Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-05, 20:18   #16

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det är inte skatt på pinnacle, right?

Sen läste jag något om att man slipper verifiera sitt konto genom att skicka in massa bilder på leg och papper osv... om man kör med MB, gäller det bara pinnacle eller gäller de för de flesta sidor?

Funderar på att skaffa MB, men på bet365 där det är gratis insättningar finns det väl ingen anledning att använda sig av MB? Kommer man ifrån olika typer av avgifter med MB eller blir det istället dyrare?

Tacksam för svar.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 20:23   #17
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jo, det är skatt på pinnen, allt utanför EU.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-06, 04:04   #18

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jo, det är skatt på pinnen, allt utanför EU.
Sedan om du redovisar det är väl en annan sak?
Gammal 2010-09-16, 00:43   #19

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Är det någon som har hamnat i stora problem med skatteverket efter att ha spelat på t ex pinnacle? Så länge man inte gör uttag på mer än typ 100k så är det väl ingen som bryr sig?

Skulle ju vara ett riktigt hårt slag i magen om man måste skatta... vill verkligen lira på pinnen men känns ju riskabelt.

Det är även därför jag håller mig undan från t ex full tilt poker... har dock inte hört någon som åkt på en skattesmäll.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 02:46   #20

Munchiess avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 706

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Är det någon som har hamnat i stora problem med skatteverket efter att ha spelat på t ex pinnacle? Så länge man inte gör uttag på mer än typ 100k så är det väl ingen som bryr sig?

Skulle ju vara ett riktigt hårt slag i magen om man måste skatta... vill verkligen lira på pinnen men känns ju riskabelt.

Det är även därför jag håller mig undan från t ex full tilt poker... har dock inte hört någon som åkt på en skattesmäll.
På uttag över 150k MÅSTE banken rapportera det till skatteverket. Givetvis kan banken även rapportera vid lägre summor om de själva vill.

Personligen så känns det så att om man spelar med de volymer som krävs för att man ska kunna få problem, så kan man också göra sig besväret att ta reda på hur man kan komma runt problemet. Det finns olika setups som man kan använda sig av, det är nog inte många som för över 150k från Pinnacle direkt till bankkontot.

För övrigt är det inte en självklarhet att du måste skatta på FTP. Pågår en utredning hos skatterättsnämnden om det för tillfället och folk har tidigare lyckas deklarera FTP som skattefritt. Problemet ligger där i att de har en licens som är icke EU-baserad medan huvudkontoret möjligtvis ligger inom EU. Om man ska betala skatt när man spelar någonstans avgörs av från var bolaget bedriver sin verksamhet, och alltså inte var de har sin licens. Öppnar jag alltså upp ett spelbolag med alla anställda på Irland med en licens från Costa Rica så kommer det att vara skattefritt att spela där.

Senast redigerad av Munchies den 2010-09-16 klockan 02:53.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 02:14   #21
bbx

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

Cyntax på pokerforum.nu säger så här:

"Pinnacle är jag ganska/hyffsat säker på att jag skulle kunna få som skattefri. Där har du nog pengar att kräva tillbaka."

Han är skattejurist och har tidigare jobbat på skatteverket. Jag vet inte vad jag ska tro längre.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 03:31   #22
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bbx Visa inlägg
Cyntax på pokerforum.nu säger så här:

"Pinnacle är jag ganska/hyffsat säker på att jag skulle kunna få som skattefri. Där har du nog pengar att kräva tillbaka."

Han är skattejurist och har tidigare jobbat på skatteverket. Jag vet inte vad jag ska tro längre.

Jag såg det också.. vet dock inte vad han grundar det på..

1. All licens verkar ligga på Curacao, vilket enligt mitt googlande tillhör nederländska antillerna som efter lite mer googlande inte tillhör de öar som räknas in som skattefria.

2. Hela verksamheten i bolaget verkar väldigt hemlig, så jag vet inte vart han fått infon om att de skulle bedriva verksamhet inom EU.
Gammal 2015-06-27, 19:16   #23

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 27
Standard

Stämmer följande påstående?

"Pinnacle har nu fått licens av MGA på Malta och därmed är alla vinster skattefria från ett av världens bästa spelbolag vilket är glädjande för alla seriösa spelare."

Fick inte lov att inkludera en länk, men googla på texten så hittar ni källan.
dexopie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 19:26   #24

Khans avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dexopie Visa inlägg
Stämmer följande påstående?

"Pinnacle har nu fått licens av MGA på Malta och därmed är alla vinster skattefria från ett av världens bästa spelbolag vilket är glädjande för alla seriösa spelare."

Fick inte lov att inkludera en länk, men googla på texten så hittar ni källan.
https://www.sharps.se/forums/spelbola...problem-mm-15/

Ja de har en licens på Malta, men det verkar vara oklart huruvida det är skattefritt eller inte.
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 23:11   #25

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 27
Standard

Vill inte vara tjatig (hoppas det är ok att man frågar vartannat år) men finns det ny information om huruvida vinster hos Pinnacle är skattefria eller ej?
dexopie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td