|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-09-29, 14:53 | #76 |
Håller inte med om Sävehof. Har faktiskt lagt ett par units på +5 på Hammarby till 1.85. Hammarby har inte förlorat med mer än 6 mål på de senaste två säsongernas 4 möten och man borde ha god tro på sig själv efter tre raka vinster och inget att förlora här då Sävehof är storfavoriter. Tror också att CL-spelet stör mer än man kan tro. Plus att jag tror på underspel vilket gör det svårare för Sävehof att vinna stort. Hur som helst en spännande match ikväll, synd den inte går på tv.
2012-09-29, 15:18 | #77 | |
Citat:
2012-09-29, 15:33 | #78 |
Förstår vad du menar med inbördes men poängen är att båda lagen hör hemma i elitserien då det inte är några 10-15 bollar som brukar skilja dem åt. Det är alltid svårt att ta stora handikapp, speciellt på bortaplan. Leder man med 7-8 bollar slappnar man av sista 10 minutrarna medans hemmalaget spelar mer för publiken. Har gjort fina pengar på livespelet på just att spela hemmalaget + typ 7,5 eller nåt sista 10. Hammarby brukar ju ha hyffsat stöd även om jag inte vet för dagen hur läget på läktarna ser ut. Så jag skulle inte räkna in -4,5 som vinst om man inte leder med 10-11 mål när det är 10 minuter kvar.
Får önska mig själv ordentligt lycka till, då du visat upp betydligt finare siffror inom handbollen än mig
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-09-29 klockan 15:35. |
|
2012-09-29, 15:49 | #79 | |
Citat:
2012-09-29, 15:52 | #80 |
Ah okej
Kul att ha någon att bolla ideér och tankar med även inom handbollen. Måste utveckla mitt spelande där känner jag. Kanske borde ta och starta ett separat sheet för bara handbollsspel och lägga upp massa variabler för att se om jag har några tendenser att vara vinnande på hemmalag/bortalag, +handikapp/-handikapp, över/under.
2012-09-29, 15:56 | #81 | |
Citat:
2012-09-29, 16:03 | #82 | |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
Citat:
23-15ht, tyvärr |
|
2012-09-29, 16:41 | #83 |
Sjukt...
|
|
2012-09-29, 17:31 | #84 | |||||||||||||||
Citat:
Hästö - IFK Ystad 27-30 FT. +0.8u i alla fall
2012-09-29, 19:21 | #85 |
Vad sysslar Sävehof med? Nog för att jag trodde på Hammarby eftersom jag spelade dem, men jag trodde på knapp förlust till slut och absolut inte 14-9 i halvtid!?
2012-09-29, 19:25 | #86 |
Vad fan händer? Får inrikta mig på underspelet och gå +-0..
2012-09-29, 22:50 | #87 | ||||||||||||||
Lite plus idag. Sitter utan internet så har fått låna polarens, blir inga motiveringar då jag är på ledarträff hela dagen imorgon.
Lycka till om ni hänger med!
