|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-15, 21:41 | #61 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Recap 15/12
Första kryssdraget satt som ett smäck resultatmässigt. Vet dock inget om matchen.
Andra kryssdraget som togs mycket på inbördes statistik. Det var ju så nära (eller?), men så gör Brentford 1-2 i 89:e. Får ta med mig känslan av att vara rätt ute iaf!
Crewe vinner med 1-0 så den raka ettan går in. Hcp-spelet bommar.
Dagens besvikelse. Stevenage tar ledningen, men tappar till 1-2. Hade högre förväntningar och detta var i mina ögon helgens bästa spel.
Marseille vinner med 0-1, trots att man spelar med två man mer hela andra halvlek. Trodde mer om dem, men Gignac är tillbaka och avgör och jag tror fortf Marseille kommer gå en stark period nu. Får läsa in mig på matcherna, men det känns spontant att spel mot toulouse kan bli aktuellt. Känslan i mina picks är riktigt bra då jag var rätt ute i ett par andra matcher även om jag inte vågade trycka av. Edit: Guadalajara gör sitt jobb också. Riktigt bra!
Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-15 klockan 22:31. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-18, 16:35 | #62 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Las Palmas bränner mig ännu en gång. Men inte så mycket att säga om, man spelade 10 man i hela andra halvlek och håller 0-0. Nästa gång spelar man hemma mot Mirandes och det bör man ta, men jag passar spel och iakttar istället.
Reggina lyckas inte få hål på Cittadella, som istället avgör i 90:e. Har inte läst om matchen men kommer göra det i veckan då jag hade tänkt spela mot Cittadella även nästa omgång. Får se hur det blir med det nu I övrigt så var jag tidigt riktigt sugen på att spela Barcelona Win to Nil och avvaktade en ev oddshöjning in i det sista. 2.62 var dock det högsta som erbjöds och jag passade, tur var väl det Har plockat fram lite matcher som spontant känns intressanta så ska läsa in mig på dem. I väntan på egna spel så ryggar jag JamboJones med följande spel. Testar även hcp på eget initiativ, även om Kickers har varit hyfsat målsnåla på slutet (sista matchen undantagen, då man mötte serieledarna).
Det blir även en dubbel i Portugisiska cupen imorgon. Testar hcp på favoriter. Enbart känsla och har inte kollat upp laguppställningar etc. Med någorlunda ordinarie elvor bör man lösa uppgiften utan problem även om det är cupen.
Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-18 klockan 20:34. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-18, 19:05 | #63 |
Det är JamboJones som du ska tacka för den tyska reken, ära den som äras bör
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+5) |
|
2012-12-18, 20:36 | #64 |
|
2012-12-19, 13:51 | #65 | |||||||
Efter en teaser från Maijadona tittade jag lite närmare på detta spel och måste testa. Info finns i Maijadonas dagbok. |
|||||||
2012-12-19, 13:54 | #66 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Känns som om jag spelar på allt som rör sig denna vecka. Men så har jag hittat många spel jag gillar också. Dessa har jag lagt inför helgen och har nästan lika många till som jag fortfarande väger/väntar på info. Uppdaterar med mina tankar inom kort.
Elche leder Segundan och imponerar. Man har i de fem senaste omgångarna mött de fem lag som jagar närmast efter och har fyra segrar och en oavgjord. Man är ovanligt målsnåla för sin division och har bara släppt 9 mål på 18 matcher. RM Castilla blandar och ger och är ofta inblandade i målrika matcher. Man har Jese och Cheryshev som knackar på dörren till A-laget, ett kliv som Morata och Nacho redan tagit denna säsong. Elche har mycket goda möjligheter att ta tre poäng här, då jag tycker att laget är i en klass för sig. Det som ev skulle kunna tala emot Elche är att man bara mäktat med 7 mål på 9 bortamatcher. Jag tror dock att RM kommer spela öppet och anfallsinriktat (som alltid) och att Elche kommer få fina kontringsmöjligheter. Man bör dessutom kunna stå emot bra. Plockar man även 1-1 så känns det helgarderat.
PSG har hittat tillbaka till fin form och Zlatan gör mål. Svårt att se att det här ska kunna sluta på något annat sätt än med bortaseger. Brest gör mycket mål hemma och får man in en boll kan jag tänka mig att det går över 3.5. PSG dock inte släppt något senaste matcherna och att Zlatan ska göra ett tidigt mål känns ju inte helt otroligt.
