|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-04, 00:32 | #1 |
maddmax - MMXII and counting (Blandat)
Hej,
En del här vet redan vem jag är men tänkte ge en kort presentation. Närmar mig 30 år (obehagligt att tänka på men har en bit kvar som tur är), studerar och arbetar som forskningassistent vid ett amerikanskt universitet. Har hållit på med betting till och från de senaste 7-8 åren, främst baseball. Det har blivit en del avbrott och uppehåll (iallafall från publika forum) men ska försöka vara mer pålitlig nu då allt runtomkring tillåter. Under de närmaste månaderna kommer jag fokusera på baseball, golf och cricket. Jag har valt att starta en ny dagbok och spreadsheet, främst för att samla allt på ett ställe men även för att göra det enklare för mig själv då jag ändrat insatsnivå både från tidigare år och från försäsongen. Samtliga tidigare spreadsheets finns dock inför allmän beskådan under min profil. Hursomhelst, jag har inga direkta regler för tråden, ställ gärna frågor om ni vill, kommentarer (hurrarop som förolämpningar) är också välkomna. väl mött / maddmax
2012-04-04, 00:38 | #2 |
Franzen Buttboy
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2064Björnens NHL(inaktivt) Stats: 415 - 384 - 0 ROI: 103.42% Vinstprocent: 51.94% |
Lycka till. Spelar även jag på MLB, hoppas på en bra säsong! Intressant med Golf med.
|
2012-04-04, 01:26 | #3 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Förväntar mig spel på US Masters! Lycka till!
2012-04-04, 06:45 | #4 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Trevligt att se dig Max
Hoppas på många Pro Yakyu bets nu när säsongen kickat igång. Best of luck.. |
2012-04-04, 19:40 | #5 |
2012-04-05 Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils (IPL)Datum: 2012-04-05 Tid: 15:30 Sport: Cricket Land: Indien Liga: IPL Match: Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils Period: ft Spel: Kolkata Knight Riders ML Insats: 1.00 Odds: 1.806 Bolag: PinnacleSports Motivering: Andra matchen i Indian Premier League och varldens basta cricket-underhallning ar igang igen. Imorgondagens match kommer vi se tva lag som har varsin hogprofil spelare i det indiska landslaget; Delhi har Virender Sehwag och Kolkata har Gautam Gambhir. Goda vanner annars (och spelar i samma par i landslaget) stalls nu pa olika sidor. Gambhir och Knight Riders ar favoriter, i mina ogon rattmatigt. Laget slutade pa fjarde plats i ligan forra aret och, nagot overraskande, knep en slutspelsplats. Da gjordes hela laget om helt (och deras forra kapten sparkades). Infor arets sasong vill man upprepa forra sasongens fina resultat och man har varvat nya zeelandaren Brendon McCullum (spelade i Kochi under IPL 2011) bland annat. Med ett average pa 32.55 under T20 sa kan McCullum bli riktigt farlig. Forutom Gambhir och McCullum har laget ett stort antal andra spelare av varldsklass, bl.a. Jacques Kallis, Yusuf Pathan, Manoj Tiwary och forstas Brett Lee. En annan spelare som ar mindre kand men som lar visa musklerna imorgon ar vastindiern Sunil Narine som nyligen skrev pa kontrakt. Delhi slutade pa sista plats i forra arets upplaga av ligan, efter 4-9-1. Samtliga vinster kom mot "samre lag": Pune, King XI, Kochi och Deccan. Inget av dessa klarade att ta sig till slutspel. Denna sasongen hade kunnat se battre ut pa pappret men Dehli saknar tre viktiga spelare infor morgondagens match: Mahela Jayawardene, Kevin Pietersen och David Warner. Samtliga ar viktiga internationella (icke-indiska) spelare. Lagen mottes en gang forra aret, da vann Kolkata med 17 runs - ingen utklassning men heller inte overdrivet svettigt. Jag tror att Kolkata kommer gora minst lika bra ifran sig pa hemmaplan. Laget har en av landets storsta fanskara, Delhi ar det perfekta bytet for att starta sasongen positivt. Egentligt odds i mina ogon: 1.70~. |
|
2012-04-04, 20:43 | #6 |
2012-04-05 Adam Scott - Hunter Mahan (PGA Tour)Datum: 2012-04-05 Tid: 14:55 Sport: Golf Land: USA Liga: PGA Tour Match: Adam Scott - Hunter Mahan Period: ft Spel: Hunter Mahan ML Insats: 1.00 Odds: 2.110 Bolag: PinnacleSports Motivering: US Masters drar igang imorgon och Tiger Woods tillbaka pa riktigt verkar hela varldseliten vara i Augusta i princip. Jag har valt att fokusera pa en H2H matchup mellan tva spelare som vet hur det kanns att vinna. Adam Scott, rankad 13:e i varlden, har 8 PGA-vinster i sitt bagage och har spelat ihop hela 25 miljoner dollar i prispengar, vilket rankar honom pa 20:e plats genom tiderna. Denna sasongen har det dock endast blivit tre officiella starter pa den amerikanska touren, tva slagtavlingar. I WGC Cadillac Championship slutade han pa en hedrande 13:e plats efter att ha varit i taten infor helgen. Dar blev det dock tva tunga rundor (74 och 71), och han tappade flera positioner. Statistiken for i ar kan vi inte stirra oss blinda pa alldeles for mycket da det fa spelade tavlingar, men som vanligt ar Scott i toppen bland de med langsta utslag. Men med kraft kommer forstas problem med att halla bollen pa banan. I de tre tavlingar Scott har spelat i ar har han en Driving Accuracy Percentage (DAP) pa 54.46% vilket placerar honom mycket langt ner i listan. Scott tog andra platsen i forra arets Masters och det ar nog delvis darfor han ses som ett storre hot an vad den totala statistiken visar. Han har klarat cutten 8 ganger av 10 i Georgia. Hunter Mahan leder FedEx Cup och har borjat sasongen fantastiskt bra och rankas fyra i varlden fornarvarande. Sju starter, sju klarade cuts, sex topp 25 placeringar och tva vinster. Mahan kommer fran att halla i bucklan i Houston senast (och snuvade Calle P pa en vinst) men lar forhoppningsvis inte vara matt for det. Han vann aven WGCs matchplay i slutet av februari. Mahan har framst plockat slag pa sitt langa spel (6:a i DPA, 9:a i GRP) och har varit synonym med stabilitet i ar. Mahan missade cutten i Augusta forra aret (framst p.g.a. daligt narspel) men de tva senaste aren innan dess blev det topp 10 placeringar. Man kan hitta fordelar for bada spelare med Augusta. Jag tycker dock att Mahan bor ses som minst likvardig med Scott har, om inte nagot battre. Med storsta sannolikhet blir detta bet en fyra dagar lang affar och da kommer precision spela storre roll. Ironiskt nog vann Scott i Houston 2007 men lyckades inte ta en topp 25 veckan efter, detta ar dock inget jag tror kommer paverka Mahan pa samma satt. Som sagt, minst ett coin-flip och da kanns 2.11 vart en slant. |
|
2012-04-05, 01:14 | #7 |
Lagger aven till:
Ogiltigt spel-ID: 907447 Precis som Grnvit har namn sa kommer det vara blott och det lar betyda lagre scorer overall. Mickelson tror pa manga birdies i intervju och han bor val veta. Forhoppningsvis behover man inte lufta banan.
2012-04-05, 10:45 | #8 |
Kul att du skriver både cricket och golfrekar, du är nog ensam på Sharps på det området eller har jag fel? Zappade förbi följande dokumentär på TV om det Afghanska cricketlagets kvalificeringsmatcher till World Cup i Jersey häromdagen, klart sevärd:
http://www.youtube.com/watch?v=_6kkOE7FZe0 Hur har cricketen gått tidigare säsonger?
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+20) Senast redigerad av Soap den 2012-04-05 klockan 10:52. |
|
2012-04-05, 16:14 | #9 |
Tack for tipset Soap, ska definitivt se den nu till helgen!
Har endast spelat IPL en sasong. Det ar tyvarr inte sarskilt manga matcher (forra aret 14 matcher var exklusive slutspel) men det slutade pa plus iallafall. Alskar verkligen T20, ska jag vara arlig ar det mer intressant att titta pa an baseball (hoppas ingen horde mig).
2012-04-05, 16:44 | #10 |
Streaming till matchen:
http://world.ipl.indiatimes.com/watch-ipl-online/ |
|
2012-04-05, 17:13 | #11 |
De har ungefar 90 minuter pa sig att fa rent planen (fran vatten) om matchen skall spelas. Hoppas verkligen den gar igang idag da det kanns som ett mycket bra spel.
2012-04-05, 18:08 | #12 |
Hur länge brukar det ta innan matchen spelas igen om den blir uppskjuten? För enligt Nordicbet så kommer mitt spel annuleras om matchen skjuts upp mer än 36 timmar.
|
|
2012-04-05, 19:58 | #13 | |
Citat:
Nu blev det bara 12 overs i denna matchen, vet inte hur de kommer ratta. KKR spelade riktigt daligt, i vissa fall idiotiskt, men spelet lever fortfarande. Vi far se.
2012-04-05, 20:28 | #14 |
Ogiltigt spel-ID: 908483 Blir ett MLB-spel idag. Tyvarr har Pinnacle haft problem (?) sa darfor blir det ingen rek pa denna. Go Jays!
2012-04-05, 20:30 | #15 |
Äntligen dags för Baseball, ser fram emot säsongen och dina spel
|
|
2012-04-05, 20:41 | #16 |
Sitter och kollar på matchen, men förstår inte riktigt vad "wickets" har för betydelse? Skulle KKR vinna på 97-9 mot 96-2?
|
|
2012-04-05, 22:08 | #17 |
Kolkata brande manga chanser i sina 12 overs men lyckades anda se skapliga ut fram till Delhis 9:e. Da brot helvetet los (Pathan tre 6's) och forlusten var ett faktum.
Blue Jays och Romero ser inte battre ut heller sa den blir nog ingen lysande start pa denna sasongen (varken for laget eller mig). Golfen ser lite battre ut dock. Slanger med storsta sannolikhet upp ett spel om ett par timmar rorande morgondagens IPL.
2012-04-05, 22:39 | #18 |
Nordicbet rättar min, som tur är, som push. Är wickets bara till för att ta bort deras batters?
|
|
2012-04-06, 00:16 | #19 |
Ok, inte så myket att falla tillbaka på kanske. Tycker ändå att dina rekar är så pass föredömligt välskrivna att man får en hum om ifall du verkar vara ute och cykla eller ej med dina resonemang. Hoppas kneget tillåter dig och din fritid att reka regelbundet under säsongen i år
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1) |
|
2012-04-06, 01:30 | #20 | ||
Citat:
Citat:
Det blir ingen rek men val ett spel (biter naglar och tittar pa Blue Jays): Ogiltigt spel-ID: 909041 Kommande spel ska komma med lite analysis hoppas jag. Val mott imorgon.
2012-04-06, 07:37 | #21 |
Har gatt igenom morgondagens H2H och tycker an en gang att Adam Scott far for mycket respekt:
Ogiltigt spel-ID: 909092 Kaymer och Scott gar ut i samma boll och darfor bor inte vind och vader paverka detta spel. Kaymer spelade valdigt ojamnt men klarade tillslut att komma in pa par. Det blev fem birdies och fem boogies. Kaymer sag dock riktigt vass ut till och fran och enkla misstag hindrade honom fran en minusscore. Scott slutade pa +3 och hade stora problem. Som jag var inne pa i reken mellan Mahan och Scott sa har han problem med precision och som Augusta spelas fortillfallet sa ar det definitivt viktigt att landa pa fairway. Spel pa 18 hal ar alltid lite av en coinflip men jag skulle nog foredra Kaymer vid en sadan och darfor kanns 2.22 som varde.
2012-04-06, 13:12 | #22 | |
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Citat:
2012-04-06, 18:05 | #23 |
Ja, vi far val se vad som hander. Mahan borjar med en tidig boogey vilket inte ar bra for langtidsspelet men han ar fortfarande tva slag fore Scott.
En uppdatering i IPL-spelet. Det ar halvttid nu och det har varit en fantastiskt rolig match att kolla pa. Rajasthan forlorade coin-toss och har alltsa svingat nu. Det blev 191/4, med flera hojdpunkter. Ajinkya Rahane nadde 98 runs innan han missade helt, tva futtiga runs fran sin forsta T20 century. Och han gjorde det verkligen med stil, 16 fours och endast en 6. Kevon Cooper gjorde debut i IPL, dock endast 3 balls pa slutet. Startade med en sexa, sen en fyra for att avsluta med en single. Liveoddsen star i runt 1.50 just nu och jag kanske skulle satta dom annu lite lagre sa. Jag tycker det ser bra ut i halvtid. Hall tummarna.
