|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-10-23, 21:14 | #1 |
Endast bandytävling - undviker spel på Edsbyn....
Kära dagbok
Dags att dokumentera sina spel i en dagbok ... Förutsättningarna för denna dagbok är usla:
Så ta alla spelen med en nypa salt. Jag är ute efter att få lite kommentarer så jag kan spela bättre. Flatbettar ca 1% av rullen / bet - ungefär.... Uppskattar all typ av feedback men gärna inte massa termer som jag inte fattar (remember, jag är nybörjare).... Har sett mycket bandy genom åren, ofta mycket på försäsongerna och har goda kontakter här och var i bandysverige.... Jag undviker att spela på Edsbyn, för där spelar jag bara med mitt hjärta.... Och det är ju dumt. Spelar mest på NordicBet och Bet365 - ibland även på Svenska Spel.... Kör i vind - matcher i morgon och jag har spelat på några... Ska lista ut hur mitt spreadsheet syns vid mitt namn nu bara och sen kommer ett inlägga också med mina spel inför morgondagen.... |
|
2012-10-23, 21:32 | #2 |
Hammarby vs Bollnäs -2
Hammarby har visat sig starka på försäsongen. Det har inte Bollnäs. Bollnäs är utan Hellmyrs och Törnberg, saknar Lukarilla och Skarps slutar.... Ett haltande lag har det känts som på försäsongen, väldigt synd... Lukarilla gjorde 18 mål under förra säsongen och Hellmyrs typ 14... inte så många men om man ser till Assist så hade Hellmyrs hela 42 (!) assist. Bollnäs har förstärkt med Mikael Jernberg (som för övrigt är uppväxt i Edsbyn vad jag vet) och en ryss som jag inte kan något om.... Har svårt att se att dom kan fylla dom hål som finns i Bollnäs.... Lite mer info om Bollnäs och tre spelare som nog inte ställer upp i matchen (http://helahalsingland.se/sport/band...-pa-spokarena-) Hammarby vinner med minst 3 mål tror jag.... Villa vs Broberg -3 Villa är favoriter för SM-guld i år och Broberg har visat sig väldigt svaga. Förlorat Hedqvist, Giljam och Popa... Matchen är nog avgjord efter halvtid.... Jag såg delar av Villas match i lördags och jag kan tycka att det ser helt klart bra ut. Västerås vs Kungälv +1 Klart den mest svårtippade matchen. Västerås har tappat Ted Andersson, en viktig spelare. Man har kvar lite gnällspikar som kan orsaka lite kort... Kungälv har imponerat och om jag inte minns fel så slutade ett möte mellan lagen lika för inte så länge sen.... Kungälv har spelat bättre och bättre på försäsongen och Västerås tvärt om, har jag hört.... Har dock inte sett några matcher med lagen denna försäsong... Utöver detta har jag även tokspelat lite, en trippel med ovanstående och en fyrling med 87 i odds (se spreadsheet). Några åsikter? Senast redigerad av Fiskfan den 2012-10-23 klockan 22:15. |
|
2012-10-23, 22:16 | #3 |
Om du vill så behöver dock inte ta så mycket tid http://www.oddsportal.com/bandy/sweden/elitserien/
Även ett bra verktyg när du gör tripplar och liknande då det bara är att trycka på de spel du önskar ha med så räknar sidan vilket bolag som har bäst ackumulatorodds åt dig (se till att ha inlogg bara så att alla bolag syns). Det kan bli ganska stor skillnad på dessa. För att sluta med de tjatiga tipsen: Lycka till
2012-10-24, 06:18 | #4 |
Sharpest
|
Lycka till, eftersom du verkar relativt ny tycker jag du borde ta dig tid att läsa diverse spelskolor för att undvika fällor som nybörjare oftast gör.
https://www.sharps.se/spelskolan där har du vår spelskola men det finns en del ute på nätet med. |
2012-10-24, 06:35 | #5 |
Lycka till, hoppas bandysäsongen levererar!
|
|
2012-10-24, 10:36 | #6 | ||
Citat:
Citat:
Det hoppas jag med, tackar! |
|||
2012-10-25, 20:10 | #7 |
Resultat 4-1
Det gick ju vägen, men mer var det inte... Noterbart är att vi inte ska lita på vad som skrivs i lokalblaskan, Liukkonen spelade ju ändå.... Resultat 5-2 Fail. Synd. Jag trodde verkligen på mer här.... Resultat 5-3 Det stod 3-3 till och med den 76:e minuten.... Nya tag i morgon.... Måste titta på spelen redan nu då jag nog inte kommer hinna titta så mycket på det förrän matcherna redan startat i morgon.... Senast redigerad av Fiskfan den 2012-10-25 klockan 20:16. |
|
2012-10-26, 16:12 | #8 |
Kära dagbok,
Spelen ligger nu i mitt sheet. La först en dubbel på Bet365 för Nordicbet fungerade så dåligt på telefon.... Sen nu har jag datorn har lagt ett par singlar på Nordicbet också... Tror på Hammarby ikväll och tror på Västerås ikväll.... Hammarby känns klart troligare än något annat, men Västerås hoppas jag levererar också.... Hinner inte motivera mina spel idag riktigt, men mer bandytävling på söndag. Trevlig trevligt |
|
2012-10-26, 16:14 | #9 |
Dubbelpost
Senast redigerad av Fiskfan den 2012-10-28 klockan 12:13. Anledning: Dubbelpost |
|
2012-10-28, 12:01 | #10 |
Kära dagbok,
Idag spelar Kungälv hemma mot SAIK. Kungälv spelar just hemma och har Muhren i laget. SAIK har Edlund och många fler. Jag tror på SAIK - jag tror även på en målrik match. Kungälv - SAIK Över 8,5 mål Två singlar spelade på Nordicbet. Sheet är uppdaterat. Mer matcher nästa vecka... |
|
2012-10-28, 12:09 | #11 |
|
|
2012-10-28, 15:27 | #12 |
|
|
2012-11-02, 16:30 | #13 |
Kära dagbok.
Sitter fast i Finland och hinner inte se bandyn, men lägger lite spel ändå utan vidare analys: Villa vinst mot Edsbyn @ 2,10 på Bet365 Över 8,5 Hammarby - Broberg @ 1,80 på Bet365 Över 9,5 Edsbyn - Villa @ 1,70 på Bet365 ... Sådär, det gick ju bra att inte spela på byn |
|
2012-11-02, 22:44 | #14 |
|
|
|