|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-11, 20:07 | #391 | |||||||
Super Moderator
|
Nej, jag har inte fått hybris. Även om jag tyckte att Robins låt var den överlägset bästa låten i lördags är han självklart inte självskriven som vinnare. Men jag har en lite tanke som gör det värt att satsa en liten peng på honom som vinnare. Jag hittar 6,00 när jag scannar av marknaden snabbt men det är möjligt att det finns högre. Mitt resonemang då? Jo. Inför årets final så har de förhandstippade favoriterna alla haft en sak gemensamt. De är alla tjejer! Vill det sig illa/väl så kan Robin sticka ut ur mängden - helt enkelt för att han har en snopp. Ace Wilder tog sig vidare från första semifinal. På lördag så har vi Molly Pettersson Hammar, Isa (och Wictoria som ingen känner till men som herr Björkman ändå gett den bästa startplatsen - den sjunde och sista). Sedan har vi Lisa Ajax i tredje semin och storfavoriten Molly Sandén i sista. Visst. Det kommer säkerligen komma med någon annan pojke (Oscar Zia och David Lindgren som främsta utmanare och även Samir och Victor från Andra Chansen). Men jag tror att Robin ändå sticker ut ut mängden. Att han kommer bli bästa kille ser jag som nästan självklart och frågan är om han även kan utmana Molly Sandén? Hans blick satte ju igång sprinklersystemen runt om i landet och enligt vad jag hört även lämnat ett och annat snigelspår. I Mellon 2010 var det raka motsatsen. Darin, Andreas Johnson, Peter Jöback, Ola Svensson, Salem al Fakir och Eric Saade skulle göra upp om segern. Vem vann? Jo, Anna Bergendahl... Så en väldigt liten peng tycker jag det är värt! Senast redigerad av dellgren den 2016-02-11 klockan 20:09. |
|||||||
2016-02-11, 20:10 | #392 |
Spännande! 6,50 hos Ladbrokes!
|
|
2016-02-13, 17:10 | #393 | |||||||
Super Moderator
|
Det blev visst ett spel till kvällens hålligång. Molly Pettersson Hammar som varit lite av favorittippad inför tävlingen. Nja. Det är ju sannerligen inget vidare. Isa tar sig till final med sin ballad och jag tror att hon får sällskap av David Lindgren eller möjligen Wictoria. Så mer än dubbla pengar på Molly PH får ses som godkänt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5) |
|||||||
2016-02-13, 17:12 | #394 |
Super Moderator
|
Och en sak till. Hittar ni odds på att Österrike ska ta sig till finalen av ESC så är det ett givet spel
|
2016-02-19, 14:06 | #395 | |||||||
Super Moderator
|
Morgondagens låtar är släppta. Och ja, vad ska man säga? Norrköping har inte direkt fått de bästa låtarna till sin delfinal... Gud så spretigt, dåligt och inte underhållande. Vad säger oddsen? Oscar Zia tar ena finalplatsen - den är jag med på. Vem som ska följa med honom är dock inte helt säkert. Enligt bolagen så ska det vara Lisa Ajax men alltså, det vette fasen. En så totalt intetsägande låt. Jag har lite känslan av att After Dark kan skrälla sig till finalen om det bjuds på tillräckligt med show. Men mitt spel för kvällen är dock något annat. SaRaha går ut först med en glad och trallvänlig afropop. Och jag tror att detta kan funka eftersom den går hem hos en viktig grupp i Mellofestivalen - barnen! Det är nog många små lirare som kommer tralla kizunguzungu efter lördagens hålligång. En liten slant, återigen, och det är möjligt att det finns högre än de 2.50 som jag hittade vid snabbscanningen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+2) |
|||||||
2016-02-19, 17:10 | #396 |
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5416Calatans rekar Stats: 23 - 68 - 0 ROI: 107.35% Vinstprocent: 25.27% |
Kul med ditt engagemang!
Jag kan nada i ämnet men en fjärdedels unit på Oscar Zia och After Dark direkt till final till 31 gånger blir ett kul kvitto att hålla i handen om familjen nu väljer Mello som lördagsunderhållning. |
2016-02-21, 01:12 | #397 |
Super Moderator
|
Ja, After Dark var ju inte så där jättenära men SaRaha lyckades med Andra Chansen. Sorry Calatan
|
2016-02-21, 07:02 | #398 |
Sharp$: 5416Calatans rekar Stats: 23 - 68 - 0 ROI: 107.35% Vinstprocent: 25.27% |
Ryggade även ditt huvudspel med 1 unit så ingen fara på taket. Snyggt hittat!
|
2016-02-26, 20:20 | #399 | |||||||
Super Moderator
|
Dags för sista delfinalen i Gävle imorgon och det kommer ett spel även här. Det är en ganska knepig omgång måste jag medge. Det enda som är säkert är att Molly Sandén kommer gå till final. Men vem som gör henne sällskap dit och vilka två som går till Andra Chansen känns hur vidöppet som helst. Dolly Style funkar hos kidsen. Eclipse går hem hos alla hårdrockare (som faktiskt tittar på Mellon med tanke på att denna genre brukar klara sig till final...) och männen som tvingas titta på spektaklet av sina respektive. Panetoz går också hem hos de yngre. Och så har vi Frans "Ingen kickar fotboll som han, Zlatan". Den är lite svårplacerad. Slutligen har vi veteranerna Linda Bengtzing och Martin Stenmarck. Fröken Bengtzing har förgyllt Mellon med sin glada schlager men det har inte blivit bättre med åren. Och i år kommer hon med något som känns lite mer mellanmjölk än vanligt (även om vissa hävdar att det är ett framgångsrecept i nutidens Mello). Och så slutligen. Martin Stenmarck. Jag är ledsen Martin men jag ser ingen annat än att du får jumboplatsen imorgon. Det är tråkigt. Du kan bättre än såhär. Och vi har ju sett nu att det är de etablerade artisterna som folk tröttnat på. De hamnar helt enkelt i botten. Så därför blev jag förvånad över att Martin gav 2.60 i odds. Möjligen finns det högre. Sambon instämmer och därför blir det en liten TV-peng. Konkurrent? Linda Bengtzing. Och jag ska ge mig på att tippa hela startfältet, utan att för den sakens skull lägga ett spel: Till Final Molly Sandén Eclipse Andra Chansen Dolly Style Panetoz 5. Frans 6. Linda Bengtzing 7. Martin Stenmarck Nu behöver ni inte titta imorgon. Ni vet ju hur det slutar... |
|||||||
2016-02-26, 20:45 | #400 |
Molly Zandén är klar favorit att vinna hela cirkusen men hennes låt håller inte, det verkar vara skräp (iaf på de 30 sek man får se på SVT).
Kan tänka mig att det låter bättre imorgon men nää, för dålig. Så, då är det plötsligt värde på många andra låtar i finalen, nen vem vinner? Och, kommer oddsen på Molly stiga eller sjunka efter morgondagen? Jag tror Mollys odds stiger och Oscar Zia är favorit på söndag. Men jag VÄGRAR acceptera att han vinner eftersom han faktiskt inte kan sjunga! Så, vem f-n vinner?
2016-02-26, 21:24 | #401 | ||||||||
Citat:
|
||||||||
2016-02-26, 22:50 | #402 |
Super Moderator
|
Jadu
Det är inte så enkelt - det håller jag med om. Jag tror att Robin fortfarande ligger bra till. Han kom som "okänd" till första delfinalen och överraskade alla positivt. Jag tror det kan bli likadant i finalen. Många har "glömt" honom och så kommer han och överraskar igen. Sen kan jag hålla med om att Zia och Sandén sannolikt är hans främsta utmanare och det kan vara som så att dom lite tävlar om samma poäng samtidigt som Robin är lite annorlunda. Mollys låt har man inte fått höra så mycket av men det känns som att hon sätter den imorgon. Och sen återkommer vi även lite till det jag skrev efter första finalen: Molly Sandén (nåja), Ace Wilder, Wictoria och Lisa Ajax redan klara för final samtidigt som Molly Petterson-Hammar och Isa får ses med goda chanser från Andra Chansen eftersom 4 av 8 går till final. Det blir många unga tjejer med poplåtar... Tycker fortfarande att han, Robin alltså, är ett bra spel. |
2016-02-26, 22:52 | #403 |
Super Moderator
|
|
2016-02-27, 06:43 | #404 |
Frans har blivit klar favorit att gå till final nu, tillsammans med Molly..
|
|
|