|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-31, 14:31 | #751 | |||||||
Banned
|
En H2H till Solvalla ikväll:
Här spelas Rex Ribb mot ojämne och osäkre Staro Dixieland... Innerspåret kan bli vanskligt för SD - över hetsiga 1640 så är det lätt att det blir en galopp när de utvändiga hästarna trycker till - och här kommer de i massor, nummer 4, 5, 6, 7 är alla riktigt startsnabba och kommer laddas för position - SD kan då få stora problem att hålla sig på benen - skulle han göra det är ändå formen diffus då han inte startat på tre månader och även Stig H. är tveksam till formen även om han tränat som han skall... Har galopperat 8/20! Rex Ribb är klart bättre än raden och ligger redan i andraspår här - behöver bara köra rakt fram och få tredje ytter? Därifrån blir han sedan livsfarlig med sin styrka och speed - en "Svanstedtare" tack, 500 kvar...! Ett maxspel! /Badass Usch och åter usch! Staro Dixieland direkt till ledningen och körningen uteblev totalt! SD såg sedan underbar ut i ledningen och vann med mycket krafter kvar - stort plus! Rex Ribb galopperade kort från start men tappade inget och fick en fin resa men kunde inget från tredje ytter...! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-08-31 klockan 19:31. |
|||||||
2011-08-31, 14:57 | #752 | |||||||
Banned
|
Ett platsspel till ikväll:
Super Khan kommer från en mersmakande andraplats efter 2.5 månaders vila och skall ha gått framåt med detta lopp i kroppen - är hypervass ut och chansen finns till ledning här - är dock inte beroende utav spets och går lika bra bakifrån... Spets eller komma ner i andraspår här - undvika dödens är troligtvis ett måste om inte banan blir tung ikväll! Då formen och/eller andra frågetecken finns på flera av de andra betrodda så skall platschansen här vara riktigt god - taxerar den till ca. 33% - tror han alltså tar platsen runt 3/10 - här får vi även en god marginal då oddset ligger på fina 4 gånger degen... Edit: Slänger in 3 units till på Expekt - där de nyss släppte 4.50! /Badass Super Khan backade direkt och hade ingen chans att ta något från femte ytter - klen, även om det gick fort tillslut...! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-08-31 klockan 19:32. |
|||||||
2011-08-31, 15:53 | #753 | |||||||||||||||||||||
Banned
|
En Parlay till kvällens tävlingar på Solvalla:
Rockerfeller F. vinner bara detta lopp om inget oväntat händer - klart bästa hästen mot ett svagt motstånd i denna H2H - galopprisken överhängande för Persos Black Sea här... Perfect Light perfekt läge och får en fin resa härifrån - toppform! Moonbeam Hanover bakspår och mycket sämre läge således - LG Jansson (Ägare), tror inte på någon chans alls härifrån - baissar hårt... Maxspel! /Badass Rockerfeller F. Vann ju lätt som en plätt och gjorde sitt jobb... ...Vilket man INTE kan säga om Perfect Light som var ursvag från ledningen och det är tveksamt om hon skall gå där - sedan var iofs banan knepig på innerspår men andra klarade av den så frågan är om det var det som gjorde att hon föll igenom eller om hon hade en typisk tjejdag... /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-09-01 klockan 13:45. |
|||||||||||||||||||||
2011-09-01, 14:00 | #754 |
Banned
|
Ja, då var jag tillbaks igen - har skakat av mig det värsta av denna veckas tapp, som säkerligen är i paritet med värlsekonomin i övrigt - det är rött och ett tapp på knappa -70 units (1/3-del av kassan) enbart denna vecka - och det har bara gått tre dagar! Snacka om total kollapps - som tur är jag härdad - har gjort denna resa förut, med skillnaden att jag nu skulle gått gul om jag inte fört upp mina resultat via sharps sheets...
Det har jag sharps att tacka för mycket - men det var synd att ni stängde av mig en vecka till så hade jag kanske sluppit denna dipp, men troligen inte... Skämt åsido - jag har sharps att tack och mig själv självklart, samt instick av Stekel och andra på sajten - det är bara att ta nya tag och jobba sig ur denna svacka som jag gjort förut! Angående veckans spel så har de varit en blandning mellan jättebra, skitdåliga, otursmässiga och desperata - så jag har gått igenom alla spel och analyserat dom - det var skönt och jobbigt på samma gång, men framför allt nödvändigt! Med detta sagt så är det bara att bryta ihop, vilket jag redan gjort , och komma igen, vilket jag skall! Då kör vi...! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-09-01 klockan 14:36. |
2011-09-01, 14:16 | #755 |
Ja dina och Stekels tankar och idéer är klart uppskattade, så det är bara att köra.