Aldershot har problem med målskyttet och hade inför senaste omgången bara gjort 16 mål på 21 matcher. Nu blev det 4-2 mot Rochdale och en bättring till 20 mål på 22 matcher. Man släpper även in alldeles för mycket och till helgen har man två försvarare avstängda samt en mf. Aldershot ligger tre poäng ovanför nedflyttningsplats och man lär vara inblandade i nedflyttningsstriden i vår. Aldershot har 2-2-2 senaste sex där segrarna har kommit mot tidigare nämnda Rochdale och formsvaga Burton. Kryss mot bottenkollegan Wimbledon och Oxford är inte särskilt imponerande och man lär få svårt mot hemmastarka Northampton.
Även om man inte har flest poäng senaste 6 matcherna är Coventry League Ones odiskutabla formlag. Man har 19-6 de senaste sex matcherna men har inte mött motstånd av besked förrän senaste omgången då man bortaslog ett annat formlag, Doncaster med 1-4. Svårt att se förbi Coventry nu när de möter ett Preston som inte riktigt levererar. Preston mötte Bury borta i St. Johnstones igår, en match som slutade 3-3 efter full tid och även om det är cup och svårt att utvärdera ett sådant resultat tycker jag det är bra för mitt spel. Preston vann för övrigt efter straffar, men hittar ingen info om övertid, vilket också skulle gynna detta spelet.
Crewe ett av ligans starkare hemmalag möter Bournemouth som inte har nån spec bra bortastatistik, men har bra form. Två sista dock knappa segrar mot Colchester och Scunthorpe och innan dess två oavgjorda (Bury, Stevenage) och det känns som om formen ev är på väg bort. Crewe har bra form även om man inte mött det allra bästa eller formstarkaste lagen. Vet inte om avstängningar el dyl men på tok för högt hemmaodds.
Serietvåan Port Vale tar emot bottenlaget AFC Wimbledon. Det är klasskillnad och jag ser inte mycket som talar för att Wimbledon ska få med sig något härifrån. Båda lag är ur form och detta är en perfekt match för Port Vale att ta sig tillbaka till vinnarspåret. Man måste vinna denna match för att haka på ledande Gillingham och Wimbledon ska inte kunna hota.
Wycombe har bäst form i League Two, men har några matcher bakom sig där man inte mött det bästa motståndet. Bradford verkar riktigt på g och har spelat oavgjort med Arsenal hemma och Brentford (2:a i League One, riktigt bra hemmalag) borta. Wycombe har tre spelare avstängda i mf Spring (14/0) samt lagets två bästa målskyttar mf Grant(20/6) och anf McClure(10/5). När man nu möter bättre motstånd tror jag man kan få det svårt, särskilt då man saknar nyckespelare. Bradford har dock gått två tuffa cupmatcher som båda gått till förlängning och hade senast en på pappret svår bortamatch mot Southend (2-2). Risken är att man är slitna efter dessa drabbningar och inte kommer upp i samma nivå och jag tycker att det luktar kryss.
Förstår inte alls oddssättningen här, jag måste ha missat något. Eller så förväntas Lille höja sig när man nu möter ett bättre lag. Båda dessa lag har underpresterat och inte motsvarat förväntningarna i år. Lille har på de senaste 6 matcherna 1-3-2 och målskillnad 4:5, med förluster borta mot Marseille och Lorient. Man har kryssat hemma mot Bastia samt borta mot Sochaux och Reims. Segern togs hemma mot Toulouse. De resultaten imponerar inte. Montpellier har efter en tung höst börjat få ordning på sig och spelar bättre och bättre. Man har 4-1-1, 11:3 de senaste sex och då har man 1-1 borta mot hemmastarka Valencíennes och förslust med 1-0 borta mot Lyon. Man har slagit hemmastarka Brest och har dessutom segrar mot Bordeaux, Ajaccio och Bastia. 4.17 känns väldigt högt för bortaseger, men jag har inte koll på skador och avstängningar.
Sabadell har hemmfördel och hyfsad form, men har inte mött övertygande motstånd. Lugo däremot har haft svåra matcher mot topplag och vände 1-2 till 3-2 mot RM Castilla senast. Tycker man ska kunna knipa minst en poäng om man spelar som man gjort det senaste.
Formmässigt är det stor skillnad mellan dessa lag, men man har mött mycket olika motstånd så det är svårt att värdera. Murcia är inne i en tuff period och fick stryk mot Guadalajara senast. Beroende på skadeläge i Murcia så ska Ponferradina ha alla möjligheter i världen att förlänga segersviten. Man har i sina segrar mött motstånd i samma del av tabellen som Murcia.
Lorient har 11-2 de senaste sex och de senaste fyra har man inte släppt en boll förbi sig. Gamle Arsenalspelaren Aliadiere gör mål i var och varannan match och jag har svårt att se Lorient misslyckas här. Reims parkerar oftast bussen i bortamatcherna och deras chans till poäng är väl 0-0, men jag tror uppgiften är övermäktig. Reims har 0-3-3, 1:7 de senaste sex matcherna och på bortaplan har man 0-2-6, 2:11 denna säsong. Inbördes har Lorient vunnit alla fem möten och fyra av dessa med minst två mål. Värt att notera är dock att Reims gjort mål i fyra dessa fem matcher.
