Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-19, 05:05   #106

Geezers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Gick ju rätt åt skogen med NHL idag. Borde lära mig att hålla igen lite och att amn inte behöver lira flera spel varje natt..
Har dock Canucks @ 2.28 3u som jag kan hoppas lite på.

Morgondagens KHL:

HK MVD @ 1.90 3u
Visst finns risken att Riga fortsätter skrälla, men mot ett så välcoachat lag som MVD tror jag inte att de klarar av det. MVD's coach Znaroks bör ha stenkoll på sina landslagsspelare i Riga.
Enligt mig var anledningen till Rigas framgång mot SKA att matchbilderna hela tiden blev "nordsyd-hockey" där man bytte chanser fram och tillbaka hela matchen. Den hockeyn passar Riga perfekt. Tror dock ej att Riga kommer kunna få till denna match till en sådan, utan MVD kommer långa stunder dra ner tempot och spela en mer kontrollerad ishockey.

Kommer troligen ett till på KHL framåt 15-tiden eller så. Behöver kolla upp det lite mer.
Gammal 2010-03-19, 14:31   #107

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Lokomotiv/Spartak U5.5 @ 1.73 2u

Almtuna @ 2.10 1u
Gammal 2010-03-19, 19:52   #108

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Dagens KHL blev 1-1, +0,7u. Inget vidare, men plus i alla fall.
Hade inte räknat med att Lokomotiv skulle vara så överlägsna. De som extremt bra ut och tacklade sönder Spartaks backar direkt.

Nu får vi hoppas på Almtuna!

I nattens NHL spelar jag:
Detroit @ 1.725 3u
Ducks @ 2.00 1u
Gammal 2010-03-20, 08:13   #109

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

En sak är säker, det var sista gången jag spelade mot Oilers. Detta var tredje gången på raken jag torska när jag spela mot dem. Så finns noll värde för mig i dom matcher.

Jaja, fyra matcher i KHL-slutspelet idag. Jag spelar detta:

Salavat @ 1.50 2u
Salavat(-1,5) @ 1.98 2u

Dethär spelet la jag upp här för några dagar sen, när linan släpptes. Nu är oddset nere på 1.87.
Salavat vann båda matcherna mot Neftekhimik under grundserien, 7-2 hemma och 2-0 borta. Nu är det slutspel och Neftekhimik har bra form så 7-2 lär det inte bli.
Men sett över hela säsongen så är Salavat det bästa och det absolut mest kompletta laget i hela KHL. Man har bästa forwardsbesättningen, bästa backarna, top-3 målvakt och kanske även bästa coachen i Slava Bykov?
Neftekhimik saknar helt den spets som Salavat besitter och man har ingen vinnarmålvakt. Största namnen i Neftekhimik är Denis Arkhipov, Niklas Persson och Deron Quint. Det är lite skillnad mot Radulov, Thorensen, Blatak och Kalinin.
Neftekhimik lär ligga på försvar och försöka kontra sig till en seger i denna och de kanske orkar hålla undan i första, men när matchen är slut kommer Salavat stå där som segrare med 2-3 måls marginal.

Lokomotiv @ 1.80 3u
När man får 1.80 på en matchup där hemmalaget helt och hållet förnedrade bortalaget dagen innan, då måste man bara testa den.
Nog för att jag trodde Lokomotiv skulle vinna igår, men jag hade tippat 2-1 eller liknande. Nu blev det 5-1 och faktum är att Lokomtiv borde haft en ledning med 5-6 mål redan efter halva matchen. Man körde över Spartak helt och hållet.
Lokomotiv inledde matchen i ett rasande tempo och deras forwards fullföljde varenda närkamp och det kändes som att Spartak inte alls klarade av Lokomotivs fysik, när sedan backarna började bjuda på den ena markeringsmissen efter den andra så började även målen trilla in i strid ström för Lokomotiv.
Jag blev grymt imponerad av Lokomotivs spel igår och fortsätter de så har jag svårt att se nått lag i den västra konferensen som kan stoppa dom. Dock finns det stor potential i Spartaks spel och faktum är att de vann båda macherna mot Lokomotiv i grundserien, så därav håller jag ändå nere insatsen till 3 units på denna.
Gammal 2010-03-20, 17:15   #110

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Salavat vann med 6-2, så där satt båda spelen.
Lokomotiv däremot, går ej att känna igen från igår. Idag resulterar inte checkingen i hårt fysiskt spel som tröttar ut Spartak, istället drar man på sig massa utvisningar och Spartak gjorde även 2-1 i fem mot tre i början av tredje. 5 min kvar där visserligen, men tror ej Lokomotiv vänder detta. Man har haft många lägen under matchen men bränt samtliga.

