Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-18, 21:48   #1

Valleyos avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4120
Standard

Valleyo spelar innebandy

Jag har under något/några år glidit runt här på Sharps.se och insupit de kunskaper som finns på forumet och i chatten. Jag spelar själv främst fotboll, ishockey och innebandy och det är det sistnämnda som tanken är att denna dagbok ska handla om.

Jag har haft ett hyfsat resultat under året, framför allt med total-spel på Superligan. Detta medan spelen i Allsvenskan gått sådär, snällt sagt. Jag spelar själv innebandy på hyfsad nivå och har mött de flesta spelarna i de högre serierna någon gång iallafall.

Jag har bokfört alla mina spel den här säsongen i mitt sheet och värderar mina spel med units mellan 1 och 5.

En liten förhoppning jag har är att få lite input från de andra på forumet som har hyfsad koll på innebandyn och kanske få till lite diskussioner kring spelen.

Sist men inte minst en liten varning.
Spoiler:
Inget spel jag någonsin nämnt i en tråd på forumet har såvitt jag kommer ihåg gått in så detta kan bli någon form av jättefiasko om den jinxen fortsätter.

Mycket välkomna iallafall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+10), Boone (+5), Andreas15 (+3)
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-12-20, 13:21   #2

Valleyos avatar

Standard

Okej, då kör vi.

Ogiltigt spel-ID: 673069

Tyresö Trollbäcken har imponerat under sin återkomst till SSL och har plockat en del fina skalper på bortaplan. Detta skedde dock främst i början av serien, när man slog Dalen borta bland annat och man har framför allt en farlig förstalina med Ferraresi, Björkström och Cederborg. Var nära att sno en poäng borta mot Vreta i söndags men fick se sig besegrade till slut med 5-3 efter att den sista gått in i tom kasse.

AIK har som väntat inte gått lika bra i år som tidigare, men har på slutet ryckt upp sig och slog jumbon Mullsjö sist med imponerande 8-2, efter att Kim Nilsson varit i storform. Man återfick också kaptenen Karl-Johan Nilsson som betyder mycket för laget. Dessutom har man efter de stora skadeproblemen man lidit av fyllt på truppen med bland annat David Blomberg och Gustaf Ericson. Micke Gunnarzon är också tillbaka i båset efter att Packalén fått nog och sagt upp sig.

TT innehar i dagsläget den sista slutspelsplatsen och till slutspel ska AIK så matchens betydelse kan inte förringas. 2-5 i premiären tidigare i höst och även om TT är bättre än på länge känns det som att man får det svårt mot ett pånyttfött och taggat AIK i Solnahallen. 1.95 är för högt på -1.5 mål och jag spelar med 2 u.

Senast redigerad av Valleyo den 2011-12-23 klockan 10:15.
Gammal 2011-12-20, 16:04   #3
DD

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2614

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med en dagbok med inriktning på innebandy! Sitter också på AIK -1.5 @ 1.95 precis som du. Hoppas och tror att AIK kan bygga vidare på vinsten mot Mullsjö med lite nyförvärv, K-J tillbaka och nygamla Micke Gunnarzon i båset. BOL
DD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-12-21, 09:18   #4

Valleyos avatar

Standard

AIK lyckades aldrig ta tillvara på det momentum man väl fick när man kom ifatt TT och TT kunde till slut glida iväg och vinna förhållandevis rättvist enl. vad jag har hört.

Ogiltigt spel-ID: 674769

Derby i Uppsala och jag håller inte riktigt med de bookies som suttit linan till 11.5. Fyra av de fem senaste mötena mellan lagen har gått under den här linan och dessutom har fyra av de fem senaste matcherna för lagen gått under linan.

2011-09-22 Storvreta IBK - IK Sirius IBK 5 - 4
2011-01-15 Storvreta IBK - IK Sirius IBK 7 - 4
2010-10-01 IK Sirius IBK - Storvreta IBK 4 - 1
2010-02-28 Storvreta IBK - IK Sirius IBK 8 - 7
2009-09-28 IK Sirius IBK - Storvreta IBK 5 - 6

Intressant då är att Sirius sist mötte Superligans målgladaste lag Caperio och tog sig under linan då man snodde en poäng i Tibble. Nygamle Jedheim gav således effekt per omgående och man har under hela säsongen byggt sitt spel på ett relativt solitt försvarsspel.

I Vreta är läget inte så muntert som för någon månad sen när man skulle svepa över serien och bara ta hem guldet. Hannes Öhman skall vara osäker till spel och där är ett jätteminus på målskyttskontot om han saknas då det är främst förstalinan som ska producera.

Ogiltigt spel-ID: 674772

Nästa derby går uppe i Umeå och webbsänds på Svenska Spel. Dalen har fyra raka segrar i derbyna och förkrossande 39-15 i målskillnad under dessa matcher. Dalen kommer troligen få föra spelet medan City backar hem och ligger på kontring.

Efter en ganska tung period för Dalen så lossnade det lite senaste då man slog tillbaka FCH med 7-2. Laget är betydligt bättre i grunden än sina motståndare och 1.90 som staten bjuder på för -1.5 känns för högt för att avstå med tanke på grundkapacitet och hur dessa matcher brukar gå.

Gammal 2011-12-21, 15:14   #5

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 675197

Matcherna lagen emellan har en tendens att bli riktigt målrika och framför allt Täby är väldigt målrika i sina hemmamatcher. Falun med firma Enström och Carlström är inte heller ofarliga framåt så jag testar överspelet med en liten insats.

Spoiler:
Notera även att Bwin har samma spel till 1.95.

Gammal 2011-12-22, 14:14   #6

Valleyos avatar

Standard

Forumjinxen slår hårt mot dem svaga.

BBkod:

Ogiltigt spel-ID: 676924

Hinner inte med någon längre motivering än att Mullsjö spelar snålt rent överlag och JIK trivs bättre på bortaplan där man tillåts kontra en hel massa. Dessutom saknar JIK sin bästa offensiva back Martin Ojaniemi som är skadad.

Gammal 2011-12-23, 10:23   #7

Valleyos avatar

Standard

Jag såg JIK - Mullsjö live igår och kan konstatera att Mullsjö borde med rätta känna sig besvikna över resultatet. Laget borde efter förstaperren ha ryckt ifrån till 4, 5-0 men ställningen var 2-0 och JIK med bättre fart under fötterna i andra perioden kunde jobba sig ifatt då man var hypervassa i PP och även hade lite medstuds.

Matchbilden i den sista var såsom man hade väntat sig. Båda lagen otroligt nervösa för att göra misstag och lagen hade inte alls samma fart som man hade under de andra två perioderna.

Ojaniemi saknades något enormt i JIK, ingen som direkt satte fart från backplats idag. Det medförde att JIKs offensiva spel blev ganska statiskt utom de gånger då MAIS bjöd dem på boll på mittplan.

Kryss alltså, men Mullsjö måste börja vinna sina matcher nu för att inte bli helt avhängda nu när Sirius och Umeå City trampat igång.
Gammal 2011-12-26, 12:12   #8

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 680391

Var som tidigare nämnt och såg JIK i derbyt mot Mullsjö och tyckte inte alls att det var värda någon poäng där. Ojaniemi är otroligt saknad med sitt frejdiga backspel och formen som man hade i början har också avstannat nu när serien har suttit sig.

TT har å andra sidan trampat igång ordentligt och kommer in till den här matchen med riktigt gott självförtroende. Segern mot AIK sist imponerar och jag tycker att Expekt och Bwin är lite snälla mot JIK i deras oddssättning.

TT vann mötet i höstas med 5-4 i Jönköping.

Senast redigerad av Valleyo den 2011-12-27 klockan 13:26.
Gammal 2011-12-26, 12:22   #9

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 680405

Umeå Citys matcher brukar innebära börjande spel och mycket chanser åt båda håll. Bara en av deras hemmamatcher har gått under den här linan och det är den mot notoriskt målsnåla Mullsjö. Annars har det varit målglada historier.

Pixbo har trots avsaknaden av Calebsson under hösten gjort det riktigt bra och har på allvar etablerat sig igen på den övre halvan efter några svåra år. När matcherna blir öppna med mycket kontringar åt båda hållen så gynnar det laget med Runnestig och Julkunen som anförare.

9-0 till Pixbo i Wallenstamhallen, men Umeå City hade även dem målchanser som de dock brände.

Gammal 2011-12-26, 12:41   #10

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 680412

Här tycker jag bookiesen är lite och seglar Täby är ett bättre lag i grunden och att då få 2.20 på laget borta mot FCH som mer eller mindre bara vunnit över bottenlagen är lite för bra för att motstå.

Ogiltigt spel-ID: 680419

Notoriskt målsnåla MAIS mot Warberg som har spelat snålt på bortaplan såhär långt. MAIS var bra senast mot JIK och borde nog ha vunnit den matchen, men man är lite för oskarpa i fel lägen vilket då ledde till poängförlust. Förväntar mig en tight match där båda lagen behöver poängen.

Ogiltigt spel-ID: 680418

IBK Dalen brukar vara bra på att stänga ner matcher på bortaplan. Linköping saknar sin landslagsforward Martin Karlsson som är avstängd efter att ha mosat Ojaniemi i slutet av senaste matchen och helt korrekt fått rött kort och disciplinnämnden har ärendet på bordet om ytterligare avstängning.

Karlsson betyder mycket för Linköpings offensiva spel med sin kraft och fart.
tompa87 (+5)

Gammal 2011-12-26, 12:42   #11

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 691
Standard

Riktigt kul med dina innebandyanalyser. Jag spelar själv också ofta på innebandyn, både i SSL samt i Allsvenskan.

Jag har i år konsekvent gått emot AIK då många inte verkar ha fattat att de är flera nivåer sämre än föregående år.

TT är också lite av mina favoriter, ständigt underskattade på Svenska Spel. Härligt odds i förra veckans lokalderby mot AIK. Vann sköna slantar på TT.s vinst som var helt rättvis och betydligt klarare än vad siffrorna visar.

Fortsätt gärna med dina analyser av innebandyn!
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-12-26, 13:06   #12

Valleyos avatar

Standard

Det ska jag göra! Kul att någon uppskattar dem. Dela gärna med dig av dina tankar med kring matcherna. Alltid kul att ha någon att bolla med.
Gammal 2011-12-26, 13:22   #13

Standard

Jag älskar innebandy och har varit aktiv som tränare i flera ungdomslag, bla då i AIK. Jag har därför rätt så bra insyn i Stockholmsinnebandyn, speciellt då AIK.

Jag lirar nog TT idag (handicap 1 mål) mot Jönköping (2,00 ggr). Spelar även Björkström (strålande sist mot AIK!) mot Andersson (3,00 ggr).

Chansspelar även på Dalen borta mot Linköping kring 2 ggr degen!
Gammal 2012-01-04, 12:18   #14

Valleyos avatar

Standard

Efter uppehållet över nyår stundar nu en återstart i våra högsta innebandyserier.

Ogiltigt spel-ID: 695083

IBF Falun har gått riktigt bra under den första delen av säsongen och parkerar på en tredjeplats. Laget har anförda av framför allt Enström och Carlström framåt och Björck och Rehn i defensiven tagit sig upp ett hack i hierarkin. Laget hade innan miniuppehållet tre raka segrar varav två var meriterande bortasegrar mot Caperiotäby och Pixbo.

FCH har under hösten visat sig vara ett relativt starkt hemmalag, men inte ett lika starkt bortalag. Man har tre segrar på bortarink men dessa har kommit mot Hide-a-lite, Sirius och Umeå City, som alla huserar i botten av tabellen. Dessutom kom alla dessa tre i inledningen av säsongen. Här saknas också förstemålvakten Toivoniemi som ligger hemma och är sjuk i vattkoppor, klart minus.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-04 klockan 21:30.
Gammal 2012-01-04, 12:40   #15

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 695111

Jag blev uppriktigt förvånad när jag såg linan till den här matchen. Trodde bolagen skulle sätta den till 11.5, men nu när det blev 10.5 så känner jag mig tvungen att spela. Matchen i höstas slutade 8-5 till TT.

Warberg kommer ifrån en förlust mot jumbon i Mullsjö i en tight affär och laget bör vara rejält revanschsugna. Laget har under matcherna varit väldigt mycket upp och ner och kan betydligt mer än deras tabellposition visar och måste börja visa det nu om man ska till slutspel.

TT har gått från klarhet till klarhet under hösten och nykomlingen placerar sig i dagsläget på en femteplats med fyra segrar på de fem senaste. Laget har en riktigt bra förstalina med Björkström, Cederborg och Ferraresi som producerar en hel del. Jag var småsugen på TT +2 ett tag som Betsafe har som lina, men tror mer på överspelet.

Att Idol-André ska uppträda i periodpaus ser jag som positivt då lagen måste stå för underhållningen då pausunderhållningen kan ses som undermålig.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-04 klockan 21:30.
Gammal 2012-01-05, 11:07   #16

Valleyos avatar

Standard

1-1 igår och det största spelet gick in så miniplus på plastbandyn. Idag vankas det publikfest i Scandinavium då Pixbo som vanligt spelar dubbelmatch med både dam och herrlaget under invigningen av innebandys Gothia Cup. Upp emot 9000 väntas se herrmatchen.

Ogiltigt spel-ID: 696844

Det brukar bli täta matcher mellan de här lagen men då Linköpings bäste poängplockare och fanbärare Martin Karlsson är avstängd, tror jag att man får problem här. Laget är av tradition ett starkt hemmalag och det är där man tar de flesta av sina poäng och även om det är inspirerande att spela inför mycket folk i Scandinavium så saknas Marre för mycket här.

Pixbo har tagit ett stort kliv framåt i år sett till de senaste säsongerna då man huserar några skikt högre upp i tabellen. Framför allt Runnestig har inneburit ett lyft och med spelare som Isac Rosén och Emil Julkunen bakom honom är man alltid farliga. Lagets bäste spelare förra året, hemvändande Calebsson, är dessutom på väg tillbaka och spelade stundtals i hemmamatchen mot Falun. Dock var han inte med mot Umeå.

Pixbo borde vinna här, framför allt med Linköpings avsaknad av Martin Karlsson. 2.00 för -1.5 som Bet365 har ligger för högt i min mening. Det oddset borde ligga på runt 1.80.
1nce (+1), KONTUR (+1)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 12:50.
Gammal 2012-01-05, 11:36   #17

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 696905

Även Allsvenskan drar igång nu i veckoslutet och här förstår jag inte riktigt varför Hammarby/Handen är favoriter. Laget som det snackats om under en lång tid lyckades aldrig ta sig upp till Allsvenskan för egen maskin utan det krävdes en fusion med Handen för att ta Bajen upp i seriesystemet, även om det var nära mot Örebro SK för två år sedan.

Laget har under hösten haft stora problem med bortaspelet och har bara tagit poäng i tre bortamatcher och det mot de tre lag som ligger under nedflyttningsstrecket och då bara en seger och två kryss.

Alba, som är nykomling, är ett bra hemmalag och är 4-1-1 hemma. Torsk endast mot seriesuveränen Granlo. Inga avbräck rapporterade i Alba heller och jag tycker att man borde varit favoriter här.

Gammal 2012-01-05, 11:54   #18

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 696936

Tidig match i Södra Allsvenskan då Distriktlags-SM inleds i Karlstad ikväll.
Absolut vinna eller försvinna-match för Skoghall, som räddade sig kvar förra året med ett nödrop. Då räddade man sig kvar via ett starkt hemmaspel i Hammarlunden, nu spelar man i Sundsta inne i Karlstad och man har endast två poäng på hemmaplan såhär långt.

Östra lever mycket på sina poängmakare Ihrman och Samuelsson. Jag tror att Skoghalls något slappa försvarsspel ger dessa herrar de ytor som de behöver för att producera.

Finns stor risk att den här matchen kan bli en shootout med mycket mål då inget av lagen har övertygat defensivt. En sådan matchbild gynnar Östra mer.

Skapar en DnB och får då 1.83, vilket känns bra.

Gammal 2012-01-05, 11:54   #19

Standard

Jag tror att både Mullsjö bort mot Dalen samt även Umeå borta mot Caperio Täby kan vara spelvärda motivationsspel. Oddsen är också mycket höga 6,00 samt 6,50.

Då båda dessa lag ligger mycket risigt till i tabellen så kan deras desperata kamp för överlevnad i serien väl motivera chansspel på dem. Båda lagen vinner sannolikt inte men kanske iaf ett av dem. Första matcherna efter juluppehållet kan också göra det hela lite mer öppet beroende på hur pass mycket lagen tränat under ledigheten.
Gammal 2012-01-05, 12:10   #20

Valleyos avatar

Standard

Håller med. Jag tror dock att jag inväntar linorna då de kan locka lite.

