|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-10, 13:40 | #31 |
och sen bryter Berdych i andra sets första servegem
2012-05-10, 13:56 | #32 |
4-1 Berdych med serve. Monfils rör sig verkligen inte bra längre. Såg bra ut i slutet på första set men VARFÖR spelar han vidare matchen om han har ont vid 6-1, 4-1???
2012-05-10, 14:03 | #33 |
6-1, 6-1. Gillar clownen Monfils i vanliga fall men att idag totalt nonchalera dem som bettat på matchen genom att ens slutföra en sådan här match när han visar att han inte kan röra sig alls längs banan i andra set och låta Berdych leka med honom? Vafan håller han på med?
Skönt att man iaf gick plus på matchen till slut genom att spela ganska hårt på under 7,5 gem till 2.62 vid ställningen 4-1
2012-05-10, 17:23 | #34 | |
Citat:
2012-05-10, 17:34 | #35 |
Vadå, får man mer pengar om man slutför en match halvskadad istället för att ge upp?
2012-05-10, 17:49 | #36 |
Jag tror man får det, men jag är inte alls säker, men det måste ju finnas ngt att vinna på att inte ge upp när det står 6-0, 4-1 å bara fejka skada?
2012-05-10, 17:55 | #37 |
Precis som det är "fel" mot de som bettat på honom att slutföra så är det ju lika fel mot dem som bettat Berdych att inte slutföra.. Han var troligen inte SÅ illa skadad
|
|
2012-05-10, 17:55 | #38 | |
Citat:
Han får skylla sig själv om han drar på sig massa skador, underhållande spelstil men det sliter så otroligt mycket på kroppen att spela som han gör... |
||
2012-05-10, 18:37 | #39 |
Är med största sannolikhet som du säger BeatOnTheFish att dem totalt skiter i de som bettat på matchen. Är dock tråkigt för jag har säkert sett 15-20 matcher med Monfils senaste 3-4 åren och det här i andra set var i särklass det sämsta så något fel är det ju.
Sedan håller jag inte alls med hejmike att det är lika fel om de avbryter pga skada. När jag spelar på en match tar jag MYCKET hellre void om min spelare leder med 6-1, 4-1 och motståndaren ger upp än att jag förlorar om min spelare har 1-6, 1-4 om det är uppenbart att en skada spökar. Skada och kan inte spela 100% = ge upp ä det ärligaste att göra. Men det är min åsikt. Det enda positiva med spelare som spelar även när de är skadade är att man kan gå fint plus som idag till en väldigt låg risk om man ser matchen live
2012-05-16, 16:17 | #40 |
Ogiltigt spel-ID: 982940 Tycker oddset på Tipsarevic har droppat och Wawrinka höjts utan större anledning. Wawrinka är sämre rankad men tänder alltid till när grussäsongen och de större tävlingarna börjar. Jag spelade honom till och med som vinnare av US Open förra året till en minipeng! I övrigt är Wawrinka ingen spelare jag gillar speciellt men jag tror att hans spelstil passar fruktansvärt bra mot Tipsarevics spelstil. Dessa två har faktiskt aldrig mötts vad jag kan utläsa från svenska spels H2H. Wawrinka får mycket tillbaka i spel och har bra returer. Tipsarevic kan inte spela bättre än han gjort på slutet och jag tycker han är lite övervärderad nu när spelarna har spelat ner honom från 2.50 till 2.20.
2012-05-16, 21:02 | #41 |
6-3, 6-1 till Wawrinka. Utklassning och till mig
2012-05-17, 13:20 | #42 |
Någon som har funderingar idag på tennisen? Jag tror Nadal kör över Granollers som inte har lika bra serve som Mayer. 6-2, 6-2 kanske men linan är 17 gem så osäker på spel.
Över 21,5 på Wawrinka - Seppi känns intressant. Seppi i bra slag och hans spel passar mycket bättre emot Wawrinka än Tipsarevics. Linan lite väl låg efter gårdagens matcher väl? Del Potro i två raka till 1.83 emot Tsonga känns faktiskt bäst på förhand. Tsonga vann emot Troicki men servade inte imponerande och får svårare att breaka idag. Del Potro hade en enda breakboll emot sig mot Youzhny som han räddade och då ser jag Youzhny som en betydligt bättre spelare än Troicki i dagsläget trots att han har 10p sämre än Troicki och är därmed ett par placeringar sämre på världsrankingen. Ogiltigt spel-ID: 984278 Det får bli dagens enda spel än så länge om ingen annan har några ideér?
2012-05-17, 13:29 | #43 |
Tror att Federer får svårt att täcka linan på 5.5 emot Ferrero. Ferrero gjorde en bra match förrigår emot Monflis och kommer nog stå upp hyfsat mot Federer. 6-3 6-4?
2012-05-17, 13:34 | #44 |
Håller med dig Henke! Har inte kollat igenom alla matcher men visst borde chansen vara betydligt högre på mindre än 5,5 gems skillnad i den matchen. Gillar Ferrero och hans sätt att spela. Lägger ett par units på den med
2012-05-17, 18:29 | #45 | |
Citat: