|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-01-22, 22:10 | #136 |
Godafton. En hisklig helg är till slut till ända. 2-6 och minus ett antal u blir helgens resultat. Verkar ha varit förväntad matchbild i AIK-Dalen men lite för målrikt för min smak och mitt spel. Annars torskar både AIK och Linköping med uddamålet medan jag var riktigt snett ute på TT. Nya tag kanske redan imorgon.
|
|
2012-01-23, 10:23 | #137 |
Ogiltigt spel-ID: 737760 Ogiltigt spel-ID: 737758 Två spel till dagens match som sänds på Svenskaspel.se. Pixbo brukar ha förtvivilat svårt uppe i Uppsala och jag är lite förvånad över att Vreta inte ses som större favoriter. Ska dock sägas att Klinsten inte kommer till spel och att det blir Albin Engholm i kassen men han har gjort det bra när han har fått chansen och hade inte haft en av Sveriges bästa målvakter framför sig så hade han förmodligen fått spela mer. Hade tänkt skriva en liten summering om underspelet, men det har redan gbkalle gjort och hans tankar är i mångt och mycket likt mina. Läs hans uppskrivning här. |
|
2012-01-26, 15:40 | #138 |
Helgens innebandy inleds med två aptitretare såhär på torsdagskvällen.
Ogiltigt spel-ID: 744826 Linköping reser till Warberg för ännu en viktig streckmatch för båda lagen. WIC har under säsongen spelat relativt målsnålt mot lag som spelat just som LIBK gör med ett lågt försvarsspel. Att lagen ligger på varsin sida om slutspelsstrecket gör inte matchen mindre raffinerad och dessutom med en uppvisningsmatch mellan JO och Jörgen Persson på agendan kan det inte sluta annat än en 5-3-seger åt något håll. Nejdå, men inget av lagen har råd att förlora den här matchen och de kommer inte bjuda på varandra på någonting. Ogiltigt spel-ID: 744827 Kvällens TV-match är ett prestigeladdat derby uppe i Mora. KAIS Mora gör mest mål av alla i hela Elitserien medan Falun gör en hel del mål framåt men släpper samtidigt in mest av alla lag som ligger på slutspelsplats. Therese Karlsson, Anna Wijk och Amanda Larsson mot Sara Kristoffersson och Malin Dalbjer. Hursomhelst är linan lite för låg för att avstå. Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-28 klockan 10:03. |
|
2012-01-28, 10:06 | #139 |
Ogiltigt spel-ID: 748323 Bra läge här för Onyx att vända sin trend. Tre viktiga comebacker av vinnarskallar bör skapa lite go i laget då alla tre bidrar just med rutin. Nilsson i målet har också fått en match och en träningsvecka till med laget och borde bara bli bättre och mer samspelt med laget. Laget har också spelat relativt bra hemma men har haft väldigt otur med studsar och sista sekunden-mål osv. Måstematch för dem nu. Östra SK. Firma Ihrman/Samuelsson är med vilket såklart skapar aktivitet framåt. Frågan är dock hur motiverat laget är då man inte har något att spela för. 13-12 till Östra i höstas, gotta love innebandy. Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-29 klockan 11:21. |
|
2012-01-28, 10:16 | #140 |
Ogiltigt spel-ID: 748334 Tycker oddsen är något felsatta här. Det har gått lite grus i Lindåsmaskineriet som det känns och även om Visby inte direkt övertygade hemma sist så är den här matchen betydligt jämnare än vad oddsen talar om. 6-7 till Lindås på Gotland i höstas där Visby förde spelet men en storspelande Novakovic i Lindåskassen räddade hem poängen till Gbg. Jag tror även att Skoghallsmatchen kan vara positivt för Visby då man kommer till den här matchen betydligt mer sugna på att visa vad man kan och att det bottennappet var en engångsföreteelse. Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-29 klockan 11:21. |
|
2012-01-28, 10:24 | #141 |
Ogiltigt spel-ID: 748342 Karlstad är ett bättre lag än vad Växjö är, enligt mig. Laget får nu också chansen att på hemmaplan rycka lite i den jämna tätstriden. Helgesson har fått förtroendet i kassen och tagit det med den äran och framåt är man alltid vassa med bröderna Colling och Ryhed. Växjö har kommit igång nu under våren, men känns ändå lite ojämna på något sätt. Här saknas Fransson och Holmér men det har ingen överdriven impact på laget. 11-2 till Karlstad i höstas. Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-29 klockan 11:21. |
|
2012-01-28, 13:31 | #142 | |
Citat:
Den kör vi på! Som vanligt inga odds på Visbys match, säg till om någon hittar ett. Tror på Lindås-seger i det mötet. EDIT: Hittade du Lindås - Visby på SvS? Det verkar vara borttaget... Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-28 klockan 13:33. |
||
2012-01-28, 13:49 | #143 |
Ja, men det stod då att spelstopp var 12 imorgon så vet inte hur de gör då. Matchen börjar nämligen 15 idag men spelet finns kvar under mina spel iaf!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KONTUR (+1) |
|
2012-01-29, 11:30 | #144 |
1-2 igår och kändes framför allt lite tungt med Onyx som visserligen kom ifatt i slutet men sen vann i sudden.