Har lite känsla för totalspel i de två matcherna också och inväntar med spänning linorna.
Gammal 2012-01-05, 13:06   #21

Standard

Ja normalt sett vinner inte dessa lag på bortaplan mot de motståndare de idag möter. Dock har tex Caperio Täby ofta en hel del folk borta samt att de emellanåt åker på oförklarligt stora förluster hemma.

Dalen har heller inte rosat marknaden i år. Dock är ju där hemmaplan en avsevärd fördel i denna match.

Dessa två matcher går ju imorgon, jag trodde de var idag. Klokt också invänta laguppställningarna tills imorgon.

Sen tror jag också att Pixbo bara brakvinner hemma mot Linköping idag. Tror de vinner med 3-4 bollar och därmed kan man nog spela handicap 0-1 till 1,80. Alltså att Pixbo vinner med minst 2 bollar.
Gammal 2012-01-05, 18:44   #22

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 697662

16/10 i höstas och omgång fem. Det var den senaste gången som något av dessa lag var över den här linan. Dalen har gått över linan tre gånger i år, varav en gång på hemmaplan och detta skedde i hemmapremiären mot Linköping. Laget kommer dessutom stukade av att ha förlorat mot derbyt mot City för första gången på väldigt länge.

Mullsjö över denna lina en gång och det i premiären i höstas. Dock lite varningstecken här då den inlånade förstakeepern Christian Qvisth, som varit riktigt bra, och centern Victor Gustafsson saknas i bortalaget. Gustav Jansson har dock stått i ett antal matcher redan i år och har gjort det tillräckligt bra för att jag ska tro väldigt mycket på spelet.

Blev väldigt förvånad när alla bolag lade den här linan på 11.5. 10.5 hade min lina legat på.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-06 klockan 21:57.
Gammal 2012-01-05, 18:54   #23

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 697661

Lagens senaste möten:
2011-10-02 Umeå City IBK - Caperiotäby FC 8 - 9
2011-03-12 Caperiotäby FC - Umeå City IBK 7 - 9
2011-01-02 Umeå City IBK - Caperiotäby FC 7 - 10
2010-02-28 Caperiotäby FC - Umeå City IBK 10 - 2
2009-09-27 Umeå City IBK - Caperiotäby FC 7 - 9

Hemmamatch för Caperiotäby brukar innebära många mål och det åt båda håll. Man har varit under den här linan endast en gång i år på hemmaplan. Täbys trupp: Ramsin, Flöjt - Mikulski, Ackevi, Eriksson, Hagert, Sundstedt, Norrman, Gaicki, Thomsson, Svensson, Hedengran, Rappel, Hyvärinen, Edlund, Sundbom, Karlsson, Hagberg och Norling. Således inga stora avbräck vad jag kan se.

Umeå City kommer stärkta av derbysegern mot Dalen och har börjat få ordning på grejerna under en period nu. Inga avbräck är aviserade i den officiella laguppställningen.

Jag har för mig att linan legat på 12.5 i varenda hemmamatch som Täby haft hittills och det med all rätt med tanke på hur matcherna i Tibble brukar se ut.
Boone (+5)

Gammal 2012-01-06, 12:40   #24

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 336
Standard

Några tankar inför dagens matcher?

Jag tycker typiskt Mullsjö +2,0 @2,15 (Svenska Spel) är lite för högt. Jag vet inte hur en lång bortamatch påverkar dem, och huruvida Dalen har fördel av hemmaplan. Tycker Dalen inte varit helt övertygande sista omgångarna medan Mullsjö börjat få ordning på spelet. Mullsjö kommer med en 3-2-seger mot Warberg i bagaget, medan Dalen förlorade 3-2 borta Linköping.

Umeå +3,0 @1,90 (SVS) finns också i mötet med Täby. Umeå även en lag i uppgång (?) efter överraskande derbyvinst mot Dalen för 2 omgångar sedan. Täby är starka, inte minst hemma, men har ändå en tendens att spela relativt jämna matcher. De har vanligtvis målrika matcher, men linan för över/under-spel ligger på 13 på de flesta ställen, alla med för dåliga odds tycker jag.

I Allsvenska (som jag egentligen har bäst koll på) tycker jag matcherna är väldigt ovissa. AS Södra är så oförutsägbar att det knappt finns, inga märkvärdiga odds heller. I Norra har Thorengruppen 3,30 borta mot serieledande Granlo... Har inte sett Thorengruppen, men ska de ha chans på seriesegern måste de gå för vinst nu!

Andra tankar? Jag är mest inne på dogsen i SSL just nu.
KONTUR är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-06, 12:50   #25

Valleyos avatar

Standard

Mullsjö gillar jag inte, spontant. Förstakeepern och förstecentern borta, vilket är ett klart minus. Finns möjligen ett litet värde i +2,5 för Mullsjö men +2 på SvS som innebär +1.5 i praktiken kommer jag inte spela.

Hur bortamatchen påverkar vet jag inte riktigt, men de bussade till Hudiksvall igår och sover där innan resa till Umeå idag.

Umeå City har +3.5 på nätet och där finns det ett litet värde, men det kommer upp här om jag spelar. Täby känns lite labila och skulle lika gärna kunna vinna den matchen med 10-3 som torska med 7-19, typ.

En sak som talar emot spel är att jag ogillar att ha två spel på samma match och de spelen jag redan lagt upp gillar jag riktigt mycket.
Gammal 2012-01-06, 13:34   #26

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 699246

Efter derbytorsken mot Sirius rensade Vreta luften och slog tillbaka AIK i omgången efter. Laget har under säsongen spelat snålt i sina bortamatcher. Tagit en tidig ledning och sen kontrollerat händelserna. Kohonen har varit febersjuk, men tränade för första gången i går så svårt att se hur bra form han är i.

JIK har saknat Ojaniemi ett tag och verkar göra så även idag. Klart minus för det offensiva spelet.

Det brukar bli täta matcher i JIKs hemmaborg och bara två matcher har gått över den här linan där och Vreta måste hitta tillbaka på riktigt till vinnarspåret. 3-6?
KONTUR (+1)

Gammal 2012-01-06, 19:24   #27

Standard

BINGO!!!!!!!!!!!!

Min teori ovan höll...om än knappt med små marginaler.

Vilken rysare. Mullsjö vann med 6-5 borta mot Dalen SAMTIDIGT som Umeå betvingade Caperiotäby med samma siffror i Tibblehallen.

Nu var det säkert en hel del tur med här, men oavsett så satte jag både två singlar på vardera lagen samt en DUBBEL på dessa båda matcher. En sån sak händer max en gång på 50.

Oddset på dubbeln blev 39,00 jämnt och singlarna gav 6,00 samt 6,50 gånger pengarna.

Samtidigt kan jag också konstatera att min teori om Pixbo mot Linköping inte riktigt höll. Visserligen vann Pixbo (i förlängning) men inte så klart som jag förutspått.

I morgon och på söndag gräver vi fram nya saker i SSL samt Allvenskan Norra!
apekatt66 (+1), Valleyo (+2)
Gammal 2012-01-06, 21:02   #28

Standard

SVS släppte precis oddsen till söndagens SSL-matcher. Övriga bolag har inget ännu.

Funderar på att nypa Mullsjö rak till 3,50 hemma mot Pixbo. Mullsjö är i medgång, som jag tidigare nämnde, och jag tycker utgångsoddset är lite väl högt efter dagens bortaseger. De möter Pixbo som förvisso är starka, men tappade poäng mot Linköping igår. Någon som sett/hört från matchen?

TT tror jag har goda möjligheter att slå Dalen. Matchen spelas inte i Torvalla, men det bör inte avgöra utgången. TT står i 2,15. Kommer avvakta denna för jag tror oddset kommer stå sig.
Gammal 2012-01-06, 21:48   #29

Standard

Jag ser också nu att Svenska Spel släppt oddsen till söndagens SSL-matcher-

Jag anser då att Jönköping borta (3,50) mot AIK samt Linköping hemma (3,00) mot Caperiotäby är mest spelvärda oddsmässigt. Matcerna är öppna men spelvärdet ligger i dessa odds enligt mig.

I Allsvenska norra finns visst spelvärde i streckstridande Gävle som borta (2,40) möter Järfälla (nu utan tre nyckelspelare som gått till AIK). Något lågt odds där bara.

I samma serie ger stabila Alba 2,80 borta mot Balrog. Att lägga en viss chanspeng där är inte helt fel. Balrog vet man aldrig vart man har.

Summerat SPELVÄRDE alltså under söndagen 8/1:

AIK-Jönköping 2:a till 3,50
Linköping - Caperio 1.a till 3,00
Järfälla - Gävle 2.a till 2,40
Balrog - Alba 2:a till 2,80

Väljer man något av dessa som spel under söndagen kan det trilla in en och annan slant om man har tur. Varför inte komben Linköping/Alba till oddset 8,40...?
Gammal 2012-01-07, 00:35   #30

Valleyos avatar

Standard

Riktigt kul att höra, Tomas! Önskar att jag inte hade haft min grej med att spela fler spel på samma match, då hade jag kanske varit lika nöjd ikväll. Även Kontur var ju inne på samma sak och ni båda fick rätt. Kul att fler är med och bidrar i tråden.

Hade väl lite tur och lite otur idag på mina två stora spel. Flyt i att Dalen - Mullsjö slank under trots första perioden som bjöd på sex kassar och otur i att varken Caperio eller City orkade bjuda på en till kasse de sista 8 minutrarna, varav två troligen var med spel med tom bur för Täby. 50 skott på mål bjöd Täby också på med bara fem i mål.

Brukar alltid invänta alla nätbolag innan jag lirar något och återkommer troligen imorgon kväll med det jag gillar. Snabb blick på matcherna säger dock att det troligen kommer minst tre totalspel beroende på vart bolagen lägger sina linor där och att Gävle och TT känns bra i dagsläget.
apekatt66 (+1)
Gammal 2012-01-08, 01:12   #31

Valleyos avatar

Standard

Nu kör vi igen, boys!

Ogiltigt spel-ID: 703584

Här har vi en helt hysterisk lina. Jag förstår inte hur bolagen kan ha den här på 9.5. JIK aviserar Ojaniemi till spel, vilket är ett klart plus. AIK har en del återkomster som bör tillföra rutin och en hel del karaktär, vilket borde lyfta laget. AIK måste börja vinna för att hinna hamna rejält i träsket längst ner. JIKs keeprar har inte imponerat på mig och man har potential att sätta en del bollar vilket borde tvinga totalen över linan.

Hursomhelst så är 9.5 en på tok för låg lina, enligt mig, och därav insatsen på spelet. 7-6 till JIK i höstmötet.
Grnvit (+1), oscar4122 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 19:59.
Gammal 2012-01-08, 01:29   #32

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 703613

Ogiltigt spel-ID: 703620

Dalen är nu i kris på riktigt efter ännu en torsk och det mot jumbon Mullsjö, som saknade både förstacentern och sina två första keeprar. Dalen är nu utanför slutspelet, vilket är en stor missräkning för Umeås stolthet. Laget har konsekvent spelat väldigt målsnåla matcher, vilket jag nämnde inför förra matchen och nu möter man ett TT som överraskat positivt på de flesta. 6-4 till TT uppe i Umeå i höstas. Ett ångestfylld Dalen får stryk med 5-3?

Jag tycker det är konstigt att Dalen är favoriter här och jag måste få ur mig att själv att bara spela ett spel på match då det finns värde på båda spelen!
oscar4122 (+2)

Gammal 2012-01-08, 01:38   #33

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 703642

2-2 i höstmötet i en tät match. Rent generellt brukar matcherna i för MAIS i Nyhemshallen bli snåla tillställningar mot dem bättre lagen. 3-2 mot Warberg och 4-2 mot Vreta är det som talar för det. Pixbo har också en tendens till att spela målsnåla tillställningar mot de lag som man förväntas vinna över och linan här är lite högt satt.
oscar4122 (+2)

Gammal 2012-01-08, 01:48   #34

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 703664

Täby är i en riktig svacka och står inte att känna igen. Skapade visserligen 50 skott senaste, men bara fem kassar imponerar inte. Det är framför allt hemmaspelet som inte riktigt stämt, men med de senaste resultaten är det här oddset på tok för högt. Notera att Linköping vann det här mötet förra året och att lagets Martin Karlsson fortfarande är avstängd.

Jag har alltså kombinerat krysset från Betsafe och oddset hos Ladbrokes för att få fram en egenkomponerad Draw No Bet.
oscar4122 (+2)

Gammal 2012-01-08, 01:53   #35

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 703684

Umeå City har trampat igång och kommer från en imponerande seger i Tibble. IBF Falun har imponerat på alla under året och spelar riktigt bra innebandy. Man har dock av tradition haft svårt mot City borta och det tillsammans det höga oddset för +-hcp gör att jag fyrar av 2 u.
oscar4122 (+2)

Gammal 2012-01-08, 04:33   #36

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Ryggar och tackar för spelen
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 10:07   #37

Standard

Tack för analysen ovan Valley!

Jag skall själv idag gå och se AIK-JIK. Hoppas då spelmässigt på en målrik tillställning där JIK till sist drar längsta strået.

Lirar även TT hemma mot Dalen till helt godkända 2.15.

Oddset på Mullsjö hemma (3.50) lockar även till viss del även fast jag tror att Pixbo är ett klart bättre lag. Skall isf vara att Mullsjö spelar med kniven mot strupen samtidigt som Pixbo har en betydligt tryggare position i tabellens övre skikt. Drar ett singelspel på Mullsjö därför till detta glada odds!

Lycka till idag med ert plastspelande!
Gammal 2012-01-08, 11:04   #38

Valleyos avatar

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Ryggar och tackar för spelen

Tack, Oscar. Bara att hoppas att det går bra också. Brukar hålla lite koll på ditt Elitseriesheet och måste säga att du har väldigt imponerande siffror.
Gammal 2012-01-08, 11:05   #39

Valleyos avatar

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas63 Visa inlägg
Tack för analysen ovan Valley!

Jag skall själv idag gå och se AIK-JIK. Hoppas då spelmässigt på en målrik tillställning där JIK till sist drar längsta strået.

Lirar även TT hemma mot Dalen till helt godkända 2.15.

Oddset på Mullsjö hemma (3.50) lockar även till viss del även fast jag tror att Pixbo är ett klart bättre lag. Skall isf vara att Mullsjö spelar med kniven mot strupen samtidigt som Pixbo har en betydligt tryggare position i tabellens övre skikt. Drar ett singelspel på Mullsjö därför till detta glada odds!

Lycka till idag med ert plastspelande!

Jo, 2.15 duger helt klart på TT också imo.

Jag vågade inte välja någon side i AIK - JIK då jag tycker det är svårt att bedöma hur mycket det nya i AIK kommer påverka laget direkt. Har du några tankar om det, Tomas?
Gammal 2012-01-08, 11:32   #40

Valleyos avatar

Standard

Vi flikar in med två spel i Norra Allsvenskan också.

Ogiltigt spel-ID: 704083

Gävle fick inför säsongen tillbaka Billy Nilsson och skulle på allvar vara med och utmana toppen. Det har gått... sådär, kan vi väl säga. Man har dock ett hyfsat lag i grunden och kan komma att klättra under våren.

Järfälla ligger trea och har gått bra under hösten, nu har man dock tappat både Stenswed och Schmidt. Det kan ta ett tag innan laget hittar rätt igen utan dessa herrar och 1.87 på att GIK tar poäng är högt.

Ogiltigt spel-ID: 704081

KAIS Mora som förra året spenderade året med att åka land och rike runt för att få stryk har nu hamnat i ett prekärt läge även i Allsvenskan. Laget har dock betydligt bättre potential än så och bör sett till det klättra under våren. Laget kommer också stärkta av segern senast mot Balrog och kanske var det vändningen för laget.

Duvbo började säsongen riktigt bra och tog många fina skalper. Laget har dock fallit tillbaka och är nu så bra som man egentligen är. Man har några riktigt duktiga spelare såsom Erik Isaksson, men man är ett sämre lag än KAIS enl. mig och nätbolagen tycker jag är snett ute med sina odds här.

Gammal 2012-01-08, 11:45   #41

Standard

Hej Valley!

Jag har precis liknande tankar som dig där beträffande AIK. Mycket svårt att bedöma hur det "nygamla" AIK kan prestera.

