|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-04-03, 23:37 | #1 | ||||
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964Persas fotboll - 2013/2014 Stats: 6 - 2 - 0 ROI: 158.91% Vinstprocent: 75.00% |
Varning för Expekt när det gäller statistikspel
Jag hade ett spel tidigare idag som angående regelöverträdelser hos expekt.
(https://www.sharps.se/forums/fotboll/...li-lazio-serie) Enligt flera källor på nätet blev det över 26.5 fouls och detta kunde vi som följde matchen bekräfta. När rättningen blev färdig, märkte jag att de hade rättat spelet som en förlust. Jag tog kontakt med live-chatten och fick svaret att de gick efter sport.sky.it som källa när de rättar spelen. Problemet här är att den här sidan har rättat flera saker fel. Här har ni två exempel: Offsides ESPN: 6-2 Aftonbladet: 6-2 Sky (en): 6-2 Sky (it): 5-1 Fouls ESPN: 12-17 Aftonbladet: 12-15 Sky (en): 12-17 Sky (it): 10-15 Givetvis handlar det inte om några större summor pengar, men eftersom jag rekade om det här och för att inte det här ska hända igen drog jag iväg ett mail till deras support: Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
2011-04-03, 23:48 | #2 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Ponera att man skulle dra in LGA, har expekt reglerna på sin sida här eller inte?
Kan de plötsligt börja skriva att de kommer att rätta alla spel efter expektlivescores.tk där de sätter alla resultat efter vad de själv tjänar mest på och eftersom det står i reglerna att den sidan gäller så har de inte gjort något fel? |
2011-04-04, 00:45 | #3 |
Man får ännu en siffra om man kolla på det som borde vara den mest officiella sidan, nämligen ligans egen. Där står följande att läsa:
10 Falli commessi 16 http://www.legaseriea.it/it/serie-a-...li-Lazio/25451 Nej man får nog hålla sig undan liknande spel tydligen om man vill vara säker. Tycker ju inte man ska behöva spela in matchen och göra en compilation av alla fouls för att kunna få rätt...
2011-04-04, 07:11 | #4 |
Sharpest
|
Bra att du lyfte fram detta. Men kan inte detta utnyttjas på omvänt håll då? Nämligen genom att få lite mer ev+ på at spela underspel istället?
|
2011-04-04, 08:49 | #5 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964Persas fotboll - 2013/2014 Stats: 6 - 2 - 0 ROI: 158.91% Vinstprocent: 75.00% |
Jag berättade samma sak för en vän igår och han sa också att det är bättre att satsa på underspel.
Nu är han en förespråkare för underspel generellt då han tror att spelbolagen medvetet höjer linan ett snäpp högre än normalt. Anledningen är att spelbolagen vet att majoriteten av spelarna spelar på överspel då det psykologiskt känns säkrare att spela på överspel. Jag tror jag håller med honom och dig KP om att kunna utnyttja det till vår fördel. Jag ska se om jag har tid efter jobbet att göra lite fler jämförelser mellan dessa sidor och se hur mycket fel som sport.sky.it har. |
2011-04-04, 09:30 | #6 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Underspel är generellt oftast bättre ja. Det beror på att oddsen sätts efter genomsnittet och inte efter medianen som i princip alltid är lägre. Säg att snittet är 10,5 medan medianen är 9. En lina på 10,5 är då för hög.
|
2011-04-04, 09:36 | #7 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Gäller det generellt goal lines eller stämmer det bara in på statistikspel?
|
2011-04-04, 13:54 | #8 | |
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Något som verkligen kan fucka upp ett genomsnitt är när ett lag har gjort eller släppt in överdrivet många mål i en match eller två. Kontentan är hur som helst att om man ska använda sig av ett genomsnitt, oavsett marknad, så vill man inte att medianen ska avvika för mycket ifrån det. |
|
2011-04-04, 14:25 | #9 | |
Citat:
The Terms and Conditions is a legal binding agreement between yourself, Interwetten Malta Ltd. and any providers mentioned therein; when you registered your account you agreed to ‘play and abide’ by the Terms and Conditions which are posted on the Interwetten.com web site for public viewing In view of the above information Interwetten Malta Ltd. has acted accordingly, therefore the LGA complaint case is considered closed. Yours sincerely Manager Player Support Lotteries and Gaming Authority Suite1, Level 3, TG Complex Brewery Street, Mriehel Birkirkara BKR 3000, Malta Kan inte tänka mig att svaret blir något annat i det här fallet. Bitter? Ja, ganska. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+1) |
||
2011-04-04, 16:09 | #10 |
looool
och WTF finns LGA till för? Det var det sjukaste formuleringen jag sett på länge. Den tar ju bort all syfte med att ha just en gaming commission som övervakar spelbolagen... well well - bara att bita i det sura äpplet! |
|
2011-04-05, 18:01 | #11 |
Ibas finns det nånting som heter också. http://www.ibas-uk.com/
Hade "kontakt" med dom för en herrans massa år sen Ja någon kontakt etablerades aldrig. Dom svarade aldrig i telefon och någon e-mail tror jag inte dom hade! Ja det var ett tag sen som sagt. Skötte inte det där själv så jag kan inte alla turer. Men alldeles oavsett vad dom heter så har dom en sak gemensamt. Det är spelbolagen som betalar deras löner och där har vi akilleshälen. Blir som att strida mot en fackförening. Man kan aldrig vinna och vi spelare har ingen liknande organisation som ser till våra intressen. Kört. Helkört. Bara att gå vidare i livet. Strider som man aldrig kan vinna ska man lämna så fort det bara går.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-04-13, 11:59 | #12 |
Banned
|
Varför inte ta kontakt med sport.sky.it och be dem ändra på resultatet om de har fel?
Det är tyvärr ofta som olika sidor inte har samma resultat på statistiken. Det är inte längesen jag spelade en match i champions league på antal offsides. Enligt soccernet och många andra sidor (också min egen räkning då jag tittade hela matchen) blev det 5 offsides. Men enligt champions league officiella sida blev det bara 4. Linan var 4.5 och jag spelade under. I det här fallet hade ju spelbolaget rätt, men det kunde ha varit tvärtom. |
|