Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 06:06   #1

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 969
Standard

Förbjuden att ta ut pengar

Jag blev medlem på många olika bettingsidor under ett tag då jag höll på mycket med sure-bets. Efter ett tag tröttnade jag och tog ut mina pengar från alla möjliga sidor. Ett av spelbolagen vägrar dock släppa mina pengar, nämligen www.PartyBets.com . När jag började spela där satte jag in X antal euro, och nu vill jag ta ut X antal euro, men mitt uttag tillåts inte. När jag skickar ett mail till kundservice får jag svaret: " ******, we expect our players to play with the deposits made. Please use the funds in your account to play enough before requesting for a cashout. ".

Kan en bookie verkligen göra så här? Tvinga en att spela bara för att man har satt in pengar en gång? Jag är fullt medveten om att jag kan satsa och boka samtidigt för att minska förlusten. Men det känns inte som att det ska behövas när jag inte utnyttjar några bonusar.
fattony är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 06:46   #2

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fattony Visa inlägg
Jag blev medlem på många olika bettingsidor under ett tag då jag höll på mycket med sure-bets. Efter ett tag tröttnade jag och tog ut mina pengar från alla möjliga sidor. Ett av spelbolagen vägrar dock släppa mina pengar, nämligen www.PartyBets.com . När jag började spela där satte jag in X antal euro, och nu vill jag ta ut X antal euro, men mitt uttag tillåts inte. När jag skickar ett mail till kundservice får jag svaret: " ******, we expect our players to play with the deposits made. Please use the funds in your account to play enough before requesting for a cashout. ".

Kan en bookie verkligen göra så här? Tvinga en att spela bara för att man har satt in pengar en gång? Jag är fullt medveten om att jag kan satsa och boka samtidigt för att minska förlusten. Men det känns inte som att det ska behövas när jag inte utnyttjar några bonusar.
Ja de brukar vilja att man skall omsätta sin insättning en gång, inte alla bolag, men en del. Vissa andra bolag går med på att betala ut din insättning men då får du ofta betala en avgift på 1-2 %.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 07:12   #3
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Precis som ovanstående säger, de flesta har rolloverkrav. Dvs du måste omsätta din insats 1x innan du kan ta ut dom. Dock kan man ibland genom supporten begära uttag ändå mot någon avgift.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 17:14   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 969
Standard

Okey, jag hade ingen aning om detta, verkar ganska orimligt tycker jag men jag får väl gå med på det. Tack för svar!
fattony är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 17:33   #5
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

Rimligt eller ej men bakgrunden är nog att bolagen betalar alla transaktionsavgifter när insättningar/uttag görs och då blir det ren förlust för dem om folk sätter in pengar och sen tar ut dem utan att ha använt dem.
Gammal 2011-10-23, 17:34   #6
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Inte så orimligt med tanke på att det medför kostnader i form av administration om folk sätter in/tar ut pengar utan några andra transaktioner.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td