Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-14, 17:44   #1

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 574

Hockeyrekar
Stats: 4 - 5 - 0
ROI: 87.31%
Vinstprocent: 44.44%

Standard

Forgoddnessake´s Hörna

Godkväll!
Jag har under en längre tid följt er på sidan på håll och jag gillar upplägget och jag gillar spelarna och spelen som finns här.

Nu har jag tagit steget och blivit en fullblodsmedlem jag också och det var väl på tiden kan man tycka.

Jag är en 29 årig kille som jobbar med något helt annat men har ett enormt sport och spel/intresse.

I denna dagboken kan ni följa alla mina spel, få höra lite om mina ide´er men jag vill även att ni är delaktiga själva och diskuterar och pratar gärna med er andra här också.

Så se detta som ett underforum och tveka inte att höra av er.

God tur till er alla!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slapshot (+5)
Forgoodnesssake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 18:00   #2

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1233891

Har hittat på en fin söndagsdubbel till strax över 2 gånger pengarna. Storvreta har haft minst sagt lätt för Pixbo på hemmaplan och jag tror inte att det kommer vara någon skillnad på det ikväll heller. Storvreta har vunnit 7 av dom senaste 9 hemmamatcherna och efter kvällen har dom förfinat den statistiken ännu mer!

Coritiba är ett bättre lag än vad dom hittills visat och dom börjar sakta men säkert klättra uppåt i tabellen. Ikväll har dom på hemmaplan chansen att plocka ytterligare viktiga poäng mot ett svagt Bahia. Bahia har dock varit rätt kryssbenäget borta mot Coritiba men ikväll plockar dom inga poäng.

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-15 klockan 19:44.
Gammal 2012-10-15, 19:49   #3

Hockeyrekar

Standard

Tråkig start på dagboken. Men ikväll tar vi nya tag. Idag spelas följande dubbel:

Ogiltigt spel-ID: 1235270

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-16 klockan 10:10.
Gammal 2012-10-15, 22:09   #4

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1101

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

andra matchen, Audax Italiono II vs CSD Ranger II, om 10 sådana matcher skulle spelas, hur många enligt dig vinner Audax? 10 av 10? 7 av 10?
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 23:29   #5

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
andra matchen, Audax Italiono II vs CSD Ranger II, om 10 sådana matcher skulle spelas, hur många enligt dig vinner Audax? 10 av 10? 7 av 10?

Varför frågar du, när du enbart är ute för att vara ironisk och elak...? Det är sådana som dig som gör Sharps till en ogästvänlig sida... Vad tillförde ditt inlägg, anser du?

Kanske bättre att förklara att det oftast inte är värt att lägga till en match till 1.10 när han redan har ett spelbart odds... Detta utan att jag vet något om spelvärdet - men 1.83 är ju brukbart som ett singelspel, om det finns ett spelvärde i det... Men det är klart, vinner de 95 gånger utav 100 så finns ju värdet där (alltså i 1.10-matchen)...

You´ll Never Walk Alone...
Deejan10 (+2)

Senast redigerad av Pilkast den 2012-10-15 klockan 23:31.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 00:47   #6
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Nu var det ju faktiskt en helt vanlig fråga som är berättigad. Du kan heller inte med säkerhet utläsa någon form av sarkasm eller dryghet pilkast. Den enda kommentaren som med säkerhet är ogästvänlig är faktiskt din.

Har du synpunkter så framför de bättre eller rapportera inlägget, mape's inlägg öppnar för diskussion vilket är bra. Du bör fråga dig själv samma fråga, vad tillför ditt inlägg?

Låt TS svara själv, han är nog mer än kapabel till det.
Haltmathe (+5), Lazlo (+5), BlackCobra (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 10:15   #7

Hockeyrekar

Standard

Kul med kommentarer. Anser att dom borde vinna 9 v 10 av dessa matcher och det duger alldeles utmärkt för mig som oddshöjare.

Har blivit varnad för alla dessa odds gestapos som huserar här och tror sig veta mest men plussar minst.

Jag postar mina spel här och jag är gammal nog att bestämma själv vad jag spelar på.
Overplayer (+10), one (+5), Grobarbn (+5), zimzelen (+10)
Gammal 2012-10-16, 11:30   #8

Sharp$: 1836

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forgoodnesssake Visa inlägg
Kul med kommentarer. Anser att dom borde vinna 9 v 10 av dessa matcher och det duger alldeles utmärkt för mig som oddshöjare.

Har blivit varnad för alla dessa odds gestapos som huserar här och tror sig veta mest men plussar minst.

Jag postar mina spel här och jag är gammal nog att bestämma själv vad jag spelar på.
Du gav ju svaret själv iaf när du tycker att ett spel med ev- är ok att ha som oddshöjande....

Lycka till iallafall!!
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 11:52   #9

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Du gav ju svaret själv iaf när du tycker att ett spel med ev- är ok att ha som oddshöjande....

Lycka till iallafall!!
Finns det något spel som inte innebär ett eventuellt minus så får du gärna tipsa mig om det. Hör mer än gärna av dig! Sådana tips mottages med glädje :-)
Gammal 2012-10-16, 12:36   #10

Standard

Citat:
Finns det något spel som inte innebär ett eventuellt minus så får du gärna tipsa mig om det. Hör mer än gärna av dig! Sådana tips mottages med glädje :-)
???? fattar inte vad du menar....
Gammal 2012-10-16, 17:44   #11

Standard

Citat:
ev är inte eventuellt utan estimated value.
Gammal 2012-10-16, 17:57   #12

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
ev är inte eventuellt utan estimated value.
Ber om ursäkt för att jag inte är fullt så insatt och lika duktig som du. Hur svårt kqn det vara att ha en speldagbok där man redovisar sina spel och diskuterar sport istället för fackliga termer och odds gestapos som alltid vet bäst?
Gammal 2012-10-16, 18:30   #13

Hockeyrekar

Standard

Godkväll! Ikväll testar jag en trippel med vad som ska vara tre starka hemmavinster!

Ogiltigt spel-ID: 1236762

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-16 klockan 22:59.
Gammal 2012-10-16, 18:56   #14

Standard

oj, ser att det tagit fart här... grejen varför jag frågade var faktiskt för att få till en diskussion, och kanske få dig till en bättre spelare. Om du säger att de vinner 9/10 ggr, så lirar du ett odds som i princip motsvarar förväntningarna, vilket gör att du helt och hållet plockar bort att av värde du hade i den andra matchen.

Ofta är detta ett bra sätt att kolla, då man lätt blir blind av siffror som nybörjare. Sätter du att laget ska vinna 5 av 10 matcher, och oddset är 2, så kommer du gå noll. är det över 2 går du plus, och under 2 minus, såvida du har gjort en rätt värdering. Sen Forgoodnesssake så får du självklart lira precis vad du vill, men att lägga upp ett spel som i längden inte gör dig till en vinnare, skulle jag vara glad om någon hjälpte mig att tänka rätt. Men självklart kommer jag din tråd vara i fred nu, så du slipper oss med fackliga termer och odds gestapos som alltid vet bäst. www.spreadsheet.se/mape2012 är min statistik för iår, som den minusspelare man är...

Sen var Pilkast hittade all sin energi nånstans kan man ju undra.
Lazlo (+5)

Senast redigerad av mape den 2012-10-16 klockan 19:05.
Gammal 2012-10-16, 19:05   #15

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
oj, ser att det tagit fart här... grejen varför jag frågade var faktiskt för att få till en diskussion, och kanske få dig till en bättre spelare. Om du säger att de vinner 9/10 ggr, så lirar du ett odds som i princip motsvarar förväntningarna, om ens det när du spelar till 1.10.

Ofta ett bra sätt att kolla, då man lätt blir blind av siffror som nybörjare. Sen Forgoodnesssake så får du självklart lira precis vad du vill, men att lägga upp ett spel som i längden gör dig till en minusspelare, skulle jag vara glad om någon hjälpte mig att tänka rätt

Sen var Pilkast hittade all sin energi nånstans kan man ju undra.
Om jag tror på ett spel så spelar jag på det för att jag tror att det ska gå in.
När jag öppnade upp för diskussion i denna dagboken så var det sporten snarare än nuffrorna jag menade att vi skulle diskutera här.
Gammal 2012-10-16, 19:24   #16

Standard

Citat:
Om jag tror på ett spel så spelar jag på det för att jag tror att det ska gå in.
När jag öppnade upp för diskussion i denna dagboken så var det sporten snarare än nuffrorna jag menade att vi skulle diskutera här.
och just detta är vad som antagligen inte kommer göra dig till en vinnare i det långa loppet, och som jag hoppas kunna få dig att kanske inte direkt förstå, men iaf börja fundera kring. Jag kan spela på United varje vecka för att jag tror att de vinner, men tror du jag kommer vinna pengar på det?
Gammal 2012-10-16, 19:39   #17
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ditt motiv till din dagbok är ju ditt och helt valfritt, men istället för att vara så snarstucken och defensiv kanske du istället ska läsa vad som står och ta emot det med öppet sinne. Folk är så otroligt duktiga på att urskilja värderingar, sarkasm och annat att de inte läser vad som skrivs. Är det så svårt att tro att mape ville dig väl? Precis som en klar majoritet på sidan.

Vill du inte ha hjälp med att utveckla ditt spelande så är det ok det med. Men varför attackera och kalla folk gestapos? Ingen har ju klagat eller sågat ditt spel.
mape (+1), BlackCobra (+1)
Gammal 2012-10-16, 21:06   #18

Hockeyrekar

Standard

Det blir ytterligare ett spel för kvällen och natten:

Ogiltigt spel-ID: 1237136

Jag tror på ett målsnålt och tight ställningskrig mellan Bolivia och Uruguay och linan på 2.5 mål borde det inte bli några somhellst problem att landa under. 1-0 eller 0-1?

