Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-10, 22:11   #301
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Svenska Spel 1.95 just nu. Inför förra deltävlingen var Svenska Spel högst på de flesta favoriter medan vissa skrällar kunde fås bättre på andra håll. Var också, precis som inför första väldigt slängigt med oddsen, exempelvis såg jag Hoffsten topp 2 till allt från 7.25 till 23 ggr vid olika tidpunkter hos Svenska Spel. Även h2h-oddsen svängde kraftigt men där verkar det bara som att Svenska Spel hade ute innan andra deltävlingen (Unibet hade live), inför första fanns det överallt.

Intressant med infon på Leon, men jag hoppar tills jag hört minuten ;-)

Är man helt snett ute om man spelar Sverige som slutsegrare till 17 ggr (Bet365) nu? Så märkvärdiga är ju varken Norge eller Danmark och om nu Leon är fantastisk så...
Kan tycka att du kan avvara en minimal peng på Sverige som segrare om du vill spela redan nu. Danmark är ju klart bäst hittills och jag förstår verkligen inte hajpen kring Norge (den kommer att komma här inom det snaraste).

Men det är många rykten i Europa så håll i pengarna än så länge. Kanske kommer Cascada att vinna i Tyskland och Storbritannien väljer ju någon internt så där kan också komma något stjärnskott. Sen är ju inte tredjedel av alla låtar offentliggjorda än så det är lite risky att spela såhär tidigt. Balkanländerna brukar ju ha med någon kanonlåt som alltid kan segla upp högt i resultatlistan.

Men å andra sidan kan ju oddset på Sverige minska drastiskt också efter lördagens delfinal.

Och oavsett vad som sägs om Janet Leon så ska vi inte räkna ut Yohio. Jag har en jäkla obehaglig känsla här...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 22:14   #302
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
På tal om en av deltagarna i helgen. Hade ett ärende i Sollentuna Centrum förra veckan. När jag ska tillbaka till bilen så passerar jag Caroline precis efter Burger King. Hon hade 2 st barn med sig, samt en snubbe i en extremt skitig och sliten fjällrävenjacka. Han var väldigt ovårdat och gav ett " missbrukarintryck". Nu kan man ju se sunkig ut ibland utan att vara missbrukare, men finns det sådana rykten kring Ugglas?
Utan att känna henne så känns det lite av hennes typ. Oavsett om han är missbrukare eller inte. Jag tror inte hon är typen som kör Beckhams H&M-reklam på repeat på Youtube direkt...
Gammal 2013-02-10, 22:18   #303
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Utan att känna henne så känns det lite av hennes typ. Oavsett om han är missbrukare eller inte. Jag tror inte hon är typen som kör Beckhams H&M-reklam på repeat på Youtube direkt...
Ja fast hon såg rätt fräsch ut. Var mest umgänget jag reagerade på. Jag skulle aldrig låta "skitigafjällrävenjacksnubben! komma nära min son.
Jag uppfattade henne oxå som stressad/speedad, men det kan man ju vara av andra skäl. Har oxå tänkt tanken att den var hennes man. Jävligt skumt par isåfall vilket iofs inte är helt osannolikt
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 22:19   #304
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Citat:
På tal om en av deltagarna i helgen. Hade ett ärende i Sollentuna Centrum förra veckan. När jag ska tillbaka till bilen så passerar jag Caroline precis efter Burger King. Hon hade 2 st barn med sig, samt en snubbe i en extremt skitig och sliten fjällrävenjacka. Han var väldigt ovårdat och gav ett " missbrukarintryck". Nu kan man ju se sunkig ut ibland utan att vara missbrukare, men finns det sådana rykten kring Ugglas?
Lite googlande och vips!

Heinz Liljedahl - far till hennes två barn och gift med henne.
På meritlistan: Ratata, Lustans Lakejer och Heinz & Young med Olle Ljungström.
Gammal 2013-02-10, 22:22   #305
Banned

Standard

Jag googlade precis Caroline af Ugglas med familj. Jag känner igen snubben och det är hennes man. Han hade kanske bara en jävligt jobbig vecka.
Hon kan ju inte vara helt lätt att ha med att göra så man får förstå om han tappar orken att tvätta och sköta sin hygien.

Vilket jävla par asså
Gammal 2013-02-10, 22:24   #306
Banned

Standard

Citat:
Lite googlande och vips!

Heinz Liljedahl - far till hennes två barn och gift med henne.
På meritlistan: Ratata, Lustans Lakejer och Heinz & Young med Olle Ljungström.
Thats the guy im talking about

Fin koppling där till Olle Ljungström. Inte bra
Gammal 2013-02-10, 22:26   #307
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Kanske jag spoilar för mycket nu men va fan...

