Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-24, 15:45   #16

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag måste hålla med om att de har blivit sämre på sistone. Det är titt som tätt som marknader stängs, sidan ligger nere nån gång osv. Speciellt efter att de "snyggade" till sidan. Det är så många gånger man ser väl fungerande sidor bli helt omöjliga att navigera eller för den delen ens fungera efter att man gör ett så kallat "skönhetslyft".

edit: just nu funkar inte bettingprogrammen mot betfair kan jag tillägga.

Grabbarna på Sharps vet hur man förbättrar sidor! Både estetiskt och användarmässigt. Stor eloge till er!

Senast redigerad av zimzelen den 2011-09-24 klockan 15:46.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 16:06   #17

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
SKAMMEN fortsätter Betfair. Satt och tradade på Bröndby-FC Köpenhamn, i minut 25 står det suspended utan att det händer något INTE esn gult kort, sen sätter det igång igen i 30 secs. Sen suspended IGEN och det e fortfarande suspended. 705 000 kr MATCHAT på matchodds, tänk de människor som gått in med många tusentals kron ochh kan INGET göra.
Jag hade precis rödat ut en liten summa som tur vad, mes om sagt 705 000 kr matchat.

Kom inte och säg att det e för liten marknad bla bla, nu stängde de matchen efter 25 min.
Kan ju vara så enkelt att deras rapportör på plats var lite sliten.

Oftast behöver man krångla till det för att hitta orsaker till det inträffade. Det är ju inga högavlönade prestigejobb det handlar om direkt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 20:58   #18

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2499
Standard

Har många ggr sista tiden fått in det målet man önskat för att kunna gröna ut inom kort men marknaden hålls stängd så pass länge att det har kviterats och grönings möjligheten försvann i ett nafs.

Skulle inte börsen kunna fungera utan att stängas överhuvudtaget under matchens gång?
Det är ju lika för alla, låt folk trada vid mål, straffar o allt - skulle det fungera?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 21:10   #19

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 800
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Har många ggr sista tiden fått in det målet man önskat för att kunna gröna ut inom kort men marknaden hålls stängd så pass länge att det har kviterats och grönings möjligheten försvann i ett nafs.

Skulle inte börsen kunna fungera utan att stängas överhuvudtaget under matchens gång?
Det är ju lika för alla, låt folk trada vid mål, straffar o allt - skulle det fungera?
Det är inte lika för alla eftersom att fördröjningen vad gäller tv-signalen kan skilja sig mkt.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 12:37   #20

Grovbenstommes avatar

Sharp$: 1665
Standard

Betfair har nästan monopol, där har vi problemet.
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 17:22   #21

Phibess avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1
Standard

Den här tråden fick mig att drömma mig tillbaka till den gamla goda tiden, dvs år 2004 då man gick omkring och tyckte att det var vrålhäftigt när betfair meddelade att de skulle köra in-play på (håll i er nu) alla 31 matcherna i fotbolls-EM!!! Och nu för tiden gnälls det på att man inte kan livebetta på ett par bottenmatcher i belgiska ligan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+10)
Phibes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 19:08   #22

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 438
Standard

Någon som vet varför Malmö - Austria Wien är stängd just nu? Matchen ska gå inplay står det.
Håller på bli smått tokig. snacka om att uttnyttja sin monopol-situation!!
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 19:23   #23

Sharp$: 2374
Standard

Det var dumt av mig phibes och bftrader, ,man kan verkligen välja vad som e viktigt. 705 000 kr matchat och matchen suspended i ca 25 min. Man ska tydligen lyfta på hatten till Betfair som gör det mesta sämre.

Jag verkar dock inte vara ensam med min kritik.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

Boyd Tennis

timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-01, 16:56   #24
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

De har gjort det igen.

Sheff Utd vs Charlton, en stormatch i Engelska League One som Stängs 7-8 i första HT och knappt några pengar erbjuds in game på Over/Under 2.5.