Argentina ska absolut greja minst ett X borta mot Chile. Raka 2:an lockar men jag fegar ur och spelar X2.

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-17 klockan 18:30.
Gammal 2012-10-17, 13:31   #19

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2238

Standard

Citat:
Ber om ursäkt för att jag inte är fullt så insatt och lika duktig som du. Hur svårt kqn det vara att ha en speldagbok där man redovisar sina spel och diskuterar sport istället för fackliga termer och odds gestapos som alltid vet bäst?
Vad är ditt problem? En person HJÄLPER dig och förklarar vad ett begrepp betyder, var tacksam för att folk lägger ner tid på att hjälpa dig bli en bättre spelare istället för att slå ifrån dig mot alla inlägg som du inte gillar.

Det enda som gör inläggen ogästvänliga är dina svar och ditt sätt att tolka dem.
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 18:31   #20

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejmike Visa inlägg
Vad är ditt problem? En person HJÄLPER dig och förklarar vad ett begrepp betyder, var tacksam för att folk lägger ner tid på att hjälpa dig bli en bättre spelare istället för att slå ifrån dig mot alla inlägg som du inte gillar.

Det enda som gör inläggen ogästvänliga är dina svar och ditt sätt att tolka dem.
Har absolut inga problem med något överhuvudtaget, anser du att jag är ogästvänlig så passera endast vidare och ha en fortsatt trevlig kväll
Gammal 2012-10-17, 18:40   #21

Hockeyrekar

Standard

Ingen vidare dag igår. Vi tar nya tag och idag spelas följande trippel:

Ogiltigt spel-ID: 1238441

Ursäkta den sena posten men ibland kommer annat emellan!

Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans!

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-17 klockan 21:12.
Gammal 2012-10-17, 19:21   #22

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8371
Standard

Härligt med nytt folk och credd att du låser spelen. Gör likadant så andra kan vara säkra på att man inte fuskar för att få "ett snyggt sheet"

Men varför maxbetta samtliga 5 spel hittills när du skriver att du spelar 1-5 units i sheetet och varför enbart köra dubblar och tripplar?

Testa att skapa ett till sheet som du kör "torrt" och lägg in alla dina matcher fast som singlar istället och dela upp dina 5 units på singlarna. Dvs till 1,7 unit/singel om du lagt en trippel eller 2,5 units/spel om du lagt en dubbel i ditt vanliga sheet.

Vill absolut inte verka smartass men ibland kan man behöva se resultatet själv på sina egna spel innan man tror att något annat sätt är bättre än det man själv använder.
Gammal 2012-10-17, 21:08   #23

Sprites avatar

Sharp$: 8371
Standard

Citat:
Ingen vidare dag igår. Vi tar nya tag och idag spelas följande trippel:

Ogiltigt spel-ID: 1238441

Ursäkta den sena posten men ibland kommer annat emellan!

Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans!
mina åsikter i min förra post står jag fast vid men där satt sista matchen med 2 minuter kvar så inget annat att säga än skön trippel
Gammal 2012-10-17, 21:16   #24

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Härligt med nytt folk och credd att du låser spelen. Gör likadant så andra kan vara säkra på att man inte fuskar för att få "ett snyggt sheet"

Men varför maxbetta samtliga 5 spel hittills när du skriver att du spelar 1-5 units i sheetet och varför enbart köra dubblar och tripplar?

Testa att skapa ett till sheet som du kör "torrt" och lägg in alla dina matcher fast som singlar istället och dela upp dina 5 units på singlarna. Dvs till 1,7 unit/singel om du lagt en trippel eller 2,5 units/spel om du lagt en dubbel i ditt vanliga sheet.

Vill absolut inte verka smartass men ibland kan man behöva se resultatet själv på sina egna spel innan man tror att något annat sätt är bättre än det man själv använder.
Tack för din feedback!

Jag lägger spelen som jag själv spelar dom och nu har dom senaste dagarna varit maxspel på fem units men det är inte alltid det kommer fortsätta så.

Jag har en förkärlek för dubblar och tripplar och ibland ännu fler matcher, kalla mig en hobbyspelare men det är ofta så jag spelar. Dock kommer det kanske ändras med tiden ju längre jag är med här, vem vet.

Jag vet jag har inte full koll på allt ännu men jag fortsätter leverera mina tips och insatserna på spelen jag spelar så får vi se vad detta leder till. Startade mest denna för att själv kunna följa spelen och på lång sikt se hur det går.

Jag kommer alltid låsa spelen i spreadsheetet och kommer alltid posta spelen i dagboken. Jag har gjort den sedan starten och det kommer jag fortsätta med.

