Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-15, 12:31   #1

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Overplayers Overland (Fotboll, Tennis, Ishockey, Baseball mm)

Startar upp en ny speldagbok. Främsta skälet till det är att mycket har ändrats sedan sist och jag vill starta om på ny kula.

Jag är en överspelare långt in i hjärtat. Jag spelar ALDRIG underspel och kommer aldrig göra det heller. Jag lämnar det till de med en önskan att få svaga nerver.

Förutom Fotboll, Tennis och Hockey har jag denna sommar fått ett nyvunnet intresse för baseball. För mig är det lite av ett nytt sätt att spela på då andra parametrar gör sig gällande vilket har fått mig intresserad.

Har några halvhjärtade försök bakom mig med nya spread men insett att jag behöver lite mer fokus vilket jag hoppas denna dagbok kan hjälpa mig med. Börjar nu om från noll igen. Alla spel kommer låsas.

Jag har varit öppet varit kritisk till andra spelare som kallat sig experter och som kommit med påståenden om att de skulle kunna livnära sig på spelande bara de ville men som inte har någon statistik eller för den delen vettiga spel att visa upp. Själv är jag bara en glad amatör. Men jag har ingenting emot eventuell kritik om någon skulle få anledning till att dela med sig av sådan.

Allt är välkommet här utom, ja ni vet...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+20), BlackCobra (+5), surrelito (+5)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 12:40   #2

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Startar upp direkt med lite spel

Ogiltigt spel-ID: 1110790

Chardy tillhör inte någon av mina favoritspelare. Han är ojämn och håller inte någon speciellt hög nivå. Han tog sig vidare i turneringen genom att slå ut Roddick i två raka set igår. Dock visade det sig att Roddick har stora problem med ryggen och spelade igår med stora smärtor. Jag såg Chardy spela mot Young häromveckan och det kan ha varit den sämsta tennismatch jag sett. Chardy hade problem med Young som kan vara en av de sämre spelarna att någonsin varit rankad topp 100. Istomin har fått lite av ett genombrott och har spelat hyggligt denna säsong. Jag tycker att han i grunden är en bättre spelare än Chardy och bör ha bra chans här

Ogiltigt spel-ID: 1110785

Ett spel jag la redan igår och som jag överfört från mitt förra spread hit. Oddset har iofs sjunikt något men är fortfarande helt ok. Sverige har problem med en hel del återbud och Zlatan är tveksam till spel. Jag har svårt att se att han, om han nu startar, kommer spela hela matchen. Spelare som Berg, Chippen och Toivonen är det inte många landslag som blir rädda för. Brasilien har en bra trupp som i huvuddel består av OS truppen. I grunden klasskillnad här och vill bara Brasilien vinna så bör de göra det. Håller dock ner insatserna en smula då träningslandskamp alltid är träningslandskamp.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-15 klockan 21:53.
Gammal 2012-08-15, 12:40   #3

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8369
Standard

Det var ödmjukt skrivet. Har haft koll på dina spel ända sen jag kom till sidan. Har t.om. ditt förra sheet bland flera andra bra i en bokmärkesmapp som kollas kontinuerligt

Lycka till med nystarten. Kul att vi startar om i princip samtidigt, blir lite tävlingskänsla om det hela då vi båda spelar mycket på tennis och fotboll.

edit: såg precis att du också rekade Istomin! Känns bra då jag maxbettat han tidigare idag
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 13:20   #4

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1110872

Brännbollen ser lite klurig ut ikväll/natt men hittat ett spel jag gillar.

Twins är 24-36 hemma, Tigers 29-32 borta. Ser Tigers som det klart bättre laget då man är mer komplett. Scherzer kastar för Tigers och är 2-0 i bortamöten mot Twins de senaste mötena han startat. De Vries som kastar för Twins hade jätteproblem i sin senaste start och släppte 8 runs på bara ett par innings. Kort motivering men måste iväg.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-15 klockan 22:26.
Gammal 2012-08-15, 13:25   #5

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Det var ödmjukt skrivet. Har haft koll på dina spel ända sen jag kom till sidan. Har t.om. ditt förra sheet bland flera andra bra i en bokmärkesmapp som kollas kontinuerligt

Lycka till med nystarten. Kul att vi startar om i princip samtidigt, blir lite tävlingskänsla om det hela då vi båda spelar mycket på tennis och fotboll.

edit: såg precis att du också rekade Istomin! Känns bra då jag maxbettat han tidigare idag
Japp såg det precis efter att jag la spelet. Känns bra

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-15 klockan 13:28.
Gammal 2012-08-15, 13:29   #6

Altaraths avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1729
Standard

Följt dina spel sen Overland2012 sheetet, dom är mycket uppskattade!

BOL
Altarath är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 13:41   #7

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Nice att se dig tillbaka igen Overplayer
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 16:01   #8

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Tackar mina herrar
Gammal 2012-08-15, 16:05   #9

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Blir ett spel till idag

Ogiltigt spel-ID: 1111138

En dubbel med två stora favoriter som jag tycker bör lösa en seger. Raonic spelade riktigt bra i förra omgången mot en Gasquet i bra form och vann med 2-0 i set. Gasquet är en bättre spelare än Baggen och Baggen har dessutom en förmåga att spela väldigt ojämnt vilket inte är en fördel när man möter en mosterservare som Raonic.

Nishikori är i riktigt bra form just nu och möter här Blake som inte gjort någon glad på många år. Hans karriär har gått på övertid under en lång period nu och han vinner numera väldigt få matcher på ATP touren.

Skulle bli väldigt förvånad om Raonic och Nishikori inte vinner dessa matcher.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-15 klockan 23:15.
Gammal 2012-08-15, 16:38   #10

Marreees avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1891

Division 1 - Hockey (2013/
Stats: 50 - 35 - 0
ROI: 116.17%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Citat:

Då är vi tre!

Gött o se dig! Du lär vara lagom stolt över en av mina spel som jag har i mitt sheet (överspelet, till all förvåning satt det också).

Cheers!
Marreee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:25   #11

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Jaha tack för ingenting Istomin. Känns som en väldigt tveksam insats att förlora klart i 2 raka set mot Chardy som dessutom låg kring 45% på förstaservarna...
Gammal 2012-08-15, 20:31   #12

Sprites avatar

Standard

Jag kom precis hem och trodde fan inte mina ögon när jag såg 6-4, 6-3 till Chardy! Kollade sen statisken och blev fan inte mycket gladare direkt
Gammal 2012-08-15, 21:11   #13

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Jag kom precis hem och trodde fan inte mina ögon när jag såg 6-4, 6-3 till Chardy! Kollade sen statisken och blev fan inte mycket gladare direkt
Nej det var inte ens lite kul. Men ser ut som eländet fortsätter. Nishikori torska första set med 6-1! Finner inte ord...
Gammal 2012-08-15, 21:35   #14

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1111685

Väldigt sent spel men mitt Internet jävlas något kopiöst och kommer och går som det vill, agerar som en äkta underspelare just nu. Nog om det.

Giants må vara ett bra hemmalag med 35-25 hemma denna säsong men Nationals är ett riktigt bra bortalag med 40-23. Nationals trummar på fint just nu och har 8-2 de 10 senaste matcherna. Dessutom anser jag att det är klar pitcherfördel för Nationals ikväll. Strasburg kastar för Nationals. Han har 13-5 i W/L denna säsong och en ERA på 2.90. Han är dessutom i fin form med en ERA på 0.95 och 3-0 i W/L på sina tre senaste bortastarter.

För Giants kastar Lincecum som har 6-12 i W/L denna säsong och en ERA på över 5. Han har kastat bättre på senaste men når inte upp till Strasburgs nivå. Lincecum fick dessutom ordentligt med stryk i sin senaste start mot Nationals som besitter en riktigt bra offensiv.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-16 klockan 07:36.
Gammal 2012-08-16, 08:29   #15

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Jag gasar vidare med två spel som borde göra världen lite säkrare och gladare idag . Observera att insatserna hålls ner en smula då tennisresultaten varit en aning oväntade senaste veckorna.

Ogiltigt spel-ID: 1112002

Nishikori hade stora problem mot Blake igår och var påväg att åka ut. Han förlorade första set och var illa ute i andra men ordnade till sist upp det. Historiskt sett så är Nishikori en ganska ojämn spelare även om han spelat riktigt bra på senaste. Wawrinka har inte gjort någon glad de senaste veckorna då han innan denna vecka i Cincinnati har åkt ur första omgången i tre raka turneringar och inte alls spelat bra. Men nu är han framme i tredje omgången här hastigt och lustigt och slog mycket oväntat ut Ferrer i 2 raka set. Dock ska man veta att Ferrer är under isen just nu och även Nishikori vann över honom för någon vecka sedan.

Wawrinka vann deras senaste möte (spelades i februari) med 2-0 men Nishikori har höjt sig en nivå sedan dess. Wawrinka var dessutom i väldigt bra form då vilket jag inte är alls lika säker på nu. Två ojämna spelare som har en hög högstanivå. Jag tycker matchen har fin chans att gå över och oddset är alldeles för högt för att jag ska låta bli.

Ogiltigt spel-ID: 1112001

Här är en match jag i normala fall hade tryckt in en klart högre insats. Dock är jag lite mer försiktig här även om jag finner värde i spelet. Berdych har inte alls spelat bra den senaste tiden. Han hade en usel grässäsong med bara någon vinst, ett underlag som i normala fall är hans favorit. Bla förlorade han i 3 raka set i Wimbeldon mot Gulbis vilket i normalfallet inte finns på kartan. Nu såg han bättre ut i sin första match i denna turnering när han vann väldigt bekvämt mot Yen-Hsun. Raonic har servat riktigt bra senaste veckorna och är då i princip omöjlig att bryta. Han vann i förra omgången mot Baggen efter 3 set. Dock blev Raonic aldrig bruten. Även om Berdych inte är i sin bästa form har han en så hög grundkapacitet att han slår Raonic i spelet ute på banan medan Raonic litar mycket på sin serve. Detta borde tala för ett överspel och linan var något lägre än jag väntat mig.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-17 klockan 12:28.
Gammal 2012-08-16, 12:51   #16

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1112143

Här tycker jag oddset är generöst. Det finns en del som vid första anblicken talar emot detta spel men jag har vänt på det. Först och främst är Pirates riktigt bra hemma med 36-23 denna säsong. Dodgers helt ok borta med 32-28. Det skiljer väldigt lite mellan lagen denna säsong och de är relativt jämnbördiga om man ser till helheten.

Detta är fjärde mötet denna runda och Dodgers har vunnit de 3 föregående och går nu för en sweep. Pirates har usel form och är 3-7 senaste 10 matcherna. Man har bara vunnit 1 av sina 6 senaste matcher. Om man väljer att se det så är det fördel Dodgers här som har bra form och dessutom 3 raka mot Pirates. Men jag har väldigt svårt att se att hemmastarka Pirates ska släppa 4 raka hemmamatcher och jag väljer ofta att spela på detta sätt när två jämnbördiga lag möts och ett hemmalag är påväg att åka på en sweep, det är inget man vill ha i baken vilket brukar ge extra motivation.

Den främsta anledningen till detta spel hittar jag dock när jag tittar på dagens Pitchers. För Pirates kastar Burnett som är 14-4 denna säsong och har 10-1 på hemmaplan. Riktigt fina siffror och framförallt när han kastar inför hemmafansen. För Dodgers kastar Blanton som är 8-10 denna säsong. Han har helt ok stats men når inte upp till Burnett denna säsong. Han har dessutom inte visat någon vidare form under den senaste tiden.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-17 klockan 12:29.
Gammal 2012-08-16, 12:57   #17

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Blir ett baseball spel till natten med.

Ogiltigt spel-ID: 1112144

Cardinals är bra hemma med 36-23, Arizona 27-33 borta. Jag ser Cardinals som det bättre laget i grunden med en riktigt bra offensiv.

Återigen är det framförallt en stor pitcherfördel som blir avgörande i detta spel. Lohse kastar för Cardinals och det är en pitcher jag allt som oftast backar upp. Han har en fantastisk säsong bakom sig med 12-2 i W/L och en ERA på 2.72. Cahill med 9-10 i W/L och en ERA på 3.85 kastar för Arizona. Han är en helt ok pitcher men stora fördel här för hemmastarka Cardinals.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-17 klockan 12:29.
Gammal 2012-08-16, 20:53   #18

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1112826

Har sökt efter lite vettiga säsongsspel och trodde jag gått bet när jag hittade detta spel. Kan tyckas som lågt för att sitta med en hel säsong men jag tycker spelet har goda förutsättningar.

Valencia slutade på en tredje plats i fjol efter giganterna. Tycker mycket talar för att de ska kunna upprepa detta denna säsong då konkurrensen inte är så stor. Gago och Canales har hämtats från Real Madrid. Man har tappat bla Adruiz till Atletico Bilbao. Allt som allt tycker jag man har minst ett lika bra lag denna säsong som ifjol, om inte bättre.

Konkurrenterna då? Ja Atletico Madrids trupp ser ut att vara likvärdig med fjolårets och de bör vara en konkurrent men är historiskt väldigt ojämna och brukar alltid ha tippar under säsongerna.

Sevilla bör kunna vara den andra stora konkurrenten om 3,e platsen. Man gjorde ingen bra säsong ifjol pga en usel start i ligan men spelade sedan allt bättre. Med en bättre start kan de hota men även de har likt Atletico en förmåga att vara lite ojämna under en hel säsong.

I övrigt har jag svårt att se så många som ska kunna hota Valencia. Det positiva här är att det är ett spel på att Valencia ska komma topp 4 vilket innebär en liten försäkran om något annat lag skulle överraska positivt.

Edit: Jag la in spelet nyss och inser att jag inte lagt datum för spelstopp utan datumet för när ligan slutar. Spelet är låst så går inte att ändra. Dock bra då jag inte kommer glömma spelet vilket kunnat ske annars

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-16 klockan 21:00.
Gammal 2012-08-16, 21:29   #19

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1112868

Ett spel till imorgon jag lägger redan nu då det är röda pilar på de flesta bookies just nu. Det är ett spel där det finns risk att jag kommer bli galet förbannad. Jag har nämligen tidigare svurit att hålla mig ifrån 1X2 i Champions och bara spela överspel då ligan, iallafall för mig, är svårtippad och jag brukar ha mer tur med överspelen.

Här tycker jag dock oddset är en smula högt på Cardiff. Det är ett väldigt hemmastarkt lag som sällan förlorar hemma. Efter att ha misslyckats med kvalet till PL ifjol tar man ny sats denna säsong. Bla har man värvat Bellamy och Helguson från PL. Förhandstipsen pekar alla på att Cardiff kommer vara med och kriga i toppen.

Hudds är nya i serien efter att ha kvalat upp ifjol. Jordan Rhodes är väl deras viktigaste spelare. Han öste in mål ifjol och kommer säkerligen fortsätta denna säsong.

Cardiff är det klart bättre laget i grunden och har dessutom stor fördel av hemmaplan här. Tycker man bör lösa en seger och väljer att spela ettan.

Dock vill jag nämna att jag även gillar överspelet här. Båda lagen är offensiva i grunden och båda lagen snittade en bra bit Ö 2.5 mål i sina matcher ifjol. Jag väger dock in att det är premiär och hittar lite mer värde i att spela Cardiff.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-17 klockan 22:40.
Gammal 2012-08-17, 13:03   #20

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Halvdan kväll/natt med 2/4 och något minus i kassan. Men nya tag idag. Cardiff spelades redan igår, lägger till ett par spel till.

Ogiltigt spel-ID: 1113587

Satt och funderade på om inte Villarreal stod lite väl högt i odds idag mot en nykomling. Började leta lite info när jag såg Tipparen1,s rek på spelet och det bekräftade mina tankar. Stort cred till dig Tipparen1 . Känns onödigt att skriva så mycket, läs reken som finns istället. Håller ner insatsen då det är premiär.

Ogiltigt spel-ID: 1113585

Lite av ett fegisspel. Många bra pitchers som kastar ikväll, bla några av de jag brukar backa upp så kan komma fler brännbollsspel lite senare.
Hur som helst så är Reds ett riktigt bra hemmalag med 38-21 denna säsong. Cubs gör inte någon bra säsong alls och bortaspelet har varit bedrövligt med 16-42 i W/L denna säsong. Har hållit mig borta från att spela mot Cubs ett tag då de verkade ha fått liv igen men nu är formen hos dem återigen usel. Lagen spelade mot varandra häromveckan och trotts att Cubs spelade hemma (där deras spel varit betydligt bättre än på bortaplan) så visade Reds klass och Cubs hängde inte med alls. Cubs är 0 av 6 de senaste 6 matcherna borta och deras bortaspel håller inte mot ett så bra hemmalag.

