Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-12, 23:14   #1

tallanis avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1062
Standard

Unibet limiterar mig

Precis som rubriken lyder så har Unibet börjat limitera mina spel (inte alla men vissa). Så fantastiskt jävla drygt. Dom godkänner bara en viss del av summan jag satsar sen nekar dom oftast resten.
Vad rekommenderar ni för annan spelsida som är skattefri, fina odds och som inte limiterar en bara för man har en fin period. Börjar bli riktigt trött på Unibet..

Cheers!
tallani är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 23:18   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Om du bara har haft en sida och den är Unibet så ska du inte gråta floder när du blir limiterad på en av världens största skojarsidor som dessutom sällan är marknadshögst.

1: Skaffa konto på Moneybookers om du inte redan har det.

2: Öppna flera konton och lös alla free bets och sign on bonusar med hjälp av arbitrage eller betfair (googla bonus-horeri eller sök på forat).

3: Skyffla pengar mellan MB och den bookie som har högst odds på det du ska spela.

4: Var nöjd med limiteringar, de visar att du är bra.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 23:26   #3

tallanis avatar

Standard

Tack för fint svar RobinD. Hur fort går överföringarna till/från Moneybookers när det gäller spelbolagen? Tar dom några avgifter?
Gammal 2011-07-12, 23:27   #4

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tallani Visa inlägg
Tack för fint svar RobinD. Hur fort går överföringarna till/från Moneybookers när det gäller spelbolagen? Tar dom några avgifter?
Oftast brukar det ta lite längre tid att få ut pengar till moneybookers från bolagen men in till bolagen brukar de ske instant. Inga avgifter på de bolagen jag känner till åt något håll. Den enda haken för småspelare är att de brukar vara en minimum insättning/uttagning men det kanske inte är ett hinder för dig
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 23:27   #5

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Överföringar till går på direkten. Uttag till moneybookers är oftast det snabbaste alternativet och brukar väl ta max 24 timmar.

RobinD har det.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-12 klockan 23:29.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 23:28   #6
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Överföringar till: instant

Överföringar från: olika, från 15 min till 2 arbetsdagar.

Avgiftsfritt mellan bolag och MB båda håll, avgift från betalkort till MB. Totalt mindre avgift än om du betalar in med kort på olika ställen och sen tar ut med kort.
Gammal 2011-07-12, 23:30   #7

tallanis avatar

Standard

Tack pågar. Kanske ska ta ut en summa från Unibet nu då så man snabbt kan föra över till den bookie man vill spela hos sen. Inte en enda krona i avgift heller säger ni?! Låter för bra för att vara sant ju!
Gammal 2011-07-12, 23:43   #8
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Tack pågar. Kanske ska ta ut en summa från Unibet nu då så man snabbt kan föra över till den bookie man vill spela hos sen. Inte en enda krona i avgift heller säger ni?! Låter för bra för att vara sant ju!
Du kan inte ta ut till MB när du inte satt in med MB, samma metod för in/ut gäller.

Annars stämmer det.
Gammal 2011-07-12, 23:43   #9

tallanis avatar

Standard

Såja, nu är ett Moneybookers-konto fixat. En tanke bara. Vad menas med "Your outgoing transaction limit".. ?
Gammal 2011-07-12, 23:43   #10

Standard

Citat:
Det står ju annars hos bolagen om det skulle vara någon avgift. Men alla bolag jag har testat som sagt då är det inte avgift.