2012-04-06, 20:09 | #24 |
IPL gick in med bred marginal men Kaymer har kraschat helt samtidigt som Scott spelar battre. Hoppas bara Mahan kan klara Scott i langden.
2012-04-06, 20:10 | #25 |
2012-04-07 Houston Astros - Colorado Rockies (MLB)Datum: 2012-04-07 Tid: 01:05 Sport: Baseball Land: USA Liga: MLB Match: Houston Astros - Colorado Rockies Period: ft Spel: Colorado Rockies ML Insats: 1.00 Odds: 1.847 Bolag: PinnacleSports Motivering: Att spela pa motstandarlaget i en home-opener kan kannas lite tufft ibland. Har kan jag dock inte lata bli da jag tycker mig se en intressant matchup mellan Wandy Rodriguez and Jeremy Guthrie. Vi borjar med Rockies som sag hyffsade ut under forsasongen. Med 17-15 var man fjarde basta lag i National League, 2.5 matcher bakom Cardinals. Offensiven sag inte fantastisk ut (.275 i team-BA) men det finns potential som vi alla vet. Colorado ar ett offensivt lag med flera spelare. Dagens uppstallning ar inte ute annu men jag tror Tulowitzki kommer spela och aven om sa inte ar fallet ar Rockies det battre laget. Jeremy Guthrie kommer till Rockies efter fem sasonger i Baltimore, dar det gatt upp och ner. Han har sett hyffsad ut under forsasongen och jag tror pa honom ikvall. De flesta av Astros spelare har aldrig sett honom, eller endast ett handfull ganger, och i sin enda match mot Astros sa lyste han som en stjarna. Tidigt pa sasongen och Guthrie lar ha fordel. Astros kommer till dagens match med 14-17 i bagaget fran ST. Offensiven sag minst sagt medioker ut under varen, man ar mer an 20 punkter bakom Rockies i BA (och da kanns anda inte Colorado som mer an medel) och man hade svart att fa folk runt baserna. Dagens lineup ser inte heller farlig ut, Schafer (som dessutom inte ar 100% hel) och Lee ar de enda storre namnen i mina ogon och manga av spelarna som var backups for ett par ar sedan har nu ordinarie platser. Om detta ar p g a de har utvecklats later jag vara osagt men jag tror Guthrie hade kunnat ha en svarare uppgift framfor sig. Wandy Rodriguez har haft en tuff var men satts anda in som nummer ett i deras rotation. Han har ett par-tre riktigt bra sasonger bakom sig, men 7.29 ERA under ST ar inte lovande och det kanns som nagot spokar. Det som talar emot spelet ar forstas Houstons hemmaplan. Att Wandy ar en leftie ar heller ingen fordel for Rockies, det brukar sagas att pitchers har en liten fordel under de forsta veckorna av sasongen och lefties kanske an mer. Dock har Colorado sett en del av Rodriguez och han har 4.43 ERA med .292 BAA i dessa matcher. Varderar Rockies chanser till runt 60%. |
|
2012-04-06, 20:58 | #26 |
Ogiltigt spel-ID: 910365 Oddset sjonk 7 punkter efter jag spelat sa det blir ingen rek. Om oddset skulle rora pa sig uppat igen tycker jag det kan vara vart en slant. Skulle saga att det finns varde i allt over 1.73-1.74. Skulle bli forvanad om Bangalore inte tar det har.
2012-04-07, 03:31 | #27 |
Ogiltigt spel-ID: 910898 Fortsatter aven pa det paborjade sparet. Aven om vi bortser fran att Ubaldo Jimenez ar en bortskamd snorunge som fortfarande bor hos sina foraldrar sa har han sett ruggigt off under varen (7+ ERA). Hans fuling mot Tulo tror jag inte hjalpte, han ar inte mogen nog att klara av sadant. Toronto var betydligt battre i forsta matchen efter Masterson gatt ut och nu kommer man fortsatta anga pa. Blue Jays var tvungna att spela BP langre men man fick precis det man ville och behovde inte anvanda fler spelare an Indians. Indians bor inte vara favoriter har, det ar en 45-55 matchup.
2012-04-07, 16:34 | #28 |
Bangalore klarade av Delhi relativt enkelt, 20 runs marginal blev det. Deccan spelar nu emot CSK, hade satt 1.63 som minimum for spel och Pinnacle hojde till 1.64 med 10 minuter kvar till matchstart. Kanns lite snopet att man missade den.
Men men, boken ar pa plus for forsta gangen!
2012-04-07, 16:40 | #29 | |
Citat:
Chennai står i 1.66 på Bet365 för tillfället. Är livespel intressant eller blir det till att avstå för dig (och för oss)? Uppskattar dina spel och din speldagbok, kul att du är igång igen! |
||
2012-04-07, 16:44 | #30 | |
Citat:
Tack! Forhoppningsvis kommer den fortsatta hela aret.
2012-04-08, 01:07 | #31 |
Andra X-vinsten for Blue Jays och samma for oss.
Mahan har gatt bra idag (-4) och han har totalt sex slag att ga pa infor morgondagen. Kanns som att det borde minst bli push (nej, ska jag vara arlig blir jag mycket forvanad om det inte blir vinst).
2012-04-08, 06:19 | #32 |
2012-04-08 Pune Warriors - Kings XI Punjab (IPL)Datum: 2012-04-08 Tid: 15:30 Sport: Cricket Land: Indien Liga: IPL Match: Pune Warriors - Kings XI Punjab Period: ft Spel: Pune Warriors ML Insats: 1.00 Odds: 1.990 Bolag: PinnacleSports Motivering: En intressant match mellan tva lag som redan spelat i ar. Kings XI forlorade mot Rajasthan Royals for ett par dagar sedan och Pune vann overraskande mot Mumbai i en annan tidig match. Forst kan det vara vart att namna att Pune och deras agare haft en del kontroverser runtomkring sig infor sasongen. Agarna ansag sig orattvist behandlade och det var nara att man drog sig ur ligan. Nu blev det inte sa och i forsta matchen blev det som sagt vinst. Warriors samlade endast ihop 129 runs mot Mumbai men det rackte mer an val da motstandet var mycket nara att inte na century-market for hela laget. Nu gor man premiar pa hemmaplan, en ny stadium som anses vara den basta i landet, och man har en ypperligen chans att visa fansen att det ar en ny sasong. Kings XI har jag namnt i en tidigare rek, aven da spelade vi emot. Det blev 160 runs mot Rajasthans 191. Adam Gilchrist, kapten for Punjab, samlade ihop 27 runs medans Mandeep Singh bidrog med 34. Kevon Cooper dodade laget med fyra wickets (och en caught) och det ar har jag tror nyckeln till morgondagens match finns. Pune har inte nagon Kevon Cooper men man har flera bra bowlers. Jag misstanker att morgondagens scores inte kommer vara i narheten av Royals-Punjab. I bada motena forra aret vann Pune Warriors, i mangt och mycket tack vare sina bowlers. Punjab har forutom Gilchrist, flera andra utlandska spelare inklusive Hussey och Marsh, men ingen av dessa har sett riktigt bra ut under vintern. Samtidigt har Kings XI ett svagt bowlande och jag tror Warriors kommer straffa detta (man motte Malinga senast och detta kommer vara en walk-in-the-park i jamforelse). Jag tror och hoppas att Ganguly, i mangas ogon en av varldens basta kaptener, kommer fortsatta leda underdogen Pune till vinster. I dagens matchup anser jag dock att laget bor vara favoriter och skulle satt oddset runt 1.90, kanske t o m i hoga 1.80. |
|
2012-04-08, 06:54 | #33 |
Det blir aven ett par MLB-spel:
Ogiltigt spel-ID: 913106 Ogiltigt spel-ID: 913108
Donald (+2) Senast redigerad av maddmax den 2012-04-08 klockan 07:03. |
|
2012-04-08, 18:07 | #34 |
Pune vann coin-toss och valde (lite markligt nog) att inleda med bats. Det blev 166/6 i en ganska svangig tillstallning. Endast en run i 17:e men hela 27 i 19:e. Smith kom in och kottade pa bra i slutet. Vi far se hur langt detta haller, det ar som sagt en ny arena. Liveoddsen visar dock att vi ar pa ratt sida (nu cirka 1.50).
Hoppas pa bra bowlande.
2012-04-08, 18:36 | #35 |
3.4 overs in i chasen och tva out och en runrate pa under 3. Kanns som riktigt, riktigt viktigt for Pune. De har verkligen ett gyllene lage har.
2012-04-08, 20:00 | #36 |
Kings XI Punjab maktade med 144/8 men det var kort relativt tidigt da en RRR pa 15+ inte gar i uppfyllselse ofta. Kanns som en stabil vinst for Pune och det kan bli intressanta matchups langre fram. Nasta match ar samma men i Punjab. Ar oddset bra pa Pune da kanske det blir ett liknande spel.
2012-04-09, 01:09 | #37 |
Tung avslutning pa veckan. Mahan blaser 6 slag under sista rundan och gor sin samsta score under turneringen. Sarskilt nar Scott gor en javla hole-in-one med. Ajaj.
MLB-rek kommer snart.
2012-04-09, 01:41 | #38 |
2012-04-10 Cincinnati Reds - St. Louis Cardinals (MLB)Datum: 2012-04-10 Tid: 01:10 Sport: Baseball Land: USA Liga: MLB Match: Cincinnati Reds - St. Louis Cardinals Period: ft Spel: St. Louis Cardinals ML Insats: 1.00 Odds: 2.190 Bolag: PinnacleSports Motivering: Tidigt toppmote i NL Central? Ja, kanske det. Flera storlag, inklusive Milwaukee, har haft en halvtung start pa sasongen och i deras franvara har Reds och Cardinals samlat ihop nagra vinster. Infor matchen imorgon natt har Cardinals 3-1 efter tva vinster mot Brewers och en mot Marlins. Totalt har det blivit 24 runs frammat. Reds ar 2-1 efter dagens rally, samtliga matcher mot Marlins. 13 runs frammat. Att Cardinals satts som underdogs har tycker jag ar lite markligt. Visst, man ska inte satta for mycket varde pa ST men Jake Westbrook var het. Med 2-1 och 1.50 ERA over 24 IP tycker jag dock att han fortjanar lite respekt. Att Reds endast maktat med 4.33 runs per match och att pitchers ges fordel i de forsta veckorna spelar ocksa in i detta. Hemmalaget skickar fram Homer Bailey, med 1-2 och 7.68 ERA under varen. Bailey har 9 starter mot Cardinals och ar 2-5 (och laget har forlorat 7 av 9) med 5.64 ERA. Sjalvfallet kommer Bailey ha samma fordel som Westbrook nar det galler ovana batters men Cardinals offensiv ser redan ut att ha hittat skarpt lage. Pujols ar definitivt ett stort tapp for Cardinals men fragan ar om laget inte ar annu battre nu. Freese blir bara battre och battre, Beltran ser ut att trivas valdigt bra, Furcal ar antagligen en av de hetare leadoffs for tillfallet och om Holliday kommer igang med Berkman sa har man 6-7 kanonspelare i varje match. Reds borde inte vunnit i deras sista match mot Miami och karma ar som sagt en slyna. Nar jag sag 2.19 var det automatiskt intressant, detta ar en 50-50 matchup som samst. |
|
2012-04-09, 13:56 | #40 |
Kan inte lata bli att lagga till:
Ogiltigt spel-ID: 915642 Kanns svart att avgora exakt hur stora favoriter Mumbai bor vara egentligen men skulle bli valdigt forvanad om de forlorade igen. Jag tror Deccan kommer fa det riktigt svart har och allt over 1.50 kanns spelbart.
2012-04-09, 20:04 | #41 | |
Citat:
Resultatet tycker jag ar bra, inte bara for att det blev vinst, men jag tror att oddsen i framtida matcher for bada lag kan bli intressanta. Har arets forsta NPB-spel pa lut och tror aven det kan bli lir i en, om inte bada, IPL-matcher imorgon.
