|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-09-16, 15:53 | #16 |
Detta gillas starkt! Lägger en dubbel med Huddinge och wings ganska hårt!
|
|
2012-09-16, 17:29 | #17 | |
Citat:
2012-09-16, 18:10 | #18 | |
Citat:
Ska hålla koll på denna dagbok. Helt klart intressant med Division 1, och det känns som att du kan dina saker trots att det just nu verkar bli en tung start. Lycka till i alla fall
2012-09-16, 18:57 | #19 | |
Citat:
2012-09-16, 19:04 | #20 |
Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 233NBA/NHL/FOTBOLL Stats: 20 - 9 - 0 ROI: 128.11% Vinstprocent: 68.97% |
Var och såg Faluns premiär idag och det kunde lika gärna slutat med enköpingsseger. Så ditt tips där var inte alls tokigt.
Bara ta nya tag. Kommer följa denna! |
2012-09-19, 02:20 | #21 |
Det är onsdag och massor med hockey, det gick som sagt inte så bra första omgången men ni som spelat ett tag vet att man även har dåliga dagar, istället för att sura är det bara att bita ihop och komma tillbaka ännu starkare!
Har hittat en hel del denna omgång, spelen finner ni här: https://www.sharps.se/spreadsheet/dellan-div1-hockey Borlänge vs Falun Jag spelade emot Falun förre omgången ett spel som jag inte alls ångrar även fast det blev en förlust. Falun är absolut inget dåligt lag och det visar man genom att slå Enköping i en ganska svängig match. Vet inte allt för mycket om Borlänge men jag tycker 2.45 på Falun är för högt därför spelas det en liten slant där! Enköping vs Tierp Enköping har jag som sagt mött på försäsongen och jag blev imponerad, man förlorade en jämn match mot Falun i första omgången och enligt Hyper som var på plats för att se matchen kunde det slutat med seger för Enköping. Tierp vann mot Lindlöven i en jämn tillställning, jag tror Enköping reser sig starkt och vinner inför hemmapubliken! Ore vs Hudiksvall Hudiksvall är alltid med och krigar i toppen av serie C och Ore har bara blivit sämre och sämre sedan sin överraskande första säsong i division 1 för två år sedan, då hade man dem tre bröderna Persson som numera spelar i Åker och Mariestad. Valbo vs Surahammar Sura vann överraskande mot ett favorittippat Borlänge i första omgången och nu är det dags att knipa poäng mot nykomlingen Valbo som i stort sett har samma trupp som tidigare säsong när man spelade i division 2. Botkyrka vs Nyköping Nyköping förlorade efter dominans mot Väsby i första omgången och i matchen därpå fick Järfälla sota för det. Botkyrka ska inte ha en vettig chans, inte ens på hemmaplan! Väsby vs Vallentuna Dags för derby, jag står fast vid att Väsby har ett dåligt lag även fast man överraskat med två vinster, Vallentuna består av många gamla spelare från AIK J20 och oddset är för högt på Vtuna! Arboga vs Vimmerby Under försäsongen var jag i Arboga och spelade men flyttade precis hem då jag inte trivdes, blev en stor omställning då jag tidigare bodde i sthlm. Har fortfarande bra kontakt med en del spelare i laget och för drygt en timme sedan skrev en av spelarna följande "10-0 torsk tippar jag på, med vårt juniorlag". Laget har endast 7 backar varav en av mina polare som jag känner sedan tidigare kommer vara borta som vanligtvis spelar i första femman. Tre av backarna som då kommer lira är födda 93 och 94, inget mot deras ålder eller så men det är tre backar som absolut inte håller mot bättre lag i division 1. Detta tror jag är dagens bästa spel! Vimmerby vinner enkelt... Kumla vs Mariestad Kumla har värvat väldigt bra och spelade jämnt mot Hästen sist. Många tror att Mariestad floppar denna säsong och jag väljer att lira Kumla till ett riktigt fint odds! Mjölby vs Västervik Västervik är nykomlingar men man har värvat otroligt bra, bland annat den omtalande Eric Przepiorka som tidigare fick kicken av Olofström efter att ha gett sig på sin tränare under pågående match mot Örebro, Przepiorka är en bråkstake men han skulle ta en tröja i vilket div1-lag som helst. Mjölby imponerar inte och lär vara i botten även denna säsong. Tranås vs Hästen Om man är insatt i Division 1 hockey så vet man att Hästen ALLTID håller bra klass. Man ska inte ha några problem att slå Tranås som inte kommit upp i någon vidare nivå ännu, spelade förra året med en spelare som nu spelar i Tranås och enligt honom är försvaret inge vidare medan anfallet är betydligt bättre. Hästen kommer förmodligen hänga en hel del påsar! Nittorp vs Halmstad Halmstad imponerade otroligt under försäsongen, släppte in sent 3-3 mot Mörrum sist och förlorade sedan efter PT/OT. Tycker oddset är otroligt fint på ett lag som imponerat och ställs mot ett gäng nykomlingar som blev mosat av KRIF med 8-0. Pantern vs KRIF KRIF mosade som sagt Nittorp med 8-0 och Pantern vann överraskande med 7-4 mot Olofström. Pantern måste ha överträffat sig själva och det gör man inte igen mot KRIF som är ett av seriens bästa lag!