Vad gäller pitchers så kastar Arroyo för Reds. Han tillhör inte mina favoriter men har 8-7 i denna säsong och en ERA på 3.95. Wood kastar för Cubs (Har tidigare spelat i Reds) och är 4-8 denna säsong med en ERA på 4.52. Så även när det gäller nattens pitcher ser jag en lite fördel för Reds.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-18 klockan 15:58.
Gammal 2012-08-17, 22:29   #21

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1114534

Skrev tidigare att det kunde bli fler bränbollsspel till natten och här kommer ett till.

White sox har vunnit 5 av sina 6 senaste bortamatcher och är ett bättre lag i grunden än Kansas. Men den stora fördelen för Sox är att Sale kastar inatt. Han har en kanonsäsong bakom sig med 14-3 i W/L och en ERA på 2.62. För Kansas kastar Mendoza som denna säsong är 5-7 i W/L och en ERA på 4.34. Tycker det mesta talar för White Sox.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-18 klockan 15:58.
Gammal 2012-08-17, 22:35   #22

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Betting självförtroendet är verkligen inte på topp just nu och det går lite segt. Det vill inte lyfta ordentligt och det enda som egentligen har fungerat den senaste månaden är Baseballen. Men jag ger inte upp!.

Ogiltigt spel-ID: 1114547

Här gör jag det förbjudna. Jag har tidigare förespråkat att Frankrike borde asfalteras då jag har en teori att fenomenet underspel härstammar härifrån. Överspelen lyser allt som oftast med sin frånvaro i detta land och därför kan man få väldigt fina odds när man väl spelar. Monaco har storsatsat inför denna säsong och man vill tillbaka till högstaligan. Det vimlar av offensiv kraft i laget men de första omgångarna har också visat att man har en hel del problem bakåt då man vann med 3-2 hemma i senaste omgången. Guingamp gör allt som oftast mål hemma. Det som gör saken extra intressant för mig att lagen har en fin överspelshistoria när de möts. Lagens 7 senaste möten när Guingamp varit hemmalag har gått över. Nu är många av möten spelade för många år sedan men ifjol vann Guingamp med 4-0 hemma mot Monaco. Detta är givetvis inget självklart spel men jag finner stor värde i det höga oddset och måste därför testa med en mindre insats. Om inte annat får jag se det som ännu en läropeng i detta underland.

Ogiltigt spel-ID: 1114539

Finns en riktigt fin historia mellan dessa lag. För ett antal år sedan var det dessa lag som var absolut bäst i Danmark och titeln stod mellan dem. Det finns därför en gammal rivalitet mellan lagen och även om FCK är det klart bättre laget numera har Bröndby en förmåga att höja sig i mötena med FCK. Men under de senaste säsongerna har FCK varit allt för starkt. Man har 4 raka hemmasegrar mot Bröndby och sett till säsongsinledningen är det inte mycket som talar emot att det ska bli en 5,e raka.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 00:25.
Gammal 2012-08-17, 22:42   #23

lordagspippis avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 568
Standard

Hur ser du på överspel i mlb?
Gammal 2012-08-17, 22:56   #24

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

"Betting självförtroendet är verkligen inte på topp just nu och det går lite segt. Det vill inte lyfta ordentligt och det enda som egentligen har fungerat den senaste månaden är Baseballen. Men jag ger inte upp"

Bara för jag skrev som jag gjorde så fick jag sena mål av Cardiff och Villarreal

/Jinx

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-17 klockan 23:26.
Gammal 2012-08-17, 23:03   #25

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
Hur ser du på överspel i mlb?
Jag har faktiskt inte spelat så många överspel i Baseballen. Jag är relativt ny med sporten så har nu lättare att hitta ML spel av någon anledning. Men jag utforskar fortfarande och det kommer säkerligen komma mer längre fram. Spontant gillar jag överpel när två offensivt bra lag spelar. Har bla. haft blicken på Yankees och Rangers matcher ett bra tag nu. Så handlar inte om att jag inte gillar över i MLB utan snarare att jag behöver bli mer säker i min värdering där innan jag trycker av.
Gammal 2012-08-17, 23:31   #26

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Lite lösa tankar inför hockeysäsongen i Ostlandet (Schweiz)

Ett lag att hålla ögonen på är Lausanne. De har under några säsonger storsatsat för att nå högstadivisionen igen. Ifjol var de riktigt bra och förlorade bara en handfull matcher på hela säsongen. Märkligt nog fick man även hela säsongen fina odds på laget. Nu misslyckades de att ta steget upp efter att ha förlorat det avgörande matchserien mot laget som var påväg ur högstaserien.

Ser ut som de även denna säsong vill satsa på att ta steget upp (Har dock inte full info än) vilket gör att de även denna säsong kan bli en kassako.
lordagspippi (+2), simonsanken (+2)
Gammal 2012-08-18, 10:09   #27

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1115080

Samma visa igen. Spelade Reds natten som gick och de tog en stabil 7-3 seger. Nu är det än större skillnad på kvällens pitcher än föregående match. Cueto kastar för Reds och han 15-6 i W/L denna säsong och än bättre är han 10-0 i W/L och har en ERA på 1.55 när han startat tidiga matcher som den ikväll.
Shell Peppe (+2)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 00:25.
Gammal 2012-08-18, 10:40   #28

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1115183

Provar en dubbel från England med låg insats. Första omgången och då blir det alltid lite klurigare. Men jag har svårt att se att Bolton ska inleda med en förlust, man vill tillbaka till PL. Newcastle - Tottenham brukar innebära en hel del mål och Ö 1.5 borde ha goda förutsättningar här.

Som sagt låg insats då jag har svårt att värdera så här tidigt på säsongen.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-18 klockan 18:48.
Gammal 2012-08-18, 16:11   #29

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1116166

Det här är ett spel jag har funderat över några timmar då det finns en faktor som oroar mig. Men jag väljer spel.

Skiljer två vinster mellan dessa lag till Pirates fördel. Dock är Pirates framförallt bra hemma och har det lite tuffare borta med 29-30 denna säsong. Cardinals är bra hemma och har 36-25 facit denna säsong. Överlag två jämna lag som framförallt presterar hemma. Pirates vann igår mot Cardinals så Cardinals bör vara motiverade här då man inte vill tappa mark i tabellen.

Jag tycker förutom hemmafördelen att Cardinals har en fördel vad gäller kvällens pitchers. Lynn kastar för hemmalaget och han är 13-5 W/L denna säsong med en ERA på 3.65. Hemma är han 6-3 W/L och har en ERA på 3.15.

Pirates Pitcher, Bedard, har 7-12 i W/L denna säsong och en ERA på 4.52. Dock är han lite av en "hemmakastare". Han är 3-8 i W/L när han kastat på bortaplan med en ERA på 6.75. Han är dessutom 1-6 i W/L på sina senaste starter på bortaplan.

Lägg där till att Cardinals gillar att möta vänsterhänta Pitchers, som Bedard är. Man är 7-1 i sina 8 senaste hemmamatcher mot vänsterhänta pitchers.

Det enda orosmolnet jag har här är att Lynn inte visat någon form i sina senaste starter och är 1-3 med en ERA på 6.55 i sina 4 senaste starter.

Men summa summarum så tycker jag ändå det är stor fördel Cardinals här. Grundkapaciteten är högre hos deras Pitcher och även om Lynn har haft en formsvacka så är Bedard inte bättre vad gäller form i bortaspelet. Därav har Lynn inte bara en bättre säsong bakom sig utan han har trotts sämre spel senaste matcherna ändå bättre stats än Bedard under samma period.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 16:08.
Gammal 2012-08-19, 00:30   #30

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Galet trött nu så blir inga jättemotiveringar men lägger ett par spel till imorgon redan nu. Kommer säkerligen mer under morgondagen.

Ogiltigt spel-ID: 1116960

Chelsea fick en usel start på förra säsongen och jag är övertygad om att de inte vill upprepa det. Man har gjort sig av med en del äldre spelare som Drogba och tagit in nya yngre spelare som håller hög klass. Wigan har inte imponerat i träningsmatcherna inför säsongen.

Ogiltigt spel-ID: 1116965

Det här spelet är vad jag kallar en klassisk fegisdubbel. AZ har tappat några riktigt bra spelare från ifjol. Bla Rasmus Elm som var väldigt viktig för dem och inblandad i mycket. Dock håller man fortfarande hög klass i Holland och möter här ett av lagen som bör tillhöra botten när säsongen summeras. AZ galet bra hemma med och förlorade inte en enda match på hela förra säsongen (Hinner inte kolla detta nu men relativt säker på att så är fallet) i ligan.

City möter nykomling Southampton. Ett lag som jag förövrigt gillar starkt då det svänger ordentligt om dem och de gav mig fina pengar i fjol med massor av överspel. Ska vara klasskillnad här och allt annat än Cityvinst vore förvånande.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 19:03.
Gammal 2012-08-19, 01:15   #31

Shell Peppes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Näää Vedis skärpning...du kommer looooosa på dubbeln :(

NPB Fukura Vs Orix Ö 6.5 (2.040)
Spela över or diiiiiieeeeee
Overplayer (+2)

Senast redigerad av Shell Peppe den 2012-08-19 klockan 01:22. Anledning: Måste posta ett över lir
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 09:50   #32

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Näää Vedis skärpning...du kommer looooosa på dubbeln :(

NPB Fukura Vs Orix Ö 6.5 (2.040)
Spela över or diiiiiieeeeee
haha Du har så rätt

Men kommer snart lite överspel för att kompensera.
Gammal 2012-08-19, 10:14   #33

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1117260

Oddset är visserligen lågt här men hittar ändå värde. Groningen är ett klassiskt överspelslag och framförallt på hemmaplan. De visade i Premiären när de förlorade med 4-1 mot Twente att de har problem med försvaret. Willlem har varit nere och vänt i andra divisionen och spelade 1-1 hemma i premiären. Groningen ska vara det bättre laget här och lär som vanligt köra full fart framåt vilket jag tror innebär mål framåt och stora ytor för Willem framåt.

Ogiltigt spel-ID: 1117243

Här har vi ett litet oddsutstick som jag bara måste testa. Trodde linan skulle ligga klart högre här men tackar och tar emot. Denna säsong har ingen spelare dominerat som tidigare. Alla topp spelarna har varit ojämna och resultaten har varierat. Djokovic tidigare dominans är bruten och han har tappat förstaplatsen på rankingen. Men det främsta skälet till detta är att han varit i psykisk obalans och haft svårt att fokusera på tennisen. Han förlorade bla en nära anhörig under året vilket påverkade honom hårt.

När Federer och Djokovic möts brukar det dock bjudas på riktigt bra tennis. Båda har en förmåga att höja sig. Nu är det även en tävling mellan dessa herrar om förstaplatsen på rankingen så prestige finns så det räcker och blir över.

Det som talar emot detta spel är att Djokovic sett allt bättre ut de senaste veckorna och han kan vara påväg tillbaka mot storform. Men oddset och linan är för bra för att inte testas. Skulle det vara så att Djokovic ser väldigt bra ut i denna final så gäller det att vara på hugget och spela Djoko som vinnare av US Open innan oddsen droppar för mycket.

PS. Bättre så Shell Peppe ?

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 21:41.
Gammal 2012-08-19, 10:33   #34

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1117287

Återigen spelar jag Reds här. Det är 3,e gången det blir spel på dem i denna matchserie som är inne i 4,e och sista matchen. Reds vann första matchen igår precis som jag trodde. Dock blev det lite mer svettigt än väntat. Cubs vann dock andra matchen lagen spelade igår kväll men det gynnar bara mitt spel idag då det alltid är lite svårare att vinna 4,e och sista matchen om man redan vunnit de 3 föregående. Nu borde motivationen vara på topp hos Reds för att ta hem matchserien.

Jag väljer att spela RL (Handikappspel) på Reds idag då jag tycker de har en ännu större fördel än i tidigare matcher jag spelat. Förutom en jättefördel av att spela hemma mot usla bortalaget Cubs så har de en stor pitcherfördel idag.

Latos kastar för Reds idag. Han är 10-3 denna säsong med en ERA på 3.63. Cubs har Volstad på kullen som har 0-9 i W/L denna säsong och en ERA på 6.96! Iofs bör hans första seger komma snart men jag har svårt att se att det ska göra det här mot hemmastarka Reds. Volstad visar heller ingen formförbättring då han hade stora problem i sin senaste start mot Astors som verkligen inte kan beskrivas som offensivt starkt.

Edit: Reds vann men med 5-4 och det räcker inte för handikappspelet.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 22:13.
Gammal 2012-08-19, 15:54   #35

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1118061

Holland får en andra chans idag efter missen i förmiddags när Groningen spelade 1-1. Hinner inte skriva så mycket men fin start offensivt av hemmalaget denna säsong samtidigt som Ajax är bra framåt. Lagen brukar dessutom spela över när de möts och de 4 senaste mötena med Nijmegen som hemmalag har slutat över.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 19:03.
Gammal 2012-08-19, 16:30   #36

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ville bara nämna några saker som jag kanske borde varit tydligare med i första inlägget.

Den här speldagboken används verkligen som en speldagbok. Det innebär att jag lägger in precis allt jag spelar i mitt spread. Jag försöker hinna med att få in alla spel här med motivering men i längden kommer jag säkerligen inte ha möjlighet att göra så med alla spel, dock kommer de med i spreden.

Jag har valt att göra så då jag ser detta som ett försök att bli mer skärpt och utvecklas och då skulle syftet försvinna om jag inte la in alla spel. Det innebär att även livespel läggs in. Nu spelar jag nästa aldrig livespel, händer några få gånger om året.

Jag ryggar i princip aldrig spel från andra. Dock kan jag få info från andra spelare som har samma tankegångar som mig, eller ge avslag åt tilltänkta spel då spelare jag har stor respekt för spelar annorlunda. Men om jag hämtar inspiration eller skulle rygga någon annan spelare ger jag givetvis cred här till den eller dem.

Kommer säkerligen mer längre fram
Shell Peppe (+2)
Gammal 2012-08-19, 18:18   #37

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Tar
på tennisen.
BOL
Gammal 2012-08-19, 21:23   #38

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Tar
på tennisen.
BOL

Sorry för spelet. Men det är inte utan man blir irriterad. 6-0 i första set
Sedan vaknar han och har bla. en setboll i andra men icke sa nicke.
Gammal 2012-08-19, 21:59   #39

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1118668

Fortfarande irriterad över tennisspelet som missade. Reds ser ut att ha det jobbigt mot Cubs just nu med. Men jag väljer att lägga ett spel till idag ändå. Måste fortsätta tro på det jag gör.

Giants har vunnit tre raka mot Padres och går för en Sweep. Man har väldigt fin form och träffar många kast just nu.

Ikväll har man dessutom stor Pitcher fördel. Vogelsong är 10-6 med en ERA på fina 2.72 denna säsong. Han ställs mot Padres Richard som 9-12 och har en ERA på 3.91. Det ska också poängteras att Richards är 0-3 mot Giants denna säsong med en ERA på 7.64.

Sist men inte minst är Giants 6-0 i sina 6 senaste matcher i starter mot vänsterhänta kastare som Richards är.

Lägger dessutom till det faktum att Giants är ett bättre offensivt lag i grunden så tycker jag mycket talar för Giants seger.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-20 klockan 11:38.
Gammal 2012-08-19, 22:12   #40

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1118682

Det här blir väl ett public bet imorgon men oddset lockar mig. Chelsea och City vann sina premiär matcher. United får ta på sig favoritskapet i årets PL tillsammans med City med värvningar som den skadebenägna Holländaren från Arsenal och Kaswaga (orkar inte kolla stavningen nu).

Everton borta är ingen drömmotståndare för United men Everton har tappat Rodwell och Cahill till denna säsong vilket bör vara märkbara avbräck.
Shell Peppe (+2)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-21 klockan 10:36.
Gammal 2012-08-20, 11:44   #41

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Spelhelgen avslutades på ett mycket tråkigt sätt med 3 raka bom. Inte så mycket att säga om egentligen, Små marginaler i tennisen och Reds. Giants däremot var ett riktigt dåligt spel. Men bara att dra lärdom, glömma och gå vidare.

Eftersom jag lägger relativt många spel har jag också en hel del swings så det är ingenting konstigt. Det är ett sätt att spela som har visat sig passa mig bäst i långa loppet även om det inte är roligt när man är inne i en rödasiffror period.
Gammal 2012-08-20, 12:42   #42

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1119169

Tennis vinsterna lyser med sin frånvaro så här långt men hoppas på vändning. Mayer är en utpräglad grusspelare och trivs väl inte jättebra på hardcourt egentligen. Men här möter han Young som inte gjort någon glad denna säsong. Han har förlorat 17! raka matcher och är 2 - 20 i W/L denna säsong. Han sjunker som en sten i rankning listorna. Han hade en väldigt bra sensommar ifjol då han klättrade som en raket på rankingen men denna säsong har han inte lyckats med något.

