Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-08, 12:42   #16

Jurados avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Spelar väl ingen roll om du har avsatt 10% eller 50% av din totala kassa till detta projekt, det är fortfarande en strategi som är bevisligen förlustbringande.

"Detta sätt har fått mig att tänka till en extra gång på vilka spel som vals, och är en mycket bra metod för någon med disciplinära problem"

Och jo du uttrycker att du ska bota din disciplin genom detta och nej det kommer inte att gå.
Det första du antydde var att jag lade hela min BR på denna metod, vilket jag förnekade. Att jag kommer gå plus har jag aldrig påstått. Är du övertygad om att gå plus när du spelar? Förstår inte varför jag skulle ha mindre chans att sätta ett par raka spel än någon annan riktigt.

Du har återigen fel, och misstolkar mig oerhört grovt. Jag säger att den lindrar mitt disciplinära problem, inte att den botar det. "Det kommer inte att gå" - nej, självklart måste du veta det. Måste underlätta spelandet när du kan se in i framtiden?

Men nu hamnar vi alltför långt off topic. Att ge kritik är okej, men då får det vara konstruktiv kritik, inte "du är värdelös, jag är bättre än dig"-kritik. Detta är ett projekt utsatt som hobby, inte som något avlönande. Ser man bara negativa saker här finns andra dagböcker som säkerligen är mycket bättre. Nu inriktar jag min koncentration på spel, samt folk som gör annat än att gnälla (det vill säga majoriteten här hittills).

Som sagt, var gärna kritiska, men ge mig åtminstone en chans (kan också vara läge för en moderator att visa att Sharps faktiskt är bättre än Flashback). Sorry till er andra, men var tvungen att kontra. Spel kommer inom ett par timmar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+1)
Jurado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:47   #17

NiLus avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Lycka Till
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:56   #18
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jurado Visa inlägg
Det första du antydde var att jag lade hela min BR på denna metod, vilket jag förnekade. Att jag kommer gå plus har jag aldrig påstått. Är du övertygad om att gå plus när du spelar? Förstår inte varför jag skulle ha mindre chans att sätta ett par raka spel än någon annan riktigt.

Du har återigen fel, och misstolkar mig oerhört grovt. Jag säger att den lindrar mitt disciplinära problem, inte att den botar det. "Det kommer inte att gå" - nej, självklart måste du veta det. Måste underlätta spelandet när du kan se in i framtiden?

Men nu hamnar vi alltför långt off topic. Att ge kritik är okej, men då får det vara konstruktiv kritik, inte "du är värdelös, jag är bättre än dig"-kritik. Detta är ett projekt utsatt som hobby, inte som något avlönande. Ser man bara negativa saker här finns andra dagböcker som säkerligen är mycket bättre. Nu inriktar jag min koncentration på spel, samt folk som gör annat än att gnälla (det vill säga majoriteten här hittills).

Som sagt, var gärna kritiska, men ge mig åtminstone en chans (kan också vara läge för en moderator att visa att Sharps faktiskt är bättre än Flashback). Sorry till er andra, men var tvungen att kontra. Spel kommer inom ett par timmar!
Jag har inte antytt att du skulle använda hela din rulle, jag skrev den avsatta rullen vilken innebär det du avsätter, det är dock irrelevant i sammanhanget då storleken på dina insatser i förhållande till rullen inte gör systemet till något bra.

Jag har heller inte sagt att du inte kan sätta några spel på rad, för all del, du kan vinna på lotto också.

Jag varken misstolkar dig eller kan se in i framtiden, men det finns ett par matematiska regler man måste förhålla sig till och ett chase system som Martingale som det som du (och 1000-tals andra tidigare) försöker sig på kommer i längden generera samma sak - en kassa på 0.

Mina kommentarer har inget med min roll som moderator att göra, jag är en användare som vem som helst och får framföra mina åsikter precis som alla andra.

Jag har heller ingen mentalitet som handlar om att jag är bättre än du eller någon annan, det handlar inte om det. Det spelar ingen roll hur bra eller dålig du är på att hitta spel med värde. Martingale kommer ändå generera samma resultat i långa loppet. Anledningen till att du får kritik är väl rätt uppenbar? På sharps premierar vi god spelteori och försöker utbilda folk till att spela på ett disciplinerat sätt. Dagböcker som denna strider mot syftet med sharps även om det är fritt fram att skriva tråden.
Donald (+5), Mallette (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:59   #19
qL

qLs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Jo då, du har rätt. Jag förväntar mig inte att gå plus, utan gör snarare ett seriöst försök, och hoppas på det.
Vill inte vara en besserwisser, men varför ens pröva om du inte förväntar dig att gå plus? Då är det väl ingen mening med det hela. Jag hade kunnat förstå om du trodde det var vinnande men det är väldigt motsägelsefullt när du ska göra det som en "rolig" grej.
qL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 13:18   #20

Jurados avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Anledningen till att du får kritik är väl rätt uppenbar? På sharps premierar vi god spelteori och försöker utbilda folk till att spela på ett disciplinerat sätt. Dagböcker som denna strider mot syftet med sharps även om det är fritt fram att skriva tråden.
Du har poänger i vad du skriver, självklart, men väljer att lägga ner diskussionen här. Men det där sista var precis vad jag väntade på. Antingen är det väl tillåtet eller inte? Är det tillåtet så låt mig prova, annars stäng av mig/stäng tråden. När du försöker med nåt mellanting känns det lite som en översittarmentalitet. Ganska tråkigt, vet inte om det är ett försök att få mig att försvinna eller att berätta att man inte får använda betting som en hobby, men känns fel. Du har säkerligen mer erfarenhet av mig, men eftersom jag är 19 KAN jag inte ha spelat mer än ett år hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av qL Visa inlägg
Vill inte vara en besserwisser, men varför ens pröva om du inte förväntar dig att gå plus? Då är det väl ingen mening med det hela. Jag hade kunnat förstå om du trodde det var vinnande men det är väldigt motsägelsefullt när du ska göra det som en "rolig" grej.
Sant. Jag tror att jag kan klara det, helt klart. Men betting är alldeles för riskfyllt för att faktiskt anta att man ska gå plus i längden. Håller med om att jag säger emot mig själv nu, men jag ser det inte lika seriöst som unitsystemet, trots att jag är ganska övertygad om att det är möjligt att tjäna lite extra på detta om man bara lyckas stanna i tid.

-----------------------------------------------

Nu är det dags att sluta vela! Jag var länge inne på överspelet i Valencia - PSV, men fegade ur där. Istället väljer jag att gå emot ett av mina favoritlag att tippa på i Schalke 04. Formen är inte särskilt bra, och bortaförlusten mot Augsburg (2-1) senast gjorde inte situationen bättre. Av lagets 44 poäng i ligan i år är endast 16 tagna på bortaplan. För att förvärra läget ytterligare saknas idag bland annat Höwedes, Metzelder, Forfan och Huntelaar.

Raul i sin ensamhet kan förmodligen inte sänka ett formstarkt Twente. De flesta kommer förmodligen ihåg deras senaste match, då PSV kördes över, och Twente bortavann med 6-2. 8-3-1 är en imponerande hemmarad, trots att det "bara" gäller den holländska ligan.

Laget som tar sig vidare från detta dubbelmöte kommer att göra det via sin hemmaplan. Därmed är Twente tvungna att vinna, medan Schalke sett till förutsättningarna säkerligen inte blir missnöjda med X. Även om Schalke är bättre i grunden blir det svårt att bryta Twentes vinstsvit just idag. I värsta fall blir det oavgjort, men jag väljer att spela raka ettan ändå. Idag avgör dagsformen samt hemmaplan. 2-0 eller 2-1?

SPEL 1 blir därmed Twente - Schalke 04 1 (2,16). Jag startar på 500 kronor. Heja Twente!
Gammal 2012-03-08, 13:21   #21
_A_

_A_s avatar

Sharp$: 722

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

God tur hursomhellst. Kommer du bokföra spelen i något spreadsheet eller bara i dagboken?
_A_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 13:26   #22

Jurados avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _A_ Visa inlägg
God tur hursomhellst. Kommer du bokföra spelen i något spreadsheet eller bara i dagboken?
Man kanske borde starta spreadsheet samtidigt? Finns ju egentligen ingen anledning att INTE göra det. Länkar den sedan i så fall
Gammal 2012-03-08, 13:27   #23

Jinxs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 150
Standard

Gillar ditt resonemag ang Twente. Ryggar det spelet. BOL förresten!

2.20 @ BlueSQ
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 13:31   #24

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Du har poänger i vad du skriver, självklart, men väljer att lägga ner diskussionen här. Men det där sista var precis vad jag väntade på. Antingen är det väl tillåtet eller inte? Är det tillåtet så låt mig prova, annars stäng av mig/stäng tråden. När du försöker med nåt mellanting känns det lite som en översittarmentalitet. Ganska tråkigt, vet inte om det är ett försök att få mig att försvinna eller att berätta att man inte får använda betting som en hobby, men känns fel. Du har säkerligen mer erfarenhet av mig, men eftersom jag är 19 KAN jag inte ha spelat mer än ett år hittills.
Såklart är det tillåtet, men lika tillåtet är det också att peka ut vad man tycker du gör fel. Det är inte bara du som kommer läsa hans kommentar utan även andra nya spelare. Att då inte kommentera när man ser någonting som man tycker inte stämmer gör att nykomlingar vaggas in i tron att "X och Y verkar vara legitimt eftersom ingen kommenterat något annat".

Kritik är alltid någonting man ska ta åt sig av. Att kalla det "översittarmentalitet" istället för att faktiskt fundera över vad som egentligen sägs eller bemöta kritiken tyder enligt mig på att man inte vill förbättra sig (eller så vet man redan att det är fel men man bryr sig inte).

Citat:

Sant. Jag tror att jag kan klara det, helt klart. Men betting är alldeles för riskfyllt för att faktiskt anta att man ska gå plus i längden. Håller med om att jag säger emot mig själv nu, men jag ser det inte lika seriöst som unitsystemet, trots att jag är ganska övertygad om att det är möjligt att tjäna lite extra på detta om man bara lyckas stanna i tid.
¨
Vad menar du med "stanna i tid" och hur ska du komma fram till när man ska stanna? Hur motiverar man att stanna efter match X och inte i matchen innan eller efter?

Senast redigerad av greedy den 2012-03-08 klockan 13:33.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 13:41   #25

Jurados avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Gillar ditt resonemag ang Twente. Ryggar det spelet. BOL förresten!

2.20 @ BlueSQ
Kul! Vi får hoppas att Schalke fortsätter att vara förutsägbara, de har en tendens till det!

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Såklart är det tillåtet, men lika tillåtet är det också att peka ut vad man tycker du gör fel. Det är inte bara du som kommer läsa hans kommentar utan även andra nya spelare. Att då inte kommentera när man ser någonting som man tycker inte stämmer gör att nykomlingar vaggas in i tron att "X och Y verkar vara legitimt eftersom ingen kommenterat något annat".

Kritik är alltid någonting man ska ta åt sig av. Att kalla det "översittarmentalitet" istället för att faktiskt fundera över vad som egentligen sägs eller bemöta kritiken tyder enligt mig på att man inte vill förbättra sig (eller så vet man redan att det är fel men man bryr sig inte).

¨
Vad menar du med "stanna i tid" och hur ska du komma fram till när man ska stanna? Hur motiverar man att stanna efter match X och inte i matchen innan eller efter?
Jo då, helt klart. Kritik tar jag självklart åt mig, men det får gärna vara konstruktiv kritik (likt ditt inlägg nu), och inte sånt som endast förklarar hur värdelöst man gör det utan någon riktig motivering. Jag hoppas verkligen inte att folk kommer in och läser och tror att en all in-metod är den "vanliga" metoden för seriösa spelare. Detta rekommenderas ju självklart mer till hobbytippare, om man ska kategorisera. Själv föredrar jag en blandning.

Bra fråga. Jag startar nog med att stanna så fort summan uppnår till det femsiffriga. Förlorade i senaste serien med insatsen 12 000, vilket var oerhört tungt. Det är mycket pengar, så där startas det. Vid en femsiffrig vinst stannar jag, och påbörjar en ny serie. Går det riktigt bra får man väl överväga att fortsätta mot 25 000, men det känns lite mer avlägset just nu.
Gammal 2012-03-08, 13:44   #26

Vurpans avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2511

Standard

Lycka till! Ska bli kul och se hur långt du kommer
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 14:48   #27

Majos avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1016

Standard

Citat:
... Jag startar nog med att stanna så fort summan uppnår till det femsiffriga......

....Vid en femsiffrig vinst stannar jag...

Går det riktigt bra får man väl överväga att fortsätta mot 25 000
Ärligt talat bestäm dig?

Tycker ditt resonemang visar precis det jag misstänker, du har ingen plan alls.
Det mest grundläggande för ett system, bra eller dåligt, är att sätta upp regler för hur man ska göra i olika situationer.

Om du nu egentligen inte har en aning om hur du gör OM du når femsiffrigt, då kommer du, väl där, att ta beslutet enbart baserat på "feeling".

Jag är nog mest inne på att såna här trådar motverkar syftet med Sharps.

Lägg ner det här och starta en riktig dagbok istället där du kör singlar.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 15:06   #28

fireass avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1507
Standard

Tja!

Jag vet inte om det är jag som missförstått eller alla andra [klart jag har rätt ]

Om du menar ALL IN som - maxbet. Dvs att din BR är 1000:- och ALL IN (=maxbet) är 5u=50 kr, så är ju det en vinnande strategi.

Det är som ett vanligt system, bara att du inte väljer att betta "lågvärderade" matcher.

Ex. Ta mina maxbet detta året

Antal spel : 49 varav 37 vinster, 9 förluster och 3 push.
Hitrate: 80.43&
ROI: 135.01%

Vinst: 96.28u

Med dina maxbet på 5u = 50SEK så blir din vinst (1u = 10SEK) : 96.28*10 = 960.28:-

______
Om du istället menade att du drar in hela bankrullen så kan ju ett spel dra dig helt torr.

BoL iaf

EDIT:
Läst igenom de nya inläggen.... Hoppas det går bra för dig men jag tycker som de andra att ett system, som exempelvis 1-5u system, kan vara ett bra sätt för dig.

Senast redigerad av fireas den 2012-03-08 klockan 15:11.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 15:20   #29

Stixs avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 511

This is it
Stats: 108 - 103 - 2
ROI: 101.13%
Vinstprocent: 51.18%

Standard

Låt oss säga att dina spel har oddset 2.00 och att du på dessa spel har en hit-rate på 60%.
Ett flatbettande med konstant unit-insats på dessa spel skulle alltså ge en ROI på 120%.
Vi antar med andra ord att du är en hyfsad sharp.

2,4,8,16,32,64,128 --> 7 vinnande spel för att passera ditt mål.
60%=3/5
(3^7)/(5^7)=0,0279936

Du har 2,8% chans att få din tusenlapp till 128k.
Är du tillräckligt bra på att hitta spel och har bråttom till målet är det alltså en värd taktik.
(Men om du lyckas på något av de första försöken blir du ju personligen ansvarig för alla rookies som genast spelar bort hela månadspengen. )

Hade du dock varit i närheten av att vara "en hyfsad sharp" ser jag ingen anledning till att pyssla med den här typen av lotteriverksamhet.

Kycklingfilé...
kingscania (+10)
Stix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 15:51   #30

Jurados avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Ärligt talat bestäm dig?

Tycker ditt resonemang visar precis det jag misstänker, du har ingen plan alls.
Det mest grundläggande för ett system, bra eller dåligt, är att sätta upp regler för hur man ska göra i olika situationer.

Om du nu egentligen inte har en aning om hur du gör OM du når femsiffrigt, då kommer du, väl där, att ta beslutet enbart baserat på "feeling".

Jag är nog mest inne på att såna här trådar motverkar syftet med Sharps.

Lägg ner det här och starta en riktig dagbok istället där du kör singlar.
Du citerar delar där jag säger exakt samma sak, och sen påstår att jag inte har en plan. Jag förstår inte riktigt vad du inte fattar.

Jag spelar ju enbart singlar. Förstår inte den delen heller. Varför följer du ens mig om du inte är intresserad?

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
Tja!

Jag vet inte om det är jag som missförstått eller alla andra [klart jag har rätt ]

Om du menar ALL IN som - maxbet. Dvs att din BR är 1000:- och ALL IN (=maxbet) är 5u=50 kr, så är ju det en vinnande strategi.

Det är som ett vanligt system, bara att du inte väljer att betta "lågvärderade" matcher.

Ex. Ta mina maxbet detta året

Antal spel : 49 varav 37 vinster, 9 förluster och 3 push.
Hitrate: 80.43&
ROI: 135.01%

Vinst: 96.28u

Med dina maxbet på 5u = 50SEK så blir din vinst (1u = 10SEK) : 96.28*10 = 960.28:-

______
Om du istället menade att du drar in hela bankrullen så kan ju ett spel dra dig helt torr.

BoL iaf

EDIT:
Läst igenom de nya inläggen.... Hoppas det går bra för dig men jag tycker som de andra att ett system, som exempelvis 1-5u system, kan vara ett bra sätt för dig.
Jo då, 1-5 units är alltid det bästa spelet. Spelar självklart det också, men håller de spelen mestadels för mig själv (går väldigt upp och ner, även om det går ganska stabilt sett till helheten). Tänkte testa att utöver detta ta ut de spelen jag gillar lite extra och försöka mig på all in-metoden med en "andrakassa", eller hur man bäst uttrycker det. Eftersom de flesta spelar 1-5u i sina dagböcker anser jag inte kunna bidra med mycket. Bidrar nog mer med något som sticker ut lite, och känslor verkar det ju väcka hos en del

Citat:
Ursprungligen postat av Stix Visa inlägg
Låt oss säga att dina spel har oddset 2.00 och att du på dessa spel har en hit-rate på 60%.
Ett flatbettande med konstant unit-insats på dessa spel skulle alltså ge en ROI på 120%.
Vi antar med andra ord att du är en hyfsad sharp.

2,4,8,16,32,64,128 --> 7 vinnande spel för att passera ditt mål.
60%=3/5
(3^7)/(5^7)=0,0279936

Du har 2,8% chans att få din tusenlapp till 128k.
Är du tillräckligt bra på att hitta spel och har bråttom till målet är det alltså en värd taktik.
(Men om du lyckas på något av de första försöken blir du ju personligen ansvarig för alla rookies som genast spelar bort hela månadspengen. )

Hade du dock varit i närheten av att vara "en hyfsad sharp" ser jag ingen anledning till att pyssla med den här typen av lotteriverksamhet.

Kycklingfilé...
Ganska rimliga uträkningar. Vad menar du med "hyfsad sharp"? Kan väl avslöja att min ordinarie spelkassa ligger på 20-30k. Inget man kan leva på alltså, men det ger ofta någon extra trevlig utekväll varje månad. OM man skulle lyckas nå 10 000 bara en enda gång med en tusenlapp (som säkras upp om inte första spelet misslyckas) så är ju det ett väldigt kraftigt tillskott till kassan som används för det mer seriösa spelandet. Lite rörigt, men hoppas du fattar lite av det!
Svara

td