2012-09-19, 02:54 | #22 |
Matigt! Hur är det med insatsen, kör du 2-6-system eller är det 1-10 units? Units antar jag.
EDIT: Kul med division 1-spel. Följer jag bara den här tråden ska jag hålla intresset vid liv, och heja fram östgötarna Vita Hästen och Mjölby Hockey till stora framgångar! Senast redigerad av Rehn108 den 2012-09-19 klockan 02:58. |
|
2012-09-19, 03:02 | #23 | |
Citat:
2012-09-19, 03:06 | #24 |
2012-09-19 Arboga - Vimmerby (Division 1)Datum: 2012-09-19 Tid: 19:00 Sport: Ishockey Land: Sverige Liga: Division 1 Match: Arboga - Vimmerby Period: ft Spel: Vimmerby Insats: 10 Odds: 1.5 Bolag: Ladbrokes Motivering: Arboga vs Vimmerby Under försäsongen var jag i Arboga och spelade men flyttade precis hem då jag inte trivdes, blev en stor omställning då jag tidigare bodde i sthlm. Har fortfarande bra kontakt med en del spelare i laget och för drygt en timme sedan skrev en av spelarna följande "10-0 torsk tippar jag på, med vårt juniorlag". Laget har endast 7 backar varav en av mina polare som jag känner sedan tidigare kommer vara borta som vanligtvis spelar i första femman. Tre av backarna som då kommer lira är födda 93 och 94, inget mot deras ålder eller så men det är tre backar som absolut inte håller mot bättre lag i division 1. Detta tror jag är dagens bästa spel! Vimmerby vinner enkelt... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Deejan10 (+2) |
|
2012-09-19, 03:53 | #25 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
dellan, kan flika in lite om Vimmerby då jag har bra koll på de (är från trakten). Bor förvisso numera i Norge men håller fortfarande bra koll på hur det går för traktens lag såklart.
Vimmerby har värvat osannolikt bra inför denna säsong och det ska mycket till för att de inte ska bli ett topplag i år. De körde formligen över Grästorp hemma i premiären med 10-3. De har en hemvändare i form av Jakob Karlsson som kommer ÖSA in poäng, framförallt assist, denna säsong! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dellan (+5) |
2012-09-19, 03:58 | #26 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Kan lägga till lite om Västervik också när jag ändå är på gång. De har också gjort grymma värvningar inför denna säsong, framförallt Przepiorka. Må vara ett psykfall, men ack så bra spelare ändå och kommer göra otrolig nytta i Viken.
Dessutom har de plockat tillbaka Georgsson och Hedblad som firade STORA framgångar föregående säsong i rivalen Vimmerby. De kommer ösa in poäng för Västervik denna säsong, det är jag 100% säker på. Får nog bli en dubbel med Vimmerby + Västervik till 2.25 och den spelas med 5u (max). Senast redigerad av Overkill den 2012-09-19 klockan 04:02. |
2012-09-19, 04:30 | #27 | |
Citat:
Lycka till!
2012-09-19, 11:48 | #28 |
Jag ser inte att ni snackat något om Sollefteå här. Jag tror dom har kommit igång nu efter en liten knackig försäsong och tar kvällens match mot ett svagare brunflo..
Tyckte även att de fanns ett litet värde i Kovland tidigare idag där dom stod i nästan 10ggr pengarna men ser att dom droppat nu så passar den. |
|
2012-09-19, 13:06 | #29 |
aaah, nice gillar att se en division 1 dagbok då de är dessa smörligorna mitt kära Halmstad lirar i 8-)
Se upp för Thors hammare pojkar, ikväll sprakar det loss! |
|
|