Citat:
Såja, nu är ett Moneybookers-konto fixat. En tanke bara. Vad menas med "Your outgoing transaction limit".. ?
Jag tror att man måste aktivera sitt konto eller bankkort eller någonting sånt för att man ska få unlimited.
Gammal 2011-07-12, 23:47   #11

tallanis avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muRum Visa inlägg
Jag tror att man måste aktivera sitt konto eller bankkort eller någonting sånt för att man ska få unlimited.
Så man får inte ha hur mycket pengar som helst på sitt MB-konto?
Gammal 2011-07-12, 23:48   #12

Standard

Citat:
Jag tror det är en limit tills man har aktiverat någonting har jag för mig. Var längesedan jag höll på med det där.
Gammal 2011-07-13, 01:42   #13

Sharp$: 276
Standard

Citat:
Tror inte saldot har någon övre begränsning utan begränsningarna ligger i hur mycket du kan skicka och ta emot per 90 dagars period.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 09:56   #14

tallanis avatar

Standard

Godmorgon boys. Fick detta meddelandet när jag loggade in på MB precis. Ursäkta min engelska som är crap men men..

Citat:
Issuing e-money is a 'regulated activity' under the Financial Services and Markets Act 2000. Moneybookers Ltd. is regulated by the Financial Services Authority (FSA) of the United Kingdom. The entire balance of your Moneybookers account is protected by regulation in regard to capital, liquidity and float management requirements. We are required to keep the funds received in exchange for e-money in pre-defined low-risk assets and to hold at any time sufficiently liquid assets to be able to redeem all e-money issued. We are legally obliged to make our customers aware that (1) the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) does not apply to funds stored on your Moneybookers account; (2) if Moneybookers Ltd. becomes insolvent the funds stored on your Moneybookers account may become valueless and unusable; and (3) consequently, if Moneybookers Ltd. becomes insolvent you may lose the funds stored in your account.
Gammal 2011-07-13, 09:59   #15
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Godmorgon boys. Fick detta meddelandet när jag loggade in på MB precis. Ursäkta min engelska som är crap men men..
En friskrivning från ansvar om MB skulle gå åt pipan, inget att oroa sig för
Gammal 2011-07-13, 10:01   #16

tallanis avatar

Standard

Ok! Såg att mina cash från Unibet precis kommit in! Snabba pix
Gammal 2011-10-19, 00:12   #17

bokhults avatar

Sharp$: 250

Snooker 2012
Stats: 11 - 8 - 0
ROI: 138.80%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Lånar tråden lite, är ute efter i stort sett samma sak som TS.
Har pengar hos Betsson och Unibet, och är ganska nöjd med dem. Men vill ha 1-2 alternativ till. Så vilka sidor har stort utbud, bra odds och är skattefria mer än dessa?

(Moneybookers och en jävla massa transaktioner hit och dit är inte ett alternativ, mest pga att jag inte pallar eller har tid)

Har hört på annat håll att man kan blåsa skattemasen även om man spelar utanför eu genom att ta ut sina pengar först till moneybookers och sedan sätta in dem på en europeisk spelsida för att sedan ta ut dem. Funkar detta och vilken europeisk sida ska man använda som mellanhandel? (vill ju ha en utan avgifter och Svs är det enda jag vet som är avgiftsfritt men eftersom att det är statligt så ska man nog hålla sig undan). Om metoden funkar är det väl dags att man öppnar konto på Pinnacle...
bokhult är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 00:38   #18

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1101

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

kika på de matcher/marknader du brukar lira på denna sida...

www.oddsportal.com

där kommer du se vilka bolag som ofta ligger högst, och då kan det vara vettigt att öppna hos dem. MB är ovärdeligt för oss som fortfarande inte behöver härja i asien men ändå håller på en hel del. Oddsportal som jag länkade till ovan är bara en jämförelsesajt av många, men en bra och enkel start.

Limiterad blir man, har nog avverkat en dussin konton vid detta laget, och då har jag endast lirat "på riktigt" från nyår.

Sen vad gäller skatten så tror jag det är så här, rätta mig om jag har fel... men vinner man relativt lite, dvs under 50 000 på ett år, är väl rädslan för nån skatt obefogad? är det så att man sedan börjar vinna riktigt stora summor så kommer de åt en ändå, även om man flyttar över via mb.

