|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-21, 20:26 | #31 | |||||||
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Hittade denna. Milan är verkligen inte i slag i år, men jag tror ändå nånstans att man kan lösa en vinst här och bli klara för avancemang. Leder man tar Montolivo en varning för att bli avstängd i sista gruppmatchen. Värre om det är en jämn match... |
|||||||
2012-11-22, 00:43 | #32 |
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Recap 21/11
Latina förlorade som jag skrev efter att ha fått två spelare utvisade och två straffar emot sig.
Förstår inte att varken Montolivo eller Mexes tog kort idag... Framför allt inte när det närmar sig de 90.. Visst finns en liten chans att Anderlecht kvitterar men.. Nej, jag förstår ändå inte. Tråkigt för mig hur som helst. |
2012-11-22, 00:53 | #33 |
Jag skulle nog lirat ett hörnspel på Pescara. Men i och med det du skriver, verkar laget sargat Men ska titta på hörstatistiken efter matchen.
Gillar omständigheterna kring din rek. Har tokig tentaångest så passar på att reka lite istället. Detta var en säker seger för Roma tills jag spelade dem för ung 2 min sen. Spelar även denna. Min form är usel så rygga inte Stats: 3 - 15 - 0 ROI: 59.12% BOL!
2012-11-22, 11:12 | #34 | |
Citat:
Tycker dock att jag haft aningen mer oflyt än vad som är brukligt, men kan ju vara helt åt helvete fel ute med rekarna Hur som, stärkt av din fina kommentar känner jag mig som en bettingvärldens AtmosFear och publicerar en ny rek inom kort. Det kan ju bara gå åt ett håll härifrån... fortsatt neråt förstås! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+10) |
|
2012-11-22, 12:39 | #35 | |||||||
2012-11-22 Metalist - Leverkusen (Europa League)Datum: 2012-11-22 Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Europa Liga: Europa League Match: Metalist - Leverkusen Period: ft Spel: Metalist -0.75 Insats: 25.00 Odds: 2.410 Bolag: Motivering:
Ukraina går starkt i Europa i år och idag är det dags för Metalist att för första gången göra mål på Bayer Leverkusen. Båda lagen är klara, men har båda uttalat att man vill vinna gruppen. Metalists tränare pratar om heder och att göra mål och jag får känslan av att han gärna vill ta en skalp idag. Metalist har såvitt jag kan förstå aldrig vunnit mot ett tyskt lag och mot Leverkusen har man 0-1-2 och 0-6 i målskillnad. Bayer Leverkusen hade en tuff match mot Schalke i helgen och kommer till spel utan Bender, Schürrle, Hosogai, Castro, Toprak, Schwaab, Sam, Bellarabi, Kadlec, Boenisch och Rolfes. Som ersättare tar man in spelare från U23- och U19-trupperna. Bayer Leverkusen har flest avslut i EL i år, både på mål och utanför och är det enda laget som inte släppt in en boll i år. Om Leverkusen är allvarliga med att man vill vinna så lär man sikta på oavgjort idag för att ta hem gruppen mot Rosenborg i sista omgången. I Metalist saknas Sosa (långtidsskadad) och målvakten Dišljenković som utgick mot Rosenborg senast. Vinner Metalist idag så blir man gruppsegrare oavsett hur det går i sista omgången då man har inbördes möten på Leverkusen. Inga officiella startelvor att hitta men på http://football.ua/uefa/game/30529/announce.html kan vi läsa att Metalists troliga startelva ser ut som följer: Goryainov - Villagra, Torsileri, Gueye, Fininho - Edmar, Torres - Marlos, Xavier, Tyson - Kristaldo Det är i det närmaste ordinarie lag och även om man gör ändringar så tror jag man kommer mönstra ett starkt lag och försöka ta gruppsegern. Edit: Och såhär ser Leverkusens troliga elva ut enligt samma källa: Rensing - Carvajal, Volshayd, Frederick, Carlinhos - Raynartts, Hegeler, Cor, Renato Augusto - Fernandez, Kissling Senast redigerad av slindoffer den 2012-11-22 klockan 12:47. |
|||||||
2012-11-22, 22:53 | #36 |
Grattis till oss, tog -0.25 till 2.04 för nån dag sen! Fin rek för övrigt ska tilläggas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+1) |
|
2012-11-23, 00:05 | #37 |
Med facit i hand hade de väl varit bättre med 0.75 till 2.41
2012-11-23, 00:52 | #38 |
Har du rätt i men jag la spelet innan jag kände till det stora bortfallet av ordinarie spelare. Båda lagen var redan klara för nästa runda så jag gick in mer på det, att det inte är lätt att spela borta i Ukraina i låga temperaturer, att Metalist är ett bra hemmalag samt att Leverkusen gör som de flesta klubbar gör, de skickar inte full trupp till en "betydeselös" borta match utan låter bänkvärmare samt juniorer spela och de skulle de bli svagare mot ett starkt Metalist.
|
|
2012-11-23, 00:59 | #39 |
Vill tacka för dom fina rekarna. Kvälllen slutade med +1000 kronor. Tack för kaffet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+10) |
|
2012-12-02, 23:36 | #40 |
Istället för att reka fotboll har jag rekat kök senaste veckan och inte spelat något alls. Funderade lite på hemmaseger i guingamp vs istres imorgon, men guingamp har martins-pereira och yatabare (10 mål) avstängda och det snackas lite om kapten Mathis vara eller inte vara på lagets forum så jag vet inte riktigt. 2.01 i skrivande stund känns lågt, trots att guingamp har ruggig form och istres verkar vara på väg nedåt.
