Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-04, 22:12   #421

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2351
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag tycker att det stinker DRYG om favoriten Frans (nere i ca 1.40 på att vinna allt just nu) och ändå verkar han ha enorma chanser. Gör mig irriterad.
Frans är dryg som en lallare, lättare att komma undan med det än att som Molly PH vara dryg som en diva.

1.40 på Frans är för lågt, att han ska vara favorit i klass med Loreen och Måns köper jag inte.
Gammal 2016-03-05, 11:00   #422
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Ja, det vette fasen om det finns någon titelutmanare i morgondagens startfält...

Troligen inget spel i helgen men ändå kul att höra vad ni tror/tänker om duellerna?
Det är alltså fyra låtar som ska till final så vinnarna i duellerna får vara med en vecka till.

Jag har bara sett oddsen på Bet365 och det känns som att det kan bli några "skrällar". Eller är det som så att bookiesarna har fått insyn i röstningssiffrorna på förhand?

Panetoz "Håll om mig hårt" vs. Molly Pettersson Hammars "Hunger"
Kanske är det bara för att jag, rent generellt, är för allergisk mot Panetoz som jag inte ser detta som någon jämn duell. Mollys låt tycker jag inte är något vidare men mot tramset som pojkarna framför kan dom väl inte hota henne?
1.22 vs 4.00

Albin & Mattias "Rik" vs. Boris Renés "Put Your Love on Me"
Degerfors IFs Boris René är inte heller någon låt som jag hyllar direkt. Men å andra sidan så är Albin och Mattias också väldigt bleka. En jämn kamp? Sätter dock min krona på att Boris René kan klara detta med sin catchy refräng.
1.72 vs 2.00

Isas "I Will Wait" vs. SaRahas "Kizunguzungu"
Här trodde jag att Isa skulle vara favorit. Men oj! Detta gör mig positivt överraskad då SaRahas låt är min skämskudde för året. Jag kan inte hjälpa att jag gillar den. Jag tror dock att Isa kan vara lite underskattad!
1.61 vs 2.20

Dolly Styles "Rollercoaster" vs. Samir & Viktors "Bada nakna"
Kvällens mest säkra! Överkörning av Samir & Viktor helt enkelt.
4.50 vs 1.16

Som sagt - bara tankar. Nu när jag ser oddsen är jag lite sugen på ett minispel på Molly. får nog kolla lite fler odds.

Vad tror ni om lördagens dueller?
Jo att bolagen har koll på hur röstningarna såg ut i deltävlingarna är väl ganska givet. Enda duellen som inte är helt klar idag är Albin/Mattias vs Boris Renè, i övrigt blir det 3 st favoriter, såpass bra koll har bolagen.

& för de som inte gillar Frans (jag älskar dock både låt & artist) är det nog bara att rätta in sej i ledet, han kommer ta en överlägsen seger i finalen. Även här har såklart bolagen koll på hur röstningarna såg ut efter deltävlingen, & det läckte ju ut info att Frans fått nästan dubbelt så många röster som Molly i sin deltävling, & med tanke på att Molly för tillfället är ganska klar andrahandsfavorit, ja då behöver man inte vara raketforskare för att inse vem som ska/kommer försvara Sveriges färger i Maj månad.

Goooo Frans !!
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 01:46   #423
Super Moderator

dellgrens avatar

Sharp$: 8661
Standard

Så var del ett avklarat. Frans tog hem segern, om än inte med så pass stor marginal som jag trott. Rent smakmässigt är jag nöjd med låten men den är väldigt svårplacerad till Europa-finalen. Jag får ge det några veckor...

Summerat var Mellon ändå ett ok spelobjekt i år. Inte för att det lades så många spel men det blev summerat ett litet plus:
2016-02-06 20:00Deltävling 1 - GöteborgRobin Bengtsson vs Direkt till final 2 FT 2 2.450

2016-02-13 20:00Deltävling 2 - MalmöMolly Pettersson Hammar vs Till Andra Chansen 1 FT 2 2.100

2016-02-20 20:00Deltävlgin 3 - NorrköpingSaRaha vs Till Andra Chansen 1 FT 1 2.500

2016-02-27 20:00Deltävling 4 - GävleMartin Stenmarck vs Att komma sist 1 FT 2 2.600

2016-03-12 19:59Final - StockholmRobin Bengtsson vs Vinnare 1 FT 1 6.000

Jag har lyssnat igenom de flesta av årets Eurovision-låtar och i nuläget känns det inte som ett ganska så svagt år. Det är svårt att plocka ut några direkta guldkorn och jag tror inte vi kommer ha någon klar favorit när finalen väl drar igång.

