värst av allt är ju att jag älskar sushi även och brukade äta det 1-3x i veckan. :( Nu lär asiaterna undra vart jag tagit vägen De roligaste är när man får höra av andra, "du ser mycket piggare ut". Sådan egoboost man får Nu finns det ju många självutnämnda experter överallt, så det tar nog tid att komma fram till vad ens kropp reagerar bäst på då vi reagerar olika. Lycka till! Lite bilder på vad jag åt på kvällen, till lunch morgonen därpå och på kvällen. 930 kcal totalt fördelat på 3 portioner (=310/port). Supergott och väldigt mättande finns i spoilern nedan: Spoiler:
|
2013-02-03, 10:07 | #108 |
Nu blev det väl ändå lite tokigt? Omvandla fett till glukos?
|
|
2013-02-03, 10:13 | #109 |
Sharpest
|
Wops, menade proteinet såklart. Redigerade inlägget!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+5) |
2013-02-03, 10:15 | #110 |
Banned
|
Tack för fina tips KP. 200 bucks för obunden träning låter riktigt bra, får kolla om jag hittar den kedjan i min närhet.
Såg riktigt god ut din maträtt, den provar jag framöver. Alla typer av menytips, träningsråd, men framför allt bilder på bra nyttiga maträtter upskattas. Gäller ju att hitta stor motivation så här i början. |
2013-02-03, 10:28 | #111 |
Banned
|
Förlust för Serie 7 inatt. Edmonton- Colorado 1-3
Saldo: 101.000:- Levande serie 1st (1850:-) |
2013-02-03, 11:23 | #112 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Träningsråd:
Högpulsträning med många repetitioner och lite vila, cirkelträning på 8-10 övningar där du håller igång hela tiden och vilar olika muskelgrupper när du aktiverar en annan. Perfekt upplägg för att öka fettförbränningen och samtidigt bygga funktionell styrka. Exempel på övningar: Marklyft Armhävningar med ena handen på en boll (växla sida) Olika TRX-övningar om ditt gym har sådana redskap hängades i taket. Crunches/Situps Knäböj med viktboll som pressas över huvudet när du reser dig. Plankan Upphopp på pall/bänk Ta en stor viktplatta och rotera runt huvudet med hjälp av axlar/skuldror (svårt att beskriva denna övning, men skön är den) Kort och gott, jobba mycket med egna kroppsvikten och se till att ha pulsen uppe hela tiden. Ett annat tips om man har bråttom är att sätta sig och ro en halvmil, tar mig som är i rätt normal fysisk kondition ca 23-24 minuter och det är min uppvärmning inför varje pass, men gör man det 3-5 ggr i veckan skulle det nog vara tillräckligt med träning för de flesta som vill förlora vikt förutsatt att man i övrigt äter rätt. När det kommer till frukost är ju turkisk yoghurt utspädd med grädde rätt bra om du vill äta yoghurt men slippa de sötade skiten som finns överallt. Är du inte benhård med lchf så funkar egen musli, där du rostar dinkelflingor, rågflingor, havregryn, cocosflingor i lite honung. Fyll på med linfrön, pumpakärnor, gojibär och russin. Slår allt du köper i affären och är iaf energi från dugliga råvaror. Ska du tillåta dig själv kolhydrater så ha intaget till frukosten och stryp lunch/middag, då har du längre vaken tid på dig att förbränna, vilket kan kompensera för att du tillåter dig själv att äta lite kolhydrater. Ska tillägga att jag inte är mycket för tanken av att skippa kolhydrater helt då jag anser att det går att må bra och förbränna även utan att strypa intaget helt. Man får inte glömma att du ska stanna kvar med din nya vikt längre än det tog att bli av med den om det ska vara värt att gå ned den i förstaläget. Då kan det ju vara klokt att göra det på ett sätt so du faktiskt trivs med och kan leva med i resten av livet. Jag själv skulle aldrig klara att leva utan kolhydrater i resten av mitt liv så det skulle vara förgäves att nå en målvikt tack vare lchf. |
2013-02-03, 11:46 | #113 |
Banned
|
Tack Robin. Mkt inspirerande tips.
