Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-19, 16:56   #1

Penguin93s avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En hockeyfanatikers tankar, direkt från Malta.

Tjena! Dags för mig att göra entré med bloggandet, Jag är bosatt i Göteborg och har hållt på med betting i ett par år. Hockey är självklart den sport jag följer mest och där mitt intressant har varit i många år.

Vad vill jag få ut av detta?

Jo, jag tänkte testa något nytt för mig och endast spela Ö/U spel i hockey och de ligorna som kommer att spelas på är, NHL,KHL,AHL,ES och HA. Känner att det har varit alldeles för mycket spridda spel från min sida som har gett varierande resultat, vill få lite struktur på det hela om man säger så och då kände jag att hockey är den sport jag har mest koll på och störst edge i.

Detta är ett litet "projekt" som jag kommer fullfölja den dagen Caps vinner stanley cup!(förutsätter att det sker i år)

Spel kommer att rekas men inte säker på att det kommer ske varje dag då jobb tar upp mycket tid, det kommer även spelas andra spel parallellt men det bokför jag i ett privat spread. Det är fritt fram att diskutera olika spel dock endast Ö/U då det är det som fokus kommer ligga på.

Kom gärna in på twitter @Sebryd!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5), befriamig (+5)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-12-19 klockan 02:36.
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 17:50   #2

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Nu kommer jag med mina spel för kvällen/natten.

Ogiltigt spel-ID: 1392996[win]

Ogiltigt spel-ID: 1392991

Ogiltigt spel-ID: 1392995

Ogiltigt spel-ID: 1392993

Ogiltigt spel-ID: 1393058

Hinner tyvärr inte reka, hoppas det går bra ändå!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 14:44.
Gammal 2013-01-19, 18:48   #3

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Kommer med mer spel från AHL denna gången.

Ogiltigt spel-ID: 1394586

Ogiltigt spel-ID: 1394583

Ogiltigt spel-ID: 1394581[win]

Ogiltigt spel-ID: 1394580

Samma här, lite ont om tid så motiveringar hinner jag tyvärr inte med.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 14:45.
Gammal 2013-01-19, 18:54   #4

Reg.datum: jan 2013
Standard

Hur tänker du med insatserna? Flatbettar du?

Lycka till, ser spännande ut!
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 18:57   #5
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Kul projekt även om jag personligen har väldigt svårt se värdet i att spela en stor mängd över och underspel. Jag tror ingen är så vass att dom kan slå bookisarnas avdrag med detta upplägg. Kan du hitta breakeven skulle jag bli grymt imponerad

Men lycka till hursomhelst!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 19:26   #6

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheJanko Visa inlägg
Hur tänker du med insatserna? Flatbettar du?

Lycka till, ser spännande ut!
Japp, kör flatbett rakt igenom 2 units
Gammal 2013-01-19, 19:31   #7

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Kul projekt även om jag personligen har väldigt svårt se värdet i att spela en stor mängd över och underspel. Jag tror ingen är så vass att dom kan slå bookisarnas avdrag med detta upplägg. Kan du hitta breakeven skulle jag bli grymt imponerad

Vanligtvis så är jag emot många spel/dag men ibland blir det så när det är stort utbud. Sen har jag aldrig testas att fokusera på ö/u enbart o detta kan bli en utmaning, får väl se vem som har rätt. =)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-19 klockan 19:37.
Gammal 2013-01-19, 19:32   #8

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:

Vet inte om jag missförstod dig men menar du att det skulle vara svårare att vara vinnande om man spelar Ö/U än ex 1-x-2 spel? Och i såfall får du mer än gärna motivera detta påstående. De senaste åren har jag nästan uteslutande spelat överspel så jag blir nyfiken när jag hör sådana påståenden.
Pacman (+3), isbjorn (+5)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:09   #9
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Vet inte om jag missförstod dig men menar du att det skulle vara svårare att vara vinnande om man spelar Ö/U än ex 1-x-2 spel? Och i såfall får du mer än gärna motivera detta påstående. De senaste åren har jag nästan uteslutande spelat överspel så jag blir nyfiken när jag hör sådana påståenden.
Nej, du förstod mig rätt. Och ja, jag menar på fullaste allvar att det är svårt att slå boken med detta upplägg med over o under. Visst kan man givetvis hitta godbitar genom analys. Nu verkar du ju satsa på volym vilket troligvis gör att dina spel då mkt bygger på stats. Dvs samma info som bookien har. Att du då ska slå boken med den fördel boken har tror jag inte.

Trots att ALLA på denna sida är vinnandespelare så är det trots allt en väldigt väldigt liten andel som plussar på sportsbetting. Thats a fact

Senast redigerad av kriga den 2013-01-19 klockan 21:11.
Gammal 2013-01-19, 21:49   #10

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Nej, du förstod mig rätt. Och ja, jag menar på fullaste allvar att det är svårt att slå boken med detta upplägg med over o under. Visst kan man givetvis hitta godbitar genom analys. Nu verkar du ju satsa på volym vilket troligvis gör att dina spel då mkt bygger på stats. Dvs samma info som bookien har. Att du då ska slå boken med den fördel boken har tror jag inte.

Trots att ALLA på denna sida är vinnandespelare så är det trots allt en väldigt väldigt liten andel som plussar på sportsbetting. Thats a fact
Du har alldeles rätt i att det är få av alla som spelar som plussar ordenligt på sitt spelande. Däremot har du fel ang mitt spelande då mina analyser bygger på många fler parametrar en stats. Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara svårare att gå plus på Ö/U än på 1-x-2 spel? Det handlar väl alltid om att göra rätt analyser och rätt värderingar. Sedan kan man ju som person tycka att det är svårare att spela Ö/U än ex rak vinnare men det beror ju på vad man har för preferenser och inte på att det skulle föreligga skillnad i stort i spelformerna, eller har jag fel? För det skulle ju kunna gå att vända på det och säga att det är lättare att spela Ö/U då x alternativet försvinner.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "bygger på samma info som bolagen har". Tror det är ganska sällan som man som enskild spelare sitter med massor med info som bolagen inte har. Jag ser det snarare som att hitta odds jag värderar annorlunda än vad bolagen gör och då behöver det ju inte handla om att jag sitter på info som de inte har utan att jag gör en annan värdering än oddssättaren som jag inte anser är oslagbar.

Jag fick för mig att du ansåg att det generellt skulle vara svårare att vara vinnare i Ö/U spelande pga att bolagen gjorde skillnad då du skrev "avdrag" eller liknande. Det var det som fångade mitt intresse för frågan. Var det så? Eller handlar det om att du som person tycker det är svårare med Ö/U för det är en stor skillnad på detta.

Blev bara väldigt nyfiken.

Penguin93 hoppas det är ok att jag lånar din dagbok för detta spörsmål. Btw lycka till med dina överspel däremot förstår jag inte vad du ska med *****spelen till
befriamig (+15)

Senast redigerad av Overplayer den 2013-01-19 klockan 21:51.
Gammal 2013-01-19, 22:12   #11
Banned

Standard

Citat:
Du har alldeles rätt i att det är få av alla som spelar som plussar ordenligt på sitt spelande. Däremot har du fel ang mitt spelande då mina analyser bygger på många fler parametrar en stats. Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara svårare att gå plus på Ö/U än på 1-x-2 spel? Det handlar väl alltid om att göra rätt analyser och rätt värderingar. Sedan kan man ju som person tycka att det är svårare att spela Ö/U än ex rak vinnare men det beror ju på vad man har för preferenser och inte på att det skulle föreligga skillnad i stort i spelformerna, eller har jag fel? För det skulle ju kunna gå att vända på det och säga att det är lättare att spela Ö/U då x alternativet försvinner.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "bygger på samma info som bolagen har". Tror det är ganska sällan som man som enskild spelare sitter med massor med info som bolagen inte har. Jag ser det snarare som att hitta odds jag värderar annorlunda än vad bolagen gör och då behöver det ju inte handla om att jag sitter på info som de inte har utan att jag gör en annan värdering än oddssättaren som jag inte anser är oslagbar.

Jag fick för mig att du ansåg att det generellt skulle vara svårare att vara vinnare i Ö/U spelande pga att bolagen gjorde skillnad då du skrev "avdrag" eller liknande. Det var det som fångade mitt intresse för frågan. Var det så? Eller handlar det om att du som person tycker det är svårare med Ö/U för det är en stor skillnad på detta.

Blev bara väldigt nyfiken.

Penguin93 hoppas det är ok att jag lånar din dagbok för detta spörsmål. Btw lycka till med dina överspel däremot förstår jag inte vad du ska med *****spelen till
Vad jag menar är väl ungefär att det är coinflips på dessa spel över tid. Få spelare som slår bolagens, i bästa fall 5% vinstavdrag, hos de flesta 7-8%
Givetvis finns undantag, men jag vågar påsta att minst 95% av alla spelare backar med den typen av spel.

Största felet ligger hos spelaren själv. Man överskattar helt enkelt sina Kunskaper och värderingar. Man ska iallafall upp i hit på 58-60 om detta ska ha bäring. Och det är ju väldigt få som coinar desa siffror
Gammal 2013-01-19, 22:16   #12

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Fortsätt ni, intressant diskussion.

Underspel gillar jag inte speciellt mycket heller. Men testar o kör det lite. Finner värde i en del underspel i Europa i alla fall, sen kommer det nog inte bli många underspel i AHL/NHL mer än dom tre inatt, men vi får se helt enkelt.
Gammal 2013-01-19, 22:26   #13

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Vad jag menar är väl ungefär att det är coinflips på dessa spel över tid. Få spelare som slår bolagens, i bästa fall 5% vinstavdrag, hos de flesta 7-8%
Givetvis finns undantag, men jag vågar påsta att minst 95% av alla spelare backar med den typen av spel.

Största felet ligger hos spelaren själv. Man överskattar helt enkelt sina Kunskaper och värderingar. Man ska iallafall upp i hit på 58-60 om detta ska ha bäring. Och det är ju väldigt få som coinar desa siffror
Säger inte att du har fel men aldrig sett det på det sättet tidigare. Dock är det säkert så att man överskattar sina kunskaper men jag tror det gäller för alla spel och inte just för Ö/U även om det (tror jag) krävs en helt annan form av värdering när det gäller Ö/U än ex 1-x-2, iallafall använder jag mig av lite andra parametrar för Ö/U än för raka spel. Men jag vet att du inte är ensam. Har hört det förr att det är väldigt svårt att förutse/värdera Ö/U. Dock håller jag inte med men skulle alla tycka som mig så skulle U-spel inte ens finnas
Gammal 2013-01-19, 22:46   #14
Banned

Standard

Citat:
Säger inte att du har fel men aldrig sett det på det sättet tidigare. Dock är det säkert så att man överskattar sina kunskaper men jag tror det gäller för alla spel och inte just för Ö/U även om det (tror jag) krävs en helt annan form av värdering när det gäller Ö/U än ex 1-x-2, iallafall använder jag mig av lite andra parametrar för Ö/U än för raka spel. Men jag vet att du inte är ensam. Har hört det förr att det är väldigt svårt att förutse/värdera Ö/U. Dock håller jag inte med men skulle alla tycka som mig så skulle U-spel inte ens finnas
Jag kan ju ta mig själv som ett expempel. Ca 30 procent av mina spel kommer från HTH marknaden på hästar. Skalan överlag är 1.85-1.85.
Jag menar snacka om dåliga förutsättningar. Dels ett högt vinstavdrag, sen har ju även bolaget möjligheten att begänsa omfattningen på mina satsningar på odds dom vacklar på. När jag väl har något med stort värde så får jag ju ofta inte in de belopp jag önskar.
Egentligen är det sinnessjukt att ens försöka när man har dom oddsen.

Så om jag bulkar spel är jag helt chanslös, däremot kanske jag kan ha edge på 1-3 spel per dag.

Jag flummar lite nu, men för att tala over/under så blir det ju just mycket bulk/volym och att då påstå sig ha edge på 100 tals spel over/under i massa olika ligor över tid köper jag ej
Gammal 2013-01-19, 22:46   #15

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Kul med ett Capsfan, är själv också ett. Lycka till med NHL-spelen
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 23:36   #16

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Jag kan ju ta mig själv som ett expempel. Ca 30 procent av mina spel kommer från HTH marknaden på hästar. Skalan överlag är 1.85-1.85.
Jag menar snacka om dåliga förutsättningar. Dels ett högt vinstavdrag, sen har ju även bolaget möjligheten att begänsa omfattningen på mina satsningar på odds dom vacklar på. När jag väl har något med stort värde så får jag ju ofta inte in de belopp jag önskar.
Egentligen är det sinnessjukt att ens försöka när man har dom oddsen.

Så om jag bulkar spel är jag helt chanslös, däremot kanske jag kan ha edge på 1-3 spel per dag.

Jag flummar lite nu, men för att tala over/under så blir det ju just mycket bulk/volym och att då påstå sig ha edge på 100 tals spel over/under i massa olika ligor över tid köper jag ej
Fast det är ju som att jämföra äpplen och päron. För det första är marknaden på hästar mer begränsad än ex tennis, hockey och fotboll. Det finns inte alls samma utbud. Dessutom förutsätter ju ditt tänk att man spelar på ett fåtal eu-bookies med dålig återbetalning. Gör man det så har du helt rätt och dessutom kan man ha svårt att få igenom sina insatser men då glömmer du bort att det finns bolag med mycket högre återbetalningsprocent som dessutom inte limiterar på samma sätt (tex Pinnacle)

Senast redigerad av Overplayer den 2013-01-19 klockan 23:39.
Gammal 2013-01-19, 23:50   #17
Banned

Standard

Citat:
Fast det är ju som att jämföra äpplen och päron. För det första är marknaden på hästar mer begränsad än ex tennis, hockey och fotboll. Det finns inte alls samma utbud. Dessutom förutsätter ju ditt tänk att man spelar på ett fåtal eu-bookies med dålig återbetalning. Gör man det så har du helt rätt och dessutom kan man ha svårt att få igenom sina insatser men då glömmer du bort att det finns bolag med mycket högre återbetalningsprocent som dessutom inte limiterar på samma sätt (tex Pinnacle)
Du har helt rätt. Sä är det. Jag kan väl säga att jag har en i grunden mer skeptisk inställning till sportsbetting än gemene man. Brukar vara på en del bekanta till mig som ioffs spelar ganska lågt, men är frekventa torskar. Mitt mantra till dom är att aldrig spela utan bonusar. Ring och kräv extra av bolagen.
Nu är jag på väg in i en helt annan disskution känner jag där iden är att jämna ut villkoren mot bolagen och att vi kunder skall kräva bättre dealar.

