|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-16, 09:26 | #106 |
Nästa spel till Galan är Kamaru Usmann som släpptes till 1.71 men här får jag reka den till 1.5
Usman vann YUF 21 ATT vs Blackzilians, han tränar med Blackzilians och är en riktigt bra fighter en av de bästa tuf vinnarna på länge faktiskt. Han är både bra stående och på marken. Han har kraft i slagen och vunnit 5 v 6 matcher via KO/TKO sist van han dock via sub över Hayder Hassan. Leon Edwards är en britt som hunnit gå två matcher i UFC och han har sett bra ut även han är bra stående men har en sämre brotting/grappling. Usman är en bättre fighter och tränar på ett bättre gym. Han bör vinna relativt enkelt här 5u |
|
2015-12-16, 21:48 | #107 |
Nästa spel blir Randa Markos 1.57
Randa var med i TUF 20 och hon var en av de bättre i huset redan då. Hon har talang och är bra på det mesta. Hon förlorade mot Penne via split dec. Sedan dess har hin bara gått 1 match och det var i aprill i år då hon kom tillbaka till vinstkolumnen med seger över Aisling Daly. Polskan Markos möter är obesegrad och duktig men jag tycker inte hon håller samma nivå som Markos. Hon har ett bra markgame men jag tror inte hon låser ut Markos. Markos är den bättre av dessa och hon tränar nu med tristar ett bra gym. Hin ska ha bra chans att vinna detta. korrekt odds är runt 1.4 |
|
2015-12-18, 18:18 | #108 |
Ytterligare ett spel
Luiz Henrique vs Francis Ngannou till 2.05 Första fighten på kortet blir en HW match där oddsen är fel i mina ögon. Vi högg den till 2.05 men nu har den sjunkit till runt 1.9 fortfarande spelbart. Brassen är liten för viktklassen och gått en del matcher i LHW dessutom är han en brwler utan någon grappling att tala om. Francis Ngannou är mycket bättre. Hna har en bra grappling och en hel del snygga sub som han kan plocka fram. Han är inte sörskilt tekninsk i boxningen men har mycket kraft. Dock vill jag ej se honom hålla fighten stående då brassen har kraft och kan knocka Ngannou men tar Ngannou fighten till marken vinner han! 7u |
|
2015-12-18, 22:13 | #109 |
Tar WSOF spelen här också:
Ogiltigt spel-ID: 2964601 ¨Perralt har blivit gammal och är en riktigt brawler utan teknink som satsar allt på kraft i slagduellerna. Hna har ingen vidare kondition och trots hyffsad brottning är det något han använder allt för sällan. Han har mycket erfarenhet och för några år sedan rankade jag honom högt men han har nu börjat att gå ned sig. Moraes är en talang som kan förbättra sin BJJ men stående är han riktigt bra. Mot Perralta som gillar att brawla ska Moraes vinna Ogiltigt spel-ID: 2966515 Jake Heun tränar met ATT och r helt ok figher bra tryck i nävarna och helt ok chokes. Han är på en helt anann nivå än sin motståndare här. Williams har inte mött något motstånf att tala om och det lilla jag sett av honom imponerar han ingenstans. Ogiltigt spel-ID: 2966511 Josh ör en bra fighter som var med i TUF för några säsonger sedan där han dock var ganska tråkig och förlorade tillslut mot Michael Wootten om jag kommer ihåg rätt. Han har dock utvecklats sedan dess och gått matcher mot bra mptstånd. Hans stående ser bättre ut och han hotar nu även med sub från marken. Magomedov är visserligen obesegrad me ngår man igenom hans record har han bara mött sopor, Hill som mött bättre motstånd och bra overall till över 2.0 måste testas. Senast redigerad av the chef den 2015-12-19 klockan 08:29. |
|
2015-12-19, 15:36 | #110 |
En bra natt och vi kör vidare med nya spel
