Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-29, 15:07   #31
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25028

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Kriga på! Ska bli intressant att följa detta!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-29, 16:46   #32
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Kriga på! Ska bli intressant att följa detta!
Kul att ha dig tillbaka Lazlo!

Lite höjda glas för Sacramento

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-29, 16:59   #33
Banned

Standard

Fin start för dagboken. Platsspelet satt klockrent,då Lexington Ås pep omedelbart till spets och segern skrevs enkel. Tycker jag låg rätt i värderingen av oddset och avslagen på de flesta motbuden visade sig stämma.

Saldo 99.000:-

Levande Serie 1: 2.573:- (1 spel kvar i denna serie)

Kommer som max så här till en början ha 3 serier igång.

Kommer blanda upp spelen rejält, bara priserna är de rätta så spelar inte sporten ngn roll.

Mina egna drag kommer i huvudsak att vara inom travet. Förövrigt kommer jag bla följa vissa rekare jag har stort förtroende för, bla Lazlo. Samt en del betaltjänster.

Vill gärna säga det att om ni har bra spelideer ideer så tveka inte att kasta in dragen i min dagbok. Nya infallsvinklar är ett måste för att utvecklas.

Lite box

Senast redigerad av kriga den 2013-01-29 klockan 17:01.
Gammal 2013-01-29, 21:06   #34
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Menar du att kuskarna i Norrland är sämre än de i södra Sverige????

Du följer inte travet i Norrland så mycket, eller?
Följer i princip allt trav via Atg Live.

Har en rank i pricip på alla kuskar, dels då de tävlar på riksnivå, men även på lokal nivå. Tycker det är en stor skillnad på detta. Ta tex Robert Bergh, han släpps ju väldigt ofta till billig spets i norr, då hans hästar ofta är en bra rygg i den tunna norrländska konkurensen. När han sedan är på Solvalla eller V75 så visar ju inte kuskarna alls samma respekt för Bergh och hans Styrningar.
Tycker därför att värdet är högre på Bergh lokalt än vid rikstrav.

Jag anser att värdet i min kuskrank är bra mkt tack vare den uppdelningen.
Ha i åtanke att dessa värderingar endast är som HTH kuskar. Viktigt skillnad där. När det gäller poolspel och kuskranken där så ser den ju helt annorlunda ut, men då är det givetvis helt andra faktorer att väga in.

Är Norrlandskuskar generellt sämre än de från söder?
Svar ja: Antar att det beror på all inavel, men även kylan kan spela in.
slindoffer (+1), satori (+5)
Gammal 2013-01-29, 21:09   #35

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Detta gjorde min kväll.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-29, 21:42   #36

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Följer i princip allt trav via Atg Live.

Har en rank i pricip på alla kuskar, dels då de tävlar på riksnivå, men även på lokal nivå. Tycker det är en stor skillnad på detta. Ta tex Robert Bergh, han släpps ju väldigt ofta till billig spets i norr, då hans hästar ofta är en bra rygg i den tunna norrländska konkurensen. När han sedan är på Solvalla eller V75 så visar ju inte kuskarna alls samma respekt för Bergh och hans Styrningar.
Tycker därför att värdet är högre på Bergh lokalt än vid rikstrav.

Jag anser att värdet i min kuskrank är bra mkt tack vare den uppdelningen.
Ha i åtanke att dessa värderingar endast är som HTH kuskar. Viktigt skillnad där. När det gäller poolspel och kuskranken där så ser den ju helt annorlunda ut, men då är det givetvis helt andra faktorer att väga in.

Att Bergharns hästar duger bättre i Norrland än på Valla har ju inget att göra med hur han är som kusk! I min bok är Bergh kanske en av Sveriges mest underskattade drivers. Hade han inte haft så många egna hästar och istället riktat in sig på att vara catchdriver hade han varit i samma klass som Goop, Kihlström, Kontio mfl.

Håller inte med om att Norrlandskuskarna är sämre än söderdito, däremot är oftast hästarna sämre. Men det har ju som sagt ingenting med kuskprestationerna att göra.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-29, 21:56   #37
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Att Bergharns hästar duger bättre i Norrland än på Valla har ju inget att göra med hur han är som kusk! I min bok är Bergh kanske en av Sveriges mest underskattade drivers. Hade han inte haft så många egna hästar och istället riktat in sig på att vara catchdriver hade han varit i samma klass som Goop, Kihlström, Kontio mfl.

Håller inte med om att Norrlandskuskarna är sämre än söderdito, däremot är oftast hästarna sämre. Men det har ju som sagt ingenting med kuskprestationerna att göra.
Håller med om att Bergh är en mkt bra kusk, underskattad vet jag väl iooffs inte om han är?
Jag har honom 2+ lokalt(2max) och 1+ på riksnivå. Hth värderingen skiljer ju mkt från en normal värdering.

Hanna Olofsson tex tycker jag är en mkt intressant kusk när det rör sig om poolspel. offensiv och vågar chansa gör ju värdet högt sätta understreckat. Som HTH däremot mkt svag, överforcerar ofta och kör mkt galopp.