Kanske istället blir ett värdespel på X eller 2 om odds går upp lite. jag har inte värderat något mer än att 50% på guingamp känns ganska vettigt, förutsatt att Mathis spelar. Istres har Fettouhi avstängd och ett par osäkra kort så jag får invänta startelvor.. Noterbart är att Istres gör 2/3 av sina mål i andra halvlek och nästan hälften (45%) sista kvarten. Livespel? Har grundrekat veckans europacup-spel och har ganska många uppslag, framför allt i Europa League där jag hade lite framgång förra omgången (jinx?). Mycket beror dock i slutändan på trupper, men det gäller att vara med när de släpps för jag tror att en del odds kommer droppa då flera lag har läge att vila spelare. |
2012-12-03, 14:52 | #41 |
2012-12-06 Plzen - Atl Madrid (A-League)Datum: 2012-12-06 Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Internationell Liga: Europa League Match: Plzen - Atl Madrid Period: ft Spel: Plzen Insats: 25.00 Odds: 2.700 Bolag: William Hill Motivering: Sista matchen i gruppspelet i Europa League och de två slutspelsklara lagen i grupp B(eller?) gör om gruppsegern. Viktoria Plzen står på 10 p i EL och gör en riktigt fin säsong. Man leder ligan som nu tar uppehåll och man avslutar nog gärna med att ta hem gruppen i EL. Iom att ligan har uppehåll har man inget behov av att vila spelare och jag tror kanske ändå inte det varit aktuellt då känslan (har inget statistiskt underlag ) är att östeuropeiska lag tar EL på större allvar än lagen i de stora ligorna. Nu möter man Atletico Madrid som även de gör en fin säsong. Nu fick man stryk senast mot Real och går nu in i en lite tuffare period med 4 matcher på 10 dagar. Bl a möter man Barcelona borta. Jag tror Simeone kommer vila spelare nu då man redan är slutspelsklara i EL och med tanke på kommande matcher. Dessutom så är väderprognosen för torsdag em/kväll minusgrader och lätt snöfall. Det tror jag inte Atletico spelarna är så sugna på och jag tror tom att man kan uppmanas ta det lugnt, pga skaderisken. Jag har inte ens några hintar till trupper, utan bygger spelet på hur jag tror man resonerar i respektive läger, tillsammans med vädret. Jag kommer att uppdatera reken med trupper och startelvor när jag får tag i dessa, och ev komplettera med något spel Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-03 klockan 14:54. |
2012-12-03, 18:22 | #42 | ||||||||||||||
2012-12-03 Guingamp - Istres (Ligue 2 Orange)Datum: 2012-12-03 Tid: 20:30 Sport: Fotboll Land: Frankrike Liga: Ligue 2 Orange Match: Guingamp - Istres Period: ft Spel: Under 1.5 Insats: 25.00 Odds: 3.000 Bolag: Motivering:
Har funderat länge och väl på denna match och nu tror jag att jag hittat nåt med spelvärde i. Guingamp har fått upp ångan och går som tåget i Ligue 2 och man är obesegrad i sina sex senaste matcher. Guingamp ligger på 4:e plats och går vid seger om Caen på 3:e. Det är ett ganska målrikt lag som har 23-17 på 15 matcher. Inför dagens match saknas avstängda anfallaren Yatabare (10 mål) och försvararen Martins-Pereira, båda ordinarie. Dessutom är lagkaptenen Mathis kanske osäker (info från aeg.fr forum så kan vara lös spekulation). Yatabare måste inte vara ett stort avbräck då man har Fauré som ersättare som har ungefär samma spelstil. Mathis ev frånfallo får dock ses som ett avbräck. Martins-Pereira betydelse för backlinjen vet jag inget om. Guingamps styrka ska dock vara bredden och lagmaskinen. Istres har hittills presterat över förväntan då man sålde av sina viktigaste spelare under sommaren och har föryngrat laget. Man har bara gått mållösa från en bortamatch i år (mot Auxerre). Idag saknas avstängde mf Fettouhi och skadade(?) mf Bru samt försvararen Cantareil. Istres förlorade senast hemma mot bottenlaget Arles. Man ska dock inte lägga för stor vikt vid detta då man spelade med 10 man från 25:e, Arles gjorde mål på övertid och av vad det går att läsa var en orättvis förlust (om det nu finns några såna) Båda lagens spelidé är att hålla bollen längs backen och spela sig fram till målchanser, vilket skulle kunna betyda en öppen match. Det har dock regnat ordentligt två dagar i sträck inför idag och planen ska tydligen vara riktigt dålig. Tror att Istres är nöjda med en poäng och även att Guingamp inte ser det som någon katastrof och förhållandena bör gynna ett försvarande lag. Tycker det här har förutsättningarna att bli en målsnål historia, tipset får bli 1-0 eller 0-0. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hannesbannes (+10) |