Dock, oddsmässigt lockar oddsen på JIK. Hade oddsen varit 2 ggr på båda för vinst hade det inte varit lika lockande. Så oavsett effekten av AIK:s nysatsning så har vi ju nu 3,50 på JIK och det är spelvärt. Skulle ALDRIG spela på AIK till 1,55 i detta läge.

Rörigt inom AIK just nu. De har överhuvudtaget ingen ungdomsverksamhet och har genom åren byggt sina framgångar på prestigevärvningar av landslagsspelare. Tiden har nu hunnit ifatt dem då det numera inte är lika lätt att värva etablerade spelare som tidigare. Dessutom går det ju långtifrån att försörja sig på enbart innebandyspelande.

Inför säsongen pratade de om en förutbestämd nysatsning på unga spelare. Detta var lite av en efterhandskonstruktion då de denna säsong misslyckats med att värva prestigespelare, vilket de alltid lyckats med tidigare.

Nu återtar de spelare som är 30+ och får på så sätt tillbaka rutin och "klubbkänsla". Kan vara både bra och dåligt. Inte kul för de spelare som startat upp säsongen och nu får kliva åt sidan för de äldre/nya spelarna som är tillbaka. Vad som sen ger bäst effekt är svårt att säga. Nyckeln för AIK är hur pass mycket de får ut av sin stjärna Kim Nilsson.

Spännande omgång idag inom SSL!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-08 klockan 11:46.
Gammal 2012-01-08, 20:03   #42

Valleyos avatar

Standard

Ja och nu har du sett och får dela med dig av lite info kring nya "Gnaget", Tomas!

Trots att det stora spelet missade med en kasse, så blev det på det stora en bra dag. 6-2 och +8.02u . En match imorgon och återkommer om jag hittar något intressant.

Jag hoppas att det gick bra för er övriga.
Gammal 2012-01-08, 20:21   #43

Standard

Nya "Gnaget" var helt ok. Dock var matchen idag mot JIK spelmäsigt mycket jämn. Skillnaden idag mellan lagen var en och stavas Kim Nilsson. Han gjorde AIK:s tre sista mål. Han kommer, som jag skrev i mitt inlägg ovan, att vara nyckeln för AIK resten av denna säsong.

I övrigt finns det mycket "alibispelare" i dagens AIK som endast deltar och kämpar men som inte själva påverkar matchutgången i särskilt stor utsträckning. AIK kommer dock med stor sannolikhet att klara sig kvar med dagens material.

JIK var också bra idag, speciellt då Ojaniemi. Jag satt på bänkraden bredvid Jan-Erik Vaara idag på matchen och noterade att han gillade det han såg av både Kim Nilsson och Ojaniemi. I övrigt fanns nog inte så mycket av intresse för honom. Jo iof Jansson i AIK:s mål samt då kanske bitvis Johan Andersson i JIK. Nämnas kan också att landslagskaptenen KJ Nilsson gjorde en rätt slätstruken insats.

Noterar också ifrån dagens omgång att några av "mina" lag vann. Tänker då på Alba (13-11 borta mot Balrog, odds 2,80) , Gävle borta mot Järälla, vinst 11-7 odds 2,40 samt sist men inte minst Linköping hemma mot Caperiotäby vinst 6-3, odds 3,00. Sköna slantar hem på dessa lag! Noterar med glädje att min dubbel Linköping/Alba satt till 8,40 gånger degen, mer sånt tack! Hoppas någon följde dessa tips då tre av mina fyra "drag" ifrån gårdagens inlägg vann idag!

Tyvärr räckte inte JIK trots en bra insats mot "nya" AIK.

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-08 klockan 20:40.
Gammal 2012-01-09, 18:45   #44

Standard

Testar ett litet lir på Sirius borta idag mot Helsingborg. Sirius behöver poäng för sin existens och för att haka på lagen ovanför nedflyttningsstrecket. Oddset 4,90 lockar onekligen då det, enligt mig, är en rätt öppen match på förhand.

Även oddset 2,00 på handicap 0-2 lockar, dvs att Helsinborg inte vinner med mer än ett mål eller att matchen blir oavgjord eller att Sirius vinner.

Lastar även in ett spel på Johan Sr Eriksson mot Daniel "Magic" Johnnson till 3,15 gånger degen.

Så ikväll blir det HEJA SIRIUS framför Websändningen på Svenska Spel.

I grund och botten är dock Helsingborg något bättre än Sirius men spelvärdet ligger på Siriusvinst!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-09 klockan 18:48.
Gammal 2012-01-10, 12:59   #45

Valleyos avatar

Standard

Jo, jag var inne på detsamma igår men valde att avstå och är väl glad för det i dag. Hyfsad sista perre från FCH?
Gammal 2012-01-10, 14:25   #46

Standard

Ja sjuk sista period av Helsingborg. Vidhåller ändå att 4,90 var sjukt högt odds på Sirius även om det inte höll hela vägen.

Johan Sr Eriksson vann dock (gjorde 3 mål)duellen över Magic Johnsson. 3.15 gav det, vilket innebar att spelen i sig gav litet, men ändock, plus!

På torsdag lirar Sirius igen, ny analys då!
Gammal 2012-01-12, 11:48   #47

Valleyos avatar

Standard

Torsdag och viktig streckmatch i SSL, Sirius - AIK. Linan är släppt på 10.5 mål och oddsen ligger på 2.50 - 6.50 - 2.05 hos nätbolagen.

Matchen känns som den kan bli ångestfylld värre då båda lagen har presterat långt under förväntat. Lite småleans på under och AIK, några andra tankar? Peter Berlin saknas iallafall i Sirius.

Plus att jag börjar bli ruskigt irriterad på att lag som spelar i den högsta serien inte har hyfsat uppdaterade hemsidor.
Gammal 2012-01-12, 11:56   #48

tallanis avatar

Sharp$: 1062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
Torsdag och viktig streckmatch i SSL, Sirius - AIK. Linan är släppt på 10.5 mål och oddsen ligger på 2.50 - 6.50 - 2.05 hos nätbolagen.

Matchen känns som den kan bli ångestfylld värre då båda lagen har presterat långt under förväntat. Lite småleans på under och AIK, några andra tankar? Peter Berlin saknas iallafall i Sirius.

Plus att jag börjar bli ruskigt irriterad på att lag som spelar i den högsta serien inte har hyfsat uppdaterade hemsidor.
Både AIK och Sirius har artiklar inför kvällens match. Sirius med 1-4 på hemmaplan samtidigt som AIK har 1-7 på bortaplan. Det komiska är att Sirius enda vinst på hemmaplan kom mot giganterna Storvreta strax innan jul. Undra hur mycket av tredjeperioden mot FCH sitter kvar i skallen på spelarna?! Riktigt svår match ikväll. Lean på underspelet iaf.
tallani är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-12, 12:00   #49

Standard

Citat:

Ja, uppdateringen är verkligen bedrövlig.

Själva matchen är jävligt öppen. Sirius måste täta till bedyligt bättre än vad de gjorde mot FCH, annars blir det över 10,5 garanterat. Martin Jönsson var iofs ett hål i målet för FCH den kvällen!
Jag leanar mot överspelet faktiskt. Tror inte Sirius, med ganska tunn trupp (och Berlin borta) hunnit få försvarsspelet att klicka ännu. Typiskt motstånd för AIK att få offensivt utrymme mot, dessutom. Lägg till Sirius vassa kontringsspel.

Men jag avvaktar fortfarande.
Gammal 2012-01-12, 12:19   #50

Valleyos avatar

Standard

Jag tror jag låter bli totalen. Blir det spel blir det på Gnaget, som det känns just nu.
Gammal 2012-01-12, 13:09   #51

tallanis avatar

Standard

Det bästa rådet man kan ge här är nog att ge fan i matchen helt enkelt.
KONTUR (+1)
Gammal 2012-01-12, 18:28   #52

Valleyos avatar

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av tallani Visa inlägg
Det bästa rådet man kan ge här är nog att ge fan i matchen helt enkelt.

Kanske det

Ogiltigt spel-ID: 712410

Men jag har lite känsla för Gnaget idag, vilket gör att jag kommer ångra mig nå inåt om jag inte spelar det. AIK på gång under nygamla Nordström Ribbing och laget är för bra för att bli indragna i det absoluta bottenträsket och angående bortatrenden så är trender till för att brytas.

Sirius har känts på gång ett tag men jag tror att smällen mot FCH i sista perioden sitter i den här matchen och även om laget varit på gång så har man faktiskt "bara" slagit Vreta i derbyt medan man torskat (i sudden) mot ett Täby i svacka, torsk mot FCH och mot Falun. Minus också då Peter Berlin saknas.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-13 klockan 10:40.
Gammal 2012-01-12, 18:57   #53

Standard

Jag har också viss känsla för AIK ikväll. Finns dock inget spelvärt odds att gå in på, avstår därför det liret. Möjligtvis då Kim Nilsson mot Johan Eriksson Sr. 1,90 är iof inget kanonodds. Lägger Kim i komb med AIK borta mot HV 71 (3,80).

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-12 klockan 18:58.
Gammal 2012-01-13, 03:24   #54
Super Moderator

dellgrens avatar

Sharp$: 8661
Standard

Snyggt spelat på Gnaget valleyo!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-13, 10:45   #55

Valleyos avatar

Standard

Tackar Dellgren.

Jag såg de två första perioderna i Sirius- AIK och det kändes som att AIK kontrollerade tillställningen. Sen är jag osäker på om de är såhär bra defensivt eller om Sirius gjorde dem så bra då man bara bollade lite och sen tog något random avslut.

Berlin spelade vilket var felinfo från mig men istället spelade inte Petter Nilsson och Steineck fick stå. Steineck var också enl. Innebandymagazinet lika bra som Patrik Jansson i betygssättningen de har där.
Framför allt andra målet är sånt som inte får gå in på SSL-nivå.

Fulla omgångar i Allsvenskorna i helgen och en full SSL-omgång på söndag.
Gammal 2012-01-14, 09:45   #56

Valleyos avatar

Standard

Vi inleder helgen med att summera vad jag hittat i Allsvenskan.

Ogiltigt spel-ID: 715788

Toppmatch i Södra Allsvenskan i Göteborg. Växjö har vunnit de tre senaste inbördesmötena men kommer från en mycket överraskande suddentorsk hemma mot Skoghall. Här måste dock laget vinna för att inte halka efter och få fem poäng upp till Lindås.

Lindås har inte torskat än under säsongen på hemmaplan, men har inte heller mött något av de egentliga topplagen på hemmaplan. Laget fick stryk av Östra senast, matchen gick kl 20.00 i söndags. Jag tycker oddset är lite skevt och borde kanske legat några tiondelar lägre på Växjö.

Ogiltigt spel-ID: 715790

Åby IBK med sin aldrig sinande löplusta tar emot Östra SK som både producerar framåt och läcker bakåt. Detta kan bli en målfest utan dess like. Faktum är att Åby har imponerat på de flesta sett till vad man trodde inför säsongen och har bara torskat mot Växjö hemma. Nu kommer man stärkta från segrar hemma i derbyt mot Onyx och mot topplaget Karlstad.

Östra lever som jag nämnt tidigare mycket på Ihrman och Samuelsson. Man slog Lindås sist, men det tror jag har mycket med att göra att matchen gick kl 20.00 på söndagskvällen. Då spelarna här inte är heltidsproffs och att just sena söndagsmatcher är något av ett hatobjekt.

Ogiltigt spel-ID: 715791

Järfälla har tappat mycket av sin slagkraftighet och försvarsspelet sist var under all kritik, med 7-11 som resultat. Nu en tuff bortamatch uppe i Sandviken och det mot ett hemmalag som borde ha återfått lite av sitt stukade självförtroende i och med 13-11-segern sist mot Balrog.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-14 klockan 22:00.
Gammal 2012-01-14, 09:59   #57

Standard

Intressant omgång i helgen både i SSL samt i Norra Allsvenskan.

På förhand ser jag följande spelvärda odds.

Norra Allsvenskan:
Duvbo borta mot Gävle (4,85). Streckmatch där mycket står på spel. Detta kan vara Duvbos chans att hänga på tåget innan det lämnar perrongen. Gävle favoriter men oddset 4,85 lockar då Duvbo bara måste vinna denna match, annars är division 1 spöket mycket nära.

KAIS Mora hemma mot Thorengruppen (2,60). Jag tycker det känns som att KAIS nu fått ordning i truppen och spelarmaterialet är klart bättre än tabelläget visar. 11-1 borta mot Duvbo senast imponerar. Thorengruppen har nu lite tappat hänget på serieledarna Granlo, 10 pinnar upp där nu. Möjligt detta också påverkar deras motivation framöver.

SSL:

Flera spelvärda odds denna omgång.
Sirius-Jönköping. 2,70 på Jönköping är spelvärt. Såg JIK mot AIK och de var där minst lika bra som Gnaget. Sirius har också haft ett antal tuffa matcher senaste tiden. Tunga förluster både mot Helsingborg och AIK. Spel på JIK till 2,70 är taget!

Warberg- AIK, två forna storlag. AIK är klart på uppgång, Warberg likaså. Jämn match väntar nu i en öppen fight. 3,50 på AIK är mycket intressant. AIK backar hem och kontrar ut Warberg. 3,50 tas iaf alla dagar i veckan!

Caperiotäby-Mullsjö. Normalt sett kör Caperio över Mullsjö. Dock är laget nu inne i en klar dip samtidigt som Mullsjö höjt sig avsevärt senaste tiden. 6,00 på Mullsjö spelvärt även om Caperio skall vara favoriter. Mullsjö spelas dock till detta kanonodds då de krigar för sin existens samtidigt som Caperio nog redan nu vässar sig inför kommande slutspel..

Pixbo-TT. Pixbo bästa laget, TT största positiva överraskningen i år. Risk/chans finns att Pixbo underskattar TT och att ett kontrande TT springer sönder Pixbos något tröga försvar. oddset 4,50 är intressant. TT spelas utan tvekan.

En senare rapport kommer när de definitiva trupperna är klara.

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-14 klockan 10:01.
Gammal 2012-01-14, 10:13   #58

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 715853

Tackar, Tomas. Jag kände på mig att det var någon jag hade missat mot vad jag tänkte igenom igår. Mora har alltså vaknat till liv och kommer med två raka segrar nu. Laget är som jag nämnt tidigare bättre än vad tabelläget visar och man har nu skapat sig en liten lucka till under strecket.

Thorengruppen har i stort sett blivit avhängda av Granlo och som Tomas nämnde undrar jag verkligen om motivationen är i toppform för en resa till Mora då. 2.52 känns i varje fall för högt för en egenkomponerad Draw No Bet.
KONTUR (+1)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-14 klockan 22:00.
Gammal 2012-01-14, 16:05   #59

Standard

Jadå, där satt den!

KAIS vann med 10-7. Sköna slantar in igen. Hoppas fortsättningen på helgen blir lika rolig och lönsam.
Gammal 2012-01-15, 11:36   #60

Standard

Visby gästar Partille i dagens omgång av Södra Allsvenskan. Visby som aspirerar på seriesegern är i min mening, seriens bästa lag och är bättre än Partille på egentligen alla positioner. Jag har sett Visby 2 gånger samt Partille 1 gång. Jag hade satt Visbys chanser till någonstans omkring 1,4-1,5 egentligen.

I grund och botten är Visby ett komplettare lag, spelar snabbare och aggressivare än Partille i både försvar och anfall. #spelvärde

Spelstopp: 11:59

BOL

Partille - Visby
Spel: Visby @1,95
Gammal 2012-01-15, 11:48   #61

Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KONTUR Visa inlägg
Visby gästar Partille i dagens omgång av Södra Allsvenskan. Visby som aspirerar på seriesegern är i min mening, seriens bästa lag och är bättre än Partille på egentligen alla positioner. Jag har sett Visby 2 gånger samt Partille 1 gång. Jag hade satt Visbys chanser till någonstans omkring 1,4-1,5 egentligen.

I grund och botten är Visby ett komplettare lag, spelar snabbare och aggressivare än Partille i både försvar och anfall. #spelvärde

Spelstopp: 11:59

BOL

Partille - Visby
Spel: Visby @1,95
Bolag SVENSKA SPEL för den som undrar...

