Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-08, 23:36   #46

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 330
Standard

roligt att läsadin blogg man!! keep up the good work!!
stiwi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 00:14   #47

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 268

Jambo #1
Stats: 110 - 124 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 47.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av K_UGER Visa inlägg
Hmmm.. Jo har man liten rulle så kanske det är bäst att starta med lite färre.
Ska du ha få bookies så är väl pinnacle att föredra iaf. De ligger oftast högst.

Om du vill sprida på fler så ta så många du kan

Lycka till!
Blir nog att flytta över en del av pengarna till pinnacle när jag kommer upp i +/- 0 igen. Använder du bolaget? Är det ett måste att använda moneybooker och har du någonsin behövt att skatta vid uttag? Skummade igenom pinnacle-tråden lite men det var inget jag fick svar på ordagrant.

Citat:
Ursprungligen postat av stiwi Visa inlägg
roligt att läsadin blogg man!! keep up the good work!!
Kul att någon läser

Inatt spelas:

Ogiltigt spel-ID: 1337970

2012-12-09 02:05NBAChicago Bulls vs New York Knicks 2 FT 4 1.740
JamboJones är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 16:57   #48

Jambo #1

Standard

Mindre bra natt. Utnyttjade dock bet365 gratis livespel och spelade på över 4.5 mål i manchesterderbyt vilket resulterade i en fin vinst så att jag nu är uppe på plus igen. Tar dock inte med det i spreadsheetet eftersom att jag inte nämnde något innan utan kör på som vanligt. Vilar tills ikväll, då blir det förhoppningsvis lite basket.
Gammal 2012-12-09, 17:15   #49

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2658
Standard

Ang att skatta på pinnacle kan du ju jämföra såhär. Du hjälper en polare att flytt en hel dag och får 2000 kr för det hela. Skickar du då in till skattemyndigheten om att beskatta pengarna? Ifall du skippar de så är de knappast så att skattemyndigheten kommer jaga dig även fast jag ringde och tipsade. Exakt samma sak ifall du tjänar några lax på pinnen. Hjäper du en kille att flytta i stort sett varje dag och således tjänar en 500k på de så kan de ju vara att föredra att starta en firma och betala skatt för sig. Finns dock dom som skiter i de då med Summa av allt svammel är att de är upp till dig ifall du vill lämna in uppgifterna till skattemyndigheten och rör de sig om små summor så finns det inte en chans i världen att du behöver skatta ifall du inte vill. Använd moneybookers eller neteller för snabba förflyttningar, vill du sedan ha hem cashen till banken är de bara att ta ett bankuttag.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 17:37   #50

Jambo #1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ang att skatta på pinnacle kan du ju jämföra såhär. Du hjälper en polare att flytt en hel dag och får 2000 kr för det hela. Skickar du då in till skattemyndigheten om att beskatta pengarna? Ifall du skippar de så är de knappast så att skattemyndigheten kommer jaga dig även fast jag ringde och tipsade. Exakt samma sak ifall du tjänar några lax på pinnen. Hjäper du en kille att flytta i stort sett varje dag och således tjänar en 500k på de så kan de ju vara att föredra att starta en firma och betala skatt för sig. Finns dock dom som skiter i de då med Summa av allt svammel är att de är upp till dig ifall du vill lämna in uppgifterna till skattemyndigheten och rör de sig om små summor så finns det inte en chans i världen att du behöver skatta ifall du inte vill. Använd moneybookers eller neteller för snabba förflyttningar, vill du sedan ha hem cashen till banken är de bara att ta ett bankuttag.
Det låter logiskt . Lär ju inte dra in stora summor alls så blir nog att använda sig av dem. Men är det ett måste med moneybookers eller är det bara för att underlätta överföringen? Jag har inte bråttom att få ut pengar så för mig kan det lika gärna ta en vecka, går det inte bara att få pengarna direkt till kontot då? Är 90% att det funkar men vill bara få det konfirmerat.
Gammal 2012-12-09, 18:13   #51

Sharp$: 3466
Standard

Kan säga att det var MB och Neteller användandet som gjorde att jag väntade med att skaffa Pinnacle, SBO med flera. Jag tänkte varför "krångla" till det med internetplånböcker när mitt VISA kort funkar utmärkt till Bet365, NB, Expekt med flera. Men de uttag som jag gjort från Pinnacle med MB (använder MB då Neteller fittade sig vid min reg) har tagit max en halvtimme. Det enda som är drygt med uttag ifrån Pinnacle med MB är att det enbart är ett gratis uttag i månaden.

En annan sak med kort och Pinnacle är väl att alla uttag har en avgift?

