|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-03, 09:29 | #1 |
BlackCobra letar värde...
Tja allihopa!
Fick starta upp en ny dagbok istället för att fortsätta på den gamla. Precis som förra kommer över 90% att ligga på fotboll, tennis och handboll! Spreadsheetet jag kommer använda kommer även innehålla några ryggningar ibland men det står i sådant fall klart och tydligt! Har inte alls samma imponerande statistik detta år så länge men det var ju i maj jag började så hoppas på samma fina andra halva på året! Hittills detta år har mina 146 publicerade rekar bara gett ett överskott på 13,7 units och 102% i ROI. En förbättring krävs så kom gärna med inputs om mina spel eller vad som helst som gör denna tråd kul att följa! Min första rek kommer alldeles strax... (Om någon har tid och energi får ni gärna pma mig om hur man grön/rödmarkerar enskilda spel som man kan kopiera in i dagboken från sheetet när den är färdigspelad) Nu kör vi!
Soap (+5), Jensw (+50), lordagspippi (+50), Maijadona (+20) Senast redigerad av Sprite den 2012-05-03 klockan 12:00. Anledning: update |
|
2012-05-03, 09:30 | #2 |
2012-05-03 CS Mioveni - Concordia Chiajna (Liga 1)Datum: 2012-05-03 Tid: 18:00 Sport: Fotboll Land: Rumänien Liga: Liga 1 Match: CS Mioveni - Concordia Chiajna Period: ft Spel: Concordia Chiajna Insats: 8.00 Odds: 1.910 Bolag: William Hill Motivering: Unibet med 1.85 för er utan WilliamHill! Läste precis om denna match! Tydligen har bortalaget värvat starkt under säsongen och jag kollade upp formligan och faktum är att man som bara lag på plats 13 av 18 i serien leder formligan på de 8 senaste med 6-1-1 i statistik! Detta har inkluderat en bortaseger över serieledarna Cluj! Jag tycker att det är väldigt anmärkningsvärt att ett så lag långt ner i serien kan leda en formliga på de 8 senaste när bara 28 omgångar spelats! Nu är det bara 6 omgångar kvar för båda dessa två lag och Mioveni ligger toksist med endast 12 inspelade poäng. Upp till platsen för ej nedflyttning är det 19p och med lite enkel matte så är det omöjligt även med hela 6 segrar! Concordia leder som sagt formligan men har trots detta bara 3p ner till nedflyttningsplats så här måste det bara bli 3p! Mioveni ligger inte sist i formtabellen för de senaste 8 matcherna men det gör man för de 6 senaste! Raden 0-1-5 och målskillnad 3-12! Hemma har man 2-2-10 totalt och jag tror stenklart på att detta blir den elfte hemmaförlusten! |
|
2012-05-03, 11:39 | #3 |
Överspelet kan även vara värt att kolla på.
Ö 2.5 finns till 2.32 på 5dimes och 2.25 på Bet365 t.ex. Concordia har gått över 3.5 i sina 6 senaste bortamatcher. På dessa bortamatcher har man släppt in 18 mål och gjort 15. Laget har alltså släppt in 3 mål per match och gjort 2.5, i sina SEX senaste bortamatcher! Miovoni har gått över 2.5 i 3 av sina 6 senaste hemmamatcher. Gör inte så mycket mål men släpper in en del. Tycker Ö 2.5 till dessa odds är helt klart intressant. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+1) |
|
2012-05-03, 11:44 | #4 |
Kan absolut vara så Hipossum. Tyvärr har jag ingen koll på denna liga så därför går jag bara på den klockrena information jag hittade och skippade över/under och andra spel.
2012-05-03, 14:07 | #5 |
Handbollen har gått lite trögt men är en av mina favoritsporter att tippa på då jag ser väldigt mycket och hade fina siffror på sporten förra året.
Ogiltigt spel-ID: 961794 Möte 4 i bäst av 5, det står 2-1 till Guif där samtliga segrar tagits på hemmaplan. Kristianstad är väldigt bra på hemmaplan och det faktum att Guif har allt i sina egna händer iochmed den femte avgörande matchen på hemmaplan gör att jag favoriserar Kristianstad betydligt mer än spelbolagen. Asian -1 det odds med mest värde i!
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-05-03 klockan 21:38. |
|
2012-05-03, 14:28 | #6 | |
Citat:
2012-05-03, 14:52 | #7 |
Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
Concordia läste jag om precis efter uppehållet då man värvat riktigt fint och då tror jag jag satte dem till 8.50 i någon match. Nu har man gått som tåget så nu har oddssättarna börjat fatta.
Men bra spel, goda chanser att det sitter!!!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2012-05-03, 15:45 | #8 |
Låter bra både henke111 och djungelhjul
2012-05-03, 19:15 | #9 |
Sett första kvarten av andra halvlek nu, kan säga att Mioveni är fullständigt värdelösa. Borde komma ett mål för Concord.
Edit: Där kom en utvisning för Mioveni också. Edit2: och 10 minuter senare satt 1-2! Senast redigerad av Hipossum den 2012-05-03 klockan 19:23. |
|
2012-05-03, 19:27 | #10 |
Sett matchen på en okej stream (utan ljud såklart ) och nu parallellt med Djurgården - Örebro. Precis som du skriver var det en tidsfråga. Det första målet på straffen man fick efter bara typ 30 sekunder var lite slump men sen dess ingen tvekan om vilket det bättre laget är. Känns skönt med 11 mot 10 och 2-1 även om det är långt ifrån klart...
2012-05-03, 19:41 | #11 | |
Citat:
|
||
2012-05-03, 19:45 | #12 |
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
Grattis till er alla!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2012-05-03, 19:48 | #13 |
Ja grattis själv! Det här blev en riktig kanondag för oss alla tror jag. Drog dessutom in några papp på ett väldigt udda och härligt sätt som jag inte tänker yttra mig mer om. Fler torsdagar till folket!
2012-05-03, 20:55 | #14 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610Tennis 2015 Stats: 81 - 118 - 5 ROI: 103.27% Vinstprocent: 40.70% |
Rekar inte du på GS ?
|
2012-05-03, 21:12 | #15 |
Jo men väldigt dålig aktivitet där gör att jag just nu lägger upp spelen både här och på GS så får framtiden utvisa hur jag fortsätter att göra. Men som sagt, mycket större aktivitet och pratglada personer här och mer glädje i bettingen är nog bara positivt i längden
2012-05-03, 21:40 | #16 |
2/2 idag och nästan +13 units i spreaden samt ett par lågunitsryggningar som satt fint!