Finns mkt förhandlingsutrymme mot bolagen. detta känner jag har bäring för en egen tråd längre fram

Jag kan bli väldigt irriterad när jag ser hur slappa spelare är på att fixa dealar till sig själva. Refill, rakeback, you name it
Själv skulle jag aldrig refilla utan extra bf

Im ot, i know

Senast redigerad av kriga den 2013-01-19 klockan 23:53.
Gammal 2013-01-20, 00:05   #18

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Medans det sker en het diskussion här så blir det flopp med en gång i starten i NHL, ganska sjukt att det inte blir mer mål i Jets - Sens. missar lägen som aldrig förr verkligen, missar med ett mål tillslut, fick i alla fall in seger för Ottawa men det är irrelevant för denna blogg.

Flyers - Penguins, ja vad ska man säga. Intensiv match med mycket chanser Fluery spelade grymt.

Många matcher kvar, samtidigt är det otroligt roligt med NHL alltså. Vilket spel och vilket tempo. Njuter varje sekund!
Gammal 2013-01-20, 04:18   #19

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

En fiaskostart på NHL-säsong. Men de tidiga spelen rädda upp det hela.

Imorgon har vi fyra matcher i KHL och det blir dem enda.

Ogiltigt spel-ID: 1395710

Ogiltigt spel-ID: 1395717

Ogiltigt spel-ID: 1395707

Ogiltigt spel-ID: 1395714

Nu är jag lagom trött, kollat på hopplösa Caps...

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 17:56.
Gammal 2013-01-20, 14:50   #20

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Du kör vi en omgång med spel till.

Ogiltigt spel-ID: 1396235

När vi får 2*degen här så testar jag den, DIF har släppt in 11 mål på 3 matcher och det mot, Tingsryd,Örebro och Karlskrona samtidigt som dom gör en del framåt. Mot Asplöven som lyckas göra ett par mål varje borta match och DIF som troligen kommer att göra några fler så duckar vi absolut inte för detta oddset.

Ogiltigt spel-ID: 1396354

Sett till historien så är det få möten som har slutat under i denna matchen samtidigt som Flyers hade många bra chanser i slutet mot Pens men ville sig inte riktigt, Simmonds som missade öppet mål. Det finns helt klart potential till många mål i denna matchen då det är Sabres första match också där jag tror det kommer finnas en liten nervositet sen att vi har Bryz i målet i Flyers gör förutsättningarna bättre då han inte alls var bra igår.

ite

Ogiltigt spel-ID: 1396218

Två målrika matcher bakom sig, jag tror inte att det kommer bli mycket under 5.5 genom säsongen mellan dessa lag, förstärkt offensiven som bara den och igår visade den även att den håller måttet för att göra ett par mål varje match. 2.20 testas.

Ogiltigt spel-ID: 1396216

Vancouver verkar inte helt stabil defensivt efter den stora förlusten inatt mot Ducks. Jag ställer mig lite tveksamt till målvaktsvalen här och tror det kan skapa lite turbulens. Vi vet också att båda lagen har kavlité i offensiven.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-21 klockan 06:00.
Gammal 2013-01-20, 17:53   #21

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2238

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Kul med ett Capsfan, är själv också ett. Lycka till med NHL-spelen
Drömmer jag eller hade inte du Flyers logga som avatar för ett tag sen?
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 19:55   #22

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har hittat ett väldigt intressant odds i AHL, här kommer det.

Ogiltigt spel-ID: 1397002

Manchester släpper in 3 mål/match och gör 3.3 mål/match med det så släpper dom in mest mål i ligan på hemmaplan.

Portland släpper in 3mål/match och gör 3mål/match borta vilket ger dom en fjärde plats i målstatistiken borta.

Hemmalaget har släppt in 16 och gjort 18mål på 5 matcher vilket ger oss ett snitt på, 3.2 insläppta per match och 3.6 gjorda per match.

Portland har släppt in 2.8 mål/match de senaste 5 och gjort 3.4mål/match.

Sedan har det spelats en del över inbördes. Tycker det är rätt bra förutsättningar för ö5.5 till oddset 2*degen, hittar även inget om att någon viktig spelare ska vara borta.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 23:30.
Gammal 2013-01-20, 21:19   #23

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Trodde flyers skulle göra några till men med ett mål felaktigt bortdömt så hade det sett betydligt bättre ut men det löste sig till slut ändå. Sitter vekligen och njuter varje sekund nu när NHL är igång, sjuka konstraster mellan NHL o ES. Inte för att jag förväntat mig något annat men det är helt sjukt vad det smäller i varje kamp och skapas farliga lägen i princip hela tiden.
Gammal 2013-01-20, 21:22   #24

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Penguin93 Visa inlägg
Trodde flyers skulle göra några till men med ett mål felaktigt bortdömt så hade det sett betydligt bättre ut men det löste sig till slut ändå. Sitter vekligen och njuter varje sekund nu när NHL är igång, sjuka konstraster mellan NHL o ES. Inte för att jag förväntat mig något annat men det är helt sjukt vad det smäller i varje kamp och skapas farliga lägen i princip hela tiden.
Till och med två mål skulle jag vilja säga. Goalie interference på första var ju väldigt hårt dömt. Målvakterna är väl inte totalt fridlysta i NHL?
På andra bortdömda målet blåser de väl av för snabbt för de tror Miller har pucken? Såg i alla fall ut som han inte hade den under kontroll. Sista bortdömda målet sabbade poängliret på Giroux, men lite motstuds ska man väl ha.

Vi hoppas på en trevlig natt!

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 21:25   #25

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Till och med två mål skulle jag vilja säga. Goalie interference på första var ju väldigt hårt dömt. Målvakterna är väl inte totalt fridlysta i NHL?
På andra bortdömda målet blåser de väl av för snabbt för de tror Miller har pucken? Såg i alla fall ut som han inte hade den under kontroll. Sista bortdömda målet sabbade poängliret på Giroux, men lite motstuds ska man väl ha.

Vi hoppas på en trevlig natt!
Goalie interference är vi överens om men det andra, verkade som han hade blockerat den men sen kommer några spelare o trycker bort honom och då glider den ur Miller? På sista reprisen såg det ut så i alla fall. Men visst tyckte vid första blicken att dem blåste alldeles för tidigt.

Självklart gör vi det!
Grnvit (+1)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 21:27.
Gammal 2013-01-21, 16:53   #26

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Första liret för idag, väldigt kort till spelstopp men ibland så vill inte tiden sammarbeta.

Ogiltigt spel-ID: 1397977

Kommer mer spel innan NHL börjar.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-21 klockan 18:28.
Gammal 2013-01-21, 18:10   #27

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Följande spel spelas ikväll,

Ogiltigt spel-ID: 1398090

Ogiltigt spel-ID: 1398095

Ogiltigt spel-ID: 1398093

Ogiltigt spel-ID: 1398091

Ogiltigt spel-ID: 1398280

Lägger även in ett spel för imorgon också som har alldeles för högt odds enligt mig.

Ogiltigt spel-ID: 1398089

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-22 klockan 16:20. Anledning: rättning av spel
Gammal 2013-01-21, 21:35   #28

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Flyter på bra nu dock så är NHL ett spöke men det är väl så i början av säsongen, KHL och AHL fortsätter att leverera.

Kommer komma ut med spel nu ikväll för morgondagen då jag inte hinner hem efter jobbet för att hinna sätta mig ner och analysera matcherna.
Gammal 2013-01-21, 22:30   #29

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Lyckades hitta ett par spel som det finns värde i, här komme de!

Ogiltigt spel-ID: 1398758

Ogiltigt spel-ID: 1398757

Ogiltigt spel-ID: 1398759

Vad sägs om några avsnitt himym sen slagga för en tidig arbetsdag, ja tack!

Har ni några frågor eller synpunkter är det bara att ställa dem, hade vart roligt att få någon mer än mig här.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-22 klockan 21:14.
Gammal 2013-01-21, 22:57   #30
Banned

Standard

Vore intressant veta vilka verktyg du använder i dina analyser över/under.
Det ser ju onekligen ganska spännande ut detta!
Har du några stats sedan tidigare spel?

Senast redigerad av kriga den 2013-01-21 klockan 22:58.
Gammal 2013-01-22, 07:45   #31

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Vore intressant veta vilka verktyg du använder i dina analyser över/under.
Det ser ju onekligen ganska spännande ut detta!
Har du några stats sedan tidigare spel?
Jag skulle vilja säga att det är främst statistiken jag gräver ner mig lite djupare i och har ett antal grejer jag tar med i analyserna. Sen har jag några saker jag checkar av utöver statistiken.

Sen har jag även kollat på en massa KHL,HA,ES. Där jag är ny är i AHL och SM-liiga, vilket har en stor roll i detta.

Jag har tyvärr inga bokförda spel sen tidigare utan man kan säga att jag börjar lite från scratch med detta projekt.
Gammal 2013-01-22, 10:28   #32
Banned

Standard

Tidsmässigt måste det jo oxå vara positivt att du redan innan vet vilka linor du har att jobba med 4.5, 5,5 osv. Handbollslinor och basketlinor känns lite knepigare samtidigt som bolagen nog kan vara mera snett på det där.
Men tiden är ju oxå en viktigt aspekt att ta hänsyn till.
Helt klart kan du dina ligor det märks tydligt. Så jag menar inte att analysen är enkel på ngt sätt.

Sedan du startade din dagbok den 19 jan, har du redan hunnit lagt 30spel.
Mkt intressant få in så mkt volym på kort tid.
Kanske får ompröva min inställning till över o under och prova rygga kommande 200 spel. Med miniunits löpande.

Senast redigerad av kriga den 2013-01-22 klockan 10:29.
Gammal 2013-01-22, 10:34   #33

Vurpans avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2511

Standard

Om det är något spelsätt som jag tjänat pengar på de senaste åren så är det totaler, så visst går det att slå bookien. Inte sagt att det är lätt dock

Fortsätt lycka till penguin
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 10:47   #34

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Omöjligt är det inte, ligger själv på strax under 106% ROI på 125 i SM-Liiga denna säsongen. Kollar jag tillbaka på tidigare säsonger så ligger det runt just det på ett par hundra spel.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 12:37   #35

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Tidsmässigt måste det jo oxå vara positivt att du redan innan vet vilka linor du har att jobba med 4.5, 5,5 osv. Handbollslinor och basketlinor känns lite knepigare samtidigt som bolagen nog kan vara mera snett på det där.
Men tiden är ju oxå en viktigt aspekt att ta hänsyn till.
Helt klart kan du dina ligor det märks tydligt. Så jag menar inte att analysen är enkel på ngt sätt.

Sedan du startade din dagbok den 19 jan, har du redan hunnit lagt 30spel.
Mkt intressant få in så mkt volym på kort tid.
Kanske får ompröva min inställning till över o under och prova rygga kommande 200 spel. Med miniunits löpande.
Jo precis är det som du säger, vi får väl se lite längre fram hur det ser ut. Det resultat jag har betyder inte speciellt mycket mer än 19-11 i statistiken, samtidigt tycker jag att jag har fått ut något av mina analyser och framförallt att plocka spel med värde. Får hoppas det försätter i samma riktning säsongen ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Omöjligt är det inte, ligger själv på strax under 106% ROI på 125 i SM-Liiga denna säsongen. Kollar jag tillbaka på tidigare säsonger så ligger det runt just det på ett par hundra spel.
Det är najs! Tycker själv att SM-Liiga är lite knepigare än övriga, känns lite som ES. Svår att förutsäga om man jämför med KHL,AHL och HA.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-22 klockan 12:44.
Gammal 2013-01-22, 13:02   #36

Rejss avatar

Sharp$: 4409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Om det är något spelsätt som jag tjänat pengar på de senaste åren så är det totaler, så visst går det att slå bookien. Inte sagt att det är lätt dock

Fortsätt lycka till penguin
Saknar 2-6 totaler

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Vurpan (+10)
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 13:46   #37

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

NHL-totals tror jag blir väldigt svåra att plussa på i längden, däremot de andra ligorna ska inte vara omöjliga alls. Jag gick bra med plus på totals i green machine, torskade något så fruktansvärt på sides. Kan ju visserligen handla lite om varians också, fått ut betalningen på totals och haft mer otur på sidesen.
Jag gör inga större analyser av matcherna jag lirar Ö/U på, ändå så har jag gått vinnande rätt länge just på det. Handlar säkerligen mycket om spel på utskick från min sida, för det känns svårt att gå vinnande genom simpla analyser när bolagen har så bra beräknat på en liga som typ KHL. Kommer bli väldigt svårt sen om man bara skulle ha asian bookies och typ pinnen att spela på, då kommer det krävas betydligt noggrannare val av spel.

Twitter:
Gammal 2013-01-22, 16:55   #38

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
NHL-totals tror jag blir väldigt svåra att plussa på i längden, däremot de andra ligorna ska inte vara omöjliga alls. Jag gick bra med plus på totals i green machine, torskade något så fruktansvärt på sides. Kan ju visserligen handla lite om varians också, fått ut betalningen på totals och haft mer otur på sidesen.
Jag gör inga större analyser av matcherna jag lirar Ö/U på, ändå så har jag gått vinnande rätt länge just på det. Handlar säkerligen mycket om spel på utskick från min sida, för det känns svårt att gå vinnande genom simpla analyser när bolagen har så bra beräknat på en liga som typ KHL. Kommer bli väldigt svårt sen om man bara skulle ha asian bookies och typ pinnen att spela på, då kommer det krävas betydligt noggrannare val av spel.
Gäller även att ha rätt mindset för att det ska gå vägen, är man utan det så kan det nog bara gå åt ett håll förr eller senare. Detta blandat med massa andra faktorer som gör att man blir vinnande tex. en bra sak som jag tar lärdom av är att analysera spelen i efterhand utan det så hade jag nog inte utvecklats. Kan säga att det ger mig ett helt annat tänk och täpper igen misstag som görs vid analysen på förhand.
Grnvit (+1)
Gammal 2013-01-22, 18:20   #39
Franzen Buttboy

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Kom vi fram till varför ö/u är svårare än 1X2 marknaden?

Underhållning detta

Senast redigerad av isbjorn den 2013-01-22 klockan 18:22.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 18:49   #40

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Kom vi fram till varför ö/u är svårare än 1X2 marknaden?