Jag dubblade denna med Kiruna i allettan norra (hockey)
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-15, 11:52   #62

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Tack kontur för de fina utsticket. Andra bolag ligger på 1.55-1.75
Gammal 2012-01-15, 11:54   #63

Valleyos avatar

Standard

Jag var inne på Visby ett tag, men väljer att avstå då jag tycker att man inte verkat superheta på bortamatcherna och att Partille verkat förbättrade med Lundgren och Nilsson i laget. Dessutom saknar Visby Mathias Forre, André Lindman, Andreas Wårstam och Jonas Gatu.

BOL dock, Kontur. Då jag har ett gott öga till Visby och hoppas att de vinner.
Gammal 2012-01-15, 11:54   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Bolag SVENSKA SPEL för den som undrar...

Jag dubblade denna med Kiruna i allettan norra (hockey)
Jag tripplade med Visby, Kiruna och Piteå. BOL!
Gammal 2012-01-15, 11:58   #65

Standard

Citat:
Jag var inne på Visby ett tag, men väljer att avstå då jag tycker att man inte verkat superheta på bortamatcherna och att Partille verkat förbättrade med Lundgren och Nilsson i laget. Dessutom saknar Visby Mathias Forre, André Lindman, Andreas Wårstam och Jonas Gatu.

BOL dock, Kontur. Då jag har ett gott öga till Visby och hoppas att de vinner.
Senast mot Malmö spelade väl 3 av dem inte heller, men visade återigen att de har en mycket bred trupp. Dargren har varit lysande. Partille visserligen på uppgång efter förstärkningen men inside-sources säger mig att de inte håller det fysiska måttet riktigt ännu.

Nåja, alltid bra att vara kritisk, men nu kör vi
Gammal 2012-01-15, 12:03   #66

Valleyos avatar

Standard

Spoiler:
Citat:
Senast mot Malmö spelade väl 3 av dem inte heller, men visade återigen att de har en mycket bred trupp. Dargren har varit lysande. Partille visserligen på uppgång efter förstärkningen men inside-sources säger mig att de inte håller det fysiska måttet riktigt ännu.

Nåja, alltid bra att vara kritisk, men nu kör vi

Ja, men Visby är ett bättre hemmalag än bortalag i mitt tycke. Dargren är riktigt duktig och klart de ska vara favoriter, men jag hade velat haft över 2.00 för att spela.

Tanken med dagboken är ju att vi ska kunna diskutera och är tacksam för din input. Jobba in Visby nu!
KONTUR (+1)
Gammal 2012-01-15, 12:26   #67

Standard

2-1 Visby, första perioden bör vara slut snart

Edit: 2-2 efter 13.27

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-15 klockan 12:29.
Gammal 2012-01-15, 12:32   #68

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 718720

Umeå City har varit på gång ett tack och knep sånär en poäng av Falun sist. Nu återfår man dessutom Gunnar Domeij och att då få +2.5 på Umeå City är ganska mycket.

FCH slog Sirius sist med 11-8 efter en fantastisk sista period, men man var väldigt illa ute efter två perioder. Då blev man enl. mina källor räddade av Siriuskeepern började bli mänsklig. Är inte imponerad av FCH och det känns som att man borde kunna få ut mer av sitt material.
Gammal 2012-01-15, 12:43   #69

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 718741

Förväntar mig en tät match där framför allt Dalen behöver poängen. Dalen brukar kliva under den här linan och jag tror inte Vreta bjuder på någon gladinnebandy på bortaplan mot en möjlig motståndare i slutspelet. Jag trodde linan skulle hamna på 10.5 och därför blir det spel, trots 10-7 till Vreta i höstas.
Gammal 2012-01-15, 12:47   #70

Standard

Spoiler:
Citat:

Ogiltigt spel-ID: 718720

Umeå City har varit på gång ett tack och knep sånär en poäng av Falun sist. Nu återfår man dessutom Gunnar Domeij och att då få +2.5 på Umeå City är ganska mycket.

FCH slog Sirius sist med 11-8 efter en fantastisk sista period, men man var väldigt illa ute efter två perioder. Då blev man enl. mina källor räddade av Siriuskeepern började bli mänsklig. Är inte imponerad av FCH och det känns som att man borde kunna få ut mer av sitt material.

Ärligt talat, mycket handlar om huruvida Linus Nordgren spelar eller inte, utan honom har det saknas en hel dimension i FCHs anfallsspel. Spelare som Kukkola, Helgesson och Touvoniemi krävs att de också presterar. Danne Johnsson var totalt blek senast och är egentligen deras utpräglade målskytt.

Sammanfattningsvis: Jag gillar ditt spel
Gammal 2012-01-15, 12:54   #71

Standard

Hittar ett intressant spel här: Umeå City att vinna första perioden @4,15 (DnB, alltså pengarna tillbaka vid oavgjort)
FCH började matchen bedrövligt senast och skapade egentligen ingenting. FCH har haft tendenser att vakna först efter en period eller två. Otroligt spelvärt tycker jag!
Sägs?

Umeå City (1:a perioden) DnB @4,15
Unibet
Gammal 2012-01-15, 12:57   #72

Valleyos avatar

Standard

Börjar få lite bråttom upptäcker jag så får bli lite snabbt nu.

Ogiltigt spel-ID: 718762

Såg AIK sist mot Sirius och nu spelar man riktigt tight och längst bak tar Jansson det han ska. Warberg och AIK är båda två lag som bör vara i slutspel, enligt deras bild av sig själv, därför är det en något ångestladdad match som kommer utspelas mellan två lag som troligen kommer fokusera på att inte bjuda motståndaren på någonting. 5-4 åt något håll?

Ogiltigt spel-ID: 718769

IBF Falun har en fantastisk offensiv med framför allt Enström och Carlström i spetsen. Linköping kommer med god form efter att ha tagit poäng mot Pixbo och slagit Caperio. 1.85 är högt för en lina på 10.5, med tanke på lagens nuvarande målform.

Ogiltigt spel-ID: 718776

Täby i tveksam form, vilket medfört en del målsnåla matcher mot vad man brukar spela. Mullsjö spelar fortsatt tight och kommer troligen fortsätta så i den här bortamatchen. Möjligheten att Täby vaknar till och spelar som man kan göra medför att insatsen hålls ner lite.

Ogiltigt spel-ID: 718781

Två bra målvakter möter varandra. Pixbo har haft en tendens att spela målsnåla matcher på hemmaplan och nu mot ett lag som inte kommer bjuda på något blir det likadant. Hedlund i Pixbo var off mot Linköping och bör vara sugen att visa hemmapubliken vad han kan igen. Löfdahl i TT-buren har under säsongen varit en av seriens bästa keeprar.
Gammal 2012-01-15, 13:02   #73

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Hittar ett intressant spel här: Umeå City att vinna första perioden @4,15 (DnB, alltså pengarna tillbaka vid oavgjort)
FCH började matchen bedrövligt senast och skapade egentligen ingenting. FCH har haft tendenser att vakna först efter en period eller två. Otroligt spelvärt tycker jag!
Sägs?

Unibet
Vart hittar du det spelet?

Gillar spelet som sådant nämligen.
Gammal 2012-01-15, 13:10   #74

Standard

Citat:
Vart hittar du det spelet?

Gillar spelet som sådant nämligen.
Unibet under Innebandy/Svenska Superligan/Sidospel
Gammal 2012-01-15, 13:11   #75

Valleyos avatar

Standard

Har inga cash där, men hade troligen spelat det om jag hade haft möjlighet
Gammal 2012-01-15, 13:26   #76

Standard

Visby gör 6-5 19.59 i 2:a perioden!

Edit: sorry, att uppdatera om matchen i tråden. http://www.innebandy.se/Templates/ID...epslanguage=SV för liveuppdatering

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-15 klockan 13:27.
Gammal 2012-01-15, 14:05   #77

Valleyos avatar

Standard

Jag kan också rekommendera livematch.innebandy.se som uppdateras snabbare och om man vill hålla koll på flera matcher. 8-7 Visby med 1.30 kvar!
KONTUR (+1)
Gammal 2012-01-15, 14:08   #78

Sharp$: 2840

Standard

Seger för Visby 8-7!
skarabe är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-15, 14:12   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av skarabe Visa inlägg
Seger för Visby 8-7!
ÄR DET SLUT? Står att matchen pågår men händelserna har sammanställts (som de gör när matchen är slutförd)

Edit: Ja nu ser jag att den är slutförd. Nice!

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-15 klockan 14:13.
Gammal 2012-01-15, 14:14   #80

Standard

Visby vann 8-7, rysare.

Dagens bästa spel är annars Huddinge IK hemma mot Sala Silverstaden. Odds 1,60. Sen har Karlstad en bra chans hemma mot Fagerhult i Allsvenskan Södra idag. Dock lågt odds där 1,30.

Roligaste spelet idag dock AIK borta mot Warberg till 3,50. Mycket öppen match på förhand där kanonoddset på AIK lockar mig. Kan även rekommendera att se matchen live på Warbergs hemsida kl 16.00. Kostar endast 39 kr. Gå in på Warbergs webbsida så lägger ni upp ett konto där vilket är gratis. Sen betalar ni via tex Payson/internetbank.

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-15 klockan 18:50. Anledning: Adress till webbsändning Warbergs hemsida.
Gammal 2012-01-15, 15:29   #81

Standard

Kom igen Duvbo, håll i hela vägen denna gång!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2012-01-15, 15:44   #82

Standard

4-8 nu till Duvbo, håll i!!!
Gammal 2012-01-15, 15:46   #83

Standard

4-10..det går vägen. Härligt odds till 4,85, tack Duvbo!
Gammal 2012-01-15, 15:55   #84

Standard

Och där satt Huddinge mot SalaSilverstaden. Knappt dock 4-3 heltight hela vägen!
Gammal 2012-01-15, 17:53   #85

Standard

Där satt AIK mot Varberg, 3,50 gånger degen!
Gammal 2012-01-15, 17:56   #86

Standard

Även Jönköping gjorde sitt borta mot Sirius till 2,70, skönt!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-15 klockan 17:58.
Gammal 2012-01-15, 18:09   #87

Overkills avatar

Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tomas63, varför i helskotta startar inte du ett spreadsheet med dina spel istället?!
tompa87 (+5)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-15, 18:10   #88

Sharp$: 6073

Standard

Citat:
Där satt AIK mot Varberg, 3,50 gånger degen!
Klockrent, varför startar inte du ett spreadsheet Tomas? Så vi kan följa dig, verkar ju vara en guldgruva

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-15, 18:12   #89

Standard

Läs mina analyser som jag skriver någon dag innan. ´Jag ser extremt mycket innebandy live, därav har jag bra koll på de flesta lag.

Sitter just nu och jobbar in Mullsjö borta mot Caperiotäby till 6 gånger pengarna. Det går inte att sätta alla spel, utan gillar hitta de matcher där spelvärdet är högt. Denna helg har gått bra, några guldkorn kvar ännu.

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-15 klockan 18:16.
Gammal 2012-01-15, 18:27   #90

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Sägs?

Unibet

Fick det här spelet rättat som push(wtf). Du också?
Gammal 2012-01-15, 18:31   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Fick det här spelet rättat som push(wtf). Du också?
Ja. Otroligt konstigt, får ta och påpeka detta för Unibet. Det stämmer att 1:a perioden slutade 2-1 till City väl?

EDIT: Pratar med kundsupport nu...

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-15 klockan 18:34.
Gammal 2012-01-15, 18:32   #92

Standard

Är AIK matchen slut? Står som levande både på score24.se och flashscore.com?

Och hur ser det ut i dalen matchen?
Och Caperio matchen? Långt kvar?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-01-15, 18:32   #93

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ja. Otroligt konstigt, får ta och påpeka detta för Unibet. Det stämmer att 1:a perioden slutade 2-1 till City väl?
Japp. Har också mailat till ub.
Gammal 2012-01-15, 18:33   #94

Standard

Citat:
Japp!

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-01-15, 18:44   #95

Standard

Ja AIK:s match är slut sedan länge. Jag såg den live på Warbergs webb-TV. Det blev ¨4-3 till AIK. Lorendahl avgjorde med ca 3 minuter kvar.

Caperio är (tyvärr för mitt spel på Mullsjö till 6 gånger) på väg ifatt. 5-5 just nu.

Dalen ligger under med 4-6 kvarten kvar, alltså kan det hända mycket där ännu.
Gammal 2012-01-15, 18:53   #96

Standard

Tack Karlstad! Vinst med 8-4 mot Fagerhult. Blygsamt odds iof men ihop med Huddinges "stensäkra" vinst mot Sala med 4-3 gav det ändå 2,10 i odds.

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-15 klockan 18:54. Anledning: Fel resultat. Blev 8-4 inte 8-3.
Gammal 2012-01-15, 19:12   #97

Standard

Citat:
Ja AIK:s match är slut sedan länge. Jag såg den live på Warbergs webb-TV. Det blev ¨4-3 till AIK. Lorendahl avgjorde med ca 3 minuter kvar.

Caperio är (tyvärr för mitt spel på Mullsjö till 6 gånger) på väg ifatt. 5-5 just nu.

Dalen ligger under med 4-6 kvarten kvar, alltså kan det hända mycket där ännu.
Mullsjö leder igen

Har du en bra livescore?

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-01-15, 19:14   #98

Overkills avatar

Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Mullsjö leder igen

Har du en bra livescore?
http://livematch.innebandy.se/

Outstanding för svensk innebandy!
tompa87 (+5)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-15, 19:15   #99

Standard

Jag kollar på livematch på innebandy-se...där uppdateras det rätt snabbt. Jag tror dock Caperio komme ratt gå ifrån i sista, bara de vill det själva. Är ju ett klar tbättre lag på papperat. Men man vet aldrig.

Storvreta höll förresten undan med ett mål mot Dalen, 6-5 till slut.
Gammal 2012-01-15, 19:18   #100

Standard

5-7, sen 6-7 börjar bli lite småspännade här nu mellan Caperio-Mullsjö. Jag har en hundring komb på Duvbo och Mullsjö. Duvbo är ju redan klara, vinst 12-4, men massor kvar i Tibblehallen. Vi får se vart det landar, spännande iaf.
Gammal 2012-01-15, 19:36   #101

Standard

7-8 med max 3 kvar typ....då får Mullsjö en urvisning på 2 minuter...huga!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-15 klockan 19:37.
Gammal 2012-01-15, 19:44   #102

Standard

8-8 19.29...Danne Bron Sundbom, tack för den Poeten!!!!
Gammal 2012-01-15, 19:59   #103

Standard

Trots att storskrällen Mullsjö inte höll hela vägen (fattades 31 sekunder) kan jag summera en spelmässigt rätt bra helg ändå.

6 av 8 spel satt till goda odds i flera fall.

Duvbo borta mot Gävle (4,85)
KAIS Mora hemma mot Thorengruppen (2,60)
AIK borta mot Warberg (3,50)
Jönköping borta mot Sirius (2,70)
Karlstad hemma mot Fagerhult (1,60)
Huddinge hemma mot Sala (1,30)

Mullsjö fick bara oavgjort (vann i förlängningen med 9-8) mot CaperioT. (ev odds 6,00)
TT förlorade stort (5-12) borta mot Pixbo (ev odds 4,50)

Nästa vecka kör vi igen. Kommer då att gräva efter de mest spelvärda oddsen inom innebandyns fantastiska lilla ankdamm. Häng på den som vill och orkar!
Gammal 2012-01-15, 20:12   #104

Standard

Citat:
Japp. Har också mailat till ub.
Har efter 20 minuters övertygande om att Unibet rättat spelet på Umeå City felaktigt, fått svar i chattsupporten att dom ska kontrollera matchen. Förhoppningsvis löst snart.

Det roliga var att jag lagt 7 singlar på 1 kupong, han satt i 15 minuter och försökte förklara för mig att jag spelat en 7-ling som inte gått in. Sen såg han att det bara var singlar...
apekatt66 (+5)
Gammal 2012-01-15, 21:21   #105

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Har efter 20 minuters övertygande om att Unibet rättat spelet på Umeå City felaktigt, fått svar i chattsupporten att dom ska kontrollera matchen. Förhoppningsvis löst snart.

Det roliga var att jag lagt 7 singlar på 1 kupong, han satt i 15 minuter och försökte förklara för mig att jag spelat en 7-ling som inte gått in. Sen såg han att det bara var singlar...
Försökte snacka med någon samhallsnisse på deras support utan någon lycka. Så kan du skriva i tråden när de har fixat till de för dig?
Gammal 2012-01-15, 23:03   #106

Valleyos avatar

Standard

Verkar ha varit bra tryck i tråden medan man själv var och fixade en serieledning.