Frölunda @ 1.75 2u
Gammal 2010-03-20, 18:23   #111

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Hm, nu kan man ju undra om jag är full eller nått. Linköping @ 1.75 2u ska det vara.
Gammal 2010-03-21, 10:15   #112

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Gårdagen blev 3-1, +1,46u.

Salavat @ 1.45 4u
Vann med 6-2 igår, trots att Neftekhimik fick en perfekt start med 0-1 på första anfallet.
Salavat känns verkligen extremt starka och Neftekhimik har det riktigt svårt i Ufa denna säsong. Salavat vann med 7-2 i grundserien och igår blev det alltså 6-2.

Funderar även på Salavat -1,5 @ 1.80 och Växjö @ 1.90. Men får fundera lite till innan jag bestämmer mig där.
Gammal 2010-03-21, 11:07   #113

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Ak Bars Kazan @ 3.00 1u
Regerande mästarna Ak Bars inledde inte säsongen något vidare, men sedan man tog in målvakten Vehanen istället för Tellqvist så har det gått uppåt.
Magnitogorsk har en stor potential och under grundserien har man visat upp ett av seriens bästa försvar, men man såg inget vidare ut i åttondelen mot Traktor och igår åkte man på en riktig stjärnsmäll när man torskade hemma mot Ak Bars med hela 4-0.
Ak Bars vann alltså med 4-0 igår och kaptenen och storstjärnan Morozov, som sett ganska trött och ointresserad ut långa stunder under serien, var i sitt esse. Han gjorde en regelrätt hattrick när Ak Bars gick ifrån till 3-0 och såg ut att brinna rejält igen!
Ak Bars har dessutom seriens bästa powerplay och man levererade i sitt PP igår, medans Magnitogorsk inte fick in en enda puck trots 8 tillfällen i fem mot fyra och ett i fem mot tre.
Man har dessutom seriens bästa målvakt i Vehanen och han kom upp stort vid flera tillfällen igår.
Jag tror att Morozov, Vehanen och powerplay-spelet kan bli skillnaden mellan dessa lag idag igen och chansar därför 1u på ak Bars då jag tycker oddset 3.00 är aningen för högt.
Men som sagt, detta är verkligen en chansning, så håller nere insatsen.
Gammal 2010-03-21, 15:07   #114

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Södertälje @ 1.80 4u
Gammal 2010-03-21, 15:30   #115

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Dags att sammanfatta dagens spel i KHL då.
1-1, -2u där.
Högoddsaren går in medans den matchen jag trodde var "säker" blir 1-1 och därmed spricker. Funderar på om jag ska inleda nån form av "flatbetting" på KHL-spelen då det varit samma problem några gånger nu under slutspelet, där de jag går hårt in på torskar medans jag ändå sätter fler spel än jag förlorar.
Har sedan slutspelet starta 56% träff med snittodds på 1.95 och -1,37u som resultat av detta.
Med en flatbet på 3u och dessa stats hade jag haft +6,75u på de 27 spel jag lagt hittills under KHL-slutspelet. Så det är helt klart något att fundera över.

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Ak Bars Kazan @ 3.00 1u
Jag tror att Morozov, Vehanen och powerplay-spelet kan bli skillnaden mellan dessa lag idag igen och chansar därför 1u på ak Bars då jag tycker oddset 3.00 är aningen för högt.
Lite komiskt att just Morozov avgör i powerplay, samtidigt som Vehanen gör en kanonmatch och tar 35 av 37 skott.
Gammal 2010-03-21, 17:50   #116

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Olofström @ 2.90 1u
Helt klart chansning här. Men tycker ändå det finns lite värde i detta pga dethär:
Olofström:
9-0 senaste 9.
8-0 hemma.
13-1 senaste 14.
9-1 senaste 10 hemma.
18-6 hemma denna säsong

Tingsryd:
0-4 senaste 4 borta.
6-4 senaste 10.