Har avvaktat detta spel då oddsen var påväg upp men nu är det röda pilar och igen påväg ner. Tycker oddset är alldeles för högt på Mayer med tanke på Youngs prestation de senaste månaderna.

Ogiltigt spel-ID: 1119178

Precis som igår testar jag idag igen en fegisdubbel. Galatasaray kommer kriga om ligasegern iår igen och har inledde tävlingssäsongen ordentligt genom att besegra en av sina rivaler Fenerbache i supercupen med 3-2. Här möter de en nykomling som har värvat in den svenska klassmålvakten Isaksson (Ironi). Galatasaray har till denna säsong bla förstärkt med Antilop från Real Madrid. Galatasaray är hemmastarka och bör ta en komfortabel seger här

Gute spelar i Div2 och spelade match i Lördags. Man ligger på nedflyttningsplats. Kalmar satsar alltid på cupen och brukar gå långt. Man åker iväg med en riktigt bra trupp även om man har några avbräck pågrund av skador och sjukdomar. KFF möte Div 2 laget Oskarshamn under sommarens uppehåll och vann utan att förta sig. Då tillhör Oskarshamn toppen i div 2 till skillnad från Gute som tillhör botten och dessutom spelade match i förrgår.

Truppen (KFF): Markus Thorbjörnsson, Erik Israelsson, Henrik Rydström, Sebastian Andersson, Abiola Dauda, Emin Nouri, Jörgen Skjelvik, Archford Gutu, Melker Hallberg, Mathias Jung, Tobias Eriksson, Papa Diouf, Ludvig Öhman, Mattias Pavic, Lucas Hägg Johansson, Måns Söderqvist, Rasmus Sjöstedt, Etrit Berisha

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-20 klockan 22:05.
Gammal 2012-08-20, 12:51   #43

Sprites avatar

Standard

Var lite sugen på Mayer jag med men när jag såg att Youngs vinster var på HC, Mayer är bättre på grus och Mayer inte hade så bra statistik mot lefties så hoppar jag. Känns bättre med livespel i en sådan match
Gammal 2012-08-20, 13:12   #44

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Var lite sugen på Mayer jag med men när jag såg att Youngs vinster var på HC, Mayer är bättre på grus och Mayer inte hade så bra statistik mot lefties så hoppar jag. Känns bättre med livespel i en sådan match
Ja sedan är det ju så att Young, hur usel han än må vara, inte kommer fortsätta förlora i all evighet. Någon gång vinner även han men tyckte oddset stod för högt sett till hur jag sätter Mayers vinstchanser och då måste jag testa.
Gammal 2012-08-20, 20:05   #45

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Två baseball spel till inatt:

Ogiltigt spel-ID: 1119855

Kan tyckas som ren idioti att spela mot Reds efter vad de har visat upp efter all-star breaket. Men jag tycker det finns en hel del som talar för Phillies här.

Reds må ha spelat väldigt bra efter uppehållet men det här även Phillies. Phillies har varit en stor besvikelse denna säsong men har spelat allt bättre på senaste. Framförallt har deras Pitchers börjat kasta bra igen. Det som är avgörande för mig i detta spel är just nattens pitchers.

Halladay har haft en riktigt dålig säsong i Phillies och haft en del skadeproblem. Men under den senaste månaden har han hittat tillbaka igen och i sina tre senaste starter 2- i W/L och har en ERA på 1.64. För Reds kastar Leake som är 5-7 i W/L denna säsong och har en ERA på 4.29. Han kastade förvisso bra i sin senaste start men med Halladay i kanonform är det få pitchers som kan matcha honom.

Lägger också till att Phillies har en stor fördel historiskt i sina möten med Reds med ett 16-4 W/L facit hemma. Halladay trivs också bra mot Reds och är 4-0 i W/L i sina senaste starter mot dem.

Ogiltigt spel-ID: 1119850

Här tycker jag oddset är väldigt tilltalande på Seattle.
Indians är i usel form och har 5 raka förluster. Man har bara vunnit 4 av sina 20 senaste matcher. Dessutom är Indians inte bra borta med 24-38 i W/L.

För Seattle är det precis tvärt om vad gäller form. Man har 5 raka segrar. Millwood kastar för Seattle och har mindre smickrande 4-10 i W/L denna säsong. Dock ljuger siffrorna lite då han bla har en ERA på 4.26 men han har inte fått den offensiva support han behövt i sina starter. Dock är Seattle stekheta just nu vilket borde innebära mer träffar i offensiven.

Jimenez kastar för Indians och har 9-12 i W/L och en ERA på 5.62. Dessutom har han usel form med en ERA på hela 9.98 i sina tre senaste starter.

Tycker det mesta talar för Seattle i denna match och därav är oddset väldigt högt.
lordagspippi (+2)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-21 klockan 10:36.
Gammal 2012-08-20, 20:19   #46

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Men ärligt, vem fan bryr sig om spel en dag som denna!

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-20 klockan 20:26.
Gammal 2012-08-20, 21:03   #47

Sharp$: 228

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har suttit och funderat på Phillies inatt jag med.

Kan tillägga en sak.
Citat:
Leake is winless in three career starts against the Phillies. He is 0-1 with a 6.64 ERA.
Leake har inga imponerande siffror mot Phillies.
Overplayer (+2)
tavus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 22:08   #48

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1119169

Tennis vinsterna lyser med sin frånvaro så här långt men hoppas på vändning. Mayer är en utpräglad grusspelare och trivs väl inte jättebra på hardcourt egentligen. Men här möter han Young som inte gjort någon glad denna säsong. Han har förlorat 17! raka matcher och är 2 - 20 i W/L denna säsong. Han sjunker som en sten i rankning listorna. Han hade en väldigt bra sensommar ifjol då han klättrade som en raket på rankingen men denna säsong har han inte lyckats med något.

Har avvaktat detta spel då oddsen var påväg upp men nu är det röda pilar och igen påväg ner. Tycker oddset är alldeles för högt på Mayer med tanke på Youngs prestation de senaste månaderna.

Det har gått troll i det nu. Mayer vann första med 6-4 och hade breakchanser i början av andra. Sedan får han skadeproblem och ser ut att halta omkring på banan resten av matchen. Young spelade inte bra och jag mår inte bra just nu efter att ha genomlidit denna såkallade tennismatch
Gammal 2012-08-21, 10:43   #49

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1120677

Jag är en fakir ut i fingerspetsarna men jag kan inte låta bli detta spel. Jag såg Youngs match igår och som jag skrivit tidigare gjorde det nästan ont i ögonen av att titta på spektaklet. Young var allt annat än bra och hade inte Mayer skadat sig hade han vunnit matchen i två raka. Nu möter Young Lopez som är helt ok på Hardcourt. Nu har inte Lopez någon jätteform men här ska det vara klasskillnad. Jag har väldigt svårt att se att Young ska ha en chans i denna match om han inte vaknar upp och helt plötsligt börjar spela tennis som han gjorde för ett år sedan. Men jag ser ingenting som tyder på detta. Lopez har till skillnad från Mayer en bra serve och som Young spelar får man väldigt mycket gratis och det gynnar en duktig hardcourtspelare som Lopez.

Jag spelar näst intill aldrig odds under 1.50 då det går någon form av magisk gräns för mig där när det handlar om att hitta värde men här kan jag inte låta bli. Ska noteras att oddset startade på 1.38 av första bolag som släppte oddsen sent igår och oddset har gått upp. Jag har svårt att se varför men har förhoppningsvis inte missat något. Dock börjar pinnen sänka oddset nu och jag tror det finns stor risk för att de kommer gå ner under dagen. Jag går in med 7U vilket är ovanligt mycket för att vara mig då jag värderar Lopez vinstchanser som mycket höga.

Med tanke på min tennisform under senaste tid vågar jag mig inte på ett 2-0 spel till Lopez även om jag ser det som fullt möjligt.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-21 klockan 19:27.
Gammal 2012-08-21, 12:47   #50

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1120822

Hämtat från kvalet till US Open. Två bättre spelare som bör ta sig vidare till nästa kvalomgång.

Ogiltigt spel-ID: 1120885

Två lag det brukar svänga om. Deras 4 senaste möten med Watford som hemmalag har gått över linan. Båda lagen har bra offensiv vilket inte minst visade sig i premiären. Ipswich har även en förmåga att släppa in väldigt mycket mål. Dock tidigt på säsongen så insatsen hålls nere.

Inte mycket till motiveringar men tidsbrist.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-22 klockan 12:09.
Gammal 2012-08-21, 13:07   #51

Sprites avatar

Standard

Har också spelat Lopez idag. Dock maxbettade jag 2-0 till 2.26 i förmiddags innan jag drog till träningen. Ruskigt bra värde i mina ögon. Redan på ett par timmar sänkt till 2.11 som högst. Jag gillar verkligen Lopez, tycker han är stabil i helhet och speciellt håller han sin serve stabilt vilket var starkt bidragande till 2-0 spelet
Gammal 2012-08-21, 13:33   #52

lordagspippis avatar

Standard

Härlig comeback av Phillies där.
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 18:26   #53

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Har också spelat Lopez idag. Dock maxbettade jag 2-0 till 2.26 i förmiddags innan jag drog till träningen. Ruskigt bra värde i mina ögon. Redan på ett par timmar sänkt till 2.11 som högst. Jag gillar verkligen Lopez, tycker han är stabil i helhet och speciellt håller han sin serve stabilt vilket var starkt bidragande till 2-0 spelet
Har stor respekt för dina lir så skönt att vi är inne på samma spår här
BlackCobra (+2)
Gammal 2012-08-21, 18:28   #54

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Härlig comeback av Phillies där.
In Halladay we trust!
Gammal 2012-08-21, 19:41   #55

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1121674

Hade inte tänkt spela på denna match först men nu kan jag inte låta bli. Oddset har stigit kraftigt på HIF de senaste timmarna och jag förstår inte varför. Celtic imponerade verkligen inte i förra omgången mot HJK och hade stora problem. Då ska man veta att finsk fotboll inte håller någon vidare klass. Skotsk fotboll har gått kraftigt bakåt i utvecklingen de senaste åren och mellan dessa lag tycker jag inte det skiljer så mycket som oddsen indikerar. Att HIF ska lösa minst ett kryss hemma tror jag har goda chanser och med tanke på att oddset ökat så kraftigt måste jag testa.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-22 klockan 12:09.
Gammal 2012-08-21, 21:57   #56

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Två spel till nattens baseball.

Ogiltigt spel-ID: 1122015

Tampa bay går riktigt bra just nu med 8-2 i W/L senaste tiden. Man har dessutom 5 raka segrar Men den största faktorn bakom detta spel är kvällens pitchers. Price som kastar för Rays är outstanding just nu. Han har 16-4 i W/L denna säsong och har 8-0 i de senaste 11 matcherna. För Royals kastar Hochevar som är 7-11 denna säsong med en ERA på 5.24. Skriver inte mer än så då det finns en utmärkt rek på sidan av Tavus.

Ogiltigt spel-ID: 1122018

Mariners fixade seger natten till idag och jag testar dem inatt igen då jag tycker de har en ännu större fördel inatt. Förutom en väldigt fin form med 6 raka segrar har Mariners Hernandez som pitcher i denna match. Han har en riktig formtopp med 7-0 i sina 12 senaste starter och en ERA på 1.56 i dessa matcher. För Indians kastar hans namne Hernandez som har 0-1 med en bedrövlig ERA på 7.50. Oddset är mycket lägre i natt på Mariners men förutsättningarna är också helt andra och jag väljer precis som i Rays spelet att köra RL.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-22 klockan 12:10.
Gammal 2012-08-21, 22:03   #57

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1122010

Två målglada lag och egentligen ett rent statistikspel. Oddset påväg ner.

Ogiltigt spel-ID: 1122008

Chelsea vill vara med och kriga om ligasegern iår och då är detta en match man ska vinna. Chelsea imponerade i säsongsstarten och bör ta en komfortabel seger.

Mura gick inte vidare i EL av egen kraft. Man fick storstyk av Kiev men eftersom Kiev spelade med en spelare som inte borde fått vara med så tilldömdes Mura seger med 3-0 på bortaplan. Bör skilja en hel del mellan dessa lag och även om det är dubbelmöte så ska skillnaden vara så stor att Lazio bör lösa en seger även borta. Lazio matchen spelas på torsdag.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-22 klockan 22:41.
Gammal 2012-08-22, 23:01   #58

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Haft en del problem med min internetuppkoppling idag. Dock har jag ägnat mig åt lite räkenskap. Jag har nämligen en förmåga att bli lite feg med mina insatser när det går lite sämre vilket inte är någon bra egenskap. Har gått tillbaka och tittat historiskt och (om jag inte räknat helt fel) insett att jag skulle få några procents bättre återbetalning på mina spel om jag använde mig av flat insats om man ser det historiskt. Kommer därför testa att spela flat (5U). Dock kommer säkerligen undantag förekomma. Dock fortsätter jag på samma spread då jag knappt hunnit börja . Testar detta för att sedan utvärdera längre fram.

Några spel inatt men inga motiveringar.

Ogiltigt spel-ID: 1123829

Stor Pitcherfördel och tror inte Pirates vill åka på en sweep

Ogiltigt spel-ID: 1123837

Väldigt låg lina på överspelsmästaren Isner. Finns något högre odds på pinnen men sidan ligger nere.

Ogiltigt spel-ID: 1123827

Litar på Lohse som kastat fantastiskt denna säsong. Ska vara stor skillnad inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1123833

Fick upp ögonen för detta spel genom ett tips. Ser väldigt bra ut rent statistiskt. Lite undervärderat oddsmässigt av bolagen så testar.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-23 klockan 19:22.
Gammal 2012-08-23, 00:37   #59

Sprites avatar

Standard

Helt rätt med flat, precis som jag nyligen upptäckt så är det säkert bättre för kassan i det långa loppet
Gammal 2012-08-23, 19:20   #60

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Går segt med spelen just nu. Har även stora problem med min internetuppkoppling. Men går ju inte att ge upp och gräva ner sig för det. Iställer belönar jag mig själv som en riktig överspelare. Drar till Medelhavet om några dagar och förlänger sommaren lite. På återhörande.

BlackCobra (+1)
Gammal 2012-09-19, 12:21   #61

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Var ett tag sedan nu. Men när jag var iväg på semester insåg jag hur skönt det var att ta en liten spelpaus. Jag har sedan hemkomsten småspelat lite men inte alls på samma sätt som tidigare. Jag bestämde mig helt sonika för att ta en liten paus och fokusera på annat då spelandet tog väldigt mycket av min tid. Jag gjorde mina spread "osynliga" då jag vet att det finns några som brukar hänga med på några spel och jag inte har haft samma fokus den senaste tiden. Då kändes det inte bra att ha spelen offentligt.

Hur som helst så börjar jag känna lite sug igen efter några veckors lugn på spelfronten. Dock avvaktar jag lite till men räknar med att komma tillbaka. När vet jag inte då jag just nu funderar på vilket upplägg jag ska ha för mitt spelande. På återhörande.
Gammal 2012-09-19, 12:44   #62

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 623
Standard

Citat:
Var ett tag sedan nu. Men när jag var iväg på semester insåg jag hur skönt det var att ta en liten spelpaus. Jag har sedan hemkomsten småspelat lite men inte alls på samma sätt som tidigare. Jag bestämde mig helt sonika för att ta en liten paus och fokusera på annat då spelandet tog väldigt mycket av min tid. Jag gjorde mina spread "osynliga" då jag vet att det finns några som brukar hänga med på några spel och jag inte har haft samma fokus den senaste tiden. Då kändes det inte bra att ha spelen offentligt.

Hur som helst så börjar jag känna lite sug igen efter några veckors lugn på spelfronten. Dock avvaktar jag lite till men räknar med att komma tillbaka. När vet jag inte då jag just nu funderar på vilket upplägg jag ska ha för mitt spelande. På återhörande.
Ditt sug är känt i hela skåneland vid denna tidpunkten

Inte lirat något på hela sommaren, men kommit igång nu igen när ligorna drog igång.

Du vet vart du hittar mig.

Hoppas allt är ok.

/Luftis
luftis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 13:02   #63

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Luuuuuftis

Skickade precis ett PM till dig
Gammal 2012-09-20, 09:08   #64

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Då så. Då testar jag igen. Jag har tidigare spelat 1-10 U men kommer nu köra flatbet 10U. Ska bara förtydliga att summan icke motsvarar samma summa som tidigare. Dvs tidigare var 10U maxspel och det är det alltså inte längre.

Jag kommer denna igång inte ha möjlighet att motivera alla spel eller föra in dem i speldagboken. Men allt jag spelar kommer läggas i spreden.