Senast redigerad av mape den 2011-10-19 klockan 00:44.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 14:48   #19

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 12
Standard

Registrerade mig hos Unibet för ett par dagar sedan. Satte in 1200 och fick 1200 i bonus. La ett spel på 1200SEK som jag vann.

Nu så kan jag på de felsta marknader inte få igenom spel på mer än några hundralappar.

Var i kontakt med deras support och en enormt dryg kille sitter och säger att det är begränsningar. Jag vill då ta ut pengarna men nu måste jag ju omsätta 6000SEK till...

Känns inte som att jag vill sitta och nöta en massa småspel på 100...känns ju hyfsat meningslöst.

Kan man inte göra något?

Jag måste ju kunna ta ut och skita i bonusbeloppet?

Är det någon annan som har haft liknande problem?
bamba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 14:52   #20
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bamba Visa inlägg
Registrerade mig hos Unibet för ett par dagar sedan. Satte in 1200 och fick 1200 i bonus. La ett spel på 1200SEK som jag vann.

Nu så kan jag på de felsta marknader inte få igenom spel på mer än några hundralappar.

Var i kontakt med deras support och en enormt dryg kille sitter och säger att det är begränsningar. Jag vill då ta ut pengarna men nu måste jag ju omsätta 6000SEK till...

Känns inte som att jag vill sitta och nöta en massa småspel på 100...känns ju hyfsat meningslöst.

Kan man inte göra något?

Jag måste ju kunna ta ut och skita i bonusbeloppet?

Är det någon annan som har haft liknande problem?
Du kan avsäga dig bonusen och begära uttag på dina pengar och vinsten för det spelet om det inte är så att det är bonusbeloppet som omsattes.

Deras hus - deras regler säger man ju ofta, men det är helt absurt att bli limiterad så hårt efter vinst på ett spel med en insats på 1200 spänn.

Oddset var kring 2.00 och de var marknadshögst eller?
Gammal 2011-12-01, 15:16   #21

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 12
Standard

Det var en NCAA match och linan var i linje med de andra bolagens...oddset var väl inte högst men det var iaf 1.95. Tänkte att jag skulle nyttja matchen mot omsättningskravet.

Så jag nyttjade inget av bonusbeloppet så jag borde kunna ta ut vinsten + min insatta summa?

Varför i helvete säger inte tomten på chatten det till mig isåafll. Han säger bara att jag måste omsätta 6000SEK till...i småspel på 100-ingar...

Höll på att kasta datorn...
bamba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 15:43   #22
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bamba Visa inlägg
Det var en NCAA match och linan var i linje med de andra bolagens...oddset var väl inte högst men det var iaf 1.95. Tänkte att jag skulle nyttja matchen mot omsättningskravet.

Så jag nyttjade inget av bonusbeloppet så jag borde kunna ta ut vinsten + min insatta summa?

Varför i helvete säger inte tomten på chatten det till mig isåafll. Han säger bara att jag måste omsätta 6000SEK till...i småspel på 100-ingar...

Höll på att kasta datorn...
Det är bara att säga till dem att de inte kan limitera dig efter ett spel på en marknad med 90-95% payout, om inte linan var felsatt så har du ju inte direkt rövknullat deras oddssättare genom att vinna en 50-50 marknad med förväntad payout under 100%.

Vilka jävla nötter. Säg åt dem att stoppa upp bonusen dör solen inte skiner samt betala ut insats+vinst.
Gammal 2011-12-02, 16:17   #23

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 140

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Roliga var att jag satt bredvid och la exakt samma spel som min vän Bamba men inte hade ett dugg problem att få igenom spelen.

Måste passa på att kritisera kundsupporten hos Unibet dessutom. Jävligt dryg kille som inte hade någon som helst förståelse för frustrationen som byggdes upp.

Senast redigerad av _mowgli_ den 2011-12-02 klockan 16:19.
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td