Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-26, 20:10   #1

Majos avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är jag på väg att bli limiterad?

Har den senaste veckan börjat få kryptiska mail från Expekt:

Citat:
Den icke accepterade delen av insatsen för kupongen <spel timestamp> har behandlats av Expekt.com.

Total accepterad insats: $100.00
Icke accepterad insats: $0.00

Alla refuserade insatser har blivit insatta på ditt spelkonto.
Får inte detta när jag spelar för säg mindre än $50, men bets större än det genererar ett sånt här mail.

Lite löjligt eftersom alla mail hittills har sagt att den icke accepterade insatsen är $0.00, men man börjar ju fundera på om detta är första "steget" på väg till limitering.

Har inte blivit limiterad tidigare och ej hört om såna här mail.
Tror inte att det är nån idé att maila dem heller eftersom jag inte tror att de skulle erkänna att det är början på en limitering.

Vad tror ni erfarna sharpare?
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:18   #2
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Har den senaste veckan börjat få kryptiska mail från Expekt:

Får inte detta när jag spelar för säg mindre än $50, men bets större än det genererar ett sånt här mail.

Lite löjligt eftersom alla mail hittills har sagt att den icke accepterade insatsen är $0.00, men man börjar ju fundera på om detta är första "steget" på väg till limitering.

Har inte blivit limiterad tidigare och ej hört om såna här mail.
Tror inte att det är nån idé att maila dem heller eftersom jag inte tror att de skulle erkänna att det är början på en limitering.

Vad tror ni erfarna sharpare?
Behöver inte alls betyda att du är på väg att bli limiterad - har många gånger fått dessa "mail" - oftast är det små marknader detta inträffar på... Men innan du får dessa "mail" så står det väl redan när du satsar vilken accepterad insats du får?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:18   #3
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Detta är vad jag antar är en manuell granskning, vilket är ett första steg mot limitering. Rätta mig om jag har fel!

Gratulerar Majo!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:21   #4

Majos avatar

Standard

Nej det står inget om maxinsats.

Marknaderna varierar men oftast stora marknader.
Gammal 2011-04-26, 20:21   #5

Pacmans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo lutar åt det, fick en del sådana tidigare. Först noll och sedan med belopp och boom så var man limiterad.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:22   #6

Majos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Detta är vad jag antar är en manuell granskning, vilket är ett första steg mot limitering. Rätta mig om jag har fel!

Gratulerar Majo!
aj aj

Antar att det ska hända nångång
Gammal 2011-04-26, 20:23   #7

Majos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Jo lutar åt det, fick en del sådana tidigare. Först noll och sedan med belopp och boom så var man limiterad.
Mera vatten på limiteringskvarnen...

Får man fråga vad som blev ditt maxbelopp efter limitering, eller varierar det beroende på marknad?
Gammal 2011-04-26, 20:31   #8
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Jag tror fortfarande att det mer gäller små marknader såsom travet och dylikt - tvivlar på att du fått dessa "mail" när du lirat Premier League och/eller Champions League?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:44   #9
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Expekt brukar i de flesta fall acceptera insatserna efter manuell granskning. Till skillnad från andra bolag som nekar en direkt och inte ens låter de gå vidare för godkännande.

Nordicbet, Unibet och bet365 vid limitering ger dig inte ens möjligheten att skicka vidare för godkännande.
Expekt kör manuell granskning istället och låser inte dig vid ett alternativ.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:53   #10

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

När Expekt startade upp verksamheten så var tyglarna lite lösare. 50 000 SEK i maxvinst och det gällde alla marknader och spelare.

1.25 i odds innebar 200 000 i insats. Till 2 ggr var det 50 000 och så vidare. Även om alla andra bolag låg på 1.30 så fanns deras 2.00 kvar i flera dagar (eller tills matchen startade). Fanns absolut ingen som helst koll på vad som hände efter det att oddsen lagts ut. Ja ingen större koll innan heller. Personalkostnaderna var säkert blygsamma men dom fick snabbt tänka om..

I ärlighetens namn varade den mest extrema haussen inte så många veckor. Men vilka veckor det var.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 21:36   #11

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Som sagt gäller det oftast småmarknader plus marknader där det inte finns allt för stor omsättning. Jag har fått väldigt många mail av den typen av expekt och jag tippar väldigt mycket specialspel (skott på mål, offsides etc.) och hörnspel.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 21:40   #12

Majos avatar

Standard

Ok tack för all info, den som lever får se
Gammal 2011-04-26, 22:13   #13

Munchiess avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 706

Standard

Visst är det bra att man kan få chansen till manuell granskning till skillnad från vissa andra bolag, men det hjälper inte alltid.