Nästa spel är Oliveira att vinna över Jury till 2.5. Detta är Jurys första fight i FW och med sitt nya camp. Han började riktigt bra iUFC efter TUF men sedan stagnerade det och det var antagligen därför han bytte camp. Men jag tror att han har nått sin fulla potential och inte kommer bli bättre, Alliance som han bytte från är ett bra camp och det är visserligen nya Power MMA också men inte riktigt lika bra i mina ögon. Men Jury är en tuff fighter som är bra både stående och på mattan. Oliveira är riktigt tuff. Hans senaste fight var mot Holloway där han bröt nyckelbenet och fick bryta. Men innan dess hade han 4 raka segrar och hans utveckling ser ut att gå spikrakt uppåt. Han är även han bra overall och jag tycker inte han ska vara såhär stor favorit och måste pröva ett spel på honom här ikväll |
|
2015-12-19, 19:27 | #111 |
Nästa spel en dubbel
Ogiltigt spel-ID: 2968309 Kaufman är en rutinerad tjej. Hon har mött de allra bästa och visserligen oftast förlorat men hon har rutin och är bra tyvärr inte tillräckligt för att någonsin ta sig till toppen av UFCs BW division. Här ställs hon mot en motståndare som tagit matchen på kort varsel. Valentina är en bra kickboxare men resten av hennes game behöver utvecklas. Kaufman ska vara den betydligt bättre fightern hära. Hon behöver bara ta ned Valentina för att ta sig till seger Dollaway är absolut inte den bästa fightern i MW divisionen men han ska kunna slå en gammal Nate som sett helt slut ut den senaste tiden. Nate var nra en gång i tiden men nu vill jag bara att han ska sluta, hans haka är helt borta och han ser slö ut. Det gör ont i bröstet att se honom i oktagonen varje match han går nuförtiden, hans hjärna tar mycket stryk. C.B ska vinna detta antagligen via knock trots hans brist på kraft i slagen. Vill man hamna på maillista är det bara att höra av sig (helt gratis) |
|
2015-12-19, 22:23 | #112 |
Ngannou var precis så imponerande som jag misstänkte. Grym uppercut som avslutade matchen, han ser ut som ett monster hoppas han kan skaka lite liv i HW med intressanta matcher.
twitter:@thechefmma Senast redigerad av the chef den 2015-12-19 klockan 22:59. |
|
2015-12-19, 23:05 | #113 |
Vi kör cole miller också
Miller börjar bli gammal men har rutin vilket är viktigt. Han är riktigt bra med sin grappling. Det är visserligen Alers också men Cole rankar jag snäppet högre. Även stående rankar jag Cole snäppet högre. Jom är bra men bör inte hålla mot detta motstånd. blev push här... no contest pga eye poke Jag var usel på dannatcherna ikväll... Men Nate gjorde jobbet och vi avslutar året fint. Hoppas vi ses 2016 Senast redigerad av the chef den 2015-12-20 klockan 03:51. |
|
2015-12-29, 23:06 | #114 |
Vi tar och bjussar på ett spel här:Pirier vi tog honom till 3.0 men har sjunkit lite gränsen går vid 2.6
Dessa två herrar skulle mötts på Irland kortet för några månader sedan men Duffy fick en lättare hjärnskakning och drog sig ur. Det är aldrig bra att åka på en hjärnskakning och trots att den var lättare skulle nog Duffy mått bra av yterligar 1-2 månaders vila. Hursomhelst tränar Duffy med Tristar ett bra camp. Han är en bra fighter hans boxning är bra och markgamet också. MEn såhär stor favorit bör han inte vara. Dustin har varit med länge och mött bra motstånd. Han har även sett bra ut nu sedan han flyttade upp till LW. Han gillar att stå och är har ett bra stående. Dock blir han lätt rockad men brukar återhämta sig. Jag tycker DP är värd ett spel här. Han har rutinen, krut i nävarna och har sett bra ut sedan flytten tillbaka till LW. Duffy ska vara favorit men inte riktigt såhär stor. 3u på DP |
|
2016-03-03, 19:10 | #115 |