2012-05-03, 23:56 | #17 |
Ogiltigt spel-ID: 962678 Sjukt sällan jag lagt någon travrek om jag någonsin har gjort det offentligt men den här känns som en riktig feloddssättning! I nuläget är 6 Alvena Pele knapp favorit på V75 med sina 42%, strax före 3 I Saw You på 38% och 2 Brioni på 37%. Jag tror att han kommer ligga på ca 45% och vara favorit även på lördag! Mitt förväntade odds låg på 3.00-3.75!!! Örebro är min hemmabana även om jag är på trav väldigt väldigt sällan nuförtiden. Har dock varit på Örebrotravet ett par gånger de senaste åren och några av nedanstående saker vet alla travintresserade som bor i närheten. - Innerspår på 1609m auto är absolut inte optimalt! Kurvan kommer fort och spår 4 och 5 sägs vara de bästa om man har en startsnabb häst som siktar på ledningen. - Spets och slut är mer förekommande än på de flesta andra banor (ingen statistik på detta) pga att man har Sveriges kortaste upplopp. - Nu är det sommarbanor och det är svårare att fånga in ledaren när det går fortare till slut. Smhi säger att det ska komma ca 1 mm regn på förmiddagen på lördagen och temperaturen ligga på 7 grader. Imorrn fredag ska det vara uppehåll hela dagen och uppemot 13-14 grader. V75 betyder i regel ännu större fokus på fin och barfotavänlig bana. - Alvena Pele har vunnit 3/4 starter på Örebro! - I senaste starten där hästen galopperade berodde det inte på hästen utan leråkern som man även kallade för Solvallas innerbana den dagen. Det var inte tomt i tanken och han tippades som vinnare utan galoppen av flera sk "experter". - Om någon innanför (möjligtvis G.H Nemo eller I Saw You) kan och då dessutom skulle välja att svara upp ledningen så kan första 500 lätt gå på 1.06 vilket jag inte tror att någon vill och då kan vem som helst i loppet vinna, med fördel de som inte varit med i startrusningen. Håller dock nere insatsen då trav inte är min starkaste sida och därför det inte kommer ut travspel oftare.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-05-03 klockan 23:58. |
|
2012-05-04, 14:00 | #18 |
Snacka om skönt dropp! Står i 2.50 nu både på bet365 och Expekt redan dagen efter jag lagt reken och med en hel dag kvar tills loppet! Nu kan jag erkänna att jag var lite snäll i min värdering då jag inte ville verka kass om jag var inte var rätt ute. Trav är ändå trav men hade hellre sett denna ligga på 2.75-3.00 när jag lade reken. Hade aldrig vågat hoppas på denna dropp
2012-05-05, 19:09 | #19 |
Riktigt surt att hästen galopperar in i första sväng. Inte vanligt i högsta divisionen i trav! Ledaren nu istället (en betydligt sämre häst) var väldigt nära vinsten men föll på ett taktiskt misstag i sista sväng. Alvena Pale hade jag lätt satsat 10 units på till 3.93 återigen om loppet gått om imorgon med samma förutsättningar!
2012-05-06, 09:11 | #20 |
Ogiltigt spel-ID: 966918 QPR har verkligen vaknat till liv med 4 raka hemmasegrar och motståndarna har inte varit vilka som helst. Liverpool, Arsenal, Swansea och Tottenham! Sammanlagd målskillnad på 9-3! Stämmer infon på Svenskafans.com så kommer man med bästa laget! Stoke har 4-4-10 på bortaplan men mer anmärkningsvärt är att man har 1-2-7 på de 10 senaste bortamatcherna! Vinsten kom i FA-cupen mot Crawley som håller till i fjärde högsta divisionen i England! Jag har ingen om det stämmer men en bekant nämnde igår kväll att Stoke inte gillar Aston Villa och skulle Bolton och QPR ta trepoängare samtidigt som Aston Villa förlorar denna omgång så är samtliga lag på samma poäng inför sista omgången där minst ett av dessa lag ska flyttas ner! Ta detta med en nypa salt då jag absolut inte är säker på denna uppgift. Kommentera gärna om ni vet något om detta. 14 Stoke -16 44 15 Aston Villa -14 37 16 Wigan -22 37 17 QPR -23 34 18 Bolton -31 34 19 Blackburn -28 31 20 Wolves -41 24 De tre sämsta lagen ska flyttas ned när säsongen är färdigspelad. Något som jag tycker gynnar QPR är att Stoke byter målvakt till denna match. Utdrag från Svenskafans: Tony Pulis har redan aviserat att det blir ett målvaksbyte i denna match. Thomas Sörensen får därmed välbehövlig matchträning inför kommande uppdrag med Danmark i EM.
2012-05-07, 06:17 | #21 |
Ogiltigt spel-ID: 969014 Spelar inte ofta på damtennis men denna känns bara helt rätt! Safarova är bättre rankad, har 4-2 i inbördes möten och har gjort bra ifrån sig alla 3 år hon ställt upp i denna turnering i Madrid! 2009 åkte hon ut mot världsettan Safina i tredje rundan, 2010 vann hon bland annat mot nr 12 i världen Sharapova innan hon åkte ut i semifinalen och förra året slog hon bland annat nr 7 i världen Jankovic innan hon senare åkte ut mot nr 5 i världen Azarenka i kvartsfinalen. Kanepi kan vi börja med är riktigt råful och har ställt upp i denna turnering 2009 och 2011. 2009 lämnade hon WO i första rundan efter 2-6, 3-2 mot just Safarova och 2011 åkte hon ut även då i första rundan mot Goerges. Spelet på Safarova till 1.72 är bra men jag väljer första set då det är lite bättre odds och eftersom Kanepi vann turneringen i Estoril så sent som i förrgår och det var den sista matchen av 5 på 5 dagar hon spelade där. Lite sliten nu kanske samtidigt som det kan vara svårt att ladda om direkt i början på en ny turnering. Hur som helst så har jag spelat emot turneringsvinnare i deras första match i nästa turnering med ett väldigt gott facit
2012-05-07, 13:37 | #22 |
3-3 i första set, inga breaks. Safarova har vunnit 12/14 i egen serve och Kanepi 12/18. Luktar fördel Safarova av siffrorna att döma men det kan svänga fort...
2012-05-07, 13:56 | #23 |
Ogiltigt spel-ID: 969014 6-4 Safarova vann 20/26 i egen serve och hade inga breakbollar emot sig. Kanepi vann 19/32 i egen serve. Överlägsen förstasetsvinst!
2012-05-09, 17:17 | #24 |
Ogiltigt spel-ID: 972729 Bilbao går målsnålt i ligan men i cupen händer det desto mer. Llorente vilade senast och det här är två bra lag framåt då Madrid har Falaco mfl som gör mycket mål. Dessutom blir det väldigt sällan målsnåla matcher när dessa möts i ligan.
2012-05-09, 20:51 | #25 |
1-0 Falcao efter 7 minuter
2012-05-09, 21:02 | #26 |
|
|
2012-05-09, 22:27 | #27 |
och 3-0 i minut 85 och spelet sitter
2012-05-09, 22:30 | #28 |
Vad kul att du är tillbaka BC. Följer dig på GS men härligt att se dig tillbaka på Sharps. Ett tag sedan det var
All lycka och hoppas vinsterna går uppåt , uppåt och uppåt! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jensw (+1) |
|
2012-05-09, 22:39 | #29 |
Tack ska du ha. Grymt flyt just nu och härligare GO och aktiviet här
2012-05-10, 13:35 | #30 |
Lägger ett livespel i tennisen på bet365 nu!
Ogiltigt spel-ID: 973835 Berdych tog hem första set med 6-1. Monfils brukar väldigt sällan förlora med 2-0 så förväntar mig en helt annan Monfils i andra set. Dessutom har han nyligen haft skada och kunde vara rostig i första set. Stora siffror i första set brukar även göra att ledaren slappnar av lite väl mycket i andra och det kan bli betydligt jämnare i andra set. Jag tror inte Monfils blir bruten mer än en gång och tycker oddset är helt ok. Spel!