Underhållning detta
Den diskussionen ledde ju ingenstans så jag la ner den... Btw är det samma Isbjorn som hängde hos greken en gång i tiden?
Gammal 2013-01-22, 21:18   #41

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ja, då var speldagen(ef+kväll) över och vi hittade ett liiiiiiiitet plus på +0.8 units. Men NHL går fortsatt tungt men KHL gör sitt. Blir det något spel imon så kommer de upp runt 22 tiden.
Gammal 2013-01-22, 22:04   #42

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Här kommer ett lass med överspel,

Ogiltigt spel-ID: 1400157

Ogiltigt spel-ID: 1400156

Ogiltigt spel-ID: 1400153

Ogiltigt spel-ID: 1400155

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-23 klockan 21:12.
Gammal 2013-01-23, 21:14   #43

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Inte den bästa dagen idag men kunde vart värre. Imorgon så kör jag tre spel med start inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1401542

Här ligger linan på 4.5 vilket är intressant, köpte upp mig då det var lite tråkigt odds (1.70), goda förutsättningar för ö 5.5

Ogiltigt spel-ID: 1401541

Ogiltigt spel-ID: 1401545

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-24 klockan 19:04.
Gammal 2013-01-24, 18:27   #44

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Körde ett spel på Moskva - Minsk precis innan spelstopp och har inte hunnit lägga ut det här förens nu.

Går tungt i Finland nu, hoppas dem släpper till lite!

Ogiltigt spel-ID: 1402779

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-24 klockan 18:41.
Gammal 2013-01-24, 19:03   #45

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Tung dag, inte mycket att göra(om det inte görs nio mål på en period)..Går faktiskt och lägger mig nu, helt slut så här tidigt brukar inte vara vanligt.

Slänger ut ett spel för imorgon som börjar för tidigt för att jag ska hinna hem imon, mer spel till imorgon ikväll kommer framåt 17-18 tiden.

God Natt!

Ogiltigt spel-ID: 1403032

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-25 klockan 18:03.
Gammal 2013-01-25, 21:40   #46

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Härlig dag, 2/2 där både under och överspelet satt med marginal. Nu blickar vi ett par timmar framåt och AHL.

Ogiltigt spel-ID: 1405074

Ogiltigt spel-ID: 1405073

Ogiltigt spel-ID: 1405072

Ogiltigt spel-ID: 1405071

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-26 klockan 10:09.
Gammal 2013-01-25, 22:45   #47

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Imorgon så är det otroligt stort utbud dvs. massor av bra matcher att se fram emot, här kommer spel.

Ogiltigt spel-ID: 1405171

Ogiltigt spel-ID: 1405173

Ogiltigt spel-ID: 1405175

Ogiltigt spel-ID: 1405178

Ogiltigt spel-ID: 1405169

Ogiltigt spel-ID: 1405181

Ogiltigt spel-ID: 1405186

Ogiltigt spel-ID: 1405183

Hastigt och lustigt så drar jag till Dubai för sol och bad i två veckor på Söndag morgon, det innebär att jag kommer vara inaktiv stort sett under hela denna perioden. Får se om jag har någon tid/lust att spela något, i sådana fall så kommer jag posta spelen här. Om inget annat så blir det full fart den 12 Feb igen när jag landar på Landvetter. Detta blir min näst sista omgång, kommer förmodligen hitta ett par spel till AHL söndagens matcher men givetvis drar jag igång denna bok igen om ca. två veckor.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-26 klockan 21:55.
Gammal 2013-01-26, 10:10   #48

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Vaknar upp till AHL resultaten, variansen kom som en käftsmäll. Bara att acceptera och gå vidare.
Gammal 2013-01-26, 18:36   #49

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då kör vi de fem sista spelen innan ett uppehåll på ca. två veckor, är tillbaka 12/2.

Ogiltigt spel-ID: 1406845

Ogiltigt spel-ID: 1406841

Ogiltigt spel-ID: 1406846

Ogiltigt spel-ID: 1406843

Ogiltigt spel-ID: 1406844

Vad kan vi säga så här långt, inte särskilt mycket. Har hunnit med 57(fem levande så 62 efter natten) och det har gått bra får jag väl säga, vi har ett + så länge men det går fortfarande lite väl mycket upp och ner på slutet därför kan jag känna att ett break kommer lägligt. KHL har levererat riktigt stabilt och har fått ett facit på 17-2-1 på 20 matcher medans de andra går sisådär, för övrigt så blir jag inte klok på SM-Liiga mycket svårt att förutse totalen där, verkligen något att slipa på.

Känner att jag har fått ett litet grepp om hur det fungerar att spela Ö/U och lärt mig massor på så här lite spel samt skönt att få in rutiner i sitt analyserande (jag är en rutin männsika).

Konstruktiv kritik uppskattas.

På återseende!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-27 klockan 06:29.
Gammal 2013-02-12, 09:10   #50

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då var jag åter tillbaka i verkligheten och ska bli skönt att komma igång igen.
Medans piloten styr mot munchen så sitter jag och klurar på några matcher, fokus ligger i Sverige.
lordagspippi (+1)
Gammal 2013-02-12, 11:49   #51

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Välkommen tillbaka! Fortsatt lycka till med spelen

Twitter:
Penguin93 (+10)
Gammal 2013-02-12, 13:48   #52

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Örebro - troja ö 5.5 till 1.88 och sedan kör jag modo - växjö u 4.5 till 1.90.
Lägger in spelet/spelen i sheetet i efterhand då jag sitter med mobilen är de lite meckigt.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-12 klockan 13:56.
Gammal 2013-02-12, 21:33   #53

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Tycker vi får trevliga odds på ett par matcher inatt,

Ogiltigt spel-ID: 1436652

Ogiltigt spel-ID: 1436653

Ogiltigt spel-ID: 1436649

Ogiltigt spel-ID: 1436657

Ogiltigt spel-ID: 1436752

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-13 klockan 08:02.
Gammal 2013-02-12, 21:58   #54

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har suttit och klurat en del på KHL idag och följande spel finner jag intressanta,

Ogiltigt spel-ID: 1436724

Ogiltigt spel-ID: 1436723

Ogiltigt spel-ID: 1436722

Ogiltigt spel-ID: 1436728

Ogiltigt spel-ID: 1436727

Ogiltigt spel-ID: 1436747

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-13 klockan 20:43.
Gammal 2013-02-13, 01:10   #55

lordagspippis avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 568
Standard

Fin start på KHL-spelen.

Bridgeport Sound Tigers vs Springfield Falcons står att den är KHL i ss nu dock.
Gammal 2013-02-13, 04:46   #56

NiLus avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Snyggt spelat!
3/4 i NHL satt hur säkert som helst.
Ha De Gôtt

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
Penguin93 (+5)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 07:33   #57

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
Fin start på KHL-spelen.

Bridgeport Sound Tigers vs Springfield Falcons står att den är KHL i ss nu dock.
Det blev lite dumt där ja, var tvungen och lägga till den manuellt så var inte så uppmärksam.
Gammal 2013-02-13, 20:48   #58

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Dagen har pekat uppåt vilket vi gillar med en hel del tur när Dinamo Minsk gjorde det sjätte målet när klockan stod på 19:56 i tredje.

Nattens spel,

Ogiltigt spel-ID: 1438360

Ogiltigt spel-ID: 1438358

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-14 klockan 08:29.
Gammal 2013-02-14, 11:15   #59

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Efter nattens lyckande spel så drar vi över till Europa igen där vi hittar sex spel.

Ogiltigt spel-ID: 1439176

Ogiltigt spel-ID: 1439184

Ogiltigt spel-ID: 1439178

Ogiltigt spel-ID: 1439177

Ogiltigt spel-ID: 1439182

Ogiltigt spel-ID: 1439180

loneranger (+5), NiLu (+5)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-14 klockan 21:27.
Gammal 2013-02-14, 13:38   #60

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har börjat kika lite lätt på nattens matcher där jag tycker Panthers - Canadiens ö5.5 sticker ut över det vanliga, plockar det redan nu till 2.10.
Gammal 2013-02-14, 16:11   #61

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ett till lass med spel och det är för imorgon.

Ogiltigt spel-ID: 1439338

Ogiltigt spel-ID: 1439370

Ogiltigt spel-ID: 1439606

Ogiltigt spel-ID: 1439562

Ogiltigt spel-ID: 1439558

Ogiltigt spel-ID: 1439559

Ogiltigt spel-ID: 1439560

Ogiltigt spel-ID: 1439561

Ogiltigt spel-ID: 1439564

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-15 klockan 20:02.
Gammal 2013-02-14, 21:47   #62

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Efter nattens lyckande spel så drar vi över till Europa igen där vi hittar sex spel.

Ogiltigt spel-ID: 1439176

Ogiltigt spel-ID: 1439184

Ogiltigt spel-ID: 1439178

Ogiltigt spel-ID: 1439177

Ogiltigt spel-ID: 1439182

Ogiltigt spel-ID: 1439180

Stolpe ut

Idag blev jag lite smått trött på svensk hockey.

AIK - Modo 3-1, Dom hade 14 minuter på sig att göra ett mål och när det står 3-1 dessutom som är ett bra resultat med 14 min kvar att det ska bli ett mål åt något håll.

Linköping - Rögle 6-0, där kan man snacka om mål. LHC pangar in 5 mål i tredje, onödigt o göra det så spännande mot ett lag som rögle, däremot trodde jag Rögle skulle göra 2 i alla fall..sista målet kom 19:16.

Oskarshamn - Karlskoga 4-0, denna var aldrig riktigt nära 2 mål ifrån.

Södertälje - Örebro 4-1, 1 mål ifrån här också. Dock så kom femte målet 19:30 så det var väldigt knappt om tid för ett till men tredje började lovande och fyra mål 3 minuter in i tredje.

TPS - Jokerit 5-3, inte så mycket att säga än 6 mål när hälften av matchen var spelad, härligt i alla fall.

Saipa - Lukko 3-0, Saipa hade 33 skott och Lukko 20, 33 skott mot Lukko hade det varit vanlig utdelning på lägena så hade det gått vägen men ineffektiviteten ropade högt i de flesta matcherna idag.

Av 8 matcher så var det 3 matcher som slutade med 5 mål eller mer, resten gick under 4.5 i ES och HA, säger sig självt ingen vanlig utdelning idag.

Så nu har jag fått skriva av mig lite, det var nog inget bra att se på hockey idag, jag blev så oerhört trött på hur svårt lagen ska göra det i ES, alldeles för mycket defensivt tänk blandat med dålig offensiv ger oss ett gäng sådana hära omgångar.

Idag blev det +0.8u med nattens matcher inräknat, finns inte så mycket man kan göra åt resultaten, bara att gå vidare!

Cheers!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-14 klockan 21:57.
Gammal 2013-02-15, 20:13   #63

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ett till lass med spel och det är för imorgon.

Ogiltigt spel-ID: 1439338

Ogiltigt spel-ID: 1439370

Ogiltigt spel-ID: 1439606

Ogiltigt spel-ID: 1439562

Ogiltigt spel-ID: 1439558

Ogiltigt spel-ID: 1439559

Ogiltigt spel-ID: 1439560

Ogiltigt spel-ID: 1439561

Ogiltigt spel-ID: 1439564

Ta nu en noga titt, så här mycket rött har ni inte sett innan på en omgång va, det var väl kul för er

jag vet inte vad som händer i Europa just nu, helt klart den svåraste omgången i KHL på bra länge. Väldigt få matcher som går över och verkar som dom har serverat sömnpiller i oddset hockey games..Om det står sig nu i den matchen som är kvar så blev det totalt 3 matcher som gick över 5.5 på 12 matcher, aldrig sett det tidigare i KHL.

Nåväl jag ger mig inte, nattens spel.

Ogiltigt spel-ID: 1442065

Ogiltigt spel-ID: 1442068

Ogiltigt spel-ID: 1442069

Ogiltigt spel-ID: 1442063

Ogiltigt spel-ID: 1442059

Ogiltigt spel-ID: 1441048

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-16 klockan 05:01.
Gammal 2013-02-16, 05:04   #64

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Inatt fanns det inte mycket att klaga på mer än att jag var 1 mål ifrån att fixa 6/6 istället blev det 5/6 vilket ger mig ett stort leende på läpparna när jag nu ska gå och lägga mig! Spel kommer upp imon och då blir det Sverige och Finland som står i fokus. Godnatt!
Pekerman (+10)
Gammal 2013-02-16, 12:13   #65

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Jag sov tyvärr inte som en gud vilket jag hade trott men det gör man ju sällan efter en tuff utekväll men då kan jag säga att det är bara att slå på när Kjell Bergqvist kör över "skvallerkärringar" och när han sätter folk på plats hos filip och fredrik sedan vakna jag till och hittade följande spel till eftermiddagen,

Ogiltigt spel-ID: 1443471

Ogiltigt spel-ID: 1443476

Ogiltigt spel-ID: 1443473

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-16 klockan 20:32.
Gammal 2013-02-16, 14:24   #66

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Sitter också på över i Modo matchen men Ö 4.5 samt även Ö 5.5 i Karlskoga - Djurgården. Tycker oddset i framförallt den sistnämnda står alldeles för högt.

BOL
Gammal 2013-02-16, 15:30   #67

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Sitter också på över i Modo matchen men Ö 4.5 samt även Ö 5.5 i Karlskoga - Djurgården. Tycker oddset i framförallt den sistnämnda står alldeles för högt.

BOL
Japp det är ett fint odds, tycker själv att Ö 5 till 2* i Modo matchen är en aningen högt för att jag inte ska nappa.

Lycka till ikväll!
Gammal 2013-02-16, 17:24   #68

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Montreal matchen ö 5.5 liras till 2.10, mer spel på ahl kommer ut senare
Gammal 2013-02-16, 19:39   #69

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1213
Standard

Får man fråga vilka bolag du lägger dina spel hos?
Tycker att du ofta har "låga" odds.

Antar att du sitter med pengar på 2-3 bolag.

T.ex Montreal-Philly, sitter jag med över också men till 2.23.

Gillar din dagbok dock, skönt att någon förutom overplayer visar att över/under inte bara handlar om tur som vissa säger.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 20:31   #70

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av befriamig Visa inlägg
Får man fråga vilka bolag du lägger dina spel hos?
Tycker att du ofta har "låga" odds.

Antar att du sitter med pengar på 2-3 bolag.

T.ex Montreal-Philly, sitter jag med över också men till 2.23.