2012-04-09, 20:46 | #42 |
2012-04-10 Chiba Lotte Marines - ORIX Buffaloes (NPB)Datum: 2012-04-10 Tid: 10:15 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Chiba Lotte Marines - ORIX Buffaloes Period: ft Spel: Chiba Lotte Marines ML Insats: 1.00 Odds: 1.775 Bolag: PinnacleSports Motivering: Dags att vanda sig till solens rike an en gang. Lagen borjar narma sig tio-matchers strecket och sasongen har redan bjudit pa nagra overraskningar. Infor morgondagens matcher kommer vi fa se flera bra pitchers atervanda for sina andra starter, jag har valt att spela pa en av dessa. Seth Greisinger har en del MLB-erfarenhet men styrde kosan till Asien 2006. Efter en sasong i Korea blev det Japan och Pro Yakyu och dar har han varit sen dess. Greisinger har spelat de senaste fyra aren for Yomiuri Giants (dock med skadeproblem och taffliga resultat de senaste tva sasongerna) men det blev alltsa Marines 2012. Han har gjort en start for sitt nya lag, mot Lions forra onsdagen. Premiaren blev minst sagt lyckad, Greisinger visade fantastisk kontroll och tillat endast 4 hits, inga walks over sju innings. Det blev dessutom 9 SOs. Det blev vinst med 2-0 for Lotte. Precis som i USA sa anses pitchers ha lite fordel i borjan av sasongen och for de amerikanska pitchersen som spelar i Japan ar den fordelen an storre da de oftast har mer SO-potential. ORIX valjer att starta med Yuki Nishi. Aven Nishi fick med sig en vinst fran sin forsta match men med nagot storre problem: 5 IP, 7 H, 3 BB, 1 HBP och 3 ER. Nishi ar en ung, hypad pitcher med mycket potential och jag tror han kommer bli riktigt bra i framtiden. Nishi avslutade forra sasongen mycket bra men hade en del problem i borjan, nagot som ser ut att kunna upprepa sig. Lotte ar 4-3 efter sju matcher, ORIX 3-5 efter atta. Inget av lagen har visat stark offensiv i inledningen och jag tror vi kommer se en relativt lag score imorgon. Det kanns dock som att hemmalaget bor ha fordel och till 1.775 tycker jag det ar vart ett spel. Vart att namna i det hela ar aven Buffaloes bullpen som har haft det betydligt tuffare an Marines. |
|
2012-04-09, 23:58 | #43 |
Lagger till spel pa bada morgondagens matcher i IPL:
Ogiltigt spel-ID: 917246 Ogiltigt spel-ID: 917248 Ska forsoka fa ner rek pa en eller bada.
2012-04-10, 00:20 | #44 |
2012-04-10 Royal Challengers Bangalore - Kolkata Knight Riders (IPL)Datum: 2012-04-10 Tid: 11:30 Sport: Cricket Land: Indien Liga: IPL Match: Royal Challengers Bangalore - Kolkata Knight Riders Period: ft Spel: Royal Challengers Bangalore ML Insats: 1.00 Odds: 1.748 Bolag: PinnacleSports Motivering: Kolkata rekade jag och forlorade for ett nagra dagar sedan, mitt forsta spel den har sasongen. Sedan dess gick de och (som stor favorit) forlorade an en gang mot Rajasthan Royals. Sa vad har gatt fel for Kolkata? Framst offensiven. Gambhir, McCullum, Kallis och Pathan har inte visat de som de ar kanda for, namligen hoga scorer. Kallis (som har flest half-centuries i IPL) fick endast med sig 5 runs mot Rajasthan, McCullum 2 och Gambhir nollades. Pathan nadde 15. Pathan har ett snitt pa 26 och de resterande tre alla over 30. Shane Warne, kaptenen som lamnade cricket infor denna sasongen, saknas och Gambhir verkar inte ha fyllt hans skor annu. Att som slutspelslag forra aret inleda med tva forluster kommer satta annu mer press, inte bara pa honom men hela laget - press de inte verkar trivas under. Bangalore har endast gjort en match i arets IPL, vilken vanns med hyffsad marginal. Delhi Daredevils (som slog KKR i deras forsta match) knacktes med 20 runs, med bl.a. 64 runs av de Villiers. Tiwary gjorde ingen hojdarmatch men pa det hela taget sa far 157 runs raknas som godkant. Bowlandet var intressant att se, McDonald visade verkligen framfotterna med 2 overs dar han endast tillat 11 runs (1 wicket) och det erbjuder Royal Challengers mycket variation infor KKR-matchen. Muralitharan spelade utmarkt som vanligt (3 wickets) och Bangalore kan satta ihop 15-16 riktigt bra overs defensivt utan nagra problem. Sist men inte minst, Chris Gayle kommer med storsta sannolikhet gora comeback imorgon. Gayle ar ett monster och sags vara nara 100 procent igen efter skada. Ursprungligen fran Jamaica (spelar for WI XI) och har ett average under T20 pa 40.97 (!). En fullsatt hemmastadium med bowling i form och en stark offensiv med Gayle mot ett skakigt KKR. Har anser jag att Bangalore vinner minst 6 av 10 matcher (antagligen narmare 65%) och 1.75 kanns val generost. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+2) |
|
2012-04-10, 16:03 | #46 |
Skrev fel...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av dellan den 2012-04-10 klockan 17:11. |
|
2012-04-10, 18:53 | #47 |
Cardinals och Marines satt, analysen tyckte jag var hyffsat ratt. KKR krossade Bangalore som sag helt tagna ut, forstar inte vad som hande. Och fornarvarande verkar CSK fa stordang av Delhi, fyra idiotiska run-outs hjalper inte. Hade scoren varit 20-25 runs hogre hade jag accepterat det men.. Aja..
Lagger in ett spel infor natten, kanske kommer ett till: Ogiltigt spel-ID: 918689 Drabek har tva starter mot Red Sox i karriaren dar han blivit sondermald. Dock ar han en helt ny pitcher nu, dom har arbetat hart med hans mekanism och under vissa matcher i ST sag han helt fantastisk ut (sarskilt mot Yankees). Bard var visserligen 2-2 under ST men slappte 3 eller fler runs i samtliga langre outings (6.50+ ERA for varen). Tror och hoppas att Toronto kommer ut med revansch i sikte efter gardagens snopliga forlust i 9:e och Drabek bor kunna halla Boston till 1-2 runs efter 5. Coin-flip at best.
2012-04-10, 20:38 | #48 |
2012-04-11 Yomiuri Giants - Chunichi Dragons (NPB)Datum: 2012-04-11 Tid: 11:00 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Yomiuri Giants - Chunichi Dragons Period: ft Spel: Under 7.5 Insats: 1.00 Odds: 1.719 Bolag: PinnacleSports Motivering: Som sagt, det ar otroligt hur snabbt vardagen slar in i baseballens varld. Pro Yakyu har natt nagra matcher langre an MLB och i Central League ser det ut sa har for narvarande: Chunichi 5-2-2 HANSHIN 5-2-2 Hiroshima 6-3-1 Yakult 5-3-1 Yomiuri 2-7-1 Yokohama 1-7-1 Tillsynes tva lag som fallit efter. Ett av dom ar, nagot ovantat kanske, Yomiuri Giants. De senaste aren har dock Giants offensiv sett samre och samre ut. I ar ar inget undantag. Som lag har man .207 BA och man ar enda lag i CL (och ett av tva i NPB) som annu inte fatt in en homerun. Med 19 runs frammat och 31 i rumpan ar det ett snitt pa 5 runs per match an sa lange. Chunichi ar i delad ledning men deras offensiv har inte varit omringad med superlativ. Ett BA pa .253 far val ses som godkant i NPB men det har bara blivit 31 runs frammat (ett snitt pa lite over 3). Defensivt har man slappt 15. Dagens starter for Yomiuri ar Dicky Gonzalez som jag skrev en del om forra aret. Pa vag till att bli veteran i japanska ligan, inne pa sin attonde sasong. Gonzalez har spelat nagot ojamnt under sin karriar har, ett par-tre riktigt bra sasonger, ett par daliga och ett par-tre mitt-i-mellan. Forra aret var det dock positivt, 13 matcher endast men ett ERA pa 1.80. Han har spelat en match i ar, ND mot Hiroshima (matchen slutade 1-2) efter 7 IP och 1 ER (3 H, 3 BB), och det kanns som att det kan vara borjan pa annu en bra sasong. Chunichi skickar fram Kenichi Nakata. Aven han har en match under baltet, 6 IP och 0 ER (1 H och 2 BB) och vinst med 4-0 mot Yokohama. Nakata ar en stabil pitcher och mot Yomiuris klena offensiv bor han kunna halla siffrorna nere, sarskilt med tanke pa att han spelade bra mot Giants forra aret. Bada lagen har bra bullpens och jag tycker definitivt att linan ar en run for hog. Oddset har borde nog ligga nagonstans runt 1.55-1.58 och darfor tycker jag detta ar ett automatiskt spel. Lar sjunka. |
|
2012-04-11, 06:48 | #49 |
Har varit tvungen att tjata pa Pinnacle for att fa ut odds och darfor ar jag for trott (midnatt) for att lagga rek. Men har ar ett spel pa morgondagens enda IPL-match:
Ogiltigt spel-ID: 919693 Underdog som ni ser, och det borde Rajasthan vara. Dock inte mer an 2.25-2.30. Kommer fran tva raka vinster, senast mot KKR. Mumbai akte nastan pa stryk (var tvugna att ha 18 runs i sista overn) mot Deccan Chargers och Rajasthan ar betydligt battre an sa. Kan bli en riktigt intressant match med Royals i form och jag hade nog satt 2.20 pa Royals. Det blir aka av definitivt.
2012-04-11, 07:19 | #50 |
Det blev aven ett spel efter att ogglat igenom de tidiga matcherna i MLB:
Ogiltigt spel-ID: 919698 Sorry Qirren! Men det har kanns inte ratt.. Mets bor inte vara underdogs hemma med sitt ace efter en sa bra start. Nats offensiv har varit pissljummen och da ar jag anda snall.
2012-04-11, 22:38 | #51 |
Ingen lycka i de tva senaste, dock gick Jays och underspelet i Japan in.
Lagger till detta infor natten: Ogiltigt spel-ID: 921661 Visste inte om jag skulle trycka av men Weaver bor kunna halla ett svagt Twins pa mattan och flera av Angels battre namn har riktigt bra siffror mot Pavano.
2012-04-11, 22:47 | #52 |
Kanske dum fråga, men är RL det som är -1.5 på Pinnacle just nu?
|
|
2012-04-11, 22:52 | #53 |
Ja, exakt.
2012-04-11, 23:09 | #54 |
2012-04-12 Yomiuri Giants - Chunichi Dragons (NPB)Datum: 2012-04-12 Tid: 11:00 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Yomiuri Giants - Chunichi Dragons Period: ft Spel: Chunichi Dragons ML Insats: 1.00 Odds: 1.885 Bolag: PinnacleSports Motivering: Yomiuri vann dagens batalj med 5-1 efter ett par sena runs som spiken i kistan. Dock visar siffrorna en annan bild av matchen an hur det egentligen gick till. Yomiuri var inte alls overlagsna och Dragons missade manga bra lagen att fa in runs. Det var 10-9 i hits till hemmalagets fordel. Imorgon tror jag att Chunichi kommer ta chansen att ta tillbaka forstaplatsen i Central League. Man startar Kazuki Yoshimi som far ses som en av ligans basta pitchers. Forra sasongen startade Yoshimi 26 matcher med det fantastiska vinst-forlustresultat pa 18-3. Hans ERA var 1.65. Under sin hela karriar (140+ starter) har han 2.55 ERA. Denna sasong har det blivit tva starter och likamanga vinster. 15 IP och 2 ER (6 H, 0 BB, 0 HBP). Ganska imponerande ar ingen overdrift. Om Yoshimi inte skulle halla alla nio innings backas han dessutom upp av ligans basta bullpen (ERA-massigt iallafall). Giants startar Tetsuya Utsumi. Utsumi hade en riktigt bra sasong senast, 18-5 med 1.70 ERA men har inte alls overtygat pa samma satt denna sasong. Tva starter och tva L's har det blivit for leftien Utsumi. Delvis beror detta pa daligt runsupport men japanska ligan ar generellt snal och 5 ER pa 13.2 IP far ses som mediokert, minst sagt. Det har dessutom blivit 16 H for motstandarna. Yomiuri ar pa hemmaplan och sakert starkta av vinsten idag men har tycker jag Yoshimi bor ses som storre favorit. Chunichi har de senaste aren varit det battre laget och med ett lag bakom som har 45 punkter hogre BA an motstandarna tror jag det kommer bli bortavinst har. Ett odds pa runt 1.80 skulle varit mer rattvist. |
|
2012-04-12, 06:06 | #55 |
Blev tre spel till infor morgondagen:
Ogiltigt spel-ID: 922177 Ogiltigt spel-ID: 922174 Ogiltigt spel-ID: 922179
2012-04-12, 16:14 | #56 |
Fyfan. Det ar inte kul just nu. CSK vann otroligt nog (liveodds pa Bangalore var nere under 1.05) pa sista bollen och andra stolpen ut idag ar ett faktum. Dragons forlorade efter att inte kunnat fa in nagra runs alls.
SUCK.
2012-04-13, 02:54 | #57 |
Sju forlust-spel i rad, inget jag ar stolt over. Kommer kampa hart for att komma pa ratt bana igen, med fokus pa baseballen. Borjar med foljande:
Ogiltigt spel-ID: 924625 Imorgon blir det rekar pa ett eller tva spel.