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-05-10 klockan 13:36. |
|
2012-05-10, 13:40 | #31 |
och sen bryter Berdych i andra sets första servegem
2012-05-10, 13:56 | #32 |
4-1 Berdych med serve. Monfils rör sig verkligen inte bra längre. Såg bra ut i slutet på första set men VARFÖR spelar han vidare matchen om han har ont vid 6-1, 4-1???
2012-05-10, 14:03 | #33 |
6-1, 6-1. Gillar clownen Monfils i vanliga fall men att idag totalt nonchalera dem som bettat på matchen genom att ens slutföra en sådan här match när han visar att han inte kan röra sig alls längs banan i andra set och låta Berdych leka med honom? Vafan håller han på med?
Skönt att man iaf gick plus på matchen till slut genom att spela ganska hårt på under 7,5 gem till 2.62 vid ställningen 4-1
2012-05-10, 17:23 | #34 | |
Citat:
2012-05-10, 17:34 | #35 |
Vadå, får man mer pengar om man slutför en match halvskadad istället för att ge upp?
2012-05-10, 17:49 | #36 |
Jag tror man får det, men jag är inte alls säker, men det måste ju finnas ngt att vinna på att inte ge upp när det står 6-0, 4-1 å bara fejka skada?
2012-05-10, 17:55 | #37 |
Precis som det är "fel" mot de som bettat på honom att slutföra så är det ju lika fel mot dem som bettat Berdych att inte slutföra.. Han var troligen inte SÅ illa skadad
|
|
2012-05-10, 17:55 | #38 | |
Citat:
Han får skylla sig själv om han drar på sig massa skador, underhållande spelstil men det sliter så otroligt mycket på kroppen att spela som han gör... |
||
2012-05-10, 18:37 | #39 |
Är med största sannolikhet som du säger BeatOnTheFish att dem totalt skiter i de som bettat på matchen. Är dock tråkigt för jag har säkert sett 15-20 matcher med Monfils senaste 3-4 åren och det här i andra set var i särklass det sämsta så något fel är det ju.
Sedan håller jag inte alls med hejmike att det är lika fel om de avbryter pga skada. När jag spelar på en match tar jag MYCKET hellre void om min spelare leder med 6-1, 4-1 och motståndaren ger upp än att jag förlorar om min spelare har 1-6, 1-4 om det är uppenbart att en skada spökar. Skada och kan inte spela 100% = ge upp ä det ärligaste att göra. Men det är min åsikt. Det enda positiva med spelare som spelar även när de är skadade är att man kan gå fint plus som idag till en väldigt låg risk om man ser matchen live
2012-05-16, 16:17 | #40 |
Ogiltigt spel-ID: 982940 Tycker oddset på Tipsarevic har droppat och Wawrinka höjts utan större anledning. Wawrinka är sämre rankad men tänder alltid till när grussäsongen och de större tävlingarna börjar. Jag spelade honom till och med som vinnare av US Open förra året till en minipeng! I övrigt är Wawrinka ingen spelare jag gillar speciellt men jag tror att hans spelstil passar fruktansvärt bra mot Tipsarevics spelstil. Dessa två har faktiskt aldrig mötts vad jag kan utläsa från svenska spels H2H. Wawrinka får mycket tillbaka i spel och har bra returer. Tipsarevic kan inte spela bättre än han gjort på slutet och jag tycker han är lite övervärderad nu när spelarna har spelat ner honom från 2.50 till 2.20.
2012-05-16, 21:02 | #41 |
6-3, 6-1 till Wawrinka. Utklassning och till mig
2012-05-17, 13:20 | #42 |
Någon som har funderingar idag på tennisen? Jag tror Nadal kör över Granollers som inte har lika bra serve som Mayer. 6-2, 6-2 kanske men linan är 17 gem så osäker på spel.
Över 21,5 på Wawrinka - Seppi känns intressant. Seppi i bra slag och hans spel passar mycket bättre emot Wawrinka än Tipsarevics. Linan lite väl låg efter gårdagens matcher väl? Del Potro i två raka till 1.83 emot Tsonga känns faktiskt bäst på förhand. Tsonga vann emot Troicki men servade inte imponerande och får svårare att breaka idag. Del Potro hade en enda breakboll emot sig mot Youzhny som han räddade och då ser jag Youzhny som en betydligt bättre spelare än Troicki i dagsläget trots att han har 10p sämre än Troicki och är därmed ett par placeringar sämre på världsrankingen. Ogiltigt spel-ID: 984278 Det får bli dagens enda spel än så länge om ingen annan har några ideér?
2012-05-17, 13:29 | #43 |
Tror att Federer får svårt att täcka linan på 5.5 emot Ferrero. Ferrero gjorde en bra match förrigår emot Monflis och kommer nog stå upp hyfsat mot Federer. 6-3 6-4?
2012-05-17, 13:34 | #44 |
Håller med dig Henke! Har inte kollat igenom alla matcher men visst borde chansen vara betydligt högre på mindre än 5,5 gems skillnad i den matchen. Gillar Ferrero och hans sätt att spela. Lägger ett par units på den med
2012-05-17, 18:29 | #45 | |
Citat:
2012-05-17, 20:31 | #46 | |
Citat:
|
|
2012-05-18, 09:15 | #47 |
Tack Sandy. Ja det gäller att vara ute i tid om man vill ha bästa odds men såg fortfarande värde i 1.83.
Frågan är vad som hände? 6-4, 6-1 till Tsonga?! Där var jag helt fel ute. Federer - Ferrero är jag bara sur över. Ferrero tog set men täcker ändå inte linan. Hade han bara förlorat setet vid 6-5 istället för att breaka Federer till 7-5 hade satsningen suttit. Stolpe ut
2012-05-18, 19:49 | #48 |
Ogiltigt spel-ID: 986151 Hammarby får minst med sig en pinne till 1.83 vid ställningen 0-1 efter 32 minuter.
2012-05-18, 20:18 | #49 |
0-2 i halvtid med målet ca 5 min efter jag la satsningen
Kvällens sista spel läggs i tennisen: Ogiltigt spel-ID: 986168 Det här är något jag gått fint plus på i Federers matcher och jag tycker att Bwin är lite väl generösa här. I inbördes möten har 8 av de senaste 9 seten slutat med 9-10 gem och 6/8 möten H2H har första set slutat med 9-10 gem. I Madrid och här i Rom, de tävlingar som Federer spelat på grus på slutet, har 5/7 förstaset slutat med 9-10 gem och de enda två som inte gjort det har slutat 6-2 till Federer. Seppi har förlorat första set i de två senaste matcherna här i Rom, mot Isner och Wawrinka. Jag tror han förstår att uppförsbacken blir för stor vid 0-1 i set mot Federer och att han har full fokus på sina egna servegem före att breaka. Ändå har jag svårt att se att Federer inte "gör det som krävs" och breakar en gång mer än Seppi på 5 servegem vardera. Det brukar trots allt sluta så och jag ser ingen anledning att det inte ska bli så nu med.
2012-05-18, 20:57 | #50 | |
Citat:
|
|
2012-05-18, 21:44 | #51 |
Oj, riktigt mycket finare odds. Är det ett egensnickrad dubbelspel eller finns det spelet?