Gillar din dagbok dock, skönt att någon förutom overplayer visar att över/under inte bara handlar om tur som vissa säger.
Jag lägger endast spel på bet365, kommer att splitta kassan så småningom som du säger men just nu så har jag bara lirat vidare på bet365.
Gammal 2013-02-16, 20:38   #71

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Nattens matcher,

Ogiltigt spel-ID: 1444868

Ogiltigt spel-ID: 1444862

Ogiltigt spel-ID: 1444863

Ogiltigt spel-ID: 1444865

Ogiltigt spel-ID: 1444867

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-17 klockan 11:51.
Gammal 2013-02-17, 03:10   #72

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Spelar ett tidigt spel i KHL imon mer kommer framåt 13-tiden.

Ogiltigt spel-ID: 1445376

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-17 klockan 13:50.
Gammal 2013-02-17, 12:43   #73

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Vi fortsätter i KHL,

Ogiltigt spel-ID: 1445815

Ogiltigt spel-ID: 1445812

Ogiltigt spel-ID: 1445810

Härligt med tidiga matcher i AHL, inväntar bara oddsen sen kommer spel därifrån upp.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-17 klockan 18:16.
Gammal 2013-02-17, 13:37   #74

Bournes avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 202

Speldagboken (Avslutad)
Stats: 139 - 109 - 10
ROI: 101.48%
Vinstprocent: 56.05%

Standard

Riktigt intressant dagbok

Spelar också en del över/under så kul att följa.
Penguin93 (+5)
Bourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 18:10   #75

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

KHL resultaten ville sig inte riktigt idag, i Mytishi så blev det 5-0 som gjordes i mitten av tredje vilket inte var bra. Avlägsna sista 10, trots att Novokuznetsk hade 39 skott så ville det sig inte riktigt. Näe, idag så dög inte analyserna. Snart börjar även slutspelet i KHL, ska bli intressant!

Får se om AHL och NHL kan styra upp det,

Ogiltigt spel-ID: 1446576

Ogiltigt spel-ID: 1446574

Ogiltigt spel-ID: 1446572

Ogiltigt spel-ID: 1446584

Ogiltigt spel-ID: 1446570

Ogiltigt spel-ID: 1446587

Ogiltigt spel-ID: 1446578

Rejs (+1)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-18 klockan 02:27.
Gammal 2013-02-18, 02:35   #76

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Äh, vad tråkigt med Wild - Wings och Americans - Bears, ett mål ifrån på båda. Speciellt i Wild matchen, 3-2 inför tredje, svårt att få bättre förutsättningar.
Gammal 2013-02-18, 09:59   #77

kdoggens avatar

Sharp$: 105
Standard

Citat:
Äh, vad tråkigt med Wild - Wings och Americans - Bears, ett mål ifrån på båda. Speciellt i Wild matchen, 3-2 inför tredje, svårt att få bättre förutsättningar.
Tycker att du har en intressant speldagbok och spelar själv en del över/under på hockey. Undrar lite hur du resonerar kring dina bets. Är det enbart statistik och form eller håller du även ett öga på starting goaltenders eller andra variabler?
kdoggen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-18, 19:19   #78

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Precis hemkommen så blir relativt kort till spelstopp til 20 matchen, kommer mer.

Ogiltigt spel-ID: 1448448

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-18 klockan 23:17.
Gammal 2013-02-18, 19:36   #79

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kdoggen Visa inlägg
Tycker att du har en intressant speldagbok och spelar själv en del över/under på hockey. Undrar lite hur du resonerar kring dina bets. Är det enbart statistik och form eller håller du även ett öga på starting goaltenders eller andra variabler?
Mycket statistik sedan en del info inför matchen samt skadeläget och vilka dom ställer etc. Den mesta infon som är relativt lätt att få tag på. Sen gäller det att känna lagen, även om statistiken är till min fördel så kan jag känna ibland att de har spelat si och så några matcher nu och det passar inte riktigt etc. massa trams, det viktigaste när det gäller mig är att efter ha kollat det som alla har tillgång till är att känna av lagen som dom är för dagen litegrann...typ, hoppas du fick ett okej svar ändå.

Dags att leta!
Gammal 2013-02-18, 20:06   #80

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Nu kommer jag uppdatera denna post om jag hittar mer spel,

Ogiltigt spel-ID: 1448525

- Som ni såg så råkade jag posta Crunch matchen två gånger, här kommer den jag spelade men kanske var meningen att jag inte skulle posta den.

Ogiltigt spel-ID: 1448601

Ogiltigt spel-ID: 1448603

Totalt fyra spel för kvällen/natten och en har börjat.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-19 klockan 10:57.
Gammal 2013-02-18, 21:54   #81

kdoggens avatar

Sharp$: 105
Standard

Citat:
Mycket statistik sedan en del info inför matchen samt skadeläget och vilka dom ställer etc. Den mesta infon som är relativt lätt att få tag på. Sen gäller det att känna lagen, även om statistiken är till min fördel så kan jag känna ibland att de har spelat si och så några matcher nu och det passar inte riktigt etc. massa trams, det viktigaste när det gäller mig är att efter ha kollat det som alla har tillgång till är att känna av lagen som dom är för dagen litegrann...typ, hoppas du fick ett okej svar ändå.

Dags att leta!
Absolut! KUTGW och lycka till inatt!
Penguin93 (+5)
kdoggen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-19, 12:10   #82

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Inatt gick det inget vidare och det gör att jag har trillat ner på +1.68U vilket helt klart känns sådär dock är det sådana här tid man får räkna med. Hoppas vinden vänder till en mer jämn nivå snart.
Gammal 2013-02-19, 13:01   #83

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 148
Standard

Jäkligt trist att torska men jag måste säga att jag förstår inte taktiken riktigt här...

Du verkar vinna och förlora cirka 50% var men det är väll kanske inte så konstigt i sig då i princip spelar Ö 5.5 på det mesta.

Inget taskigt eller något snarare verkar det lite kul att se vad som går in typ
trollhattan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-19, 13:18   #84

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
Jäkligt trist att torska men jag måste säga att jag förstår inte taktiken riktigt här...

Du verkar vinna och förlora cirka 50% var men det är väll kanske inte så konstigt i sig då i princip spelar Ö 5.5 på det mesta.

Inget taskigt eller något snarare verkar det lite kul att se vad som går in typ
Håller på att slipa lite på mina analyser så det är inte omöjligt att det kommer mer underspel men tycker sällan jag hittar värde i underspel. Beror nog delvis på att mina analyser är inriktat på över men kan komma en ändring.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-19 klockan 13:43.
Gammal 2013-02-20, 01:24   #85

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Blir tre spel för imon och ett för inatt,

Ogiltigt spel-ID: 1450905

Ogiltigt spel-ID: 1450904

Ogiltigt spel-ID: 1450903

Ogiltigt spel-ID: 1450902

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-20 klockan 21:23.
Gammal 2013-02-20, 21:24   #86

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Morgondagens spel,

Ogiltigt spel-ID: 1452006

Ogiltigt spel-ID: 1452008

Ogiltigt spel-ID: 1452010

Ogiltigt spel-ID: 1452011

Ogiltigt spel-ID: 1452005

Ogiltigt spel-ID: 1452004

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-21 klockan 20:08.
Gammal 2013-02-21, 21:57   #87

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

5/10 spel sitter på två dagar, inte riktigt nöjd med utdelningen men vi kör på det igen,

Ogiltigt spel-ID: 1453734

Ogiltigt spel-ID: 1453733

Ogiltigt spel-ID: 1453732

Ogiltigt spel-ID: 1453744

Ogiltigt spel-ID: 1453739

Ogiltigt spel-ID: 1453735

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-22 klockan 15:55.
Gammal 2013-02-22, 16:52   #88

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Det blir inga spel på HA ikväll, tycker annars att TAIF - SSK U5 ser bra ut men den har droppat för mycket, droppat från 1.90->1.83, inget direkt värde längre.

Väntar med spel tills inatt där vi får många matcher från NHL och AHL.
Gammal 2013-02-22, 21:09   #89

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Hittade tre spel till inatt,

Ogiltigt spel-ID: 1455457

Ogiltigt spel-ID: 1455455

Ogiltigt spel-ID: 1455456

Fanns flera spel som jag såg värda fast inte till det oddset bet365 erbjöd. Med det sagt så kommer jag alltså att dela upp min rulle på Måndag, främst pinnen och marathon, då dom har högst odds på hockeyn ö/u de flesta gångerna. bet365 vaskar värdet i många matcher.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-23 klockan 10:02.
Gammal 2013-02-22, 23:31   #90

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Lägger ut ett spel redan nu till imon då jag tycker att 1.80* med en lina ö4.5 är lite högt.

Ogiltigt spel-ID: 1455669

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-23 klockan 18:50.
Gammal 2013-02-23, 11:59   #91

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Hittar inte speciellt mycket värdespel idag men vi har två spel och jag testar en dubbel i ES,

Ogiltigt spel-ID: 1456305

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-23 klockan 21:21.
Gammal 2013-02-24, 01:06   #92

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Precis hemkommen så har inte hunnit kolla så mycket och hann aldrig kolla igenom spelen till de som började 01, dock så har jag hittat ett som börjar 01:30, lite väl kort till match men slänger ut den ändå.

Ogiltigt spel-ID: 1457851

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-24 klockan 11:54.
Gammal 2013-02-24, 21:23   #93

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då kör vi igång igen, kommer uppdatera denna post under kvällens gång med spel om jag finner några.

Ogiltigt spel-ID: 1459489

Ogiltigt spel-ID: 1459494

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-25 klockan 10:32.
Gammal 2013-02-24, 21:31   #94
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Kul med en hockeybok och kul med någon som testar sig på att bara spela över/under.

Vore intressant att veta om du har någon sorts formel/system som t.e.x Juret gjort som du går efter när du tar fram spelen eller om spelen byggs mer på personliga analyser av de olika matcherna och "känsla" mer likt hur jag själv spelar?

Hur kommer det sig att du valt att spela bara just över/under och inget annat?

Ser att det gått ganska bra efter snart 150 spel och att KHL har gått mycket bättre än NHL, några tankar kring det?

BOL även i framtiden
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 22:06   #95

Sharp$: 3466
Standard

Vilket har gått bäst för dig hittils, Ö eller U spelen? Säger precis som Lazlo, BOL!
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 22:18   #96

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Kul med en hockeybok och kul med någon som testar sig på att bara spela över/under.

Vore intressant att veta om du har någon sorts formel/system som t.e.x Juret gjort som du går efter när du tar fram spelen eller om spelen byggs mer på personliga analyser av de olika matcherna och "känsla" mer likt hur jag själv spelar?

Hur kommer det sig att du valt att spela bara just över/under och inget annat?

Ser att det gått ganska bra efter snart 150 spel och att KHL har gått mycket bättre än NHL, några tankar kring det?

BOL även i framtiden
Tja!

Jag har inget system eller någon formel utan kör som du nämner personliga analyser och känsla. Ang endast ö/u är nog för att jag tycker det är en intressant spelform som jag vill testa och jag ville göra det så optimalt som möjligt för mig själv och endast fokusera på detta när jag analyserar matcher till 110%. Spelade mycket blandat innan och då fastnade jag mer och mer för totaler så tänkte jag köra på det spåret och se vart det leder. Kan ha vart för att jag kände mig tryggare med ö/u, det vet jag inte utan jag ville specificera mig på något då jag fungerar bäst när jag har riktat in mig på ett "område" så att säga.

Tycker själv att det har gått bra samtidigt som jag har lite att slipa på då jag kan känna att jag har en tendens till att rinna iväg i analyserna lite.

Anledningen till att KHL har gått över förväntan är inget mer än att jag är mer "hemma" i KHL än i NHL helt enkelt, visste samtidigt inte vad jag skulle förvänta mig av denna säsongen i NHL, verkar som lockouten har gynnat underspelen en del och det var jag inte riktigt beredd på kan jag säga. Det blev att jag stod över några omgångar i NHL för att låta lagen spela in sig lite och efter det har jag fått en liten bredare grund att stå på.

=)
Gammal 2013-02-24, 22:24   #97

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Vilket har gått bäst för dig hittils, Ö eller U spelen? Säger precis som Lazlo, BOL!
Underspelen, dock så har jag bara spelat 22 underspel. Har ett litet minus på överspelen på 1.74u och 9.8u plus på underspelen.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-24 klockan 22:32.
Gammal 2013-02-25, 00:14   #98
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Tja!

Jag har inget system eller någon formel utan kör som du nämner personliga analyser och känsla. Ang endast ö/u är nog för att jag tycker det är en intressant spelform som jag vill testa och jag ville göra det så optimalt som möjligt för mig själv och endast fokusera på detta när jag analyserar matcher till 110%. Spelade mycket blandat innan och då fastnade jag mer och mer för totaler så tänkte jag köra på det spåret och se vart det leder. Kan ha vart för att jag kände mig tryggare med ö/u, det vet jag inte utan jag ville specificera mig på något då jag fungerar bäst när jag har riktat in mig på ett "område" så att säga.

Tycker själv att det har gått bra samtidigt som jag har lite att slipa på då jag kan känna att jag har en tendens till att rinna iväg i analyserna lite.

Anledningen till att KHL har gått över förväntan är inget mer än att jag är mer "hemma" i KHL än i NHL helt enkelt, visste samtidigt inte vad jag skulle förvänta mig av denna säsongen i NHL, verkar som lockouten har gynnat underspelen en del och det var jag inte riktigt beredd på kan jag säga. Det blev att jag stod över några omgångar i NHL för att låta lagen spela in sig lite och efter det har jag fått en liten bredare grund att stå på.

=)
Alright, kul att du tog dig lite tid att svara. Alltid intressant att se och läsa vad folk tycker och tänker kring saker och ting.

Okej, ja det gäller ju helt klart att hitta det som passar en bäst och det gäller att känna sig "trygg" med spelen man ska lägga. Det man kan analysera fram lättast som ger bra resultat är ju det som är bäst att spela på såklart.

Håller med om att lagen i KHL kan oftast vara lättare att få kläm på. NHL har varit lite smålurigt denna udda säsongen men det går såklart att hitta edge där med.

Keep it up och hoppas du blir nöjd med ditt o/u projekt!
för att köpa våra experters andelar!
Penguin93 (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 00:15   #99

bilens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1517
Standard

2.57 per2 överspelet det-van inne snyggt.
bilen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 02:28   #100

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bilen Visa inlägg
2.57 per2 överspelet det-van inne snyggt.
Den satt riktigt gött!
Gammal 2013-02-25, 10:41   #101

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Då kör vi igång igen, kommer uppdatera denna post under kvällens gång med spel om jag finner några.