Ogiltigt spel-ID: 750915 Börjar med ett spel i norra Allsvenskan. Ödesmatch för båda lagen, men jag håller Alba som det starkare laget. IBK Alba har nu på allvar blivit inblandade i bottenstriden och har bara två poäng ner till strecket. Laget känns dock som att de borde kunna klara kontraktet och då är detta en nyckelmatch mot nästjumbon. Samma sak för Älvsjö som måste vinna här för att kunna blanda sig i på riktigt om ett förnyat kontrakt. Jag tror dock på Alba. |
|
2012-01-29, 11:39 | #145 |
Ogiltigt spel-ID: 750978 Skoghall kommer in med en bra känsla efter ha tagit tre raka segrar mot lag som Visby, Växjö och Landskrona. Laget räddade sig kvar förra året genom en bra run på slutet i just sådana här matcher mot andra bottenlag och nu kommer återigen en must-win match för dem hemma mot jumbon. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KONTUR (+1) |
|
2012-01-29, 12:16 | #146 |
Hade skrivit en bra inför på alla matcher, men mitt internet ville inte riktigt vara med då jag skulle posta den. Så det får bli lite snabbt idag igen.
Ogiltigt spel-ID: 751060 Ogiltigt spel-ID: 750992 Brukar bli målsnåla tillställningar när AIK och Pixbo ställs mot varandra. AIK har kommit back on track tack vare ett bra försvarsspel, undantaget första perioden mot Dalen sist. Pixbo bygger också sitt spel främst på ett bra försvarsspel och tror att det kan bli en målsnål tillställning. Trodde linan skulle hamna på 10.5, det gjorde den inte. AIK har också av tradition haft lätt för Pixbo och känns överlag lite hetare och mer motiverade till den här fighten. Ogiltigt spel-ID: 751042 Ogiltigt spel-ID: 751074 Jag har tidigare tjatat om MAIS förmåga att spela målsnåla matcher. Nu har man mött de två målgladaste lagen i serien och klivit över linan vilket gjort att bolagen blivit oense om linan till den här matchen. 10.5 hade mitt val blivit och jag tror att MAIS återgår till sitt tighta försvarsspel och försöka kontra in några bollar. Jag tror även att matchen är betydligt jämnare och hugger linan på +2.5 då den är någon boll för mycket sett till lagens former. Ogiltigt spel-ID: 751067 Debacle för LIBKs försvarsspel sist och nu kommer man förmodligen tighta till då man inte har råd att torska här om man ska med till slutspelet. Umeå City är också i behov av poäng och vi såg ju hur matchen blev mot Sirius sist då laget var i ett liknande läge. |
|
2012-01-29, 12:54 | #147 |
Hej igen alla ankdammsvänner!