2012-04-17, 20:24 | #58 |
Varit en tuff vecka, forhoppningsvis ar vi pa ratt spar igen.
Ska forsoka vara mer aktiv har i traden framover. Tills dess har jag tre MLB-spel i spreadsheetet infor natten.
2012-04-17, 20:45 | #59 |
baseballen går ju som tåget
|
|
2012-04-17, 23:52 | #60 |
Ja, alltid kan det ga varre. Far hoppas allt vant nu iallafall.
Ett citat fran dagens sena IPL-match: "This match has had a creepy affinity towards the number 34. Ryder and Samuels scored 34 each; Zaheer, Vinay and Vettori gave away 34 in their spells. It's creepy because, how can they know the size of my trousers?"
2012-04-18, 22:03 | #61 |
Bra natt/dag med tredje raka vinsten i IPL (och med god marginal) efter en av mina varsta streaks nagonsin. Dessutom 2-1 i NPB med stolpe ut i forlustspelet.
Drar till Milwaukee imorgonbitti sa det ar mojligt att det inte blir spel de narmaste dagarna. Infor natten/morgonen blir det dock foljande: Ogiltigt spel-ID: 936267 Ogiltigt spel-ID: 936269 Ogiltigt spel-ID: 936276 Ogiltigt spel-ID: 936289 BOL!
2012-04-19, 21:10 | #62 |
Fran ett regnit Milwaukee:
Tva solklara forluster i MLB:n men bada de japanska gick in och aven dagens IPL. Kan inte lata bli att lagga: Ogiltigt spel-ID: 937904 Jag vet att det ar en super-public favorit men.. Ibland far man bita i det sura applet. Beroende pa oddsrorelser och laguppstallningar kan det aven bli IPL- och NPB-spel senare.
2012-04-20, 00:07 | #64 |
Gillar tva spel i Japan:
Ogiltigt spel-ID: 938248 Ogiltigt spel-ID: 938257 Overspelet kanns lojligt bra. En lina pa 4.5 ar otroligt bara det, men nar man ser till lagens starters och deras borjan av sasongen. Yomiuri kanns inte heta heller, sarskilt inte pa bortaplan.
2012-04-20, 22:06 | #65 |
Jahapp, sitter bakis som bara den (ar for gammal for att dricka) pa flygplatsen och har inget vettigare for mig an att glo baseball och lagga spel. Efter fyra-fem dagar med bra resultat ar jag antligen tillbaka vid +/- strecket (nagot deflerade p g a 0-3 i golfen). Det ar alltid intressant att se hur latt det ar att forlora 6-7 units och hur mycket jobb det ar att ta tillbaka dom. Droppet var bade p g a daliga spel och en del stolpskott. Den ena variabeln kan man gora nagot at, forhoppningsvis kan jag minska paverkan av daliga spel under kommande veckor.
Infor natten (och tidiga morgonen) har jag lagt fyra spel. Eventuellt blir det en rek pa ett av de japanska spelen men har ar samtliga fyra iallafall: Ogiltigt spel-ID: 939800 Ogiltigt spel-ID: 939772 Ogiltigt spel-ID: 939777 Ogiltigt spel-ID: 939792 Tycker samtliga spel kanns solida, sarskilt overspelen i Japan.
2012-04-20, 22:32 | #66 |
Ähh, blir inte för gammal för att dricka! Inget sitter bättre än en gammel flötig kebabrulle på bakfyllan och glo lite sport.
Går mot rätt håll nu maddmax! Ditt sheet kommer klä sig fint i lite gröna siffror. Tröttna du på golfen eller har du inte haft tid att kolla upp spel? Vill ju se golfspel från dig! Sist men inte minst - Tackar för spelen!
2012-04-20, 23:13 | #67 |
Haha, ja du. Ska pa invigning av en bar imorgon sa det ar bara att starta om. Kanske ta det lite lugnare dock.
Golfen har legat pa hyllan men tror jag kommer ha lite mer tid over nu sa ska forsoka satta mig in i det igen. Next week..
2012-04-20, 23:47 | #68 |
2012-04-21, 09:43 | #69 |
Bada de japanska spelen gick in, det var bra med runs tidigt. Dodgers ledde efter fem, Blue Jays vann matchen men lag under sa. 3-1 och antligen grona siffror pa riktigt.
Tre spel infor morgondagens MLB: Ogiltigt spel-ID: 940535 Ogiltigt spel-ID: 940545 Ogiltigt spel-ID: 940558
2012-04-22, 17:21 | #70 |
Void pa Cardinals spelet da Correia inte pitchade. 1-1 i de andra efter Humbers perfect game (fantastiskt!).
Lade aven 3 andra spel i spreadsheetet (2 IPL och 1 NPB), det blev en forlust i IPL och vinst i NPB, fortfarande regnuppehall i KKR-matchen. Det kanns som Japan gar bast just nu men kommer andock fortsatta med de andra. Blir minst tva MLB-spel den narmaste timmen, oddsen har gatt upp under natten och jag ar tacksam for att jag avvaktade.
2012-04-22, 17:42 | #71 |
Det blev tre spel. Jag gillade Blue Jays ML och White Sox 1st 5 redan igar och kunde inte lata bli Cardinals nar oddset kommit upp till 1.855. Jag vet att manga pa forumet ser oforklarade oddsforandringar (d v s inte p g a skador eller dylikt) som daliga omen och t o m skal till att spela emot. Personligen ar det inget jag forstar hundra procent och jag kommer fortsatta att spela enligt mina egna procentsatser. Har ar iallafall spelen:
Ogiltigt spel-ID: 943648 Ogiltigt spel-ID: 943650 Ogiltigt spel-ID: 943654 Lets go bortalagen!
2012-04-23, 00:08 | #72 |
2-1 i MLBn och 4-2 sen gardagen. Kanns bra, trots att CWS missade (och sen kom tillbaka och gick om i 5:e).
Pro Yakyu spelas inte pa mandagar sa blir nog inga fler spel forrans imorgonkvall (savida inte IPL-oddset flyttas). Pa aterseende.
2012-04-24, 00:16 | #73 |
Fyra spel infor natten/morgonen (och det kan eventuellt komma ett eller tva for Japan). MLB:
Ogiltigt spel-ID: 946023 Ogiltigt spel-ID: 946024 Ogiltigt spel-ID: 945555 IPL: Ogiltigt spel-ID: 946025 Hinner ej med tankar om MLB:n men har sugit pa karamellen och anser att alla kanns varda spel till dessa odds. IPL-spelet tycker jag kanns sjalvklart, Pune vann senast mot just Delhi och deras offensiv ser riktigt bra ut. Pa hemmaplan har man bra stod och aven om Sehwag och ganget ar battre i langden bor oddset inte var mer an 2.15-2.20 pa Warriors har. Har oglat igenom NPB snabbt, intensivare genomgang vantar sen kanske det blir nagot spel. Edit: Det tog inte lang tid, gillar fortfarande ett spel och det ar: Ogiltigt spel-ID: 946057
henke111 (+1), werygod (+1), Donald (+1), Soap (+1) Senast redigerad av maddmax den 2012-04-24 klockan 00:30. Anledning: tillägg |
|
2012-04-24, 16:51 | #74 |
Uppskattar dina lir, gick tungt i början men nu är du igång som vanligt Alla som spelar vet ju att man kan missa spel också!
Keep up the good work!
2012-04-24, 17:26 | #75 |
Tack dellan, skont att se att inte alla har tappat fortroendet!
Det blev 2-3 for natten/morgonen och minus med precis over en unit. IPL-spelet var inte i narheten, det har jag nog bara mig sjalv att skylla men jag visste att de var underdog. Japan var dock surt, de hade gjort 4 runs efter halva sjatte inningen och att de inte kunde fa in en ynka run pa de resterande 18 outsen var olyckligt. Men men.. Diamondbacks krossade mitt under (6 runs efter tva innings) men bade Jays och Giants vann hyffsat komfortabelt. Pa det hela taget kanns det, precis som dellan sa, att det ar tillbaks att vara buisness as usual. Hellre ett unit minus varannan eller var tredje dag an stora dips. Aterkommer senare med spel pa MLB.
2012-04-24, 19:43 | #76 |
Tre MLB-spel infor natten:
Ogiltigt spel-ID: 947162 Ogiltigt spel-ID: 947163 Ogiltigt spel-ID: 947165 Japan-spel kommer eventuellt efter midnatt.
2012-04-25, 03:26 | #77 |
Blev hela sex spel infor morgondagen och helgen. Japan:
Ogiltigt spel-ID: 947721 Ogiltigt spel-ID: 947722 Ogiltigt spel-ID: 947723 Ett IPL: Ogiltigt spel-ID: 947724 Tva golf: Ogiltigt spel-ID: 947729 Ogiltigt spel-ID: 947730 Ska forsoka bli lite battre med att lagga till lite tankar de nasta dagarna. Tills dess, BOL!
2012-04-25, 15:29 | #78 |
Gäller golfspelen 72 hål eller 18?
|
|
2012-04-25, 16:47 | #79 |
72 hål i detta fall. Han har skrivit det i "info" (kanske han gjorde efter du frågat, vad vet jag). Bara du håller muspekarn över den lilla anteckningen på spelet.
2012-04-26, 00:17 | #80 |
Jahapp, tva voidade spel p.g.a. regn.
Blir tre till spel infor morgondagens Japan. Tankte ga igenom varje spel kort da det varit daligt med tankar har den senaste tiden: Ogiltigt spel-ID: 949307 Yokohama brukar ses som det samsta laget i ligan (sarskilt innan Seibu borjade sin fard nerat) men i ar har aven Giants sett valdigt tafatta ut. BayStars ar 6-12-1 vilket ar alldeles for daligt men Giants ar 6-13-1, om an samre. Ser man till helheten ar Yomiuri det battre laget, det tror jag ingen kan anse diskutabelt men infor morgondagens match ar de valdigt stora favoriter. Dennis Houlton startar for Giants med 0-2 och 4.41 ERA. Han gjorde fem hyffsade innings senast mot Dragons men har definitivt inte overtygat. Kentaro Takasaki skickas fram av BayStars, 0-1 med 2.60 ERA. Takasaki hade en mycket tuff start senast mot heta Carp men har tidigare spelat riktigt bra. Motstandet imorgon ar betydligt samre. BayStars forlorade med 3-11 senast (mot Tigers) men hade innan dess tva raka vinster. Kan offensiven komma igang bor de ha en arlig chans har och 2.72 ar 20-25 punkter for hogt. Ogiltigt spel-ID: 949309 Linorna ar valdigt laga i NPB efter den nya bollen introducerades forra aret. Det finns mycket statistik pa detta men nar linorna ligger pa 4.5 och det ar ett par lag som slapper mycket maste jag bita. Detta bettet spelades aven imorse (da med andra pitchers) men regnades bort. Rakuten har ett lag-ERA pa 3.16, dagens pitcher ar Manabu Mima som inte gjort en inning annu. Har under tidigare ar spelat som reliever (3.08 ERA - 2011) och gor vad jag vet sin forsta start i NPB. Nerver och dalig bullpen gor att jag tror att Eagles slapper minst 2-3. ORIX har ett lag-ERA pa 3.55, Evan MacLane ar 2-1 och 3.15. Han slappte 5 ER pa 5.1 IP senast i en forlust mot Fighters. Jag hade aven overvagt spel vid en lina pa 5 och darfor kanns detta som ett mycket intressant spel pa forhand. Ogiltigt spel-ID: 949311 HANSHIN kan ha hittat tillbaka till vinstmakeriet igen efter att ha tappat en del mark mot just Swallows och Dragons. Fem matcher har redan spelats mellan dessa tva och HANSHIN har tre vinster, Hiroshima en och en match slutade oavgjort. Imorse vann Tigers med 5-0. Yuya Ando startar for HANSHIN med 2-0 och 1.89 ERA. Ando startade i 1-1 matchen mot Carp och gjorde 6 fina IP med 1 ER och endast 2 hits. Imorgon lar de lata honom pitcha langre och jag hoppas han fortsatter pa samma satt. Bryan Bullington kor for Hiroshima, 1-3 och 3.52 ERA. Gjorde en bra match mot Dragons senast (7 IP, 1 ER) men det blev anda forlust. Pa det hela taget kanns HANSHIN som det storre laget, med hemmaplan, battre pitcher och betydligt starkare offensiv (man leder CL i HRs och har 27 punkter hogre BA an dagens motstandare). Sa, det blev nagra rader iallafall. Lycka till om ni ryggar!
2012-04-26, 03:45 | #81 |
Ar envis nar det galler cricketen och lagger aven till:
Ogiltigt spel-ID: 949501 Pune orkade inte med Delhi i forra matchen men faktum ar att man ar 4-4 efter atta spelade matcher och ar nu endast ett poang bakom RCB och 4:e platsen. Deccan ligger efter sex matcher hopplost sist med 0-5 (och en delad poang efter washout). Dale Steyn ar den enda spelaren som haller upp laget och pa bortaplan mot Pune som har mycket att spela for tycker jag det ser morkt ut for Chargers. Sade till mig sjalv imorse att 1.70 skulle vara spelbart, darfor tar jag garna 1.75.