Ogiltigt spel-ID: 1459489

Ogiltigt spel-ID: 1459494

Natten gick ju bra, har ett spel i KHL där vi får ett väldigt generöst odds på pinnen,

Ogiltigt spel-ID: 1460289

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-25 klockan 16:18.
Gammal 2013-02-25, 10:58   #102

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Alright, kul att du tog dig lite tid att svara. Alltid intressant att se och läsa vad folk tycker och tänker kring saker och ting.

Okej, ja det gäller ju helt klart att hitta det som passar en bäst och det gäller att känna sig "trygg" med spelen man ska lägga. Det man kan analysera fram lättast som ger bra resultat är ju det som är bäst att spela på såklart.

Håller med om att lagen i KHL kan oftast vara lättare att få kläm på. NHL har varit lite smålurigt denna udda säsongen men det går såklart att hitta edge där med.

Keep it up och hoppas du blir nöjd med ditt o/u projekt!
Passar på att ställa en motfråga! Du befinner dig ju i samma situation, fina siffror på det mesta ex. MLB men dåliga på NHL. Varför fortsätter du på NHL-spåret? NHL är det enda jag kan någorlunda och ibland har jag tänkt "vilka muppspel" när jag sett dina spel där.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 22:25   #103

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Imorgon är det fullspäckat, har hittat några spel hittills som jag slänger ut nu. Kommer uppdatera denna post med mer spel under kvällens gång.

Ogiltigt spel-ID: 1461241

Ogiltigt spel-ID: 1461159

Ogiltigt spel-ID: 1461160

Ogiltigt spel-ID: 1461163

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-26 klockan 21:28.
Gammal 2013-02-26, 10:15   #104

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1461621

Ogiltigt spel-ID: 1461620

Ogiltigt spel-ID: 1461617

Ogiltigt spel-ID: 1461616

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-26 klockan 21:27.
Gammal 2013-02-26, 21:24   #105

bilens avatar

Standard

Najs me 3 av 4 i allsvenskan men leksand var svettig 1-4 efter 2 per.

Tackar för tipsen.
Gammal 2013-02-26, 21:35   #106

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Najs me 3 av 4 i allsvenskan men leksand var svettig 1-4 efter 2 per.

Tackar för tipsen.

Svettigt ja, såg i och för sig inte matchen men gick Leksand för fullt i slutet eller?
Gammal 2013-02-26, 21:54   #107

bilens avatar

Standard

Såg den inte heller följde bara på everysport men bara en puck åt något håll så man "hoppar" till när det skrivs något . Men det löste sig.
Penguin93 (+1)
Gammal 2013-02-26, 22:16   #108

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Börjar nu med att uppdatera denna post under kvällens gång,

Ogiltigt spel-ID: 1463004

Ogiltigt spel-ID: 1462930

Ogiltigt spel-ID: 1463016

Ogiltigt spel-ID: 1463036

Ogiltigt spel-ID: 1463065

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-27 klockan 19:08.
Gammal 2013-02-26, 23:05   #109

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Känner mig nöjd med dessa fem spel.

Är ledig imon så kommer sitta uppe och jobba in dom, hojta om ni hänger på!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-26 klockan 23:14.
Gammal 2013-02-26, 23:34   #110

Sharp$: 267

johanpalmgren2013
Stats: 19 - 22 - 1
ROI: 109.51%
Vinstprocent: 46.34%

Standard

Citat:
Känner mig nöjd med dessa fem spel.

Är ledig imon så kommer sitta uppe och jobba in dom, hojta om ni hänger på!
ska också följa, och jobba in. blir dock lite andra spel
men ska jobba lite för dig också!
johanpalmgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-26, 23:43   #111

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johanpalmgren Visa inlägg
ska också följa, och jobba in. blir dock lite andra spel
men ska jobba lite för dig också!
Härligt!
Gammal 2013-02-27, 00:39   #112

Pekermans avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2559
Standard

Det blir till att kolla dem 'tidiga' matcherna. Hoppas också på en målsnål historia i Minnesota!

Tror dock de kan bli betydligt mer mål i Washington där Canes gästar! Vad tror du om det?
Gammal 2013-02-27, 00:47   #113

johanpalmgren2013

Standard

NY Islanders - Boston Bruins mål bortalaget Över 3.5 (2,75)
Washington Capitals - Carolina Hurricanes mål hemmalaget Över 3.5 (2,75)
NY Rangers - Winnipeg Jets (0-1) 1 (2,75)
Columbus Blue Jackets - Dallas Stars (1-0) 2 (3,55)

i en fyrling(75,93), givetvis låg insats.

bombar in mer på Boston över 3.5 mål .
Penguin93 (+5)

Senast redigerad av johanpalmgren den 2013-02-27 klockan 00:55.
Gammal 2013-02-27, 00:51   #114

Standard

Hänger på i Barons mot Texas!
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 00:53   #115

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman Visa inlägg
Det blir till att kolla dem 'tidiga' matcherna. Hoppas också på en målsnål historia i Minnesota!

Tror dock de kan bli betydligt mer mål i Washington där Canes gästar! Vad tror du om det?
Det gör vi!

Mm, är lite osäker på den matchen faktiskt. Blir dom lika effektiva som mot Devils men det blir svårt när det inte är Hedberg som står i andra målet så att säga, oviss match där jag hoppas att Caps tar det men finns risk för att det blir en ineffektiv match. 3-2 Caps (2-2) skulle jag inte bli förvånad över om det blir. Men hoppas jag har fel för ditt överspel.

Lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av TheJanko Visa inlägg
Hänger på i Barons mot Texas!
Sedärja, en som hänger med på AHL, gillar jag!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-27 klockan 00:54.
Gammal 2013-02-27, 12:29   #116

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ja, natten gick ju inte jättebra. Båda spelen satt i NHL men AHL-spelen svek dock inget jätteminus. Idag är det dåligt med matcher så spelar endast ett spel. Sedan kommer jag slänga ut spel framåt kvällen för imorgon.

Ogiltigt spel-ID: 1463611

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-27 klockan 19:08.
Gammal 2013-02-27, 14:30   #117

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har ett spel färdigt i NHL som spelas inatt. Tycker 2* är ett bra odds vid fulltid kommer nog inte få något högre än detta så därför plockar jag det nu,

Ogiltigt spel-ID: 1463750

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-27 klockan 21:03.
Gammal 2013-02-27, 19:03   #118

bilens avatar

Standard

Hmm vad hände i spartak m vs minsk hade lirat ö5 på bet365 vad jag kan se sluta den med 5 mål = förlust men står ogiltig och insatsen tillbaka ?
Gammal 2013-02-27, 19:06   #119

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Hmm vad hände i spartak m vs minsk hade lirat ö5 på bet365 vad jag kan se sluta den med 5 mål = förlust men står ogiltig och insatsen tillbaka ?
Yepp, insatsen tillbaka blir det. Så fort det är Ö5 eller U5 så får du tillbaka insatsen om den blir 5 mål, annat är det dock när linan är på 5.5 då hade det blivit förlust. Man kan säga att man garderar sig när man lirar 5.0 lina till ett lägre odds då.
Det blir en så kallad "push" i sheetet.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-27 klockan 19:07.
Gammal 2013-02-27, 19:20   #120

bilens avatar

Standard

Oki hade inte en aning om det men det var ju positivt (rätt ny på ö/u spel)
Får hoppas på nhl i natt.
Gammal 2013-02-27, 21:03   #121

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då kör vi på fyra matcher imorgon och sedan har vi ett spel inatt sen tidigare, slänger med nhl spelet i denna post också så vi får en samlad överblick för 28/2,

Ogiltigt spel-ID: 1463750

Ogiltigt spel-ID: 1464402

Ogiltigt spel-ID: 1464403

Ogiltigt spel-ID: 1464401

Ogiltigt spel-ID: 1464397

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-28 klockan 23:37.
Gammal 2013-02-27, 21:11   #122

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Oki hade inte en aning om det men det var ju positivt (rätt ny på ö/u spel)
Får hoppas på nhl i natt.
Ja det är rätt fördelaktigt i en del matcher.
Gammal 2013-02-27, 23:56   #123

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Okej, 2.43* med Quick borta är aningen högt, tycker den borde droppat några punkter för det brukar inte bli speciellt målsnålt mellan lagen.

Ogiltigt spel-ID: 1464841

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-02-28 klockan 07:38.
Gammal 2013-02-28, 23:41   #124

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Hm, går lite väl mycket upp och ner det senaste. Dock tycker jag att jag är rätt ute i analyserna det saknas bara ett mål mer eller mindre på några, står lite och stampar känns det som men hoppas jag kommer upp på en jämn nivå snart!
Gammal 2013-03-01, 00:25   #125

Pekermans avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2559
Standard

Rolig läsning! Är helt ny på Ö/U spel i hockey så kul att ha nåt att följa och se hur du gör och tänker! Jag håller mig dock till 'bara' NHL än så länge.

Spelar du något '1X2' i NHL (utanför ditt spreadsheet då) eller e de bara Ö/U som gäller?
Gammal 2013-03-01, 11:15   #126

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman Visa inlägg
Rolig läsning! Är helt ny på Ö/U spel i hockey så kul att ha nåt att följa och se hur du gör och tänker! Jag håller mig dock till 'bara' NHL än så länge.

Spelar du något '1X2' i NHL (utanför ditt spreadsheet då) eller e de bara Ö/U som gäller?
Bara Ö/U som gäller för tillfället.
Gammal 2013-03-01, 11:26   #127

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

KHL-slutspelet är verkligen spännande så här långt, idag spelas tre matcher och i alla står det 2-2 och jag väljer att spela följande,

Ogiltigt spel-ID: 1467046

Ogiltigt spel-ID: 1467039

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-01 klockan 15:22.
Gammal 2013-03-01, 15:28   #128

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Vilken intensiv match det är i Omsk, 0-0 efter 3 perioder men väldigt rolig att kolla på och det står 5-2 till Tractor efter två, skönt! Nu blir det inga spel förens midnatt och dessa kommer ut löpande beroende på om jag måste invänta någon info eller odds.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-01 klockan 15:32.
Gammal 2013-03-01, 16:39   #129

bilens avatar

Standard

Hannt inte in på 1300 matchen så det blev den 14 för mig, båda satt
Ser fram mot natt/kvälls tipsen
Penguin93 (+1)
Gammal 2013-03-01, 16:56   #130

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Nattens spel, har planer på Ö5 Blues - Oilers men avvaktar lite.

Ogiltigt spel-ID: 1467498

Ogiltigt spel-ID: 1467500

Ogiltigt spel-ID: 1467501

Ogiltigt spel-ID: 1467506

Ogiltigt spel-ID: 1467538[push]

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-02 klockan 16:32.
Gammal 2013-03-01, 23:54   #131

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Plockar ett spel tidigt till morgondagens NHL, tror det kommer droppa kraftigt till start.

Ogiltigt spel-ID: 1468603

Gammal 2013-03-02, 12:32   #132

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

3-1-1 inatt och +3.92u, idag så spelas följande. Bruins - Tampa skrev jag ju ut igår och den har droppat ner till 1.80 på marathonbet där jag plockade det, hoppas någon hann ta det till 1.88.

Ogiltigt spel-ID: 1469334

Ogiltigt spel-ID: 1469349

Ogiltigt spel-ID: 1469341

Ogiltigt spel-ID: 1468603

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-03 klockan 00:06.
Gammal 2013-03-02, 18:23   #133

bilens avatar

Standard

Missflyt i luleå 1-1 före sista per + västerås 4-2 med 1.57 kvar :/

Men khl satt fint
Gammal 2013-03-02, 18:26   #134

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Missflyt i luleå 1-1 före sista per + västerås 4-2 med 1.57 kvar :/

Men khl satt fint
Ja det kan man lugnt säga men hoppas Bruins - Tampa kan styra upp lite.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-02 klockan 18:35.
Gammal 2013-03-02, 20:00   #135

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Spel för natten, kommer uppdatera löpande. Många matcher att gå igenom speciellt i AHL.

Ogiltigt spel-ID: 1470434

Ogiltigt spel-ID: 1470591

Ogiltigt spel-ID: 1470440

Ogiltigt spel-ID: 1470588

Ogiltigt spel-ID: 1470594

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-03 klockan 08:09.
Gammal 2013-03-02, 21:13   #136

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då var nattens spel färdiga och jag önskar alla som ryggar lycka till! Troligtvis kommer jag inte hinna leta spel till KHL imorgon då jag ska jobba.
Gammal 2013-03-02, 21:42   #137

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Stolpe ut igen, Bruins - Tampa. Så många lägen men ändå så går det inte. Bra lägen empty net också men ville sig inte. 4/8 inatt/idag och vi hittade +0.08u..

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-03 klockan 11:10.
Gammal 2013-03-03, 11:07   #138

bilens avatar

Standard

3/5 inatt så lite +
Gammal 2013-03-03, 22:10   #139

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Två spel blir det inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1472811

Ogiltigt spel-ID: 1472808

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-03 klockan 23:34.
Gammal 2013-03-03, 22:18   #140

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
3/5 inatt så lite +
Ja det var allt gött!
Gammal 2013-03-03, 22:55   #141

johanpalmgren2013

Standard

tjena pingvinen! du, jag tänkte på nattens nhl.
Funderar på Canes över 3.5 3.17.
Personligen tycker jag det känns vettigt av det jag läst och vad jag vet.
Men hade vart fint med din åsikt
Gammal 2013-03-03, 23:07   #142

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
tjena pingvinen! du, jag tänkte på nattens nhl.
Funderar på Canes över 3.5 3.17.
Personligen tycker jag det känns vettigt av det jag läst och vad jag vet.
Men hade vart fint med din åsikt
Jag skulle avstå då jag har spekulerat i 3-3 4-3 4-2 favör Cats. Markström ska tydligen stå idag och man vet inte riktigt vart man har honom. Han har helt klart potential att vara en stabil målvakt och Canes offensiv har vart lite si sådär, speciellt mot Cats dom senaste matcherna.

