|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-11-22, 16:04 | #226 |
Visst har det trollat för Zenit senaste tiden i ligan,men man är i mitt tyckt det stabilaste hemmalaget över tid och släpper in väldigt få mål hemma. Rostov har gjord det bra och vunnit mot sämre lag,men haft svårt mot topplagen. Zenit har tillräckligt bred trupp för att spela i CL och hålla undan Moskva-lagen i ligan, jag är mer rädd för att Hulk missar en straff än att Rostov tar 1poäng,men om 90min vet vi.
|
|
2013-11-22, 16:07 | #227 |
Roligt med en Australien kännare. Saknat en sån person. Fanns en på annan sida förut. Såg att ditt första spel satt idag. Missade rygga det. Ryggar dom två andra. Brukar faktiskt kolla på dessa matcher ibland när man vaknar tidigt på morgonen på helgen.
En fråga om Mifsud. Vart spelade han senast? i Valetta eller?
2013-11-22, 16:09 | #228 |
Svårt är inne på den tyska matchen men att Youbet och Sporttjänsten också spelar på samma ger ingen bra "feeling" för att uttrycka mig som SL. Blir nog bara till att se på TV och eventuellt livespel istället.
|
|
2013-11-22, 16:12 | #229 | |
Citat:
Vi får hoppas på det bästa.
2013-11-22, 16:17 | #230 |
Började följa A-league förra hösten då jag ofta satt och slökollade matcher på lördags morgonen,helt ok liga och med mycket tillgänglig info på nätet om lagen.
Mifsud har varit runt och snurrat i en massa klubbar och länder(inklusive Norge),kommer senast från Valleta som du var inne på. Ytterligare en av alla +30 spelare från Europa som avslutar karriären i Australien. |
|
2013-11-22, 16:28 | #231 |
Ang matchen med "Köttbussen" så har jag bara sett 2 av deras matcher denna säsong. Vinsten med 4-2 mot Bielefeld och nu senast när St Pauli tvålade till dem. I båda matcherna visade man upp att man har en helt ok offensiv,men man lyckas inte ta tillvara på sina chanser och när man släpper till bakåt så rasade det ihop helt som mot St Pauli. Eg handlar det om att singla slant ikväll, men håller man ihop defensivt som man lyckats med innan St Pauli matchen kommer man att få chanser framåt, gäller bara att sätta dem.
Även om det är ett dåligt omen att Youbet och Sporttjänsten har matchen, så singlar de ibland sina slantar rätt. Sedan är väl oddsen inte direkt bra på att alla 3 singlar samma. |
|
2013-11-22, 16:34 | #232 |
Zenit hade några gyllene lägen att göra,mål sedan skrev jag ett inlägg och vips så att Rostov gjort 1mål, bara hoppas på 1-1 när detta inlägget är avslutat.
Sitter och klurar på några matcher till helgen: Coventry-Tranmare ö2,75 Wolfburg -0,25? Augsburg-Hoffenheim ö2,5 St Mirren DNB alt ö2,25 Feyeenord -0,75(antagligen droppat för mycket för min smak) Återkommer imorrn hur jag gör med dessa. |
|
2013-11-22, 20:02 | #233 |
Fan 1-2 Frankfurt med kvarten kvar det var nog spelet det
2013-11-23, 11:58 | #234 |
Flax med Sydney imorse, man ledde med 1-0 och Wellington pressade på ordentligt och hade några chanser som borde resulterat i mål. Sydney drog sedan på sig ett rött och Wellington fortsatte mala på. 1-1 i 91:a minuten vilket ar välförtjänt. I 94:e avgjorde nyligen värvade debutanten Despotovic 2-1, får vara nöjd med halvvinst. Annars gick det åt pipan igår eftermiddag/kväll med Zenit och Cottbus.
Ogiltigt spel-ID: 1828149 St Mirren har fått upp ångan efter en dålig start på säsongen, nu mot Hibernian som har förtvivlat svårt att göra mål. Även om de senare nyligen tagit in Terry Butcher som tränare räknar jag inte med att man öser in mål, utan prio1 måste vara att få ihop ett fungerande lag som inte förlorar match efter match. Helt ok odds med livlinan om Hibernian visar tillräcklig moral för att plocka hem krysset. Senast redigerad av Arizto den 2013-11-24 klockan 09:19. |
|
2013-11-23, 12:23 | #235 |
Skall iväg så blir några spel utan större motivering än att Wolfsburg bör vara huvudet högre och att det blir massa mål i alla andra matcher,typ.
Ogiltigt spel-ID: 1828202 Ogiltigt spel-ID: 1828207 Ogiltigt spel-ID: 1828211 Ogiltigt spel-ID: 1828222 Ogiltigt spel-ID: 1828225 Senast redigerad av Arizto den 2013-11-24 klockan 09:20. |
|
2013-11-28, 21:06 | #236 |
Ogiltigt spel-ID: 1838549 Brisbane Roar återfick Berisha efter skada senast,han gick på knock och gjorde 1-0 efter 5min mot Wanders. Man imponerade och vann med 3-1,skall sägas att Wanders är grymt starka borta då det var första förlusten sedan december förra året. Man har 10-1 på 3 matcher hemma denna säsong och ser riktigt starka ut. Perth Glory brukar vara ett bra defensivt gäng som släpper in få mål på bortaplan, men saknar nu några viktiga kuggar. Från Tottenham värvade Gallas gick ut skadad senast,samma med Jamieson som troligtvis är borta säsongen ut samt att Burn åkte på en avstängning. Ut med rutin och inne med ett gäng spelare som saknar erfarenhet från A-league. Räknar med att hemmalaget äger matchen från första minuten och bör ta ledning redan i halvtid.Sugen på HT/FT,men ända vettiga oddset hittar vi hos 188bet, som jag tyvärr inte får igenom några spel hos just nu.Finner ändå detta spel klart intressant. Ogiltigt spel-ID: 1838556 Sydney har skapat sig lite arbetsro efter 3 raka segrar. Hade flax senast då man avgjorde på övertid efter att ha fått Bojic utvisad och Wellington bränt flera bra chanser. Som jag varit inne på tidigare så blandar man högt och lågt,men hemma gör man nästan alltid mål. Utöver att Bojic är avstängd har även Tiago åkt på 8 matcher avstängning vilket gör att man får rotera i defensiven. Newcastle kommer med 3 raka segrar där unge Taggart gjort 6 mål. Formen på topp och jag räknar med att Taggart kommer att få några goda chanser mot Sydneys svajjiga defensiv. Helt klart ett bra odds på överspelet utifrån rådande förutsättningar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+2) |
|
2013-12-13, 22:56 | #237 |
Hade tänkt gå igenom helgernas A-League matcher i lugn och ro,men fastnade i porterträsket. Så vi kör det kort. Brisbane Roar är grymt starka och känns stabilare denna säsong än förra, Wellington normalt starka hemma har väl gjort det ok med 3 raka kryss, men Roars skall vara favoriter och när oddset sticker över 2,2 kvittar det eg vad man ställer upp med. Helt klart värde på dem.
Nästa match känns som en balansmatch mellan 2-1/1-1/1-2 och över 2ggr är spelvärt. Räknar med att vara uppe runt 0900,så vi drar en tv-peng på 2/1 HT till 50ggr utanför dagboken på Nordicbet,finns högre. Det senare motiveras enkom på magkänslan och den bokför vi inte. Ogiltigt spel-ID: 1862473 Ogiltigt spel-ID: 1862498 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+2) Senast redigerad av Arizto den 2013-12-14 klockan 22:32. |
|
2013-12-14, 22:39 | #238 |
Ogiltigt spel-ID: 1864286 Lagen möttes för 1 månad sedan och Sydney vann med 2-0 på bortaplan. Hearts ligger sist och även om man gjorde det bra senast(1-1) borta mot Wanderers så är Sydney ett bättre lag. Sydney har varit riktigt vassa hemma och får nu åter lite offensiva krafter så man bör vinna med minst 1 mål. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2) Senast redigerad av Arizto den 2013-12-15 klockan 09:32. |
|
2013-12-15, 09:42 | #239 |
Ogiltigt spel-ID: 1864857 Feyeenord känns som överdrivet stora favoriter,man möter ändå ett Groningen som bara ligger 2placeringar under och det diffar 3poäng. Pinnen erbjuder 1,36 på rak hemma seger crazy., Groningen har gjort flera bra matcher och formen är ok om man bortser från plattmatchen senast mot Ado Den Haag,men ser det bara som en tillfällighet. Senast redigerad av Arizto den 2013-12-16 klockan 19:34. |
|
2013-12-15, 10:17 | #240 |
Ogiltigt spel-ID: 1864875 Karlsruher som vid seger idag kliver upp på 3:e plats möter ett FSV Frankfurt som kämpar i botten. Hemmalaget har bra form gjort flera starka hemma matcher medan bortalaget inte briljerat och senaste framgången var en bortavinst mot urusla Energie Cottbus. Även om man får åter sin främste målskytt Kapllani så skall Karlsruher plocka hem detta. Senast redigerad av Arizto den 2013-12-16 klockan 19:34. |
|
|