Toppen mot botten i Ligue 2. Nantes har bäst form i serien med 4-2-0, 7:2. Man är riktigt tighta bakåt och gör iofs inte så många framåt. Nu möter man seriens sämsta försvar och ska nog kunna peta in en eller två. Sedan har fått säsongen fördärvad av skador och har problem både offensivt och defensivt. Man vann igår mot Chamois och bättre på sin statistik lite, men imponerar inte ett dugg. Försvarade sig genom hela matchen och kontrade in tre. Har svårt att se hur Sedan ska kunna stå emot Nantes här.
En sexpoängsmatch där jag tycker att Toulouse har blivit alldeles för stora favoriter. Toulouse lyckades med bedriften att bara släppa ett mål hemma mot Marseille, trots att man spelade med en man mindre från mitten av första och två man mindre hela andra. Detta borde dock tagit på krafterna och i övrigt imponerar inte de senaste resultaten. Sochaux förlorade mot Brest senast. Toulouse utan avstängda Mbengue och Tabanou. Sochaux saknar Loic. Oddset har redan droppat på kryss och bortaseger. Dessa två spel blir ett X2 med 5 U som insats. Effektivt odds om det blir kryss är 2.43, bortaseger ger 2.5. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-19 klockan 14:14. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-19, 23:00 | #67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Benfica vann sin match med 2-1, därmed push i det spelet. För att få rätt odds voidade jag och la in Porto som nytt spel. Är det smidigaste sättet att lösa en sån situation på? Porto levererade iaf och lite pengar tillbaka för en gångs skull.
Napoli måste ha varit ett av de ineffektivaste lagen i år i denna match. Pandev hade verkligen ingen bra dag. Man har massor med klara målchanser och en straffsituation som frias (korrekt dock, kändes det som), men när man inte lyckas förvalta så sticker Bologna upp på en halvchans och prickar in 1-2 på tilläggstid. Inte speciellt rättvist och en cupmatch bränner mig igen. Ska man vara efterklok så var -2hcp att ta i med tanke på att Napoli inte mönstrade starkaste elvan. Men man hade ändå klart med chanser att lösa uppgiften. Surt sa räven. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-19 klockan 23:05. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-22, 01:32 | #68 | |||||||||||||||||||||
Elche gör som man brukar på bortaplan och vinner med 0-1. Kanske blir till att spela resultat nästa gång...
Det dröjde ju klart längre än jag trodde, men Zlatan levererade till slut. Med den fina formen psg är i och givet zlatans betydelse för laget så förstår jag inte att man kan få detta odds i en match som psg på pappret ska dominera...
Swindon vs Tranmere 5-0 Nu är det många spel imorgon och det kommer bli riktigt intressant att följa. BoL Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-22 klockan 01:36. |
|||||||||||||||||||||
2012-12-22, 01:54 | #69 |
Tycker utöver de spel jag lagt att nice och nancy bör ha helt okej chanser till poäng imorgon, kommer inte spela då jag tycker bastia vs nancy är lite för öppenoch svårvärderad. Kan bli ett x-spel i lyon vs nice, men har inte bestämt mig än...
|
2012-12-22, 08:40 | #70 | |||||||||||||||||||||||||||||
Citat:
Inte helt hundra men tror att du bör voida dubbeln och lägga den som singel som du nu gjorde. Pushar du dubbeln och lägger in en ny singel påverkar det din ROI negativt då push också räknas som ett spel. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+5) |
||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-22, 12:41 | #71 |
Voidade från början dubbeln, men när jag loggade in igår var den levande igen så pushade istället. Vet inte om det beror på att jag satt på ipad när jag voidade den från början... Men ska se om jag löser att voida den igen!
Tack för svaret! |
2013-01-03, 12:13 | #72 | ||||||||||||||||||||||||||||
Tog ledigt från dagboken under jul och nyår men det har ramlat in en del spel i spreadsheetet. Tycker nog kanske att rekarna lidit lite tidsbrist men det har blivit fint resultat ändå. Här är helgens spel!
Swindon som är en av favoriterna till att ta hem League 1 är i stort slag f nv. Kommer från två raka 5-0 vinster och verkar ha hittat formen rejält. Carlisle har spelat upp sig på slutet av året och klättrat upp på säkrare mark i tabellen. Man har det allra sista mött klart beskedligare motstånd och Swindon ska vara numret för stort.