Summan av min text är att skaffa Pinnacle (sidan är enkel att begrippa), har ett bra utbud (visst de har inte Bet365s djup i diverse lingon serier eller deras mera udda marknader som till exempel antal kort eller hörnor men om du vill spela på det så finns ditt Bet365 konto fortfarande kvar) och sidan är inte så JÄVLA seg som Bet365 är. Och sen när din rulle är större skaffa då ytterliggare nåt konto hos en bookie som du gillar och som verkar vara bra för dig

En annan sak som du alltid ska göra att jämföra vilken sida som har högst odds med hjälp av oddsportal.com eller betbrain.se (finns flera men dessa två är mina personliga favoriter).

Och likadant gör inte mitt misstag med att ha för många valutor på dina olika konton. I nuläget har jag 4 olika valutor när det bästa hade varit att bara allt i 1 eller möjligtvis 2 valutor då alla sidor inte har svenska kronor som valuta alternativ.

Ber om ursäkt i fall du kände till det mesta av det här men ville dela med mig av mina misstag.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 19:33   #52

K_UGERs avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4147
Standard

Har tagit ut både till neteller och till VISA med pinnacle (tror jag)
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 19:34   #53

Jambo #1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
text
En del saker kände jag förstås igen men det var ett bra inlägg. Du rekommenderar alltså användandet av ett moneybookerskonto? Funderar på bolaget marathonbet utöver pinnacle och bet365, är det ett bolag du använder dig av?

Det är självklart okej att komma med svar på frågor och liknande här i tråden, fastän det är saker som kanske jag vet finns det möjligtvis någon annan där ute som inte har koll och som råkar sig hitta in i den här tråden. Till er som har kommit med hjälp och/eller svarat på frågor hittills, jag är tacksammare än en buddhistmunk som får mat en solig morgon.
Gammal 2012-12-09, 19:54   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JamboJones Visa inlägg
En del saker kände jag förstås igen men det var ett bra inlägg. Du rekommenderar alltså användandet av ett moneybookerskonto? Funderar på bolaget marathonbet utöver pinnacle och bet365, är det ett bolag du använder dig av?

Marathon är ett bolag som jag gillar och använder mkt. Jag tillhör kategorin som inte blivit limiterad än vilket många användare på sharps verkar ha blivit. När jag reggade mig så fanns inte SEK som alternativ (de hade däremot NOK som alternativ) men det kan ha ändrats nu. Det som jag ogillar med sidan är den kan vara seg när man ska söka på en match samt när man ska logga in på siten men annars är den trevlig med ett + i kanten för att de skippar att satsa på massa skit och design lull lull.

Och ja skaffa MB eller Neteller. Reggade mig först för Neteller men de skulle fitta sig så pissade på dem och har nu istället MB som funkar smidigt och bekvämt och som är enkel att lära sig att använda.

Senast redigerad av kusagwa den 2012-12-09 klockan 19:55.
Gammal 2012-12-09, 20:09   #55

Jambo #1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Marathon är ett bolag som jag gillar och använder mkt. Jag tillhör kategorin som inte blivit limiterad än vilket många användare på sharps verkar ha blivit. När jag reggade mig så fanns inte SEK som alternativ (de hade däremot NOK som alternativ) men det kan ha ändrats nu. Det som jag ogillar med sidan är den kan vara seg när man ska söka på en match samt när man ska logga in på siten men annars är den trevlig med ett + i kanten för att de skippar att satsa på massa skit och design lull lull.

Och ja skaffa MB eller Neteller. Reggade mig först för Neteller men de skulle fitta sig så pissade på dem och har nu istället MB som funkar smidigt och bekvämt och som är enkel att lära sig att använda.
Okej! Det låter som ett lockande bolag för mig då som spelar relativt låga summor. MB verkar kosta när man skickar över pengar, hur stor kan den summan uppgå till som max? Tack för att du tar dig tid och svarar
Gammal 2012-12-09, 20:16   #56

Standard

Enda kostnaden som jag har haft är när jag har laddat upp pengar med VISA kortet, då tar de en avgift på ett par procent men det ska finnas alternativ som inte kostar att ladda upp pengar med. Annars är det bolagen som tar en avgift vid MB användande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JamboJones (+1)
Gammal 2012-12-09, 21:22   #57

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pinnacle tar inte nagon avgift for att fora over pengar fran MB.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 21:44   #58

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Det enda bolag (utav ett 40tal som jag använt) som jag har för mig tar avgift för MB är nordicbet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JamboJones (+1)
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 22:10   #59

Jambo #1

Standard

Nej det här flöt på smärtfritt. Finns numera på bet365, marathonbet och pinnacle. Ska kika lite på basket nu ska vi se om jag kan få med någon liten motivering också om jag hittar något fint spel. Ruggigt svårt att motivera NBA dock när man inte har världens bästa koll så det blir ju lite si sådär med dem, får kompensera med bättre rekade fotbollsspel.
Gammal 2012-12-09, 22:38   #60

Standard

Förresten hade Marathon SEK som valuta alternativ nu?
Svara

td