2012-05-18, 22:22 | #52 |
Herregud! Federer hade 13 förstaservar på 13 servar! och 5-0 som bäst. Seppi fick 33% förstaservar och vann mindre än hälften av sina egna servar.... Blev 6-1.
2012-05-19, 12:47 | #53 |
Det var egensnickrat som dubbelchans på 6-3 och 6-4 med odsen 4.50 och 5.00 .. men vad spelar det för roll nu Federer var helt sanslös
|
2012-05-19, 13:37 | #54 |
Ja, riktigt sjukt spelat för att vara på grus. Djokovic kommer få det väldigt svårt om han spelar likadant idag. Eller svårt och svårt, Djokovic kommer isåfall att vara chanslös. Tror dock det blir en väldigt jämn batalj idag. 3 set till 2.25 känns närmast men ändå inte. Blir nog att bara njuta av matchen
2012-05-20, 22:31 | #55 | |
Citat:
|
|
2012-05-21, 15:55 | #56 |
Nej, tennis är och kommer alltid vara lättare att vinna pengar på live trots att utbetalningsprocenten är lägre där
2012-05-21, 16:22 | #57 |
Dagens enda spel:
Ogiltigt spel-ID: 990028 Derby där mer än 3p står på spel! Jag var först inne på underspel men under 2,5 till 1.80 känns sådär. Gais har varit i Allsvenskan i 6 år i rad nu. I derbyna mot Göteborg har man nollats i 6 av dessa 12 matcher och i de övriga 6 har man endast gjort 1 mål! Gais har börjat säsongen riktigt uselt med 8 poäng på 10 matcher och bara 10 gjorda mål. Vad man har gjort bra är defensiven som trots att man ligger i botten bara har släppt in 13 mål. Göteborg har bara hållt nollan i 1 av 10 matcher såhär långt men kommer helt skadefria och endast Philip Haglund borta pga avstängning. Jag ger absolut inte Gais 65% att göra mål i derbyt! Nordicbet sticker ut medans övriga ligger runt 2.40-2.60.
2012-05-21, 17:12 | #58 |
vore inte då IFK win to nill till 4.15 mer värt?
|
|
2012-05-21, 17:24 | #59 |
2012-05-21, 18:02 | #60 | |
Oj, det missade jag. Det högsta jag hittade när jag letade runt på mina bookies var runt 3.60 och då kändes det ovärt. 4.15 håller jag med dig är lite vassare än 2.85 på nollan
Citat:
2012-05-24, 19:59 | #61 |
Ogiltigt spel-ID: 1013853 Öster har vunnit 3/4 hemmamatcher med exakt 1 mål och 2/4 bortamatcher med exakt ett mål. Man leder serien klart med 7-1-0 på 8 matcher. Näst senaste matchen som var hemma mot BP vann man med 4-1. Det var för stora siffror sett till spelet. Man har marginalerna med sig helt enkelt. Jag tror på Öster i denna matchen med. Varberg har kvitterat i två raka nu till 2-2 i slutminutrarna (90 och 90+3). Det har varit mot Ljungskile och Trelleborg, inga topplag i serien direkt, plats 10 och 14 av totalt 16. Jag tror ändå det blir en ganska jämn match återigen för bortalaget men denna gång tillåter inte Öster en kvittering av Varberg. Varberg har hittills inte förlorat med mer än 1 mål på sina 8 matcher! Spelar man på hemmalaget tycker jag man är betydligt smartare att spela detta spel!
2012-05-24, 23:59 | #62 |
Vettig analys, synd att man nog inte kan vara på plats på lördag bara :(
|
|
2012-05-26, 17:56 | #63 | |
Citat:
2012-05-26, 19:34 | #64 |
2012-06-11, 19:17 | #65 |
2012-06-12 Sam Querrey - Olivier Rochus (Tennis)Datum: 2012-06-12 Tid: 12:00 Sport: Tennis Land: Internationell Liga: Tennis Match: Sam Querrey - Olivier Rochus Period: FT Spel: Sam Querrey -3.5 Insats: 6.00 Odds: 1.952 Bolag: Pinnacle Motivering: Fortsätter på denna dagbok efter ett litet uppehåll då jag postat mina spel i Roland Garros tråden. Mycket tennisspel nu även om jag lägger lite spel på EM (de ligger i Sharps EM tävling tråd). Till reken: Min favoritspelare på touren att spela EMOT. Rochus alltså Rochus har fruktansvärt dålig form med 6 raka förluster, dock alla på grus måste jag tillägga. Senaste vinsten kom emot en 344 rankad engelsman! Querrey har en bra serve och har inte spelat så dåligt på slutet då han bland annat tog ett set mot Tipsarevic och vunnit mot Kukushkin, Nieminen och luriga tysken Stebe på de senaste 5 turneringarna. Båda spelarna har gräs som favoritunderlag om man tittar på vinstprocent/match på de olika underlagen. Dock har Querrey högre vinstprocent än Rochus på gräs. Ett H2H möte dessa emellan år 2008 och då blev det 3-0 i set till Querrey med 6-3, 6-2, 7-5. Underlag HC utomhus. Jag tror inte Rochus har nästan 50% att ta mer än 8 gem och denna kan ju även sitta vid tre set med lite flyt. Enda anledningen till att jag inte satsar lite mer (7-8 units) som jag normalt hade gjort här, är att det är första matchen på annat underlag än grus för båda spelarna på ett tag. Senast redigerad av Sprite den 2012-06-11 klockan 19:18. |
|
2012-06-12, 19:19 | #66 |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1086Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Riktigt viktigt! Bryter i matchens sista game innan tiebreak! tack BlackCobra, satt dock längre in än vad man trodde efter första!
|
2012-06-15, 19:30 | #68 |
Ogiltigt spel-ID: 1038515 Ogiltigt spel-ID: 1038516 Extremt sällan jag rekar trav men måste dela med mig av denna. Såhär skriver Stora Vinster som är en av de bästa betaltipssidorna inom travet: "9 Across The Bridge är ett härligt drag i avslutningen. Hästen hade stått över inför senaste starten och avslutade lite smålojt, men den ögonöppnaren har garanterat satt fram honom till den här starten och Bergh har säkert gnuggat lite extra då ”ramloppen” i Boden sällan håller högsta klass. 9 Across The Bridge är obesegrad på distansen, har vunnit 7 av 14 barfota runt om, har fin seger- procent och är den ende som orkat med att bärga fler än en V75-seger. Galet bortglömd här, vi säger se upp!" Hästen har tredje mest kr/start i loppet, tredje bäst vinstprocent. Kusken Robert Bergh gillar jag med och varken Björn Goop eller Åke Svanstedt åker upp till Boden vilket givetvis ökar chanserna ännu mer för de andra riktigt bra kuskarna som Erik Adielsson, Robert Bergh, Örjan Kihlström (ingen personlig favorit) och Johnny Takter. Tycker att denna är given till 17 gånger som vinnare och 3.75 på plats!