Ogiltigt spel-ID: 1178594

CSKA har inlett serien bra och jag tror de går mot en riktigt bra säsong. Man väntar också på bla Ovechkin (Finns många sätt att stava dessa ryska namn) som blev klar inatt. Möter här minst sagt målglada Barys som är väldigt offensivt lagda. Tror på en hemmaseger här egentligen men jag ser en ännu större chans till att det blir minst 5 mål i matchen och väljer därför överspelet då det dessutom är en smula högre oddsmässigt och därmed värdemässigt. Spelet finns till 1.57 på BWIN men där är jag inte välkommen.

Ogiltigt spel-ID: 1178587

Det här spelet kan jag bara inte låta bli. Jag tycker oddset är för högt här. Metalist är ett gäng det svänger om och det brukar alltid bli mycket mål i deras matcher, inte minst i EL. Leverkusen bör få fina ytor framåt då Metalist brukar spela offensivt även på bortaplan.
befriamig (+5), Shell Peppe (+2), Altarath (+3)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-20 klockan 22:39.
Gammal 2012-09-20, 13:35   #65

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ove är klar för dynamo och inget annat men det påverkar inte spelet då han inte skulle spelat idag ändå. Men skäms kudden ska ändå fram för den blundern.
Gammal 2012-09-20, 13:36   #66

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1213
Standard

Citat:
Ove är klar för dynamo och inget annat men det påverkar inte spelet då han inte skulle spelat idag ändå. Men skäms kudden ska ändå fram för den blundern.
Men Datsyuk är klar för CSKA.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
Overplayer (+3)
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 19:32   #67

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Överspelet i CSKA ser inget vidare ut just nu och jag trodde CSKA skulle kunna producera fler mål än man gjort.

Hur som helst har jag hittat ett ytterligare ett par överspel till kvällens EL matcher. Har avvaktat då oddset varit nerspelat men som vanligt brukar det alltid krypa upp lite ju närmare match man kommer.

Ogiltigt spel-ID: 1180483

Det brukar svänga en del om Tottenham i EL då det inte är en turnering man prioriterar. Man verkar ställa upp med ett väldigt offensivt lag. Lazio kommer med en bra trupp och har hygglig bred så även om man vilar några spelare ställer man upp med bra lag.

Ogiltigt spel-ID: 1180485

Hannover gör massor av mål samtidigt som man släpper in en hel del mål. Ett fantastiskt överspelslag. Twente har en helt ok offensiv men defensiv är inget man prioriterar högt i holländska ligan och de holländska lagen brukar släppa in en hel del mål i europaspelet.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-20 klockan 22:39.
Gammal 2012-09-21, 23:08   #68

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Dagens spel gick vägen vilket var väldigt skönt efter den minst sagt trötta starten. Jag sitter lite illa till och har väldigt dåligt med tid. Därför kommer jag inte hinna motivera morgondagens spel. Kommer vara såhär lite till och från då det händer en hel del annat i mitt liv just nu. Hur som helst så ska jag försöka hålla liv i dagboken, men som jag nämnt tidigare kommer inte alla spel som läggs i spreden med här med motiveringar. Har helt enkelt inte tid. Jag vet också av erfarenhet att de lätt blir att man tröttnar om man känner sig tvingad att motivera allt man spelar.

Hur som helst här är morgondagens spel:

Ogiltigt spel-ID: 1183529

Ogiltigt spel-ID: 1183525

Ogiltigt spel-ID: 1183539

Ogiltigt spel-ID: 1183532

Ogiltigt spel-ID: 1183536

Ogiltigt spel-ID: 1183538

På förhand känns överspelet i Bolton matchen väldigt väldigt bra.

Kommer möjligen något mer spel i spreden imorgon om jag hinner kolla igenom kvällsutbudet ordentligt.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-22 klockan 18:13.
Gammal 2012-09-22, 18:15   #69

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Var bara tyskarna som jävlades idag...
Gammal 2012-09-22, 23:14   #70

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Nya tag imorgon. Jag är inte hemma just nu och har därför inte haft möjlighet att gå igenom morgondagens utbud helt. Dock har jag hittat några spel redan nu som jag gillar.

Ogiltigt spel-ID: 1186759

Två riktigt målglada lag i båda riktningarna. SKA är ett lag jag kommer spela mycket överspel på. Det har funkat bra hittills under inledningen av säsongen. Här bryter jag av mitt vanliga Ö 4.5 och väljer Ö 5 då jag ser stora förutsättningar för att den linan ska lösas. Båda lagen snittar klart över 5 mål per match och som jag nämnde tidigare är det målglatt både offensivt och defensivt för båda lagen.

Ogiltigt spel-ID: 1186748

Fjärde omgången och båda lagen har löst linan i sina 3 första matcher. Hannover är ett riktigt målglatt gäng denna säsong och jag tror inte EL äventyret i veckan behöver vara negativt sätt till antal mål i matchen.

Ogiltigt spel-ID: 1186761

Stabaek i stora ekonomiska problem spelar med en massa unga spelare från det egna ledet för att klara ekonomin. Det har visat sig vara positivt för målproduktionen, framförallt släpper de in massor med mål. Det gör även motståndarna vilket gör att jag tror båda lagen kommer bidra här.

Korta och något ofullständiga motiveringar men som sagt så är jag inte hemma och sitter vid en lånad dator.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-24 klockan 11:55.
Gammal 2012-09-23, 10:11   #71

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 623
Standard

Snygg lördag

Tyskar har en tendens att jävlas ibland.
luftis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 12:42   #72

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ja de har ju det
Gammal 2012-09-23, 13:35   #73

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Äntligen hemma igen. Fyller på med några spel till för dagen. Dock utan motiveringar då jag strax ska iväg igen

Ogiltigt spel-ID: 1188353

Ogiltigt spel-ID: 1188363

Ogiltigt spel-ID: 1188366

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-24 klockan 11:55.
Gammal 2012-09-23, 19:15   #74

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1189463

Detta är ett spel till på tisdag men jag lägger det redan nu då oddset redan börjar droppa på de flesta ställen. Karlovic har gått skadad en längre tid och gjorde ordentlig comeback denna vecka. Han visade upp ett helt ok spel och framförallt så fungerade serven. Matosevic hade en riktigt bra period tidigare iår men är nu totalt formlös och jag tror oddset kommer fortsätta sjunka.
Deejan10 (+2)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-26 klockan 14:14.
Gammal 2012-09-24, 12:21   #75

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Söndagen blev inte någon bra dag, men kunde varit än värre då jag fick några sena mål med mig. Mest besviken är jag över att KHL spelet inte gick. Var det spel som kändes allra bäst igår. Dock bevisar det bara att jag gynnas av att spela flat.

Nya tag idag och jag har hittat några spel jag gillar. Blir korta motiveringar idag

Ogiltigt spel-ID: 1190376

Kanske får äta upp detta men känns som om GAIS gett upp säsongen. De har förlorat sina 4 senaste bortamatcher med minst 2 mål. Göteborgs säsong imponerar nog inte ens på Milds fru men de har sätt bättre ut nu på slutet och här känns det som att siffrorna kan rinna iväg.

Ogiltigt spel-ID: 1189500

Dagens publicbet? Känns som att alla spelar den idag så det mesta är väl redan sagt. Ser ut som att Esbjerg kommer spela i Div1 igen nästa säsong. De har överraskat mig i år då det brukar bli mycket mer mål när de är inblandade. Klar fördel hemmalaget.

Ogiltigt spel-ID: 1189517

Två målglada lag. Framförallt Blackpool brukar det svänga om. Förväntar mig ett ordentligt kalas.

Ogiltigt spel-ID: 1190371

MFF måste gå för segern för att gå upp på samma poäng som Röven och laget med alla spelmissbrukare - Ellos. HIF kan spela avslappnat. En hel del rivalitet så lär bli mycket känslor. Inte ovanligt att dessa möten blir målrika och nu är förutsättningarna väldigt goda.

Ogiltigt spel-ID: 1190379

Baltimore jagar slutspelsplats. Toronto har inget att spela för och har 2-8 i W/L i sina 10 senaste. Balitmore bra hemma Toronto tvivelaktiga som bäst borta. Pitcherfördel även den hos Baltimore. Det mesta talar för hemmaseger helt enkelt.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-25 klockan 01:26.
Gammal 2012-09-26, 22:04   #76

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Riktigt skönt med en bra spelkväll efter några halvdana dagar. Återkommer med spel till imorgon lite senare.
Gammal 2012-09-26, 23:12   #77

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ett nattspel och några spel till morgondagen med korta motiveringar:

Ogiltigt spel-ID: 1195884

Baltimore jagar slutspel och detta är 4,e mötet i denna serie. Baltimore vann första men har sedan förlorat två raka. Nu tror jag de tar sig i kragen. Toronto har egentligen inget att spela för och deras pitcher för natten har usel form med en ERA över 7 i sina 4 senaste matcher.

Ogiltigt spel-ID: 1195524

Två stora favoriter i morgondagens tennis som jag tror vinner ganska komfortabelt. Ska vara klasskillnad och jag skulle bli förvånad om de inte löser en seger. Finns inte så mycket mer att säga om spelet.

Ogiltigt spel-ID: 1195969

Fortsätter spela över i SKA.Petersburgs matcher. Man har en riktigt bra offensiv och fortsätter läcka bakåt. Salavat var förra säsongen en kassako vad gällde överspel. Man har iår inte samma offensiv och har därav inte levererat lika mycket målkalas. Men här kommer man få massor med lägen och jag tror på en hel del mål i båda riktningarna.

Ogiltigt spel-ID: 1195965

Här tycker jag oddset är en smula högt. Trelleborg har underpresterat denna säsong och inte alls visat upp vad man egentligen kan men det har blivit massor med mål i deras matcher. Umeå är alltid målrika hemma och det brukar bli mycket mål när lagen möts. Bör bli mål i båda riktningarna här.

Ogiltigt spel-ID: 1195967

Elitserien är en underspelsliga men det här överspelet kan jag inte låta bli. När MODO varit hemmalag har deras 12 senaste möten gått över linan. MODO är ett av få lag som såväl förra säsongen som denna säsongen är ett överspelslag. Det finns inget som tyder på att trenden mellan dessa lag ska brytas i morgon.

Ogiltigt spel-ID: 1195978

Kopitar har anslutit till Mora och visat att han är alldeles för bra för hockeyallsvenskan. Han gjorde 4 poäng i senaste matchen och visade klass. Det svänger som vanligt om Mora och det blir allt som oftast överspel när de är igång. Karlskoga har i sina två bortamatcher denna säsong gått över linan. Tror på en fartfylld match med många mål. Jag tror också på en hemmaseger men ser högre värde i överspelet.

Kan komma något mer spel under morgondagen.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-27 klockan 21:10.
Gammal 2012-09-27, 21:12   #78

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Elitserien visar sig från sin fula sida igen. MODO har 3-1 inför sista perioden. HV tar ut målvakten med 2:17 kvar...

Den serien är en låååång underfest
Gammal 2012-09-28, 22:15   #79

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Lördag imorgon och utbudet är för mig som överspelare enormt. Har bantat bort massor av spel men fick ändå fram en väldigt stor mängd. Kommer inte motivera allt här då det skulle ta en evighet. Men om någon mot förmodan vill ha en motivering till något/några spel så säg bara till så löser jag det

Ogiltigt spel-ID: 1200214

Ogiltigt spel-ID: 1200163

Ogiltigt spel-ID: 1200211

Ogiltigt spel-ID: 1200216

Ogiltigt spel-ID: 1200219

Ogiltigt spel-ID: 1200222

Ogiltigt spel-ID: 1200223

Ogiltigt spel-ID: 1200237

Ogiltigt spel-ID: 1200193

Ogiltigt spel-ID: 1200182

Ogiltigt spel-ID: 1200169

Senast redigerad av Overplayer den 2012-09-29 klockan 21:50.
Gammal 2012-09-28, 22:40   #80

Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Egentligen borde vi slå våra kulor ihop, ge dom till nån utomstående och be denne satsa hela beloppet på exakt 5 mål i Leksand-Mora !
Overplayer (+2)
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 22:52   #81

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Egentligen borde vi slå våra kulor ihop, ge dom till nån utomstående och be denne satsa hela beloppet på exakt 5 mål i Leksand-Mora !

hehe såg nu att du hade spelat det förbjudna (som jag vägrar nämna i denna speldagbok )

Den som lever får se. Brukar inte vara målkalas när lagen möts men jag tycker att framförallt Mora är mycket mer offensivt balanserat denna säsong och båda lagen har haft jobbigt bakåt. Såg värde i oddset. Men går matchen ***** så har jag iallafall försökt bidra till en bättre värld med mitt överspel

slapshot (+1)
Gammal 2012-09-28, 22:55   #82

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Lite tur med överspelet i Spanien (Real Madrid B). Självmål på övertid. Var rena stormen och knappt en ordentlig gräsmatta de spelade på. Inte de bästa förutsättningarna men gick vägen den här gången.
Gammal 2012-09-29, 21:51   #83

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Lördag imorgon och utbudet är för mig som överspelare enormt. Har bantat bort massor av spel men fick ändå fram en väldigt stor mängd. Kommer inte motivera allt här då det skulle ta en evighet. Men om någon mot förmodan vill ha en motivering till något/några spel så säg bara till så löser jag det

Ogiltigt spel-ID: 1200214

Ogiltigt spel-ID: 1200163

Ogiltigt spel-ID: 1200211

Ogiltigt spel-ID: 1200216

Ogiltigt spel-ID: 1200219

Ogiltigt spel-ID: 1200222

Ogiltigt spel-ID: 1200223

Ogiltigt spel-ID: 1200237

Ogiltigt spel-ID: 1200193

Ogiltigt spel-ID: 1200182

Ogiltigt spel-ID: 1200169

Dagen startade bra men avslutades sämre. Hade lite stolpe in med överspelen i England men fick tillbaka det på överspelet i Danmark och i Spanien.
Gammal 2012-10-01, 19:35   #84

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

September månad är slut och några månader med vidrigt underspelsväder väntar.

Hur som helst så hade jag tänkt försöka sammanfatta mitt spelande efter varje månad. Mest för min egen skull. Alltid skönt att kunna titta tillbaka på en grön månad om man haft en lång dålig period. Nu blir ju September inte hela månaden då jag startade om mitt i månaden men kör ändå.

September:

Antal spel: 66
Omsätt: 660U
Träff: 62.12 %
Medelodds: 1.83
ROI: 111.28 %
Units: + 74.45

Jag är relativt nöjd. Dock har jag haft lite problem med hockeyn där jag inte riktigt hittat rätt än. Det vänder förhoppningsvis under kommande månad.
Soap (+5)
Gammal 2012-10-02, 23:26   #85

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Speldagen hade blivit riktigt bra om det blivit 1 mål till i Millwall matchen, men det ville sig inte.

Hur som helst så fokuserar jag främst på hockey imorgon. Finns ett gäng spel i spreaden men lyfter fram två spel här som jag gillar lite mer.

Ogiltigt spel-ID: 1210663

SKA verkar ha kommit igång ordentligt och öser in mål. Man har dessutom en del problem defensivt och släpper även in en hel del mål. Nu möter man ett målglatt gäng som gör en hel del mål men framförallt släpper in mycket mål. Brukar bli målrikt när dessa lag möts och båda lagen har denna säsong snittat över linan.

Ogiltigt spel-ID: 1210672

Örebro och Mora. Två lag där det brukar bli målkalas. Båda lagen snittar över linan om man ser över säsongsinledningen. Örebro är riktigt vassa framåt men har hittills denna säsong haft stora problem med målvaktsspelet. Stefan Riddewall har en bit upp för att nå sin fars standard. Mora har, som alla vid det här laget vet, förstärkt med Kopitar. En spelare som är alldeles för bra för hockeyallsvenskan. Mora öser in mål i båda riktningarna denna säsong. Tycker det mesta talar för ett kalas.

Övriga spel:

Ogiltigt spel-ID: 1210677

Ogiltigt spel-ID: 1210688

Ogiltigt spel-ID: 1210665

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-03 klockan 22:26.
Gammal 2012-10-03, 20:06   #86

Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

3-3 i Oskarshamn efter knappt halva matchen, gladhockeyn fortsätter

EDIT: 5 mål i Mora på några byten, ser bra ut det med!

Senast redigerad av slapshot den 2012-10-03 klockan 20:12.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-03, 22:25   #87

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
3-3 i Oskarshamn efter knappt halva matchen, gladhockeyn fortsätter

EDIT: 5 mål i Mora på några byten, ser bra ut det med!
Japp den allsvenska hockeyn räddade upp den usla eftermiddagen med KHL spelen, alltid något.
Gammal 2012-10-03, 22:28   #88

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Speldagen hade blivit riktigt bra om det blivit 1 mål till i Millwall matchen, men det ville sig inte.

Hur som helst så fokuserar jag främst på hockey imorgon. Finns ett gäng spel i spreaden men lyfter fram två spel här som jag gillar lite mer.