Tack än en gång för din feedback.
Gammal 2012-10-17, 21:18   #25

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
mina åsikter i min förra post står jag fast vid men där satt sista matchen med 2 minuter kvar så inget annat att säga än skön trippel
Haha, jag förstår att du står fast vid dina åsikter.....

Men Ja! Nog fan satt den skönt allt
Gammal 2012-10-17, 22:16   #26

Hockeyrekar

Standard

Stärkt av kvällens fina trippel kastar jag mig in på en fyrling som sträcker sig från ikväll till imorgon kväll. Godnatt på er gott folk!

Ogiltigt spel-ID: 1238824

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-18 klockan 23:09.
Gammal 2012-10-18, 10:35   #27

Hockeyrekar

Standard

Dessvärre blev den chilenska cupmatchen inställd och framflyttad så det kommer bli en push på den. Coritiba gjorde dock sitt och vann så spelet lever ännu. Ska försöka rätta till sheetet då jag kommer hem.
Gammal 2012-10-18, 13:13   #28

Hockeyrekar

Standard

Om någon har några tips på hur man ändrar till det i sitt spreadsheet så mottager jag gärna tips på det :-)
Gammal 2012-10-18, 13:30   #29

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2238

Standard

Citat:
Om någon har några tips på hur man ändrar till det i sitt spreadsheet så mottager jag gärna tips på det :-)
Vet inte hur det funkar när du har låst spelet, men om det går så kan du ju manuellt ändra vinsten om det nu blir någon sådan, så att den blir korrekt. Annars är det enda alternativet jag kan komma på att ta bort och göra en ny, utan den voidade matchen. Om det nu ens går att ta bort spel när de är låsta, har ingen erfarenhet av det..
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 14:54   #30
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Hela poängen med att låsa ett spel går ju förlorad om du kan ta bort eller ändra ett låst spel. Du får voida och göra ett nytt.
messijah (+5)
Gammal 2012-10-18, 17:09   #31

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2011
Standard

Varför ska man krångla till det för sig och låsa spelen? Om man upptäcker att man skrivit fel någonstans så går det ju inte att ändra. Tycker det verkar riktigt korkat.
Man för väl statistik för sin egen skull, ingen är väl en sådan idiot att man ändrar ett förlorat spel till vinst efteråt. I så fall bör man nog låsas in på närmaste mentalsjukhus.
Det ska väl vara nån då som ska starta upp en betaltjänst och vill skinna folk på pengar genom att visa upp snygg statistik, kan inte se någon annan anledning.
Bara lite tankar från min sida...
O12 (+1), Skuumberg (+1), zimzelen (+10)
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 18:01   #32

Hockeyrekar

Standard

Tack för tipsen gott folk! Inväntar resultatet i dom sista två matcherna och ser om det behövs eller inte. Jag har inte hittat på några fler intressanta spel ikväll ännu, sitter och tittar lite på vad som händer senare ikväll och i helgen. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Gammal 2012-10-18, 23:16   #33

Hockeyrekar

Standard

Trist att inte Linköping eller Frölunda mäktade med att göra ett mål till. Men men, bara att ta nya tag. I natt testas en dubbel:

Ogiltigt spel-ID: 1240562

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-19 klockan 06:35.
Gammal 2012-10-18, 23:47   #34

Jensws avatar

Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Trist att inte Linköping eller Frölunda mäktade med att göra ett mål till. Men men, bara att ta nya tag. I natt testas en dubbel:

Ogiltigt spel-ID: 1240562

Vad baserar du ditt överspel på?
Jag står på andra sidan och marknaden trycker ner överoddset, har du sett något jag missat?

vasco har bara gått över linan 1 av 15 matcher borta iår och saknar en striker idag.
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 06:42   #35

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Vad baserar du ditt överspel på?
Jag står på andra sidan och marknaden trycker ner överoddset, har du sett något jag missat?

vasco har bara gått över linan 1 av 15 matcher borta iår och saknar en striker idag.
God morgon Jens.
Hade tyvärr hunnit slockna igår så jag såg inte din post förrän nu.
Överspelet var ett rent statistikspel. Dom klart flesta matcherna hade gått över linan och så blev det även inatt. Ha en bra dag! :-)
Gammal 2012-10-19, 09:17   #36

Jensws avatar

Standard

Citat:
God morgon Jens.
Hade tyvärr hunnit slockna igår så jag såg inte din post förrän nu.
Överspelet var ett rent statistikspel. Dom klart flesta matcherna hade gått över linan och så blev det även inatt. Ha en bra dag! :-)
Det här är statistiken jag sett..
Vasco hade enbart gått över vid en match av 15 på bortaplan innan detta möte och samma gäller botafogo som inte heller de gått över sina hemmamatcher oftare än varannan. (47% innan detta möte)
Om du sedan lägger till att en striker(8 mål) var borta för vasco har jag svårt att se din överspels statistik.

Upplys mig gärna för jag kan inte förstå hur du finner värde i 1.95 med dessa förutsättningar?
Norrman90 (+5), messijah (+5)
Gammal 2012-10-19, 11:12   #37

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2214
Standard

Över linan

Hej
Tror han menar att 10 möten av 14,har producerat över 2,5 mål
solum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 13:38   #38

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Det här är statistiken jag sett..
Vasco hade enbart gått över vid en match av 15 på bortaplan innan detta möte och samma gäller botafogo som inte heller de gått över sina hemmamatcher oftare än varannan. (47% innan detta möte)
Om du sedan lägger till att en striker(8 mål) var borta för vasco har jag svårt att se din överspels statistik.

Upplys mig gärna för jag kan inte förstå hur du finner värde i 1.95 med dessa förutsättningar?
Hej igen!

Enligt källan där jag tittade på statistiken hade närmare 70% av matcherna lagen emellan med Botafogo som hemmalag gått över linan. Det innebär i mina ögon att det brukar bli målrika matcher lagen emellan. Får man då ett odds på 1.95 så testar jag utan tvekan.
Gammal 2012-10-19, 13:51   #39

Jensws avatar

Standard

Citat:
Hej igen!

Enligt källan där jag tittade på statistiken hade närmare 70% av matcherna lagen emellan med Botafogo som hemmalag gått över linan. Det innebär i mina ögon att det brukar bli målrika matcher lagen emellan. Får man då ett odds på 1.95 så testar jag utan tvekan.
Om jag förstått dig rätt så värderar du alltså inbördesmöten mycket högre än aktuella siffror under säsongen och skador.

Då är jag med hur du tänker, lycka till resten av säsongen.
messijah (+30)
Gammal 2012-10-19, 13:54   #40

Hockeyrekar

Standard

Har hittat en rolig trippel till fredagsmyset! Lycka till om ni ryggar!

Ogiltigt spel-ID: 1241486

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-19 klockan 22:14.
Gammal 2012-10-20, 21:20   #41

Hockeyrekar

Standard

Godkväll allesammans, ingen tur i gårdagens spel. Ikväll spelar jag en fyrling med en insats på 2 units.

Ogiltigt spel-ID: 1245419

Hua ibland går det snabbt

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-20 klockan 22:26.
Gammal 2012-10-20, 21:56   #42

messijahs avatar

Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0

Standard

Don´t get me wrong, jag tycker det är jättekul med nya spelare med nya idéer och tankar. Jag ser dock inget nytänkande, money management, statistiskt övertag eller capping skills alls över dina spel. I min mening hör de hemma i RoK. Fyrlingar, åttlingar, tuslingar m.m...när ska ni förstå att ni aldrig kommer gå vinnande ur detta? Speciellt när ni som Jens påpekar går efter (uppenbart, denna gången gick det vägen) fel stats??

Jag försöker på inget sätt få dig att sluta posta dina spel eller sluta skriva i din dagbok då den är underhållande och allt...o så...

Fortsätt posta, jag ville bara få sagt detta. Sluta spela alla dessa parlays, det gör man för skojs skull.

/M
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 22:38   #43

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1245600

Skam den som ger sig.
Barcelona matchen var den match som hade lägst chans att gå in och därför testar jag resterande tre med högre insats.

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-21 klockan 12:50.
Gammal 2012-10-20, 22:49   #44

messijahs avatar

Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0

Standard

Citat:

Skam den som ger sig.
Barcelona matchen var den match som hade lägst chans att gå in och därför testar jag resterande tre med högre insats.
Ja, skam den som ger sig
Forgoodnesssake (+5)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 23:21   #45
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:

Skam den som ger sig.
Vadå lägst chans att gå in? Den hade odds 1.60. Vet du överhuvudtaget att odds är sannolikhetsprocent omskrivet till decimaler?
messijah (+5)
Gammal 2012-10-21, 12:51   #46

Hockeyrekar

Standard

En vecka har gått och den innebar 10 st spel och ett netto på 18.65 units vilket väl får ses som en helt okej start. Nu blickar jag fram emot en ny spännande vecka med bandypremiärer osv.
Gammal 2012-10-21, 13:24   #47

Hockeyrekar

Standard

Idag testas en trippel:

Ogiltigt spel-ID: 1246931

Inter ska slå Catania av bara farten på hemmaplan, Inter är ett starkt hemmalag och Catania spelar som ett helt annat lag på bortaplan än på hemmaplan.

Espanyol måste börja plocka poäng och här har man en bra chans att plocka full pott på hemmaplan.

Bastia plockar oftast poäng i dessa matcher och dom borde göra så även idag.

