Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-29, 18:29   #151
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Tack för fina tankar och tips. Ryggat: AIK, Mullsjö, Handen och Älvsjö
X för AIK, Mullsjö förlust, Handen förlust och Älvsjö X. Inget vidare för mig här idag.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-29, 19:06   #152
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Ingen höjdarsöndag resultatmässigt för min del. Dock tighta marginaler hela tiden.

AIK-Pixbo var en jämn fight som kunde ha gått hur som helst. Var själv på plats och såg en väldigt jämn tillställning. AIK dock klart gynnat av det hala parkettgolvet i Solnahallen.

Älvsjö räckte bara till kryss de oxå. Dock har de höjt sig markant under sässen efter deras alltigenom urusla start med 8 förluster på 9 matcher.

Spelen på Mullsjö samt Handen slog inte väl ut denna gång. Vidhåller dock att oddsen var spelvärda. Matcherna var också båda jämna till slutet. Små marginaler avgör varje match och med sådana odds spelar jag även framöver.

Kryss blev det även i båda HTH. Kim Nilsson hade flera stolpskott under matchen och även i sista minuten som likaväl kunnat gå in. Runnestig var dock helt iskall idag och såg bara otränad ut. Vad som hände upp i Umeå har jag ingen koll på mer än att Umeå tog tre poäng utan att Reinholdt satte någon kasse.

Kvar för mig är nu att hoppas på Vreta i morgon mot mitt eget favoritlag Caperiotäby. Men med tanke på dagens spelutfall vinner nog Caperio denna match.

Nästa vecka kör vi igen med nya sköna spel!
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-30, 10:36   #153
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Spelar man värden Tomas så kommer variansen ifatt en till slut. Uppskattar dock din input som sagt, framför allt kring Sthlmslagen.

Ogiltigt spel-ID: 753000



Ogiltigt spel-ID: 753001



TV-match ikväll och det är en högintressant match med ett strugglande Caperiotäby som tar emot sitt spöke Storvreta. Täby har i skrivande stund inte publicerat någon laguppställning medan Storvreta saknar sin förstakeeper Klintsten som man vilar från spel. Han står dock med på laguppställningen så vilan är förmodligen främst en säkerhetsåtgärd. Ersättaren Engholm har vunnit en hel del matcher nu i rad, men Vreta har också under denna svit släppt in mer mål än man brukar göra. Det plus Brottmans uttalande i dag i UNT talar för en målrik match.

Man möter ett Täby som kan vara precis hursomhelst som det känns. Man har dock fortsatt spelat relativt målrikt på hemmaplan och att då få linan 11.5 är i högsta grad taget.

Hugger också Vreta DnB till 1.96 med tanke på former och historiken mellan lagen. Sist Täby slog Vreta? 2009-02-15.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-30, 13:50   #154
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1650


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
Spelar man värden Tomas så kommer variansen ifatt en till slut. Uppskattar dock din input som sagt, framför allt kring Sthlmslagen.

Ogiltigt spel-ID: 753000



Ogiltigt spel-ID: 753001



TV-match ikväll och det är en högintressant match med ett strugglande Caperiotäby som tar emot sitt spöke Storvreta. Täby har i skrivande stund inte publicerat någon laguppställning medan Storvreta saknar sin förstakeeper Klintsten som man vilar från spel. Han står dock med på laguppställningen så vilan är förmodligen främst en säkerhetsåtgärd. Ersättaren Engholm har vunnit en hel del matcher nu i rad, men Vreta har också under denna svit släppt in mer mål än man brukar göra. Det plus Brottmans uttalande i dag i UNT talar för en målrik match.

Man möter ett Täby som kan vara precis hursomhelst som det känns. Man har dock fortsatt spelat relativt målrikt på hemmaplan och att då få linan 11.5 är i högsta grad taget.

Hugger också Vreta DnB till 1.96 med tanke på former och historiken mellan lagen. Sist Täby slog Vreta? 2009-02-15.
Usch, de tog bort bägge dessa linor...
Var man för sent ute...
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-30, 14:29   #155
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
Usch, de tog bort bägge dessa linor...
Var man för sent ute...
11.5 finns kvar. Det är bara min egen översättning av över 11 hos Svenska Spel. Ber om ursäkt för otydligheten

Det andra spelet är ett kombinationsodds på X hos Bet365 och Vretaseger hos staten, där har dem dock sänkt det oddset till 2.25 så nätbolagen har lika bra.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-31, 06:14   #156
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

I sista minuten räddade Storvreta upp min spelhelg. Vinsten igår mot Caperiotäby kändes lite som att plocka smågodis ifrån små barn. 11-5 till slut, vilket kunde varit bra mycket mer om inte Henke Stenberg drabbats av ett besynnerligt matchstraff 2 (inklusive då obligatoriska 5 minuters utvisning).

2,35 på Vreta var iaf i mina ögon ett riktigt bra odds.

Grattis också till er som spelade överspel på matchen, för bra mycket mer än elva mål blev det ju!
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-04, 08:55   #157
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 765406



Några strömatcher som blivit uppskjutna från tidigare omgångar då det är Finnkampen i helgen. Duvbo kommer tre raka segrar och har chansen att på riktigt skapa sig ett glapp ner till nedflyttningsstrecket. Möter Hagunda som med fyra raka förluster har känts rätt håglösa och de ligger hjälplöst sist. Absolut sista chansen för dem att kunna ta sig något sånär mot strecket iaf, men min känsla är att laget redan verkar ha gett upp. 1.9 på ett motiverat Duvbo är taget.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-10 klockan 20:25.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-04, 09:02   #158
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 765416



Sverige dominerade VM-finalen senast totalt och hade det inte varit för den finska keepern hade det kunnat rulla iväg kraftigt. Här träningsmatch och därmed tror jag att spändheten släpper lite och det kan bli ett öppnare spel och ett Finland som måste gå lite framåt iaf på hemmaplan.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-10 klockan 20:25.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-10, 15:22   #159
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

En ny innebandyhelg står för dörren och har hittills två spel som på sätt och vis hör ihop.

