|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-07, 13:56 | #46 | ||||||||||||||
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Jag följde inte matcherna, är det någon som vet hur de såg ut? AELs seger verkar ju hyfsat övertygande, även om 2 av målen kom ganska sent. Spelen visade sig, hur som helst, vara förträffligt trevliga och spreadsheetet visar för första gången gröna siffror. Det ska ju dock tas med en nypa salt med tanke på att det inte blivit så speciellt många spel hittills. Fyra raka "offentliga" rekar i rad som suttit nu och det känns riktigt gott! Bara försöka fortsätta på inslagna vägen och försöka hålla huvudet kallt. Har ingen bra koll på utbudet i helgen, men något spel kanske jag hittar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hyper (+2) |
||||||||||||||
2012-12-09, 16:59 | #47 | |||||||
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Gillar Gironas chans mot Xerez, båda lagen är ordinarie och jag tycker Girona ska ligga nånstans runt 2.6-2.8 Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-11 klockan 10:43. |
|||||||
2012-12-10, 01:43 | #48 | |||||||
WilliamHill sticker ut med 2.8 på Lazio. Övriga ligger runt2.6-2.65 vilket känns närmare verkligheten. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-11 klockan 17:31. |
|||||||
2012-12-10, 12:56 | #49 | ||||||||||||||||||||||||||||
Nantes är formstarkast i Ligue 2, efter Guingamp. Jag tycker dock inte man imponerar resultatmässigt och i de tre allra senaste ligamatcherna har man två oavgjorda och en vinst. Man saknar dessutom Djordjevic som gjort 13 av lagets 24 mål. Han är avstängd i tre matcher (vet dock inte om cupmatcher räknas). Borta idag hur som helst. Clermont tycker jag dock har en ganska hyfsad formrad, om man även väger in motstånd. Tycker det är fördel Clermont, men Nantes har ligans tätaste försvar och jag tycker krysset har värde i sig.
Två oerhört svaga lag atm. Newcastle har dragits med mycket skador och senast utgick Tiote, Ba och Santon. Tränare Pardew menar dock att detta var försiktighetsåtgärder och att han hoppas att de ska kunna spela idag. Man har även ett (stort) frågetecken på Ben Arfa. Fulham har bl a Kacaniklic på skadelistan, men framför allt tycker jag man saknar Ruiz. Man får tillbaka Hangeland efter tre matchers avstängning och det betyder mycket defensivt. Jag tar spelet på att Newcastle får tillbaka ovan nämnda trio, vilket är en liten chansning. Spelar de tycker jag att matchen ska vara ganska jämn och att Newcastle ligger lite för högt. Det blir sällan oavgjort mellan dessa två lag, men jag tar DnB då jag tycker det är mer värde i det än i rak 2:a till 4 i odds.
Angers är ett av ligans målsnålaste lag och på de fem senaste matcherna har man målskillnaden 0-2! Laval spelar ofta bra hemma, men är faktiskt mer målsnålt på hemmaplan än på bortaplan. Jag har dock inte tittat på motstånd, vilket säkert kan spela in. Angers behöver verkligen bryta måltorkan, men jag tror inte det blir denna gången. Edit: 1-4
Imponerades inte direkt av det jag såg av Everton i matchen mot Tottenham. Nu åker man till Stoke som är obesegrade hemma och oerhört starka. 3.4 på X tror jag inte ligger kvar och i mina ögon är det ett bra odds. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-12 klockan 13:16. |
||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-12, 13:34 | #50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Har en kass streak nu men jag tycker ändå inte att jag är helt fel ute.
Såg inte Bologna vs Lazio men vad jag mha skolitalienskan och Google Translate kunde förstå av Gazettan så var en Laziovinst inte så långt borta. Clermont vs Nantes slutade 0-1 och det är allt jag vet. Alan Pardew var missnöjd med att man släppte in två mål måt Fulham, men tyckte man spelade bra offensivt, så den var kanske inte så långt ifrån heller... Gällande underspelet i Ligue 2 är det ju bara att sätta på sig dumstruten och skämmas lite. Statistiskt så var det ju dock klart motiverat och det var inga stora förändringar i lagen så det var väl bara en sådan dag kanske. Till 3.5 i odds tycker jag dock även nu att det är motiverat. Läste på Punters Lounge igår innan matchen att det kunde bli målrikt så kanske ska se mig runt lite efter second opinions i större utsträckning. La även dessa spel igår:
Istres vann med 3-0 och här var jag nog bara helt fel ute med spelet.