||||||||||||||
2012-12-03, 18:52 | #43 | ||||||||||||||
Testar även dessa två spel och slår ett slag (som om det skulle behövas) för Sponsorfonden. Info finns här: http://www.sponsorfonde.n.nu/rekar Lägger till att Valladolid spelar på resultat när man är bortalag och har målskillnad 5-8 på 6 matcher. Vet inte om man kanske ändrar upplägg idag då Sevilla saknar ett antal spelare (läs länken ovan). Samtidigt tror jag man har respekt för Sevilla och kanske inte går all in på anfall. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
djungelhjul (+10) Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-03 klockan 18:54. |
||||||||||||||
2012-12-05, 11:25 | #44 | |||||||
2012-12-06 A.E.L. - Marseille (Europa League)Datum: 2012-12-06 Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Europa Liga: Europa League Match: A.E.L. - Marseille Period: ft Spel: A.E.L. Insats: 25.00 Odds: 2.900 Bolag: Motivering:
Har nämnt denna kort i Europa League-tråden och det verkar som om OM "ger upp" matchen. Olympique Marseille går bra i Ligue 1 och ligger på andra plats, trots att man haft lite problem med skador i år. Man har haft några svåra matcher på slutet i Bordeaux, Lille, Lyon och Brest. I Europa League är man utslaget, även om man kan komma upp på samma poäng som Borussia M'gladbach iom seger idag. Tyskarna har dock fördel i form av inbördes möten. Till morgondagens match stannar följande hemma i Frankrike: Mandana, N'Koulou, Morel, Diawara, Barton, Kaboré, Cheyrou, Amalfitano, Valbuena, J. Ayew, A. Ayew, Gignac. (Detta är i princip lagets startelva) I de tre senaste ligamatcherna har 10 av dessa startat i olika konstellationer. I senaste EL-matchen mot Fenerbache startade 6 av dem. I hemmamötet med AEL (vinst 5-1) startade 4 av dessa, med fyra på bänken (varav två kom in) Fanni följer med, förmodligen enbart för att han är avstängd i nästa ligamatch, men det är bara en spekulation från min sida. AEL är sist i gruppen med en poäng (0-0 hemma mot M'gladbach i öppningsmatchen). Hemma mot Fenerbache förlorade man med 0-1 och i bortamatcherna mot ovan nämnda lag har det blivit förlust 2-0 båda gångerna. AEL ligger på fjärde plats i Cypriotiska förstadivisionen. Man har 6-5-1 och 21-11 på 12 matcher. Varningen med spelet är vad för lag AEL ställer upp med. Man har fyra spelare borta i Luciano Bébé, Konstantinou, Gilberto och Monteiro. Det är även frågetecken för Paulo Sergio och Maykon. Mot M'gladbach senaste spelade endast Bébé av dessa och man höll 0-0 tills just han blev utvisad i 76:e, efter det släppte man 1-0 i 79.e och 2-0 på övertid. AEL verkar rotera laget ganska mycket, om man ser till vilka som spelat i deras EL-matcher. Om det beror på att man roterar för sakens skull, om man anser att man har såpass jämn trupp eller om det har att göra med skador och avstängningar i ligan vet jag inte. Med ovan nämnda förutsättningar tycker jag dock att 2.9 på AEL är ganska bra. Visar det sig att AEL ställer över många spelare kan ett livespel på X kanske bli aktuellt. Edit: Ska tilläggas att de flesta bolagen ligger på 2.7 och neråt på AEL-vinst. Bet365 sticker ut tillsammans med BetVictor och 32RedBet. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-05 klockan 11:27. |
|||||||
2012-12-05, 11:36 | #45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gårdagens spel, blev sena spela så jag hann inte motivera. Finns dock lite motiveringar i CL-tråden
Milan ställde över några spelare och mönstrade en reservbetonad elva. Zenit gick för tre poäg.
Malaga ställde också upp något reservbetonat. Det tillsammans med deras usla form motiverade ett X2 till ca 2 i odds. Var länge inne på att bara spela X, men fegade ur.
Snackades en del om denna på forumet. Arsenal ställde upp reservbetonat med 5 a-lagsdebutanter i truppen. Jag hade egentligen bestämt mig för att låta matchen vara helt, men Arsenal seglade dock iväg i odds samtidigt som även Olympiakos vilade ett par spelare och då tyckte jag att det fanns värde i 2:an
X2 på Ajax till ca 3.90, blev lite för mycket tyckte jag. Real hade reservbetonad backlinje, men i princip ordinarie anfall. Kanske borde avvaktat med tanke på att Ronaldo, Benzema och Modric spelade men såg ändå lite värde i spelet. Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-05 klockan 11:42. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|