Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-07, 13:24   #76

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

2013-01-07 Istres - Valenciennes (Coupe de France)

Datum: 2013-01-07
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: Frankrike
Liga: Coupe de France
Match: Istres - Valenciennes
Period: ft

Spel: Istres
Insats: 0.00
Odds: 0.000
Bolag:

Motivering:
Var ett tag sedan jag la upp en rek, men får vara dags igen. Denna hämtas från Coupe de France där Istres tar emot Valenciennes.

Jag lägger ut reken nu, trots att jag inte bestämt mig för vad jag ska spela på. Det beror på att jag vill se oddsen närmare matchstart och ev inte har tid att skriva då. Detta är också anledningen till varför jag för en gångs skull inte låst spelet i spreadsheetet.

Istres är om jag inte missminner mig nykomlingar i Ligue 2, men har gjort det bra under hösten och ligger på en hedersam sjätteplats. Man är starka hemma, det är bara Nantes och Dijon som har bättre statistik där. Inför dagens match kommer man med ett starkt manskap. De som saknas är mf Tardieu och Fettouhi, jag hittar inte anledningen till detta men det har ryktats om att den senare kommer lämna klubben i januari. Edit: Fettouhi är med i truppen

Motståndarna Valenciennes ligger även dem på en sjätteplats, men i deras fall i Ligue 1. Valenciennes har även de gjort en höst över förväntan och är framför allt starka hemma. Bortastatistiken är inte alls lika smickrande. Valenciennes har på slutet av höstsäsongen haft mycket skadeproblem och dras fortfarande med ett bortfall på några spelare. Till matchen mot Istres saknar man skadade Pujol (13/5), Sanchez (14/2) och Danic (17/2) samt avstängda mittbacken Angoua (7/0). Man har även blivit av med Kadir (18/6), som köpts av Marseille under januarifönstret. Alla är startspelare och det verkar även som om ordinarie mittbacken Gil (15/1) saknas, men det finns ingen info om det och det tåls att undersökas om det verkligen är så. Edit: Gil saknas i truppen. Det är hur som helst tunga avbräck för Valenciennes som kommer få ändra om ordentligt.

Det som kan sägas ang Istres hemmastatistik är att man bara mött Caen av topp 5-lagen i Ligue 2 på hemmaplan. Då förlorade man med 4-0.

Jag kommer titta närmare på odds för raka 1:an eller Istres +0. De finns i skrivande stund till 3.03 resp 2.18 hos Pinnacle.

Tycker även Istres to qualify som PaddyPower har till 2.25 känns högaktuellt då det inte blir omspel vid oavgjort, utan förlängning och straffar. Edit: 2.1 vid 15:45

Jag funderar även på att spela X/1, då Istres framför allt är starka i andra halvlek (bäst i Ligue 2), men det blir isf med mindre insats.

BoL

Edit: Såg nu att oddset på Istres justerats ner hos ett par bolag och spelar följande nu:

2013-01-07 20:45Coupe de FranceIstres vs Valenciennes 1 FT 5 3.030

2013-01-07 20:45Coupe de FranceIstres vs Valenciennes X/1 HT/FT 2.5 8.000
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), Jinx (+3), vajern (+3)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-07 klockan 15:57.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 18:55   #77

Fotboll 13/14

Standard

Nu har jag lyckats frigöra lite tid jag inte trodde jag hade och tänkte jag skulle skriva av mig lite. Läste igenom dagboken från första spelet och är på det hela nöjd. Det ska jag såklart vara med stats jag har hittills (även om mängden spel är för liten för att egentligen säga något), men jag tycker även att jag varit rätt ute i många av förlustspelen.

Jag skrev i första inlägget att jag siktade på en vinstträff på minst 50% och en ROI på 105%. Det kom ju på skam direkt men jag har inte sett någon anledning att se tillbaka. Jag är rätt obekväm med att spela stora favoriter, särskilt i fotboll som är min sport och om jag minns rätt så är väl fotboll den sport där favoriten oftast faller.

Jag skrev också att tanken var att höja insatsen när jag ökat kassan med 50%, vilket hade betytt vid 750 Euro, men då jag spelar med relativt hög risk så tänker jag revidera till att höja insatsen vid kassaökning 100% och 200+ spel. Jag funderar dock på om jag ska minska betsize i förhållande till kassan, men har inte bestämt mig än.

Jag började dagboken den 12/11 så på lördag kommer jag ha gjort mina första två månader. Jag hade som mål att snitta 3 spel om dagen när jag började. Det kommer jag inte ha nått utan kommer ligga på drygt 2 spel/dag beroende på hur många spel det blir till helgen. Jag är ändå nöjd med det, det blir mer och mer spel i takt med att jag kommer in bättre och bättre i de ligor jag huvudsakligen rekat i. Men det här med att spela många spel får inte bli något som jagar mig, det viktiga blir att fortsätta hitta spel jag tror på.