Ogiltigt spel-ID: 1210663

SKA verkar ha kommit igång ordentligt och öser in mål. Man har dessutom en del problem defensivt och släpper även in en hel del mål. Nu möter man ett målglatt gäng som gör en hel del mål men framförallt släpper in mycket mål. Brukar bli målrikt när dessa lag möts och båda lagen har denna säsong snittat över linan.

Ogiltigt spel-ID: 1210672

Örebro och Mora. Två lag där det brukar bli målkalas. Båda lagen snittar över linan om man ser över säsongsinledningen. Örebro är riktigt vassa framåt men har hittills denna säsong haft stora problem med målvaktsspelet. Stefan Riddewall har en bit upp för att nå sin fars standard. Mora har, som alla vid det här laget vet, förstärkt med Kopitar. En spelare som är alldeles för bra för hockeyallsvenskan. Mora öser in mål i båda riktningarna denna säsong. Tycker det mesta talar för ett kalas.

Övriga spel:

Ogiltigt spel-ID: 1210677

Ogiltigt spel-ID: 1210688

Ogiltigt spel-ID: 1210665

Var helt fel ute med spelen i KHL. SKA Petersburg matchen stod 2-1 efter första perioden men sedan tog det tvärstopp. Kazanmatchen var en riktigt målnål historia och där var jag helt fel ute. Hockey Allsvenskan räddade dock upp det något och kvällen slutade med ett litet plus.
Gammal 2012-10-06, 10:54   #89

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Lördag idag och ett stort utbud. Har lite dåligt med tid idag så hinner inte motivera alla spel. Dock kommer jag motivera ett av spelen då det är ett spel i franska div3 och skiljer sig lite från mainstream utbudet.

Ogiltigt spel-ID: 1216562

Epinal är ett lag som jag förra säsongen spelade Ö 2.5 på i varje omgång den första halvan av säsongen. De gick över varenda omgång de 10-12 första omgångarna innan det planade ut. Denna säsong har det inte alls sätt lika bra ut vad gäller överspelen. Man har 3 över och 7 under. Det som ändå gör detta spel intressant är att man möter Créteil som går som tåget just nu. Man leder ligan och öser in mål. Bortalaget har denna säsong spelat 10 matcher, 8 av dessa har gått över linan. Lagets 6 senaste matcher har gått över linan och lagets samtliga bortamatcher denna säsong har gått över linan. Jag tror Epinal kommer öka på sin överspelsstatistik ju längre säsongen lider och här har man minst sagt chansen till det. Deras motståndare är riktigt offensiva och gör inte bara mycket mål utan släpper in många med. Oddset är för högt och jag testar. När lagen möttes förra säsongen med Epinal som hemmalag slutade matchen 5-1.

Övriga spel idag:

Ogiltigt spel-ID: 1216542

Ogiltigt spel-ID: 1216545

Ogiltigt spel-ID: 1216546

Ogiltigt spel-ID: 1216549

Ogiltigt spel-ID: 1216575

Ogiltigt spel-ID: 1216531

Ogiltigt spel-ID: 1216589

Ogiltigt spel-ID: 1216543

EDIT: Lägger till ett spel till

Ogiltigt spel-ID: 1219156

Har även spelat Ö 2.5 mellan Southampton och Fulham redan nu till morgondagen då oddset sjunker.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-06 klockan 22:01.
Gammal 2012-10-06, 21:34   #90

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ser ut att bli ett litet plus idag. Mest nöjd är jag med att spelet i franska div3 som jag lyfte fram gick vägen. Mest missnöjd är jag med det sista spelet jag la (Valladolid). Borde aldrig spelat det.

Men litet så helt ok totalt sätt.
Gammal 2012-10-06, 23:07   #91

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Vet inte om det är någon som läser denna dagbok numera?

Hur som helst så kommer här några spel till morgondagen. Precis som jag gjorde med lördagens spel kommer jag välja att lyfta fram ett av spelen med en motivering. Väljer även denna gång det spel som kanske sticker ut lite från "huvudutbudet".

Ogiltigt spel-ID: 1219696

Två bottenlag som möts i danska div1. Men jag tycker det är ganska stor skillnad på lagen. Köge har varit lite av ett jojo-lag och gått mellan högstaserien och div1 de senaste säsongerna. Nu ligger man helt plötsligt risigt till i Div1. Dock verkar det som att man har kommit igång och Köge har vunnit sina två senaste matcher ganska övertygande. Vinsterna har kommit mot lag som är klart bättre än söndagens motståndare - AB Copenhagen. AB brukar ligga i de nedre regionerna i Div1 så detta är lite av ett normaltillstånd för dem. Jag tycker oddset sitter snett här och att Köge borde vara favoriter. Mycket bra odds även på PK (DNB) spelet och väljer därför att testa detta.

Övriga spel imorgon söndag:

Ogiltigt spel-ID: 1216309

Ogiltigt spel-ID: 1219727

Ogiltigt spel-ID: 1219705

Ogiltigt spel-ID: 1219694

Ogiltigt spel-ID: 1219722

Ogiltigt spel-ID: 1219699

Kommer säkerligen fylla på med något mer under morgondagen.

EDIT:

Ogiltigt spel-ID: 1220876

hultmaniac (+5), Alleh (+5), drughen (+1), Akabodil (+1)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-07 klockan 23:17. Anledning: Lägger till fler spel
Gammal 2012-10-07, 10:55   #92

Greven13s avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 606

Standard

Både dagboken och spreaden följs! Keep up the good work! Intressant.
Overplayer (+3)
Greven13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 13:52   #93

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Då var det ett gäng som tittar in iallafall. Var mest nyfiken då det ibland är ganska "dött" härinne. Iofs även från min sida.

La precis till ett fakirspel till. Överspel i Llodra - Schepper. Kort spelstopp men tycker oddset är alldeles för högt. Båda har servat väldigt bra denna vecka.
flip-flop (+2)
Gammal 2012-10-07, 17:02   #94

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Köge vann med 2-0

Märklig oddsrörelse i den matchen. Köge gick upp kraftigt i odds någon timme innan matchstart. Fanns till närmare 3ggr för rak seger och en bit över 2ggr på PK spelet innan matchstart. Trodde oddset skulle sjunka, men men ska inte klaga
Gammal 2012-10-07, 23:19   #95

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Vet inte om det är någon som läser denna dagbok numera?

Hur som helst så kommer här några spel till morgondagen. Precis som jag gjorde med lördagens spel kommer jag välja att lyfta fram ett av spelen med en motivering. Väljer även denna gång det spel som kanske sticker ut lite från "huvudutbudet".

Ogiltigt spel-ID: 1219696

Två bottenlag som möts i danska div1. Men jag tycker det är ganska stor skillnad på lagen. Köge har varit lite av ett jojo-lag och gått mellan högstaserien och div1 de senaste säsongerna. Nu ligger man helt plötsligt risigt till i Div1. Dock verkar det som att man har kommit igång och Köge har vunnit sina två senaste matcher ganska övertygande. Vinsterna har kommit mot lag som är klart bättre än söndagens motståndare - AB Copenhagen. AB brukar ligga i de nedre regionerna i Div1 så detta är lite av ett normaltillstånd för dem. Jag tycker oddset sitter snett här och att Köge borde vara favoriter. Mycket bra odds även på PK (DNB) spelet och väljer därför att testa detta.

Övriga spel imorgon söndag:

Ogiltigt spel-ID: 1216309

Ogiltigt spel-ID: 1219727

Ogiltigt spel-ID: 1219705

Ogiltigt spel-ID: 1219694

Ogiltigt spel-ID: 1219722

Ogiltigt spel-ID: 1219699

Kommer säkerligen fylla på med något mer under morgondagen.

EDIT:

Ogiltigt spel-ID: 1220876

Blev en helt ok speldag till sist med 6/8. Dock är jag lite småsur över Hannover - Dortmund. Helt otroligt att inte den matchen gick över. Sällan man ser så många klara målchanser som missas. Dessvärre även ett bortdömt mål som var väldigt tveksamt samt en solklar straff som Dortumd blev blåsta på i slutet av övertiden. Men total sätt en bra speldag.
Oscar (+5), Soap (+1)
Gammal 2012-10-08, 00:41   #96

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2238

Standard

Vill också bara meddela att dagboken följs. Är en av dessa smygare som tyst tar del av information och tips utan att bidra själv... Förlåt
Overplayer (+2)
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 09:23   #97

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejmike Visa inlägg
Vill också bara meddela att dagboken följs. Är en av dessa smygare som tyst tar del av information och tips utan att bidra själv... Förlåt
hehe
Gammal 2012-10-08, 09:30   #98

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Har en ganska stökig period framför mig nu. Mycket jobb och de 4 närmsta helgerna är i princip helt uppbokade. Så kommer sannolikt bli en smula mindre spel under en period. Men det får framtiden utvisa. Byter jobb i slutet av året och det är mycket som ska lösas innan det samtidigt som mitt nya jobb kommer smygstarta innan jag avslutar mitt gamla.

Hur som helst blir det bara ett spel idag.

Ogiltigt spel-ID: 1222187

Real Madrid B är ett lag som jag kommer ha ögonen på denna säsong. Man är nya i den spanska andra divisionen och det är ett lag det svänger om. Man har hittills denna säsong spelat 7 matcher, 6 av dessa matcher har gått över linan. Jag spelade över i deras senaste match och spelet gick in tack vare ett helt bisarrt självmål av just Real Madrid på övertid. Dagens motståndare Hercules har 3/4 i Ö/U denna säsong. Kanske inte så imponerande men man har gått över linan i alla sina 3 hemmamatcher denna säsong. Tycker oddset är en lite högt och testar.
Oscar (+10)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-08 klockan 22:23.
Gammal 2012-10-08, 17:23   #99

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Har denna i min kanske spelas bank så jag hoppas du har rätt Overplayer.
BOL och hoppas på minst 2 mål redan innan HT
Overplayer (+2)
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 22:08   #100

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Det löste sig fint för oss båda
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 22:24   #101

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Har en ganska stökig period framför mig nu. Mycket jobb och de 4 närmsta helgerna är i princip helt uppbokade. Så kommer sannolikt bli en smula mindre spel under en period. Men det får framtiden utvisa. Byter jobb i slutet av året och det är mycket som ska lösas innan det samtidigt som mitt nya jobb kommer smygstarta innan jag avslutar mitt gamla.

Hur som helst blir det bara ett spel idag.

Ogiltigt spel-ID: 1222187

Real Madrid B är ett lag som jag kommer ha ögonen på denna säsong. Man är nya i den spanska andra divisionen och det är ett lag det svänger om. Man har hittills denna säsong spelat 7 matcher, 6 av dessa matcher har gått över linan. Jag spelade över i deras senaste match och spelet gick in tack vare ett helt bisarrt självmål av just Real Madrid på övertid. Dagens motståndare Hercules har 3/4 i Ö/U denna säsong. Kanske inte så imponerande men man har gått över linan i alla sina 3 hemmamatcher denna säsong. Tycker oddset är en lite högt och testar.

Klart i HT. Det tackar vi för
Soap (+2), Golddigger (+2), lordagspippi (+4), Greven13 (+10)
Gammal 2012-10-08, 22:26   #102

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrGerrard Visa inlägg
Det löste sig fint för oss båda
Alltid tacksamt med samarbetsvilliga lag
Gammal 2012-10-08, 23:14   #103

lordagspippis avatar

Standard

Fan vad fint! Btw din avatar sitter också som en fet tavla i min lya
Gammal 2012-10-09, 20:06   #104

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Landslagsuppehåll i fotbollen och det är någonting jag inte gillar alls ur spelsynpunkt. Men finns inte så mycket jag kan göra åt det. Dagen enda spel är igång sedan ett tag tillbaka. Vänder blicken mot morgondagen där jag hittat några intressanta tennisspel.

Ogiltigt spel-ID: 1225084

Nishikori är i riktigt fin form igen om vann förra veckans ATP turnering i Japan. Han har en hög högsta nivå men kan blanda och ge en hel del. Querrey var tillbaka häromveckan efter ganska lång frånvaro. Han är väldigt stabil på hardcourt där hans fina serve brukar ge honom bra utdelning. Hans spel har sett helt ok ut sedan han kom tillbaka. Tycker det här känns som en match som bör kan bli ganska lång. Querrey med bra utdelning i Serven och Nishikori i bra form.

Ogiltigt spel-ID: 1225184

Baghdatis är en annan spelare som verkar ha hittat formen. Han gick till final i förra veckan där han fick storstryk av Nishikori. Baghdatis är en spelare jag gillar men han är ofta väldigt ojämn och hans nivå kan skifta fram och tillbaka i matcherna. Nu verkar det som att formen är god vilket bör göra att bottennappen blir färre. Raonic lever på sin serve som tillhör en av de absolut bästa i världen. Här tror jag återigen på en lång match. Spelarna har möts 2 ggr tidigare och båda mötena har slutat med överspel och 3 set. Raonic såg inte ut att vara på topp i sitt möte med Matosevic men klarade sig tack vare att serven fungerade. Tycker detta talar ännu mer för överspelet.

omwttm (+5)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-10 klockan 14:00.
Gammal 2012-10-10, 13:00   #105

omwttms avatar

Sharp$: 1219
Standard

Tennisen gick ju kanon!

Lycka till med nya jobbet, hoppas du kommer ha forsatt med tid till rekandet även då
Overplayer (+3)
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 14:02   #106

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Landslagsuppehåll i fotbollen och det är någonting jag inte gillar alls ur spelsynpunkt. Men finns inte så mycket jag kan göra åt det. Dagen enda spel är igång sedan ett tag tillbaka. Vänder blicken mot morgondagen där jag hittat några intressanta tennisspel.

Ogiltigt spel-ID: 1225084

Nishikori är i riktigt fin form igen om vann förra veckans ATP turnering i Japan. Han har en hög högsta nivå men kan blanda och ge en hel del. Querrey var tillbaka häromveckan efter ganska lång frånvaro. Han är väldigt stabil på hardcourt där hans fina serve brukar ge honom bra utdelning. Hans spel har sett helt ok ut sedan han kom tillbaka. Tycker det här känns som en match som bör kan bli ganska lång. Querrey med bra utdelning i Serven och Nishikori i bra form.

Ogiltigt spel-ID: 1225184

Baghdatis är en annan spelare som verkar ha hittat formen. Han gick till final i förra veckan där han fick storstryk av Nishikori. Baghdatis är en spelare jag gillar men han är ofta väldigt ojämn och hans nivå kan skifta fram och tillbaka i matcherna. Nu verkar det som att formen är god vilket bör göra att bottennappen blir färre. Raonic lever på sin serve som tillhör en av de absolut bästa i världen. Här tror jag återigen på en lång match. Spelarna har möts 2 ggr tidigare och båda mötena har slutat med överspel och 3 set. Raonic såg inte ut att vara på topp i sitt möte med Matosevic men klarade sig tack vare att serven fungerade. Tycker detta talar ännu mer för överspelet.

Gick ju vägen det där
Alltid skönt att börja dagen med lyckade överspel.
Greven13 (+10)
Gammal 2012-10-10, 14:04   #107

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av omwttm Visa inlägg
Tennisen gick ju kanon!

Lycka till med nya jobbet, hoppas du kommer ha forsatt med tid till rekandet även då
Tack. Jo det hoppas jag med
Gammal 2012-10-10, 14:37   #108

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Jag rullar vidare. Två nya spel med mycket korta motiveringar.

Ogiltigt spel-ID: 1226332

Gillar oddset här. Örebro öser in mål både framåt och bakåt. Man har haft ett uselt målvaktsspel denna säsong samtidigt som offensiven är riktigt bra. Idag saknar man några defensiva pjäser och det lär inte hjälpa försvarsspelet. Djurgården lär få en kick av att Landeskog ska spela. Spelar bara Örebro som man gjort tidigare denna säsong (vilket det inte finns något som talar emot) så kommer det med mycket stor sannolikhet bli mycket mål i denna match.

Ogiltigt spel-ID: 1226330

Här förstår jag inte oddssättningen alls. Jag tycker Cilic står alldeles för högt och undrar om jag missat något?
Verdasco må ha spelat lite bättre de senaste veckorna men håller inte alls samma nivå längre. Cilic tillhör topp 10 i världen och bör enligt mig vara en klart större favorit vilket gör att jag måste testa.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-11 klockan 18:46.
Gammal 2012-10-10, 16:44   #109

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 243
Standard

Ryggar nog överspelet på Djurgården - Örebro
Overplayer (+2)
tomtefar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 21:40   #110

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Hockeyn gick inget vidare
Gammal 2012-10-11, 18:48   #111

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Jag rullar vidare. Två nya spel med mycket korta motiveringar.

Ogiltigt spel-ID: 1226332

Gillar oddset här. Örebro öser in mål både framåt och bakåt. Man har haft ett uselt målvaktsspel denna säsong samtidigt som offensiven är riktigt bra. Idag saknar man några defensiva pjäser och det lär inte hjälpa försvarsspelet. Djurgården lär få en kick av att Landeskog ska spela. Spelar bara Örebro som man gjort tidigare denna säsong (vilket det inte finns något som talar emot) så kommer det med mycket stor sannolikhet bli mycket mål i denna match.

Ogiltigt spel-ID: 1226330

Här förstår jag inte oddssättningen alls. Jag tycker Cilic står alldeles för högt och undrar om jag missat något?
Verdasco må ha spelat lite bättre de senaste veckorna men håller inte alls samma nivå längre. Cilic tillhör topp 10 i världen och bör enligt mig vara en klart större favorit vilket gör att jag måste testa.
Hockeyn gick inte alls igår. Cilic fixade dock seger. Blev lite fundersam då oddset i den matchen pendlade fram och tillbaka på ett märkligt sätt.
Jolt92 (+1)
Gammal 2012-10-11, 20:45   #112

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Morgondagens utbud (Fredag) ser en smula bättre ut. Jag har dock väldigt svårt för att hitta rätt när det handlar om landskampsspel och kommer förmodligen hålla mig ganska passiv där-Dock har jag hittat några spel till imorgon redan nu. Kommer säkerligen fler senare ikväll eller under morgondagen:

Ogiltigt spel-ID: 1228376

Berdych är en spelare jag gillar skarpt. Han har en otroligt hög högsta nivå och är väl egentligen den som kan hota topp 3 i världen när de spelar bra. Nu är Berdych inte i bästa form och det innebär att han släpper till en hel del som han inte skulle gjort annars. Här ser jag det dock som en fördel. Han möter Tsonga som är lite av en expert på att släppa ifrån sig onödiga poäng. Känslan är att den här matchen mycket väl kan bli lång då Berdych inte övertygat och spelat längre matcher än han behövt om han varit i riktigt bra form under den senaste tiden samtidigt som Tsonga inte är en spelare som vinner eller förlorar med stora siffror när han möter bra motstånd.

Ogiltigt spel-ID: 1228357

Två målglada lag denna säsong. Båda har snittat klart över linan denna säsong och jag tycker oddset är för högt. Målen i deras matcher har kommit både offensivt och defensivt vilket såklart är en stor fördel. Finns även värde i Ö 5 men väljer Ö 4.5 här.

Ogiltigt spel-ID: 1228386

Två målglada lag. Irland går allt som oftast över linan när de spelar hemma. Tyskland går allt som oftast över linan var de än spelar. Anser inte heller att detta spel är avhängt på att Irland gör mål även om det är sannolikt.

Korta och halvdana motiveringar men sitter lite illa till just nu.

EDIT:

Blir ett spel till idag:

Ogiltigt spel-ID: 1229267

Oskarshamn har inlett denna säsong riktigt bra. Jag tycker laget är klart bättre än ifjol och nyförvärven håller högre klass än de spelare som fått lämna. Nu är man inte riktigt lika bra som tabellen visar och kommer säkerligen sjunka något men man bör inte ha några problem att kunna lösa en playoff plats till slut. Även om man inte håller topp 4 nivå i hockeyallsvenskan så tampas man med lagen strax under toppskiktet. Hittills denna säsong så har Oskarshamn haft en otrolig utdelning på sina chanser. Det är sällan ett lag har så hög procent på sina skott. Detta kommer givetvis inte hålla hela säsongen men här har man en bra chans att hålla statsen. I laget är det endast Uotila som saknas pga avstängning.

Almtuna går en jobbig säsong till mötes. Man har helt enkelt inte den kvalitén som krävs. Även om man till sist kan klara sig kvar då lag som Asplöven och Karlskrona håller en lägre nivå. I laget saknas fortfarande Sandberg som jag ser som deras bästa back. I många matcher har laget hängt med målmässigt men till sist förlorat. En hel del av det förklaras med mycket bra målvaktsspel från Joel Lassinantti. Nu är han egentligen andrahandsvalet i laget men eftersom Hamberg (som i vanliga fall är förstamålis) gått skadad har Lassinantti stått alla matcher hittills. Nu är Hamberg tillbaka och kommer stå ikväll. Klubben säger att han fortfarande känner av skadan men att den inte ska påverka allt för mycket. Lassinantti uppges vara sliten och i behov av vila. Hamberg har varit borta under en längre period och jag tror inte detta är till någon fördel för laget. Den ända vettiga förklaringen till målvaktsbytet är för mig att Lassinantti är ordentligt sliten och behöver vila och att man därför väljer Hamberg trotts att han fortfarande känner av sin skada.

Tycker målvaktsbytet Almtuna göra talar än mer för Oskarshamn. Oddset för HCP spelet är tilltalande för mig och jag väljer att testa spel. Oskarshamn besitter en högre grundkapacitet än Almtuna och dagens förutsättningar gör det inte sämre.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-12 klockan 22:03.
Gammal 2012-10-12, 09:47   #113

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Missade överspelet i tennisen med 1 gem. Men största anledningen var att Tsonga inte var helt kry och tog flera medical timeouts. Han såg allt annat än 100%ig ut vilket tyvärr kostade ett par nävar Units. :(
Gammal 2012-10-12, 10:34   #114

Selan92s avatar

Sharp$: 1068
Standard

Riktigt oflyt där, såg större delen av matchen och kändes som att det lika gärna kunde ha blivit ett avgörande set. Bara hoppas dom andra matcherna går in kommer det några fler spel under dagen mån tro?
Overplayer (+2)
Selan92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 13:04   #115

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Selan92 Visa inlägg
Riktigt oflyt där, såg större delen av matchen och kändes som att det lika gärna kunde ha blivit ett avgörande set. Bara hoppas dom andra matcherna går in kommer det några fler spel under dagen mån tro?
La precis till ett spel till. Finns i inlägget lite längre upp med motivering (Oskarshamn -1.5). Men blir antagligen inga fler spel idag om jag inte får en snilleblixt. Har väldigt svårt för att hitta spelvärde i landskampsspel. Idag tycker jag dessutom att det ser väldigt svårt ut med väldigt stora favoriter och helt jämna matcher.
Gammal 2012-10-12, 13:11   #116

Selan92s avatar

Standard

bra rek, tror absolut oskarhamn fixar 2 målsvinst idag men det jag ororar mig lite över är att almtuna har spelat ganska jämt mot de bättre lagen och spelat uddamålsförluster sen är hamberg en grym målvakt som vann många matcher åt laget förra året men som sagt att komma tillbaka från skada gör han förmodligen lite ringrostig så jag ryggar där
Gammal 2012-10-12, 13:41   #117

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
bra rek, tror absolut oskarhamn fixar 2 målsvinst idag men det jag ororar mig lite över är att almtuna har spelat ganska jämt mot de bättre lagen och spelat uddamålsförluster sen är hamberg en grym målvakt som vann många matcher åt laget förra året men som sagt att komma tillbaka från skada gör han förmodligen lite ringrostig så jag ryggar där
Japp men Lassi som stått har varit en stor orsak till att de hängt med så bra i matcherna. Mycket möjligt att Hamberg gör en bra match men det innebär egentligen bara att de kommer ha fortsatt bra målvaktsspel och det ingen direkt fördel mot tidigare. Min tanke är precis som du skriver att Hamberg borde vara lite ringrostig samtidigt som han känner av sin ljumskskada vilket inte kan vara någon fördel. Men den som lever får se.

BOL till oss båda
Gammal 2012-10-12, 22:04   #118

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Morgondagens utbud (Fredag) ser en smula bättre ut. Jag har dock väldigt svårt för att hitta rätt när det handlar om landskampsspel och kommer förmodligen hålla mig ganska passiv där-Dock har jag hittat några spel till imorgon redan nu. Kommer säkerligen fler senare ikväll eller under morgondagen:

Ogiltigt spel-ID: 1228376

Berdych är en spelare jag gillar skarpt. Han har en otroligt hög högsta nivå och är väl egentligen den som kan hota topp 3 i världen när de spelar bra. Nu är Berdych inte i bästa form och det innebär att han släpper till en hel del som han inte skulle gjort annars. Här ser jag det dock som en fördel. Han möter Tsonga som är lite av en expert på att släppa ifrån sig onödiga poäng. Känslan är att den här matchen mycket väl kan bli lång då Berdych inte övertygat och spelat längre matcher än han behövt om han varit i riktigt bra form under den senaste tiden samtidigt som Tsonga inte är en spelare som vinner eller förlorar med stora siffror när han möter bra motstånd.

Ogiltigt spel-ID: 1228357

Två målglada lag denna säsong. Båda har snittat klart över linan denna säsong och jag tycker oddset är för högt. Målen i deras matcher har kommit både offensivt och defensivt vilket såklart är en stor fördel. Finns även värde i Ö 5 men väljer Ö 4.5 här.

Ogiltigt spel-ID: 1228386

Två målglada lag. Irland går allt som oftast över linan när de spelar hemma. Tyskland går allt som oftast över linan var de än spelar. Anser inte heller att detta spel är avhängt på att Irland gör mål även om det är sannolikt.

Korta och halvdana motiveringar men sitter lite illa till just nu.

EDIT:

Blir ett spel till idag:

Ogiltigt spel-ID: 1229267

Oskarshamn har inlett denna säsong riktigt bra. Jag tycker laget är klart bättre än ifjol och nyförvärven håller högre klass än de spelare som fått lämna. Nu är man inte riktigt lika bra som tabellen visar och kommer säkerligen sjunka något men man bör inte ha några problem att kunna lösa en playoff plats till slut. Även om man inte håller topp 4 nivå i hockeyallsvenskan så tampas man med lagen strax under toppskiktet. Hittills denna säsong så har Oskarshamn haft en otrolig utdelning på sina chanser. Det är sällan ett lag har så hög procent på sina skott. Detta kommer givetvis inte hålla hela säsongen men här har man en bra chans att hålla statsen. I laget är det endast Uotila som saknas pga avstängning.

Almtuna går en jobbig säsong till mötes. Man har helt enkelt inte den kvalitén som krävs. Även om man till sist kan klara sig kvar då lag som Asplöven och Karlskrona håller en lägre nivå. I laget saknas fortfarande Sandberg som jag ser som deras bästa back. I många matcher har laget hängt med målmässigt men till sist förlorat. En hel del av det förklaras med mycket bra målvaktsspel från Joel Lassinantti. Nu är han egentligen andrahandsvalet i laget men eftersom Hamberg (som i vanliga fall är förstamålis) gått skadad har Lassinantti stått alla matcher hittills. Nu är Hamberg tillbaka och kommer stå ikväll. Klubben säger att han fortfarande känner av skadan men att den inte ska påverka allt för mycket. Lassinantti uppges vara sliten och i behov av vila. Hamberg har varit borta under en längre period och jag tror inte detta är till någon fördel för laget. Den ända vettiga förklaringen till målvaktsbytet är för mig att Lassinantti är ordentligt sliten och behöver vila och att man därför väljer Hamberg trotts att han fortfarande känner av sin skada.

Tycker målvaktsbytet Almtuna göra talar än mer för Oskarshamn. Oddset för HCP spelet är tilltalande för mig och jag väljer att testa spel. Oskarshamn besitter en högre grundkapacitet än Almtuna och dagens förutsättningar gör det inte sämre.

Dagen slutade med 2/4 och ett litet minus. Vad gäller tennisen var det små marginaler. Spelet på Oskarshamn hamnar väl i kategorin dåligt spel. I övrigt inte mycket att säga.
Gammal 2012-10-14, 15:31   #119

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Ett långtidsspel (om man nu kan kalla det så när det bara handlar om en vecka) till Stockholm Open som drar igång imorgon Måndag.

Ogiltigt spel-ID: 1233711

Spelar att Berdych vinner turneringen. Vill poängtera att alla bolag inte släppt oddsen än så kan komma att finnas till högre odds. Men vill inte riskera att det hinner sjunka i odds.
Stockholm Open har i år ett väldigt bra startfält om man jämför med hur det sätt ut de senaste åren. De två spelarna som sticker ut är just Berdych och Tsonga. Tittar man på oddsen så är det mellan dessa herrar det ska stå. Nu är det ingen av spelarna som besitter någon storform. Just BErdych och Tsonga mötes häromdagen bara och Berdych vann ganska klart i 2 raka set. Tsonga tog flera Medical Timeouts och åsikterna om vad det beror på går isär. Dock ser jag Berdych som den något bättre spelaren av de två.

Tittar man på resten av startfältet så finns namn som Monfils och Almagro. Men jag tror inte någon av dessa herrar ska kunna hota då de inte gjort något anmärkningsvärt resultat under senaste tiden. Tycker helt klart att 3.50 är lite väl högt när det kommer till detta spel och värderar hans chanser att vinna turneringen högre än så.

Det är alltid lite klurigt att spela på dessa lite mindre turneringar och framförallt när säsongen närmar sig slutet och många spelare är slitna eller har motivationsbrist. Men här kan jag inte se att någon ska kunna hota Berdych av någon av ovanstående anledningar.
Gammal 2012-10-14, 19:33   #120

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 501
Standard

Redan droppat till 2,75 på Berdych, Unibet.
linusiuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 19:43   #121

Sprites avatar

Standard

Kan vara fel ute men får man inte oftast bättre odds om man spelar spelaren som vinnare i alla matcher med vinstpengarna sedan förra rundan?

Säg att han står i 1.75 i en final så lär man väl få mer än dubbla pengarna totalt på samtliga andra matcher? Speciellt om man är tidigt ute då man redan vet att man ska spela vinnare på spelarens samtliga matcher?
Gammal 2012-10-14, 21:06   #122

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Kan vara fel ute men får man inte oftast bättre odds om man spelar spelaren som vinnare i alla matcher med vinstpengarna sedan förra rundan?

Säg att han står i 1.75 i en final så lär man väl få mer än dubbla pengarna totalt på samtliga andra matcher? Speciellt om man är tidigt ute då man redan vet att man ska spela vinnare på spelarens samtliga matcher?
Har sett dessa teorier och tankegångar några gånger och i teorin kan det säkert stämma. Men det finns ett flertal problem med det. För det första är detta en 250 turnering. Berdych går in i andra omgången och spelar därmed max 4 matcher (finalen medräknad) Därför kan det vara ett gränsfall vad gäller oddsfördelen med att spela match för match. Tror han kommer vara relativt stor favorit i de flesta matcher.

För det andra grundar det sig på att man hugger eventuella odds väldigt tidig precis som du nämnde och måste vara på hugget när de släpps. För mig funkar inte detta alls då jag jobbar mer än vad som är vettigt och har familj med barn. Så i praktiken funkar det inte för mig även om det säkerligen kan vara vettigt för andra
BlackCobra (+1)
Gammal 2012-10-16, 10:30   #123

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Hittat några spel som jag tycker är vettiga idag. Mycket korta motiveringar då tiden inte är min vän just nu:

Ogiltigt spel-ID: 1235800

Två bra servare som brukar spela ganska täta matcher. Ingen av dem har väl returer som sin starka sida heller.

Ogiltigt spel-ID: 1235406

Kutznetsov fick ett wild card till denna turnering. Han är ung och påväg upp. Berloq är lika dålig på hardcourt som han är bra på grus. Kuznetsov har dessutom en väldigt fin period bakom sig och formen bör vara god.

Ogiltigt spel-ID: 1235404

SKA Petersburg är ett av mina favoritlag just nu. När de spelar brukar det innebära fest. Nu möter man KHL,s kanske sämsta bortalag som kommer från "mitt i ingenstans" Man tar de flesta av sina poäng på hemmaplan och har långa resor för bortamatcherna. Det enda jag kan se hindra detta spel är dålig motivation från SKA.

Ogiltigt spel-ID: 1234300

En "favoritdubbel". Även om det tar emot lite att spela mot Sverige så har jag svårt att se att det ska bli poäng här. Belgien har gått från klarhet till klarhet i detta kval och har ett riktigt talangfullt lag. Känns som om de äntligen är på gång.

Mitt största problem idag är att jag har en förmåga att bli helt galen när jag ser på matcher jag har spelat på. Det är inte någon av mina sidor jag är stolt över. Men det kommer antagligen innebära att jag kommer vara arg från 20:45 och framåt.
Får lugna mig med lite överspel, det är nämligen väldigt bra för nerverna

Edit: Funderar på ett spel till ikväll men avvaktar med det några timmar och återkommer om det blir aktuellt.
lordagspippi (+5), Kirtap (+3), Soap (+2)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-16 klockan 22:44.
Gammal 2012-10-16, 17:08   #124

omwttms avatar

Sharp$: 1219
Standard

Jäklar, trodde jag skulle hinna hem och lira SKA matchen.. Men icke, 2-0 4minuter in :P hoppas de håller! Bol
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 17:58   #125

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av omwttm Visa inlägg
Jäklar, trodde jag skulle hinna hem och lira SKA matchen.. Men icke, 2-0 4minuter in :P hoppas de håller! Bol

Ahh surt . Iofs långt klar så kan ju visa sig vara bra att du inte hann...