|
|
2011-09-01, 14:40 | #756 | |
Banned
|
Citat:
Ja, Stekel är vass och tack skall du ha... Vi får se om jag hinner lägg några spel till ikväll - skall iväg snart och hjälpa en polare att sätta ihop en byrå... Hoppas den inte är från Jysk - hör fortfarande mina primalskrik i natten pga. en klädgarderob som jag skulle sätta ihop en gång... Jag är händig men när inte ett en djävla hål passade då blev jag som förbytt - vilka skrik och hot om att slänga ut skiten från tredje våningen och mig i det... /Badass |
|
2011-09-01, 17:40 | #757 |
Ja det var en dålig vecka att höja insatserna tyvärr, annars hade det väl kurvorna sett bra mycket bättre ut iallafall men så är det, kunde lika gärna varit tvärtom egentligen. Bra att du tagit lite tid att gå igenom vad det berott på iallafall, oftast en kombination av missflyt och sämre analyser vid ett så stort tapp.
Hoppas du tar det kallt med byrån, ett knep är att ta en lugnande öl eller ett glas vin till monteringen för att dämpa den möbel-rage som ofelbart slår in minst var fjärde gång. Antingen har man för bråttom och måste göra dubbla jobbet eller så har man handlat för billigt så inget passar i slutet/grejer fattas. Eller ve och fasa, båda samtidigt, då kan man behöva några backup-bira i kylen!
2011-09-01, 18:07 | #758 | |
Banned
|
Citat:
Exakt! Jag kunde lika gärna stå på +300 units nu och då hade det låtit annorlunda, kan jag lova... Men som sagt det får ju dubbel effekt när formsvackan är så djup och i samband med unitssjusteringarna... Men, som sagt, vi tar nya tag! /Badass |
|
2011-09-01, 18:37 | #759 | |||||||
Banned
|
Första spel till ikväll:
Då jag tror Johan Chou är med i segerstriden så är det inte mycket att tveka på här... Springspår, hemmakusk och häst, form och står pengamässigt perfekt inne... Travsäker nu för tiden och har inte galopperat i lopp på nästan ett år (15 starter varav 8 med voltstart) och har en platsprocent på dryga 48 (18/37) - mycket bra! Följ här även oddsrörelserna på ATG-Live, möjligtvis att oddset blir högre där... /Badass Johan Chou trög och seg mest hela loppet och var inte bra...! /Badass Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3) Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 17:24. |
|||||||
2011-09-01, 18:57 | #760 | ||||||||
Citat:
2011-09-01, 19:01 | #761 | |||||||||||||||||||||
Banned
|
Ett Parlay till kvällens tävlingar på Åbytravet:
Rio De La Plata överlägsen kapacitet för loppet om hon sköter sig och är i närheten av någon slags form - möter ett ännu mera galopplystet sto här, i alla fall sett till de 10 senaste där Good As Princess galopperat 6/10 - inget säkert kort alltså! Markers Mark höll bra till tredjepriset från dödens senast och visade fin form - framspår här mot en motståndare med bakspår - räcker nästan så... Bättre kusk på MM. /Badass Rio De La Plata vann sin H2H lätt trots galopp - enkelt! Markers Mark andra ytter och höll anständigt, men klart före Magnifique Loss - enkelt! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 17:27. |
|||||||||||||||||||||
2011-09-01, 19:03 | #762 | |
Banned
|
Citat:
Tittade läääänge på detta jag med - även på H2H mot Zizou Boko men valde platsspelet till slut, men det var med viss ångest... /Badass |
|
2011-09-01, 19:24 | #763 | ||||||||||||||||||||||
Citat:
FAN att norsken skulle vinna då, enda med chans som jag plockade bort i loppet efter lång tvekan. Tänkte att pisken inte gör så mycket på ston...det var fel av mig.
2011-09-01, 19:36 | #764 | |
Banned
|
Citat:
Är väl inte så att jag jublade över oddset men tyckte ändå det fungerar i en Parlay - Hon galopperade men van ju H2H lätt ändå... Jättebra att du/jag/vi skriver om varandras spel för då kan man många gånger få andra infallsvinklar som man inte tänkt på - det är lätt att bli "hemmablind"! Hur menar du att pisken inte skulle ge samma utslag på ston - är det för att om de är tjuriga och ovilliga så blir det inte bättre att lägga pisken på dem, eller? /Badass |
|
2011-09-01, 19:59 | #765 | |
Citat:
Jo det var väl lite så jag tänkte med pisken. Snarare är det nog så att det inte är lika säkert att det fungerar på ston som på hanar men på de flesta fungerar det nog. Har du några andra tankar om saken, var längesen jag tänkte på det. Hängde mycket på Årjäng förr där det var mycket baggar men det var ett tag sedan jag tänkte på saken något speciellt nu.