2012-06-15, 19:35 | #69 |
Dagens spel har varit och är just nu:
Ogiltigt spel-ID: 1038352 Satt hur lätt som helst. Dimitrov bröt servekanonen Anderson två gånger i sista set. Jag spelade mest för att jag inte tyckte Anderson rörde sig lika bra som vanligt samtidigt som jag gillar Dimitrov. Han är en lightversion av Federer Ogiltigt spel-ID: 1037901 Den här ser riktigt bra ut med 5-3 Haas i första set och Berdych ska serva. Bet365 har livelinan på 26,5 gem just nu
2012-06-15, 23:45 | #70 |
Ogiltigt spel-ID: 1037901
2012-06-16, 10:45 | #71 |
Ogiltigt spel-ID: 1039281 G. Dimitrov - D. Nalbandian -> Dimitrov +1,5 set @ 1.43 Dimitrov imponerar på mig och ärligt talat tycker jag han ska vara favorit i matchen som är helt jämn enligt bolagen. Nalbandian har tappat minst ett set i 5 av sina 6 senaste matcher och jag tror absolut inte han vinner i raka om han ens vinner. Unibet sticker med 1.43 när pinnacle ligger näst högst med 1.37. Bank! R. Federer - M. Youzhny -> Federer 2-0 i set @ 1.28 Federer tappade set i förra matchen men det var mot Raonic som servade 25 ess på 17 servegem. Federer vann makalösa 82% av poängen i sin egen serve medräknat både första och andraservar. 10-0 i H2H mot Youzhny. Youzhny har bara slagit Haase, Dologpolov och Stepanek i denna turnering vilket inte imponerar på mig. Blir oerhört förvånad om denna inte slutar i raka för Federer och riktigt bra komplement till min bank idag. Hög insats på dubbeln!
2012-06-16, 13:05 | #72 |
6-1, 6-4 Federer
Han vann 72% av sina egna servar och 50% av Youzhnys servar. 58-37 i totalt antal poäng säger en del om utklassningen här. Bara Dimitrov att vinna minst ett set kvar då
2012-06-18, 18:56 | #73 |
Ogiltigt spel-ID: 1042624 Spelar återigen Querrey som har visat bra form och har en riktigt bra serve. Här möter han Roddick som har spelat en match sedan 27 maj, alltså drygt 3 veckor! Roddick har förlorat 6 raka just nu och Querrey har vunnit mot honom 2 gånger på de senaste 4 så trots att han har totalt 5-2 i H2H har inte skillnaden varit stor i de senaste mötena som ägde rum 2009/2010. Det är i min mening mycket stor risk att det blir tiebreak här och överspelet lockar men oddsen har inte kommit ut än men jag gissar att linan ligger på 23,5 och överoddset på 1.70-1.80. Jag kommer nog spela överspel hur som helst då jag tror det blir 3 set här. Querrey har nämligen visat på slutet att han har svårt att vinna i raka. 4 av de 5 på gräs i år/London/senaste tävligen har slutat med 3 set för Querrey.
2012-06-22, 10:28 | #74 |
Blev void då Querrey bröt pga ryggproblem. Var tur för mig för Roddick har verkligen vänt på en femkrona i form!
Ogiltigt spel-ID: 1046697 Oj vad Roddick har imponerat på mig i denna turnering. Han säger själv att han spelar riktigt bra tennis, han har "hittat träffen igen". Oerhört svårbruten med sin serve på gräsunderlaget i dagsläget. Fognini ska tacka Tomic att han är vidare hit. Tomic hade 5-2 i avgörande set men måste fått hjärnspöken för det slutade 5-7 och det var inte Fognini som började spela bättre på slutet. Fognini hade 11 breakbollar emot sig under de första två seten och att han lyckades hålla 9 av dem var riktigt bra gjort men det var mest Tomic som dummade sig i poängen. Det kommer inte bli lika lätt mot superrutinerade Roddick. Lite intressant i den matchen var att Fognini vann 1/12 andraservar i första set. Riktigt uselt! Han vann totalt 65% av poängen i egen serve under matchen. Roddick vann 85% av sina poäng i egen serve mot Chardy och hade inga breakbollar emot sig! Noterbart från den matchen var också att Roddick vann 70% av Chardys andraservar, 19/27 och det blir nog något liknande igen med Fogninis visade andraservar emot Tomic. Har totalt mycket svårt att se Roddick inte täcka detta handikapp och ta en enkel vinst.
2012-07-06, 14:37 | #75 |
Ogiltigt spel-ID: 1062871 Matchen har inte börjat än för Novak. 6-3 Federer i första och därför tar Djokovic andra set. 1.727 helt klart okej odds!
2012-07-06, 15:06 | #76 |
Ogiltigt spel-ID: 1062871 6-3 Djokovic! Federer vann 3/23 poäng i Djokos servegem i andra set. Hans poäng hade alltså inte ens räckt till ett break på hela setet även om han tagit alla poäng i samma gem
2012-07-06, 16:08 | #77 |
Snyggt fick Federer tar första set men fegade med 1.5 i hehe.
Ser bra ut feddi som världsetta igen , kom igen!!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1) |
|
2012-07-16, 21:07 | #78 |
Ogiltigt spel-ID: 1073785 Ogiltigt spel-ID: 1073805 Ogiltigt spel-ID: 1073799 Ogiltigt spel-ID: 1073800 +35,53 units idag! Dra åt helvete vilken jävla kanonkväll och om knappa 3 timmar fyller man år också
2012-07-17, 07:37 | #80 |
Super najs,,,och Grattis på din dag.
|
|
2012-07-17, 10:45 | #81 |
Tack ska ni ha! Nu är V65 till ikväll inläst och mina funderingar ilagt i den tråden. Bara läsa på till V4 då
2012-07-23, 14:51 | #82 |
2012-07-23 IFK Norrkoping FK - Djurgardens (Allsvenskan)Datum: 2012-07-23 Tid: 18:59 Sport: Fotboll Land: Allsvenskan Liga: Allsvenskan Match: IFK Norrkoping FK - Djurgardens Period: ft Spel: IFK Norrkoping FK Insats: 7.00 Odds: 1.750 Bolag: Nordicbet Motivering: Närmaste bolag på 1.66 vad jag hittat så fint värde! Statistiskt sett så ser detta spel grymt ut! Norrköping har både gjort och släppt in mål i 5 av de 6 senaste matcherna. Djurgården har både gjort mål och släppt in mål i 13 raka matcher!!! Men det är inte bara det. I förra mötet (serien vänder nu) så var det bud på betydligt mer än varsitt mål för lagen. Jag tror på överspel här men värderar nordicbets utstickande odds som betydligt bättre ändå med tanke på att Djurgården typ håller på att slå rekord i antal 1-1 matcher denna säsong. 8 av de 11 senaste har slutat 1-1. Matchen visas på Canal+ Sport 1 ikväll! (Bry er inte om i mitt spreedsheet där det ser lite konstigt ut med norrköping - djurgården spelen. jag spelade nämligen norrköping +1 asian och resultatet 1-1 i förra mötet men tryckte på fel datum och kan ej ändra detta eftersom jag alltid låser spelen förrutom på trav och live) Senast redigerad av Sprite den 2012-07-23 klockan 14:53. |
|
2012-07-23, 17:05 | #83 |
2012-07-26 Vitesse - Lokomotiv Plovdiv (Europa League)Datum: 2012-07-26 Tid: 20:00 Sport: Fotboll Land: Europa Liga: Europa League Match: Vitesse - Lokomotiv Plovdiv Period: ft Spel: Vitesse -2 (asian) Insats: 7.00 Odds: 1.800 Bolag: Bet365 Motivering: Oj, här i Lokomotiv Plovdiv har det verkligen hänt grejer på senare tid och idag! Vitesse fick bara 4-4 i första mötet. Då ska man dock veta att Vitesse hade 6-4-7 på bortaplan förra året i ligan jämfört med 9-4-4 på hemmaplan. Lokomotiv Plovdiv hade 4-5-6 på bortaplan förra året i ligan jämfört med 13-1-1 på hemmaplan. Skapliga fördelen att ha hemmaplan för dessa lag alltså! Nu till infon jag sett. Ägaren i det bulgariska laget Lokomotiv Plovdiv avgår idag, det kommer en presskonferens om detta om någon timme. Det står här och man kan använda google för att översätta sidan, här är länk med översättning: http://translate.googleusercontent.c...HRZD5IAJQiJG2w Dessutom ska tydligen flera av de bästa spelarna vara fria och leta klubbar. Detta pga ekonomiska problem som den nu fd ägaren löste. I vanliga fall skulle Vitesse vara storfavoriter men med denna infon så tror jag att det kommer det bli total överkörning |
|
2012-07-23, 17:08 | #84 |
Jag glömde nämna i reken ovan att jag hittat så lågt som 1.34 på -1,5 så en sänkning är att vänta trots det redan stora handikappet...
2012-07-23, 17:10 | #85 |
Vad jag läste är det inte ens säkert att Lokomotiv kommer till start
2012-07-23, 17:14 | #86 |
Läste också detta på ett annat ställe nyligen, tar maxbet på Vitesse -2.0 (asian). Tror ni inte Lokomotiv tar junnisar eller något da? Har trots allt oavgjort från första.
2012-07-23, 21:03 | #87 |
Ogiltigt spel-ID: 1081262 1-1 återigen och det fanns flera chanser till 3 mål på slutet men båda lagen gör mål visade sig vara ett riktigt vettigt val trots det lite lägre oddset
2012-07-26, 14:19 | #88 |
Ogiltigt spel-ID: 1084239 Oswald gör sin tredje ATP match i karriären och Haase vann här förra året. Haase släppte andra set lite lättvindigt men tar sista hur lätt som helst och att Oswald tar under 5,5 gem i sista set är väldigt troligt och 1.80 känns kanon!
2012-07-26, 14:57 | #89 | |
Citat:
6-2 i sista och hur säkert som helst då första breaket kom direkt till 2-0. Haase var även närmare ett till break än vad Oswald var att breaka överhuvudtaget att dömma utav gemsiffrorna gem för gem och antalet breakbollar som inte vanns Nu blir det ut och springa lite backintervaller med 10kg viktväst för att sedan hitta lite mer livefynd på tennisen i Kitzbuhel (hur fan stavas det...?). Det sänds ju på Canal+ Sport 2 om knappt 10 minuter. Sen måste jag fan sluta rygga andra och spela vinnarspel/H2H på hästar. V75/V86 thats it! Får se hur länge man klarar att hålla det
2012-07-26, 15:40 | #90 |
Undrar hur Kohlschreiber påverkas av att spela två matcher i rad med väldigt lite vila däremellan. Leder nu med 4-2 mot Rosol i första set. Känns som värdet borde ligga på Rosol i andra set om Kohlschreiber vinner första.. Hum...
edit: är förvisso flera spelare som gör det idag pga regnet igår men Rosol har inte spelat tidigare idag. Var det jag syftade på.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-07-26 klockan 15:47. |
|
2012-07-26, 15:55 | #91 |
Kommer spela på att Kohlschreiber tar andra set om Rosol håller sitt första servegem. Kohlschreiber vann 20/25 egna servar och var inte ens nära att bli breakad trots bara 56% förstaservar på gruset.
2012-07-26, 15:57 | #92 |
Ogiltigt spel-ID: 1084347 Jag tror Kohlschreiber vinner andra set lätt! 1.75 klart överodds efter Rosols nollade gem till 1-0
2012-07-26, 16:00 | #93 |
haha och Rosol breakar direkt efter ett par otroliga poäng.
2012-07-26, 16:23 | #94 |
Ogiltigt spel-ID: 1084347 Ogiltigt spel-ID: 1084362 Gick inge vidare i andra set men spelbolaget är helt fel ute att ha Rosol som favorit. SPEL!
2012-07-26, 16:27 | #95 |
Jag tror Kohl ger bort även detta set, för att slippa spela fler matcher och kunna rikta in sig på OS.
|
|
2012-07-26, 16:49 | #96 | |
Citat:
Blev dock väldigt orolig där vid 0-40 som det såg lite nonchalant ut på. Men varför skulle han först jobba sig till breakbollar för att sen när han missade bara släppa matchen? Nu tog han gemet från 0-40 så hoppas verkligen inte dina misstankar stämmer. Nu borde han vinna om han vill vinna för Rosol gör en del dubbelfel och nån miss här och där. Få se om han spelar med rent mjöl i påsen eller om han borde ha hoppat denna turnering i mina ögon sett för hur man beter sig gentemot åskådare och spelare.
2012-07-26, 17:03 | #97 |
Ogiltigt spel-ID: 1084362 Så jäkla skönt! Var orolig under setet såklart med dem misstankarna som även jag hade i bakhuvudet men tyckte värdet var för bra då Rosol aldrig varit i semifinal förrut och Kohlschreiber i grunden är så mycket bättre. -1 unit totalt på matchen men det känns alltid som en seger att ligga back betydligt mer och minska ordentligt på förlusten Tack för din input wLn. Aldrig roligt att ha en monolog oavsett vilka tankar andra har. Hör faktiskt hellre att jag är den sämsta rekaren någon sett än att det är tomt på kommentarer om nu ändå folk läser och har åsikter. Är ju svårt att veta utan kommentarer eller sharps (hellre kommentar än sharps )
wLn (+5) Senast redigerad av Sprite den 2012-07-26 klockan 17:06. |
|
2012-07-26, 17:14 | #98 |
När tror ni Kohli börjar tänka mer på OS än själv turneringen, om ni tror att det kommer hända alltså
|
|
2012-07-26, 17:17 | #99 |
Cobra vad tror du om Odesnik - Haase? Vore kul om du hängde lite i chatten så man kan bolla lite tennistankar med någon då det mest är fotboll som snackas där
|
|
2012-07-26, 17:34 | #100 | ||
Citat:
Citat:
Jag vet faktiskt inte varför jag inte varit därinne förrut. Tror jag testade men att det inte funkade av någon anledning eller hur det nu var. Var ett par månader sen och hade väl fått för mig att det berodde på att jag har mac. Går in där nu och kollar läget lite
2012-07-27, 08:30 | #101 | |
Citat:
Håller med dig, monologer är ingen direkt höjdare. Jag är glad att jag höll mig ifrån den matchen, kände mig väldigt osäker på Kohl (och mig själv) haha! WP! |
||
2012-07-30, 10:09 | #102 |
2012-07-30 S. Stakhovsky - L. Hewitt (MOlympicR1)Datum: 2012-07-30 Tid: 12:35 Sport: Tennis Land: Internationell Liga: MOlympicR1 Match: S. Stakhovsky - L. Hewitt Period: ft Spel: L. Hewitt Insats: 10.00 Odds: 1.400 Bolag: 888sport Motivering: Inget snack om saken här. Riktigt bra dubbelmaterial! Se till att använda en annan one-ball-bookie om ni inte spelar på 888sport! Hewitt har riktigt bra form, gick till final i sin senaste turnering för 2 veckor sedan och har haft tid att ladda upp här. Han har slagit Raonic i början på året och tog även ett set mot Djokovic då så gubben kan än! Har gräs som bästa underlag! 7 raka matcher har nu spelats på gräs dessutom. Stakhovsky har dragits med en revbensskada sedan London för 1,5 månad sedan. Han drog sig ur då och även i Wimbledon 12 dagar senare. Har efter det spelat två matcher på grus och de två spelare han mött har han förlorat emot. Spelarna är Brown och Cervenak som är rankade 134 och 183. Dessa hör generellt till på Challengertouren så det måste vara två tunga förluster. Hur han ska ställa om till gräset och ha någon chans mot Hewitt har jag ingen aning om, antagligen inte han själv heller. Bank och maxspel! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+2) Senast redigerad av Sprite den 2012-07-30 klockan 10:10. |
|
2012-07-30, 14:44 | #103 |
6-3, 4-6, 6-3
Segern var lättare än setsiffrorna säger. Jag följde matchen och det var oftast nollade gem när Hewitt servade och jämna gem när Stakhovsky servade. Tror Stakhovsky bara hade en enda breakchans i hela matchen och det var i det gemet han bröt.