Lycka till om du kör!
Gammal 2013-03-03, 23:12   #143

johanpalmgren2013

Standard

okej, tack för det!
då avstår jag
Gammal 2013-03-03, 23:31   #144

Rudens avatar

Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Citat:
Två spel blir det inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1472811

Ogiltigt spel-ID: 1472808

Vill bara uppmärksamma dig på din insats i Wilds matchen för inte kan det väl vara 60 units som spelas

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):

Ruden's IO-spel (20-8-1):

Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 23:32   #145

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
okej, tack för det!
då avstår jag
Nu verkar det inte som Markström ska stå, mycket möjligt att Clemmensen och han har 4.31 GAA på fem starter. Lite ovisst.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-03 klockan 23:35.
Gammal 2013-03-03, 23:35   #146

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruden Visa inlägg
Vill bara uppmärksamma dig på din insats i Wilds matchen för inte kan det väl vara 60 units som spelas
Haha, njaa så hårt går jag inte in. Ändrade det nu, tack för uppmärksamheten!
Gammal 2013-03-04, 00:06   #147

johanpalmgren2013

Standard

Citat:
Nu verkar det inte som Markström ska stå, mycket möjligt att Clemmensen och han har 4.31 GAA på fem starter. Lite ovisst.
spelade Ö 3.5 men med liten insats
Gammal 2013-03-04, 00:41   #148

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
spelade Ö 3.5 men med liten insats
Börjar bra
Gammal 2013-03-04, 00:44   #149

johanpalmgren2013

Standard

Citat:
Börjar bra
jodå, två till så
Gammal 2013-03-04, 22:04   #150

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Kom precis hem från jobbet och ska lägga mig nu, slutar sent o börjar tidigt nästa dag. Man tackar! Därför så kommer det inget spel då jag inte har tid att sätta mig ner, blickar mot Onsdagens spel istället.
Gammal 2013-03-06, 00:02   #151

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då var jag tillbaka med lite spel, totalt fem för inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1475645

Ogiltigt spel-ID: 1475643

Ogiltigt spel-ID: 1475684

Ogiltigt spel-ID: 1475641

Ogiltigt spel-ID: 1475651

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-06 klockan 08:03.
Gammal 2013-03-06, 20:58   #152

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Två spel inatt,

Ogiltigt spel-ID: 1476647

Ogiltigt spel-ID: 1476648

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-07 klockan 10:41.
Gammal 2013-03-06, 21:30   #153

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Även hittat två spel till imorgon eftermiddag,

Ogiltigt spel-ID: 1476679

Ogiltigt spel-ID: 1476698

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-07 klockan 23:06.
Gammal 2013-03-07, 01:25   #154

Sharp$: 2238

Standard

Det finns en funktion där du kan skriva i vilket bolag du spelar spelen genom(den är ej svår att missa), så slipper du skriva det i info-rutan varje gång!
Penguin93 (+1)
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 23:08   #155

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har inte levererat alls nästan de senaste dagarna vilket har gett tråkiga siffror men det återstår många många matcher. Får se om det blir något inatt annars så kommer det ut till KHL imon lite senare ikväll/natt.

EDIT: ändrar ikväll/inatt till imorgon bitti. Härligt med tidiga matcher också!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-07 klockan 23:48.
Gammal 2013-03-08, 23:29   #156

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då kör vi på det igen,

Ogiltigt spel-ID: 1480218

Ogiltigt spel-ID: 1480216

Ogiltigt spel-ID: 1480206

Ogiltigt spel-ID: 1480213

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-09 klockan 09:46.
Gammal 2013-03-10, 15:20   #157

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1483492

Ogiltigt spel-ID: 1483517

Ogiltigt spel-ID: 1483535

Ogiltigt spel-ID: 1483594

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-11 klockan 09:21.
Gammal 2013-03-10, 15:32   #158

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Känner att vi får ett väldigt bra odds på under i LHF - FHC så plockar det nu.

Ogiltigt spel-ID: 1483625

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-13 klockan 23:46.
Gammal 2013-03-10, 15:50   #159

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har även två spel redo för imorgon,

Ogiltigt spel-ID: 1483669

Ogiltigt spel-ID: 1483670

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-11 klockan 21:05.
Gammal 2013-03-11, 09:24   #160

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 1483492

Ogiltigt spel-ID: 1483517

Ogiltigt spel-ID: 1483535

Ogiltigt spel-ID: 1483594

1-4

2-4

3-2

3-2

Så såg resultaten ut igår, ville sig inte riktigt. Tycker det var bra spel fortfarande då det blir "rätt" resultaten flertalet av gångerna och att förutsättningarna såg bra ut speciellt matchbilderna.

Nu fokuserar vi på dagen spel som jag postade igår.

IKO - DIF har droppat ner till 1.85 på pinnacle som jag plockade 2.04 hos, just nu så är marathonbet högst med 1.91.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-11 klockan 09:37.
Gammal 2013-03-12, 14:36   #161

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Blir inget spel idag utan imon blir det Lhf - fhc som jag skrev den 10/3
Gammal 2013-03-13, 00:11   #162

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Imon blir det endast ett spel för "projektet" sen har jag lagt Tractor [email protected] och Örebro [email protected]
Gammal 2013-03-13, 11:41   #163

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Plockar ett till spel där oddset ligger lite fel i mina ögon,

Ogiltigt spel-ID: 1487767

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-13 klockan 23:45.
Gammal 2013-03-14, 13:16   #164

zoomsbettings avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 77

Zoomsbetting
Stats: 42 - 32 - 0
ROI: 116.77%
Vinstprocent: 56.76%

Standard

Ser att du har det lite kämpigt nu, resultatet går emot dig. Sådant är aldrig kul! Apprå över/under så tror jag på övermål mellan Leksand - Södertälje ikväll och under i Timrå - Örebro. Vad tror du om det?
zoomsbetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 20:43   #165

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Tre spel inatt,

Ogiltigt spel-ID: 1489755

Ogiltigt spel-ID: 1489740

Ogiltigt spel-ID: 1489752

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-15 klockan 08:13.
Gammal 2013-03-14, 22:51   #166

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zoomsbetting Visa inlägg
Ser att du har det lite kämpigt nu, resultatet går emot dig. Sådant är aldrig kul! Apprå över/under så tror jag på övermål mellan Leksand - Södertälje ikväll och under i Timrå - Örebro. Vad tror du om det?
Var på jobbet så missade denna post helt men ja väldigt kämpigt nu det gäller att inte tveka allt för mycket på sig själv då blir det ännu sämre men gäller att hålla ner volymerna under downswings. Bara att kämpa på så får vi hoppas på en sväng i rätt riktning snart. Har även börjat lägga lite andra spel än över/under nu också för att hålla uppe rullen någorlunda förhoppningsvis, ss finns tillgängligt.

Som svar på din fråga så tror jag under 4.5 i båda matcherna
Gammal 2013-03-16, 02:07   #167

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

När jag inte spelar något i denna blogg så kan ni följa mina spel via detta sheet https://www.sharps.se/spreadsheet/tweets som är skapat alldeles nyligen, där blir det inget Ö/U utan annat fint som jag hittar.
Gammal 2013-03-16, 08:08   #168

oggeborrehs avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Spännande med fler spel än över/under!

Kommer du köra samma ligor?

oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 12:22   #169

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeborreh Visa inlägg
Spännande med fler spel än över/under!

Kommer du köra samma ligor?
Ja det blir det väl skulle jag tippa på i alla fall så länge dessa ligor är i spel då sen får vi se vad som händer.
Gammal 2013-03-16, 14:03   #170

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Har hittat ett spel som lockar mig där oddset ligger några punkter för högt,

Ogiltigt spel-ID: 1492902

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-16 klockan 18:24.
Gammal 2013-03-16, 15:03   #171

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Plockar ett spel till inatt som jag tror kommer sjunka,

Ogiltigt spel-ID: 1493044

Gammal 2013-03-16, 16:55   #172

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Tar och lägger ut de två första spelen utöver ö/u, här så spelar jag 1-5U och inga flatbets. Samt så kommer jag motivera de flesta spelen.

ss lag ju ut här inatt så där kan ni även hålla koll på spelen.

Ogiltigt spel-ID: 1493011

Ogiltigt spel-ID: 1493039

och spel som är igång, dessa har jag skrivit ut på twitter men bestämde mig senare för att posta spelen här också,

Ogiltigt spel-ID: 1492152

Ogiltigt spel-ID: 1492813

Ogiltigt spel-ID: 1492922

Ogiltigt spel-ID: 1492937

EDIT: finns det på något sätt man kan ändra dagboks namnet? om inte så får ni leva med det

EDIT1: Som ni ser har jag lagt över spelen från mitt "twitter" - sheet som skapades för några dagar sedan då jag kommer redovisa samtliga mina spel här, känner att det blir roligast/bäst så.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-16 klockan 20:28.
Gammal 2013-03-16, 19:22   #173

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ett spel nu innan det är dags att gå igenom nattens matcher,

Ogiltigt spel-ID: 1493517

Både craig anderson sedan länge har varit borta och Ryan Miller i Buffalo är skadad. Dvs. att Jonas Enroth täcker upp för Ryan, stort avbräck för Buffalo som läcker. Sabres både gör och släpper in en del mål samtidigt som Sens inte har lyckats jättebra med offensiven men dem gör nog ett par mål ikväll.

De nio senaste matcherna mellan Sabres - Sens där Sabres har varit hemma har slutat med fem mål eller mer. Mycket talar för en målrik match.

EDIT: nu blev tydligen Miller confirmed, men på sabres hemsida stod det att han fortfarande var borta. Kan hända mycket på en dag.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-16 klockan 22:28.
Gammal 2013-03-16, 22:55   #174

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då kör vi igång med motiveringar till nattens sex spel.

Ogiltigt spel-ID: 1493044

Whale ett mål glatt lag som gärna släpper in en massa också. Har tre raka matcher som gått över hemma och på de fem senaste har dom gjort 16 och släppt in 15 mål. Dom möter Monarchs som har en riktigt bra form där dom ligger etta för tillfället med 19 gjorda och 14 insläppta på dom fem senaste, jag tror inte Whale kommer hänga med i målprotokollet men dom bidrar med 2-3 mål, oddset bör ligga på 2.05 enligt mig.
Resultat: 3-0

Ogiltigt spel-ID: 1493359

Att vi får ett odds på Monarchs [email protected] är en för mig en liten gåta, man ligger alltså först i formtabellen med 4/5 borta. Nu är dom iofs b2b men jag tror inte det har så jättestor betydelse när dom möter Whale, whale är ett lag som är ganska ojämna och har väl hittat sin plats i AHL dvs på en elfte plats, det är där dom hör hemma alltså inget speciellt lag och Manchester bör slå dom med sin dags form. Monarchs ligger för tillfället på en andra plats.
dagsform+odds lockar.
Resultat: 3-0

Ogiltigt spel-ID: 1493729

Här har jag hittat ett spel som jag trycker in lite extra deg på just för att Bears är ett stabilt lag med bra box och effektiv offensiv. Dom förlorar nästan alltid skott statistiken överlägset men lyckas ändå att vinna dom flesta matcherna. Bears har 12 vinster FT 1 vinst OT och 1 förlust FT mot just sound tigers sedan 2007 m.a.o dom har lätt för detta motstånd. Bears är inne i en bra form vunnit 3/5 senaste hemmamatcherna senaste förlusten var mot tvåan Senators, inget att gråta över direkt. Sound tigers ligger på en 13 plats och dom är inte bättre än så, släpper in otroligt mycket mål, mest i hela ligan och möter man ett lag som är vana vid att ha en kontrollerad match och inget hollywood spel så åker man oftast på däng, speciellt mot Bears har vi märkt och Sound Tigers är b2b.
Resultat: 0-0, 1-0 i OT

Ogiltigt spel-ID: 1493730

Senators ligger två och tar emot elvan Admirals men jag tycker inte vi ska kolla för mycket på just placering. Admirals har en ruskig form och har fyra raka vinster och det är mot crunch, bears x2 och Checkers vilket bara det visar en bra form. Senators har åkt ner till en elfte plats i formtabellen och det går lite sådär, vinner någon förlorar någon. Ingen jämn form för tillfället. Förlorade tex. senast mot näst jumbon hemma. Nu ska vi inte snacka ner Senators här för dom är riktigt bra och är en av favoriterna i AHL men iom att Admirals har en dagsform som heter duga så testar jag ML till 2.88 vilket är riktigt bra.
Resultat: 5-1

Ogiltigt spel-ID: 1493746

Målrika matcher blir det alltid mellan Tampa och Canes, när dom har möts i Tampa så har det blivit fem mål eller mer i 12 raka matcher och de flesta har gött över 5.5. Går dock lite knackigt för Tampas målproduktion för tillfället men i St. Petes Times Forum så smäller det ikväll.
Resultat: 4-1

Ogiltigt spel-ID: 1493759

Tycker oddset här är felsatt, visst Blues har en riktigt bra hemma form och har haft relativt lätt mot Ducks tidigare år. Dock så möter dom ett Ducks som är helt annorlunda jämfört med tidigare år, finns en viss stabilitet i laget och ett lugn som gör att det har gått såpass bra för dom i år. Ducks har vunnit båda mötena i år mot Blues och skulle inte förvåna mig om tredje kommer inatt. Ducks och Blues ser man längst upp i formtabellen och det är hugget som stucket i denna match, 2.24 synas med 2 units.
1-1, 2-1 i OT
************************************************** *********************************
Kan ta en liten summering av dagen, +11.17 units. Nu blickar vi framåt!

Ha det gött så länge!
plingplong (+1), wazza82 (+2)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-17 klockan 03:46.
Gammal 2013-03-16, 23:58   #175

Sharp$: 304
Standard

ryggar spel 2,3 & 5
wazza82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 00:04   #176

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wazza82 Visa inlägg
ryggar spel 2,3 & 5
Lycka till
Gammal 2013-03-17, 02:37   #177

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då kan vi ta en titt på natten, antingen -16 eller -11.52 det bestämmer Ducks. Men det har ingen större betydelse, riktigt skit natt och självklart ska den bouncea direkt på den fina plus dagen. Jaja, snart ett minne blott.
Gammal 2013-03-17, 02:54   #178

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Plockar ett spel redan nu till SM-slutspelet imon mellan LHF - FHC,

Ogiltigt spel-ID: 1494141

Frölunda stod upp riktigt bra hemma i gbg där Hudacek stor spelade. Jag förväntar mig ett annat Luleå men tror att det är nu chansen finns för Frölunda att sätta press på LHF direkt genom att gå ut hårt direkt som man gjorde hemma . Tror inte det kommer finnas något bättre läge att sätta dit LHF borta än vad det gör imorgon. jag tror något i stil med 1-1, 2-2.
Resultat: 3-1

Morgondagens andra spel,

Ogiltigt spel-ID: 1494157

Chockerande odds, Texas Stars ligger etta i WC och Checkers trea dock så är Checkers näst sämsta hemmalag medans Stars är näst bästa borta laget. Checkers förlorade igår mot just Stars med 3-7 hemma och nu möts dom igen, blir inte förvånad om det blir något i stil med det igen, i formtabellen så så har checker 0-1-0-4 hemma och Stars borta 3-1-0-1, detta är en match som Checkers inte ska vinna. Tre bolag har kommit ut med odds på ML, Marathonbet går ut med 2.28 :O och dom andra två med 1.85 ML på stars. Lär droppa som en sten till matchstart.
Resultat: 2-2, 3-2 i OT

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-17 klockan 22:40.
Gammal 2013-03-17, 22:42   #179

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Det sket sig idag också men det var inte jätte långt ifrån men förlust är ju trots allt en förlust hur man än vrider och vänder på det.

