Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-10-17, 22:02   #1

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3526
Standard

Kambi voidar ett giltigt spel

16/10 19.00 i Costa Rica spelades en fotbollsmatch mellan Dep. Upala - Grecia med resultatet oavgjort.

Jag spelade oavgjort som slutresultat och rättade spelet grönt, nu visar det sig att den aktuella oddsleverantören Kambi har voidat spelet som ogiltigt med hänvisning till att matchen är uppskjuten.

När jag kollar OddsPortal, FlashScore och LiveScore så visar samtliga att matchen spelades på fastställt datum och klockslag.

Så vad göra nu? Vända sig till Spelinspektionen med ett klagomål?

För ATG/Kambi står på sig och envisas med att matchen inte har spelats.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-11-10, 10:16   #2

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
16/10 19.00 i Costa Rica spelades en fotbollsmatch mellan Dep. Upala - Grecia med resultatet oavgjort.

Jag spelade oavgjort som slutresultat och rättade spelet grönt, nu visar det sig att den aktuella oddsleverantören Kambi har voidat spelet som ogiltigt med hänvisning till att matchen är uppskjuten.

När jag kollar OddsPortal, FlashScore och LiveScore så visar samtliga att matchen spelades på fastställt datum och klockslag.

Så vad göra nu? Vända sig till Spelinspektionen med ett klagomål?

För ATG/Kambi står på sig och envisas med att matchen inte har spelats.
Spelinspektionen kommer inte göra något alls. Du får lämna in en stämningsansökan till tingsrätten och är det ett värde på under 28 600 (eller runt där) så är det ett förenklat tvistemål och då är ansökningsavgiften 900 kronor och parterna står för sina egna rättegångskostnader.

På några andra sätt kommer du inte få pengar om det inte rör sig om good will. Du kan testa Kronofogdemyndigheten först och betala en ansökningsavgift på 300 kronor, men bestrider motparten (ATG) så får du betala in mellanskillnaden (600 kronor) så lämnas ärendet över till tingsrätten den vägen. Bestrider de inte där så får du ett utslag varpå du kan ansöka om verkställighet så kommer pengarna komma. Du får även dina utlägg (ansökningsavgiften) ersatta om du antingen får ett utslag via KFM eller vinner i tingsrätten. Via tingsrätten har du även rätt att få ersatt en timmes juridisk rådgivning om du vinner men det är taket. ATG i detta fall kommer anses ha den juridiska kompetens som behövs så du lär inte riskera att få betala den timmen vid eventuell förlust.

Det sker märkligheter med de matcherna och Kambi. Jag har ifrågasatt hur de menar att ett mål tillkom i minut 61 när det enligt tv-bilderna klart visar 59:58 till 59:59 när bollen väl är i mål, det vill säga minut 60. De säger på fullt allvar att det inte går att lita på klockan i tv-bild då den var flera sekunder efter den officiella matchtiden. Vad jag vet finns det en person med den officiella tiden och det är domaren i matchen och jag tvivlar på att någon är direktuppkopplad på den.

Jag hade förlorat på den då det var en dubbel likväl men det är spelosäkert när det är så och alla källor jag hittat visar minut 60 utom Flashscore som visar minut 61 men de rapporterade först minut 60 innan de ändrade det.
La upp lite bilder på den matchen om du vill ha lite ökad stridsvilja. ATG via Kambi registrerade den som minut 60 först men ändrade lite senare.

https://imgur.com/a/kambi-J5ZoK7a

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+100)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-11-10, 11:10   #3

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3526
Standard

Summan jag la på mitt spel var av ett mindre belopp så att ta det vidare i flera andra instanser är det inte värt.

Möjligtvis av principsak men den orken har jag inte.

Men tack för ditt inlägg, var mycket intressant att läsa ifall att något liknande händer i framtiden och om man då har spelat för ett "större" belopp som är värt att ta strid för.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td