2012-07-30, 15:27 | #104 |
Tycker jag har hittat ett konstigt odds här till andra set i Federers match mot Benneteau som börjar om några minuter:
Ogiltigt spel-ID: 1089007 Motivering: Federer är såklart superstor favorit att vinna första set utan att det behöver gå till tiebreak. Alltså börjar Benneteau serva om inte Federer bryter honom när Federer har 5 vunna gem. Kanske är jag som fått för mig men Federer brukar inte vara så sugen på att dubbelbreaka innan han ska serva hem ett set heller. Om det blir så som jag tror alltså så börjar Benneteau att serva efter att ha förlorat första set och det brukar tända spelare lite extra till början på nästa set. 2.37 känns lite väl högt för att han "bara" ska hålla sina två första servegemen i andra set. Jag gillar dessutom Benneteau och han kan vara lurig och spela väldigt bra har jag flera minnen av. Just nu när jag skriver det här så har han 0-30 i matchen första gem som Federer servar!!!
2012-07-30, 15:39 | #105 |
Just nu står Benneteau i 1.33 att hålla sina servegem efter att ha förlorat ett och vunnit ett. Kör man det dubbel 1.33x1.33 så blir det 1.77 så även om oddset sjunkit från 2.37 till 2.10 redan vid 4-1 i första set så borde värdet finnas där eftersom han dessutom även kan breaka Federers första servegem i andra set. Förstår inte oddssättningen. Någon som förstår får gärna förklara för mig
edit: kom på det själv precis. dem räknar ju med att federer kan breaka nu till 6-2 och få börja serva.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-07-30 klockan 15:48. |
|
2012-07-30, 15:52 | #106 |
oh herregud. dubbelfel, riktigt dålig lobb och miss med hela banan öppen att slå vinnaren på....
och där rök första set till 6-2... fy fan!
2012-08-01, 15:15 | #107 |
Ogiltigt spel-ID: 1091456 Jag vet att jag ska hålla travspelen till ett minimum men den här tycker jag det är monstervärde i! Expekt har 5.75 som vinnare och 1.95 på plats medans Bet365 har 10.00 som vinnare och 3.25 på plats!!! Zlatan Sisu går bra hela tiden. I årets 7 starter har han kommit sämst 4a i 6 av de 7 loppen! I det sjunde mötte han bland annat en viss Vincennes och även Kash Qantab i ett fyråringselitlopp! Nu till det värsta när man tänker på dessa ständiga framskjutna placeringar, hästen har haft bakspår eller tillägg i 6 av loppen och spår 8 i auto i det sjunde! Nu får han ett riktigt bra fjärdespår över sin favoritdistans 2140a. Hästen är startsnabb så givetvis har bakspåret varit väldigt negativt för hästen. Vad som utöver tidigare info gör det här spelet så bra är att hästen bara galopperat i en start i år, Ulf Ohlsson har kört hästen flera gånger förrut och han har tjänat tredje mest i loppet så han står riktigt bra inne.
2012-08-01, 15:35 | #108 |
Rygg på den Cobra!
2012-08-01, 15:59 | #109 |
Oj vad du ryggade eller så finns det folk som inte tackar/sharps för nu har bet365 också oddset 1.95. Schysst sänkning på kort tid för den stod fortfarande i 3.25 iaf en kvart efter att jag lade den
2012-08-01, 16:01 | #110 |
Spelbolagen har djungelfeber
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2) |
2012-08-01, 17:00 | #111 |
Hahahaha jag gjorde en tv-pengsdubbel för 200 kr på Sverige under 20,5 mål i början på matchen (5-6 minuter) och Djokovic vinnare efter 0-1 i set.
Sverige gjorde sitt 16e mål efter 39 minuter. De sista 21 minutrarna gjorde man 1 enda mål Djokovic har 5-1 i tredje set nu
2012-08-01, 20:42 | #112 |
Vafan hände här? Hästen får ledning dirket och efter 14,5 första tusen börjar jag tänka att fan att man inte spelade vinnare också och det slutar med att hästen blir 9a i loppet över 100 meter efter vinnaren.... Hur fan kan han vara så dålig när han för två starter sen gick 11,9 på 1640a och gick barfota idag också precis som då?!?! Sjukdom garanterat
2012-08-01, 21:19 | #113 |
Ogiltigt spel-ID: 1092086 Ett högt bett för att vara live men linan är så låg. Nu har Danmark hela halvtidsvilan på sig att disskutera och komma på lösningar för att komma igenom Spaniens försvar som varit riktigt bra men som blivit sämre sista 10 minutrarna. Danmark brände även en straff i slutsekundrarna så egentligen borde man gjort 10 mål i första trots att Spanien verkligen övertygat i försvaret. Normalt blir det fler mål i andra halvlek och jag tror inte man gör färre än 12 mål i andra halvlek! En försvarsjätte i Spanien har dessutom två utvisningar så hon måste hålla sig i kragen eller riskera rött kort i hela andra halvleken.
2012-08-01, 21:28 | #114 |
Hänger med på den också!
2012-08-01, 21:32 | #115 |
3 raka mål de första 4 minutrarna
2012-08-01, 21:37 | #116 |
och 0 mål de nästa 4 minutrarna (förvisso en väldigt bra räddning av spaniens målvakt)
2012-08-01, 21:38 | #117 |
och ännu en straffmiss. fyfan!
(edit: drar till chatten istället så slipper tråden bli trashad...)
2012-08-01, 22:04 | #118 |
Där satt den!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5) |
2012-08-01, 22:05 | #119 | |
Citat:
(detta trots 2 straffmissar av Danmarks 3 straffar under halvleken)
2012-08-01, 22:25 | #120 |
Räknade precis lite och jag har 113% ROI på de 77 spel jag lagt själv i sheetet och 68% ROI på de 32 spel jag ryggat.