På olika forum surras det en hel del om vissa nationer men jag vette fan. Många nämner Ryssland men jag tycker den är så otroligt omodern. Polens rockballad kommer inte heller att hålla hela vägen. Kroatien välkomnas med öppna armar men även här är jag tveksam. Och Sverige då? Tja, med ett svagt startfält vill jag inte plocka bort våra chanser att försvara bucklan. Lyckades han ta Sverige med storm - varför inte hela Europa?
Lägg därtill Lettland, Cypern och möjligen Frankrike och släng in Island som en dark horse.

Men jag har hittat två spel. Eller ja, det ena har jag redan ångrat men lagt är lagt. Det andra känns betydligt bättre. Kanske inte helt träffsäkert men tro mig, det oddset kommer att ha sjunkit rejält inför finalen den 14 maj.

Vi börjar med det jag redan ångrat:
2016-05-14 21:00Final - StockholmUngern vs Vinnare 1 FT 0.5 34.000

Jag vet inte vad som föll mig in. Jo, det är en bra låt och en sångare med en bra röst. Han behöver förvisso jobba ganska så mycket på sitt framträdande men det surras lite runt om i Europa att Ungern i år ska ha en chans. Men nej, inget spel för er att följa som det känns just nu.

Däremot:
2016-05-14 21:00Final - StockholmSpanien vs Vinnare 1 FT 1 45.000

Oj! Jag trodde aldrig jag skulle hitta så pass högt odds. Kanske finns det till och med högre där ute på nätet?
Spanien. Nästan alla pratar om Spanien! Är det äntligen deras tur? Visst, det finns många "experter" som redan nu tror sig kunna säga vem som vinner i Globen. Säga vad man vill om dessa men överallt kan man läsa att Spanien ligger i topp som favoriter och det brukar vara en vägvisare.

Troligen kommer det någon ny Conchita i år som kommer smyga upp som en oväntad favorit när finalen väl går av stapeln men jag kan garantera att Spanien definitivt inte kommer stå i 45 gånger pengarna framöver. Det är inte helt omöjligt att landet kan klara av en topp-5-placering i år och då kliar det i fingrarna.

Även om låten inte helt och hållet är i min smak har den, sedan den spanska finalen, omarrangerats lite och sångerskan, med sin karisma och attityd, har fått många runt om i Europa att drömma och tro om Madrid 2017. Så passa på innan oddset har sänkts - för det lovar jag dig att det kommer göra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 23:47   #424
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Snart bara en vecka kvar till det drar igång. Det känns ganska svårtippat i år. Ingen solklar favorit (även om alla bookies tror att Ryssland ska ta en promenadseger) och ett evinnerligt stort mittenskikt.

2016 kommer inte bli ett ESC-år man minns rent låtmässigt. Det är långt från det eminenta 2012 och det känns som att det i år saknas hederliga karaktärer.

Jag är så fullständigt irriterad på mig själv att jag inte plockade Frankrike när oddsen kom. Sjunkit som en sten och det med rätta! En av mina personliga favoriter i år.

Jag har lagt till ett spel idag som gäller för den första semifinalen och det är:
2016-05-10 21:00Semifinal 1 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Grekland Ja FT 2 3.300

Det finns mycket som talar både för och emot att Grekland ska ta sig till finalen den 14 maj.

+ Populär nation
Semifinalerna infördes till tävlingen 2004 och sedan dess har Grekland aldrig missat en final. Sedan 2008 har man fått gå via semifinal (eftersom man inte vunnit tävlingen under dessa år och dessutom inte tillhör Big 5) och aldrig hamnat sämre än sjua i semifinalen.

+ Vänner
I samma semifinal som Grekland finns Cypern - två länder som "alltid" utbyter tolvor med varandra. Dessutom röstar även Spanien i den semifinalen och just Spanien är ett land som gett grekerna mycket poäng genom åren.