2012-04-26, 16:30 | #82 |
Jaha, Yokohama blev helt overkorda av Giants och Takasaki valkomnades tillbaka till verkligheten. Som tur var gick bada de andra spelen in, over 4.5 satt komfortabelt (4-5 slutresultat) och Tigers lyckades avgora en 0-0 match i 10:e.
NPB har vilodag imorgon men infor kvallen/natten/morgondagen har jag tre spel: Ogiltigt spel-ID: 950046 Ogiltigt spel-ID: 950048 Ogiltigt spel-ID: 950068 Nej, nu ska jag satta mig framfor TV:n och se lite cricket. Pa aterseende.
2012-04-27, 20:14 | #83 |
Mycket upp och ner, lite otur med Mets igar efter tidig ledning och 5-3 i hits och anda slapper man tva skitruns och det blir forlust i 1st 5. Sen vinner man hela matchen for att stro salt i saren. Fyra av de fem senaste 1st5 forlusterna har laget jag spelat vunnit.
Forsta golfspelet kommer bli vinst om inte projected cut andras (haller tummarna), i det andra kommer bada spela med Charley slappte sju slag idag (ledde med 3 infor dagens runda). IPL gick precis in, Delhi spelade fantastisk cricket (lagger upp hojdpunkterna har senare). Lade tre MLB-spel i spreadsheetet tidigt imorse: Ogiltigt spel-ID: 951026 Ogiltigt spel-ID: 951027 Ogiltigt spel-ID: 951028 Eventuellt nagot NPB-spel pa gang for lordagen.
2012-04-27, 21:58 | #84 |
2012-04-28 Hiroshima Toyo Carp - Tokyo Yakult Swallows (NPB)Datum: 2012-04-28 Tid: 06:30 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Hiroshima Toyo Carp - Tokyo Yakult Swallows Period: ft Spel: Tokyo Yakult Swallows ML Insats: 1.00 Odds: 1.847 Bolag: PinnacleSports Motivering: Tokyo Yakult Swallows leder nagot ovantat Central League efter 22 matcher med 13-7-2. Offensiven ar med japanska matt inte dalig, Swallows slar .245 och har 10 HRs (delad ledning i CL). Dock ar man bara 10 runs+ totalt. Idag startar man Katsuki Akagawa som har kommit upp i 28.1 IP pa fyra matcher, 2-1 och 0.95 ERA. Akagawa pitchade forra matchen 9 IP utan att slappa en run, forsta shutouten for aret for Yakult. Hiroshima ligger pa 4:e plats i CL med 10-11-2 och ar alltsa 3.5 matcher bakom Yakult. Framst ar det offensiven som sett blek ut, man slar .206 vilket ar nast samst i hela NPB. Yuya Fukui ar forsta pitchern ut och han ar 1-1 efter tre starter (17 IP) med 3.18 ERA. Fukui har slappt 2 HRs redan (flest av lagets pitchers) och trots att han har en hyffsad put-out-pitch sa har kontrollen inte infunnit sig annu, 17 K / 11 BB. Akagawa pitchade i den senaste matchen lagen mottes, det blev 7 IP utan nagon slappt run och Yakult vann med 1-0. Det var andra matchen mellan Yakult och Hiroshima den har sasongen, forsta vann Yakult med 10-1. Carp kommer in efter att ha forlorat fem av de senaste matcherna, och om man bortser fran en sweep mot bottenlaget BayStars forra veckan har man 1-9-1 mot slutet. Yakults form ar motsatt, 8-2-1 sedan den 14:e. Bortaplan till trots, Yakult bor ha stora chanser att vinna har mot en slumpande offensiv. Kanns som lordagens basta spel. |
|
2012-04-27, 22:22 | #85 |
Lite highlights fran Daredevils inning under morgonens IPL-match:
http://www.youtube.com/watch?v=5sUROhMJZRc&feature=plcp Jayawedene, Sehwag och Pietersen hade nagra fantastiska overs. Cricket at it's best!
2012-04-28, 21:57 | #86 |
Ingen rolig natt alls, tycker det var en del otur sarskilt i Toronto-matchen. 4 runs i de sista tva inningsen efter att Romero pitchat riktigt bra. Japan fortsatter dock att ga som taget, bade reken och det andra spelet gick in.
Har lagt in sex spel i spreadsheetet infor natten och morgonen, 2 MLB och 4 NPB. Kan eventuellt komma ett HCP-spel i Japan men det kanns sadar att spela pa nastan alla matcher.
2012-04-29, 00:58 | #87 |
Go NPB, cricketen kommer tillbaka tids nog!
2012-04-29, 17:42 | #88 |
0-4 i Japan, kanns fanimig inte klokt. Borde nog skriva detta i avreageringstraden men i de matcherna blev det 15, 10, 10 och 14 hits respektive. Snittet i Japan ar 2.13 hits per run sa att inte ett spel gick in ar.. Ja.
Verkar vara betydligt svarare an jag trott att halla sig over +/- strecket detta aret.
2012-04-29, 18:23 | #89 | |
Citat:
|
||
2012-04-29, 20:30 | #90 |
Håller med föregående talare, upplever det likadant, men ser fram emot den första som klarar av det!
Bol! |
|
2012-04-29, 21:45 | #91 |
https://www.sharps.se/spreadsheet/8238
Förvisso 179 spel men jag tror han hade orkat över ROI 105 utan några större problem även med 21 spel till... Dock var tydligen bara 130 spel Baseball men med denna säsongs pålagda är det väl över 200 iaf och fortfarande en stabil ROI på runt 110. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5) |
|
2012-04-29, 23:59 | #92 | |
Citat:
Samtidigt har man en betydligt lagre wig pa baseball (och andra stora marknader), PinnacleSports har en utbetalning pa 98-99% i MLB och NPB. Det gor att forutsattningarna ar betydligt battre om man har en vettig model/satt att cappa pa. Limits spelar ocksa stor roll, aven vilka bolag som erbjuder odds. Jag har inget forutom respekt for folk som cappar och spelar mindre ligor och sporter men faktum ar att i langden haller det inte om insatserna ar tillrackligt hoga. Wagner har en signatur som ar mycket sanningsenlig. ROI ar viktigt men insatsen bestammer helt storleken pa vinsten. Hursomhelst, min kommentar tidigare idag var mest av frustration. Samtidigt hade jag 18-9-1 i Japan fore dagens matcher (+125%) och visste att det skulle handa forr eller senare. Jag har 81 spel i regular season baseball den har sasongen och resultatet ligger pa den niva jag forvantat mig, jag ar pa inget satt missnojd. Att jag sedan slanger pengarna i sjon nar det galler andra objekt ar inte heller det ovanligt. Men men, jag aterkommer nar jag har 120 spel till och sa far vi se.
2012-04-30, 02:54 | #93 |
MLB:n gick bra det senaste dygnet, 3-1 under sondagen och 2-0-1 for lordagsnatten. Det hjalpte till att balansera upp forlusterna i Japan. Skam den som ger sig dock, det blev tre spel infor morgonen anda. Jag vet att det bara ar lite over 3 timmar till forsta pitch men ja, sa ar det ibland. Linorna pa O/U har andrats lite och kande att sidospel var det enda vettiga. Har ar mina tre favoriter:
Ogiltigt spel-ID: 957068 Ogiltigt spel-ID: 957069 Ogiltigt spel-ID: 957070 Spelar aven KKR som underdogs mot Chennai men IPL har ju gatt sadar sa rekommenderar ingen att rygga: Ogiltigt spel-ID: 956721
2012-04-30, 21:22 | #94 |
Tva tuffa forluster i Japan, Hawks hade bases loaded bade i forsta och andra och Chunichi vann visserligen men endast med 1-0 trots 8-2 i hits. KKR och Orix vann dock och over de fyra spelen blev det lite vinst iallafall.
Lade ett spel i MLB i spreadsheetet en timme innan den tidiga matchen och har aven valt att spela tre till infor natten: Ogiltigt spel-ID: 957747 Ogiltigt spel-ID: 957748 Ogiltigt spel-ID: 957750 Och ja, jag vet att jag har skrivit fel datum. 31:e april, doh! Aja. NPB spelas imorgon med och det kommer med storsta sannolikhet nagot spel dar innan midnatt svensk tid.
2012-04-30, 23:59 | #95 |
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
2012-04-31 Har du varit & smuttat på valborgs spriten månne?
|
2012-05-01, 01:00 | #96 | |
Citat:
2012-05-01, 01:04 | #97 |
Ok my bad..
http://www.youtube.com/watch?v=TFyTe0R9Kgg Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10) |
2012-05-01, 01:18 | #98 |
|
2012-05-01, 05:16 | #99 |
Ja, MLB:n har ju borjat rulla pa, i takt med att NPB:n svajjar. Det blev 3-0-1 dar idag, med en del marginaler pa min sida i det sista spelet.
Infor spelen innan lunch har jag fyra spel, ett i Indien och tre i Japan: Ogiltigt spel-ID: 958124 Ogiltigt spel-ID: 958125 Ogiltigt spel-ID: 958126 Ogiltigt spel-ID: 958123 Korrekt datum och allt! Tillbaka till bockerna en timme for att sedan forhoppningsvis vakna upp till lite vinst. Pa aterseende.
2012-05-01, 15:51 | #100 |
Pune ser ut att forlora efter att ha gett upp en alldeles for stor chase, en RRR pa ~15 med 5 overs kvar. Men, jag ar inte sarskilt bedrovad da NPB gick 3-0 inatt. Nar jag forst kollade scoren trodde jag det var 1-1-1 men vid narmare inspektion sa hade jag ju 1st 5 i Mariners och linan var 4,5 i Giants-matchen (inte Yakult). Sett fran hits-perspektivet sa var det rattvist, och forhoppningsvis har NPB jamnat ut och stabiliserat sig lite.
I andra nyheter; jag har fatt vatten pa min kara dator och trackpaden fungerar ej langre vilket ar valdigt enerverande (som tur ar verkar allt annat funka). Tror jag kommer ha tid med att ga igenom dagens MLB-spel, slanger upp dom senare.
2012-05-01, 17:36 | #101 |
Endast ett spel av intresse i MLB efter en snabb genomgang, valjer att spela samma som igar:
Ogiltigt spel-ID: 958817 Kommer aven komma med en tidig NPB-rek snart.
2012-05-01, 18:04 | #102 |
2012-05-02 Nippon-Ham Fighters - Fukuoka Softbank Hawks (NPB)Datum: 2012-05-02 Tid: 11:00 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Nippon-Ham Fighters - Fukuoka Softbank Hawks Period: ft Spel: Över 5 Insats: 1.00 Odds: 2.070 Bolag: PinnacleSports Motivering: Lagger ut den har tidigt, bade p g a eventuellt tidsbrist senare men aven da jag ar lite osaker pa hur jag tror oddset kommer rora sig pa den har marknaden. Oddsen pa O/U ar lite oberakneliga i Japan och det ar mycket mojligt att den har kommer ga motsatt riktning och da kan det var vart att vanta ut nagra punkter till. Hursomhelst, jag har valt att redan spela den och mina tankar kring matchen ar som foljer.. Vi besoker Pacific League, NPBs motsvarighet till American League dar man anvander sig av en s k designated hitter, som slar istallet for pitchern. PL har traditionellt varit en mer offensiv division men i ar har den signalen forstarkts. En intressant jamforelse ar att i CL har det hittills stulits 55 baser. Samma siffra i PL ar 116 (!). Mindre skillnader finns aven i HRs, PL har 65 medans CL har 54. Dagens kombatanter ar aven de som har producerat flest runs i hela ligan. Nippon-Ham har 108 runs scored over 28 matcher, ett snitt pa 3.86 runs per match. Dock slapper man bara 1.86 runs och har alltsa 5.72 runs per match i snitt totalt. Fighters BA ar pa .257, bast i ligan och laget har gjort 16 HRs, aven det bast. Fukuoka har en intressant offensiv. Ett BA pa .254 som lag placerar Hawks som tvaa efter Fighters och man har producerat 93 runs framat (aven det pa andra plats). Hawks offensiv bygger pa fart, man har 38 SB vilket utgor mer an 20% av hela ligans total (12 lag). Med slagtrana har man alltsa enorm makt men laget ligger "bara" pa tredje plats i PL. Det stavas defensivt misslyckande. Sina 93 runs frammat matchar man i inslappta, vilket tro det eller ej rankar laget pa 11:e plats i NPB med endast Yokohama DeNA BayStars bakom sig. Det totala antalet runs i snitt for en Fukuoka match ar 6.89, overlagset hogst i Japan. Sist men inte minst maste vi berora morgondagens pitchers. For hemmalaget startar Tomoya Yagi, 2-2 och 2.52 ERA. Yagi gjorde en bra match senast da Fighters vann med 5-1 mot Marines, 6 IP och en ER. Han slapper dock hits hyffsat konsistent, WHIP pa over 1.10 och med Hawks fart kan det stalla till problem. Jag tror inte han kommer slappa enormt manga runs men om Fighters later 2-3 slappa forbi ar jag nojd. Mot en 5-run lina har hans fyra starter slutat 3-0-1 (tre over och en push). Kenji Otonari kastar forsta pitchen for Hawks. Med 1-2 och 2.01 ERA har han borjat sasongen bra och Fighters lar inte fa en jatteenkelt uppgift. Otonari kommer dock fran tva raka forluster och trenden i hans ERA pekar uppat. Det bor namnas att han pitchade en shutout mot just Fighters for tre veckor sedan och det vill vi inte se handa igen. Den offensiva potentialen i lagen gor det har spelet mycket intressant. Faktum ar att tredje basta lag i ligan offensivt endast har fatt in 78 runs, 30 samre an Fighters och 15 samre an Hawks. Dagens match slutade 5-3 till Fukuoka efter 10-7 i hits och da startade bada lagens aces. O/U 5 kanns inte ens som en coin-flip, jag skulle satta oddset har till 1.85~ och darfor kanns 2.07 val generost. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), Shell Peppe (+1), Soap (+1), werygod (+1) |
|
2012-05-01, 23:56 | #103 |
Efter lite narmare titt blev det tva spel till. Vet inte hur lineupsen ser ut i Dodgers, forhoppningsvis saknas inte nagon viktig men de stora namnen i Rockies har riktigt daliga siffror mot lefties hittills i ar. Tror det haller iallafall i 5. Nastan dubbla pengarna kanns bra.