Efter att igår ha stärkt kassan med ett vinstspel på mitt kära ojämna svängiga Duvbo (3,75 borta mot Uppsala) kommer här lite tankar inför dagens elitmatcher. AIK - Pixbo. Tvekar inte när jag där spelar en tvåa på Pixbo till hyggliga 2,10. Försvarsspelet i AIK har en hel del i övrigt att önska även om Jansson i kassen varit AIK:s bäste spelare denna säsong. Pixbos jämnhet samt deras förstalina (Caleb, Rosen, Brännström) avgör denna match. I samma match drar jag dock oxå ett spel på Kongo Kim mot Runnestig HTH. 2,25 på Kim är bra då Runnestig på senaste tiden inte varit i samma form som i början av säsongen. I matchen FCH mot Mullsjö finns ett givet spel i form av 4,50 på Mullsjövinst. FCH det bättre laget men Mullsjö har lyft sig och behöver poängen mer än FCH just nu. Dock vinner FCH denna match 3 gånger av 5 men oddset 4,50 på Mullsjö är bra! Drar även ett chansspel på Handen borta mot seriesuveränen Granlo till goda 3,75. Jag tror att Granlo nu kan börja svaja lite efter förlusten mot unga Järfälla. SSL är nära men ändå långt kvar. Konstiga tankar kan dyka upp i Granlospelarnas huvuden. Och med spelgeniet Patrik Svensson (31 poäng i år) borta kan allt hända. Handen kan nu också spela avslappnat och vill då säkert sätta Granlo på plats. Normalt sett vinner dock Granlo enkelt, oddset motiverar dock ett spel på Handen. Älvsjö är på gång uppåt i bottenskiktet av Allsvenskan Norra. Jag tror att man idag fortsätter segerraden och betvingar Alba i trånga ogästvänliga Västertorpshallen (Denna hall är för övrigt livsfarlig att spela elitinnebandy i då spelare alltför ofta hamnar i väggar eller på läktaren pga det trånga utrymmet. Har själv sett flera olustiga skador i denna katastrofhall). Oddset 2,35 kör vi på för Älvsjövinst! I morgon spelar Caperiotäby hemma mot Storvreta. Storvreta har de senaste åren haft väldigt lätt för CPT. Jag tror den trenden fortsätter imorgon. Nyligen landslagspetade och revanschsugna Henke Stenberg ser till att oddset 2,35 på Storvreta är spelvärt. Dock två mycket bra lag som båda kan stå som vinnare i årets slutspel. Just nu tror jag dock Storvreta har bättre form. 2,35 är taget! Tillägg efter att ha lusläst oddslistan på Svenska Spel: Peter Reinholdt i HTH mot Marcus (dä) Johansson i matchen Umeå - Linköping idag. Oddset 3,60 är mycket spelvärt. Båda lagen är inblandade i olika streckstrider så även om spelet kan bli lite tillknäppt tror jag det kommer att bli ett antal mål där då Reinholdt gör fler än Johansson. 3,60 tar jag alla dagar i veckan! Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-29 klockan 13:04. |
|
2012-01-29, 13:46 | #148 |
Välkommen tillbaka Tomas och kul att få dina tankar innan matcherna även om vi har lite motstridiga åsikter
Var också inne på Handen men tycker inte deras bortaspel övertygat direkt och motivationen kanske inte är den bästa heller. Sen om AIKs försvarsspel så tycker jag att de tillåtit motståndarna att spela en hel del längs sargerna och få skott utifrån. Men där har du säkerligen bättre koll än mig då du ser dem live. BOL idag och fixa ett sheet! |
|
2012-01-29, 13:59 | #149 |
Hej Valley!
Att vi har olika åsikter är enbart roligt och stärker diskussionen i forumet! Sen finns det ju heller inget facit förrän vid 19.15-tiden ikväll... Du har rätt i att AIK styr ut sina motståndare mot sargerna och sarghörnen. Detta är ju också grunden i det 2-2-1 spel som AIK tillämpar. Men många av de nya spelarna kan inte detta spel ifrån grunden utan är vana vid tex 2-1-2. Så det är nog mycket en lärande process för dessa. Återvändarna hos AIK (Gurra, mfl) kan ju dock detta spel i sömnen. Egentligen är det nog så att laget mest har svagheter i sin uppspelsfas. Thorsson, Lieback mfl slår i denna fas väldigt ofta bort bollarna vilket skapar direkta mållägen för motståndarna. Vi får se hur det går idag emot kvicka Pixbo. |
|
|