Twitter: @AndreasB1897 Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-01 klockan 16:29. |
|||||||||||||||
2012-10-01, 16:30 | #88 |
2012-10-01 Lugi HF - IFK Kristianstad (Swed Elits)Datum: 2012-10-01 Tid: 19:00 Sport: Handboll Land: Sverige Liga: Swed Elits Match: Lugi HF - IFK Kristianstad Period: ft Spel: Lugi HF -0.5 Insats: 2.00 Odds: 1.940 Bolag: Pinnacle Motivering: Tidig seriefinal ikväll mellan Lugi och Kristianstad där båda lagen är obsegrade. Lugi har startat serien bra med 3 stycken raka vinster. Jag tycker vinsterna har varit rätt så imponerade undantag Aranäs, men att slå Drott borta och Redbergslid hemma är inte alls fy skam. Lugi har gjort några nyförvärv inför säsongen, bland annat Espen ”keeper” och Jocke Ernstsson. Axnér säger att han är mycket nöjd med hur dom presterat än så länge och tror också att dom kommer bli bättre desto längre säsongen varar. Vad jag kan hitta så är det inga speciella skador i Lugi lägret så jag utgår från att dom har en hel trupp och ingen speciell spelare borta. IFK Kristianstad har också startat bra med 3 raka vinster. Jag tycker det har varit rätt så imponerade här också med vinster mot Aranäs hemma men även Ystad och Redbergslid borta. Premiären mot Ystad borta håller jag dock inte så högt då Ystad gjorde sin sämsta match på typ 10 år och Aranäs hemma ska inte vara något annat än vinst, precis som i Lugis fall. Redbergslid borta däremot imponerar på mig, det är riktigt starkt även om det bara blev vinst med 1 boll. Möller Madsen sägs ha ont i ryggen idag precis som senast mot Aranäs men verkar komma till spel ändå, ett minus enligt mig. Jag ser detta som en mycket jämn match och jag tror hemmaplan kommer avgöra här. IFK Kristianstad har visserligen tagit 2 vinster borta i år men normalt så är det hemma dom tar dom flesta poängen. Jag ger Lugi 60% chans att vinna och då tycker jag 1.94 är för högt. Lycka till! |
|
2012-10-01, 16:52 | #89 |
2012-10-01 HK Malmö - Ystads IF HF (Swed Elits)Datum: 2012-10-01 Tid: 19:00 Sport: Handboll Land: Sverige Liga: Swed Elits Match: HK Malmö - Ystads IF HF Period: ft Spel: Ystads IF HF -0.5 Insats: 3.50 Odds: 2.020 Bolag: Pinnacle Motivering: Jag fortsätter att tro på Ystad i år, dom kommer gå långt i år. HK Malmö har spelat 3 matcher än så länge och där har det blivit 2 vinster och 1 förlust. Förlusten kom i premiären borta mot Drott medan man sedan har slagit Redbergslid hemma och nu senast Aranäs borta. Senast mot Aranäs så var det ingen promenadseger utan man låg faktiskt under med 14-12 i halvtid och vände sedan och vann med 23-26, vilket i säg är starkt att vända. Matchen mot RIK låg man även under i halvtid hemma, denna gången med 16-12 och vände sedan och vann med 31-29. Jag tycker Malmö är överskattade i år av bolagen och jag tror inte dom kommer topp 6, möjligtvis tar dom sig till slutspel men det kommer bli tight. Malmö har Linus Persson, Sebastian Geissler och Mirsad Pecikoza långtidsskadade. Sen finns det även frågetecken för Carl-Johan Andersson och Richard Eriksson som skadade sig i början av säsongen. Ystad har startat säsongen sådär. Förlust i premiären mot IFK Kristianstad och det är bara att glömma, riktigt dåligt spel och speciellt dåligt anfallsspel. Det var en läxa man verkade lärt sig tills nästa match då man slog Drott med 34-24 och nu senast hade man ledningen borta mot RIK i princip hela matchen tills klockan stod på 60:00 och RIK hade straff vilket givetvis resulterade i mål och matchen slutade 32-32 (satt på Ystad då..). Jag tror fortfarande att Ystad kommer stå i en SM-final i Maj månad då jag anser att dom har ett så pass bra lag. Att då stå i 2.02 och inte vara favoriter borta mot HK Malmö tycker jag är fel fel fel. Ystad har en trio av Gustav Thulin, Chrstoffer Ohlsson och Björn Grön som är borta större delen av säsongen men annars ställer man upp med samma lag som senast borta mot Redbergslid. Jag kommer spela 3.5/5u på Ystads IF HF -0.5 @ 2.02 på Pinnacle då jag anser att Malmö inte ska vara favoriter här. Edit: Kommer att spela 3/5u på Ystad -0.5 HT @ 2.30 på Expekt då Malmö är dåliga i första halvlek och Ystad riktigt bra i första halvlek. Glömde skriva med detta innan! Lycka till! Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-01 klockan 17:26. |
|
|