Tar ett tidigt spel på Nantes som möter Nimes till helgen då jag tror oddset kommer droppa där. Återkommer med info om den matchen.
lordagspippi (+3)
Gammal 2013-01-07, 19:13   #78

Fotboll 13/14

Standard

2013-01-11 20:00Ligue 2 OrangeNantes vs Nimes 1/1 HT/FT 5 2.880

2013-01-12 14:00Ligue 2 OrangeAuxerre vs Caen 2 FT 5 2.990

Har tittat lite på statistik och senaste prestationerna och tar dessa spel utan koll på skador.

Tycker även att Dijon och Lens ser intressanta ut till helgen, men väljer att avvakta och kollar upp dessa närmare helgen.
Gammal 2013-01-07, 22:53   #79

Fotboll 13/14

Standard

Istres lyckas inte få hål på Valenciennes förrän på övertid, då man dock tyvärr kvitterar gästernas ledning. Men 20-9 i skott för Istres, 9-4 på mål och med lite flyt kunde man löst detta. Det var dock framför allt i första halvlek som Istres var dominanta så HT/FT-spelet var väl lite fel ute. Nu gör dessutom Istres 2-1 i förlängningen och jag får bittert ångra att jag inte tog "Istres to qualify"?
Gammal 2013-01-07, 23:08   #80
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Läste precis igenom din dagbok. Kul läsning och kompetenta analyser.
Kommer följas framöver. Verkar ha varit mkt surr om Freiburgmatchen!
Hann tyvärr inte kliva in för egen del.
slindoffer (+3)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 23:13   #81

Fotboll 13/14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Läste precis igenom din dagbok. Kul läsning och kompetenta analyser.
Kommer följas framöver. Verkar ha varit mkt surr om Freiburgmatchen!
Hann tyvärr inte kliva in för egen del.
Mycket roligt att höra. Hann inte reka den då jag upptäckte den väldigt sent. Snackas det uppgjort?
Gammal 2013-01-07, 23:19   #82
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Mycket roligt att höra. Hann inte reka den då jag upptäckte den väldigt sent. Snackas det uppgjort?
Nja, inte uppgjort, men precis som du skrev så spelade dom med en kalle anka uppställning. Fick ett sms från en bekant som verkligen rekade spel i denna match. Tyvärr spelade dom så tidigt att jag missade det.
Gammal 2013-01-07, 23:30   #83

Fotboll 13/14

Standard

Jo det var väl det jag tog det på. Xerez spelade igår så att de skulle ställa ett bra lag på benen kändes ju utanför denna värld.
Gammal 2013-01-07, 23:37   #84
Banned

Standard

Jävligt bra och vaket tänk. Kan verkligen finnas guldkorn bland träningsmatcher och liknande,
Gammal 2013-01-08, 12:32   #85

Fotboll 13/14

Standard

2013-01-12 Portsmouth - Notts Co (Npower League One)

Datum: 2013-01-12
Tid: 16:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Npower League One
Match: Portsmouth - Notts Co
Period: ft

Spel: Notts Co
Insats: 25.00
Odds: 2.200
Bolag: Ladbrokes

Motivering:
Ny dag, ny rek

Portsmouth är ett riktigt krislag i League 1. Man är under någon slags konstruktion och det verkar som om man riskerar att slängas ut från League 1. Kopierar in följande från ett annat forum. Jag har inte full koll på Sharps regler och vill inte ange källan innan jag vet att detta är ok. Allt är postat av en och samma användare som är mycket flitig på forumet och tillika Portsmouth-supporter. Han verkar ha väldigt god insyn i vad som sker.

Postat inför match mot Swindon 1/1-13 (Portsmouth förlorade 5-0)

Citat:
I would think that there may be one or two players who might not feature against Swindon as they decide to leave the club. So I think with the continued uncertainty across the club I only see us being on the end of a hiding. I can't see many of our players being up for a game on New Year's Day, when in all honesty the FA will probably relegate us in a few weeks time once we come out of administration.
Inför match mot Walsall 4/1-13 (Portsmouth förlust 2-0)

Citat:
If you can get evens on a Walsall win I'd snap that up tbh. We were ok for about an hour up at Swindon only to fall behind to five quickly taken goals. But it's the poor defending which is costing us at the minute. We're not just losing to top teams, we're losing to bottom ten sides. It really is sucking what little confidence we had out of the club. Ricardo Rocha, Brian Howard, and Gabor Gyepes missed the loss to Swindon, and at least one of them is rated at having any chance of returning. We don't need injuries really as our squad's paper thin as it is. We only had four subs on Tuesday, with one a goalkeeper, and another academy prospect making up the bench.

I suppose we will be boosted by the return of striker Paul Benson... And David Connoly signed Monday so that will give us an option. Although he's not played since March.

It may be an idea to look at either goals, or backing the draw at HT, Walsall win at FT. We seem to play well for the opening half and then it all goes wrong. I suppose that could be a combination of fitness (a lot of our players had zero Pre season, and are carrying niggling injuries), poor management (Guy Whittingham and Andy Awford are legends at Pompey, but neither have really managed full time before), and lack of options from the bench or versatility within the squad as a whole.
Inför kommande matchen mot Notts 12/1-13

Citat:
I'd advise anyone to back our opponents in the short term before bookies just pull our games, or wise up to our situation and price us up appropriately.