Ogiltigt spel-ID: 959481 Ogiltigt spel-ID: 959484
2012-05-02, 15:54 | #104 |
Kanns surt att ga 1-3 igar, det var en javla massa hits bade i Washington och i Japan. I mitt huvud visar det dock att jag ar pa ratt vag. Jag har valt att lagga tre 1st 5 i dagens MLB, kan bli nat mer i de sena:
Ogiltigt spel-ID: 960219 Ogiltigt spel-ID: 960214 Ogiltigt spel-ID: 960217
2012-05-02, 23:09 | #105 |
Toronto och Houston svingade riktigt bra idag och de tva forsta spelen satt. Lagger till foljande infor de sena timmarna:
Ogiltigt spel-ID: 961202 --- Har aven tre spel pa gang i Japan. Av ML-linorna att domma kommer 1st 5 och RL kunna erbjuda mycket varde och jag kommer lagga upp dom sa fart jag spelat sjalv. Matcherna borjar 6/7 svensk tid sa forhoppningsvis ar oddsen uppe snart.
2012-05-03, 05:02 | #106 |
15 hits i Padres-Brewers men endast 5 runs. Brewers hade 8 team LOB och ja.. Inga clutch hits for Milwaukee, kortfattat. De andra tre MLB-spelen gick dock in, samtliga med bra marginal / tidigt skede.
Spelstopp i Japan ar om endast tva timmar men har varit tvungen att vanta ut Pinnacles 1st 5 och RL. Vi far hoppas att det ar morgonstund har guld i mun om ni hinner med att rygga: Ogiltigt spel-ID: 961390 Ogiltigt spel-ID: 961418 Ogiltigt spel-ID: 961419 BOL!
2012-05-03, 05:17 | #107 |
Lite fade-material till lunch ocksa:
Ogiltigt spel-ID: 961420
2012-05-03, 08:16 | #108 |
Katastrof i Japan. Vet faktiskt inte vad som hander, allt gar at fel hall. Fan.
2012-05-04, 18:23 | #109 |
Tung dag igar, Pune hade guldlage (liveodds nere i under 1.10) for att sedan klappa igenom helt pa slutet och forlora med en ynka run. Cricket ar inte min grej i ar..
Har lagt upp tva MLB-spel i spreadsheetet, ett i den tidiga matchen och ett i de sena. Kommer eventuellt nagot till, aven Japan. Kommer bli mycket jobb i helgen (sittande vid dator) sa jag bor kunna komma med mer tankar och rekar de narmsta dagarna.
2012-05-05, 21:12 | #110 |
Mycket jojo, det har gatt upp och ned. Dagens tidiga MLB-spel gick bada in med mycket marginal (8-0, 5-0) och har tva kvar infor natten:
Ogiltigt spel-ID: 965872 Ogiltigt spel-ID: 966231 Leake har inte alls sett kul ut och jag tror att McDonald kan ge sina lagkamrater en hyffsad chans att ha ledningen efter 5. Gillar Pirates chanser har. Norris ger jag inte mycket for, hans ERA ar hogt men borde vara annu hogre. Det blev aven ett (kanske kommer ytterligare nagot) NPB-spel som jag tycker kanns riktigt bra pa forhand. Har spelat nagra kronor extra pa det privat: Ogiltigt spel-ID: 966245 Fujioka starta for Marines och har varit bra i ar. Dock ar hans ERA precis under 3 och han slappte 3 ER i sin forra start och kontrollen verkade vara franvarande. Nishiguchi ar en av Lions samre pitchers. Marines leder PL och slar betydligt battre an medlet, Lions har efter en sub-200 borjan av sasongen vaknat till liv offensivt. Bada lagens tre senaste matcher har gatt over denna, inklusive dagens match. Tror och hoppas denna sitter med marginal. Ohotad vinst i dagens IPL-match ocksa, ett Royals som underdog knockade Punjab. Tror pa liknande resultat imorgon, ungefar av samma skal. Chennai hor inte hemma i mitten av tabellen och Mumbai har verkligen haft tur mot slutet. Forutom Malinga har man inte mycket som talar for sig och trots bortaplan tror jag att de regerande mastarna tar det har: Ogiltigt spel-ID: 965922
2012-05-05, 22:26 | #111 |
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5) |
2012-05-06, 05:14 | #112 |
Det gjorde du ratt i Shell. Fast jag hoppas att Chennai gar in, har droppat 11 punkter pa Pinnacle (vilket ar en hel del kan jag lova). Det blev trots allt 4-1 i MLB:n, vinst pa Reds och U4 i LAA-Jays (som jag lade till senare) och de tva tidiga. Cards blev krossade, no point in talking about that.
Att 1st 5 i MLB:n gar betydligt battre an snittat (dock litet sample size) kanske ar nagot som talar for att jag ar battre pa att tyda starters an bullpen. Efter 38 spel ar jag 21-12-5 med 121.5%. Kommer antagligen fortsatta att prioritera 1st 5 spel. Hursomhelst, ny dag imorgon, lycka till mina vanner!
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in." Senast redigerad av maddmax den 2012-05-06 klockan 05:17. |
|
2012-05-06, 06:59 | #113 |
4-1 efter 7 outs i Japan.
Lagger till: Ogiltigt spel-ID: 966887 Tror spelet kommer sjunka, gillar bada pitchersen och det ser ut att komma blasa in. Kommer finnas flera fina 1st 5 om oddsen overanstammer hyffsat med fulltid sa jag aterkommer cirkus 16:00 med spel i spreadsheetet.
2012-05-06, 07:14 | #114 |
Lite kort notis men det blev ett 1st 5 i Japan ocksa:
Ogiltigt spel-ID: 966889 Nemas forklaring, believe me.
2012-05-06, 18:19 | #115 |
Riktigt forbannad over att bada spelen i morse missade. Tredje spelet irad i cricketen jag forlorar med en run och inga balls. Kanske borde ge upp IPL vid det har laget men vi far se..
Har totalt fem spel i MLB idag (se sheetet), brukar inte ha sa mycket att halla reda pa men samtliga kanns bra. Det ar dessutom ingen Pro Yakyu imorgon sa.. Hursomhelst, far hoppas att MLB fortsatter att visa vagen. Lycka till idag allihopa, oavsett vad ni har pa kortet.
2012-05-16, 17:44 | #116 |
Jaha, jag far val borja med att ursakta for bade dalig uppdatering och resultat. Jag har haft valdigt mycket att gora de senaste 10 dagarna eller sa och jag borjade misstanka att jag inte lade ner tillrackligt med tid pa spelen for att det skulle vara forsvarbart. En del av raset bestod av spel jag antagligen aldrig hade lagt om jag satt mig in battre, en del var bara ren otur. Hursomhelst, jag kommer fortsatta fran och med idag och det kommer endast bli baseball, atminstonde tills kassan aterstabiliserats lite.
Danke!
2012-05-16, 19:22 | #117 |
Blev tre spel infor kvallen/natten:
Ogiltigt spel-ID: 983276 Dodgers moter Padres, och jag tror precis som O/U-linan antyder att vi kommer fa se en relativt snal match nar det galler runs. Capuano har efter en tuff forsta match (mot just Padres) sett ut som en av ligans battre pitchers. Han har t ex endast slappt 2 ER de senaste fyra starterna (27.2 IP) och 5-0 for sasongen med 2.06 ERA. Clayton Richards har haft det tuffare och ar 1-5 med 5.32 ERA (dock betydligt battre pa hemmaplan) och har fem raka forluster. Padres offensiv ar traditionsenligt kass och trots att Dodgers forlorade med 5-1 nu senast mot D-Backs ar man det battre laget. Mycket fint odds i mina ogon pa 1st 5 da Dodgers BP inte ar superstabil. Ogiltigt spel-ID: 983318 Under och skitungen Ubaldo gar inte ihop sager ni.. Mja, Jimenez har inte haft en bra start pa sin Indians-karriar men alla vet vad han gar for. Mot Texas sken han till ordentligt och trots en liten bump i gatan senast mot Red Sox tror jag han kan halla hyffsat tatt de forsta fem i dagens match. Hans siffror pa hemmaplan ar betydligt battre (typ 4 ERA battre) och idag kommer det blasa in mot dugout ganska hart. Mot en mycket svag Mariners offensiv som blev nollade igar tar jag mina chanser. Kungen bor kunna klara av Cleveland i fem. Pa det hela taget tror jag det kommer bli 2-3 runs som mest men koper en halv till 4. Ogiltigt spel-ID: 983314 Bud Norris ar en overskattad fetknopp som har lottat (Sharps nya inneord?) till sig mycket den har sasongen. Wolf sag bra ut senast och nu har Astros antligen borjat komma pa glidning och da ska inte Brewers vara underdogs har.
2012-05-17, 18:55 | #118 |
1-2 i MLBn och 1-1 i Japan.
Tva spel i tidiga MLBn i spreadsheetet.
2012-05-23, 18:03 | #119 |
Oddset på över i Red Sox-Orioles stiger jättemycket. Vet du varför?
2012-05-23, 18:10 | #120 |
Vinden ser ut att ha mojnat lite, vet inte om det kan vara andringar i lineupsen (inget jag ser direkt dock). Jag hade forstas mycket hellre suttit pa O4.5..
2012-05-23, 20:29 | #121 |
Suck, suck, suck. Team RISP 1-6, 0-6. Vad i helvete. Och hur manga DP blev det inte.. Suck.
2012-05-23, 20:40 | #122 |
Sen 3 runs direkt i top6
2012-05-24, 17:18 | #123 |
Ja, ibland kan det vara tungt. Chunichi vann imorse iallafall och det kanns som spelandet borjar stabiliseras igen. Vissa forluster far man helt enkelt ta. Infor natten blir det endast ett spel:
Ogiltigt spel-ID: 1013615 Atlanta ledde med 1-0 efter 5 igar och under dessa fick vi se Chipper tillbaka, om an endast som pinch-hitter. Idag kan han eventuellt vara tillbaka i lineupen och med honom ar Braves 19-5 i matcher (7-13 utan). Delgado hade en tuff outing senast mot Rays men har anda spelat hyffsat mot slutet. Innan dess pitchade han mot just Reds och gjorde det fenomenalt. Homer Bailey har liknande form och har tva QS de senaste tva (en mot Braves). Det har kanns mer som ett coin-flip an 2.11 och Braves offensiv haller jag hogre an Reds fornarvarande (aven om de har potential) som slar sub-.225 mot righties. Inte helt ovanligt tar jag bort bullpens fran ekvationen. Eventuellt nagot Pro Yakyu-spel imorgon, vantar pa SPs.
2012-05-25, 07:24 | #124 |
MLB-spelet gick in, med en del lotto. Michael Bourn fick en HR men vad ska man saga, jag har forlorat spel den senaste veckan med hits av pitchers sa.. Karma?