Här sitter jag med deg på överspelet och har ingen chans att röda ut till ett vettigt odds...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 16:00   #25

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Nu har detta inte med trading att göra, dock med Betfair. Håller på att trada över en bonus. Lägger först spelet hos bookien eftersom jag inte vet om det finns ett tak på marknaden. Matchen är Rumänien - Albanien som spelas om 6 dagar. Det är 5k matchat på marknaden hos Betfair. Står att det finns 2k att laya Albanien med @ 4.0. Lägger ett 900 SEK bet på bookien och sedan ska jag laya på Betfair, men det blir annullerat trots att jag uppdaterade en sekund innan jag la bettet, nu kan jag bara laya @ 4.5, runt 600 SEK.

Alltså sitter jag med en 95 % säker förlust på 900 SEK och det är inte första gången det händer den senaste tiden, får samma meddelande, att mitt spel annullerats ganska ofta och sitter med skägget i brevlådan. Hur som helst drog jag själv ned layoddset till 4.2 och skrev in 900 SEK, det matchades ju inte men står kvar vid in play, betyder detta att min insats kan matchas om marknaden rör sig åt mitt håll och oddset på Albanien sjunker?

Mja, jag är förvirrad och inte särskilt insatt i Betfair.

*EDIT* Sådär, verkar som att det stämde. Matchades till 4.2 automatiskt för ett par minuter sedan. Då kan man andas ut.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2011-10-04 klockan 16:17.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 17:31   #26
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Nu har detta inte med trading att göra, dock med Betfair. Håller på att trada över en bonus. Lägger först spelet hos bookien eftersom jag inte vet om det finns ett tak på marknaden. Matchen är Rumänien - Albanien som spelas om 6 dagar. Det är 5k matchat på marknaden hos Betfair. Står att det finns 2k att laya Albanien med @ 4.0. Lägger ett 900 SEK bet på bookien och sedan ska jag laya på Betfair, men det blir annullerat trots att jag uppdaterade en sekund innan jag la bettet, nu kan jag bara laya @ 4.5, runt 600 SEK.

Alltså sitter jag med en 95 % säker förlust på 900 SEK och det är inte första gången det händer den senaste tiden, får samma meddelande, att mitt spel annullerats ganska ofta och sitter med skägget i brevlådan. Hur som helst drog jag själv ned layoddset till 4.2 och skrev in 900 SEK, det matchades ju inte men står kvar vid in play, betyder detta att min insats kan matchas om marknaden rör sig åt mitt håll och oddset på Albanien sjunker?

Mja, jag är förvirrad och inte särskilt insatt i Betfair.

*EDIT* Sådär, verkar som att det stämde. Matchades till 4.2 automatiskt för ett par minuter sedan. Då kan man andas ut.
Att du försöker boka ett odds på en olikviderad marknad är ju å andra sidan ditt och inte Betfairs fel. Man måste ju se till att det finns pengar innan man tradar.
Gammal 2011-10-04, 19:29   #27

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Att du försöker boka ett odds på en olikviderad marknad är ju å andra sidan ditt och inte Betfairs fel. Man måste ju se till att det finns pengar innan man tradar.
Det fanns det ju som jag skrev. Fanns 2k att laya ungefär, jag behövde 900. Uppdaterade 1 sekund för att att det fortfarande fanns marknadsdjup innan jag la mina bets. Händer samma sak relativt ofta.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2011-10-04 klockan 19:31.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 19:33   #28

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Det fanns det ju som jag skrev. Fanns 2k att laya ungefär, jag behövde 900. Uppdaterade 1 sekund för att att det fortfarande fanns marknadsdjup innan jag la mina bets. Händer samma sak relativt ofta.
Om det är dålig likviditet i en marknad kan en person påverka rätt mycket.. om den personen håller på att jonglera med sina pengar så kan 2k lätt försvinna för att han flyttar sin position.

-
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 09:07   #29
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Som dgothe säger så är ju inte 2k någon likviditet. En regel är ju att det ska finnas likviditet bakom det odds som är bäst som backup annars händer det du nämner titt som tätt då det finns fler som letar trades och utstick.
Svara

td