Till alla er som är i min ålder och visat upp era moves på högstadiedisconas dansgolv till Cascada - här är det hon tävlar med i den tyska uttagningen. Det doftar lite lätt nostalgi...

http://www.youtube.com/watch?v=Y77A9-hQAp0
Gammal 2013-02-10, 22:38   #308

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Kan tycka att du kan avvara en minimal peng på Sverige som segrare om du vill spela redan nu. Danmark är ju klart bäst hittills och jag förstår verkligen inte hajpen kring Norge (den kommer att komma här inom det snaraste).

Men det är många rykten i Europa så håll i pengarna än så länge. Kanske kommer Cascada att vinna i Tyskland och Storbritannien väljer ju någon internt så där kan också komma något stjärnskott. Sen är ju inte tredjedel av alla låtar offentliggjorda än så det är lite risky att spela såhär tidigt. Balkanländerna brukar ju ha med någon kanonlåt som alltid kan segla upp högt i resultatlistan.

Men å andra sidan kan ju oddset på Sverige minska drastiskt också efter lördagens delfinal.

Och oavsett vad som sägs om Janet Leon så ska vi inte räkna ut Yohio. Jag har en jäkla obehaglig känsla här...
Du har såklart rätt, vi har inte hört så mycket än, baserar min tanke på att jag tycker att Yohio ska räcka för att slå både Norge och Danmark, och om Leon är en Yohio-dödare så... får bli en liten peng :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 22:41   #309
Banned

Standard

Tyskland låt tycker jag var riktigt bra
Gammal 2013-02-10, 23:19   #310
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

ESC 2013: Norge

Året efter det att Herreys tog hem segern i Eurovision vann Norge. Året efter Charlotte Perelli vann Danmark. Detta har alltså skett varannan gång Sverige vunnit än så länge och om traditionen ska fortsätta så är det i år dags för någon nordisk granne att stå som vinnare av Eurovision. Frågan är i så fall bara vilken av våra nabor som drar trumfkortet.

I lördags, 10 februari, så utsåg både Finland och Norge sina representanter till Malmö men här och nu ska vi enbart fokusera på det land som väljer bidrag genom Melodi Grand Prix - guttarna och jenterna fra Norge. Våra eviga antagonister, tillika vårt bordersfolk. Kan möjligen Norge ha ett vinnande bidrag att sätta på tåget ner till Malmö?

Norge kör ett snarlikt koncept med Melodifestivalen då uttagningen består av tre semifinaler och en final vilka alla direktsänds under fyra lördagar i rad. NRK väljer dock att lägga semifinalerna på lite mindre orter - eller vem här inne kan pricka in Steinkjer, Florö och Larvik på en norgekarta?

Reglerna för deltagande i MGP är precis som de svenska - den artist eller de artister som framför bidragen måste ha fyllt sexton år innan det är dags för den första semifinalen av Eurovision Song Contest. Utöver det är det i stort sett fritt fram för vem som helst att skicka in bidrag till produktionsbolaget som sedan använder sig av en jury att plocka ut de låtar som ska få framträda live i de tre semifinalerna.

Till skillnad från många andra nationer i Europa är Sverige inte så flitigt närvarande i uppställningen av upphovsmän inför MGP och så var det även i år. Däremot så blev den stora snackisen att ingen mindre än Alexander Rybak skulle göra sin återkomst till uttagningarna i år - denna gång som upphovsman och textförfattare. Det surrades flitigt om att han skulle ta hem MGP och få chansen att vinna som upphovsman en gång också. Något som bara en viss herr Johnny Logan lyckats med tidigare.

21 bidrag sållades fram som delades upp på tre semifinaler där topp-3 skulle fortsätta till finalen i Oslo Spektrum. Juryn gavs också möjligheten att välja ut ytterliggare ett bidrag bland de som inte hamnade i toppen och därmed göra startuppställningen till finalen tiohövdad.

För oss svenskar var det dock inte några stora namn som kunde utläsas ur startuppställningarna och därmed inte heller något vidare namnkunnigt inför finalen. Samma final uppvisade en stor musikalisk bredd med allt från mer traditionell folkpop och dansgolvshits till låtar som mer lutade åt rockhållet uppblandat med ballader.

De tio finalisterna fick framföra sina bidrag i direktsändning för att sedan gallras ner till fyra låtar som skulle få göra upp om segern i den så kallade "gullfinalen". Alexander Rybaks bidrag gick naturligtvis vidare till guldfinalen men det skulle inte räcka hela vägen skulle det visa sig. Norge har ett lite annorlunda system i poängräkningen där juryn först inleder med att dela ut 4000, 3000, 2000 samt 1000 poäng till respektive bidrag, totalt 12 000. Sen kan man lugnt påstå att det norska folket har allt i sina händer eftersom en telefonröst är detsamma som en poäng.

Efter det att juryn delat ut sina poäng hade tre av bidragen fått vars 6000 poäng men fick se sig frånsprungna av "I feel you my love" med Margaret Berger som kammade hem full pott av juryn med 12000 poäng. Dags för folket att säga sitt och detta genom att rösterna presenterades genom fem olika regioner - allt för att hålla spänningen på topp (även om resultatet hade blivit detsamma om man slagit ihop alla poäng). Men något spännande blev det i stort sett inte eftersom Margaret Berger kammade hem flest poäng i fyra av fem regioner och vann tävlingen med förkrossande dryga 50 000 poäng och fick nästan lika många poäng som de andra tre bidragen tillsammans.

Margaret är, precis som många andra artister inom ESC på senare år, en produkt från den uppsjö av talangtävlingar som finns på TV idag. Hon deltog i andra upplagan av den norska versionen av Idol och tog sig vidare till semifinal där hon slogs ut av bland annat Maria Haukaas Storeng (som också tävlat för Norge i ESC). Men hon fick ett wild-card av domarna och tackade och tog emot genom att ta sig hela vägen till slutfinalen där hon föll på målsnöret och fick en hedrande andraplats.

Hon är 27 år och har släppt album i Norge men aldrig riktigt slagit igenom på riktigt. Hennes influenser säger hon komma från bland annat the Knife, Daft Punk och Björk och jobbar idag dessutom som musikansvarig på P3 i Norge.

"I feed you my love" heter alltså vinnarbidraget och jag kan inte släppa att jag tycker detta låter väldigt mycket som den ryska popduon t.A.T.u gjorde för några år sedan. Möjligen i något mer lugnare version. Att genreplacera den är i mina öron ganska svårt men jag tror att det är en låt som kommer att spelas på de nordiska radiostationerna i några veckor efter Malmö-festivalen för att sedan försvinna bort lika fort igen.

Det är en ganska så anonym, men intressant, låt. Den är inte mainstream samtidigt som den är det och det är en musikstil som inte allt för ofta finns med i ESC-sammanhang vilket kan tala till dess nackdel och fördel samtidigt. Om det är en inspiration från fjolårets ESC-vinnare låter jag vara osagt men den känns tyngre och mer progressiv än "Euphoria". Nackdelen är att refrängen är på tok för svag och skulle behöva lyftas fram betydligt mer än den gör. Eurovision av idag kräver lite att det ska vara en refräng som man kan gå och nynna på och denna här får jag leta fram på Youtube hela tiden för att minnas hur den går.

Hennes röstresurser är av den karaktär du kan räkna med av en artist som kommer fram genom Idol. Inte helt fy skam men heller inte en röst som klarar av tre minuters sång utan att fallera vid något tillfälle. Däremot så tycker jag att hon har ett ganska så spännande och snyggt framträdande även om hon själv står still genom hela låten. Det känns verkligen som att själva framträdandet och låten i sig passar bra ihop. Men låten är betydligt bättre i studioversionen.

Det har blivit en tidig hype kring Norges bidrag och det ropas och tjoas på många forum att detta kan vara en vinnarkandidat. I mina öron är det absolut inte det utan kan mycket möjligt komma att försvinna i mängden och inte placera sig bland de mest framträdande positionerna. Jag tycker inte ens finalplatsen är självklar även om det är en så pass annorlunda och relativt snygg låt som förtjänar att hamna i finalen. Så även om det har blivit en snackis så är det en låt som många kommer ha glömt efter semifinalen.

Första lyssningen 3
Femte lyssningen 3
Liveframträdande 3
Scenshow 3
Radiopotential 3

Liveframträdande
http://www.youtube.com/watch?v=1hnC6T3cOzo

Studioinspelning
http://www.youtube.com/watch?v=bgGiBRj0yns
Gammal 2013-02-10, 23:38   #311
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Här missade Malta ett guldkorn - eller vad säger ni?

http://www.youtube.com/watch?v=aL_eOVKUXvY
Gammal 2013-02-10, 23:53   #312
Banned

Standard

Va d fan är det som händer? Många bidrag är ju skitbra.
Menar du att att låten ovan inte vann för Malta? Låten är ju grym
Gammal 2013-02-10, 23:55   #313
Super Moderator

dellgrens avatar

Standard

Citat:
Va d fan är det som händer? Många bidrag är ju skitbra.
Menar du att att låten ovan inte vann för Malta? Låten är ju grym
Nope. Slutade femma har jag förr mig.
Malta valde:
http://www.youtube.com/watch?v=io9GNF5IJ2Y
Gammal 2013-02-11, 00:06   #314
Banned

Standard

Men herregud! Vad håller dom på med på Malta
Gammal 2013-02-11, 00:19   #315

Ducklings avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 16
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skubb14 Visa inlägg
Ja kommer släppa min bomb om ca 1 timme.

Då jag har kanon info om ett spel inför mello 3 på lördag.

Kommer beskriva allting i min rek!!

Och nej, det är ingen favorit ..

Håll till godo mina vänner ☺
När kommer bomben broder, går inte och slaggar förrän jag läst den!
Duckling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td