Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-16, 14:25   #1

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1101

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Iran - Qutar voidat... [Expekt]

ja, hade lirat idag på matchen ovan... dock lirade Qatar så fult att man till slut vart utfoulad, och inte hade tillräckligt med spelare på planen. Självklart bryts matchen då, och mitt bett på expekt blir då voidat, för att matchen inte slutfördes. Mycket irreterande tycker jag, då det är omöjligt att spela klart, då reglerna säger att laget ska förlora, och det andra laget tilldömmas segern ifall man har mindre än två spelre på planen. står även om man läser på internationella basketförbundets regelsida, på sida 26.

http://www.fiba.com/downloads/Rules/...lRules2010.pdf

Rule
A team shall lose a game by default if, during the game, the team has fewer than
two (2) players on the playing court ready to play.

Spoiler:
Elias: Hej igen XXXX
XXXXXXXXX: hej hej
Elias: Jag har än en gång dubbelkollat ditt spel med våra bookmakers
XXXXXXXXX: ok va bra
Elias: Vi kan, som tidigare nämnt, inte göra något annat än cancellera ditt spel om matchen inte avslutas på fulltid
Elias: Det är dessvärre det enda svar vi kan ge dig.
Elias: Finns där något annat du vill ha hjälp med?
XXXXXXXXX: ok, även om den avslutas efter de regler som är inom basketvärlden?
XXXXXXXXX: jo, har en till fråga
XXXXXXXXX: tänkte spela på en fotbollsmatch
Elias: Precis, det är fulltid som gäller när man spelar på basket hos oss.
Elias: Ok
XXXXXXXXX: och undrar vad som händer ifall ett lag får för många utvisningar så matchen måste brytas, dvs man har för få spelare på planen pga av alla utvisningar
XXXXXXXXX: fotboll alltså
Elias: Precis, ett ögonblick!
Elias: I fotboll så måste matchen spelas i över 80 minuter för att spelet ska vara giltigt
Elias: "Fotbollsmatcher med 90 minuters speltid måste ha fortgått i minst 80 minuter för att räknas som giltiga. Om detta inte är fallet så räknas samtliga vad som ogiltiga, så tillvida det inte är ovillkorligen avgjort. Alla matcher som spelas över mindre än 90 minuter (så som ungdomsfotboll) måste slutföras för att lagda vad ska kvarstå."
XXXXXXXXX: finns det någonstans jag kan skicka ett mejl, och förklara och få ett svar
XXXXXXXXX: för vad som händer nu är att ni sätter er över sportens regler
XXXXXXXXX: men det kanske ni får göra enl era regler, men då vill jag ha det bifoget...
Elias: Jag skickar vidare dig till en kollega.
Elias: Är det okej?
Vänta ett ögonblick så kopplar jag över samtalet till 'Fredrik'.
Du pratar nu med 'Fredrik'.
Fredrik: Hur kan jag hjälpa dig?
XXXXXXXXX: hejsan!
XXXXXXXXX: jo, har idag spelat på en basketmatch, quatar - iran
XXXXXXXXX: som jag även satt och såg...
XXXXXXXXX: jag hade spelat på iran, och qutar spelade väldigt hårt och fult, vilket i basket gör att man får foul. vad som hände var att man tillslut inte hade tillräckligt med spelare på planen för att slutföra matchen, vilket då gjorde att iran tilldaledes seger
XXXXXXXXX: enligt fiba, basketens förbund, är reglerna sådana... på sida 26. http://www.fiba.com/downloads/Rules/...lRules2010.pdf Rule A team shall lose a game by default if, during the game, the team has fewer than two (2) players on the playing court ready to play.
Fredrik: Eftersom matchen aldrig slutfördes har alla spel på denna match kancelleras.
XXXXXXXXX: att om ett lag har mindre än 2 spelare på planen vinner det andra laget...
XXXXXXXXX: jo, matchen slutfördes
XXXXXXXXX: och vi fick en vinnare...
XXXXXXXXX: om du kikar här, så ser du att det är en vinnare... http://wuhan2011.fibaasia.net/ScheduleResults.aspx
XXXXXXXXX: står ingenstans att matchen blivit avbrten
Fredrik: För att vi ska kunna betala ut denna kupong måste matchen avslutas.
XXXXXXXXX: eller avbruten, enl reglerna kunde den inte "spelas" klart
XXXXXXXXX: men matchen har ju avslutas
XXXXXXXXX: man spelade så länge reglerna tillät, det var inget lysa som slocknade, eller publik som missksöttes sig
XXXXXXXXX: utan man spelade efter reglerna, som sa att nu måste vi bryta matchen
Fredrik: Därför har ditt spel kancellerats.
XXXXXXXXX: samma sak som i boxning, man har en tid
XXXXXXXXX: men blir någon knockad, så bryts matchen
XXXXXXXXX: detta är exakt samma sak
XXXXXXXXX: och ni har skrivit till mig flera ggr att matchen måste slutföras, men det svarar inte på min fråga, då matchen slutfördes efter de regler som finns
Fredrik: Matchen sllufördes aldrig då domaren stoppade den pga. för måmga utvisningar.
XXXXXXXXX: ok, så det räknas inte som en riktig seger då?
XXXXXXXXX: och som reglerna säger: A team shall lose a game by default if, during the game, the team has fewer than two (2) players on the playing court ready to play
XXXXXXXXX: så har man alltså inte förlorat, utan matchen ahr brutit och ingen vinner matchen?
Fredrik: Det stämmer bra.
XXXXXXXXX: men då borde inte laget få 3 poäng då heller?
Fredrik: Det har ingenting med oss att göra.
Fredrik: vi har våra regler och villkor så att våra kunder vet vad som gäller, sen om ett lagl blir tilldelad segern  har de inget med oss  att göra.
XXXXXXXXX: det som är så facinerande är att man vinner efter regelboken, men ni sätter er över regelboken
Fredrik: Absolut inte, ci ååååååååååååååååååååååååå ååååååååååååååååååååååååå åååååååååååååååååååå

Senast redigerad av mape den 2011-09-16 klockan 14:30.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 14:36   #2

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Jag ser inga oklarheter då det är expekts egna regler som gäller.
Citat:
Expekts regler för basket
2. Uppskjutna matcher
Om en match ställs in eller skjuts upp, anses alla vad ogiltiga och oddset sätts till 1.00.
Samma sak gäller även tennis där olika böcker har olika åsikter om hur vinsten ska tilldelas om en spelare avbryter matchen. Vissa har void som standard, andra har vem som vinner första set eller första boll osv.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 15:13   #3

Standard

ja fast denna match spelades, och spelades tills att domaren blåste av matchen. nu hann man inte spela hela tiden ut, då laget foulade ut sig... så in min värld var denna match som vilken som helst, skillanden var att den slutade tidigare, precis som en knock i boxning, eller en uråkning i slalom...
Gammal 2011-09-16, 15:35   #4
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

En match andes väl av expekt som ej slutförd om den avslutas i förtid oavsett anledning. Ett fint exempel på uttrycket "Their house - their rules".
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 16:04   #5

Standard

precis så är det Robin, och uttrycket sammanfattar bra... känns lite märkligt bara att de på ett sätt sätter sig över basketreglerna, och jag som spelare bryr mig inte om hur ett lag egentligen vinner en match, bara man vinner... men men, bara att ge upp.
Gammal 2011-09-16, 16:05   #6
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

japp, den här typen av frågor vinner man inte dessvärre.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td