3-5 idag för u-tecknad och jag hade en väl en ganska risig känsla innan även om jag troligen spelat samma spel om jag fick göra om det

Grattis även till Tomas som verkar haft en bra helg (Skaffa ett spreadsheet, för bövelen), vilket är kul. Alltid trevligt när det går bra för folk på forumet.

Dessutom bör det väl lösa sig med ert spel när det är ganska uppenbart att de har gjort fel.
Gammal 2012-01-15, 23:28   #107

Standard

Citat:
Försökte snacka med någon samhallsnisse på deras support utan någon lycka. Så kan du skriva i tråden när de har fixat till de för dig?
Lugnt, jag säger till så fort jag får respons
Gammal 2012-01-15, 23:32   #108

Standard

Citat:
Verkar ha varit bra tryck i tråden medan man själv var och fixade en serieledning.

3-5 idag för u-tecknad och jag hade en väl en ganska risig känsla innan även om jag troligen spelat samma spel om jag fick göra om det

Grattis även till Tomas som verkar haft en bra helg (Skaffa ett spreadsheet, för bövelen), vilket är kul. Alltid trevligt när det går bra för folk på forumet.

Dessutom bör det väl lösa sig med ert spel när det är ganska uppenbart att de har gjort fel.
Spelar du själv?
Gammal 2012-01-15, 23:39   #109

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Spelar du själv?
Jawohl!
Gammal 2012-01-16, 05:09   #110

Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Trots att storskrällen Mullsjö inte höll hela vägen (fattades 31 sekunder) kan jag summera en spelmässigt rätt bra helg ändå.

6 av 8 spel satt till goda odds i flera fall.

Duvbo borta mot Gävle (4,85)
KAIS Mora hemma mot Thorengruppen (2,60)
AIK borta mot Warberg (3,50)
Jönköping borta mot Sirius (2,70)
Karlstad hemma mot Fagerhult (1,60)
Huddinge hemma mot Sala (1,30)

Mullsjö fick bara oavgjort (vann i förlängningen med 9-8) mot CaperioT. (ev odds 6,00)
TT förlorade stort (5-12) borta mot Pixbo (ev odds 4,50)

Nästa vecka kör vi igen. Kommer då att gräva efter de mest spelvärda oddsen inom innebandyns fantastiska lilla ankdamm. Häng på den som vill och orkar!
Snyggt lirat idag!
Och som tidigare har nämnts, varför inte slänga upp ett spreadsheet?

Senast redigerad av oscar4122 den 2012-01-16 klockan 05:18.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-16, 11:00   #111

Standard

Citat:
Unibet påstår att vårt spel var ett vanligt DnB, dvs på slutresultatet (inkl. övertid), och att matchen slutade 5-5. Jag vill bestämt hävda att spelet var på första perioden, att det stod så i beskrivningen. Tyvärr står det bara "sidospel" på kupongen, men jag är väldigt säker på att vi spelade 1a perioden... Eller?
Gammal 2012-01-20, 18:57   #112

apekatt66s avatar

Standard

Hallå...
Gammal 2012-01-20, 19:03   #113

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Hallå...
Hej...
apekatt66 (+1)
Gammal 2012-01-21, 00:34   #114

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 732147

Onyx har förstärkt med Linköpings normale andrekeeper Nilsson som stått ett par matcher i SSL i år och gjort det ganska bra. Såg han även i fjol och han är duktig på den här nivån. Onyx har haft problem i år med framför allt försvarsspelet och då framför allt målvaktsspelet av det jag har sett, oavsett vad klubbens egna pressmeddelanden säger.

Laget har dessutom av tradition lätt för Fagerhult, tre raka segrar, och kommer nu från en moralstärkande seger mot Malmö borta då man vände 2-5 till 6-5.

Fagerhult har lite bättre bredd än Onyx, men Onyxs toppspelare tror jag fäller avgörandet här och 3.15 ligger 30-40 punkter för högt, tycker jag.
apekatt66 (+5)
Gammal 2012-01-21, 00:39   #115

Valleyos avatar

Standard

Även lite leans på Partille, som måste ta sista chansen, och motivationstvåa på KAIS Mora. Någon som har några tankar?
Gammal 2012-01-21, 00:40   #116

Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 732147

Onyx har förstärkt med Linköpings normale andrekeeper Nilsson som stått ett par matcher i SSL i år och gjort det ganska bra. Såg han även i fjol och han är duktig på den här nivån. Onyx har haft problem i år med framför allt försvarsspelet och då framför allt målvaktsspelet av det jag har sett, oavsett vad klubbens egna pressmeddelanden säger.

Laget har dessutom av tradition lätt för Fagerhult, tre raka segrar, och kommer nu från en moralstärkande seger mot Malmö borta då man vände 2-5 till 6-5.

Fagerhult har lite bättre bredd än Onyx, men Onyxs toppspelare tror jag fäller avgörandet här och 3.15 ligger 30-40 punkter för högt, tycker jag.
Mycket bra sammanfattat. Får se om jag vågar, men BOL till dig!

Dra upp snacket inför söndag sen, mycket matcher Håller Linköping som ett bra spel hemma mot FCH nu på förhand, samt underspelet i AIK - Dalen.
Gammal 2012-01-21, 10:29   #117

Valleyos avatar

Standard

Avstår iallafall KAIS då Max Wahlgren, som varit oerhört viktig i deras vändning då man hade lite bredd på produktionen med han och Edberg, återvänt till SSL (och Warberg). Lite småsugen fortfarande på Partille men ska klura på den fram någon timme.

Ogiltigt spel-ID: 732656

AIK har spelat sitt klassiska 2-2-1-spel sedan Nordström Ribbing återvänt och har framför allt vänt på skutan genom denna fantastiska defensiv. Hursomhelst så är det en ruskigt viktig match på båda lagen då man ligger på platserna 8 och 9 på varsin sida om slutspelsstrecket.

AIK kommer tre raka segrar som alla gått under linan. IBK Dalen har en något tveksam form men slog TT sist det begav sig nere i Sthlm. Brukar även bli jämna och tighta matcher nere i Solnahallen mellan lagen. 4-2 i höstas.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-22 klockan 22:10.
Gammal 2012-01-21, 11:08   #118

tallanis avatar

Standard

Vad tror du om Faluns chanser idag borta mot Mullsjö?
Gammal 2012-01-21, 11:17   #119

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tallani Visa inlägg
Vad tror du om Faluns chanser idag borta mot Mullsjö?
Goda, men jag tycker oddsen ligger rätt och därför inget spel. MAIS saknar Hessmer på grund av skada och Jansson fortsätter i kassen hos dem. Inga större avbräck hos Falun efter en snabb överblick på uppställningen de rapporterat till IDA.
tallani (+3)
Gammal 2012-01-22, 11:05   #120

Valleyos avatar

Standard

Jätteskräll av MAIS igår och de lag som i början av hösten såg ut att vara klara för nedflyttning är nu över strecket, om än temporärt. Blir inga långa motiveringar idag då jag har hiskligt bråttom, men håll tillgodo och ni som läser dela gärna med er av era egna tankar.

Ogiltigt spel-ID: 735853

Ångestmatch de luxe och ett Umeå City som ska minimera misstag och ett Sirius som alltid backar hem. Bra lina.

Ogiltigt spel-ID: 735861

FCH är inget lag vi litar på och framför allt inte på bortaplan. Bra trend på Linköping som känns underskattade av spelbolagen fortfarande.

Ogiltigt spel-ID: 735865

Som jag skrev till underspelet så är Dalens form oerhört tveksam medan AIK känns på G.

Ogiltigt spel-ID: 735870

Två lag i oerhört stort behov av en seger. Kan bli tight men jag tror att Warberg lärt sig läxan från höstmötet och spelar en typisk away game där man inte bjuder på mycket.

Ogiltigt spel-ID: 735880

Jämför man med övriga bolag ligger Bet365 15 punkter över de andra och detta finner jag ingen anledning till. Ja, Täby har spelat målsnålt på bortaplan under en period, men nu är det borta hemma i Sthlm och dessutom mot TT som verkar ha börjat darra defensivt.

Ogiltigt spel-ID: 735882

Skön seger för Duvbo sist som ger en boost till självförtroendet. Konstig oddssättning här, tycker matchen känns betydligt jämnare än vad oddsen säger. Alba vanligen bättre hemma än borta och imponerade inte mot Järfälla.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-22 klockan 22:10.
Gammal 2012-01-22, 11:12   #121

Standard

Spoiler:
Citat:
Jätteskräll av MAIS igår och de lag som i början av hösten såg ut att vara klara för nedflyttning är nu över strecket, om än temporärt. Blir inga långa motiveringar idag då jag har hiskligt bråttom, men håll tillgodo och ni som läser dela gärna med er av era egna tankar.

Ogiltigt spel-ID: 735853

Ångestmatch de luxe och ett Umeå City som ska minimera misstag och ett Sirius som alltid backar hem. Bra lina.

Ogiltigt spel-ID: 735861

FCH är inget lag vi litar på och framför allt inte på bortaplan. Bra trend på Linköping som känns underskattade av spelbolagen fortfarande.

Ogiltigt spel-ID: 735865

Som jag skrev till underspelet så är Dalens form oerhört tveksam medan AIK känns på G.

Ogiltigt spel-ID: 735870

Två lag i oerhört stort behov av en seger. Kan bli tight men jag tror att Warberg lärt sig läxan från höstmötet och spelar en typisk away game där man inte bjuder på mycket.

Ogiltigt spel-ID: 735880

Jämför man med övriga bolag ligger Bet365 15 punkter över de andra och detta finner jag ingen anledning till. Ja, Täby har spelat målsnålt på bortaplan under en period, men nu är det borta hemma i Sthlm och dessutom mot TT som verkar ha börjat darra defensivt.

Ogiltigt spel-ID: 735882

Skön seger för Duvbo sist som ger en boost till självförtroendet. Konstig oddssättning här, tycker matchen känns betydligt jämnare än vad oddsen säger. Alba vanligen bättre hemma än borta och imponerade inte mot Järfälla.

Fina spel. Tycker Duvbo är klockren, kommer nog rygga den till något större insats! Annars lean även på Linköping hemma mot FCH, fortfarande, samt Vreta hemma mot Pixbo som inte övertygat senaste matcherna. Någon annan med tankar?
Gammal 2012-01-22, 12:54   #122

Standard

Snabb motivering på Linköping:

Hemmastarka Linköping tar emot hittills bortasvaga FCH som kommer från oavgjort mot Umeå City. Linköping förlorade senast mot suveräna serieledande Falun med 5-3, i övrigt har de tagit poäng föregående 5 matcher (4 segrar, 1 suddenförlust). Linköping har 5 raka segrar på hemmaplan, senaste 3 mot Täby, AIK och Dalen.

Jag har inte hittat några preliminära uppställningar, och har därför ingen koll på skadeläget. Linus Nordgren spelar förmodligen för FCH, vilket är essentiellt för dem. Men han är navet i hela FCHs anfallsspel, och utan att han presterar förlorar FCH en dimension där. Linköping i sin tur får tillbaka avstängde kaptenen Martin Karlsson som både producerat poängmässigt och är en ledargestalt för laget.

Lagen placerar sig på samma poäng (26) i tabellen, men Linköping med 1 match mindre spelad.
De parametrar jag framförallt värdesätter för Linköping att vinna är:
- Hemmaplansfördel - av tradition starka hemma
- Martin Karlsson tillbaka
- FCH ojämna och inte alls bra på bortaplan (4 raka förluster (8-3, 7-2, 8-1, 6-5))

Linköping IBK - FC Helsingborg
2,20 @ Unibet (ML finns till 1,84 för den som vill säkra)

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-22 klockan 12:57.
Gammal 2012-01-22, 13:42   #123

Standard

Här kommer en rekordsnabb analys av dagens spelmöjligheter i SSL samt Allsvenskan Norra. Jag har inte haft ordentligt med tid för att analysera mer pga arbete denna helg.

Håller med KONTUR ovan att LINKÖPING ett bra spel, oddset 2,15 får anses ok men inte mer.

Spelvärt är också DUVBO hemma mot Alba (motivation slår klass samt att Duvbo enligt initierad källa snackat ihop sig rejält och satsar all kraft för att hänga kvar. Alba har i nuläget inte heller lika mycket att spela för). 2,50 är ok och spelvärt!

Övrigt spelvärt i ankdammen idag är SALA hemma mot Karlstad i Elitserien. 1.35 är lågt men helt ok att ta med i en komb med tex Linköping.

DALEN borta mot AIK till 2,90 tar jag också idag. Det kommer att bli en riktig gnetmatch med två lag som backar hem och inväntar misstag ifrån motståndaren. Öppet, så 2,90 går vi på idag i en match som kan gå lite hur som helst!

KONGO KIM Nilsson till 1,80 i HTH mot Johan Samuelsson är också ok. Båda kommer få mycket speltid och spelar nog båda i PP.

HTH går jag också in på Johan Sr Eriksson (mot Peter Reinholdt) i matchen Umeå-Sirius. 2,50 är ett bra odds där då Sr ofta levererar.

Även TT hemma mot Caperio lockar till 3,75 lockar oddsmässigt men NU tror jag Caperiotäby bara måste ta sig samman. Dags för en vändning där nu. Avstår därför spel i denna match även om oddset 3,75 lockar.

Summerat:
DUVBO mot Alba till 2,50
SALA till 1,35 mot Karlstad
LINKÖPING till 2,15 mot FCH
DALEN borta mot AIK till 2,90
KIM NILSSON tilll 1,80 mot J. Samuelsson
JOHAN SR ERIKSSON till 2,50 mot P.Reinholdt
KONTUR (+3)
Gammal 2012-01-22, 14:14   #124

Standard

3-0 Duvbo och 2-0 täby blev 2-3 och 4-5 i andra.. toppen

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-01-22, 14:19   #125

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
3-0 Duvbo och 2-0 täby blev 2-3 och 4-5 i andra.. toppen
Jobbar vi in sista perioden nu då!

EDIT: 6-5 precis innan pausvilan

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-22 klockan 14:22.
Gammal 2012-01-22, 14:22   #126

Standard

Har dessa matcher redan börjat??

Börjar de inte vid 15 eller 16?
Gammal 2012-01-22, 14:23   #127

Standard

Citat:
Har dessa matcher redan börjat??

Börjar de inte vid 15 eller 16?
De var dagens tidiga matcher. Började 13. Resten börjar 15 eller 16!
Gammal 2012-01-22, 14:28   #128

Standard

Ja jag ser det nu på innebandy.se. Bra av mig att ge tips på matcher som redan börjat...haha.

Spelade själv iof Duvbo redan igår så. Gäller att jobba in kroniskt svängiga Duvbo då nu...

Jag ska sen snart iväg för att se AIK-Dalen live kl 17 i Solnahallen...
Gammal 2012-01-22, 14:29   #129

Standard

6-5 till Duvbo i paus efter andra ser jag...men MYCKET kan hända än då om jag känner Duvbo rätt, de saknar ett stabilt försvarsspel...har sett dem fyra matcher i år och precis lika svängigt då..
Gammal 2012-01-22, 14:38   #130

Standard

Citat:
6-5 till Duvbo i paus efter andra ser jag...men MYCKET kan hända än då om jag känner Duvbo rätt, de saknar ett stabilt försvarsspel...har sett dem fyra matcher i år och precis lika svängigt då..
Ill say, 1-0 2-0 3-0 ledningen blir 1-3 2-3 2-4 3-4 4-4 5-4 5-5 6-5 6-6 7-6 7-7 haha, dem har haft 6 olika ledningar.. jisses

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-01-22, 14:47   #131

Standard

8-7 Duvbo 12.47 typ....haha
Gammal 2012-01-22, 14:49   #132

Standard

9-7 nu....greppet är kopplat eller, nej skulle inte tro det...är ju en ocean av Duvbotid kvar...de har inte samma tidräkning som vi...
Gammal 2012-01-22, 14:50   #133

Standard

nej ni ser...9-8 nu...14,47....sjukt lag Duvbo..varför inte stänga matchen???!
Gammal 2012-01-22, 15:13   #134

Standard

Där satt den! 9-8 till Duvbo....hur j-la säkert som helst....haha.
2,50 gånger fläsket!
Gammal 2012-01-22, 20:10   #135

Standard

Summering söndag:

Denna söndag fick jag bara in två av sex spel (iof de oddsmässigt två viktigaste Duvbo samt Dalen). "Fegspelen" gick i övrigt inte hem idag. Totalt sett dock ett litet plus i och med Duvbos (2,50) och Dalens (2,90) segrar till glada odds.