Ogiltigt spel-ID: 3112765 Två gamlingar som antagligen gjort sitt inom MMA. Men både Miller och Sanchez är tuffa och jag förväntar mig att detta blir en jämn match, Millers haka har blivit sämre med åren men Diego har blivit slöare. Jag tror att detta blir en mycket jämn och rolig match, den ör gå över 2.5 rond. Diego är oftast inblandad i krig som går till dec och jag ser inte Miller avsluta honom. utan Jim lär plocka detta via ett dec Skelly är en fighter som är bra allround. Han har ett högt tempo och pressar alltid. Han har även en rad fina segrar bakom sig. Elkins är inte på samma nivå enligt mig, han har inte sama tempo i sig som Skelly. Han är tuff att avsluta men för Mig är skelly den bättre av dessa och bör plocka hem en seger. ¨ Ogiltigt spel-ID: 3112762 ¨Vitor Miranda var med i TUF brasil där han imponerade på mig, han har även utvecklats sedan dess. Han har bra kraft i nävarna. Marcelo är inget vidare han är en ok fighter ingen riktig power och lär inte avsluta Miranda på marken. Detta ska Miranda ta. Två gamlingar som antagligen gjort sitt inom MMA. Men både Miller och Sanchez är tuffa och jag förväntar mig att detta blir en jämn match, Millers haka har blivit sämre med åren men Diego har blivit slöare. Jag tror att detta blir en mycket jämn och rolig match, den ör gå över 2.5 rond. Diego är oftast inblandad i krig som går till dec och jag ser inte Miller avsluta honom. utan Jim lär plocka detta via ett dec Ogiltigt spel-ID: 3112787 Här har jag plockat tre favoriter, där alla bör vinna. Holly är grym stående och hennes tdd var bra mot Ronda dock har Tate bättre brottning men tror hon ska stoppa Tates nedtagningsförsök. Conor är riktigt bra och möter här Nate som fick matchen för drygt en vecka sedan, med längre tid att förbreda sig hade jag kanske valt anorlunda men nu bör conor ta detta. Nate har räckvidden men Conor har övertag med sparkar vilket han använder sig mycket utav. Corey är en bra lhw han kommer aldrig att bli en mästare men topp 7 i rankingen lär han vara. Tom Lawler imponerade inte på mig i sin vinst över Gian Vilante, han hade inte mycket att säga till om innan han träffade Gian. Han slår hårt men Corey är den bättre fightern och bör plocka detta. |
|
2016-04-23, 18:52 | #116 |
Tar väl och skriver om en match igen, var väl drygt en månad sedan sist. Kanske inte så många som bryr sig om MMA men kör på.
Ogiltigt spel-ID: 3203249 Cody East hittade Dana och grabbarna via Looking for a fight precis som Sage och Gall. East är en tuff kille som länge varit och nosat på UFC men UFC har blivit lite ivägskrämda av hans kriminella förflutna, nu har han dock lämnat det bakom sig och fokuserar fullt ut på MMA och han gör det bra. Han tränar på Jacksons ett bra camp och har alltså bra sparringpartners och riktigt bra tränare bakom sig. Han har en väldig kraft i nävarna och stående är han riktigt bra. Han har även ett helt ok markgame från topp position åtminstone. Walt Harris som han ställs emot är inte särskilt bra alls. Jag skulle säga att han är en av de sämsta tungviktarna som befinner sig i UFC just nu. Han har tidigare visat tendenser på en svag haka och det bådar inte gott inför ett sånt här möte. Han har gått 3 matcher i UFC och förlorat alla dessa. Han har tryck i nävarna även han tungviktare som han är men inte mer än så. Dessa Looking for a fight killar brukar å lätt motstånd i sina första matcher för att bygga upp de, och så verkar det vara även i detta fall. Jag tror Cody East tar denna match relativt enkelt och ser värde ned till 1.45. Senast redigerad av the chef den 2016-04-24 klockan 09:00. |
|
2016-05-07, 22:25 | #117 |
Jaha spelet jag skrev om senast blev ju trpkigt nog förlust men denna gång tar vi nya tag.