Olofström vann dessutom senaste matchen mot Tingsryd i Olofström med 5-4 efter straffar.
Känns som Olofström är lite undervärderade här.
Gammal 2010-03-21, 20:37   #117

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

HK MVD+0 @ 1.909 3u
Tycker detta odds ser mycket intressant ut. MVD har vunnit båda hemmamatcherna nu mot Riga och har 2-0 i matcher. Man vann dessutom både hemma och borta i serien och bör absolut ha ett visst psykologiskt övertag på Riga.
Senaste matchen vann man med 2-0 via två kontingsmål och det har varit lite av MVD's grej hela denna säsong. Starkt försvarsspel och sen dödligt effektiva när de väl har chansen att gå framåt.
Har läst i flertalet ryska medier att Rigaspelarna uttalar sig om att de måste spela med tålamod mot ett lag som MVD och inte "sälja sig" genom att gå framåt så hårt.
Lätt att säga i media, svårare att behärska på plan. Får de inte en tidig ledning imorgon så är jag säker på att de, med den fanatiska Rigapubliken i ryggen, kommer driva på stenhårt framåt. Och då öppnar dig upp sig för MVD att kontra sönder motståndet på nytt.
Gammal 2010-03-21, 21:48   #118

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Nashville ML @ 2.25 1u
Är verkligen helt iskall när det gäller NHL så håller nere insatsen.
Men tycker detta odds är intressant då Nashville är inne i ett bra stimm med fem raka medans Blues haft lite problem med hemmaspelet hela säsongen.
Gammal 2010-03-22, 05:07   #119

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
HK MVD+0 @ 1.909 3u
Tycker detta odds ser mycket intressant ut. MVD har vunnit båda hemmamatcherna nu mot Riga och har 2-0 i matcher. Man vann dessutom både hemma och borta i serien och bör absolut ha ett visst psykologiskt övertag på Riga.
Senaste matchen vann man med 2-0 via två kontingsmål och det har varit lite av MVD's grej hela denna säsong. Starkt försvarsspel och sen dödligt effektiva när de väl har chansen att gå framåt.
Har läst i flertalet ryska medier att Rigaspelarna uttalar sig om att de måste spela med tålamod mot ett lag som MVD och inte "sälja sig" genom att gå framåt så hårt.
Lätt att säga i media, svårare att behärska på plan. Får de inte en tidig ledning imorgon så är jag säker på att de, med den fanatiska Rigapubliken i ryggen, kommer driva på stenhårt framåt. Och då öppnar dig upp sig för MVD att kontra sönder motståndet på nytt.
Kan lägga till lite intressant fakta här.
Rigas förstamålvakt Masalskis gick sönder i matchserien mot SKA. Han är visserligen på is igen lite smått, men enligt uppgifter bör han vara två veckors rehab från en comeback.
Den tjeckiska andramålvakten Prusek, som gjort det riktigt bra, har nu blivit inlagd på sjukhus pga hjärtproblem och kommer ej spela under måndagskvällen.
Om inte Masalskis gör en mirakulös comeback, så återstår bara tredjemålvakten, Ervins Mustukovs. Där snackar vi om en målvakt som denna säsong inte spelat en match i KHL, utan fått nöja sig med 24 matcher i juniorlaget. Och förra säsongen blev det endast två matcher i KHL, helt klart ett oprövat kort alltså.

EDIT: Uppgifter gör nu gällande att vi även kan räkna bort viktige backen Sandis Ozolins i Dynamo Riga. Han ska ha skadat armbågen och kommer inte till spel ikväll.

Senast redigerad av Geezer den 2010-03-22 klockan 06:14.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-22, 11:36   #120

Geezers avatar

Geezer NHL

Standard

Ak Bars Kazan @ 1.95 3u(spelas tisdag)
Ak Bars vann de två inledande bortamatcherna, 4-0 i lördags och 3-2 igår.
Man har i dessa matcher legat på försvar med en storspelande målvakt och sedan lyckats kontra in målen framåt. Nu vänder serien och det är två matcher i Kazan som väntar. Regerande mästarna Ak Bars har alltså chansen att via två hemmasegrar säkra en plats i semifinalen nu.
Med Vehanen i toppform och en Morozov som visat vägen via fyra mål hittills i denna serie så tror jag att Ak Bars fixar ett 3-0 läge inför onsdagens möte!

td