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-16 klockan 18:14.
Gammal 2012-10-16, 18:41   #126

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Blir inget mer spel idag. Det spelet jag funderade på tidigare var Oskarshamn men nu skiter jag i det. Jag är inte glad efter att Kutznetsov vek ner sig totalt och lyckades med konststycket att förlora. Borde inte ha hänt.
Gammal 2012-10-16, 21:48   #127

lordagspippis avatar

Standard

Haha ja vad sjukt med Kuznetsov, första så ju så jävla fint ut!
Gammal 2012-10-16, 22:03   #128

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Haha ja vad sjukt med Kuznetsov, första så ju så jävla fint ut!
Ja. Dessutom börjar jag bli orolig att historien kommer återupprepa sig i Belgien matchen där det är spel mot ett mål men de vägrar att få in bollen
Gammal 2012-10-16, 22:46   #129

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Hittat några spel som jag tycker är vettiga idag. Mycket korta motiveringar då tiden inte är min vän just nu:

Ogiltigt spel-ID: 1235800

Två bra servare som brukar spela ganska täta matcher. Ingen av dem har väl returer som sin starka sida heller.

Ogiltigt spel-ID: 1235406

Kutznetsov fick ett wild card till denna turnering. Han är ung och påväg upp. Berloq är lika dålig på hardcourt som han är bra på grus. Kuznetsov har dessutom en väldigt fin period bakom sig och formen bör vara god.

Ogiltigt spel-ID: 1235404

SKA Petersburg är ett av mina favoritlag just nu. När de spelar brukar det innebära fest. Nu möter man KHL,s kanske sämsta bortalag som kommer från "mitt i ingenstans" Man tar de flesta av sina poäng på hemmaplan och har långa resor för bortamatcherna. Det enda jag kan se hindra detta spel är dålig motivation från SKA.

Ogiltigt spel-ID: 1234300

En "favoritdubbel". Även om det tar emot lite att spela mot Sverige så har jag svårt att se att det ska bli poäng här. Belgien har gått från klarhet till klarhet i detta kval och har ett riktigt talangfullt lag. Känns som om de äntligen är på gång.

Mitt största problem idag är att jag har en förmåga att bli helt galen när jag ser på matcher jag har spelat på. Det är inte någon av mina sidor jag är stolt över. Men det kommer antagligen innebära att jag kommer vara arg från 20:45 och framåt.
Får lugna mig med lite överspel, det är nämligen väldigt bra för nerverna

Edit: Funderar på ett spel till ikväll men avvaktar med det några timmar och återkommer om det blir aktuellt.
Blev ett litet minus till sist. Helt otroligt

Tennisen har jag redan berört. Vad gäller kvällens andra förlust så kan jag ta den. Den var iofs helt sjuk och hade det varit Irland som vänt 0-4 till 4-4 hade jag varit skogstokig.

Jag noterade att Reinfeldt var överlycklig på läktaren. Antar att han livespelade Ö 7.5 mål
kusagwa (+2)
Gammal 2012-10-16, 23:03   #130

Altaraths avatar

Standard

Satt på samma dubbel och tyskland hcp. Såg ut att bli en fantastisk speldag men förvandlades till skit i slutminuterna, fyyyyfan
Gammal 2012-10-17, 08:59   #131

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altarath Visa inlägg
Satt på samma dubbel och tyskland hcp. Såg ut att bli en fantastisk speldag men förvandlades till skit i slutminuterna, fyyyyfan
Ja det var surt men samtidigt kan jag ta den sista förlusten bättre än om det varit något annat land som pajat spelet. Men bara att ta nya tag

Nästa gång är det mål åt rätt håll i slutminuterna istället.

Edit: Ser nu att överspelet i Argentina satt i 90,e

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-17 klockan 09:01.
Gammal 2012-10-17, 21:23   #132

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 895

SD-PICKS
Stats: 105 - 68 - 3
ROI: 117.21%
Vinstprocent: 60.69%

Standard

Där hade du lite flyt på din trippel Hästen och Kallinge såg inge vidare ut ett tag men den satt och det är ju huvudsaken

Keep up the good work!

Overplayer (+5)
dellan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 21:55   #133

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellan Visa inlägg
Där hade du lite flyt på din trippel Hästen och Kallinge såg inge vidare ut ett tag men den satt och det är ju huvudsaken

Keep up the good work!
hehe ja. Fick väl tillbaka lite efter att ha missat spel igår tack vare Sveriges upphämtning
dellan (+5)
Gammal 2012-10-18, 18:08   #134

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Funderar på att utöka min bookie samling och undrar om det är någon som sitter inne med något bra förslag på en bookie som har hyggliga limits och där det fungerar att spela med svensk valuta och med hyggligt konkurrenskraftiga odds?

Följande bolag går bort då jag redan använder dem eller är sönderlimiterad där:

Vidriga betsafe
Bwin
Sportingbet
Nordicbet
Betsson
Bet365
UNibet
Expekt
Williamhill
Pinnacle
Ladbrokes

Möjligen glömt något bolag.

Tacksam för eventuella förslag.
Gammal 2012-10-18, 18:15   #135

Altaraths avatar

Standard

Paf och Paddypower kanske kan vara något? Ingen erfarenhet av dessa öht men har sett att dom ligger oddshögsta lite då och då, även om dom har dom lite nöjesbookie känsla över sig
Overplayer (+10)
Gammal 2012-10-18, 18:21   #136

Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Funderar på att utöka min bookie samling och undrar om det är någon som sitter inne med något bra förslag på en bookie som har hyggliga limits och där det fungerar att spela med svensk valuta och med hyggligt konkurrenskraftiga odds?

Följande bolag går bort då jag redan använder dem eller är sönderlimiterad där:

Vidriga betsafe
Bwin
Sportingbet
Nordicbet
Betsson
Bet365
UNibet
Expekt
Williamhill
Pinnacle
Ladbrokes

Möjligen glömt något bolag.

Tacksam för eventuella förslag.
Om det är ett krav med svenska kronor som valuta har jag ett par förslag. PAF (som har samma odds som Unibet) samt 10Bet/ComeOn (ComeOn köper sina odds ifrån 10Bet). Sen finns det bet-at-home som har en stor välkomnstbonus. Betfred, Tipico, 888Sport, Betclic och BoyleSports har alla svenska kronor som valuta alternativ
Overplayer (+10)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 18:25   #137

Sprites avatar

Standard

Inte inne på Betway längre pga limitering och minns inte om de har svensk valuta men det är väl bolaget jag kommer på direkt inte finns på din lista över bolag med fina odds. Är väl jämnbördig med Bwin, Ladbrokes mfl på limitering och där har du ju spelat så testa denna med
Gammal 2012-10-18, 18:56   #138

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Betfred har ofta stuckit ut för mig, även Betway samt Ladbrokes. Ibland ibland 888sport.
Overplayer (+10)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 19:03   #139

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Glömde av Comeon. Ett bolag jag inte har mycket till övers för efter en liten dispyt tidigare. Har sätt att 888sport sticker ut ibland framförallt när det gäller tennis. Har dock ingen koll vad gäller limits där. Kan vara värt att test. Vet att Betway ibland kan sticka ut med odds men hört många som haft problem med dem av olika slag.

Fortsätt gärna komma med förslag om det finns fler. Tack till er som bidragit.

Btw så tycker jag det är lite intressant när man pratar limiteringar. För det verkar som alla har olika upplevelser av vilka bolag som limiterar snabbt osv. För att ta ett exempel så finns det ju yrkesspelare som spelar på Ladbrokes och säger sig inte ha några problem medan andra säger sig ha blivit limiterade direkt.
Gammal 2012-10-18, 19:45   #140

KirtapAlpina

Standard

Du har missat Betfair Overplayer
Overplayer (+10)

Senast redigerad av Kirtap den 2012-10-18 klockan 19:46.
Gammal 2012-10-18, 19:50   #141

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Du har missat Betfair Overplayer
Är oddsen där jämförbara med oddshögsta efter kommission?
Gammal 2012-10-18, 19:56   #142

KirtapAlpina

Standard

Citat:
Är oddsen där jämförbara med oddshögsta efter kommission?
Ofta, inte alltid såklart men att du inte har BF är förvånande i o med att dom oftast är med o krigar om högsta odds iaf
Gammal 2012-10-18, 20:04   #143

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Ofta, inte alltid såklart men att du inte har BF är förvånande i o med att dom oftast är med o krigar om högsta odds iaf
Ja egentligen borde jag skämmas . Den ända ursäkt jag har är att det verkade krångligt med att räkna bort kommissionen. Men det är ju en ganska usel förklaring...

Jag får lösa det helt enkelt
Gammal 2012-10-18, 20:10   #144

KirtapAlpina

Standard

Gammal 2012-10-19, 06:47   #145

Greven13s avatar

Standard

SBObet
Overplayer (+3)
Gammal 2012-10-19, 09:01   #146

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greven13 Visa inlägg
SBObet
Nix motsvarar inte de krav jag hade om svensk valuta.
Gammal 2012-10-19, 09:07   #147

lordagspippis avatar

Standard

Citat:
Ja egentligen borde jag skämmas . Den ända ursäkt jag har är att det verkade krångligt med att räkna bort kommissionen. Men det är ju en ganska usel förklaring...

Jag får lösa det helt enkelt
Det kan du ställa in på oddsportal, så visar den odds efter kommission.

Senast redigerad av lordagspippi den 2012-10-19 klockan 09:11.
Gammal 2012-10-19, 18:40   #148

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

2012-10-20 Nybro - Kallinge/Ronneby (Div 1F)

Datum: 2012-10-20
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Div 1F
Match: Nybro - Kallinge/Ronneby
Period: ft

Spel: Kallinge/Ronneby
Insats: 10.00
Odds: 1.900
Bolag: Unibet

Motivering:
Var längesedan jag skrev ihop en rek så tyckte det var dags

Jag har spelat mer sparsamt i Div1 hockeyn denna säsong då jag inte varit riktigt lika insatt som tidigare. Här har jag dock hittat ett spel jag gillar.

Nybro är en spillra av vad man en gång var. För några säsonger sedan var man ett relativt stabilt allsvenskt lag. Efter det har det varit en lång nedförsbacke. Klubben har haft stora ekonomiska problem under många år och kommunen har gång efter gång fått gå in och rädda föreningen. Inför denna säsong bestämde man sig på allvar för att få ordning och reda i föreningen. Ansvarig för detta jobb är tidigare spelaren Henric Gustavsson som fick avsluta sin karriär i förtid pga skadeproblem.

Hur som helst har man nu satsat på ett helt nytt koncept. Tanken är att man ska bli attraktiv för unga spelare som ser Div1 spel som en språngbräda vidare i karriären. Tanken är att man på detta sätt ska kunna locka till sig duktiga spelare utan att det ska kosta så mycket. Ser man till truppen denna säsong skulle jag inte vilja påstå att man lyckats med detta. Kostnaderna för truppen må vara låga men så är även kvalitén. Till detta har man haft stora skadeproblem och även om det ser lite bättre ut har man fortfarande problem.

Nybro har hela säsongen haft problem att göra mål och försvarsspelet har inte varit bra. Laget har många gånger räddats av Jönsson i målet som håller bra Div1 klass.

Nybro ligger för närvarande på en 8,e plats i tabellen av 11 lag och har på 12 omgångar lyckats skrapa ihop 13 poäng. Laget hade tidigare en ambition att lyckas kvalificera sig för spel i hockeyallsvenskan igen men har nu släppt det helt inför denna säsong. Nu handlar det mer om att få klubben att överleva ekonomiskt.

Kallinge har på pappret ett klart bättre lag och det visar sig även om man tittar i tabellen där Kallinge leder med 33 inspelade poäng på 12 omgångar. Man har vunnit 11 av säsongens 12 matcher vilket är ett otroligt bra facit. Ifjol var man nykomlingar i Div1 men visade redan då att man kommer bli ett lag att räkna med och ett lag som kommer vara med och kvala uppåt.

Imorgon är det årets 1kr match i Nybro vilket innebär gratis inträde. Man väntar därför mer publik än vanligt. Något som kanske ska ses som en fördel för hemmalaget. Nu är det dock så att publiken i Nybro är lika positiva som publiken i Kalmar och det brukar inte ta så lång tid innan buropen och könsorden brukar komma.

Jag tycker det är klasskillnad på lagen och därför tycker jag att 1.90 är väldigt bra betalt på Kallinge. Sedan är det alltid lite lurigt att spela på lag som gått så bra under en längre tid mot lag i stort poängbehov då motivation alltid slår klass i Div1 men jag kan inte blunda för det här oddset och väljer att testa spel.

Observera att jag spelar Flat så 10U insatsen är inget maxspel.
Soap (+3), henke111 (+1), wLn (+4)
Gammal 2012-10-20, 12:55   #149

SD-PICKS

Standard

Intressanta tankar, jag själv kommer att lira en liten slant på Nybro då jag blev övertygad av en vän som spelar i laget, men jag håller med dig om mycket du skriver. Om Nybro bara kan hitta tillbaka till samma spel som dem hade under försäsongen så blir jag inte alls förvånad om dem avslutar serien starkt och tar sig till allettan. Precis som du skriver så har man haft en del skador på viktiga spelare men idag får man tillbaka Ramus Ahlholm (han jag känner) som är riktigt duktig och en av lagets viktigare spelare. Nybro är väl lite mer av ett chanslir, må bäste lag vinna

Altarath (+4), Overplayer (+3)
Gammal 2012-10-20, 14:36   #150

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Jag håller med. Ahlholm är väldigt viktig. Nu har du ju bättre koll på honom än vad jag har men hade en tanke om att några månaders frånvaro bör ha satt sina spår vad gäller tempo och timing. Tror han kommer bli en av laget viktigaste spelare denna säsong. Hoppas han får en bra säsong men att han börjar glänsa i nästa omgång

Ser man till lagens trupper så tycker jag dock Kallinge är otroligt mycket bättre. Dock finns ju risken att Nybro kommer mer tända då man är i ett större poängbehov och motivationen är galet viktig i Div1 där klassen inte alltid är den bästa på alla spelare.

Sedan tror jag precis som dig att Nybro kommer spela bättre ju längre säsongen lider. Ibland kan jag tycka lite synd om dem då de spelar i den bästa div1 serien. Hade man huserat i en av de sämre hade man haft större chans när det närmar sig kvalificeringsspel.
dellan (+3)
Gammal 2012-10-20, 18:13   #151

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Kallinge vann 2-0 men det var på håret.
Gammal 2012-10-20, 18:20   #152

Selan92s avatar

Standard

Blir det något mer spel för kvällen eller håller du dig till de du spelat?
Gammal 2012-10-20, 18:31   #153

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Blir det något mer spel för kvällen eller håller du dig till de du spelat?
Sitter faktiskt och tittar om jag hittar något mer Men återkommer inom en timme om det blir något eller inte.
Gammal 2012-10-20, 18:53   #154

Selan92s avatar

Standard

skicka en tweet om det går bra
Gammal 2012-10-20, 19:07   #155

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
skicka en tweet om det går bra
Löst

Blir ett spel till idag.

Ogiltigt spel-ID: 1245129

Zug har förstärkt med bla Zetterberg och möter Jumbon borta. Visserligen är Zug inte bra på bortaplan denna säsong men hemmalaget har förlorat 5 av sina 6 senaste hemmamatcher så bör vara jämnt skägg där. Zug har 3 lockout förstärkningar medan hemmalaget har 1 som inte är någon världsstjärna direkt. Inget jättespel men tycker det är ett helt ok odds med förutsättningarna.

EDIT: Zetterberg såg dessutom väldigt spelsugen ut i sin första match för laget i förra omgången och stod för 3 poäng.
hultmaniac (+5)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-23 klockan 13:10.
Gammal 2012-10-20, 19:22   #156

Sharp$: 136
Standard

Edit: Läste fel

Ryggar
Overplayer (+3)

Senast redigerad av hultmaniac den 2012-10-20 klockan 19:25.
hultmaniac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 19:25   #157

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hultmaniac Visa inlägg
Fast Ambri Piotta vann väl sin senaste hemmamatch?
Japp missade det men ändrade i texten för en liten stund sedan. De har förlorat 5 av sina 6 senaste hemma.
hultmaniac (+1)
Gammal 2012-10-20, 20:19   #158

SD-PICKS

Standard

Snyggt spelat på Kallinge men precis som du skrev så var det säkerligen en väldigt tajt match, sista målet kom ju dessutom i öppen kasse. Roligt att det kom så pass mycket folk också, 1843 åskådare. Nu var det ju endast 1 kr i entré men jag tycker att fler klubbar i division 1 skall satsa på att locka publik till sina matcher, skulle ge ett stort lyft! Awesome work, keep it up!