Elche känns svårstoppade i Segunda Division. Man avslutade säsongen med att slå alla fyra närmast jagande konkurrenter utan att släppa in ett mål. Man har 20-4 på 9 hemmamatcher och de mål man släppt in gjorde man i sina tre första hemmamatcher för året. Efter det har man 6 raka hemma utan att släppa in mål. Det är väl egentligen det enda jag kan se skulle kunna stjälpa spelet; att man förr eller senare kommer släppa en boll.
Huesca har fyra spelare avstängda inför helgens möte med Xerez. Två försvarare och två mittfältare. Tre av dessa har spelat i stort sett alla matcher. Med en så sargad centrallinje tror jag att man får svårt att stå emot Xerez på bortaplan.
Här är två lag som gör tvärtemot vad de brukar.. Mallorca har inte alls fått till det i hemmamatcherna, samtidigt som Atletico faktiskt vinner på bortaplan. Får se om vi lyckas återställa ordningen här Atletico saknar Falcao, Turan och Miranda som är avstängda. Man saknar även troligtvis Luiz Felipe som är skadad (men jag går inte ed på det, så kolla laguppställning). Det är svårt att inte imponeras av Atl i år, men det är framför allt hemma man gör det bra. Av sina 37 mål har man bara gjort 9 på bortaplan, varav 4 kom i samma match (vinst 2-4 borta mot Betis). Att man inte gör fler mål kan till stor del bero på att man inriktat sig på att spela tight på bortaplan och inte släppa in mål. När man nu saknar sina två bästa målskyttar och två ordinarie försvarare tycker jag ett normalt hemmastarkt Mallorca ska ha chansen. Garderar mig lite för krysset med pengarna tillbaka där, men beroende på oddsutvecklingen kan det komma fler spel på matchen närmare spelstopp. Edit: Ska också sägas att Malloca har Victor Casadesus (näst bästa målskytt) avstängd Vad spelar ni i helgen? Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-07 klockan 11:11. |
||||||||||||||||||||||||||||
2013-01-06, 13:12 | #73 | ||||||||||||||||||||||||||||
Även följande spel blev det igår, skrev inget pga tidsbrist men tankarna gick såhär:
Peterborough hade avbräck offensivt men annars ganska ordinarie. Hemmafördel och då även Norwich saknade Holt och väntades rotera truppen kändes det som om det var bra värde i oavgjort. 0-0 testades då oddset kändes skyhögt med tanke på de offensiva spetsar som saknades.
Klasskillnad och Sheffield har även gjort ett par tidiga förstärkningar i januarifönstret som bidrar till truppens bredd. Även om man vacklat lite i ligan det senaste så kunde jag inte se hur man inte skulle kunna klara av Oxford då man kom med ordinarie lag.
Tog detta spelet på form, vilket kanske var vanskligt då det varit uppehåll och man hunnit samla ihop lagen och det blir lite av en nystart. Malaga känns dock starka och det var väl det och formfaktorn som gjorde att det blev ett spel. Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-06 klockan 13:17. |
||||||||||||||||||||||||||||
2013-01-06, 13:37 | #74 | ||||||||||||||
Lägger till dessa till dagens spel
Lens återfinns i Ligue 2 där man ligger i mitten efter halva säsongen. Man är ett ganska stabilt lag av vad jag sett men saknar kanske lite spetskompetens. Man kommer med en ganska ordinarie trupp där egentligen bara Sow och Bergdych, som spelar Afrikanska Mästerskapen. Rennes kommer till spel utan förstemålvakt Costil, ordinarie försvararna Kana-Biyik och Boye, mf Makoun och Alessandrini samt forward Pitropia. Med ev undantag för Makoun så är dessa startspelare och jag tycker att Lens ska ha helt okej chans att störa Rennes. Alessandrini och Pitropia har stått för 13 av 29 mål för Rennes.
Las Palmas är på väg mot toppen av Segundan men har en bra bit kvar och måste egentligen fortsätta vinna matcher om man ska ha chans till uppflyttning. I grunden är man ett bättre lag än Numancia och jag tycker att man ska ha bättre chans än vad oddset pekar på. Båda spelen tas med insats tillbaka vid oavgjort då Rennes är ett bättre lag än Lens och det skiljer en division mellan dem och Las Palmas spelar borta. Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-07 klockan 11:10. |
||||||||||||||
2013-01-07, 11:15 | #75 | ||||||||||||||
Freiburg träningsspelar mot Xerez. Xerez spelade i ligan igår så jag är tveksam till att man ställer ett ordinarie lag på benen, snarare tvärtom. Freiburg spelar i Bundesliga och det bör vara ganska stor klasskillnad, även om tyskarna säkert kommer lufta många spelare och inte gå helt fullt. Edit: 1-8 vart ju rätt övertygande. Men jag måste förbanna mig själv över att jag inte gick hårdare utan fegade lite. Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-07 klockan 15:08. |
||||||||||||||
|