Jag har tre spel infor lunch/eftermiddagen: Ogiltigt spel-ID: 1014259 Ogiltigt spel-ID: 1014271 Ogiltigt spel-ID: 1014263 Sa.. Har tyvarr inte tid att skriva ned tankar om spelen men kan iallafall saga att jag har ett par extra kronor pa 1st5-spelet. Annars sa har jag fullt hopp pa samtliga tre. Gud bevare er!
2012-05-31, 00:34 | #125 |
Nöt på! Jag tror på dig
Hur kommer det sig att du lägger så mycket spel på 1st 5 denna säsong? Mycket mer än förra säsongen. Ha det fint!
2012-06-25, 21:23 | #126 |
Kan tillägga att jag alltid tror på dig...och undrar vart du tog vägen?
2012-11-28, 17:57 | #127 |
Återupplivar denna dagboken till dig
Ser att du lirar mycket på basket ocH Amerikansk fotboll. Har du lirat mycket på det tidigare ? Isf, har det gått lika bra som på baseballen?
2012-11-28, 18:34 | #128 |
Tackar henke111. Kanske inte dumt att lagga ut spelen aven har.
NFL har jag alltid spelat pa men det ar ju en relativt kort sasong och brukar sallan bli mer an 40-50 spel. Nar det galler NBA var det ett bra antal ar sedan sist. Jag har alltid haft en onskan om att kunna spela bra langsiktigt pa ligan men har nog inte haft forutsattningarna forut (eller talamodet att lara sig). Sasongen ar ung nu, sa jag skulle avvakta att rygga tills jag kommit upp i lite fler spel (endast 41 NBA-spel hittills), men jag tror definitivt att jag har ett battre slaglage nu. Sedan galler det som vanligt att halla sig borta fran andra saker som jag inte kan plussa pa.
2012-11-28, 18:51 | #129 | |
Citat:
2012-11-28, 18:59 | #130 |
Fotbollen vill jag saga att jag har bra koll pa men dar ar det ju tyvarr Bowl-season och vi har val bara en hel omgang kvar. Basketen har jag svart att greppa om jag ska vara arlig och har annu inte beslutat mig om jag ska fortsatta forsoka. Just nu lockar NBA mer och ser an salange ut att vara mer lonande.
edit: hade jag slangt ut mina NCAAM spel fran det nuvarande spreadsheetet hade jag nog redan haft ett uttag.
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in." Senast redigerad av maddmax den 2012-11-28 klockan 19:00. |
|
2012-11-28, 23:03 | #131 |
Kan ju uppdatera med de spelen som ar levande nu.
Ogiltigt spel-ID: 1321019 Tankar om detta finns i NBA-traden. Ogiltigt spel-ID: 1321563 Forlust forra gangen jag spelade NYK 1Q, da mot Nets, men jag gillar anda deras chanser mot Bucks har. Bucks ar 0.2 poang plus i 1Q men har de senaste fem endast varit upp i en match. Da har man anda mott lag som har samre start-femma. NYK har forutom forlusten mot Brooklyn varit heta i borjan av matcherna och gor 4.1 poang mer an motstandarna i snitt, deras basta quarter. Ogiltigt spel-ID: 1321551 Liknande spel som igar. Jag gillar verkligen Timberwolves i 1Q, och Clippers ar som samst i borjan av matcherna (den enda quartern de ar minus i). LA har varit i ledning efter en quarter i en av sina fem senaste matcher, da med 3 poang. Mot ett bra returlag kan man fa det svart och dubbla pengarna med 3 poang kanns bra. Clippers brukar aven halla hyffsat lagt tempo i forsta och da ar extra poang annu mer varda. Ogiltigt spel-ID: 1320291 Klippte detta tidigt, misstanker dock att linan ar ungefar samma. Public brukar vara pa OVER i ensamma matcher (d v s Thursday Night och Monday Night), ofta av vettiga skal. Men 56 poang ar hogre an nagot av dessa lag haft som lina denna sasong och trots att Brees kommit igang bra pa slutet har jag svart att se hur denna matchen kliver over. Allt kan handa men jag trivs med U56. Ogiltigt spel-ID: 1321374 Wales spelade 10-10 mot Nya Zeeland i andra halvlek i lordags, vilket ar mycket imponerande. Dock hade man redan slappt 23 poang i forsta och inte maktat med ens en ynka kick framat och man forlorade alltsa med 10-33. Australien tackte inte sin lina mot Italien men vann med 22-19. Aven har tror jag att det battre laget slog av pa farten i andra, man ledde med 22-6 efter 40 minuter. Hursomhelst, Australien avslutar sin hostserie pa lordag och jag har svart att se en forlust. Hade det handlat om -3 hade jag nog avstatt men jag tror Aussies vinner med minst en spark.
2012-11-29, 08:24 | #132 | |
Citat:
Gillar dina tankar om TWolves att vinna 1Q.. Hade inte läggit märke till detta tidigare, men plockade häromnatten dem av dig. Tyvärr missade jag detta i natt, men kommer att spela i fortsättningen för Minnesota i 1Q.. Var ser man enkelt statistiken på 1Q?
2012-11-29, 19:27 | #133 |
Rondo och Humphries ejected och dar dog overspelet. Surt nar sadant hander, det ar ju en oberaknelig faktor. Aja, 1-2 och 1 unit minus.
@PetterPee, det finns ett antal att valja pa men jag anvander Covers.com.
2012-11-30, 00:59 | #134 |
Det blev, forutom det gamla NFL-spelet, aven tva andra spel infor kvallen:
Ogiltigt spel-ID: 1323264 Ogiltigt spel-ID: 1322869 Mer utforliga spel imorgon och helgen. Lycka till i den svenska natten.
2012-11-30, 05:44 | #135 |
2-1 totalt och vinst for kvallen.
Filat lite pa en rek som kommer upp strax.
2012-11-30, 06:29 | #136 |
2012-11-30 Harlequins - Worcester Warriors (Aviva Premiership)Datum: 2012-11-30 Tid: 20:45 Sport: Rugby Union Land: Storbritannien Liga: Aviva Premiership Match: Harlequins - Worcester Warriors Period: ft Spel: Worcester Warriors +10.5 Insats: 1.00 Odds: 1.962 Bolag: PinnacleSports Motivering: Aviva Premiership ar hogsta ligan i engelska rugby union. Leder arets omgang gor London-laget Harlequins efter 6-0-3 under de forsta manaderna av sasongen. Harlequins tog aven hem forra arets masterskap och hoppas sakert att gora samma sak i ar. Worcester ligger pa nionde plats just nu. Man har 3-1-5 att visa efter arets inledning. Med detta i atanke kanske 11-poang vinst for Harlequin later vettigt, men som mycket annat finns det tva sidor av myntet. Harlequins kommer till dagens match med en 21-18 forlust mot Bath senast. Det var tufft, man hade chansen att dra ifran i toppen men misslyckades. Faktum ar att laget inte overtygat alls i ligan efter sina fyra raka vinster man inledde sasongen med. Sen dess har resultaten sett ut sa har: 30/9 Harlequins 16 - 18 Saracens 6/10 Exeter Cheifs 42 - 28 Harlequins 28/10 London Irish 28 - 31 Harlequins 3/11 Harlequins 28 - 25 Gloucester Rugby 23/11 Bath Rugby 21 - 18 Harlequins Det har alltsa bara blivit tva vinster de senaste fem ligamatcherna och bada dessa har endast varit med tre poangs marginal. Vinsten borta mot London Irish ar ocksa mot ett av ligans absolut samsta lag. Totalt for sasongen sa gor Harlequins 13 poang for varje 10 man slapper in, men de senaste fem har det varit betydligt mer an sa. Det bor dock sagas att man aven spelat ett flertal andra matcher under sasongen (ej ligamatcher) men man har inte vunnit med tvasiffrigt sedan i borjan av oktober. Harlequins har 181-184 poang i +/-, och man spelar valdigt bra defensivt. Senast vann man hemma mot ligatvaan Saracens med 12-3. Man har tre segrar de senaste fem och jag tror att aven om man inte bor vara favoriter har kan det bli en mycket jamn match. De tre senaste matcherna lagen emellan ser ut sa har: 18/2 (2012) Harlequins 16 - 14 Worcester Warriors 24/9 (2011) Worcester Warriors 15 - 17 Harlequins 6/3 (2010) Harlequins 14 - 11 Worcester Warriors Aven en av huvudkuggarna i Quins, George Robson, tror att det blir en jamn och hard match och hans kommentar visar i vilket riktning Worcester ror sig: "They have some good ball carriers and aren't the side they used to be where they weren't able to get results away from home - they have been playing some good rugby." Ceri Jones, som tidigare spelat i Harlequins lar aven kunna ge sina nya lagkamrater tips om hur bast gora motstand i London. Jag tror det kommer bli en tuff match och har svart att se det bli over 40 poang totalt. Det betyder att Worcester antagligen bara behover fa ihop 10-15 poang for att tacka linan och pa det sattet man fort runt bollen de senaste matcherna ar jag hoppfull. Go Warriors! |
|
2012-11-30, 23:45 | #137 |
Reken satt med bra marginal, matchen utvecklades ungefar som jag tippat.
Har fyra spel infor natten: Ogiltigt spel-ID: 1323347 Ogiltigt spel-ID: 1324235 Ogiltigt spel-ID: 1324387 Ogiltigt spel-ID: 1324384 Och sa forstas Australien imorgon ocksa. Atminstonde en lean i Aviva-matcherna imorgon, aterkommer med ett spel dar om nagra timmar.
2012-12-01, 17:36 | #138 |
Kanns lite tungt just nu, Timberwolves forlorade 1Q spelet med 1 poang och hade en boll som rullade runt, runt, runt korgen med 20 sekunder kvar. Over i NBA:t missade med en halv poang, Kent State blev push efter att ha fumblat bollen i redzone i andra OT, och nu precis missade Australien matchen sista spark som hade gett dom tva poang till (nu missade bettet med en halv poang).
Gah.
2012-12-01, 21:39 | #139 |
Annu en forlust i OT, helt sjukt hur UCF kan sabba en sadan ledning och aven missa en XP och fa ett FG blockerat. Kul..
2012-12-01, 21:43 | #140 |
Efter mörker kommer solsken
Trevligt att se dig aktiv igen. |
2012-12-01, 22:00 | #141 |
Det vänder snart, kul att du är aktiv igen
|
|
2012-12-02, 20:31 | #142 |
Tack grabbar.
Ja, absolut. Det ar svart ibland att komma ihag att det ar ett maraton. Att vara nara att vinna bor ju i langden lona sig sa jag borde val vara glad. Igar lade jag ett riktigt daligt spel (i cricketen) och da kanns det pa nagot satt lattare att ta en forlust. Hursomhelst, see you at the bookies!
2012-12-03, 16:47 | #143 |
En lite svajjig helg om man ser till spelandet. NFL fortsatter att ga bra, det blev 5-1 for den har omgangen. Ett par skitspel och ett par stolpe ut, NBA-statistiken har fatt sig en torn. Men men, det far bli nya tag. Jag spelade over i Toronto-matchen tidigt igarkvall och dar har linan stigit 2.5 poang med samma odds. Det blir aven tva spel, aven dessa over, i collegebasketen:
Ogiltigt spel-ID: 1329273 Ogiltigt spel-ID: 1329275 Bada matcherna fortjanar nagra poang hogre, Cuse kommer satta tempot och lar pa egen hand gora 70+, jag tror Eastern Michigan kan folja med ganska bra. Syracuses defensiv har inte mott nagra riktiga storlag (inte for att Eastern ar det) men har anda slappt ganska generost med poang i de tidigare matcherna. Endast en av hemmalagets fem matcher den har sasongen har gatt under denna linan. USC och Nebraska kommer bli en jamn match, forvantar mig mycket freethrows i andra. Kommer man upp i 60 FGA var bor denna sakerligen komma upp i 130+.
2012-12-04, 18:04 | #144 |
Det blev 3-1 for natten och en behovlig vinst. NCAA gackar mig fortfarande en del tyvarr, men vad ska man gora nar de inte kan fa in 5 poang pa matchens sista 2:40 (och bonus). Det har blivit fyra spel infor natten hittills, kan komma annu ett senare.
NBA-spelen lade jag tidigt: Ogiltigt spel-ID: 1330251 Ogiltigt spel-ID: 1330252 Tva NCAA-spel som forhoppningsvis gor motsatsen: Ogiltigt spel-ID: 1330972 Ogiltigt spel-ID: 1330981 Inget utforligt nu, jobbar pa att fa ner mer text till helgens sammanstotningar. Lycka till i veckan.
2012-12-05, 18:08 | #145 |
Det blev 3-2 igarkvall vilket atminstonde gav vinst. Jag kommer fortsatta att lagga spel med hyffsat hog frekvens sa lange jag kanner att det ger plus och sa lange jag hittar objekt jag ar intresserad av. Infor kvallen har jag redan fyra spel, och har ogonen pa ett par intressanta till. Aterkommer med lite motiveringar om basketen senare nar jag bestamt mig om samtliga spel men har kommer lite om sasongens forsta hockey-spel:
Ogiltigt spel-ID: 1331451 GRG kommer in ligger tvaa i Western Conference's MidWest och har chansen idag att ta ledningen da man har tva farre spelade matcher och endast ar en poang bakom Rockford. De senaste tio matcherna har man plockat ut 8 vinster under ordinarie tid, vilket ar betydligt battre an nar hur man borjade sasongen (3-4-1). Peoria ligger sist och har tva raka forluster i ordinarie, en OT-forlust innan detta. GRG har inte tappat mer an par spelare under sasongen (bada dessa efter tre matcher) och leds av svensken (och Halmstad-fodde!) Gustav Nyquist med 19 poang. Griffins ar nastan uteslutande icke-amerikaner (antagligen for att det ar sa nara till gransen) och det aterfinns flertalet svenskar, slovaker och tjecker forutom kanadensarna. Manga har spelat tillsammans i mer an ett ar, vilket skiljer sig fran Peorias uppstallning (atminstonde icke-amerikanerna). Jag tycker att dubbla pengarna for vinst kanns rimligt har.
2012-12-06, 00:30 | #146 |
Det blev en jakla massa basketspel infor kvallen. Brukar oftast inte vilja ha sa har manga igang men eftersom det ar sa manga matcher som spelas idag tror jag mig ha varde i dessa:
Ogiltigt spel-ID: 1332933 Ogiltigt spel-ID: 1332911 Ogiltigt spel-ID: 1331823 Ogiltigt spel-ID: 1332921 Ogiltigt spel-ID: 1331742 Ogiltigt spel-ID: 1332393 Lycka till om ni ryggar nagot av dom!
2012-12-06, 06:50 | #147 |
Riktigt bra kvall med 5-2 och +2.78 units. 3-0 pa collegebasketen och jag kommer fortsatta leta spel dar, aven om jag ligger i roda siffror just nu. Samtliga spel satt med marginal (6, 13 och 17 poang mer an linan) och aven de flesta leans gick in.
Imorgon ar det TNF och ett par matcher i NBA. Har gatt over det smatt, det lar bli nagra spel iallafall. Nu blir det daremot en ol.
2012-12-06, 10:09 | #148 |
Ryggade dig i Magic-matchen, Lazlo hade ju dessutom samma idé.
Timberwolves hann jag lira (1Q) innan du postade eftersom du lärt mig att de är grymma i 1:a quartern Hänger normalt sett inte med i NBA, men följer dina och Lazlos spel med intresse. Keep ut the good work! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5) |
|
2012-12-06, 18:34 | #149 |
Ja, BroderH, Minnesota 1Q brukar vara intressant men man maste vaga in samma saker som i andra spel. Har en kansla av att de kommer vara favoriter imorgon men vi far se.
Pa schemat idag har vi forst och framst: Ogiltigt spel-ID: 1333975 Worcester tar emot ett gang grodor fran Top 14, franska forstaligan. Worcester ar ett av Englands starkaste lag defensivt och det kommer bli en hard fysisk match. Det som dock skiljer arets Warriors fran de senaste tva arens uppstallningar ar formagan att flytta bollen framat. Detta sag vi mot Harlequins senast da de chockoppnade. Laget har verkligen en solid grund att sta pa och jag tror att man bor kunna ta det har med atminstonde en kick nu nar man startar sitt absolut basta manskap. Jag har inte lika bra koll pa franska ligan men Perpignan ligger pa attonde plats och har haft det svart mot lag som tidigare statt upp klent mot engelska lag. Infor kvallen har jag aven valt att spela: Ogiltigt spel-ID: 1334006 Miami ar inget bra lag i forsta halvan av matcherna och jag tror att Knicks t o m kan vinna andra quartern SU. Forsta ar jag inte lika saker pa men pa det hela taget kanns 4.5 poang val generost. Knicks spelade hart igar och kan nog trottas av i andra, sarskilt mot ett Heat som kommer med en dags vila. Hade aven planer pa ett halvtidsspel i collegebasketen men matchen jag vill spela pa har inte odds dar annu. Vi far se vad som hander. Sist men inte minst, imorgon borjar Australiens T20. Ligan kallas Big Bash League och vi kommer fa se ett intressant derby i oppningsmatchen, Renegades mot Stars i Melbourne. Stars har Malinga och i en ny sasong med sega batsmen kan han nog plocka med sig nagra wickets imorgonbitti. Detta till trots, Samuels skrev i slutet av oktober pa for Renegades och offensivt haller jag laget ett snapp battre. Oddsen ar i mina ogon alldeles for snalla mot Stars och jag maste testa Renegades: Ogiltigt spel-ID: 1333964 PLAY BALL!
2012-12-07, 05:12 | #150 |
Jahapp, Worcester vann men inte med mer an en poang. Lite snopligt da de ledde med 16-5 med 10 sekunder kvar av forsta halvlek och sedan hade var mindre an en halvmeter ifran ett try pa slutet.
Knicks gjorde sitt jobb och vann SU tillslut (vann aven 2Q SU som jag trodde). Det ar basket och cricket pa schemat under morgon och eftermiddag. Till kvall och natt har jag redan spanat in en del intressanta objekt. Det kommer bli mer an ett par spel over den har helgen och jag hoppas pa bra utdelning. BOL!
2012-12-07, 17:03 | #151 |
Oj oj, vad fint att vakna upp till att Renegades tog hem det med 10 bollar kvar. Verkligen ett styrkebesked och det kan bli intressant hur oddssattarna behandlar Melbournes "andra" lag nu. Aven kul att man har satt roda LED-ljus pa stumpsen for runouts, tycker det funkade bra (iallafall i videon jag sag).
Rugby om ett par-tre timmar, blir nog aven ett till Heineken Cup spel imorgon. Har ocksa lagt tre NFL-spel (samtliga O/U) i sheetet, ska forsoka ge lite tankar om dessa i NFL-traden under helgen. Tills dess far vi forsoka jobba in Ulster!
2012-12-07, 22:10 | #152 |
Ulster leder med 20-6 nar vi har cirka 30 minuter kvar av andra halvlek. Hoppas de kan halla ut.
Det blir fyra basketspel infor kvallen: Ogiltigt spel-ID: 1335885 Ogiltigt spel-ID: 1335906 Ogiltigt spel-ID: 1335555 Ogiltigt spel-ID: 1335569 Lycka till inatt!
2012-12-07, 22:45 | #153 |
Inget spel på Timberwolves 1Q i natt?
|
|
2012-12-07, 23:07 | #154 |
Nej, avstar fran det. De har sakert en bra chans med -3 kanns lite mycket, oavsett lag. Det ar trots allt bara 12 minuter och da racker det med ett par felstudsar om man ska tacka stora handikapp.
2012-12-07, 23:12 | #155 |
|
|
2012-12-08, 18:25 | #156 |
2-2 inatt och -0.12 units efter lite otur och en del tur. Sa det ska vara. Synd att inte Commonwealth kunde stanga dorren da man var val forbi handikappet vid en tidpunkt i andra. Kanske mitt eget fel for att jag inte spelade HT. Hursomhelst, har lagt en del nya spel. Hela fyra NCAAB spel och dar bor jag varna att det fortfarande ar roda siffror i sheetet. Det spel som star mest ut ar det sena pa Minnesota. De har dominerat forsta halvlekarna for att sedan sla av pa takten. Extremt disciplinerat spel och jag tror de enkelt kan leda med 5+ poang i halvtid.
Gillar Phoenix 1Q. Clippers ar ett fantastiskt lag som jag tror har chansen att ga hela vagen i ar men de spelar som samst i forsta. Det finns mycket att klaga pa med Suns, har inte riktigt forstatt hur de vill gora med sitt lagbygge men de tar en del rebounds och med 3 poang extra ger jag dem en arlig chans. Lar komma nagot mer NBA-spel under dagen. Lagger aven ett bet pa Hobart infor den mycket tidiga matchen i Australien. Gamlingen Dale Steyn, Heats stora namn, blev i forgar skickad tillbaka till Sydafrika for att spela nagra kvarvarande overs for laget Cobras. Det gor att han inte kommer vara med i Brisbanes oppningsmatch. Hurricanes har ett par riktigt intressanta namn, och en del kraft dessutom. Laget forlorade mot Heat forra aret (om an knappt) men slutade battre i tabellen och kom till semi-final (dar man forlorade mot mastarna Sydney Sixers). Utan Steyn, och med ett lite vassare lag tror jag Shah och grabbarna ska ha en lite battre chans an hemmalaget for vinst. Lycka till allihopa denna spelhelg. I'll be back!
2012-12-09, 18:01 | #157 |
Basketen funkade inte igar (3-4) och jag overvager att ta bort NCAAB fran mina framtida kort. Sen tycker jag forstas att det kunde studsat lite annorlunda i vissa matcher men, sant ar livet.
Pa morgonkvisten gjorde dock Hobart en fin insats och det var just Shah och Birt som visade vart skapet skulle sta (aven om Paine och Wells gjorde en mycket bra insats med). Dock far man saga att det var Evan Gulbis som stal showen i forsta inningen da han producerade tre wickets (en viktig mot Burns). Montpellier och Clermont vann bada men Clermont tackte inte mot Leinster. Det ar helt OK eftersom oddset pa Montpellier var sapass hogt ML att det blev + anda. Totalt betyder det en liten, liten vinst for helgen an salange och jag hoppas pa atminstonde 2-1 i NFLen. Aterkommer eventuellt med nagot NBA-spel senare. Good luck!
2012-12-09, 22:41 | #158 |
Gar mot den samsta dagen pa lange. Fyfan for NFL ibland.
Tva spel i NBA:t men sen far det vara. Fy.
2012-12-10, 22:09 | #159 |
Det blir fyra NBA spel infor natten:
Ogiltigt spel-ID: 1340370 Gick igenom de tidiga oddsen igar natt och tyckte att det har stod ut. Curry lar spela och det ar mycket mojligt att Jefferson kommer tillbaka for forsta gangen pa 10 matcher. Formmassigt har de, precis som Arch sager, sett bra ut mot slutet. Under Jeffersons franvaro har de gatt 10-2. Man ar dessutom 6-1 ATS som favoriter med <6 poang den har sasongen vilket indikerar att man kan halla en ledning aven i slutskedet av matcherna. Bobcats har efter en hyffsad inledning drasat ned och nu forlorat sju raka matcher, fyra av dessa pa hemmaplan. Jag tycker GSW som lag passar Charlotte illa och gillar -4. Ogiltigt spel-ID: 1341527 Miami har fortfarande svart i borjan av sina matcher, man vinner i snitt forsta halvleken med 0.6 poang medans andra halvlek 3.1. Atlanta har hittills varit 2.3 poang fore sina motstandare efter 1Q. I forsta motet mellan de har lagen stod det 25-25 efter 12 minuter. I Heats fem senaste matcher har man legat under i fyra efter 1Q och totalt -2.7 poang i snitt under dessa fem. Kanns sjalvklart att fadea Heat till de har styrt upp problemen. Laget har sa mycket potential att man kan locka ut en seger over 48 minuter men ser vi endast over forsta 12 sa tycker jag det finns varde pa +2.5 pa Hawks. Ogiltigt spel-ID: 1341518 Ogiltigt spel-ID: 1341519 Toronto har ett helvete just nu, mycket blytunga forluster trots att man stundtals presterar mycket bra. Laget kraschar i tredje och fjarde quartern och det blir mer och mer desperat. Trots detta inleder man matcher bra. Portland ar den har sasongen ett av ligans samsta 1Q-lag med -3.2 poang per quarter. Toronto ar -0.4. Jag tror vi kan fa se ett ganska hogt tempo ikvall och bada lagen snittar runt 200-strecket. Pietrus kanske missar matchen men jag gillar andock dessa tva spel. Har aven lagt ett pa Perth i Big Bash pa onsdagsmorgon. Bada lagen forlorade sina forsta matcher och Warne och Malinga var verkligen inget att hanga i granen. Scorchers har ett lag fullt med sydafrikaner som kan gora bra med skada om de tva herrarna inte skarper sig. 2.30 pa hemmaplan ar for mycket. Kan utveckla mer om nagon vill.
2012-12-11, 02:12 | #160 |
Tack för 1Q-spelet på Hawks
|
|
2012-12-11, 16:18 | #161 |
Kul att den gick in JamboJones.
3-1 i NBA:t, tyvarr valde jag att ga in pa under i MNF och saman brot sitt lofte om att halla den nere. Men men.. (saman ). Trots allt +0.8 units igar. Idag borjar jag med Hornets -2 i HT. Blir eventuellt motivering och ett spel till nar 1Q-oddsen kommer.
|