Espanyols mål i 92:a minuten måste varit det skönaste på länge

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-21 klockan 17:52.
Gammal 2012-10-21, 18:16   #48

Hockeyrekar

Standard

En underbar start på den andra veckan i speldagboken och +17,6 units är synd att klaga på Jag har hittat på en till trippel till kvällen, insats 5 units.

Ogiltigt spel-ID: 1247830

För er som inte bara har sport och spel på huvudet kan jag tipsa om att denna eminente herre besöker oslo, göteborg och stockholm nästa helg och om resultaten fortsätter peka uppåt som nu så packas väskan för en roadtrip

http://www.youtube.com/watch?v=wDt2z...feature=relmfu
Balop (+2)

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-21 klockan 23:57.
Gammal 2012-10-23, 18:53   #49

Hockeyrekar

Standard

Ber om ursäkt för den sena posten men en parlay för kvällen och morgondagen är lagd:

Ogiltigt spel-ID: 1251167

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-25 klockan 11:12.
Gammal 2012-10-25, 11:14   #50

Hockeyrekar

Standard

Efter hårda påtryckningar får jag väl testa detta med singlar :-)
Ett förmiddagslir lagt hittills.

Ogiltigt spel-ID: 1254006

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-25 klockan 13:29.
Gammal 2012-10-25, 14:45   #51

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1254311

Ett bra eftermiddagsspel som måste testas

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-26 klockan 17:42.
Gammal 2012-10-26, 17:44   #52

Hockeyrekar

Standard

Fredagkväll och nu beger man sig in för att bevittna Sirius hemmapremiär på studenternas. Här kommer kvällens bandylir:

Ogiltigt spel-ID: 1256870

Ogiltigt spel-ID: 1256875

Ogiltigt spel-ID: 1256880

Ogiltigt spel-ID: 1256886

Ogiltigt spel-ID: 1256891

Ogiltigt spel-ID: 1256894

Ogiltigt spel-ID: 1256900

Ogiltigt spel-ID: 1256901

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-26 klockan 23:13.
Gammal 2012-10-27, 11:31   #53

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1258270

Ogiltigt spel-ID: 1258271

Två tidiga tyska matcher där hemmalagen ska ha goda chanser att vinna dagens drabbningar. Har nyligen smält efter gårdagens besök på studenternas. En match som inte var mycket att ha för sirius del, man lyckades inte spela överhuvudtaget, bommade straffar och drog på sig på tok för mycket utvisningar i onödan. Sirius ser ut att bli det bottenlag som så många redan förutspått om dom inte rycker upp sig!

Nu blir det fullt fokus på vm i v75 ett tag och återkommer senare om några fler intressanta spel dyker upp.

Och imorgon smäller det, bor du i stockholm eller i närheten så glöm inte att besöka Debaser slussen imorgon!

http://www.youtube.com/watch?v=BwfOMuW5YQQ
drughen (+1)

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-27 klockan 14:50.
Gammal 2012-10-27, 13:29   #54

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Gilla musiken, här är lite glada törstiga grabbar

http://www.youtube.com/watch?v=au30c9ZMIPg
Forgoodnesssake (+5)
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 13:33   #55

Hockeyrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Gilla musiken, här är lite glada törstiga grabbar

http://www.youtube.com/watch?v=au30c9ZMIPg
The Pogues är ett band som snurrar rätt flitigt i högtalarna här hemma också. Pushade bara lite extra för Chuck Ragan denna veckan då jag laddar för spelningen imorgon. Ja både The Pogues och Dubliners killarna visste hur man fuktade strupen på allra bästa sätt
Gammal 2012-10-27, 23:07   #56

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1260008

Ogiltigt spel-ID: 1260011

Två kvällsspel lagda, ursäkta sen post!

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-29 klockan 11:42.
Gammal 2012-10-29, 17:36   #57

Hockeyrekar

Standard

Ytterligare en vecka avklarad och den gav ett blygsamt netto på +0.98 units.
Ny vecka, nya möjligheter
Och för er som missade att se Revival tour när dom besökte Sverige i helgen kan jag bara säga att ni måste ha gjort det största minuset någon kan göra någonsin. Fy fan vilken underbar konsert dom bjöd på!
Gammal 2012-10-29, 17:53   #58

Hockeyrekar

Standard

Helt okej utbud för att vara en måndag!
Jag har hittat på en hel del intressanta spel:

Ogiltigt spel-ID: 1263284

Ogiltigt spel-ID: 1263274

Ogiltigt spel-ID: 1263295

Ogiltigt spel-ID: 1263271

Ogiltigt spel-ID: 1263290

Ogiltigt spel-ID: 1263279

Ogiltigt spel-ID: 1263288

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-30 klockan 17:34.
Gammal 2012-10-29, 18:24   #59

Hockeyrekar

Standard

Denna klassikern väcker t.o.m en regnig måndagkväll som denna till liv!