Känner direkt att den roddträning du nämner skulle passa mig perfekt. Initialt. Målet är ju inte bara att gå ner i vikt utan att bli av med sälkroppen och skapa lite linjer. Att succesivt lägga in lite kolhydrater i kosten låter som en bra ide. Kör iallafall första månaden helt utan carbs och sedan får vi se. Kommer inte heller vara helt manisk beträffande kosten, slinker det med nån carb så är ju inte det hela världen. Start projekt GI. Måndag 4/2 Kl 06.00 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10) |
2013-02-03, 12:13 | #114 |
Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 10272013 oggeborreh Stats: 251 - 271 - 41 ROI: 100.13% Vinstprocent: 48.08% |
@kriga
Jag tänkte i samma banor som du innan jag började dvs "fan va dyrt detta kommer bli". Dock så har det för min del varit samma kassa om inte lite mindre med lchf. Anledningen är att man skippar att köpa all skit man tidigare gjorde, kan vara att gå å köpa lite chips å cola en fredagskväll, oboy, m.m. Alltså mat man inte håller sig mött på, brukar handla för ca 4500 kr / månad till 2 vuxna plus en 1 åring med allt som hör till från mataffärrn @kp Övergångsbesvären kan vara förjävliga men det är bara att härda ut
2013-02-03, 12:17 | #115 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Kanske dags att skapa en dagbok i ämnet istället? Risken är att det här bara blir prat om bantning och träning, samt kosthållning... Bara en tanke...
2013-02-03, 12:40 | #116 |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
"Man får inte glömma att du ska stanna kvar med din nya vikt längre än det tog att bli av med den om det ska vara värt att gå ned den i förstaläget. Då kan det ju vara klokt att göra det på ett sätt so du faktiskt trivs med och kan leva med i resten av livet. Jag själv skulle aldrig klara att leva utan kolhydrater i resten av mitt liv så det skulle vara förgäves att nå en målvikt tack vare lchf."
Får nog säga att Robins avslutande stycke är viktigast att tänka på. Sen gäller det nog för folk som börjar att träna att ta det försiktigt ibörjan, starta upp med att frigöra två tider i veckan som är vigda åt träning. Att rivstarta med träning 4-5 ggr i veckan, ändar bara i sjukdom och skador. A&O är kontinuitet. |
2013-02-03, 13:08 | #117 |
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Mitt tips är att dryga ut maträtter som inte riktigt mättar med bönor och linser. Relativt lågt kolhydratinnehåll, ganska mycket fibrer och man kan äta i princip hur mycket som helst eftersom de mättar bra.
Kör man lchf tycker jag man ska vara försiktig med nötter. Det är ju risk för lite dominoeffekt med dem (tar man en, tar man många) och i slutändan handlar viktminskning ju enbart om kalorier in kalorier ut. Jag börjar också imorgon. Kommer (försöka) äta grönsaker, baljväxter och protein med en fridag i veckan. Har haft riktigt bra resultat med detta tidigare, men har en tendens att köra igång sånt här i fel faser av mitt liv. Så även nu, då familjen blev en till i måndags. Vi får se hur länge det håller |
2013-02-03, 13:22 | #118 |
Man vet när en speldagbok kommer bli populär
2013-02-03, 13:22 | #119 |
Banned
|
Spel. Serie 8. Bandy VM Final. Ryssland + 1.5. Odds 1.85
Tycker Sverige blivit på tok för stora favoriter här och jag tror på en jämn match. Skulle inte bli förvånad om den går till OT. Fint värde när man bjuds dessa priser. Ryssland +1.5 Insats 1000:-/ Unibet/ Spelstopp 15.30 .................................................. .................................................. ... Serie 9. Här väljer jag att rygga ett spel från Oggeborrehs dagbok som känns klart prisvärt. Oskarshamn vs Dif. Över 5.5 odds 2.18 (Pinnacle) Insats 1000:- |
2013-02-03, 13:26 | #120 |
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
http://www.lchfrecept.com/Default.aspx
Lycka till, och som nämnts, glöm inte träningen, både nyttigt och skönt, helst efteråt |
|