Likadant med tex Petter Lundberg, lätt retard den killen, men snubbar som kan friska på i spets med en 60 oddsare är ju alltid intressanta på ett poolspel.
Men samma där, kör alldeles för vårdslöst för att vara en bra HTH kusk
Gammal 2013-01-29, 22:20   #38

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Håller med om att Bergh är en mkt bra kusk, underskattad vet jag väl iooffs inte om han är?
Jag har honom 2+ lokalt(2max) och 1+ på riksnivå. Hth värderingen skiljer ju mkt från en normal värdering.

Hanna Olofsson tex tycker jag är en mkt intressant kusk när det rör sig om poolspel. offensiv och vågar chansa gör ju värdet högt sätta understreckat. Som HTH däremot mkt svag, överforcerar ofta och kör mkt galopp.

Likadant med tex Petter Lundberg, lätt retard den killen, men snubbar som kan friska på i spets med en 60 oddsare är ju alltid intressanta på ett poolspel.
Men samma där, kör alldeles för vårdslöst för att vara en bra HTH kusk

Håller med dig i mycket kriga, men Hanna Olofsson??? Det du beskriver henne för gäller ju xx-antal kuskar och oftast i samma lopp. Du kan ju hitta dessa i varje lopp, särskilt i de av sämre klass och oftast i norr...

Det jag menar är att i ett lopp kan du ju hitta x-antal kuskar som är skrällskuskar och det är ju intet för intet att de är just detta, nämligen SKRÄLLkuskar!

Det man hellre skall leta efter är lite bättre kuskar i ex. lärlingslopp - där kan dessa verkligen vara skillnaden i ett lopp som på förhand ser ganska jämnt ut... Är det många lallare, leta ut den bästa lallaren och lira denne - ger många gånger utslag...

Men det var kanske det du menade...?

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-29, 22:33   #39
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Håller med dig i mycket kriga, men Hanna Olofsson??? Det du beskriver henne för gäller ju xx-antal kuskar och oftast i samma lopp. Du kan ju hitta dessa i varje lopp, särskilt i de av sämre klass och oftast i norr...

Det jag menar är att i ett lopp kan du ju hitta x-antal kuskar som är skrällskuskar och det är ju intet för intet att de är just detta, nämligen SKRÄLLkuskar!

Det man hellre skall leta efter är lite bättre kuskar i ex. lärlingslopp - där kan dessa verkligen vara skillnaden i ett lopp som på förhand ser ganska jämnt ut... Är det många lallare, leta ut den bästa lallaren och lira denne - ger många gånger utslag...

Men det var kanske det du menade...?
Ibland vet jag inte själv vad jag menar. Men alltid kul med dina insiktsfulla travkommentarer. Du kan ditt trav onekligen.

Beträffande fröken Olofsson så kanske jag inte är helt objektiv.
Hon är så där kvinnligt råbarkat hård som bara norrlänningar kan vara, och det blir ganska svårhanterligt.

Hon kör tydligen en Volvo 245.
Blir det mera skog o kottar än så?
Pilkast (+5)
Gammal 2013-01-29, 22:47   #40

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Standard

Ska vi snacka spel och kuskar är det fruktansvärt intressant att spela en häst som är kuskförstärkt. T ex när en lärling eller amatör brukar köra, och sedan sätter de upp en riktigt bra kusk. Brukar konstigt nog ge fina odds också.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-30, 00:03   #41
Banned

Standard

Tycker det är kul med lite variation i min dagbok, så till och från kommer jag berätta lite om mig själv och mina genom åren högst tvivelaktiga bravader.

Jag ska vara helt ärlig. Jag kommer aldrig kunna ligga plus på spel under min livstid. Jo möjligen om jag klonkar V75. Rejält.

Jag har genom åren varit en usel spelare. Pga av att jag till och från haft väldigt gott om pengar som jag dragit in på andra affärsverksamheter så har jag oxå haft mkt kapaital att spela bort.

Jag kan inte direkt påstå att jag varit spelmissbrukare,åtminstone inte den klassiska, har aldrig spelat maskiner eller casiono eller andra slumpspel.

Jag har bara varit dum och haft en oerhörd nonchalant syn på pengar.

Anledningen till att jag berättar detta är att jag hoppas att ingen ska göra samma misstag jag har gjort.

Värdering av odds och liknande har under större delen av mitt liv inte intresserat mig, utan har ofta laddad på devisen "det är helt klart"., jag kliver in.

För två år sedan beslöt jag mig för att ändra på mitt beetende och det är en process jag ständigt jobbar med. Bla har denna sajt, Sharps varit till stor hjälp för att förändra mitt tänk och mitt BRM

Sedan 1.5 år tillbaks har jag varit vinnande på sportspel. Tillfälligt möjligvis men jag jobbar på det. Jag har lagt om mitt spelande och tänk totalt och jag är ödmjuk inför vad framtiden planerat för mig.

Jag har dessutom familj nu och har inte råd med samma misstag som tidigare.

Här kommer en liten story som det tyvärr finns många liknande av.

Har för mig att jag var 18. Var inne på mitt tredje år i Stockholm och saker och ting ville väl inte riktigt lossna. Ett av problemen var ju att hitta en vettig bostad.

Tillslut efter många och långa disskutioner hade jag lyckats övertyga min far att borga för ett lån till en bostadsrätt. På den tiden var ju priserna helt annorlunda och jag skulle köpa en 1a på Roslagsgatan för ca 400k som jag har för mig den kostade. Villkoret från min far var att jag skaffade 40.000 kr till kontant insatsen, samt att jag lovade att sköta betalningarna klanderfritt.
Jag har alltid skött mina åtaganden så jag var inte orolig över att inte klara avbetalningarna.

Jag hade fått ihop exakt 40 k, dels delade jag ut tidningar varje morgon, samt att jag sålde kokosbollar till lunchrestauranger(verksamheten ökades senare ut men det blir en annan story)

På torsdag skulle jag träffa banken tillsammans med min far som rest från landet för detta ändamål.

På onsdag var det som vanligt Solvalla, hade inte varit där på några veckor och tänkte att jag kunde åka ut och göra en v5a och bara softa. Det var högsommar.

Eftersom jag inte vågade lämna 40k i det rum jag hyrde så hade jag dessa i fickan.

Hursomhelst, Lopp 5 skulle börja och i det loppet startade Stickan en helt "klar" gulddivisionare. Den stod i 1.20.

Då händer det som inte får hända. Jag satsar 10k vinnare och tänkte tjäna 2k snabba.
Vad händer, mkt välförtjänt så straffar Gud mig omedelbart. Stickans klaring studsar bakom bilen.

Jag var ung och orutinerad och vart mkt stressad av situationen. Nu var goda råd dyra.

Som ni förmodligen kan räkna ut så försökte jag spela tillbaka pengarna, givetvis helt utan framgång.

När sista loppet ska gå har jag 5000kr kvar. Där startar en häst från bricka 1, har för mig att den hette Akrobat G och Kördes av Kaj Widell.
Hästen hade en dålig rad men jag visste ju sedan tidigare att den bara gick i spets.

Jag laddade all in 5k på Akrobat G och när starten gick har jag för mig att totolisatorn visade på 9ggr.

Akrobat G spetsade lätt och fick bestämma. Vid det här laget hade jag redan gett upp och orkade inte ens hoppas.

Stod på e läktarn och såg loppet. 500 kvar så drog Kajan hårt och övriga hade svårt att följa.

Hoppet kom tillbaka.

Då jävlar körde jag all in. Som en riktigt maniac började jag skrika på Kajan.

Kör nu Kajan för helvete, kör. Folk stirrade, men vad fan, denna var ju viktig.

När hästarna kommer på upploppet leder Akrobat G med flera längder jag har tagit mig ner via eläkarens trappor och springer allt vad jag kan längs med upploppet och skriker.

Akrobat G vann loppet och jag hämtade 45k i kassan. Dan efter löste jag och farsan lägenhetsköpet.

Det var en hyffsad kick. På den tiden

För en gångs skull slutade det lyckligt. Det gjorde det sällan
fxstc98 (+10), DD (+1), Lazlo (+1), Wagner (+5), Pilkast (+25), AndreasB1897 (+5), Rojiblanco (+10), SuprMario (+5), eventours (+50), BlackCobra (+1), SlimCharles (+5), sacro (+20), V75fahlle (+5), satori (+5), Skubb14 (+5), korvarm (+5), Shell Peppe (+2), KungKlave (+1), smak (+5), kick77 (+5), midgetboys (+5), Overcome (+5), Bluetramp (+20), fireas (+13), fireas (+1)
Gammal 2013-01-30, 00:11   #42
DD

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2614

Standard

Blev nervös bara av att läsa historian haha..
Pilkast (+5)
DD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-30, 00:44   #43

Overkills avatar

Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Inte riktigt Wagner-klass på den men close enough.
smak (+2)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-30, 00:48   #44
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Inte riktigt Wagner-klass på den men close enough.
Wagner spelar i en egen division. Tyvärr skriver han alldeles för sällan
Gammal 2013-01-30, 01:38   #45

Wagners avatar

Sharp$: 2250
Standard

1986 inlägg med detta.

Det där 1.20-oddset känner jag igen från just Valla. Fösta gången jag lira en lax, måste varit 79 eller 1980, var just till det oddset. Det var varken insats till lägenhet eller så men ändå inget man glömmer.

Super Male med Wallner/Lindstedt i vagnen. Vred på 800 kvar och tappa några längder direkt. När dom kom in i sista kurvan låg han stensist. Men man fatta ändå ingenting och trodde det skulle lösa sig. 1.20 för fan!

Kolik kunde man läsa sig till i tidningen dan efter.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
smak (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne

td