Ogiltigt spel-ID: 779368



8-6 i höstas i en svängig match och det känns som att det kan bli något liknande ikväll. JIK har spelat målglatt hemma på slutet och är nu även förstärkta offensivt efter värvningarna av Ihrman och Samuelsson från allsvenska Östra innan transferfönstret stängde. Försvaret har inte imponerat tycker jag och de matcher jag har sett så har även målvaktsspelet sviktat en del.

Pixbo kommer hit som befogade favoriter och har en stort sett skadefri trupp. Laget har goda offensiva kvaliteter med Calebsson, Rosén och Julkunen. Dessutom kommer den tighta hallen som JIK spelar i att gynna Östholm och hans skott från backplats.

Ogiltigt spel-ID: 779359



Östra SK har under säsongen gjort 111 mål hittills och har levt under säsongen på sin offensiv anförda av framför allt två herrar, Gustaf Ihrman och Henrik Samuelsson. Dessa två spelar ikväll match för sitt nya lag JIK och tillhör således inte Östra längre. Ihrman har under säsongen bidragit med 49 pinnar medan Samuelsson har 37 p. Närmast efter det? Joel Dagman med 17 st.

Imponerande seger på Gotland för Fagerhult last time out och här kommer ett jätteläge att i stort sett säkra kontraktet. Visserligen ett derby men ett Östra utan Ihrman och Samuelsson ska man slå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+5)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-12 klockan 11:33.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-10, 20:34   #160
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 780083



Hyperintressant bottenmöte imorgon då Umeå City gästar Hide-a-lite Mullsjö. Mullsjö har under säsongen gjort sig kända för att spela ett väldigt tight försvarsspel och bygger sitt spel därifrån. Nu spelar har MAIS ett ångestmöte mot Umeå City och båda lagen har antagit approachen "minst misstag vinner". MAIS har bara klivit över linan i mötena mot topplagen Falun och Caperio. Inga skador enligt mina källor och Gustav Jansson som övertygat på sistone får fortsatt förtroende. Nyförvärven Schmidt och Patrik Andersson kommer inte till spel av oklar anledning.

Umeå City som tidigare spelat ganska målrika matcher har på sistone tightat till sitt spel rejält och sist man spelade en match av denna karaktär blev det en 2-4-förlust mot Sirius. Laget har haft en hel del skador och sjukdomar under veckan men ingen frånvaro är rapporterad till matchen.

Bet365 har släppt en lina på 11.5 medan övriga bolag ligger på 10.5.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-12 klockan 11:33.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-11, 09:17   #161
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 781081



Det har gått troll i det tidigare så stabila TT-maskineriet. Fem raka förluster har laget nu och man har under denna period snittat endast tre mål framåt per match. Laget släpper emellertid inte in speciellt mycket mål heller så jag tror det blir en målsnål tillställning ute i Torvalla. Två nyförvärv till dagens match Ahrreman och Westberg, men jag har svårt att se att de ska kunna göra någon omedelbar impact. Inga övriga skador vad jag kan se i den anmälda laguppställningen.

FCH kommer till dagens match med en god känsla med tre segrar de senaste fem och även en bortaseger mot något annat än ett bottenlag sist då man slog Linköping med 3-2. Laget har för vana att spela riktigt tight D på bortaplan och har dessutom en stabil sista utpost i Toivoniemi.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-12 klockan 11:33.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-11, 09:34   #162
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 781144



Älvsjö tog en hyperviktig poäng sist mot Alba och nu kommer nästa måstematch för laget. Idag väntar dock betydligt tuffare motstånd i KAIS Mora som leder serien sett till de fyra senaste matcherna. Mora är betydligt bättre i grunden enl. mig och vinst för KAIS idag och man får andrum ner till strecket. Heja Bobby!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 06:34.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-12, 11:37   #163
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Riktigt besviken på Fagerhult och Umeå City igår. Kul för MAIS som helt klart verkar ha bäst go i botten och som det känns nu kommer klara kontraktet. Får jag gissa åker JIK och sen antingen Sirius eller Umeå City ur.

Ogiltigt spel-ID: 784632



AIK fortsätter fira framgångar med sitt låga försvarsspel. Täby har spelat väldigt målsnålt borta senaste tiden. Försöker få fram ett tight bortaspel till slutspelet månne?

Ogiltigt spel-ID: 784626



Brukar vara lowscoringmatcher mellan dessa lag. Viktigt möte vid slutspelsstrecket som inget av lagen vill förlora.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 06:34.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-12, 14:28   #164
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 785152



TV-match i damernas Elitserie och jag håller Rönnby lite högre än Pixbo. Rönnbydamerna brukar trivas bra i Göteborg och jag håller inte med om statens värdering av lagens chanser.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 06:34.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-13, 06:40   #165
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 786576



Seriefinal i kvällens tv-match och IBF Faluns stora stjärna Rasmus Enström sitter ute efter att ha skadat sig under förra helgens Finnkamp. Falun hade fått det nog så tufft med honom på plan. Storvreta har Henrik Stenberg avstängd efter kalabaliken i Täby sist och om Klinstens knä vet jag intet än då han är med på laguppställningen. Kommer han till spel kan det ev. bli ett underspel också.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 20:26.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td