Övriga spel nära men ändå inte. Tänker då på Linköping, Sala samt Kim Nilsson . Johan Sr hade inte sin dag idag trots att Sirius vann och därmed tog sista chansen att hänga på SSL-tåget.

I övrigt var jag på AIK-Dalen (6-7) idag. Klart rättvis seger för Dalen efter att ha kontrollerat matchen i stort sett rakt igenom. Vid ställningen 5-1 till Dalen i början av andra slog Nilsberth en olycklig felpass till egen målvakt med retur där en AIK-spelare kom helt fri och gjorde 2-5 enkelt. Detta gav AIK fick ny energi och gav liv till matchen.Dalen dock klart före i målprotokollet hela tiden. Med knappa tre minuter kvar gör AIK 6-7 och det hettar till. Då drabbas dock AIK av en 5-mnuters utvisning och tvingas ta ut egen målvakt för att få till spel 5 mot 5 och därmed gå för segern. Dalen kontrollerar dock matchen ända in i mål och vinner rättvist sett över hela matchen. Tuff men juste match!
KONTUR (+1)
Gammal 2012-01-22, 22:10   #136

Valleyos avatar

Standard

Godafton. En hisklig helg är till slut till ända. 2-6 och minus ett antal u blir helgens resultat. Verkar ha varit förväntad matchbild i AIK-Dalen men lite för målrikt för min smak och mitt spel. Annars torskar både AIK och Linköping med uddamålet medan jag var riktigt snett ute på TT. Nya tag kanske redan imorgon.
Gammal 2012-01-23, 10:23   #137

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 737760

Ogiltigt spel-ID: 737758

Två spel till dagens match som sänds på Svenskaspel.se. Pixbo brukar ha förtvivilat svårt uppe i Uppsala och jag är lite förvånad över att Vreta inte ses som större favoriter. Ska dock sägas att Klinsten inte kommer till spel och att det blir Albin Engholm i kassen men han har gjort det bra när han har fått chansen och hade inte haft en av Sveriges bästa målvakter framför sig så hade han förmodligen fått spela mer.

Hade tänkt skriva en liten summering om underspelet, men det har redan gbkalle gjort och hans tankar är i mångt och mycket likt mina. Läs hans uppskrivning här.
Gammal 2012-01-26, 15:40   #138

Valleyos avatar

Standard

Helgens innebandy inleds med två aptitretare såhär på torsdagskvällen.

Ogiltigt spel-ID: 744826

Linköping reser till Warberg för ännu en viktig streckmatch för båda lagen. WIC har under säsongen spelat relativt målsnålt mot lag som spelat just som LIBK gör med ett lågt försvarsspel. Att lagen ligger på varsin sida om slutspelsstrecket gör inte matchen mindre raffinerad och dessutom med en uppvisningsmatch mellan JO och Jörgen Persson på agendan kan det inte sluta annat än en 5-3-seger åt något håll. Nejdå, men inget av lagen har råd att förlora den här matchen och de kommer inte bjuda på varandra på någonting.

Ogiltigt spel-ID: 744827

Kvällens TV-match är ett prestigeladdat derby uppe i Mora. KAIS Mora gör mest mål av alla i hela Elitserien medan Falun gör en hel del mål framåt men släpper samtidigt in mest av alla lag som ligger på slutspelsplats. Therese Karlsson, Anna Wijk och Amanda Larsson mot Sara Kristoffersson och Malin Dalbjer. Hursomhelst är linan lite för låg för att avstå.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-28 klockan 10:03.
Gammal 2012-01-28, 10:06   #139

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 748323

Bra läge här för Onyx att vända sin trend. Tre viktiga comebacker av vinnarskallar bör skapa lite go i laget då alla tre bidrar just med rutin. Nilsson i målet har också fått en match och en träningsvecka till med laget och borde bara bli bättre och mer samspelt med laget. Laget har också spelat relativt bra hemma men har haft väldigt otur med studsar och sista sekunden-mål osv. Måstematch för dem nu.

Östra SK. Firma Ihrman/Samuelsson är med vilket såklart skapar aktivitet framåt. Frågan är dock hur motiverat laget är då man inte har något att spela för.

13-12 till Östra i höstas, gotta love innebandy.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-29 klockan 11:21.
Gammal 2012-01-28, 10:16   #140

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 748334

Tycker oddsen är något felsatta här. Det har gått lite grus i Lindåsmaskineriet som det känns och även om Visby inte direkt övertygade hemma sist så är den här matchen betydligt jämnare än vad oddsen talar om. 6-7 till Lindås på Gotland i höstas där Visby förde spelet men en storspelande Novakovic i Lindåskassen räddade hem poängen till Gbg.

Jag tror även att Skoghallsmatchen kan vara positivt för Visby då man kommer till den här matchen betydligt mer sugna på att visa vad man kan och att det bottennappet var en engångsföreteelse.

Gammal 2012-01-28, 10:24   #141

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 748342

Karlstad är ett bättre lag än vad Växjö är, enligt mig. Laget får nu också chansen att på hemmaplan rycka lite i den jämna tätstriden. Helgesson har fått förtroendet i kassen och tagit det med den äran och framåt är man alltid vassa med bröderna Colling och Ryhed.

Växjö har kommit igång nu under våren, men känns ändå lite ojämna på något sätt. Här saknas Fransson och Holmér men det har ingen överdriven impact på laget.

11-2 till Karlstad i höstas.

Gammal 2012-01-28, 13:31   #142

Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 748342

Karlstad är ett bättre lag än vad Växjö är, enligt mig. Laget får nu också chansen att på hemmaplan rycka lite i den jämna tätstriden. Helgesson har fått förtroendet i kassen och tagit det med den äran och framåt är man alltid vassa med bröderna Colling och Ryhed.

Växjö har kommit igång nu under våren, men känns ändå lite ojämna på något sätt. Här saknas Fransson och Holmér men det har ingen överdriven impact på laget.

11-2 till Karlstad i höstas.
Tror 11-2-blowouten i höstas har mindre betydelse idag, med tanke på hur ojämna resultaten i serien har varit. Men håller också Karlstad som ett betydligt bättre, spelskickligare lag.
Den kör vi på!

Som vanligt inga odds på Visbys match, säg till om någon hittar ett. Tror på Lindås-seger i det mötet.

EDIT: Hittade du Lindås - Visby på SvS? Det verkar vara borttaget...

Senast redigerad av KONTUR den 2012-01-28 klockan 13:33.
Gammal 2012-01-28, 13:49   #143

Valleyos avatar

Standard

Ja, men det stod då att spelstopp var 12 imorgon så vet inte hur de gör då. Matchen börjar nämligen 15 idag men spelet finns kvar under mina spel iaf!
KONTUR (+1)
Gammal 2012-01-29, 11:30   #144

Valleyos avatar

Standard

1-2 igår och kändes framför allt lite tungt med Onyx som visserligen kom ifatt i slutet men sen vann i sudden.

Ogiltigt spel-ID: 750915

Börjar med ett spel i norra Allsvenskan. Ödesmatch för båda lagen, men jag håller Alba som det starkare laget. IBK Alba har nu på allvar blivit inblandade i bottenstriden och har bara två poäng ner till strecket. Laget känns dock som att de borde kunna klara kontraktet och då är detta en nyckelmatch mot nästjumbon. Samma sak för Älvsjö som måste vinna här för att kunna blanda sig i på riktigt om ett förnyat kontrakt. Jag tror dock på Alba.
Gammal 2012-01-29, 11:39   #145

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 750978

Skoghall kommer in med en bra känsla efter ha tagit tre raka segrar mot lag som Visby, Växjö och Landskrona. Laget räddade sig kvar förra året genom en bra run på slutet i just sådana här matcher mot andra bottenlag och nu kommer återigen en must-win match för dem hemma mot jumbon.
KONTUR (+1)
Gammal 2012-01-29, 12:16   #146

Valleyos avatar

Standard

Hade skrivit en bra inför på alla matcher, men mitt internet ville inte riktigt vara med då jag skulle posta den. Så det får bli lite snabbt idag igen.

Ogiltigt spel-ID: 751060

Ogiltigt spel-ID: 750992

Brukar bli målsnåla tillställningar när AIK och Pixbo ställs mot varandra. AIK har kommit back on track tack vare ett bra försvarsspel, undantaget första perioden mot Dalen sist. Pixbo bygger också sitt spel främst på ett bra försvarsspel och tror att det kan bli en målsnål tillställning. Trodde linan skulle hamna på 10.5, det gjorde den inte. AIK har också av tradition haft lätt för Pixbo och känns överlag lite hetare och mer motiverade till den här fighten.

Ogiltigt spel-ID: 751042

Ogiltigt spel-ID: 751074

Jag har tidigare tjatat om MAIS förmåga att spela målsnåla matcher. Nu har man mött de två målgladaste lagen i serien och klivit över linan vilket gjort att bolagen blivit oense om linan till den här matchen. 10.5 hade mitt val blivit och jag tror att MAIS återgår till sitt tighta försvarsspel och försöka kontra in några bollar. Jag tror även att matchen är betydligt jämnare och hugger linan på +2.5 då den är någon boll för mycket sett till lagens former.

Ogiltigt spel-ID: 751067

Debacle för LIBKs försvarsspel sist och nu kommer man förmodligen tighta till då man inte har råd att torska här om man ska med till slutspelet. Umeå City är också i behov av poäng och vi såg ju hur matchen blev mot Sirius sist då laget var i ett liknande läge.
Gammal 2012-01-29, 12:54   #147

Standard

Hej igen alla ankdammsvänner!

Efter att igår ha stärkt kassan med ett vinstspel på mitt kära ojämna svängiga Duvbo (3,75 borta mot Uppsala) kommer här lite tankar inför dagens elitmatcher.

AIK - Pixbo. Tvekar inte när jag där spelar en tvåa på Pixbo till hyggliga 2,10. Försvarsspelet i AIK har en hel del i övrigt att önska även om Jansson i kassen varit AIK:s bäste spelare denna säsong. Pixbos jämnhet samt deras förstalina (Caleb, Rosen, Brännström) avgör denna match. I samma match drar jag dock oxå ett spel på Kongo Kim mot Runnestig HTH. 2,25 på Kim är bra då Runnestig på senaste tiden inte varit i samma form som i början av säsongen.

I matchen FCH mot Mullsjö finns ett givet spel i form av 4,50 på Mullsjövinst. FCH det bättre laget men Mullsjö har lyft sig och behöver poängen mer än FCH just nu. Dock vinner FCH denna match 3 gånger av 5 men oddset 4,50 på Mullsjö är bra!

Drar även ett chansspel på Handen borta mot seriesuveränen Granlo till goda 3,75. Jag tror att Granlo nu kan börja svaja lite efter förlusten mot unga Järfälla. SSL är nära men ändå långt kvar. Konstiga tankar kan dyka upp i Granlospelarnas huvuden. Och med spelgeniet Patrik Svensson (31 poäng i år) borta kan allt hända. Handen kan nu också spela avslappnat och vill då säkert sätta Granlo på plats. Normalt sett vinner dock Granlo enkelt, oddset motiverar dock ett spel på Handen.

Älvsjö är på gång uppåt i bottenskiktet av Allsvenskan Norra. Jag tror att man idag fortsätter segerraden och betvingar Alba i trånga ogästvänliga Västertorpshallen (Denna hall är för övrigt livsfarlig att spela elitinnebandy i då spelare alltför ofta hamnar i väggar eller på läktaren pga det trånga utrymmet. Har själv sett flera olustiga skador i denna katastrofhall). Oddset 2,35 kör vi på för Älvsjövinst!

I morgon spelar Caperiotäby hemma mot Storvreta. Storvreta har de senaste åren haft väldigt lätt för CPT. Jag tror den trenden fortsätter imorgon. Nyligen landslagspetade och revanschsugna Henke Stenberg ser till att oddset 2,35 på Storvreta är spelvärt. Dock två mycket bra lag som båda kan stå som vinnare i årets slutspel. Just nu tror jag dock Storvreta har bättre form. 2,35 är taget!

Tillägg efter att ha lusläst oddslistan på Svenska Spel:

Peter Reinholdt i HTH mot Marcus (dä) Johansson i matchen Umeå - Linköping idag. Oddset 3,60 är mycket spelvärt. Båda lagen är inblandade i olika streckstrider så även om spelet kan bli lite tillknäppt tror jag det kommer att bli ett antal mål där då Reinholdt gör fler än Johansson. 3,60 tar jag alla dagar i veckan!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-29 klockan 13:04.
Gammal 2012-01-29, 13:46   #148

Valleyos avatar

Standard

Välkommen tillbaka Tomas och kul att få dina tankar innan matcherna även om vi har lite motstridiga åsikter

Var också inne på Handen men tycker inte deras bortaspel övertygat direkt och motivationen kanske inte är den bästa heller.

Sen om AIKs försvarsspel så tycker jag att de tillåtit motståndarna att spela en hel del längs sargerna och få skott utifrån. Men där har du säkerligen bättre koll än mig då du ser dem live. BOL idag och fixa ett sheet!
Gammal 2012-01-29, 13:59   #149

Standard

Hej Valley!

Att vi har olika åsikter är enbart roligt och stärker diskussionen i forumet! Sen finns det ju heller inget facit förrän vid 19.15-tiden ikväll...

Du har rätt i att AIK styr ut sina motståndare mot sargerna och sarghörnen. Detta är ju också grunden i det 2-2-1 spel som AIK tillämpar. Men många av de nya spelarna kan inte detta spel ifrån grunden utan är vana vid tex 2-1-2. Så det är nog mycket en lärande process för dessa. Återvändarna hos AIK (Gurra, mfl) kan ju dock detta spel i sömnen.

Egentligen är det nog så att laget mest har svagheter i sin uppspelsfas. Thorsson, Lieback mfl slår i denna fas väldigt ofta bort bollarna vilket skapar direkta mållägen för motståndarna. Vi får se hur det går idag emot kvicka Pixbo.
Gammal 2012-01-29, 15:55   #150

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Standard

Tack för fina tankar och tips. Ryggat: AIK, Mullsjö, Handen och Älvsjö
Gammal 2012-01-29, 19:29   #151

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Tack för fina tankar och tips. Ryggat: AIK, Mullsjö, Handen och Älvsjö
X för AIK, Mullsjö förlust, Handen förlust och Älvsjö X. Inget vidare för mig här idag.
Gammal 2012-01-29, 20:06   #152

Standard

Ingen höjdarsöndag resultatmässigt för min del. Dock tighta marginaler hela tiden.

AIK-Pixbo var en jämn fight som kunde ha gått hur som helst. Var själv på plats och såg en väldigt jämn tillställning. AIK dock klart gynnat av det hala parkettgolvet i Solnahallen.

Älvsjö räckte bara till kryss de oxå. Dock har de höjt sig markant under sässen efter deras alltigenom urusla start med 8 förluster på 9 matcher.

Spelen på Mullsjö samt Handen slog inte väl ut denna gång. Vidhåller dock att oddsen var spelvärda. Matcherna var också båda jämna till slutet. Små marginaler avgör varje match och med sådana odds spelar jag även framöver.

Kryss blev det även i båda HTH. Kim Nilsson hade flera stolpskott under matchen och även i sista minuten som likaväl kunnat gå in. Runnestig var dock helt iskall idag och såg bara otränad ut. Vad som hände upp i Umeå har jag ingen koll på mer än att Umeå tog tre poäng utan att Reinholdt satte någon kasse.

Kvar för mig är nu att hoppas på Vreta i morgon mot mitt eget favoritlag Caperiotäby. Men med tanke på dagens spelutfall vinner nog Caperio denna match.

Nästa vecka kör vi igen med nya sköna spel!
Gammal 2012-01-30, 11:36   #153

Valleyos avatar

Standard

Spelar man värden Tomas så kommer variansen ifatt en till slut. Uppskattar dock din input som sagt, framför allt kring Sthlmslagen.

Ogiltigt spel-ID: 753000

Ogiltigt spel-ID: 753001

TV-match ikväll och det är en högintressant match med ett strugglande Caperiotäby som tar emot sitt spöke Storvreta. Täby har i skrivande stund inte publicerat någon laguppställning medan Storvreta saknar sin förstakeeper Klintsten som man vilar från spel. Han står dock med på laguppställningen så vilan är förmodligen främst en säkerhetsåtgärd. Ersättaren Engholm har vunnit en hel del matcher nu i rad, men Vreta har också under denna svit släppt in mer mål än man brukar göra. Det plus Brottmans uttalande i dag i UNT talar för en målrik match.

