|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-29, 21:03 | #736 |
Banned
|
Hiskeliga -18 units idag och jag spyr på hästarna just nu!
Men, men - nya lopp imorgon och nya möjligheter...! /Badass |
2011-08-29, 21:17 | #737 |
Ibland har man sådana dagar också :/. Fick in 1 av 2 idag och minus 100kr totalt på spelen så inget att gråta över, Dock satte man V65 som blev favoritbetonad.
Imorgon plockar vi fram nya spel o ider . Mvh Steffe |
|
2011-08-29, 21:20 | #738 | |
Citat:
Nya tag som sagt!
2011-08-30, 15:56 | #739 | |||||||
Banned
|
En H2H innan den sänks:
Här spelas Japanese Face som är riktigt stark och har bra form för dagen - bakspåret ej optimalt men jag tror Jörgen sänder fram i dödens när tempot bedarrat - slog självaste Beu Mec för ett par starter senast och denne är ju med i Derbyfinalen på söndag - visserligen var det över stayerdistans och BM hade en galopp på vägen, men ändå - Japanese Face har vunnit på 1.11.4 på kort, från bakspår på Tingsryd, där det är svårt att vinna från just bakspår pga. banans utformning - det är milebana där... Vector Du Ling en riktig kanonhäst men som inte startat på nästan två år - det är inte sjysst mot hästen att göra den till favorit, säger tränaren Timo Nurmos själv - och jag kan bara hålla med... Han har varit för bland det värsta en häst kan bli skadad för, nämligen en gaffelbandskada - många hästar startar ej mer efter en sådan skada! Han lär inte ha tempo i sig för att räcka till över kortdistans mot inte alls dåligt motstånd - skall även gå med skor ikväll... Skall även köras lugnt här... Spår långt ut på vingen med en häst som skall köras passivt - känns som om vingelrisken är överhängande då! Galopperat 3/12... Har aldrig startat på sprint heller... Lastar här in ett maxspel enligt de insatsnivåer jag kommer införa senare, redan nu - då jag tycker detta är för bra för att motstå! 10 units, alltså! /Badass Usch så dåligt kört av Westholm - varför ligger han inte kvar i rygg på Untersteiners vinnare...? Syntes ju hela vägen att denne hade krafter kvar - kanske hade Japanese Face kunnat hålla ryggen om inte Westholm skulle ut i tredjespår och vobbla runt sista sväng... Men det skall sägas att Japanese Face sprang hela loppet och körde upp huvudet och var allmänt ovillig! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 17:29. |
|||||||
2011-08-30, 16:02 | #740 | |
Banned
|
Citat:
Sex rätt är sex rätt - du kan inte mer än sätta den... Nästa gång kanske det är ett sexsiffrigt belopp! Japp, vi tar dem ikväll - jag rekommenderar att haka på Japanese Face - INNAN oddset droppar rejält! /Badass |
|
2011-08-30, 16:04 | #741 | |
Banned
|
Citat:
Kan erkänna att jag hela tiden kände att det var ett riskfyllt val, särskilt att plocka med den i ytterligare en Parlay, när den första redan bränt - en dödssynd hos många spelare och hos mig - brukar aldrig göra detta... Hellre då spela den ensam om man tror hårt på den och värdet finns i en singel! /Badass |
|
2011-08-30, 17:10 | #742 | |||||||
Banned
|
Ett vinnarspel till kvällens tävlingar på Sundbyholmstravet:
Simb Ruby har kalasform, läge och världskusk - kommer från ett lopp när hon felade i slutstriden efter ett lopp i dödens - mycket bra insats... Har varit bra hela sommaren efter att ha spurtat bra i alla lopp - står på tur för seger här! Spelbart ned till runt 3.50! /Badass Var hyfsad och inte lång efter som tre i mål... /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-08-30 klockan 21:00. |
|||||||
2011-08-30, 17:42 | #743 | |||||||
Banned
|
Ett till vinnarspel tills ikväll - lopp 8/Eskilstuna:
Här spelas en häst med överlägsen kapacitet och hårdhet - vann senast med 50 meter mot ett hårdare gäng än detta - får nu starta sist och skall runda bakifrån men intrycket senast vara av det otroligare slaget - har varit struken efter detta men kom ju ut efter ett halvår vila sist och krossade allt - tror på samma visa nu... Hon är överlägsen, helt enkelt! Spelbart ned till runt 1.90! /Badass Bra gjort, Tobjörn Jansson - köra galopp med två hästar på tillägg är fan i mig på gränsen till straffbart! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-08-30 klockan 23:16. |
|||||||
2011-08-30, 17:58 | #744 |
Jag la också på Japanese Face utan att ha sett ditt spel så det ser fint ut på det liret! Det ligger fortfarande kvar på 2,70 och det vore konstigt om det inte sjunker men Expekt verkar inte slasha oddsen speciellt fort eller hårt som vi varit inne på tidigare.