http://open.spotify.com/album/0hnswSr8phfJBcDFWl7e2K

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-29 klockan 18:26.
Gammal 2012-10-30, 17:34   #60

Hockeyrekar

Standard

Dåliga resultat nu och det lönade sig bättre med parlays men prövar ett par dagar till med singelspelen:

Ogiltigt spel-ID: 1264710

Ogiltigt spel-ID: 1264715

Ogiltigt spel-ID: 1264718

Ogiltigt spel-ID: 1264722

Ogiltigt spel-ID: 1264727

Ogiltigt spel-ID: 1264733

Ogiltigt spel-ID: 1264738

Ogiltigt spel-ID: 1264743

Ogiltigt spel-ID: 1264704

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-30 klockan 22:30.
Gammal 2012-10-31, 18:03   #61

Hockeyrekar

Standard

Fyfan vilken skön gårdag det var! Nästintill allt gick vägen, ikväll spelar jag på följande sätt:

Ogiltigt spel-ID: 1266622

Ogiltigt spel-ID: 1266634

Ogiltigt spel-ID: 1266668

Ogiltigt spel-ID: 1266669

Ogiltigt spel-ID: 1266674

Ogiltigt spel-ID: 1266647

Ogiltigt spel-ID: 1266650

Ogiltigt spel-ID: 1266658

Ogiltigt spel-ID: 1266661

Ogiltigt spel-ID: 1266663

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-10-31 klockan 22:49.
Gammal 2012-10-31, 22:51   #62

Hockeyrekar

Standard

Ingen vidare dag överhuvudtaget, har hittat på ett intressant spel inatt samt ett till eftermiddagen imorgon:

Ogiltigt spel-ID: 1267278

Ogiltigt spel-ID: 1267281

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-01 klockan 19:08.
Gammal 2012-11-01, 16:35   #63

Hockeyrekar

Standard

Kvällens spel ser ut på detta sätt:

Ogiltigt spel-ID: 1268115

Ogiltigt spel-ID: 1268134

Ogiltigt spel-ID: 1268136

Ogiltigt spel-ID: 1268127

Ogiltigt spel-ID: 1268129

Ogiltigt spel-ID: 1268132

Ogiltigt spel-ID: 1268120

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-01 klockan 23:10.
Gammal 2012-11-02, 13:59   #64

Hockeyrekar

Standard

Litet plus igår, idag spelas följande:

Ogiltigt spel-ID: 1269516

Ogiltigt spel-ID: 1269534

Ogiltigt spel-ID: 1269543

Ogiltigt spel-ID: 1269551

Ogiltigt spel-ID: 1269557

Ogiltigt spel-ID: 1269567

Ogiltigt spel-ID: 1269583

Ogiltigt spel-ID: 1269601

Ogiltigt spel-ID: 1269606

Ogiltigt spel-ID: 1269614

Kan dyka upp fler spel senare
henke111 (+1)

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-02 klockan 21:00.
Gammal 2012-11-02, 21:10   #65

Hockeyrekar

Standard

galet bra kväll, hade knappt vågat hoppas på hälften av det jag plussade idag. Återkommer om jag hittar på något mer intressant
Gammal 2012-11-02, 21:52   #66

Hockeyrekar

Standard

Nattens spel:

Ogiltigt spel-ID: 1270585

Ogiltigt spel-ID: 1270586

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-03 klockan 08:55.
Gammal 2012-11-03, 02:23   #67

henke111s avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3659
Standard

9/10 är inte illa pinkat ! Good job!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-03, 11:19   #68

Hockeyrekar

Standard

Bara ett spel lagt hittills:

Ogiltigt spel-ID: 1271547

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-03 klockan 15:35.
Gammal 2012-11-04, 10:25   #69

Hockeyrekar

Standard

Söndagens ishockey:

Ogiltigt spel-ID: 1273864

Ogiltigt spel-ID: 1273872

Ogiltigt spel-ID: 1273856

Ogiltigt spel-ID: 1273885

Ogiltigt spel-ID: 1273876

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-04 klockan 20:02.
Gammal 2012-11-04, 11:00   #70

Hockeyrekar

Standard

Och söndagens fotboll:

Ogiltigt spel-ID: 1273891

Ogiltigt spel-ID: 1273889

Ogiltigt spel-ID: 1273949

Oscar (+3)

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-04 klockan 23:11.
Gammal 2012-11-04, 12:09   #71

Hockeyrekar

Standard

Ska också sägas att ytterligare en vecka i dagboken är avklarad och den bjöd på ett netto på +18.14 units, min förhoppning är att kunna leverera bättre än så men det är väl ett okej resultat trots allt, trevlig söndag på er.
hultmaniac (+5)
Gammal 2012-11-05, 17:43   #72

Hockeyrekar

Standard

+5.65 units igår. Helt ok. Endast ett spel av intresse för måndagen.