Man möter ett Täby som kan vara precis hursomhelst som det känns. Man har dock fortsatt spelat relativt målrikt på hemmaplan och att då få linan 11.5 är i högsta grad taget.

Hugger också Vreta DnB till 1.96 med tanke på former och historiken mellan lagen. Sist Täby slog Vreta? 2009-02-15.
Gammal 2012-01-30, 14:50   #154

Arre08s avatar

Sharp$: 1650

Standard

Citat:
Spelar man värden Tomas så kommer variansen ifatt en till slut. Uppskattar dock din input som sagt, framför allt kring Sthlmslagen.

Ogiltigt spel-ID: 753000

Ogiltigt spel-ID: 753001

TV-match ikväll och det är en högintressant match med ett strugglande Caperiotäby som tar emot sitt spöke Storvreta. Täby har i skrivande stund inte publicerat någon laguppställning medan Storvreta saknar sin förstakeeper Klintsten som man vilar från spel. Han står dock med på laguppställningen så vilan är förmodligen främst en säkerhetsåtgärd. Ersättaren Engholm har vunnit en hel del matcher nu i rad, men Vreta har också under denna svit släppt in mer mål än man brukar göra. Det plus Brottmans uttalande i dag i UNT talar för en målrik match.

Man möter ett Täby som kan vara precis hursomhelst som det känns. Man har dock fortsatt spelat relativt målrikt på hemmaplan och att då få linan 11.5 är i högsta grad taget.

Hugger också Vreta DnB till 1.96 med tanke på former och historiken mellan lagen. Sist Täby slog Vreta? 2009-02-15.
Usch, de tog bort bägge dessa linor...
Var man för sent ute...
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-30, 15:29   #155

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
Usch, de tog bort bägge dessa linor...
Var man för sent ute...
11.5 finns kvar. Det är bara min egen översättning av över 11 hos Svenska Spel. Ber om ursäkt för otydligheten

Det andra spelet är ett kombinationsodds på X hos Bet365 och Vretaseger hos staten, där har dem dock sänkt det oddset till 2.25 så nätbolagen har lika bra.
Gammal 2012-01-31, 07:14   #156

Standard

I sista minuten räddade Storvreta upp min spelhelg. Vinsten igår mot Caperiotäby kändes lite som att plocka smågodis ifrån små barn. 11-5 till slut, vilket kunde varit bra mycket mer om inte Henke Stenberg drabbats av ett besynnerligt matchstraff 2 (inklusive då obligatoriska 5 minuters utvisning).

2,35 på Vreta var iaf i mina ögon ett riktigt bra odds.

Grattis också till er som spelade överspel på matchen, för bra mycket mer än elva mål blev det ju!
Gammal 2012-02-04, 09:55   #157

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 765406

Några strömatcher som blivit uppskjutna från tidigare omgångar då det är Finnkampen i helgen. Duvbo kommer tre raka segrar och har chansen att på riktigt skapa sig ett glapp ner till nedflyttningsstrecket. Möter Hagunda som med fyra raka förluster har känts rätt håglösa och de ligger hjälplöst sist. Absolut sista chansen för dem att kunna ta sig något sånär mot strecket iaf, men min känsla är att laget redan verkar ha gett upp. 1.9 på ett motiverat Duvbo är taget.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-10 klockan 21:25.
Gammal 2012-02-04, 10:02   #158

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 765416

Sverige dominerade VM-finalen senast totalt och hade det inte varit för den finska keepern hade det kunnat rulla iväg kraftigt. Här träningsmatch och därmed tror jag att spändheten släpper lite och det kan bli ett öppnare spel och ett Finland som måste gå lite framåt iaf på hemmaplan.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-10 klockan 21:25.
Gammal 2012-02-10, 16:22   #159

Valleyos avatar

Standard

En ny innebandyhelg står för dörren och har hittills två spel som på sätt och vis hör ihop.

Ogiltigt spel-ID: 779368

8-6 i höstas i en svängig match och det känns som att det kan bli något liknande ikväll. JIK har spelat målglatt hemma på slutet och är nu även förstärkta offensivt efter värvningarna av Ihrman och Samuelsson från allsvenska Östra innan transferfönstret stängde. Försvaret har inte imponerat tycker jag och de matcher jag har sett så har även målvaktsspelet sviktat en del.

Pixbo kommer hit som befogade favoriter och har en stort sett skadefri trupp. Laget har goda offensiva kvaliteter med Calebsson, Rosén och Julkunen. Dessutom kommer den tighta hallen som JIK spelar i att gynna Östholm och hans skott från backplats.

Ogiltigt spel-ID: 779359

Östra SK har under säsongen gjort 111 mål hittills och har levt under säsongen på sin offensiv anförda av framför allt två herrar, Gustaf Ihrman och Henrik Samuelsson. Dessa två spelar ikväll match för sitt nya lag JIK och tillhör således inte Östra längre. Ihrman har under säsongen bidragit med 49 pinnar medan Samuelsson har 37 p. Närmast efter det? Joel Dagman med 17 st.

Imponerande seger på Gotland för Fagerhult last time out och här kommer ett jätteläge att i stort sett säkra kontraktet. Visserligen ett derby men ett Östra utan Ihrman och Samuelsson ska man slå.
apekatt66 (+5)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-12 klockan 12:33.
Gammal 2012-02-10, 21:34   #160

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 780083

Hyperintressant bottenmöte imorgon då Umeå City gästar Hide-a-lite Mullsjö. Mullsjö har under säsongen gjort sig kända för att spela ett väldigt tight försvarsspel och bygger sitt spel därifrån. Nu spelar har MAIS ett ångestmöte mot Umeå City och båda lagen har antagit approachen "minst misstag vinner". MAIS har bara klivit över linan i mötena mot topplagen Falun och Caperio. Inga skador enligt mina källor och Gustav Jansson som övertygat på sistone får fortsatt förtroende. Nyförvärven Schmidt och Patrik Andersson kommer inte till spel av oklar anledning.

Umeå City som tidigare spelat ganska målrika matcher har på sistone tightat till sitt spel rejält och sist man spelade en match av denna karaktär blev det en 2-4-förlust mot Sirius. Laget har haft en hel del skador och sjukdomar under veckan men ingen frånvaro är rapporterad till matchen.

Bet365 har släppt en lina på 11.5 medan övriga bolag ligger på 10.5.

Gammal 2012-02-11, 10:17   #161

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 781081

Det har gått troll i det tidigare så stabila TT-maskineriet. Fem raka förluster har laget nu och man har under denna period snittat endast tre mål framåt per match. Laget släpper emellertid inte in speciellt mycket mål heller så jag tror det blir en målsnål tillställning ute i Torvalla. Två nyförvärv till dagens match Ahrreman och Westberg, men jag har svårt att se att de ska kunna göra någon omedelbar impact. Inga övriga skador vad jag kan se i den anmälda laguppställningen.

FCH kommer till dagens match med en god känsla med tre segrar de senaste fem och även en bortaseger mot något annat än ett bottenlag sist då man slog Linköping med 3-2. Laget har för vana att spela riktigt tight D på bortaplan och har dessutom en stabil sista utpost i Toivoniemi.

Gammal 2012-02-11, 10:34   #162

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 781144

Älvsjö tog en hyperviktig poäng sist mot Alba och nu kommer nästa måstematch för laget. Idag väntar dock betydligt tuffare motstånd i KAIS Mora som leder serien sett till de fyra senaste matcherna. Mora är betydligt bättre i grunden enl. mig och vinst för KAIS idag och man får andrum ner till strecket. Heja Bobby!
apekatt66 (+10)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 07:34.
Gammal 2012-02-12, 12:37   #163

Valleyos avatar

Standard

Riktigt besviken på Fagerhult och Umeå City igår. Kul för MAIS som helt klart verkar ha bäst go i botten och som det känns nu kommer klara kontraktet. Får jag gissa åker JIK och sen antingen Sirius eller Umeå City ur.

Ogiltigt spel-ID: 784632

AIK fortsätter fira framgångar med sitt låga försvarsspel. Täby har spelat väldigt målsnålt borta senaste tiden. Försöker få fram ett tight bortaspel till slutspelet månne?

Ogiltigt spel-ID: 784626

Brukar vara lowscoringmatcher mellan dessa lag. Viktigt möte vid slutspelsstrecket som inget av lagen vill förlora.

Gammal 2012-02-12, 15:28   #164

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 785152

TV-match i damernas Elitserie och jag håller Rönnby lite högre än Pixbo. Rönnbydamerna brukar trivas bra i Göteborg och jag håller inte med om statens värdering av lagens chanser.

Gammal 2012-02-13, 07:40   #165

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 786576

Seriefinal i kvällens tv-match och IBF Faluns stora stjärna Rasmus Enström sitter ute efter att ha skadat sig under förra helgens Finnkamp. Falun hade fått det nog så tufft med honom på plan. Storvreta har Henrik Stenberg avstängd efter kalabaliken i Täby sist och om Klinstens knä vet jag intet än då han är med på laguppställningen. Kommer han till spel kan det ev. bli ett underspel också.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 21:26.
Gammal 2012-02-13, 12:12   #166

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 786803

Klinsten ska spela enl. UNT. Det känns som att matchen kommer vara av slutspelskaraktär mellan seriens i nuläget bästa lag. Att Enström saknas gör inte underspelet sämre direkt.

Man ska inte heller stirra sig blind på Faluns resultatrad då laget kanske inte tar jobbet helt 100 mot lag som Mullsjö och Umeå City.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-13 klockan 21:26.
Gammal 2012-02-13, 13:54   #167

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 233

NBA/NHL/FOTBOLL
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 128.11%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 786576

Seriefinal i kvällens tv-match och IBF Faluns stora stjärna Rasmus Enström sitter ute efter att ha skadat sig under förra helgens Finnkamp. Falun hade fått det nog så tufft med honom på plan. Storvreta har Henrik Stenberg avstängd efter kalabaliken i Täby sist och om Klinstens knä vet jag intet än då han är med på laguppställningen. Kommer han till spel kan det ev. bli ett underspel också.
Kan även tillägga att Faluns lagkaptenen Björk samt Enströms radarpartner Carlström är osäkra kort inför matchen. Inget bekräftat än dock.
Vet inte om Adriansson i falulaget är åter efter sin semester i USA. Jetlag?

Detta bör Storvreta ta!
Hyper är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-13, 17:59   #168

Wirres avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%

Standard

Oddset på en rak 1:a har sjunkit från 1.6 på morgonen till 1.45 hos Bet24.
Kan anledningen vara att många spelat på Storvreta eller kan det ha något med laguppställningarna att göra?
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-13, 21:06   #169

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wirre Visa inlägg
Oddset på en rak 1:a har sjunkit från 1.6 på morgonen till 1.45 hos Bet24.
Kan anledningen vara att många spelat på Storvreta eller kan det ha något med laguppställningarna att göra?
Ber om ursäkt för att jag svarar nu, men eftersom innebandyn är en liten marknad så sjönk oddset troligen på grund av omsättningen som kom in på Vreta.
Gammal 2012-02-13, 21:09   #170

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 244
Standard

Hur lägger man in rekarna så snyggt som du gjort det?
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-02-13, 21:12   #171

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Hur lägger man in rekarna så snyggt som du gjort det?
Tryck på spelet i ditt spreadsheet då kommer det upp en kod för spelet bredvid spelet däruppe bredvid informationen kring spelet. Sen infogar du bara den i ditt inlägg.
Gammal 2012-02-13, 21:18   #172

apekatt66s avatar

Standard

Stolpe ut på sista matchen igår, stolpe in idag

Tack för spelen
Gammal 2012-02-13, 21:34   #173

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Stolpe ut på sista matchen igår, stolpe in idag

Tack för spelen
Ibland har man det, ibland inte
Gammal 2012-02-16, 12:44   #174

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 794347

Pixbo har under säsongen spelat väldigt snålt på hemmaplan med bra försvarsspel och Hedlund som stabil sista utpost. Har egentligen bara klivit över när man mött lag på den nedre halvan.

Warberg har ungefär samma scenario fast för sitt bortaspel. Laget spelar tight försvarsspel framför Sjögren eller Svedin och av det jag har sett satsar på kontringar.

Inga större avbräck i något av lagen är rapporterade.
Wirre (+2)
Gammal 2012-02-18, 11:04   #175

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 799593

AIK har bestämt sig för att ta sig till slutspel med en stark defensiv framför allt. Endast en av de senaste sju matcherna har gått över den här linan. För att lösa en sådan defensiv brukar Falun förlita sig på Enström (som är osäker till spel) och Carlström (problem med en ljumske). Falun har också spelat ett väldigt bra försvarsspel vilket även syntes mot Vreta i måndags då man höll de på utsidan för det mesta. Längst bak i båda lagen finns också målvakter av hög klass i Jansson och Rehn.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-19 klockan 10:40.
Gammal 2012-02-18, 11:14   #176

Valleyos avatar

Standard

Två spel i min favoritserie...

Ogiltigt spel-ID: 799649

Okej, Östra spelade över förväntan sist och jag hade kanske lite för låga förväntningar på dem eller höga på Fagerhult. Men här är det en helt annan uppgift, Malmö borta hade inte varit någon lätt uppgift för laget med sina två storstjärnor nu blir den ännu svårare.

Ogiltigt spel-ID: 799646

Onyx börjar nu få lite ordning på grejerna och kommer med en imponerande seger i Växjö i bagaget. Laget är annars av tradition starkare hemma och i den här ödesmatchen på hemmaplan behöver man dra det längsta strået och det tror jag man gör då jag håller Onyx som bättre i grunden.
Hyper (+5)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-19 klockan 10:40.
Gammal 2012-02-19, 10:59   #177

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 802530

Ogiltigt spel-ID: 802545

Efter JIKs lovande start i höstas så har det minst sagt gått grus i maskineriet och laget är nu i högsta grad med i bottenstriden och det känns även som de är "favoriter" till att åka ur sett till lagens nuvarande form. Det är framför allt försvarsspelet och målvaktsspelet som klickar efter det jag har sett.

Caperio har spelat väldigt snålt på bortaplan de senaste omgångarna, men då har man mött lag som är bra defensivt. Här tror jag att det blir en öppen fight där Caperio vill revanschera sig för den förnedrande 4-14-förlusten hemma i Tibble i höstas.

Ogiltigt spel-ID: 802553

Två lag med lite liknande säsonger där båda lagen varit klara besvikelser såhär långt. Sirius är jumbo i tabellen med fyra poäng upp till fast mark, medan Dalen ligger precis över slutspelsstrecket med en poäng till godo.

Dalens bortaspel brukar innebära tight försvarsspel och att satsa på sylvassa kontringar, medan Sirius spel överlag går ut på detsamma. Jag tror på den tight match där lagen inte vill bjuda varandra på dessa kontringslägen och där det mesta kommer fokusera på att inte tappa bollen på fel ställe.

Ogiltigt spel-ID: 802580

Båda lagen har under säsongen byggt sitt lag bakifrån med ett tight försvar för att tillåta att målvakten får så enkla avslut mot sig som möjligt. Mullsjö har släppt in klart minst av de lag som är inblandade i den absoluta bottenstriden. Man har gått över linan några gånger på sistone, men då framför allt för en fantastisk förstaperiod mot City sist och annars mot lag som är offensivt lagda, Falun och Täby.

Linköping är också indragna i den tight striden kring slutspelsstrecket och har under de senaste matcherna utgått från sitt låga försvarsspel och försökt kontra på motståndarna. Längst back sitter "Bea" Quist och är lika stabil som vanligt. 3-1 till LIBK i höstas.
Hyper (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-20 klockan 13:37.
Gammal 2012-02-20, 13:47   #178

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 805762

Ogiltigt spel-ID: 805761

Ny måndag och det innebär TV-match för SSL. Idag tar FCH emot Vreta hemma i en match som mest betyder något för hemmalaget som är med i kampen kring till slutspelsstrecket även om man har ett litet glapp ner redan. 3-1 blev det till Storvreta i höstas och jag tror på en liknande matchbild som vi fick se Storvreta och Falun bjuda på förra veckan, med tight försvarsspel framför två stabila målvakter från båda lagen.