Ogiltigt spel-ID: 3228030 Det är egentligen två fighters som inte hålelr måttet som möts. Men med LHW så tunn som den är så platser de ändå på något sätt i UFC och vinner matcher. Krylov har ok stående och kraft i sig men på marken är han usel från rygg. Han kommer visserligen från tre raka segrar men det säger med om viktklassen än om honom. När han mötte en kille som är bra i OSP förlorade han stort och blev dominerad på marken. Barosso är långt ifrån lika bra som OSP men han har en bra topp position och lyckas han å fighten till mattan bör han vinna. Även Barosso har kraft i ävarna och här känns det som han blir underskattad, mer korrekt odds skulle vara runt 2.2 resten av spelen hittas här https://www.sharps.se/spreadsheet/25489 om någon är intresserad Senast redigerad av the chef den 2016-05-14 klockan 17:29. |
|
2016-05-14, 19:05 | #118 |
Jaha det går ju inte jättebra just nu men kämpar på. Idag väljer jag ut detta spel
Ogiltigt spel-ID: 3239719 John är en talangfull fighter med ordentligt med kraft i nävarna, han är ganska liten för viktklassen då han har fått gå upp från flyweight till bantam. Han har hunnit gå en match i bantamvikten mot Rivera en match där John såg bra ut, dock fightades Rivera ganska konstigt i den matchen och höll fighten stående något man inte vill göra Mot lineker. Nu i en högre viktklass är konditionen åtminstone bättre för Lineker och han kan uppenbarligen fortfarande knocka folk. Jag tror han kan bli någon att hålla koll på i viklassen. Font är även han talangfull men han har inte riktigt ställts mot lika tufft motstånd som Lineker. Font är snabb och såg imponerande ut mot Roop och Gomez. Men detta är ett steg upp i talangnivå och här tror jag han får det svårt. |
|
2016-09-02, 22:46 | #119 |
Jaha ny kväll utan något att göra, då får det bli nytt inlägg.
Ogiltigt spel-ID: 3396537 Jack har äntligen fått UFC kontrakt, välförtjänt efter en hel del imponerande vinster. I sin första match ställs han mot en ganska tuff Scott Askham som gått 2-2 i UFC om jag inte missminner mig med förluster mot Magnus Cedenblad och Jotko. Askham är en fighter med bra sparkar och bra stående hans markgame är dock inte på samma nivå. Askhan kommer att ha räckvidden i denna match och för att vinna kommer han att behöva utnyttja sina sparkar. Jack är dock en fighter med ganska bra brottning och med Askhams sparkar finns det en chans att han fångar dem och får till en nedtagning och på marken kommer Jack att ha en stor fördel. Men det är inte bara på marken Jack är bra, han är en ganska bra allround. Helt ok stående dock är hans sparkar inte alls på samma nivås som Scotts. För att vinna denna match måste Jack hålla sig på insidan och inte hamna på distans. Jack har en helt ok boxning och en helt ok brottning som jag nämnt. Jag ser Jack som en större favorit än vad oddsen indikerar och skulle värdera honom runt 1.8 |
|
2016-09-10, 11:42 | #120 |
Fortsätter med UFC spel
Ogiltigt spel-ID: 3409416 Andrade ställs här mot Calderwood. Calderwood är en bra fighter som har bra stående men på mattan framförallt från rygg är hon sämre. Hon har visserligen börjat att träna på Tristar och blir bättre och bättre. Men hennes markgams är inte det enda som talar emot henne här. Förra matchen när hon mötte Val som hon vann över gick de i catchweight, nu är hon tillbaka i sin riktiga division 115 och där har hon sett ut att ha det jobbigt med bantningen och brukar vara lite sliten. Dock har hon anställt en dietist inför denna fight som kanske hjälpt men av det jag sett tidigare har hon haft problem i denna division. Hon skulle behöva ligga runt 125 för att verkligen prestera på topp. Andrade är en farlig tjej hon är bra allround. Speciellt farlig är hon från topp och får hon ned Calderwood förväntar jag mig att Andrade vinner här. |
|
|