Ogiltigt spel-ID: 1276418

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-06 klockan 06:13.
Gammal 2012-11-09, 15:42   #73

Hockeyrekar

Standard

Veckan har varit hektisk och har inte haft så mycket tid över för spelen. Ikväll väntar Moneybrothers turnee premiär uppe i gävle. Trevlig helg på er gott folk!

Fredagsspelen:

Ogiltigt spel-ID: 1283134

Ogiltigt spel-ID: 1283170

Ogiltigt spel-ID: 1283191

Ogiltigt spel-ID: 1283160

Ogiltigt spel-ID: 1283111

Ogiltigt spel-ID: 1283180

Ogiltigt spel-ID: 1283113

Ogiltigt spel-ID: 1283147

Ogiltigt spel-ID: 1283150

Ogiltigt spel-ID: 1283162

Ogiltigt spel-ID: 1283165

Ogiltigt spel-ID: 1283168

Ogiltigt spel-ID: 1283110

Ogiltigt spel-ID: 1283117

Ogiltigt spel-ID: 1283119

Ogiltigt spel-ID: 1283124

Ogiltigt spel-ID: 1283126

Ogiltigt spel-ID: 1283127

Ogiltigt spel-ID: 1283131

Ogiltigt spel-ID: 1283109

Ogiltigt spel-ID: 1283157

Ogiltigt spel-ID: 1283138

Ogiltigt spel-ID: 1283153

Ogiltigt spel-ID: 1283108

Gammal 2012-11-18, 21:14   #74

Hockeyrekar

Standard

Har haft väldigt lite tid till detta i veckan och så kan det bli även denna veckan. Har hittat ett spel för kvällen:

Ogiltigt spel-ID: 1303017

Ska försöka hinna med lite mer spelande och med start nästa helg kommer jag gå över på ett play to win sheet. Ha en fortsatt bra söndag!

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-19 klockan 10:18.
Gammal 2012-11-18, 21:21   #75

Hockeyrekar

Standard

Fyller på med:

Ogiltigt spel-ID: 1303050

Ogiltigt spel-ID: 1303044

Ogiltigt spel-ID: 1303047

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-19 klockan 10:18.
Gammal 2012-11-19, 10:22   #76

Hockeyrekar

Standard

Bra kväll och 8.9 units plus. Återkommer senare med kvällens spel.
Gammal 2012-11-19, 19:04   #77

Hockeyrekar

Standard

Måndagkvällens spel från min sida:

Ogiltigt spel-ID: 1304492

Ogiltigt spel-ID: 1304494

Ogiltigt spel-ID: 1304500

Ogiltigt spel-ID: 1304496

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-23 klockan 17:41.
Gammal 2012-11-23, 17:43   #78

Hockeyrekar

Standard

Efter att sättet jag spelade på innan inte ger mig det plus jag är ute efter testar jag nu att börja spela på annat sätt. Det kommer innebära mycket färre och bättre utvalda spel. Lycka till om ni hänger på.

Ogiltigt spel-ID: 1311641

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-23 klockan 20:12.
Gammal 2012-11-23, 17:52   #79

Hockeyrekar

Standard

Testar även denna:

Ogiltigt spel-ID: 1311682

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-23 klockan 20:12.
Gammal 2012-11-23, 18:00   #80
dny

dnys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1177

Standard

Citat:
Testar även denna:

Ogiltigt spel-ID: 1311682

Jag spelar även U2.5 mål i den matchen, defensivt är paderborn bra och släpper inte in många mål och dynamo tycker jag ska ha svårt att göra mål på paderborn
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 18:21   #81
dny

dnys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1177

Standard

okej 1-1 redan..kört, var ju inte alls vad jag trodde
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 20:11   #82

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1311993

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-24 klockan 10:01.
Gammal 2012-11-23, 21:31   #83

Hockeyrekar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1312084

Senast redigerad av Forgoodnesssake den 2012-11-24 klockan 10:00.
Gammal 2012-11-24, 10:01   #84

Hockeyrekar

Standard

Ingen bra start.
Livear en trippel:

Ogiltigt spel-ID: 1312753

Gammal 2012-11-24, 11:14   #85

mangofreaks avatar

Sharp$: 538
Standard

Vet inte om du är miljonär eller vad, men det känns rätt så olustigt att spela över 4k på en match i La Liga som inte alls är självklar som en "säker" match. Vet inte heller om du följer Japansk fotboll något, men att spela en kupong med tre matcher och 3300kr i insats känns lite väl vågat när man redan torskat 70% av startkassan.
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-24, 12:13   #86

Standard

vi frågade han om värdering i början av dagboken, men fick kalla handen, och ansågs vara gestapos, så det är bara låta denna dagbok vara. Antagligen kommer den försvinna inom en månad, som många andra.

edit: redan borta?

Senast redigerad av mape den 2012-11-24 klockan 12:15.
Svara

td