' Mycket dumt spel egentligen och jag visste nog om det innerst inne. Jag ville spela Guingamp men tyckte oddset var för dåligt. Tittade lite på matchen men avfärdade EAG -AH. Det känns som om jag tog detta bara för att jag gärna ville spela på matchen vilket är helt fel. Hade väl inte låtit såhär om man vunnit men känslan var nog lite så innan också.
Denna dubbeln tycker jag var ganska bra. Jag tittade andra halvlek på EAG-Arles och var på väg att lägga ett livespel på eag. Samtidigt som jag skriver in insats blir Yatabare utvisad så jag fick hålla mig. Det var trots en man mindre EAG som var klart närmast mål och med fullt manskap hade man nog löst detta. Arles var väldigt bleka även en man mer. Istres vs Le Havre nämnde jag ju också ovan. Detta spelet tycker jag dock var bättre och när allt kommer omkring faktiskt helt okej. Nu bommade det visserligen idag men så är det ibland.
Livespel på Arsenal lagt efter första förlängningskvarten. Sett till matchbild och att Arsenal hade 4 hörnor på den kvarten tyckte jag spelet ´var rätt. Man fick en tidig hörna i andra kvarten också men inget mer. Fanns väl ett par bollar som kunde studsat till hörna och jag tror att spelet trots missen hade värde i sig. Tittar man på ovanstående fyra spel så är det spel som jag tog utan att skriva något eller leta reda på ordentlig info. Ströspel som dessa letar sig in hos mig ibland och jag måste lära mig att hålla mig från dessa. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-12 klockan 13:44. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-12, 14:12 | #51 | |||||||
Lyon möter Nancy och det här ska man bara vinna. Till 1.4 i odds känns det dock inte så attraktivt och provar istället att spela krysset. Lyon har många mål i Gomis och Bastos och Lisandro ( om de två spelar) men man saknar Briand, Gourcuff, Grenier, Gonalons, Dabo. Med de tre förstnämnda borta offensivt finns det risk att anfallsspelet blir lidande. Gonalons är en trygghet på mittfältet och Dabo viktig mittback. Nancy har spelat upp sig lite mot slutet och har fyra oavgjorda i rad, men det är inte mot ligans bästa motstånd. Jag tycker dock inte Lyon ska vara så stora favoriter och provar krysset till 4.99. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-12 klockan 21:28. |
|||||||
2012-12-12, 14:48 | #52 | |||||||
Bastia tar emot Marseille på Korsika i en match där Marseille måste försöka hitta tillbaka till formen man hade i höstas. Precis som alla(?) ö-lag är Bastia hemmastarka och spelar ofta inför en engagerad publik. Man har släppt in flest mål i Ligue 1 men har i de sista två matcherna hållt nollan och spelat bättre defensivt. Man saknar mittback Marchal och def mf Cahuzac (båda sedan ett par matcher tillbaka) samt mindre viktiga Sans, Marque och Moizini. På andra sidan står ett Marseille som har två raka 3-0 förluster i bagaget. Borta mot AEL Limassol i EL (man skickade dock ett b-/juniorlag) och senast hemma mot Lorient. Då fick man dock utvisning och straff emot sig i 37:e och med en man mindre orkade man inte stå emot. Marseille har haft problem med målskyttet mot slutet och man har inte uppträtt som en enhet. Inför matchen mot Bastia har man dock (enl hemsidan) haft ett lagsnack där man pratat ut. Man verkar även har Gignac (5 mål på 9 mather innan skada) tillbaka och det är ett stort glädjeämne. Oklart dock om han spelar. Marseille saknar Diawara, Kabore och Cheyrou. Undrar om man inte även har Fanni avstängd, men jag blir fan inte klok på när spelare får och inte får spela i Frankrike. En viktig aspekt för matchen är att den spelas för stängda dörrar efter en incident mellan Bastia och Ajaccio. Det bör gynna Marseille då Bastia mister sitt starka publikstöd. Marseille har goda chanser att vinna detta och jag tror man kommer mycket motiverat. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-13 klockan 00:03. |
|||||||
2012-12-12, 15:16 | #53 |
Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1005Hoppas att du har lämnat Stats: 173 - 153 - 18 ROI: 101.86% Vinstprocent: 53.07% |
Fint lir. Tar rygg på Marseille!
