|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-08, 23:36 | #46 |
roligt att läsadin blogg man!! keep up the good work!!
|
|
2012-12-09, 00:14 | #47 | ||||||||
Citat:
Kul att någon läser Inatt spelas: Ogiltigt spel-ID: 1337970
|
|||||||||
2012-12-09, 16:57 | #48 |
Mindre bra natt. Utnyttjade dock bet365 gratis livespel och spelade på över 4.5 mål i manchesterderbyt vilket resulterade i en fin vinst så att jag nu är uppe på plus igen. Tar dock inte med det i spreadsheetet eftersom att jag inte nämnde något innan utan kör på som vanligt. Vilar tills ikväll, då blir det förhoppningsvis lite basket.
|
|
2012-12-09, 17:15 | #49 |
Ang att skatta på pinnacle kan du ju jämföra såhär. Du hjälper en polare att flytt en hel dag och får 2000 kr för det hela. Skickar du då in till skattemyndigheten om att beskatta pengarna? Ifall du skippar de så är de knappast så att skattemyndigheten kommer jaga dig även fast jag ringde och tipsade. Exakt samma sak ifall du tjänar några lax på pinnen. Hjäper du en kille att flytta i stort sett varje dag och således tjänar en 500k på de så kan de ju vara att föredra att starta en firma och betala skatt för sig. Finns dock dom som skiter i de då med Summa av allt svammel är att de är upp till dig ifall du vill lämna in uppgifterna till skattemyndigheten och rör de sig om små summor så finns det inte en chans i världen att du behöver skatta ifall du inte vill. Använd moneybookers eller neteller för snabba förflyttningar, vill du sedan ha hem cashen till banken är de bara att ta ett bankuttag.
|
|
2012-12-09, 17:37 | #50 | |
Citat:
|
||
2012-12-09, 18:13 | #51 |
Kan säga att det var MB och Neteller användandet som gjorde att jag väntade med att skaffa Pinnacle, SBO med flera. Jag tänkte varför "krångla" till det med internetplånböcker när mitt VISA kort funkar utmärkt till Bet365, NB, Expekt med flera. Men de uttag som jag gjort från Pinnacle med MB (använder MB då Neteller fittade sig vid min reg) har tagit max en halvtimme. Det enda som är drygt med uttag ifrån Pinnacle med MB är att det enbart är ett gratis uttag i månaden.
En annan sak med kort och Pinnacle är väl att alla uttag har en avgift? Summan av min text är att skaffa Pinnacle (sidan är enkel att begrippa), har ett bra utbud (visst de har inte Bet365s djup i diverse lingon serier eller deras mera udda marknader som till exempel antal kort eller hörnor men om du vill spela på det så finns ditt Bet365 konto fortfarande kvar) och sidan är inte så JÄVLA seg som Bet365 är. Och sen när din rulle är större skaffa då ytterliggare nåt konto hos en bookie som du gillar och som verkar vara bra för dig En annan sak som du alltid ska göra att jämföra vilken sida som har högst odds med hjälp av oddsportal.com eller betbrain.se (finns flera men dessa två är mina personliga favoriter). Och likadant gör inte mitt misstag med att ha för många valutor på dina olika konton. I nuläget har jag 4 olika valutor när det bästa hade varit att bara allt i 1 eller möjligtvis 2 valutor då alla sidor inte har svenska kronor som valuta alternativ. Ber om ursäkt i fall du kände till det mesta av det här men ville dela med mig av mina misstag. |
|
2012-12-09, 19:33 | #52 |
Har tagit ut både till neteller och till VISA med pinnacle (tror jag)
|
|
2012-12-09, 19:34 | #53 |
En del saker kände jag förstås igen men det var ett bra inlägg. Du rekommenderar alltså användandet av ett moneybookerskonto? Funderar på bolaget marathonbet utöver pinnacle och bet365, är det ett bolag du använder dig av?
Det är självklart okej att komma med svar på frågor och liknande här i tråden, fastän det är saker som kanske jag vet finns det möjligtvis någon annan där ute som inte har koll och som råkar sig hitta in i den här tråden. Till er som har kommit med hjälp och/eller svarat på frågor hittills, jag är tacksammare än en buddhistmunk som får mat en solig morgon. |
|
2012-12-09, 19:54 | #54 | |
Citat:
Och ja skaffa MB eller Neteller. Reggade mig först för Neteller men de skulle fitta sig så pissade på dem och har nu istället MB som funkar smidigt och bekvämt och som är enkel att lära sig att använda. Senast redigerad av kusagwa den 2012-12-09 klockan 19:55. |
||
2012-12-09, 20:09 | #55 | |
Citat:
|
||
2012-12-09, 20:16 | #56 |
Enda kostnaden som jag har haft är när jag har laddat upp pengar med VISA kortet, då tar de en avgift på ett par procent men det ska finnas alternativ som inte kostar att ladda upp pengar med. Annars är det bolagen som tar en avgift vid MB användande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JamboJones (+1) |
|
2012-12-09, 21:22 | #57 |
Pinnacle tar inte nagon avgift for att fora over pengar fran MB.
2012-12-09, 21:44 | #58 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136Lets go Live Stats: 477 - 300 - 108 ROI: 104.35% Vinstprocent: 61.39% |
Det enda bolag (utav ett 40tal som jag använt) som jag har för mig tar avgift för MB är nordicbet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JamboJones (+1) |
2012-12-09, 22:10 | #59 |
Nej det här flöt på smärtfritt. Finns numera på bet365, marathonbet och pinnacle. Ska kika lite på basket nu ska vi se om jag kan få med någon liten motivering också om jag hittar något fint spel. Ruggigt svårt att motivera NBA dock när man inte har världens bästa koll så det blir ju lite si sådär med dem, får kompensera med bättre rekade fotbollsspel.
|
|
|