Pompey have today taken the unprecedented move of informing four of our first team players that they will not be having their monthly contracts renewed when they end on the 15th January. More cost cutting, as it turns out we are back in court on the same day, but the case could be adjourned again. Basically we're back in court to inform the court whether the PST and Portpin have come to an agreement over the valuation of Fratton Park. I don't really understand the way it works, but the likelihood is that there will be another adjournment.

So Mustapha Dumbuya, Jon Harley, Brian Howard, and Lee Williamson (the four biggest earners at the club) have been given seven days notice that their contracts are to be terminated. Whether any play on Saturday I don't know, but I can't see this news going down well.

That pretty much decimates our squad, and I'd expect us to be in the market for loan signings (we already have two loanees already, so that will be limited to another two I believe, that can play in a game), free transfers, and academy players that may be promoted to fill a void. Dumbuya and Howard have been pretty poor already this season, but they're the best choice we had. Now we'll be left with a League Two squad IMO.

On top of that in February we will be leaving our training base just outside of Portsmouth and training at Fratton Park, so god knows what state that'll leave the pitch in. More cost cutting exercises.

So get on County here as I can't see the price holding.
Det har låtit lite så här hela december men läget har förvärrats ordentligt verkar det som.

Izale McLeod som lämnat för MK Dons är lagets bästa målskytt med 10 mål på 24 matcher.

De andra fyra som omnämns är ordinarie spelare och även mittbacken Gabor Gyepes har gått ut och sagt att han lämnar om han får rätt erbjudande (ett erbjudande?). Det är dock inte sagt att dessa inte kommer att spela på lördag. Men moralen verkar vara i botten i hela klubben.

Man har gjort klart med 35-årige anfallaren Connolly men hade inte spelat en match sedan mars -12 innan han kom till klubben under jul/nyår.

Portsmouth har fyra raka förluster och har inte vunnit sedan 20/10 då man slog Shrewsbury.

Notts har dock också ganska dålig form, men man har mött rätt starkt motstånd det sista och är ett bättre lag än Portsmouth. Man bör vinna denna matchen med rådande förutsättningar.

Edit: Efter att fått klartecken att det är okej att skriva ut källan så kommer infon från användaren Jase82 på forum.punterslounge.com.
Golddigger (+2), V75fahlle (+5)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-08 klockan 15:32.
Gammal 2013-01-08, 12:47   #86
Banned

Standard

Gillar dina analyser. Är lite av en infojunkie så mycket mumma i din dagbok.
Dock verkar ju infon tyvärr diskonterad av bookiesarna redan. Men 22 på lad kanske är prisvärt?
Gammal 2013-01-08, 13:28   #87

Fotboll 13/14

Standard

Tack!

Jo alltså det är ju inga hemligheter detta så bookies har koll. Oddset debuterade väl runt 2.3 och ligger på runt 2 nu. Sedan beror väl värderingen lite på om de fyra spelare som omnämns spelar eller inte. I min bok har Notts runt 50% att ta det och då tycker jag 2.2 är spelvärt.

Sedan är personen som skriver ofta väldigt rätt ute i sina egna analyser om Portsmouth.
Gammal 2013-01-08, 13:39   #88

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1138

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Notts har fö ännu inte förlorat på bortaplan i ligan, 5-7-0 vilket är starkt av ett lag på 13:e plats.
slindoffer (+1)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 14:49   #89

Fotboll 13/14

Standard

2013-01-08 20:45Blue Square PremierSouthport vs Lincoln 1 FT 5 2.250

Efter tips från Krille25 och Arizto om att Lincoln kan sakna upp till 9 spelare kollade jag lite närmare.

Southport inget direkt starkt hemmalag utan verkar trivas bättre borta. Man har problem med målproduktionen hemmavid och man har ändå mött mestadels mitten-/bottenlag. Hyfsad form det sista med 10 p de senaste 6 matcherna och 12-11 i målskillnad. Lincoln har tre raka kryss och utöver det två förluster och en vinst de senaste sex matcherna. Målskillnad 8-11. Man är ett hyfsat bortalag och ska i vanliga fall ha bra chans mot Southport. Jag tror inte att man kommer sakna så många som 9 spelare, då flera sägs vara sjuka och skulle kunna visa sig vara i skick att spela, men man kommer ändå sakna en handfull skadade spelare och lär behöva flytta om i laget. Southport bättrar på sin hemmastatistik idag.
V75fahlle (+3)
Gammal 2013-01-08, 14:59   #90

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

När jag tog spelet igår kväll så hade de flesta böckerna "enbart" droppat oddset med en eller två tiondelar. De som jag så som hade droppat mest var BolyeSports som hade gått ifrån 2.6 till under 2.2. Och precis som dig slindoffer så vägde den texten du klistrade in en hel del för mig
slindoffer (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td