För mig var det som en trappa på Expekt. I början accepterades allt automatiskt och på nästa steg accepterades allt manuellt. Sedan började det så sakta komma, ett tag accepterades allt upp till 1000 SEK och i slutändan accepterades inget alls. Skickar jag något till manuellt granskning så accepteras alltid 0 SEK nuförtiden, oavsett marknad. Manuell granskning är med andra ord ganska hopplöst.
Kan absolut vara första steget på trappan för dig
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 23:00   #14

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 591
Standard

"Nordicbet, Unibet och bet365 vid limitering ger dig inte ens möjligheten att skicka vidare för godkännande."
KP , hehe faktiskt går det att få det manuellt granskat av samtliga nuförtiden.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 05:11   #15
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
"Nordicbet, Unibet och bet365 vid limitering ger dig inte ens möjligheten att skicka vidare för godkännande."
KP , hehe faktiskt går det att få det manuellt granskat av samtliga nuförtiden.
Unibet har jag inte provat på 6månader ca så möjligt att det kan ha ändrats där. Dock är jag tveksam till det.
Bet365 nope, är du limiterad, Nu talar jag om en riktig limitering där ett flertalet menyer från ditt konto även försvinner, bl.a. bonusdelen/referrera en vän osv. Så finns inte den möjligheten.
Nordicbet provade jag senast igår, maxtaket gällde och inget kunde skickas vidare till manuellt godkännande som de brukar gå.

Såhär ser bet365 ut när du försöker satsa mer än vad deras "Max" säger.

och såhär säger bonus/värvningsavdelningen efter limiteringen

och för skojs skull, så får du här en chattlog från deras support jag talade med nyss. För det är alltid lika kul att få se deras olika bortförklaringar varenda gång. Men nu verkar dom iaf ha skrivit ihop en text angående detta.
Detta konto har jag inte loggat in på i ca 8månaders tid nu.

Spoiler:
Euan M gick in på chatten
Du har kopplats till Euan M
Euan M Hej, välkommen till bet365 Live Chat. Hur kan jag hjälpa dig?

XXX Hej, varför kan jag inte värva en vän?
Euan M Okej, får du upp nått felmeddelande?
XXX Tyvärr är du inte kvalificerad för detta program.
Euan M Skulle jag kunna få ditt användarnamn samt fyrsiffriga säkerhetskod?
XXX YYYYYYYYYY
XXX minns ej säkerhetskoden för jag inte loggat in på ett tag, möjligt att det är YYYYYY
XXX Jag är iaf inloggad nu
Euan M Stämde bra det
Euan M Ett ögonblick.
Euan M För att belöna nuvarande kunder och för att attrahera nya kunder erbjuder bet365 regelbundet bonusar och gratisspel.

Dessa erbjudanden är kostsamma och bet365s policy är därför att inte erbjuda dem där de kan utgöra en betydande skillnad för lönsamheten hos en kunds konto.

Ditt konto har identifierats som ett sådant och om du vill fortsätta att vara kund hos bet365 så kommer du tyvärr inte vara
Euan M Det är det svar jag får för det tyvärr
XXX Meddelandet bröts i mitten. Kan du ta om delen efter "Ditt konto har identifierats"
Euan M För att belöna nuvarande kunder och för att attrahera nya kunder erbjuder bet365 regelbundet bonusar och gratisspel. Dessa erbjudanden är kostsamma och bet365s policy är därför att inte erbjuda dem där de kan utgöra en betydande skillnad för lönsamheten hos en kunds konto. Ditt konto har identifierats som ett sådant och om du vill fortsätta att vara kund hos bet365 så kommer du tyvärr inte vara berättigad till bet365 erbjudanden i framtiden.
Euan M Sorry, fick bara hälften skickat till mig
XXX Okej, men det där gäller endast bonusar och gratisspel enligt texten du skrev, jag vill ingetdera. Jag vill värva en vän till er istället.
Euan M Ja, men den ingår i bonusprogrammet. Så det är därför som du inte kan värva en vän
Euan M Inte jag som tagit det beslutet. Men jag kan skicka en överklagan, så får dom kika över ditt konto och ta ett beslut
XXX Rätt konstigt. Om jag inte anses som lönsam så betyder det inte att min vän också inte anses som lönsam eftersom den personen inte ens har konto hos er och ni vet inte heller hur hans spelsätt är.
XXX Nej det behövs inte. Tack iaf för hjälpen
Euan M Inga problem
Euan M Tack för att du kontaktat bet365 via Live Chat idag.
Euan M har lämnat chatten.
Chatten stängdes av bet365
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td