Overplayer (+5)
Gammal 2012-10-20, 21:46   #159

Standard

Fint spel i Schweiz. Zetterberg värkar vara på spelhumör. 3 mål och 1 assist. Även Omark leverar med 3 assist.
Overplayer (+3)
Gammal 2012-10-20, 22:00   #160

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Fint spel i Schweiz. Zetterberg värkar vara på spelhumör. 3 mål och 1 assist. Även Omark leverar med 3 assist.
Japp ser bra ut. Verkar som den gode Zetterberg saknat hockeyn .

Zug har nu en riktigt bra förstakedja med Zetterberg, Omark och Brunnet. Fortsätter de spela som de gjort två senaste omgångarna bör de börja klättra i tabellen.
Gammal 2012-10-20, 22:06   #161

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Zug löste biffen men speldagen i övrigt blev inte mycket att skryta om. Landade till sist på den klassiska +/- 0

Hoppas på en bättre dag imorgon. Utbudet är en smula tunnare men det gör mig inte så mycket. Har ett gäng spel till morgondagen i spreaden men sitter på mobilen nu så lägger inte upp dem här. Tidig start på speldagen imorgon (08:00)
Gammal 2012-10-21, 10:55   #162

Sprites avatar

Standard

Du hade helt rätt angående Berdych som turneringsvinnare angående oddset. Står i 1.63 idag och har knappast gett dubbla pengarna totalt innan.

Kul för dig att sitta med det spelet idag. Jag tror jag väntar till något roligt live om något för matchen kommer man ju se oavsett
Gammal 2012-10-21, 13:49   #163

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Du hade helt rätt angående Berdych som turneringsvinnare angående oddset. Står i 1.63 idag och har knappast gett dubbla pengarna totalt innan.

Kul för dig att sitta med det spelet idag. Jag tror jag väntar till något roligt live om något för matchen kommer man ju se oavsett
Ja rent matematiskt blev det så den här gången. Dock får han gärna vinna finalen med Om någon mer än jag spelat honom som vinner kan man säkra upp ganska billigt redan innan match om man vill.
Gammal 2012-10-21, 14:05   #164

Sharp$: 1145
Standard

Vill bara förmedla en stor tumme upp för ditt lirande! Är här inne ofta och kikar vad du tar fram för smaskiga spel

Fortsätt som du gör, du är grym!
Overplayer (+2), Greven13 (+3)
robbanh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 18:06   #165

Altaraths avatar

Standard

Fan vad gott att det korta långtidsliret på Berdych satt
Overplayer (+2)
Gammal 2012-10-21, 18:24   #166

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbanh Visa inlägg
Vill bara förmedla en stor tumme upp för ditt lirande! Är här inne ofta och kikar vad du tar fram för smaskiga spel

Fortsätt som du gör, du är grym!
Tack

Alltid trevligt med feedback
Gammal 2012-10-21, 18:26   #167

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altarath Visa inlägg
Fan vad gott att det korta långtidsliret på Berdych satt
Japp men helsike vad svettigt det blev. Dock satt jag även med överspelet i matchen så till slut så blev det en liten jackpott där

Är övertygad om att överspelet gav tur till det andra spelet. Är nämligen det som är min fasta övertygelse då överspelsguden är min enda gud
Gammal 2012-10-21, 18:41   #168

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Tyvärr verkar ju övriga spel idag inte vara någon hit och äta upp en hel del av tennisvinsten
Gammal 2012-10-23, 12:35   #169

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Hade tänkt motivera lite spel idag men denna dag har inte riktigt utvecklats som jag hade tänkt mig så blir väldigt kortfattat.

Hur som helst så här är dagens spel:

Ogiltigt spel-ID: 1249545

Ogiltigt spel-ID: 1249514

Ogiltigt spel-ID: 1250258

Här förstår jag inte oddset riktigt. Det brukar allt som oftast bli jämna matcher mellan dessa herrar, framförallt när de spelar hardcourt. Oddsen för spel på vinnare är relativt jämna men oddset för överspelet står väldigt högt. Hade räknat med en högre lina och ett lägre odds.

Ogiltigt spel-ID: 1250189

Södertälje har verkligen fått igång spelet sedan deras lockout förstärkningar kommit. Laget är riktigt formstarkt och gör mycket mål. Mora är ett lag som är bra offensivt men släpper in en hel del mål.

Fyra spel i kvällens championship:

Ogiltigt spel-ID: 1249522

Ogiltigt spel-ID: 1249534

Ogiltigt spel-ID: 1249535

Ogiltigt spel-ID: 1249536

BlackCobra (+5)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-10-23 klockan 22:46.
Gammal 2012-10-23, 22:48   #170

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Herregud vad uselt. Min första riktiga skitdag på riktigt länge. Bara att be om ursäkt till de som eventuellt förlorade pengar pga mig.

De här dagar kommer alltid för eller senare, framförallt när man spelar på det sättet jag gör. Blir en del swings. Det är ändå lika surt varje gång det inträffar.
Gammal 2012-10-23, 23:03   #171

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Alla som spelar någorlunda vettigt vet ju att dessa dagar kommer för eller senare då bollen, pucken whatever inte studsar ens väg. Men vi vänder bland och grind:ar vidare.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Altarath (+5), Overplayer (+10)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 22:41   #172

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Två mål på övertid i Helsingborg. Får hoppas att det var en liten vändning efter några dåliga dagar.
Gammal 2012-10-25, 22:45   #173

Standard

Citat:
Två mål på övertid i Helsingborg. Får hoppas att det var en liten vändning efter några dåliga dagar.
Synd bara att sista kom in i fel mål. HIF förlust och mitt +1 spel blev push istället för
Gammal 2012-10-25, 23:01   #174

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Synd bara att sista kom in i fel mål. HIF förlust och mitt +1 spel blev push istället för

Fy vad surt
kusagwa (+1)
Gammal 2012-10-29, 13:03   #175

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

2012-10-29 G. Simon - M. Baghdatis (BNP R1)

Datum: 2012-10-29
Tid: 19:35
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: BNP R1
Match: G. Simon - M. Baghdatis

Spel: Över 22.5
Odds: 1.943
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Baghdatis har visat riktigt fin form den senaste tiden och har vunnit 7 av sina 10 senaste matcher. Han gick till final i Stockholm open där han avbröt matchen i tredje set pga av skada. Enligt hans tränare har han tränat bra den senaste veckan och ska inte ha några problem med kroppen.

Simon har inte imponerat på slutet och ibland har det sätt ut som om han bara väntar på semestern. Han har vunnit 5 av sina 10 senaste matcher.

Här tror jag dock att Simon kommer höja sig. Det är året sista masterturnering och framförallt så spelar han på hemmaplan. Fransmännen brukar alltid höja sig ordentligt när de spelar på hemmaplan. Det har visat sig gång efter gång.

Baghdatis må ha varit i bra form innan hans lilla uppehåll men han har en förmåga att spela väldigt ojämnt i matcherna och det blir ganska ofta en hel del break i hans matcher. Hans ojämna spel brukar överspelare som mig gilla då matcherna har en förmåga att bli långa när han spelar mot bra motstånd och är i form.

Spelarna har inte möts sedan 2010 och därför tycker jag att deras H2H mindre intressant, dock vart att nämna att Baghdatis har 2-1 i inbördes möten.

Jag tycker oddset för överspelet står några 10,delar för högt här.
Gammal 2012-10-29, 14:39   #176

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 748

2012
Stats: 161 - 184 - 13
ROI: 133.21%
Vinstprocent: 46.67%

Standard

Citat:

Datum: 2012-10-29
Tid: 19:35
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: BNP R1
Match: G. Simon - M. Baghdatis

Spel: Över 22.5
Odds: 1.943
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Baghdatis har visat riktigt fin form den senaste tiden och har vunnit 7 av sina 10 senaste matcher. Han gick till final i Stockholm open där han avbröt matchen i tredje set pga av skada. Enligt hans tränare har han tränat bra den senaste veckan och ska inte ha några problem med kroppen.

Simon har inte imponerat på slutet och ibland har det sätt ut som om han bara väntar på semestern. Han har vunnit 5 av sina 10 senaste matcher.

Här tror jag dock att Simon kommer höja sig. Det är året sista masterturnering och framförallt så spelar han på hemmaplan. Fransmännen brukar alltid höja sig ordentligt när de spelar på hemmaplan. Det har visat sig gång efter gång.

Baghdatis må ha varit i bra form innan hans lilla uppehåll men han har en förmåga att spela väldigt ojämnt i matcherna och det blir ganska ofta en hel del break i hans matcher. Hans ojämna spel brukar överspelare som mig gilla då matcherna har en förmåga att bli långa när han spelar mot bra motstånd och är i form.

Spelarna har inte möts sedan 2010 och därför tycker jag att deras H2H mindre intressant, dock vart att nämna att Baghdatis har 2-1 i inbördes möten.

Jag tycker oddset för överspelet står några 10,delar för högt här.
Det sjönk snabbt, på pinnen e det nere på 1.80 ... Wtf.
eggge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-29, 15:50   #177

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Surt, men då var det fler än jag som hade samma åsikt om att oddset var för högt.
Gammal 2012-10-29, 21:16   #178

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Jaha det där gick ju bra....
Gammal 2012-10-30, 12:40   #179

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Jag sammanfattar månaden redan nu. Hade egentligen ett spel idag men det visade sig att jag inte hade fått igenom det. Orsak okänd. Nu skiter jag i det och eftersom jag inte kommer hinna spela något de närmsta dagarna så passar jag på att göra en sammanfattning medan jag har lite tid över.

Oktober
Antal spel: 139
Omsättning: 1390 U
Träff: 59.42 %
Medelodds: 1.81
ROI: 106.74%
Units: + 93.71

Sammanfattningsvis en helt ok månad. Utbudet har inte varit det bästa med tanke på landslagsuppehåll och en tennissäsong som går mot sitt slut och där det då är svårt att hitta vettiga spel. Även Baseballen är slut och har i slutspelet spelats väldigt sparsamt.

Månaden började riktigt bra, sedan kom det en down swing runt den 20,e för att det sedan skulle återhämta sig lite de sista dagarna i slutet av månaden.
Shell Peppe (+2), lordagspippi (+3)
Gammal 2012-11-06, 22:51   #180

Greven13s avatar

Standard

Tjena Overplayer! Riktigt intressant dagbok måste jag säga

Dina överspel sitter titt som tätt och jag tänkte höra om du har några goda tips på hur du tar ut dina överspel i fotbollen. Jag håller på att experimenterar mest med Ö 2.5 Mål, och lite fina tips eller nåt skulle uppskattas enormt Saker du tittar på först och främst osv.

Tack på förhand och lycka till med det du är som bäst på
Gammal 2012-11-06, 23:12   #181

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greven13 Visa inlägg
Tjena Overplayer! Riktigt intressant dagbok måste jag säga

Dina överspel sitter titt som tätt och jag tänkte höra om du har några goda tips på hur du tar ut dina överspel i fotbollen. Jag håller på att experimenterar mest med Ö 2.5 Mål, och lite fina tips eller nåt skulle uppskattas enormt Saker du tittar på först och främst osv.

Tack på förhand och lycka till med det du är som bäst på
Tack

Egentligen handlar det om samma sak som med alla andra spel, att värdera odds. Tycker nästan det är lättare att värdera Ö/U då det är två alternativ jämfört med 1X2.

Jag tittar på ett flertal parametrar. Först följer jag väldigt många ligor i många sporter även om jag inte spelar på allt. För mig är historiken mellan lagen inte så viktig då lag förändrar sitt sätt att spela samt sina spelare. Ett bra överspelslag är ett lag som är offensivt lagt och har en sämre defensiv.

Jag värderar ofta bortfall av försvarsspelare högre än bortfall av offensiva spelare om det nu inte handlar om mycket dominanta spelare som Falcao.

Jag värderar hur lagen spelar hemma och borta då det ibland skiljer sig mycket. En del lag är offensiva hemma och defensiva borta osv.

För mig är det viktigare om ett lag exempelvis spelar hemma och går över hemma ofta än hur laget totalt går Ö/U även om det också spelar in.

Sedan finns det matcher som är lite speciella, dvs när det är två lag där det finns en stor rivalitet. Exempel på det kan vara mötet FCK - Bröndby. Bröndby är inte så bra längre men för några år sedan var de tillsammans med FCK dominanta i dansk fotboll. Bröndby höjer sig nästan alltid därför i mötena med FCK vilket ger en annan matchbild än det hade gjort om Bröndby hade mött ett annat topplag.

En bra överspelsmatch är ofta en match där jag förväntar mig offensivt spel med många målchanser.

Tror jag fick med de flesta huvudpunkter där

Egentligen är det väl samma tankesätt jag skulle använda på under**** men jag vägrar
Shell Peppe (+5), Greven13 (+10)
Gammal 2012-11-06, 23:29   #182

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Vedis din tok vägrar till & med skriva
Spoiler:
UNDERSPEL
numera
Skämt åsido tycker du tillför Sharps en dos vishet vilket både din text & sheet vittnar om.

Keep it up!
Overplayer (+10)
Gammal 2012-11-12, 05:16   #183

lordagspippis avatar

Standard

Tagit semester mate?
Gammal 2012-11-12, 09:25   #184

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Tagit semester mate?
Japp det har jag faktiskt

Dock inte frivilligt. Har haft så mycket annat de senaste veckorna att jag inte hunnit fokusera på spel ordentligt. Vill inte stressa iväg massa skit så har legat lågt.

Men nu har jag bara ett par veckor kvar innan jag avslutar mitt förra jobb för gott. Sedan kommer jag köra igång ordentligt igen.

Jag har även en hel del saker jag behöver få ur mig som har med spel och spelvärlden att göra. Jag kommer därför även börja skriva lite på ett "eget" ställe med. Håller på att försöka få ordning på det med. Dock kommer jag köra spread här på Sharps då den funktionen passar mig alldeles utmärkt vad gäller bokföring.

Återkommer med mer info ang. allt detta om det finns något intresse. Allt bör vara klart inom 2 veckor.
AndreasL (+5), Greven13 (+5)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-11-12 klockan 09:36.
Gammal 2012-11-12, 21:55   #185

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Trodde det skulle ta någon vecka innan jag fick tid och sätta mig ordentligt men hux flux så fick jag en ledig kväll och passade då på.

Ny spread https://www.sharps.se/spreadsheet/overplayers

Kommer även skriva lite texter då och då på www.overplayers.se
robbanh (+5)
Gammal 2012-11-12, 21:59   #186

Sharp$: 1145
Standard

Sluta håll på med annat, dina spel är saknade!
Overplayer (+5)
robbanh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 22:15   #187

lordagspippis avatar

Standard

Fint med lite semester. Ska bli intressant att se hur ditt nya projekt artar sig.
Gammal 2012-11-19, 17:36   #188

Greven13s avatar

Standard

Sidan kommer att följas med stort intresse!
Overplayer (+5)
Gammal 2012-11-19, 23:13   #189

K_UGERs avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4147
Standard

Hmm... Det där med bortfall av spelare. Jag skulle nog säga att det väger tyngre att en anfallare är borta än en back.

Lättare att försvara sig än att skapa chanser.

Eller?
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-19, 23:44   #190

Rojiblancos avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1005

Hoppas att du har lämnat
Stats: 173 - 153 - 18
ROI: 101.86%
Vinstprocent: 53.07%

Standard

Hittade precis till din hemsida och måste bara säga, BigUp!
Bra skrivet och skönt innehåll.
Overplayer (+5)
Rojiblanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-20, 09:15   #191

Overplayers avatar

OVERPLAYERPICKS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av K_UGER Visa inlägg
Hmm... Det där med bortfall av spelare. Jag skulle nog säga att det väger tyngre att en anfallare är borta än en back.

Lättare att försvara sig än att skapa chanser.

Eller?
Nja det är väl en smaksak. Går ju att vända på det som man vill. Men är det en anfallare som Falcao så är det klart att det väger tyngre även för mig. Dock bör jag tillägga att saknaden av anfallare är olika viktig för olika lag beroende på trupp osv. Men jag värderar ändå försvarsbortfall högre än anfallare-bortfall. Men som sagt det är ganska generaliserande skrivet från min sida.

Ofta tror jag man övervärderar att enstaka spelare saknas. Om jag ska säga en rangordning på hur jag värderar olika faktorer hamnar spelarbartfall ganska långt ner om det inte är riktigt tongivande spelare.

Men det är ju som sagt mitt sätt att se det vilket är långt ifrån något facit.
Gammal 2012-11-20, 23:45   #192

K_UGERs avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4147
Standard

Håller med dig på många punkter!
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td