Kan det rentav vara så att man kan vara väldigt dålig på att rygga (kass intuition vilka spel man ska välja?) för det är bara från användare jag tycker är riktigt bra och som kan visa på gröna sheet som jag har ryggat. Vill bara höra om någon upplevt samma och helt slutat rygga eller om det bara är som hjärnan säger ren otur? Det känns ju verkligen så men 68% trots ynka 32 spel, kom igen liksom? Man kan ju inte rygga varje spel som kommer upp och jag vill hellre bli visad nu att man kan vara kass på det ena och bra på det andra om andra uppelvt samma sak. Jag jämför det hela med bra på singel i tennis men kass på dubbel i tennis. Hjärnan säger ju att är man bra på det ena så borde man vara bra på det andra men så är ju verkligen inte fallet....
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-08-01 klockan 22:27. |
|
2012-08-01, 22:30 | #121 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Skall snart försöka mig på att lägga spel inom travets ädla sport - hoppas du kan få lite tips där, eller avslag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1) |
|
2012-08-05, 10:00 | #122 |
Ogiltigt spel-ID: 1096659 Hur skumt odds är inte det här? Viss risk för void men enligt min erfarenhet av Bet365 så voidar dem extremt sällan. Andra bolag som ladbrokes och unibet ligger på 1.50 och 1.57! Det beror lite på hur man satt oddsen här. Går man på det logiska så borde det bli tiebreak med tanke på underlaget och två starka servare. Dock har dessa spelare inte spelat ett enda tiebreak mot varandra på deras senaste 5 matcher vilket kanske bet365 har vägt in mer än de andra bolagen? Det är iaf en femsetare till skillnad från de tidigare matcherna i OS och jag vet inte vad som händer om det blir 6-6 i det femte setet. Kanske olika regler på olika sidor men antar att det måste till tiebreak på de första fyra seten för en vinst här. Hur som helst ett enormt utstick och även om jag på förhand mest trodde på 3-0 eller 3-1 till Federer så ligger ju värdet helt klart på tiebreakspelet med dessa odds! edit: Betsafe har 2.31! Missade att kolla den först, dock är risken för void betydligt större på det bolaget i min mening om det nu finns någon risk.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-08-05 klockan 10:20. |
|
2012-08-05, 14:32 | #123 |
Oddset sänkt till 2.01 på Betsafe och 2.00 på Bet365, synd att inte fler än yertle, O12 och henke111 hann rygga eller snålar folk på sina sharps och inlägg?
2012-08-05, 14:46 | #124 | |
Citat:
Kör RSS på sheet du litar på och se till att få in rubbet där. man blir tvungen att begränsa sig till några få sheet eller bloggar, men i gengäld slipper man bli så rövknullad av variansen som man blir då man missar var tredje spel etc. Jag är lätt anal av mig så jag applicerar dock alltid en massa filter över exakt vilka spel jag ska rygga, så att jag ryggar allt från en användare är inte riktigt sant heller. Bland de betalspel jag köper finns det t.ex en del användare som har brutal ROI överlag, men som också envisas med att betta på ligor de inte behärskar, då cuttar jag helt enkelt de ligor som visar röda siffror och ser till att rygga allt på resten. Det tänket tycker jag man ska applicera på alla ryggningar, mycket intressant man kan få ut när man börjar jämföra sides och totals etc. Min poäng är därför att även om du ryggar någon med positiv ROI är det inte säkert att du lyckas rygga de spel som denne lägger som faktiskt är +EV. Och, den riktiga vattendelaren tycker jag är en snabb filtrering på bolag. Dvs. hur står sig den här personen mot pinnen, och asien. Är det plus där över tid = |
||
2012-08-05, 14:58 | #125 |
Tack för synpunkterna Semicolon. Är dock väldigt rookie på det här med RSS så kanske dags att lära sig nu då för jag håller med i allt du skriver!
Får hoppas det blir en lång finalmatch för herrarna i tennisen så man hinner se sista seten för nu är det ut i 30-fotarn på sjön ett tag i solen
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-08-05 klockan 15:00. |
|
2012-08-05, 18:23 | #126 |
Hur fan kan världsettan vara så kass att han bara tar 7 gem på 3 set? Fyfan vad uselt, glad jag var ute och åkte båt så jag slapp se skiten
2012-08-06, 01:18 | #127 |
Ja det var en sjuk match. Stod ändå 2-2 i första set Murray gjorde ju sin livs match och va de inte sjuka vinnare han slog så hade han den där extra lilla turen när den behövdes. Såhär i efterhand borde man kanske litat mer på bet365 oddssättare än Ladbrokes
|
|
2012-08-06, 06:06 | #128 |
haha jag litar inte på några oddssättare då alla hade Federer som klar favorit och med facit så blev det 7-18 i gem
2012-08-09, 18:50 | #129 |
Ogiltigt spel-ID: 1102702 Förstår fan inte oddset här. Norge kom verkligen igång i slutet på första halvlek med målvaktsspelet och man gjorde 18 mål i första halvlek då båda lagen spelar snabb handboll. Tror inte Sydkorea kommer först till 15 (tror inte dem gör 15 mål i andra halvlek) och Norge borde ha betydligt bättre chanser än bara ca 25%!
2012-08-09, 19:11 | #130 |
7-4 efter precis halva andra halvleken. Liveoddset har sjunkit till 3.60 och det som hindrar spelet just nu är att Norge försvarar så bra så Sydkorea får väldigt långa anfall
2012-08-09, 19:14 | #131 |
Men fyfan. Först missad straff och kort därefter en ren kontring som man också missar
2012-08-09, 19:29 | #132 | |
Citat:
2012-08-09, 19:53 | #133 |
Ogiltigt spel-ID: 1102808 Frankrike är långt ifrån så bra som de varit tidigare år. Kroatien har sett ruskigt starka ut och jag förstår inte varför man inte är större favoriter här. Jag hade velat se 1.75-1.80 för att inte spela här, såpass fel tycker jag oddset sitter!
2012-08-10, 01:33 | #134 |
Nu har jag inte sett så mycket av Kroatien i detta OS men jag tycker däremot att Frankrike ser vassa ut. Jag ser inte Kroatien som större favoriter...
Ber om ursäkt om första inlägget var lite fattigt på info och därför kanske lite onödigt så lägger till lite mer. Jag tycker Frankrike ser starka ut och att vända det underläget mot Spanien sist ger självförtroende. Tycker att Karabatic & Co gör det bra och med ett psykologiskt övertag på Kroatien med 4 vinster på de fem senaste så tror jag det kan gå vägen. Som du säger är Frankrike kanske inte lika bra längre men jag tycker nog oddsen ligger rätt. Ser att Kroatien sjunker så kanske bara är jag Senast redigerad av Pettzon2 den 2012-08-10 klockan 01:45. |
|
2012-08-10, 05:44 | #135 |
Du behöver absolut inte ha fel Pettzon2. Frankrike har en ruskigt hög högstanivå precis som Kroatien och det gäller att plocka fram den här för båda lagen om man vill vinna. Dock tror jag inte att Frankrike har råd att ligga under som de gjorde mot Spanien för det släpper inte Kroatien. Ska hur som helst bli en ruskigt intressant match och jag hoppas jag är rätt ute