+ Låten
Låten i sig sticker ut en del i årets pop- och balladträsk. Innan låten blev offentlig sa Argo att man inte skulle missta sig på att låten kommer från Grekland och med facit i hand kan man inte annat än instämma. En tydlig nationell identitet brukar gå hem i Europa. Dessutom sjungs den på både grekiska och engelska (bara tre av årets 42 låtar sjungs på annats språk än engelska, två på franska och en på bosniska).

+ Semi-motstånd
Ser man till grannröstningsmönstret i tävlingen har man på sätt och vis haft lite tur:
Från forna Sovjet har man fått Moldavien, Armenien, Ryssland, Azerbjadzjan och Estland. Ja, alla kommer rösta på Ryssland men sen är det mer ovisst. Moldavien har inte sitt Rumänien och Armenien och Azerbajdzjan är i stort sett i krig med varandra och röstar definitivt inte på varandra.
Från forna Jugoslavien har man fått Kroatien, Montenegro och Bosnien. Det kunde varit fler.
Från Norden har man Finland och Island (här skulle man mest troligt räkna in Estland också). Förvisso röstar Sverige i denna semifinal också men just Sverige är det minst Nordisk-patriotiska landet av alla skulle jag gissa på sett till röstningen på senare år.
Så summerat har man haft en gynnsam lottning.

+ Diaspora
Ja. Jag vet att folk hatar detta men jag tror inte att man kan undvika att ha detta resonemang i åtanke. Många greker runt om i Europa!

Om man går över till det som talar emot att Grekland tar sig till final då?

- Startnumret
Grekerna går ut som nummer 2 av 18 i semifinalen och statistiken är tydlig: ju senare i startfältet man lottas desto bättre chanser har man att gå vidare till final. Men jag ser hellre att man får startnummer 2, precis i början, än mer anonyma 6-8.

- Låten
Jag måste sätta denna på minussidan också. Det är kanske en allt för knepig låt? Den är inte särskilt populär på forum runt om på nätet men många tycker den blir bättre efter ett par lyssningar. Det har man dock inte alltid råd med i Eurovision där man enbart får en chans.

- Framträdandet
Ja, hur kommer detta se ut på scenen? Videon består av en springande man. I svartvitt...
Men om man får in lite traditionell symbolik kan det gå genom rutan.

Jag själv har satt Grekland på plats 8-11 i semifinalen och eftersom det är 10 länder som går till final från varje semifinal blev jag ytterst positivt överraskad att få se fina 3.30 på Tonybet. Bet365 har 3.25 och det finns kanske högre odds ute på marknaden?
Men 2/5 units slänger jag absolut in på detta spel!

*Edit - Såg nu att Pinnacle har 3.41 i odds!
Maijadona (+25)

Senast redigerad av dellgren den 2016-04-30 klockan 00:37.
Gammal 2016-05-11, 21:05   #425
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

2016-05-10 21:00Semifinal 1 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Grekland Ja FT 2 3.300

Nåväl, Grekland missade alltså finalen för första gången. Vi vet ännu inte hur nära det var men en förlust är en förlust.
Gammal 2016-05-12, 01:31   #426
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Hittat två spel inför morgondagens andra semifinal och det är att Belgien ska missa att gå vidare till final samt att Slovenien ska ta sig förbi gallringen och nå final.

Tittar vi på de "givna" finalisterna hittar vi Australien och Ukraina i först hand följt av ett koppel bestående av bland annat Lettland, Serbien, Israel, Bulgarien och Litauen. Men det är tre platser till som ska tillsättas!

2016-05-12 21:00Semifinal 2 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Belgien Nej FT 1 9.000

Ja, jag vet att de går ut sist i semifinalen vilket brukar vara gynnsamt och det är inte så ofta som just det startnumret missar avancemanget. Men det är ju en så fruktansvärt dålig låt!

Värt att notera är att de främsta vännerna genom tiderna, Holland och Frankrike, inte röstar i denna semifinal.

Får jag då otroliga 9 gånger pengarna på att de missar semin kan jag inte avstå en liten slant!

