|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-28, 20:48 | #497 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Fy, fan! Indianerna sabbar en hyfsat komfortabel ledning och viker ner sig! -3.5u
Grattis, Sporttjänsten till ett "bra" spel. |
2012-08-28, 22:30 | #498 |
Yo Perfo. Har inte sett något på slutet, ser Poole starka ut att vinna Elite League forfarande?
2012-08-28, 22:34 | #499 |
Synd att Tjock-Harris åkte och tänkte på cheeseburgare i början av tävlingen, annars hade det blivit en trevlig kväll. Ångrar att jag inte tog över 8,5 pts @ 1.80 på Expekt istället.
Harris din tjockis! http://www.youtube.com/watch?v=IBGn8c_eKiU |
|
2012-08-29, 01:36 | #500 | |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Citat:
Jodå, tycker allt de ser fortsatt stabila ut. Leder grundserien två pinnar före Swindon, dock har Poole en match mer körd. Men jag tror de kniper grundserien till slut vilket således medför att de får välja motstånd i semifinalen. Tror dock inte det spelar någon roll om de kommer etta eller tvåa i serien då Swindon knappast lär välja att köra mot Poole redan i semifinalen. Det blir med största sannolikhet Poole mot Swindon i finalen och där tror jag vårt kort är något starkare eftersom de har Wimborne att luta sig tillbaka mot, där lär de vinna med +10 i finalen och det bör räcka vare sig de börjar hemma eller borta i finalen, kan dock tänka mig att de inleder med att börja på hemmaplan i finalen (om de nu vinner grundserien givetvis!) eftersom de kan använda joker i finalreturen borta om de hamnar för långt bakom i den matchen. Den fördelen har man inte om man förlorar första matchen för då måste man ligga före i matchen efter. Jag räknar dock kallt med att Poole står som slutvinnare senare i höst och försvarar titeln återigen som de gjort en gång tidigare och de är det enda laget som lyckats med det. Skulle de lyckas med det igen skulle det vara en ruskigt stor bedrift! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+10) |
|
2012-08-29, 02:13 | #501 |
Thanks mate. Det låter onekligen bra. Möjligt att dom dominerar slutspelet som den gode Liv gjorde på hans tid.
Allt fint med mig. Ska bara hitta mig en miljonidé och lyxfru så är allt perfekt.
2012-08-30, 15:49 | #502 | |||||||
Slutspelet i Allsvenskan drar igång ikväll. Serien har varit en enda lång transportsträcka för Rospiggarna som ju vann serien i stor stil. Man vann ju Allsvenskan förra året - men valde sen att inte ta klivet upp i Elitserien. Nu är det annorlunda tongångar och man säger att man är redo. Piggarna möter Griparna i sin semifinal, och det ska inte vara något som helst problem. De två hot som finns är ju Smederna och Masarna och de gör upp i den andra semifinalen. Oavsett vilket lag Rospiggarna ställs mot i finalen så kommer dom vara favoriter - finfint läge att köpa ut sig då om man börjat tvivla. |
||||||||
2012-08-30, 16:04 | #503 |
Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1627chaplins spel Stats: 125 - 85 - 7 ROI: 101.11% Vinstprocent: 59.52% |
Maxinsats...trevligt Eddieh! jag säger bara en sak RYGG
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1) |
2012-08-30, 19:38 | #504 | |||||||
Argentinaren Covatti är inte så dum. Efter att sett honom första gången i Italiens GP tänkte jag för mig själv -"Oj grabben, om du åker sådär kommer dom få laga mycket staket i UK, framförallt i Wolverhampton och Eastbourne"... Nu har han kört två matcher för Brummies och plockat 2 respektive 4 poäng. Smällde till med en heatseger senast i Wolverhampton Jag tror att han snart kommer ligga stadigt runt 5/6 poäng, och hans hemmabana i Birmingham är ganska stor och förlåtande (med engelska mått mätt). Wolves ser svagare ut i kväll då varken Wells eller Thorsell är med, en svagare "bottom end" med andra ord. Covatti körde en individuell tävling på Perry Barr förra veckan, och plockade 6 poäng mot meriterat motstånd. Jag provar ett överspel och hoppas att jag inte är fel ute |
||||||||
2012-08-30, 20:02 | #505 | ||||||||
Citat:
Argentinska förare har börjat delta i VM kval (där Emiliano Sanchez är mest välkänd, också han kör på italiensk licens när han tävkar i England). Förare ifrån Europa (förvisso "bara" Österrike, Ungern och nån c-förare ifrån Polen) har även deltagit i deras nationella mästerskap som avgörs under vintertid men oavsett vilket så är det ett framsteg. De har även haft en kille ifrån Uruguay som har deltagit i mästerskapet (som avgörs över ca 15 deltvälingar varav majoriteten äger rum på Bahia Blanca banan (som inte ligger på alltför lång avstånd ifrån Buenos Aires)). Argentina kommer även att arrangera de två sista deltävlingarna i U-21 VM vilket innebär att Covatti (om han nu är under 21) nog kommer få en wc plats till de tävlingarna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10) |
|||||||||
2012-08-30, 20:20 | #506 |
Kul med lite input, härligt Kusagwa!
Covatti kör på italiensk licens, men har argentiskt påbrå precis som Sanchez. Emiliano har tävlat i England en massa år och är en underskattad förare, som haft för dåligt maskinmaterial för att kunna etablera sig högre upp än i andra-divisionen. Covatti har det bättre förspänt, men är 24 år och således inte aktuell för JVM, tyvärr. Ett heat från hans hemtrakter, Covatti i gul/svart hjälm. http://www.youtube.com/watch?v=ObpbNOO6sQ8 En riktig friskus |
|
2012-08-30, 21:14 | #507 |
Också så glömde jag tilläga att Sverige för närvaraste hetaste GP förare också är adopterad från Brasilien, så om han håller på tills han är 45 (som Hancock och nån av de andra säkert också lär göra) kanske han kan få ett saftigt erbjudande från brasilianska Svemo att tävla för Brasilien när speedway är världens största motosport på två hjul om 15-20 år.
Om det är ok med er så kommer jag gärna mer mera sån rolig speedway info. De icke lärda måste lära sig och mitt huvud är fullt av efterbliven speedway fakta efter att ha suttit och läst resultatlistor från polska små tävlingar och argentinska mästerskap när jag var mellan 11-16 år gammal. Senast redigerad av kusagwa den 2012-08-30 klockan 21:22. |
|
2012-08-30, 21:27 | #508 |
Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1627chaplins spel Stats: 125 - 85 - 7 ROI: 101.11% Vinstprocent: 59.52% |
Det är välkommet Kusagwa! Rospiggarna vann första semin med 59-31, ser bra ut inför returen!
|
2012-08-30, 21:40 | #509 | |
Citat:
Överraskande enkelt för Smederna i Eskilstuna, 20 poäng lär dom inte tappa i returen om en vecka. Upplagt för Piggarna-Smederna i final - det är också de två klubbarna som står bäst rustade inför en ev. uppflyttning. Så här gick det i grundserien: 17/5 Smederna 47 Rospiggarna 43 19/7 Rospiggarna 54 Smederna 35 Och av bara farten så tog nu Covatti sin andra heatseger för kvällen |
||
2012-08-30, 22:05 | #510 | ||||||||
Citat:
|
|||||||||
|