2011-08-30, 18:14 | #745 | |
Banned
|
Citat:
Sjunker inte oddset så lär det ju bero på att de fått in insatser som väger upp det höga oddset, dvs. de behöver inte slasha oddset för de får ändå in en bra vinst för de flesta spelar ju ändock favoriten... Och de flesta har ju inte möjligheten att följa oss, eller hur?! Angående Japanese Face så tycker jag mycket talar för denne - mer än vad som talar för Nurmos springare och till 2.70 så vore det tjänstefel att då stå över...! /Badass |
|
2011-08-30, 18:20 | #746 | |||||||||||||||||||||
Banned
|
En Parlay till kvällsnubben:
Mellby Venus travsäker och med Örjan - Digital Beautiful med Stefan Melander och osäker, behövs inte mer än så! Elvira E. - ett speedigt femårigt sto, mot en 11-ärig valack - visserligen med BG men inte ens han kan göra underverk! Två travsäkra hästar med olika lägen - plus för Dupern men kapacitetsmässigt är Elvira bättre.. /Badass Mellby Venus tvåa och DB hoppade bort sig som väntat... Elvira E. speedade förbi Dupern hur enkelt som helst efter en spårsnål resa... /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-08-30 klockan 20:11. |
|||||||||||||||||||||
2011-08-30, 18:57 | #747 | |||||||||||||||||||||
Banned
|
En Parlay till Jägersro ikväll:
Ailanthe, stenhård valack som är ute efter ledningen här - går ned i klass sett till de senaste starterna där han gjort det riktigt bra... Super Odds en snabbstartare som mest hänger med nu för tiden... Ecupos Robin - osäker herre som stabiliserat sig efter kastration, kapabel! Har gjort det riktigt bra på slutet... Stark... Cantab Sisu en ganska enkel häst med bakspår och startat sporadiskt i sommar... /Badass Ailanthe bara bäst och vann...! Men det kvittar när man idiotiskt nog ryggar en skitkusk som Håkan B. Johansson som lyckade smed konststycket att fastna i ryggar trots att han hade ALLA möjligheter att välja andra vägar - fy, fan vad trött jag blir på dessa lallare - men jag får skylla mig själv då jag är medveten om detta!!! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-08-30 klockan 20:10. |
|||||||||||||||||||||
2011-08-30, 19:03 | #748 |
Banned
|
Jäklars vad pampig Vector Du Ling såg ut i provstarten nyss - hugaligen... Hoppas verkligen att ringrosten skiner igenom i loppet!
/Badass |
2011-08-30, 19:27 | #749 |
Banned
|
Usch så dåligt kört av Westholm - varför ligger han inte kvar i rygg på Untersteiners vinnare...? Syntes ju hela vägen att denne hade krafter kvar - kanske hade Japanese Face kunnat hålla ryggen om inte Westholm skulle ut i tredjespår och vobbla runt sista sväng... Men det skall sägas att Japanese Face sprang hela loppet och körde upp huvudet och var allmänt ovillig!
/Badass |
2011-08-30, 21:03 | #750 |
Banned
|
Ännu en skitdag och en klar formsvacka här även om jag anser att de flesta spel varit bra - men när man råkar ut för kuskar med hjärnblödning så är det inte mycket att säga om...!
Skall nu hädanefter enbart spela kuskar jag har förtroende för - inte alla dessa djävla lallare som sitter och sover i sulkyn!!! /Badass |
|