Blir inget spel inatt och troligtvis inte imorgon heller då utbudet är kasst.
Gammal 2013-03-18, 21:00   #180

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Dags för ett gäng spel till inatt/imorgon, pigg och fräsch så ska jag försöka leverera.

Ogiltigt spel-ID: 1496282

Båda lagen är inne i en period där båda spelar rätt mycket över, Nucks har släppt in och gjorta lika många mål de senaste matcherna och över de fem senaste så har dom producerat 3.6 mål och släppt in 3.6 mål. På andra sidan isen så har vi Yotes som har gjort 3.4 mål och släppt in 3.2 mål per match de senaste fem matcherna. Nucks har endast spelat en under 5.5 de senaste fem och har spelat 3/2 över, rättså goda förutsättningar samtidigt som oddset Ö5 INC OT är lockande gör att jag spelar detta spel.

Ogiltigt spel-ID: 1496307

Intressant match där Ducks har en fin win-streak hemma, 11 raka vinster hemma och endast två matcher har avgjorts i OT. På andra sidan har vi Sharks som inte är speciellt bra borta för tillfället, endast fyra vinster har kommit borta och inte heller här har det gått till OT mycket, endast 3 matcher har gått till OT. Just nu så har även Ducks två stabila målvakter, Hiller har imponerat det senaste och tror inte det spelar någon större roll vem som får vakta Ducks mål inatt. Oddset borde ha legat på 2.10 enligt mig.

Ogiltigt spel-ID: 1496289

Två riktigt bra målvakter i grunden, Smith i Yotes har varit riktigt tät det senaste samtidigt som Yotes offensiv inte alls har producerat. Yotes har lyckats med att göra 1.6 mål i snitt per match de senaste fem och släppt in i snitt 2.6. Kings å andra sidan har gjort hela 22mål och släppt in 14 mål de senaste fem men tror med Yotes grymma BP och Smith i målet kan hålla nere siffrorna bakåt. Inte nog med det så går lagen oftast under 5.0 och när vi då får ett odds på 2.02 FT så testar jag.

Ogiltigt spel-ID: 1496279

Här så har vi ett Riga som är bättre i grunden och bör vinna denna serie med 4-0 i alla fall 4-1. Dock så kryssar dom gärna borta och 1.77 och vi vinner om det blir X vid fulltid, bugar och bockar. Amur är inte jättedåliga och inte jättebra hemma, Riga bör vara större favoriter.

Ogiltigt spel-ID: 1496260

Värdespel så det skriker om det, i alla fall om du frågar mig. HA har blivit allt bättre och bättre och det visar inte minst Leksand som har en riktigt vass offensiv blandat med en sådär defensiv, iaf mot Örebro senast. Rögle blandar och ger dom med, gäller att vara effektiva mot Rögle om man ska ha någon chans. Leksand är det laget. Att Barta skada sig förra matchen gör det inte bättre för Rögle då han är den som producerat mest och är en nyckelspelare i Rögle. Marathonbet är verkligen generösa och ger oss 2.68 på ML! Den tar vi!

Lycka till vid rygg! Droppa gärna någon kommentar så vi får lite diskussion här, alltid roligt! Ha det gött så länge!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-19 klockan 11:17.
Gammal 2013-03-19, 08:29   #181

oggeborrehs avatar

2013 oggeborreh

Standard

Citat:
Dags för ett gäng spel till inatt/imorgon, pigg och fräsch så ska jag försöka leverera.

Båda lagen är inne i en period där båda spelar rätt mycket över, Nucks har släppt in och gjorta lika många mål de senaste matcherna och över de fem senaste så har dom producerat 3.6 mål och släppt in 3.6 mål. På andra sidan isen så har vi Yotes som har gjort 3.4 mål och släppt in 3.2 mål per match de senaste fem matcherna. Nucks har endast spelat en under 5.5 de senaste fem och har spelat 3/2 över, rättså goda förutsättningar samtidigt som oddset Ö5 INC OT är lockande gör att jag spelar detta spel.

Intressant match där Ducks har en fin win-streak hemma, 11 raka vinster hemma och endast två matcher har avgjorts i OT. På andra sidan har vi Sharks som inte är speciellt bra borta för tillfället, endast fyra vinster har kommit borta och inte heller här har det gått till OT mycket, endast 3 matcher har gått till OT. Just nu så har även Ducks två stabila målvakter, Hiller har imponerat det senaste och tror inte det spelar någon större roll vem som får vakta Ducks mål inatt. Oddset borde ha legat på 2.10 enligt mig.

Två riktigt bra målvakter i grunden, Smith i Yotes har varit riktigt tät det senaste samtidigt som Yotes offensiv inte alls har producerat. Yotes har lyckats med att göra 1.6 mål i snitt per match de senaste fem och släppt in i snitt 2.6. Kings å andra sidan har gjort hela 22mål och släppt in 14 mål de senaste fem men tror med Yotes grymma BP och Smith i målet kan hålla nere siffrorna bakåt. Inte nog med det så går lagen oftast under 5.0 och när vi då får ett odds på 2.02 FT så testar jag.

Här så har vi ett Riga som är bättre i grunden och bör vinna denna serie med 4-0 i alla fall 4-1. Dock så kryssar dom gärna borta och 1.77 och vi vinner om det blir X vid fulltid, bugar och bockar. Amur är inte jättedåliga och inte jättebra hemma, Riga bör vara större favoriter.

Värdespel så det skriker om det, i alla fall om du frågar mig. HA har blivit allt bättre och bättre och det visar inte minst Leksand som har en riktigt vass offensiv blandat med en sådär defensiv, iaf mot Örebro senast. Rögle blandar och ger dom med, gäller att vara effektiva mot Rögle om man ska ha någon chans. Leksand är det laget. Att Barta skada sig förra matchen gör det inte bättre för Rögle då han är den som producerat mest och är en nyckelspelare i Rögle. Marathonbet är verkligen generösa och ger oss 2.68 på ML! Den tar vi!

Lycka till vid rygg! Droppa gärna någon kommentar så vi får lite diskussion här, alltid roligt! Ha det gött så länge!

Vad tänker du dig för matchbild i Rögle-Leksand? Tror själv att det kan bli en rolig match att se, dvs mycket spel fram och tillbaka och Leksand är ganska starka i den typen av matcher enligt min mening.

Är också sugen på att trycka av leksandsspelet men avvakter lite!

Gammal 2013-03-19, 11:14   #182

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Vad tänker du dig för matchbild i Rögle-Leksand? Tror själv att det kan bli en rolig match att se, dvs mycket spel fram och tillbaka och Leksand är ganska starka i den typen av matcher enligt min mening.

Är också sugen på att trycka av leksandsspelet men avvakter lite!
Som du säger, fart och fläng. Ja jag tror inte Rögle räcker till i en sådan match.
Gammal 2013-03-19, 11:17   #183

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:

Resultat: 5-3

Resultat: 4-0

Resultat: 2-1

Resultat: 0-4
Nattens/morgonspelet gick sådär, 2/2 och gav oss ett litet minus på någon unit. Nu hänger det på Leksand om det blir plus denna dag.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-19 klockan 21:32.
Gammal 2013-03-19, 13:18   #184

oggeborrehs avatar

2013 oggeborreh

Standard

Som om inte leksand hade nog med press på sig från medier, fans, kommunen m.m.! Nu lägger du även detta på deras axlar

Gammal 2013-03-19, 13:22   #185

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Som om inte leksand hade nog med press på sig från medier, fans, kommunen m.m.! Nu lägger du även detta på deras axlar
Hahaha, ska man upp till ES ska man klara den pressen kan jag tycka :P
Gammal 2013-03-19, 23:18   #186

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Idag har jag hittat fyra spel till inatt, hinner tyvärr inte med några rekar då jag ska upp hyfsat tidigt imon. Tacka Frölunda för det, det gör i alla fall jag. Satt riktigt gött med en vinst!

Ogiltigt spel-ID: 1498224

Resultat: 3-5

Ogiltigt spel-ID: 1498208

Ogiltigt spel-ID: 1498276

Resultat: 4-3

Ogiltigt spel-ID: 1498206

Resultat: 3-2

Lycka till vid rygg!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-20 klockan 08:58.
Gammal 2013-03-20, 09:00   #187

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Idag har jag hittat fyra spel till inatt, hinner tyvärr inte med några rekar då jag ska upp hyfsat tidigt imon. Tacka Frölunda för det, det gör i alla fall jag. Satt riktigt gött med en vinst!

Ogiltigt spel-ID: 1498224

Resultat: 3-5

Ogiltigt spel-ID: 1498208

Ogiltigt spel-ID: 1498276

Resultat: 4-3

Ogiltigt spel-ID: 1498206

Resultat: 3-2

Lycka till vid rygg!
Det gick ju ann inatt också, +1.17U, tråkigt att det tyngsta spelet inte höll. Väldigt små plus men någonstans ska det ju börja!
Gammal 2013-03-20, 22:00   #188

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Hittat fyra spel för inatt/imorgon, slänger även med lite motiveringar.

Ogiltigt spel-ID: 1499321

Avs är ett lag som är ganska ojämnt, mycket mål åt båda hållen. Är väl egentligen om Varlamov gör en kanon match som kan stoppa målen bakåt för defensiven ser lite för vek ut. Dallas har inte kommit igång med Offensiven riktigt på några matcher on the road och defensiven har inte varit på topp det senaste riktigt. 2.22 sitter lite för högt.

Ogiltigt spel-ID: 1499326

För Sharks har det verkligen gått riktigt dåligt det senaste och sitter på fem raka borta förluster men det finns potential i laget och det är en bra match för Sharks att komma tillbaka för Oilers har inte glänst hemma ligger sist i WC i hemma tabellen. Samtidigt som Oilers är lite ojämna så tror jag på en Sharks vinst, skulle tagit ML men tycker Sharks [email protected] är alldeles för högt och kan inte blunda
för det oddset.

Ogiltigt spel-ID: 1499317

Här har vi en match där det är relativt stor risk att den går under linan får jag säga, vi har Hiller, Fasth och Crawford(startar förmodligen inte hört ngt annat), dessa målisar är tre stabila och defensiven är bra hos båda och har inte minst speglat sig de matcher där dom spelar mot varandra, där de flesta går under vid FT och Under 5 FT till 2.26 anser jag också något högt, hade trott på 2.15.

Ogiltigt spel-ID: 1499396

Här tycker jag oddset är helt felsatt, Tror inte Linköping släpper denna matchserie där dom leder med 3-1 dock är det en väldigt tuff uppgift borta men Linköping har bra rutin och ser en hyggligt stor chans att dom fixar detta imon, [email protected] är väldigt högt i mina ögon.

Lycka till vid rygg!

Kan tillkomma något mer spel ska grotta ner mig lite i dom andra matcherna.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-21 klockan 21:26.
Gammal 2013-03-21, 22:22   #189

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Blir en del spel idag dock utan motiveringar då jag har åkt på migrän och precis blivit av med huvudvärken efter några piller.

21/3's spel blev det plus på efter att Linköping krossat HV.

Ogiltigt spel-ID: 1500707

Ogiltigt spel-ID: 1500753

Ogiltigt spel-ID: 1500755

Ogiltigt spel-ID: 1500757

Ogiltigt spel-ID: 1500759

Lycka till vid rygg!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-22 klockan 07:41.
Gammal 2013-03-22, 07:45   #190

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Blir en del spel idag dock utan motiveringar då jag har åkt på migrän och precis blivit av med huvudvärken efter några piller.

21/3's spel blev det plus på efter att Linköping krossat HV.

Ogiltigt spel-ID: 1500707

Resultat: 4-4, 5-4 i OT

Ogiltigt spel-ID: 1500753

Resultat: 2-5

Ogiltigt spel-ID: 1500755

Resultat: 2-5

Ogiltigt spel-ID: 1500757

Resultat: 1-2

Ogiltigt spel-ID: 1500759

Resultat: 1-2
Lycka till vid rygg!
Ja det var då riktigt skönt att få en sån här riktigt plus natt, +9.29U. Sen den 19.e har det bara gått uppåt vilket är en lättnad det med efter den riktigt dåliga perioden.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-22 klockan 07:51.
Gammal 2013-03-22, 21:02   #191

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Tycker inte något spel i NHL tilltalar mig direkt därav så blir det endast tre spel i AHL.

Ogiltigt spel-ID: 1501910

Providence (2a) möter Bridgeport (13e), här anser jag att det är klassskillnad, både formen och laget i sig tilltalar ganska mycket för FT vinst här, då Bruins ligger etta i formtabellen hemma. Dom har 18-3-3-9 hemma vilket är imponerande. Sound Tigers ligger alltså på 14e plats i borta tabellen och vinner de matcher som dom bör vinna, dvs. inte många. Har 7-4-4-17. I år så har de endast tagit tre segrar och det är mot bottengäng som dom själv och är det matcher dom plockar poäng i så det mot dessa lag som är jämlika med sig själv. Har inte hittat någon info om skador etc. så detta blir lite utav ett statistik spel dock så har jag följt Providence lite och dom är väldigt stabila bakåt och effektiva framåt. Precis som ett vinnande lag är. Providence har endast gått till OT 2 gånger 2013 sen har dom förlorat två vid FT resten vinster också det är imponerande. Lagen emellan så har Providence två FT vinster i år mot Sound Tigers men innan dess så var det det sound tigers som vann 4 raka, dags för Bruins att ta fyra raka nu? Detta är när Bruins spelar hemma. Sedan har man faktiskt fyra raka segrar mot Sound Tigers men tror det blir en femte idag.
Tips: 4-1

Ogiltigt spel-ID: 1501370

Barons är det lag som spelar mest över 5.5 på hemma is i WC med 23 över och 8 under och Aeros har 17 över och 17 under. Dock så har vi ett bra facit lagen emellan där de fem senaste matcherna som har spelats Oklahoma har gått över 5.5. Blir ganska böljande spel när dom möts, ofta det blir 4-3,3-3 osv. Två lag som oftast spelar på offensiven och glömmer lite defensiven eller rättare sagt, lagen är bättre offensivt än defensivt därav så gör man en hel del samtidigt som man släpper ungefär lika mycket.
Tips: 3-5
Resultat: 2-3

Ogiltigt spel-ID: 1501911

Barons har sex spelare borta och de flesta har gått upp till Edmonton i NHL och det är 7 spelare som har gjort mest poäng mot just Houston denna säsongen där sex fattas och jag tror inte man räcker till sett till målen och Aeros har behandlat betydligt svårare uppgifter borta än när man möter ett halv svagt Barons. Houston är förvisso b2b men dessa avbräck för Barons tror jag kommer straffa dom och Aeros är ett såpass bra lag att man ska klara av detta trots b2b och resandet. Aeros tillhör top 3 bland bortalagen och har goda chanser till vinst idag. Men endast två units för att dom är just b2b och det är alltid en utmaning speciellt med resa under så kort period.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-23 klockan 11:33.
Gammal 2013-03-22, 23:00   #192

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

KHL slutspelet fortsätter imorgon med två matcher där jag tror vinnarna imorgon möter varandra i finalspelet och jag tror på samma utfall som Bourne precis har rekat.