Vreta återfår Stenberg som avtjänat sin avstängning till matchen och även om Olsson gjorde det bra sist så känns Stenberg effektivare än honom i förstalinan. Inga nya avbräck annars vad jag kan se i lagen.
Wirre (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-25 klockan 00:17.
Gammal 2012-02-25, 00:25   #179

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 817986

Ödesmatch kring slutspelsstrecket. Båda lagen har visat upp gott försvarsspel under de senaste matcherna och längst bak finns Löfdahl och Quist i varsitt lag. Tror på en tight och målsnål match där inget av lagen egentligen har råd att förlora. Inga avbräck rapporterade i de laguppställningar jag har sett. Känns som att matchen i sig kan gå åt vilket håll som helst.

Ogiltigt spel-ID: 817990

Ångestmatch deluxe där Sirius måste vinna för att gripa det absolut sista halmstråt, medan MAIS ligger precis över strecket och kan med en seger skapa sig lite luft till City som möter Vreta borta på söndag. Annars lite samma resonemang i den här matchen som den andra att det är två försvarsstarka lag som ställs på banan och jag tror det blir tight. Liten lean på MAIS, men återkommer imorgon bitti om det blir spel.
oscar4122 (+4)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-26 klockan 10:45.
Gammal 2012-02-26, 10:54   #180

Valleyos avatar

Standard

Från höften.

Ogiltigt spel-ID: 821112

Ogiltigt spel-ID: 821128

Som jag nämnde inför JIKs förra match så är jag fortfarande inte alltför imponerad av deras defensiv. Nu återfår dessutom Falun en spelsugen Rasmus Enström och linan på 10.5 är för tok på lågt satt enl. mig.

Jag tycker även att man inte ska dra alltför stora växlar av Täbymatchen för JIK då dem verkar vara helt ur slag just nu. Falun är det bättre laget och vann med 9-6 i höstas.

Ogiltigt spel-ID: 821132

AIK fortsätter med sin stabila defensiv och bjuder inte på någonting bakåt. FCH spelar väldigt snålt på bortaplan och kommer från en riktigt bra insats mot Vreta sist. Lagen brukar spela low scoring affairs och ser ingen anledning till varför det skulle bli annorlunda nu.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-27 klockan 07:51.
Gammal 2012-02-26, 11:01   #181

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 821147

Jag måste även testa en liten peng på den här linan. City gjorde ett riktigt bottennapp sist borta mot MAIS men +3.5 är en väldigt hög lina då man möter ett lag som var riktigt dåliga i måndags och dessutom inte har jättemycket att spela för. Ett motiverat City kanske inte vinner, men jag tror inte de torskar med mer än tre heller. Vreta har endast slagit denna lina en gång under de fem senaste mötena.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-27 klockan 07:51.
Gammal 2012-02-27, 08:00   #182

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 823326

Jag tror på en tight matchbild där Dalen behöver poängen mest, men båda lagen är duktiga på att försvara sig. Har inte hittat någon information om avbräck hos lagen så min bedömning är att matchen kommer se ut lite som den mellan Vreta och Falun för någon vecka sen med lite slutspelskaraktär. Jag tycker att linan borde ha legat på 10.5 så därför spel.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-28 klockan 16:51.
Gammal 2012-02-28, 16:53   #183

Valleyos avatar

Standard

Det var ju ganska nära igår iaf. Efter att det stod 5-3 med två min kvar så ja...

Ogiltigt spel-ID: 825755

Tycker mig ha hittat en väldigt låg lina här. Turbulens i Sala med sparkade tränare och alkoholdebatt. Laget har innan dess brustit defensivt nästan hela säsongen och jag tror att det är något som Falundamerna kan nyttja till fullo. Helena Lundqvist är hypervass i hemmalaget. Anledningen till varför insatsen inte är större är att Falun lirar mot Djurgården imorgon också.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-02-29 klockan 23:51.
Gammal 2012-03-01, 00:03   #184

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 829260

Ogiltigt spel-ID: 829262

Warberg är i desperat behov av en seger och möter här ett Caperiotäby som inte direkt rosat marknaden den senaste tiden. Tre poäng skiljer WIC och slutspelsstrecket och nu möter man alltså Täby som inte har någonting att spela för överhuvudtaget.

En trend dock som jag nämnt tidigare är att tidigare så målglada Täby varit oerhört snåla både framåt och bakåt på bortaplan, blivande slutspelstaktik? Warberg har också en tendens att spela målsnåla matcher mot de bättre lagen i serien.
Hyper (+2), Jarnix83 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-02 klockan 11:37.
Gammal 2012-03-01, 18:09   #185

Sharp$: 17

Standard

Rygg på underspelet,hittar 1.96 hos Betsson vilket får räcka till en mindre peng. Resultatspelet låter jag dock vara, känns som det kan gå precis hur som helst...
Jarnix83 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-03-02, 18:20   #186

Standard

Tack för reken, fin analys!
Gammal 2012-03-03, 09:53   #187

Valleyos avatar

Standard

Varsågod Jarnix, även om det inte var mycket till analys

Ogiltigt spel-ID: 834319

Sirius är ute ur SSL, mer eller mindre. Laget har haft ett möte måndags och sedan tränat en gång under veckan. Man brukar dock ha ganska lätt för Pixbo i vanliga fall och därmed låter jag sidesen vara här då man inte har något att spela för kan släppa lite på nervknutarna som präglat lagets spel. Båda lagen har spelat matcher runt 9-11 kassar den senaste tiden så min lina ligger på 10.5, vilket medför att 11.5-linan medför bet. Pixbo borde ha gått under denna lina i måndags, men de sista två minuterna var nog bland det mest menlösa jag sett. Sirius full trupp och ska rulla på tre femmor med Olsson i mål. Pixbo saknar Östholm som är viktig i det offensiva spelet med sitt skott, annars inga stora avbräck.

Ogiltigt spel-ID: 833455

Har även huggit denna inför morgondagen. Vi har tjatat om det tidigare med AIKs snåla försvarsspel. Linan har också legat på 10.5 en hel del matcher, nu skickas den upp på 11.5 då man möter ett Umeå City som har allt att spela för. En match som präglas av att AIK inte har råd att förlora för att missa slutspel, medan City inte kan förlora för att inte riskera att bli avhängda av MAIS.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-06 klockan 10:41.
Gammal 2012-03-04, 12:00   #188

Standard

Rygg på Umeå-AIK spelet, kommer bli en spänd match.

Spelar själv en liten peng på Jönköping, hos Unibet får man ML 3.90 (alltså pengarna tillbaka vid X). Helsingborg är ojämna och senast lagen möttes i Jkpg vann JIK. Nu är visserligen hemmaplan stor fördel för Helsingborg men JIK är farliga och har visat att de har en hög högstanivå.

Oddset ser okej ut, jag bedömer det på ca 60-12-28 vilket ger lite värde för en chanspeng.
Gammal 2012-03-04, 13:41   #189

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 837286

Ogiltigt spel-ID: 837288

Ogiltigt spel-ID: 837300

Ogiltigt spel-ID: 837313

Lite lätt på uppstuds mellan en fotbollsmatch och ett kalas så motiveringarna får tyvärr utebli.
oscar4122 (+3)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-05 klockan 12:04.
Gammal 2012-03-05, 12:10   #190

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 839170

Ogiltigt spel-ID: 838701

Warberg har allt att spela för men är sämre än vad Falun är i år. Lagen har spelat en hel del tighta och tuffa bataljer under de senaste säsongerna så jag tror att Falun ser det som motivation att hålla Stål-Mange och grabbarna utanför slutspelet. Båda lagen är dock duktiga defensivt så jag blev väldigt förvånad när jag hittade linan 11.5 på matchen igår (tyvärr sänkt nu) till 10.5. Falun återfår dessutom Enström helt nu.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-06 klockan 10:41.
Gammal 2012-03-05, 12:23   #191

apekatt66s avatar

Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 839170

Ogiltigt spel-ID: 838701

Warberg har allt att spela för men är sämre än vad Falun är i år. Lagen har spelat en hel del tighta och tuffa bataljer under de senaste säsongerna så jag tror att Falun ser det som motivation att hålla Stål-Mange och grabbarna utanför slutspelet. Båda lagen är dock duktiga defensivt så jag blev väldigt förvånad när jag hittade linan 11.5 på matchen igår (tyvärr sänkt nu) till 10.5. Falun återfår dessutom Enström helt nu.
Finns de något värde i betsafes 2.10 på u10.5? Är ett mål värt mindre än 0.3?
Gammal 2012-03-05, 12:35   #192

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Finns de något värde i betsafes 2.10 på u10.5? Är ett mål värt mindre än 0.3?
Ja, jag tycker det är spelbart det med ned till ungefär 1.9.
apekatt66 (+10)
Gammal 2012-03-05, 16:05   #193

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 219
Standard

Sirius - Pixbo (under 11,5) har du rättat fel. Det blev 4-8, dem har bara rapporterat fel i liverapporteringen. Pixbo gjorde 4-8 med 3 sekunder kvar av matchen.
Valleyo (+1)
Johanzzon är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-03-06, 10:42   #194

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Johanzzon Visa inlägg
Sirius - Pixbo (under 11,5) har du rättat fel. Det blev 4-8, dem har bara rapporterat fel i liverapporteringen. Pixbo gjorde 4-8 med 3 sekunder kvar av matchen.
Sry 'bout that och tack för upplysningen!

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-06 klockan 10:48.
Gammal 2012-03-09, 14:04   #195

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 847426

Första kvartsfinalen ikväll och oupplyst som man tydligen är så släpper fler bolag än Staten odds på totaler i daminnebandyn. Detta spel finns nämligen med 9.5 som lina på Bet365 som är högst just nu. Båda lagen är hursomhelst duktiga offensivt med Emelie Lindström och Sara Kristoffersson som största offensiva krafter i resp. lag. Mötena i grundserien har slutat 10-6 och 9-5 och även om det förmodligen blir lite mer tillknäppt nu i slutspelet känner jag att det finns värde i Ö10.5 och ännu lite mer värde i Ö9.5.
hannesbannes (+5)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-10 klockan 09:07.
Gammal 2012-03-10, 09:09   #196

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 849877

Motivationstvåa. Östra har absolut inget att spela för och Landskrona behöver en seger för att inte riskera att bli avhängda under dagen. Hursomhelst är oddset på Falcons för högt för att inte spelas.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-11 klockan 12:49.
Gammal 2012-03-11, 12:51   #197

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 853730

Oddset på TT har droppat men gillar överspelet här då Sirius som inte har något att spela för då man redan åkt kan komma att släppa lite på tyglarna och därmed inte få den målsnåla matchen som alla förväntar sig. TTs senaste matcher har hållit sig runt 10 och nu saknar man förstakeepern Löfdahl. Erik Svensson saknas i Sirius och Petter Nilsson står i mål.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-11 klockan 18:19.
Gammal 2012-03-11, 12:56   #198

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 853744

Streckmatch i Norra Allsvenskan och jag håller Gävle betydligt högre än FBC här. Billy Nilsson är en poängmaskin av rang på den här nivån och nu har hemmalaget chansen att kliva över strecket. Jag tror man tar den.
Gammal 2012-03-11, 13:13   #199

Valleyos avatar

Standard

Några snabba.

Ogiltigt spel-ID: 853783

Ogiltigt spel-ID: 853784

FCH slutspelsklara och brukar ha det svårt mot WIC som är lite pånyttfött efter segern i Falun sist.

Ogiltigt spel-ID: 853785

Täbys bortaspel och Pixbos hemmaspel brukar indikera målsnåla tillställningar. Postioneringar inför slutspelet månne?

Ogiltigt spel-ID: 853789

Ogiltigt spel-ID: 853792

Två defensivt skickliga lag möts. AIK saknar Kim Nilsson som är egentligen den enda som verkligen kan bryta mönstret i min mening.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-11 klockan 18:19.
Gammal 2012-03-11, 14:44   #200

Wagners avatar

Sharp$: 2250
Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 853744

Streckmatch i Norra Allsvenskan och jag håller Gävle betydligt högre än FBC här. Billy Nilsson är en poängmaskin av rang på den här nivån och nu har hemmalaget chansen att kliva över strecket. Jag tror man tar den.
http://www.fbcuppsala.se/

Citat:
Kniven mot strupen
Inlagd: 11 mars 2012, kl 12:02

I dagens batalj mot Gävle är det verkligen kniven mot strupen för bägge lagen.

Sexpoängsmatch får en ny innebörd idag. Sällan har väl en match varit av en sån betydelse för båda lagen. Inför matchen står bägge lagen på 24 poäng. FBC har något bättre målskillnad, vilket renderar i en plats ovanför strecket. Men bortamatch mot ett Gävle med storstjärnor i laget kommer sälja dig dyrt idag. FBC har samlat sina krafter inför denna match och kommer göra sitt yttersta för att ta med sig tre livsviktiga poäng för sin allsvenska plats. Idag finns det inget utrymme för finlir, idag är det bara det laget med störst hjärta som vinner. Det kan jag lova!
Låter nästan som dom gett upp på förhand.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-03-11, 15:14   #201

Wagners avatar

Standard

Sen undrar jag vad det är för storstjärnor som åsyftas? Varken seriesystemet eller tabellplacering andas något som helst av storstjärnor.
Gammal 2012-03-11, 18:18   #202

Valleyos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sen undrar jag vad det är för storstjärnor som åsyftas? Varken seriesystemet eller tabellplacering andas något som helst av storstjärnor.
Det skulle väl vara Billy Nilsson som återkom från Sirius då som är "storstjärna" i serien. Men ja det känns som en ganska kraftig överdrift.
Gammal 2012-03-16, 17:55   #203

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 871068

Andra kvartsfinalen ikväll. Båda lagen är hursomhelst duktiga offensivt med Emelie Lindström och Sara Kristoffersson som största offensiva krafter i resp. lag. Mötena i grundserien har slutat 10-6 och 9-5 och även om jag trodde att det skulle bli mer tillknäppt så visade lagen inga sådana tendenser i första mötet som slutade 9-8 till DIF efter sudden.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-16 klockan 17:56.
Gammal 2012-03-17, 09:23   #204

Wagners avatar

Standard

Kanske kan vara av intresse. http://www.unt.se/sport/brottman-vil...e-1696508.aspx
Gammal 2012-03-17, 12:44   #205

Valleyos avatar

Standard

Sista omgången i serien och även om bottenstriden är avgjord så är det riktigt tight runt slutspelsstrecket. Fyra lag slåss om två platser och har mer eller mindre svåra matcher nu i sista omgången.

Ogiltigt spel-ID: 872704

TT allt att spela för medan Vreta redan är klara seriesegrare och som Wagner länkade så vilar man en hel del viktiga spelare. TT kommer troligen behöva vinna för att överhuvudtaget vara nära en slutspelsplats. Förstakeepern Löfdahl saknas dock och det är ett klart minus.

Ogiltigt spel-ID: 872646

WIC har trampat igång när det behövts och Umeå City har i praktiken gett upp att rädda sig via målskillnad. Två femmor kommer man till spel med då många är fortsatt sjuka och då ska man inte ha mycket att sätta emot ett slutspelsjagande WIC, som man desssutom brukar ha svårt mot.

Ogiltigt spel-ID: 872656

Intressant prestigematch i mitten av serien. Dalen har sprungit i väg till en slutspelsplats och lagen kan nå den fjärdeplatsen och få hemmafördel i kvartsfinalserien. Jag tror dock att lagen inte vill riskera något och tror på en bra defensiv från båda håll.

Ogiltigt spel-ID: 872675

LIBK jagar slutspel och JIK jagar egentligen bara poängligaseger för stjärnan Andersson. Lite hetta mellan lagen då Marre Karlsson orsakade Ojaniemis hjärnskakning sist lagen möttes.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-19 klockan 12:45.
Gammal 2012-03-17, 13:36   #206

Valleyos avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 872938

https://www.sharps.se/forums/ovriga-s...en/#post177504

Senast redigerad av Valleyo den 2012-03-19 klockan 12:45.
Gammal 2012-03-19, 12:47   #207

Valleyos avatar

Standard

Slutspelsdags.

Ogiltigt spel-ID: 877382

Tror på en tät matchserie och även om Vreta förmodligen kommer gå segrande ur den så tror jag inte att man kommer köra över Linköping. Linköping har ett stabilt försvarsspel framför duktige Qvist och är inte oävna framåt heller. Ikväll tror jag dock att man får svårt och kommer få inrikta sig på kontringsspel vilket man trivs ganska bra med. I Vreta handlar mycket om förstalinan som återkommer efter att ha vilat i helgen. Klintsten är tillbaka i kassen också och nu när det är slutspel kommer koncentrationen upp på max.
Gammal 2012-03-20, 14:15   #208
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Dagboken stängs på TS begäran
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne

td