|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-01-10, 14:25 | #46 |
Ja sjuk sista period av Helsingborg. Vidhåller ändå att 4,90 var sjukt högt odds på Sirius även om det inte höll hela vägen.
Johan Sr Eriksson vann dock (gjorde 3 mål)duellen över Magic Johnsson. 3.15 gav det, vilket innebar att spelen i sig gav litet, men ändock, plus! På torsdag lirar Sirius igen, ny analys då! |
|
2012-01-12, 11:48 | #47 |
Torsdag och viktig streckmatch i SSL, Sirius - AIK. Linan är släppt på 10.5 mål och oddsen ligger på 2.50 - 6.50 - 2.05 hos nätbolagen.
Matchen känns som den kan bli ångestfylld värre då båda lagen har presterat långt under förväntat. Lite småleans på under och AIK, några andra tankar? Peter Berlin saknas iallafall i Sirius. Plus att jag börjar bli ruskigt irriterad på att lag som spelar i den högsta serien inte har hyfsat uppdaterade hemsidor. |
|
2012-01-12, 11:56 | #48 | |
Citat:
|
||
2012-01-12, 12:00 | #49 | |
Citat:
Själva matchen är jävligt öppen. Sirius måste täta till bedyligt bättre än vad de gjorde mot FCH, annars blir det över 10,5 garanterat. Martin Jönsson var iofs ett hål i målet för FCH den kvällen! Jag leanar mot överspelet faktiskt. Tror inte Sirius, med ganska tunn trupp (och Berlin borta) hunnit få försvarsspelet att klicka ännu. Typiskt motstånd för AIK att få offensivt utrymme mot, dessutom. Lägg till Sirius vassa kontringsspel. Men jag avvaktar fortfarande. |
||
2012-01-12, 12:19 | #50 |
Jag tror jag låter bli totalen. Blir det spel blir det på Gnaget, som det känns just nu.
|
|
2012-01-12, 13:09 | #51 |
Det bästa rådet man kan ge här är nog att ge fan i matchen helt enkelt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KONTUR (+1) |
|
2012-01-12, 18:28 | #52 |
Spoiler:
Kanske det Ogiltigt spel-ID: 712410 Men jag har lite känsla för Gnaget idag, vilket gör att jag kommer ångra mig nå inåt om jag inte spelar det. AIK på gång under nygamla Nordström Ribbing och laget är för bra för att bli indragna i det absoluta bottenträsket och angående bortatrenden så är trender till för att brytas. Sirius har känts på gång ett tag men jag tror att smällen mot FCH i sista perioden sitter i den här matchen och även om laget varit på gång så har man faktiskt "bara" slagit Vreta i derbyt medan man torskat (i sudden) mot ett Täby i svacka, torsk mot FCH och mot Falun. Minus också då Peter Berlin saknas. Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-13 klockan 10:40. |
|
2012-01-12, 18:57 | #53 |
Jag har också viss känsla för AIK ikväll. Finns dock inget spelvärt odds att gå in på, avstår därför det liret. Möjligtvis då Kim Nilsson mot Johan Eriksson Sr. 1,90 är iof inget kanonodds. Lägger Kim i komb med AIK borta mot HV 71 (3,80).
Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-12 klockan 18:58. |
|
2012-01-13, 03:24 | #54 |
Super Moderator
|
Snyggt spelat på Gnaget valleyo!
|
2012-01-13, 10:45 | #55 |
Tackar Dellgren.
Jag såg de två första perioderna i Sirius- AIK och det kändes som att AIK kontrollerade tillställningen. Sen är jag osäker på om de är såhär bra defensivt eller om Sirius gjorde dem så bra då man bara bollade lite och sen tog något random avslut. Berlin spelade vilket var felinfo från mig men istället spelade inte Petter Nilsson och Steineck fick stå. Steineck var också enl. Innebandymagazinet lika bra som Patrik Jansson i betygssättningen de har där. Framför allt andra målet är sånt som inte får gå in på SSL-nivå. Fulla omgångar i Allsvenskorna i helgen och en full SSL-omgång på söndag. |
|
2012-01-14, 09:45 | #56 |
Vi inleder helgen med att summera vad jag hittat i Allsvenskan.