2016-05-12 21:00Semifinal 2 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Slovenien Ja FT 1 5.930

Även denna är lite av en chansning, därav den låga insatsen. Men det är en trallvänlig och enkel låt som Slovenien skickar i år och helt chanslös att komma bland de 10 till final tycker jag inte att den är.

Relativt ok grupp rent röstningsmässigt då vi hittar Serbien och Makedonien i samma semifinal. Utöver det även Albanien och Bulgarien och grannen Italien.
Gammal 2016-05-12, 22:12   #427
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Lägger in ett livespel för första gången. Serbien är ju inget vidare! Minispel även här.

2016-05-12 21:00Semifinal 2 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Serbien LIVE Nej FT 1 9.000
Gammal 2016-05-12, 23:04   #428
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Ja, någon är ur form. Man ska tydligen lita på oddsen. De nio lägsta oddsen gick vidare och Georgien snodde Norges plats.

2016-05-12 21:00Semifinal 2 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Belgien Nej FT 1 9.000

2016-05-12 21:00Semifinal 2 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Slovenien Ja FT 1 5.930

2016-05-12 21:00Semifinal 2 - StockholmNation Att Gå Vidare Till Final vs Serbien LIVE Nej FT 1 9.000
Gammal 2017-02-04, 15:30   #429

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Tappade du allt hopp om Mello förra året? Var kul att läsa dina tankar för att hänga med lite när familjen drog igång snacket.

Frugan säger att Adrijana till Andra Chansen @4 är bra värde ikväll. ?
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 16:58   #430

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 12247

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Melodifestivalen, vinnare

Brukar inte tippa Melodifestivalen, men efter att ha hört lördagens bidrag med Jon Henrik Fjällgren och Aninia måste jag säga att det är min favorit. Enda låten hittills som gett mig gåshud.
Har stor chans att vinna hela Eurovision om ni frågar mig. Unibet rankar låten som trea just nu till oddset 5.00. Taget!!!!
maximalvinst är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 18:20   #431
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg
Brukar inte tippa Melodifestivalen, men efter att ha hört lördagens bidrag med Jon Henrik Fjällgren och Aninia måste jag säga att det är min favorit. Enda låten hittills som gett mig gåshud.
Har stor chans att vinna hela Eurovision om ni frågar mig. Unibet rankar låten som trea just nu till oddset 5.00. Taget!!!!
Ojdå. Ja, det där oddset klipper jag också. Jag har inte kollat oddsen än men trodde banne mig att den låten skulle vara favorit! Nano må man ha glömt men jag tror att Christer Björkman kommer ge Jon Henrik/Aninia ett sent startnummer.
Gammal 2017-02-27, 18:21   #432
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Ser nu att Bet365 har 7 gånger pengarna på duon så jag får nog titta runt innan för att hitta oddshögsta.
maximalvinst (+10)
Gammal 2017-05-09, 10:41   #433
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Så har dagen (på nytt) kommit och ikväll är det första semifinalen av årets Eurovision i Kiev. Vår egen Robin går ut allra först och att han tar sig till finalen är inget att orda om.

Det har tyvärr inte funnits tid i år att gå igenom odds och liknande men det känns som ett ganska så svårtippat år i år. Italien är storfavorit att vinna och där bakom kommer ett koppel på 5-6 låtar som skulle kunna utmana, varav Robin absolut är en av dessa.

Ska man sammanfatta årets startfält så finns det ett ord: ballader. Herreminskapare vad det är mycket ballader i år. Troligen en reaktion på att Jamala vann med sin eminenta och känslofyllda "1944" förra året. Men detta gör också att om man har skickat en upptempolåt så har man goda möjligheter att sticka ut från balladträsket och ta sig vidare till final - kanske är det här man kan hitta guldkornen?

Tittar vi på kvällens 18 låtar så är 13-14 av dessa ballader/lowtempo. Undantagen är Sverige, Montenegro, Grekland, Moldavien, Lettland och möjligen Cypern. Detta gör att mediokra Montenegro och Cypern kan ta sig till final. Cypern har ju dessutom lottats i samma semi som Grekland så där är dubbeltolvan given.
Favoriterna från denna semi är Sverige, Australien, Portugal och Belgien.