2012-12-12, 17:23 | #54 |
2012-12-13 Las Palmas - Betis (Spanish Cup)Datum: 2012-12-13 Tid: 22:00 Sport: Fotboll Land: Spanien Liga: Spanish Cup Match: Las Palmas - Betis Period: ft Spel: Las Palmas Insats: 25.00 Odds: 2.880 Bolag: Motivering: Stärkt av Rojiblancos förtroende kommer nu en rek från Copa del Rey. Man kanske skulle dra till Kanarieöarna imorgon och jobba in den. Las Palmas nämndes inför säsongen som ett av lag med kapacitet att slåss om uppflyttning. Man har inte levt upp till detta och haft svårt med spelet under hösten. Nu verkar man dock hittat rätt och är formstarkast i Segundan. Man har 4-2-0 de senaste med en målskillnad på 12-2! Man är normalt mycket starka hemma och nu när formen har kommit är det ingen rolig resa för bortalagen. I senaste omgången av cupen slog man ut Rayo Vallecano. Inför mötet med Real Betis har man inga betydande skador eller avstängningar. Betis ligger på en stark femteplats i La Liga på samma poäng som fyran Malaga. Man gjorde i helgen en mycket bra match när man förlorade 1-2 hemma mot Barcelona och har även slagit Real Madrid nyligen hemma 1-0. Man har varit ganska hyfsade borta. Mot Las Palmas saknar man skadade Alex Martinez och Juan Carlos samt Nelson och Fabrizio som båda lämna klubben i januari och därför stått utanför truppen de senaste matcherna. Jag tror inte Betis kommer mönstra sin starkaste elva. Åtminstone inte starta med den, utan försöka få ett bra resultat och sedan spela hem avancemanget på hemmaplan. |
2012-12-13, 13:45 | #55 | ||||||||||||||
2012-12-15 Stevenage - Crawley Town (A-League)Datum: 2012-12-15 Tid: 16:00 Sport: Am Fotboll Land: Argentina Liga: A-League Match: Stevenage - Crawley Town Period: ft Spel: Stevenage Insats: 25.00 Odds: 2.820 Bolag: Motivering:
Stevenage tar emot Crawley i npower League One och det är två lag med ganska taskig form om man ser till resultaten. Båda lagen hänger dock med ganska bra då även övriga topplag haft en dålig period. Det skiljer just nu bara 8 poäng mellan serieledarna Tranmere och tiondeplacerade Crawley. Stevenage liiger femma, 3 poäng efter Tranmere. Stevenage har 2-2-2, 9:11 de senaste 6 ligamatcherna. Crawley 0-3-3 6:11. Jag tycker dock Stevenage har mött klart bättre motstånd och lite mer uppåttrend. Man har sedan förlusten borta mot Sheffield Utd (4-1) spelat lika mot formstarka Bournemouth och serieledande Tranmere. Senast var man tillbaka på vinnarspåret via 2-0 borta mot hopplösa Hartlepool. Crawley har under samma period kryssat mot Notts, Walsall och Shrewsbury samt förlorat mot Crewe, Yeovil och Coventry. Inget av lagen dras med någon avstängning och vad gäller skador så hittar jag inget på detta förutom att Crawley fått tillbaka sin bäste(?) målskytt Billy Clarke i full träning och att han möjligtvis skulle kunna starta. Vet ni någon bra sida med skadeinfo för League One? Formmässigt ser jag alltså Stevenage som starkare och även om man verkar trivas bättre borta än hemma så trivs är Crawley inget starkt bortalag. Tittar man dessutom på inbördes möten de senaste 10 åren så är den 8-1-3 i Stevenages favör. Oddsen på Stevenage ligger på ett spann mellan 2.3-2.8 (2.1-2.8 igår kväll) och jag vet inte om det bör vara ett varningstecken att bolagen ligger så olika. Det är inte heller så att något enstaka bolag sticker ut, utan de ligger ganska jämnt fördelade på hela det intervallet. Min åsikt (med risk för att jag missat nån viktig info) är att Stevenage till 2.82 är riktigt bra värde och jag skulle nog ta dem ner till 2.3-2.4 Testar även Stevenage [email protected] med mindre insats. |
||||||||||||||
2012-12-13, 14:36 | #56 |
teamtalk.com innehåller previes med skaderapporter om varje lag i de fyra högsta engelska ligorna, de brittiska landslagen samt 16 klubbar i den skottska fotbollen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+25) |
|
2012-12-13, 15:51 | #57 | |||||||
2012-12-15 Crewe - Bury (Npower League One)Datum: 2012-12-15 Tid: 16:00 Sport: Fotboll Land: England Liga: Npower League One Match: Crewe - Bury Period: ft Spel: Crewe Insats: 25.00 Odds: 2.230 Bolag: Pinnacle Motivering: Jag har fastnat lite för League One denna helgen och även om jag har varit där och nosat förut så ska jag inte påstå mig besitta någon stor kunskap om denna serie. Crewe Alexandra möter på lördag Bury och jag tycker det finns bra förutsättningar för hemmaseger. Crewe har bra god form med 4-1-1 de senaste 6 matcherna och målskillnad 13:7. Laget ligger 12:a tio poäng efter ledande Tranmere med sex poäng upp till playoff. Man kommer nu senast från segrar mot Preston och Crawley och innan dess oavgjort borta mot seriens kanske bästa lag, Sheffield Utd. Till mötet med Bury får man tillbaka Della-Valle (7/4) (lån från Fulham) efter att han vilat mot Preston. Bury har 3-1-2 och 8:8 senaste sex, men har haft svårt på bortaplan med 2-3-5 hittills. Man har dock två segrar de senaste tre bortamatcherna (Scunthorpe 1-2, Oldham 1-2). Inga skadenyheter (än). Nu får Bury ett bra test på bortaplan och jag tror inte man kommer ha lika lätt som i de två tidigare bortavinsterna. Det ska dock sägas att historiskt så har Bury ett litet övertag på Crewe. Gillar Crewes chanser här och precis som i Stevenage-Crawley testar jag även ett handikappspel på hemmalaget till mindre insats.
|
|||||||
2012-12-13, 16:07 | #58 | ||||||||||||||
Hihi, denna kan jag inte låt bli. Två lag utan förlust sista sex matcherna, där Brentford är ligans riktiga formlag med 16p dessa matcher. Man har bara en oavgjord som plump i protokollet och har tagit skalper i form av både Sheffield Utd och MK Dons. Målskillnad 10:4. Man är dock framför allt ett riktigt hemmalag och har 2-6-2, 10:10 på bortaplan i år. Nu möter man Notts som har 2-4-0 senaste sex, inte så imponerande dock när man ser till motståndet och man borde nog mäktat mer någon till seger. Trots det är man utan förlust, vilket i sig är imponerande. Detta känns som en jämn historia som blir ganska svårbedömd imo, med liten fördel Brentford pga formen. Jag tar dock detta spelet på inbördes möten där 9 av 11 slutat oavgjort och tittar man sedan 2007 så har alla åtta matcherna slutat med delad poäng. En annan intressant sak är att 7 av dessa 9 slutat 1-1 (de andra 0-0) så det får bli en liten peng där också, bara för att. |
||||||||||||||
2012-12-14, 14:13 | #59 |
2012-12-15 Murcia - CD Guadalajara (Segunda Division)Datum: 2012-12-15 Tid: 20:00 Sport: Fotboll Land: Spanien Liga: Segunda Division Match: Murcia - CD Guadalajara Period: ft Spel: CD Guadalajara Insats: 25.00 Odds: 3.990 Bolag: Pinnacle Motivering: GAH! Hade skrivit en sån fin rek på denna match och lyckas stänga fönstret. Här kommer dock reken igen, men nerybantad. Murcia 8 hemmamatcher endast 1 förlust och 4 insläppta mål. Guadalajara utan vinst borta på 8 matcher. Gjort 4 mål. Murcias förlust kom mot bortastarka Girona. Man har slagit serieledande Elche. Guadalajara har mött 3 av de 4 bästa hemmalagen, men även de tre med sämst hemmastats (kryssat två, förlorat en). Guadalajara har spelat upp sig det senaste och ligger inte längre på nedflyttningsplats (på målskillnad dock). Man har 3-1-2 senaste 6 målskillnad 9:5. I senaste matchen lossnade dessutom målskyttet ordentligt och man fick en ordentlig självförtroende-boost. Enda ev bortfallet mot Murcia är Espin, vad jag kan hitta. Murcia har det tuffare. 1-3-2 sista 6, 6:7 i målskillnad. Man har flera tunga avbräck till helgen. Högerback Molinero och mb Dos Santos är avstängda. Andra ord. mittbacken Catala är (troligtvis) skadad. Mittfältaren Sutil är även han förmodligen skadad. Både Catala och Sutil utgick under match 25/11 och rapporterades då och även för någon vecka sedan bli borta en månad. Det finns alltså en möjlighet att de skulle kunna medverka. Dessutom är anfallaren Martinez skadad och lagets bäste målskytt Matilla (position oklar) avstängd. Man vände underläge till ledning senast mot Sabadell men drog på sig en straff och två utvisningar precis i slutskedet av matchen. Matilla fick då rött kort (men finns inte bokfört så det kan varit efter matchen) och är avstängd 6 matcher. Guadalajara bör ha klar möjlighet att vinna denna match och med lite tur även med mer än ett mål. Jag tror man kommer med bra självförtroende och jag tror även att omständigheterna kring Murcias senaste match kan ha påverkat laget klart negativt. |
2012-12-14, 14:55 | #60 | |||||||||||||||||||||
Detta spel skulle nog egentligen kunna rekas mer ordentligt. Livorno tvåa i serie b efter Sassuolo. Man har gjort flest mål i ligan, 38 på 18 matcher. Man har bäst form av alla med 5segrar och en oavgjord senaste sex matcherna och 16:5 i målskillnad. Jag har dock ingen koll på skador och avstängningar. Ternana ligger i mitten av tabellen och är ett helt okej bortalag. Man har lite problem med formen med 1-2-3 6:9, sista sex matcherna. Ganska tighta bakåt, men får livorno spelet att stämma någorlunda kan man mycket väl få in ett par bollar. Frågan är om livorno lyckas vara täta bakåt.
Rekade Las Palmas i Copa del Rey i veckan. Man spelade 1-1 mot Betis, men vad jag förstod var Betis det bättre laget. Las Palmas tränare tyckte spelarna såg loja och nöjda ut. Klipper in stycket om Las Palmas från den reken: Las Palmas nämndes inför säsongen som ett av lag med kapacitet att slåss om uppflyttning. Man har inte levt upp till detta och haft svårt med spelet under hösten. Nu verkar man dock hittat rätt och är formstarkast i Segundan. Man har 4-2-0 de senaste med en målskillnad på 12-2! Man är normalt mycket starka hemma och nu när formen har kommit är det ingen rolig resa för bortalagen. Nu spelar Las Palmas bortaoch man har 3-2-3 11:15. Då har man mött Elche och Girona, som är 1:a och 3:a och hemmstarka lag. Av de 15 målen har 8 kommit i förlusterna mot Girona (5-0) och RM Castilla (3-2). Recreativo har 1-1-4 senste 6 och har egentligen bara mött mitten och bottenlag (Almeria är undantaget). Målskillnad dessa matcher är 4:11. Mittback Zamora avstängd, Cifuentes och Vega skadade.
Marseille är ytterligare ett lag jag rekat tidigare i veckan. Man mötte då Bastia borta inför tomma läktare. Såg stunder av matchen och tyckte att Marseille var klart bättre på en riktigt, riktigt dålig fotbollsplan. Bastia kvitterade med ca 10 kvar och efter det var det lite oro i Marseille lägret. På det hela taget var det dock närmare 0-3 än 1-2. Gignac var tillbaka som inhoppar och ska man tro tränaren kommer han fortsätta som det tills han har ordentligt med tempo i sig. Han såg grymt sugen ut och höll på att göra mål 5 sek efter bytet. Hans återkomst är mycket viktig för klubben. Till matchen mot Toulouse kommer även Cheyrou vara tillbaka på mittfältet. Diawara kommer dock inte kunna spela. Toulouse form är 1-1-4 5:8. Motståndet dessa matcher har inte varit det bästa, men absolut inte dåligt heller och vinsten togs mot Lyon. Man får tillbaka ett par viktiga spelare (efter skada el avstängning vet jag ej) i Abdennour och Sissoko. Jag tror att Marseille är på väg tillbaka nu efter en mindre bra period och att man vinner detta. Det känns som det råder en positiv anda i laget och att man har ställt in fokus igen. Notervärt är att Bastia kommer spela publiklösa hemmamatcher på obestämd tid efter att det samlats (enl förbundet på klubbens initiativ) massa fans på arenans parkering i matchen mot Marseille, samtidigt som man är under utredning i två andra hemmamatcher. Det tror jag slår hårt mot klubben Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-14 klockan 20:15. |
|||||||||||||||||||||
|