Ogiltigt spel-ID: 715788 Toppmatch i Södra Allsvenskan i Göteborg. Växjö har vunnit de tre senaste inbördesmötena men kommer från en mycket överraskande suddentorsk hemma mot Skoghall. Här måste dock laget vinna för att inte halka efter och få fem poäng upp till Lindås. Lindås har inte torskat än under säsongen på hemmaplan, men har inte heller mött något av de egentliga topplagen på hemmaplan. Laget fick stryk av Östra senast, matchen gick kl 20.00 i söndags. Jag tycker oddset är lite skevt och borde kanske legat några tiondelar lägre på Växjö. Ogiltigt spel-ID: 715790 Åby IBK med sin aldrig sinande löplusta tar emot Östra SK som både producerar framåt och läcker bakåt. Detta kan bli en målfest utan dess like. Faktum är att Åby har imponerat på de flesta sett till vad man trodde inför säsongen och har bara torskat mot Växjö hemma. Nu kommer man stärkta från segrar hemma i derbyt mot Onyx och mot topplaget Karlstad. Östra lever som jag nämnt tidigare mycket på Ihrman och Samuelsson. Man slog Lindås sist, men det tror jag har mycket med att göra att matchen gick kl 20.00 på söndagskvällen. Då spelarna här inte är heltidsproffs och att just sena söndagsmatcher är något av ett hatobjekt. Ogiltigt spel-ID: 715791 Järfälla har tappat mycket av sin slagkraftighet och försvarsspelet sist var under all kritik, med 7-11 som resultat. Nu en tuff bortamatch uppe i Sandviken och det mot ett hemmalag som borde ha återfått lite av sitt stukade självförtroende i och med 13-11-segern sist mot Balrog. Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-14 klockan 22:00. |
|
2012-01-14, 09:59 | #57 |
Intressant omgång i helgen både i SSL samt i Norra Allsvenskan.
På förhand ser jag följande spelvärda odds. Norra Allsvenskan: Duvbo borta mot Gävle (4,85). Streckmatch där mycket står på spel. Detta kan vara Duvbos chans att hänga på tåget innan det lämnar perrongen. Gävle favoriter men oddset 4,85 lockar då Duvbo bara måste vinna denna match, annars är division 1 spöket mycket nära. KAIS Mora hemma mot Thorengruppen (2,60). Jag tycker det känns som att KAIS nu fått ordning i truppen och spelarmaterialet är klart bättre än tabelläget visar. 11-1 borta mot Duvbo senast imponerar. Thorengruppen har nu lite tappat hänget på serieledarna Granlo, 10 pinnar upp där nu. Möjligt detta också påverkar deras motivation framöver. SSL: Flera spelvärda odds denna omgång. Sirius-Jönköping. 2,70 på Jönköping är spelvärt. Såg JIK mot AIK och de var där minst lika bra som Gnaget. Sirius har också haft ett antal tuffa matcher senaste tiden. Tunga förluster både mot Helsingborg och AIK. Spel på JIK till 2,70 är taget! Warberg- AIK, två forna storlag. AIK är klart på uppgång, Warberg likaså. Jämn match väntar nu i en öppen fight. 3,50 på AIK är mycket intressant. AIK backar hem och kontrar ut Warberg. 3,50 tas iaf alla dagar i veckan! Caperiotäby-Mullsjö. Normalt sett kör Caperio över Mullsjö. Dock är laget nu inne i en klar dip samtidigt som Mullsjö höjt sig avsevärt senaste tiden. 6,00 på Mullsjö spelvärt även om Caperio skall vara favoriter. Mullsjö spelas dock till detta kanonodds då de krigar för sin existens samtidigt som Caperio nog redan nu vässar sig inför kommande slutspel.. Pixbo-TT. Pixbo bästa laget, TT största positiva överraskningen i år. Risk/chans finns att Pixbo underskattar TT och att ett kontrande TT springer sönder Pixbos något tröga försvar. oddset 4,50 är intressant. TT spelas utan tvekan. En senare rapport kommer när de definitiva trupperna är klara. Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-14 klockan 10:01. |
|
2012-01-14, 10:13 | #58 |
Ogiltigt spel-ID: 715853 Tackar, Tomas. Jag kände på mig att det var någon jag hade missat mot vad jag tänkte igenom igår. Mora har alltså vaknat till liv och kommer med två raka segrar nu. Laget är som jag nämnt tidigare bättre än vad tabelläget visar och man har nu skapat sig en liten lucka till under strecket. Thorengruppen har i stort sett blivit avhängda av Granlo och som Tomas nämnde undrar jag verkligen om motivationen är i toppform för en resa till Mora då. 2.52 känns i varje fall för högt för en egenkomponerad Draw No Bet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KONTUR (+1) Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-14 klockan 22:00. |
|
2012-01-14, 16:05 | #59 |
Jadå, där satt den!
KAIS vann med 10-7. Sköna slantar in igen. Hoppas fortsättningen på helgen blir lika rolig och lönsam. |
|
2012-01-15, 11:36 | #60 |
Visby gästar Partille i dagens omgång av Södra Allsvenskan. Visby som aspirerar på seriesegern är i min mening, seriens bästa lag och är bättre än Partille på egentligen alla positioner. Jag har sett Visby 2 gånger samt Partille 1 gång. Jag hade satt Visbys chanser till någonstans omkring 1,4-1,5 egentligen.
I grund och botten är Visby ett komplettare lag, spelar snabbare och aggressivare än Partille i både försvar och anfall. #spelvärde Spelstopp: 11:59 BOL Partille - Visby Spel: Visby @1,95 |
|
|