På torsdag avgörs andra semifinalen och återigen så är det en himla massa ballader. Men här har vi även Rumäniens clash mellan rap och joddling, Kroatiens schizofrena operapop, Norges EDM-doftande låt och den, enligt oddsen, största utmanaren till storfavoriten Italien - Bulgarien.

Och så slutligen Big 5 tillsammans med värdnationen Ukraina. Well, de flesta ska vara glada att de är direktkvalificerade då det inte är en hög nivå rent generellt. Italien, med sin dansande apa (!) är storfavorit. Det känns som att det var längesedan det var en så stor favorit inför tävlingen men jag är inte beredd att hålla med.

Sedan tidigare har jag lagt fyra stycken spel. Jag har inte riktigt koll på om det finns bättre odds att hitta idag men det är bara till att dammsuga marknaden!

2017-05-13 21:00Final - KievVinnare vs Italien Nej FT 3 1.714

Nej. Jag är inte alls så säker på att Italien tar hem detta. Låten är lite för tramsig och än så länge har inte kidsen inflytande i hela Europa på samma sätt som de har i Melodifestivalen. Italienarna har jobbat hårt och bland annat lanserat en kampanj där man ska dansa som Francesco och apan gör. Italien har även lottats i först halvan av finalen - en klar nackdel.
Till låtens fördel talar såklart att det inte är en ballad och att det är en "snackis" - vinnaren av ESC har oftast varit en stor snackis på förhand. Sen ja, det är en catchy refräng och den kommer att söka sig långt upp i resultatlistan.
Men jag tror inte att Italien kommer att vinna - hur mycket alla ESC-nördar runt om i världen än önskar! Frågan är då bara vem som gör det...

2017-05-13 21:00Final - KievVinnare vs Bulgarien Ja FT 2 7.220

Bulgarien har ryckt upp sig. Efter fjolårets succé med Poli Genova skickar de i år en ung kille med en otroligt snygg ballad som verkligen känns som 2017. Detta är min personliga favorit och många bookies har satt Kristian Kostov som den främsta utmanaren till Italien. En allians av öststater kan bära honom långt!

2017-05-13 21:00Final - KievVinnare vs Sverige Ja FT 2 11.000

Sverige kan man aldrig räkna bort. Sverige dominerar nu Eurovision (om än inte lika många vinster) likadant som Irland gjorde under 1990-talet (och då inser man hur mycket som hänt med Eurovision). Vill man ha moderna låtar, snygga nummer och en bra show har man på senare år verkligen kunnat lite på Sverige. 11 gånger pengarna på en svensk vinst kan jag inte bortse från.

2017-05-13 21:00Final - KievVinnare vs Rumänien Ja FT 0.5 67.000

Får jag 67 gånger pengarna på att en (inte så hemsk) kombination av rap och joddling så tar jag det med minsta möjliga insats. Enough said!

Ikväll är det alltså semi 1. På torsdag semi 2. Och på lördag final. Alla tre tävlingar startar klockan 21 och sänds på SVT direkt från Kiev.
Betsson och Unibet erbjuder ju lite kampanjer nu inför Eurovision så vi kan alla slänga in en liten TV-peng.

100 SEK gratis till lördagens final på Betsson
100 SEK gratis på Eurovision även hos Unibet
Comeon har Eurovisionvecka
Calatan (+5)

Senast redigerad av dellgren den 2017-05-09 klockan 10:43.
Gammal 2017-05-09, 10:54   #434
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Ser att det finns betydlig högre odds på Bulgarien idag (Betsson har bland annat 13). Ibland ska man helt enkelt inte vara ute i för god tid.

Det finns ett annat odds också som ett par bookies erbjuder - Vilket land som blir bäst i Baltikum (Estland, Lettland och Litauen). Estland borde vara en given vinnare, vilket oddsen pekar på men jag skulle vilja flagga för ett spel på Lettland skulle kunna vara av intresse. Jag vet inte varför men ofta får Lettland bra med poäng från olika delar av Europa. Vet inte om det har med det hatade uttrycket diaspora att göra men kanske är det en bidragande faktor.
Gammal 2017-05-11, 01:24   #435

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

16 gånger degen på Bulgarien hos staten måste man ju rygga
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara