|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-28, 23:31 | #31 | ||||||||||||||||||||||||||||
Lördagens spel från England:
Aston Villa gör minst mål i ligan hemma, Wigan gör näst minst mål i ligan borta. Båda lagen är inne i en dålig trend, Aston Villa har inte åstadkommit mycket på slutet (förutom mot ett svagt Liverpool). Wigan har fem förluster på de senaste sex matcherna. Matcher i bottenstriden brukar betyda mycket fight och lite skönspel och jag tror på få mål.
Få mål räknar jag även med i Reading mot West Ham. Reading är allmänt under isen och West Ham är tama borta, t ex har man bara mäktat med fem mål på bortaplan. Reading har tagit en poäng på de senaste åtta matcherna. West Ham är som sagt svaga borta och har på de tre sista bortamatcherna tagit en poäng och gjort ett mål.
Bottenlaget Peterbourough har fått någon form av en lidnersk knäpp på slutet. Man kommer till start med tre raka segrar, dessutom mot hyfsade lag. Mot bottenkollegan Bristol City tror jag man har goda möjligheter att förlänga segerraden. Jag fegar dock ur och spelar inte en rak tvåa då Bristol kan dra fördel av att fått vila på annandagen (uppskjuten match).
Slutligen spelar jag en rak 1:a på Stoke som är riktigt starka hemma och man imponerade senast mot Liverpool. Southampton är indragna i bottenstriden och har bara tagit fyra poäng på bortaplan. Hemmastarka Stoke tror jag tar tre säkra poäng här. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rojiblanco (+5) Senast redigerad av BroderH den 2012-12-29 klockan 22:18. |
|||||||||||||||||||||||||||||
2013-01-04, 20:11 | #32 | ||||||||||||||
En match ikväll i La Liga som kör igång efter juluppehållet. Zaragoza tar emot Real Betis och jag fattar ingenting av oddssättningen! Zaragoza är förvisso hopplöst ojämna och blandar toppar med djupa dalar. Intressant nog har man tagit fler poäng på bortaplan än på hemmaplan. Det har även dagens motståndare som faktiskt är det näst bästa bortalaget i La Liga i år, bara Barcelona har tagit fler poäng. Real Betis är en av årets stora överraskningar och parkerar på en femteplats när vi startar det nya året. Förutom stabilt bortaspel har man slagit Real Madrid hemma och spelat jämt (1-2) med Barcelona på hemmaplan. Dessutom har detta möte slutat med bortaseger för Betis de senaste fyra gångerna, inklusive fjolårets möte då man vann med 2-0. Nån som vet varför Betis står i 3,20 för en rak tvåa, och finafina 2,20 vid insatsen tillbaka vid oavgjort? Har försökt hitta aktuellt skadeläge men det verkar inte vara någon större fara i truppen. Har man sålt någon nyckelspelare? Hittar inte någon sådan info heller. Spelar 2 units på DNB och 1 unit på en rak tvåa. Senast redigerad av BroderH den 2013-01-05 klockan 07:34. |
|||||||||||||||
2013-01-04, 20:17 | #33 |
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
spela Dnb till 2,38 tidigare, så det har ju sjunkit iallafall
|
2013-01-08, 15:04 | #34 | |||||||||||||||||||||
Kör lite hockey idag då fotbollsutbudet är magert. Hittar två finfina spel i matchen Timrå-Modo:
Timrå har en hel drös med skador, den senaste på bästa målskytten Niklas Nordgren. Timrå har haft stora problem med målskyttet den sista tiden och blivit nollade i fyra av de fem senaste matcherna. Det finns klar risk att den trenden fortsätter med Nordgren borta. Modo är i princip skadefritt och har ett klart övertag i den här matchen. Eftersom det är ett hett länsderby så brukar det bli tufft och tight, men med tanke på Timrås skador och urusla form hittar jag ett grymt värde i en rak 2:a till 2.05. Jag förväntar mig som sagt att machen blir tuff och hård. Det brukar inte bjudas på mycket i de här matcherna. Den förväntade matchbilden samt Timrås oförmåga att göra mål gör att mycket talar för en målsnål tillställning. Så 1.95 på under 4,5 mål är bra! Får man gissa på 2-0 eller 3-1 för Modo? Slänger även iväg ett spel på Över 4,5 mål i matchen Linköping-Skellefteå som är två målglada lag. I de fyra senaste mötena har det blivit fem mål eller fler. Senast redigerad av BroderH den 2013-01-08 klockan 21:32. |
||||||||||||||||||||||
2013-01-08, 21:33 | #35 |
Boom Boom Boom!
Ryggade även Southport-spelet (3-1 strax innan paus). Livet leker! |
|
2013-01-08, 21:41 | #36 |
Snyggt spelat!
|
|
2013-01-10, 14:25 | #37 | |||||||
Fortsätter att spela underspel på Timrå. Fyra raka utan att göra mål samt fem av sex senaste utan att göra mål. Niklas Nordgren, poängkung, fortsatt skadad. Skellefteå åkte på en riktig mina mot Linköping senast och lär vara revanschsugna. Även om Timrå spelar uselt så släpper man inte in så många mål. Jag gissar på 3 eller 4-0 för AIK ikväll. Senast redigerad av BroderH den 2013-01-10 klockan 21:29. |
||||||||
2013-01-10, 15:50 | #38 | ||||||||
Citat:
2013-01-10, 16:21 | #39 |
|
|
2013-01-10, 16:23 | #40 |
SAIK? Är inte det Solna AIK?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+10) |
|
2013-01-10, 21:29 | #41 |
Gamla fina Timrå kan man lita på, även om de fick en puck. Ikväll var de så dåliga så siffrorna hade kunnat bli större, men lite tur ska man ha.
Så länge de är så här usla och inte möter de allra bästa lagen är det bara att fortsätta att spela under! |
|
2013-01-13, 10:49 | #42 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dags för lite söndagsmys:
Ryggar Krille25:s spel.
Fyller på med ett underspel. Reims har gjort minst mål i ligan, Bastia är ett mycket sämre lag borta jämfört med hemma. Målsnål match att vänta, 1-0 till Reims?
Napoli måste vinna för att hänga på i toppstriden. Man bör vinna enkelt mot Palermo. 3-0 i Palermo i säsongens första match, repris idag?
Nice är riktigt starka hemma, och Valenciennes är dåliga borta. Känns som en säker hemmaseger.
Dagens roligaste spel! Sociedad fick tre (!) backar avstängda senast mot Real Madrid, har dessutom ytterligare en reservback i afrikanska mästerskapen. Deportivo har bytt tränare som tog en seger direkt efter uppehållet. Spelet bör gå vägen med ett måls försprång. Senast redigerad av BroderH den 2013-01-13 klockan 18:52. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-01-13, 10:57 | #43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3088Krilles Fotbolls Bok Stats: 101 - 131 - 16 ROI: 114.70% Vinstprocent: 43.53% |
Citat:
Riktigt bra spel!!Ryggar dig på nice och deportivo spelen! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-01-13, 11:22 | #44 |
Har ni några tankar ang. Torino - Siena matchen? Torino har spelat upp sig lite på sistone och idag tror jag det är dags för en seger. 2,20 lockar
|
|
2013-01-13, 11:28 | #45 |
Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3088Krilles Fotbolls Bok Stats: 101 - 131 - 16 ROI: 114.70% Vinstprocent: 43.53% |
|
|