Ogiltigt spel-ID: 1502042

Här är oddset högt och för högt för att motstå, Tractor har alltså enligt mig en jätte defensiv med fina kontrings möjligheter. Tractor enligt mig som är stabilare i grunden än vad Ak Bars och på senare tid så har dom skaffat sig ett litet övertag rent spelmässigt och tydligare roller. Ak Bars har helt klart övertygat i grundspelet och även till viss del i slutspelet men har fallerat lite i sin defensiv mot Salavat Ufa kan jag tycka. Dock så är det en ny matchserie och nya förutsättningar. Har läst lite och jag vet inte men får känslan att Ak Bars är "nöjda" med att ha tagit sig till semin dvs. jag tror inte dom räcker till mot ett bättre samlat Tractor. Tror Tractor kommer fokusera på defensiven då det är den som kommer bli avgörande, lite liknande spel som mot Avangard kan jag tänka mig.
Tips: 1-3 FT.
Resultat: 1-1, 2-1 OT

Ogiltigt spel-ID: 1502041

Besvikelsen i Petersburg är stor kan jag tänka mig för fansen har blivit lite bortskämda. Men tror SKA kommer återhämta sig snabbt och kvittera denna serie direkt, dom kommer sätta en mer tydlig matchbild där Dynamo inte kommer få så mycket rum till chanser och skott som dom fick idag. Petersburg är en favorit till guldet och 0-2 efter två hemmamatcher går jag inte med på.
Tips: 4-1
Resultat: 2-4
Lycka till vid rygg!

EDIT: Unibet ligger högst med Tractor ML till 2.40.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-23 klockan 19:53.
Gammal 2013-03-23, 20:00   #193

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ingen lyckad eftermiddag men sen den 19e så har det gått uppåt och där kom breaken, gjorde ingen större skada. Men jag hoppas det lilla såret kan läka ihop till kväll/nattens matcher.

Kommer nu ut med ett spel till 21 matchen sedan under kväll så kommer nattens spel ut,

Ogiltigt spel-ID: 1503267

Senaste mötet slutade 5-2 till Nucks, kan man repetera det spelmässigt ikväll så vinner man också ikväll. Kings vinst-streak bröts förra hemma matchen mot ett relativt blekt Stars. Kings kommer gå för revansch men dom möter inte något gäng där dom har övertag utan det är relativt jämt fördelat mellan lagen inbördes möten och ligger på 4e respektive 5e plats i WC. Nucks har två vinster 'on the road' bakom sig och en tredje är ingen omöjlighet. Som bekant så har Nucks en del borta men tycker ändå chanserna är större än vad oddset visar.
Resultat: 0-1

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-23 klockan 23:28.
Gammal 2013-03-23, 20:37   #194

Bournes avatar

Speldagboken (Avslutad)

Standard

Jag är otroligt besviken på SKA Petersburg. Ska de upprepa de senaste säsongernas misslyckande i slutspelet? Trodde verkligen på dem idag precis som du.

Frågan är om man får ett riktigt fint odds på dem nästa match. Då kommer jag ha svårt att hålla fingrarna borta...
Gammal 2013-03-23, 20:40   #195

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bourne Visa inlägg
Jag är otroligt besviken på SKA Petersburg. Ska de upprepa de senaste säsongernas misslyckande i slutspelet? Trodde verkligen på dem idag precis som du.

Frågan är om man får ett riktigt fint odds på dem nästa match. Då kommer jag ha svårt att hålla fingrarna borta...
Just nu känns det som att vända på steken med 0-2 efter två hemmamatcher är riktigt tufft. Verkar som att dom har kollapsat helt. Väldigt förvånad.
Gammal 2013-03-23, 20:56   #196

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Nattens spel, kommer tyvärr inga motiveringar ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 1503330

Ogiltigt spel-ID: 1503335

Ogiltigt spel-ID: 1503336

Ogiltigt spel-ID: 1503341

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-24 klockan 12:23.
Gammal 2013-03-24, 13:07   #197

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Jag tror på Tractor igen,

Ogiltigt spel-ID: 1503998

Tycker oddset är bra många punkter för högt här, en sådan skillnad är det inte på lagen så att oddset på ML ska ligga 2.26, I mina ögon så ska oddset ligga runt 2.10 -> 2.15.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-24 klockan 16:13.
Gammal 2013-03-24, 13:30   #198

Bournes avatar

Speldagboken (Avslutad)

Standard

Har suttit och väntat på +0.5 odds för Tractor sedan igår men Pinnen verkar vägra släppa det så jag gick på rak seger till 2.90. 2.50-2.60 hade känts mer rätt oddsmässigt.

Lets go Tractor!

BOL
Gammal 2013-03-24, 13:53   #199

Sharp$: 994
Standard

tractor +0,5@1,70 bet365
asfalt75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-24, 13:58   #200

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Har suttit och väntat på +0.5 odds för Tractor sedan igår men Pinnen verkar vägra släppa det så jag gick på rak seger till 2.90. 2.50-2.60 hade känts mer rätt oddsmässigt.

Lets go Tractor!

BOL
Jo gjorde det samma men pinnen "safea" och gjorde en dnb istället..Jo rak är även det för högt.

BOL!
Gammal 2013-03-24, 14:38   #201

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1504121

Möte mellan Whale (7e) och Senators (2a) där jag tycker Binghampton har en fördel i dagens drabbning. För Whale's form är inte som den var, fick stryk mot näst jumbon inatt sedan en tre matchers win-streak. Whale fick inte utdelning över huvudtaget och defensiven svek tillslut. Binghampton är inne i en form där dom är svåra att stoppa, har tre raka vinster (hemma) och jag tror dom kan ta med sig det borta mot ett skakat(?) whale. Senators leder båda formtabellerna. Båda är b2b och jag är tveksam till att resandet för Senators har en jätte betydelse då dom går som tåget för tillfället. Inte hittat något om några avbräck som ändrar utgången här. Enligt mig borde oddset ligger runt 1.95 och inte förvånad om vi får se det till match.

Ogiltigt spel-ID: 1504123

Det går inget vidare för Rangers 3 förluster de fem senaste och senast hemma fick man stryk mot Cats med 1-3. Visst ska man inte hänga upp sig på den men Rangers går inget vidare spelmässigt ändå, spelar en tråkhockey där defensiven är prio. När man möter uppåtgående Caps så tror jag man får svårt, hela caps
har kommit igång och fick riktigt bra utdelning senast mot Jets samtidigt som jag vill påstå att Caps har en klarare bild hur man vill spela och klarar av det bättre för tillfället. I MSG så har Rangers två raka vinster, 2-1, 2-1. Sett till historien så har det blivit täta drabbningar med få mål. Jag tror att Caps får med sig minst 1 poäng och som tidigare mötena målsnålt. Rangers spelar mest under 5.5 8 över och 22 under, caps har några fler, 12 över och 19 under. Med Holtby som har kommit igång på riktigt så är förutsättningarna ännu bättre.

Ogiltigt spel-ID: 1504120

Tycker Marathon sätter sig i en jobbigt sits med 1.81 på ML. Tycker Pinnen ligger rätt nu med 1.74. Nucks är inne i en bra form och gjorde en grym insats mot Kings borta senast och har ett bra facit borta nu. Avs går som känt dåligt ligger sist de senaste fem hemma matcherna och har väldiga problem med defensiven. Om nucks kan ta tillvara på sin offensiv så vinner man matchen utan större problem skulle jag vilja säga. Man har även lätt för Avs sett till historiken där dom leder inbördes ganska överlägset.
AbeFroman (+2)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-25 klockan 08:05.
Gammal 2013-03-24, 14:42   #202

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asfalt75 Visa inlägg
tractor +0,5@1,70 bet365
Ja, men tycker det låg mer värde i ML än +0.5 till 1.70.
Gammal 2013-03-24, 20:59   #203

Sharp$: 304
Standard

sjukt sugen på att rygga din parlay med caps! men där jag har mina cash (betsafe) har dom u5.5, tror du det är för lågt? :-D
wazza82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-24, 21:14   #204

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wazza82 Visa inlägg
sjukt sugen på att rygga din parlay med caps! men där jag har mina cash (betsafe) har dom u5.5, tror du det är för lågt? :-D
Jag tror dom klarar under den linan också men "safear" upp lite bara. Tror något i stil med 1-3 till Caps.
Gammal 2013-03-25, 08:12   #205

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Då hittade jag ett härligt + inatt och med det så är vi tillbaka på + även om det är knappt. Har varit lite väl upp och ner de senaste, får hoppas det jämnar ut sig lite nu.
Gammal 2013-03-25, 19:17   #206

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Finns inte oddsportal.com som en mobil version? Blir lagom trött när endast 1x2 oddsen hänger med.
Gammal 2013-03-25, 20:32   #207

Bournes avatar

Speldagboken (Avslutad)

Standard

Citat:
Finns inte oddsportal.com som en mobil version? Blir lagom trött när endast 1x2 oddsen hänger med.
Retar mig också en hel del på detta. Brukar funka hyggligt i mobilen men ibland (gärna när man behöver det som mest) jävlas det något kopiöst.
Gammal 2013-03-25, 20:35   #208

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Citat:
Retar mig också en hel del på detta. Brukar funka hyggligt i mobilen men ibland (gärna när man behöver det som mest) jävlas det något kopiöst.
Fungerar aldrig för mig verkligen..
Gammal 2013-03-25, 21:06   #209

Sharp$: 3466
Standard

Det som är mest irriterande med portalen på mobilen (Iphone) är att de alternativ som inte kommer upp som första alternativ när man klickar på en match (tänker på EH, HT/FT med flera) inte går att komma fram till utan när man klickar på "more bets" flicken så skickas jag tillbaks till AH som är min startflik. Portalen är enligt mig den oddsjämförelse sida som är enklast att använda på mobilen (blir kladdigt med oddschecker och betbrain.se)
Penguin93 (+2)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-25, 21:24   #210

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1505452

Givetvis är det lika bra att börja med att säga att Kovalchuk är borta är inget vidare för Devils och det faktum att dom vunnit båda matcherna sen Brodeur kom tillbaka gör att jag tror att förlusten mot ett bra Sens kommer inatt. Sens vann det senaste mötet med 2-1 i OT men idag tror det blir betydligt lättare just för att dom är effektiva för tillfället, tar till vara på lägena. Märkte vi inte minst mot Tampa hemma senast. Sens har ett övertag över de senaste säsongerna mot just Devils. Gillar oddset!

Ogiltigt spel-ID: 1505503

Stars har inte förlorat en match hemma mot Wild sen '03, imponerande. Dock inte lika imponerande hemma spel, ligger på en 14e plats medans Wild tuffar på och har 4 raka vinster borta. Bra läge för Stars att förstöra Wild's grymma borta facit då man har kommit igång igen efter monster förlusten mot Hawks för tre matcher sedan (hemma). Sen har dom vunnit 3 av de 5 senaste matcherna och 2 utav 5 på hemma is. Tredje raka hemma vinsten tror jag på inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1505495

Både LaBarbera och Gustavsson är 'confirmed' vilket borde kännas tungt för båda lagen. LaBarbera har endast startat 3 matcher så några slutsatser är svårt att dra, samma med Gustavsson. Men något vi kan dra slutsats om är att både Smith och Howard är dom som har första tjing och det målvakter man inte vill vara utan en längre perioden. Att Wings gör 3-4 mål inatt är ingen omöjlighet tvärt om en ganska stor möjlighet då deras offensiv har klickat det senaste, 17 mål /5 senaste. Yotes går det lite tyngre för men ändå gör man 16 mål/5 senaste men har även släppt in 15 mål/5 senaste. Tycker vi får bra förutsättningar för att gå över 5.5 här, speciellt till 2.40.
Tycker inte vi får glömma att Yotes är det lag som spelar mest över i hela WC, 10 över och 7 under, snittar 5.9 mål/match. Wings ligger trea i över ligan, 8 över och 7 under, snittar 5.1 mål/match.

Fem senaste matcherna mot varandra där Yotes har varit hemma.
3-1
2-3 (2-2)
3-6
2-4
5-4 (4-4)

Ogiltigt spel-ID: 1505496

Tror Wings drar det längsta strået här, Wings har en kanon form borta med fyra raka vinster och tre av dom är mot Ducks x2 och Nucks, vilket är imponerande. Med deras dags form i offensiven och bortaspelet gör att jag synar ML till 2.26. För yttligare info se förra reken.
AbeFroman (+2)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-03-26 klockan 06:02.
Gammal 2013-03-25, 22:36   #211

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1505689

Gammal 2013-12-19, 02:31   #212

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

En hockeyfanatikers tankar, direkt från Malta.

Edit..

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-12-22 klockan 01:03.
Gammal 2013-12-22, 15:08   #213

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Det var då inte mycket att hänga i granen idag men ett spel jag kommer att spela så fort målvakterna blir confirmed är Canucks -0.5, återkommer med rek.

Samt en potentiell under match mellan Rangers och Wild, får fila lite på den.

Något som är rätt anmärkningsvärt är att 7 av 12 matcher slutade X igår vid FT, det är rätt galet.

Gick själv +18 Units inatt, klagar inte över det, den jag missade var Avs ML sedan vart det full pott.

Återkommer!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-12-22 klockan 15:25.
Gammal 2013-12-22, 20:33   #214

Penguin93s avatar

Penguin

Standard

Edit!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-12-22 klockan 21:31.
Svara

td