|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-08-03, 22:51 | #1 |
Administrator
|
Spela på Betfair med Sharps, diskussionstråden
Betfair är världens största spelbörs. Just att betfair är en spelbörs istället för en vanlig bookmaker gör att oddsen i genomsnitt är 15% högre än hos andra sidor. Att det är en spelbörs kanske låter komplicerat men för genomsnittsspelaren som är van vid att spela på vanliga bookmakers är det egentligen ingen skillnad förutom att man får högre odds och därmed får större vinster vilket definitivt kan göra stor skillnad i längden.
Därför rekommenderar vi betfair + 15% Högre odds - 15% större vinster + Säkra dina spel med Bokning - minimera förluster + Gigantiskt utbud av marknader + Live-betting på nästan allt + Rörliga odds, sätt egna oddskrav + Licens i EU - ingen skatt på vinster + Insättning/Uttag till svenska bankkonton + Klicka på bannern nedan och använd våran bonuskod när du gör din första insättning för 0 kr i bonus. + Via denna länk med bonuskoden får du dessutom 40% rakeback om du spelar poker hos betfair! Denna rakeback hade du inte fått i vanliga fall om du registrerat ett konto utan att använda vår banner. Använd bonuskod SHARPS när du gör din första insättning för 0 kr i bonus! Koden fylls i automatiskt med bannern. Du kan hämta ditt gratisspel på 0SEK genom att registrera dig hos Betfair med koden SHARPS. Gör en insättning med med valfri metod förutom moneybookers (minst 0SEK) och spela (matchat) sedan för minst 0SEK. Ditt konto kommer att krediteras 0SEK inom 24 timmar. Så här fungerar det Om man däremot vill utnyttja det faktum att betfair är en spelbörs till fullo så bör man först förstå hur en spelbörs samt bookmaker fungerar. På en spelbörs styr alla spelare själva oddsen på så sätt att spelarna erbjuder varandra odds. Det kanske låter invecklat men med betfairs teknologi blir det enkelt och automatiserat. Om vi tar exemplet nedan och vill spela på Valencia i matchen mot Valladolid så ser vi att vi direkt kan lägga ett spel med oddset 1.38. Men om vi t.ex. kräver ett högre odds, säg 1.40 så kan vi justera vårat odds till detta genom att först klicka på 1.38 och sedan när vi skriver in summan vi vill satsa ändra oddset till 1.4 istället. Vår summa kommer då att läggas till hos 1.4 på den rosa sidan Boka i bilden. Vårat spel kommer att ligga där omatchat fram tills dess att någon är beredd att erbjuda 1.4 i odds eller vi själva väljer att ta bort spelet eller sänka våra oddskrav. Vad menas då med Boka? Boka är kort sagt att spela på motsatsen. Om vi i detta fallet väljer att Boka Valencia genom att trycka på den rosa rutan med 1.39 så satsar vi istället på att Valencia inte vinner matchen - vi spelar alltså på X2. Föjande dyker upp till höger när vi klickar på ett odds: När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39). Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 3.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38. Hur kan man då utnyttja detta? Ja förutom att vi alltid kan spela på 1X, X2 och 12 så är detta utmärkt på så sätt att vi kan följa oddsutvecklingen och säkra upp matcher. Om vi t.ex. satsar 100 kr på Valencia och får oddset 1.4 och matchen sen startar och i andra halvlek leder Valencia med 1-0 så kommer ju oddset på Valencia ha sjunkit drastiskt och ligger antagligen på under 1.1 vid det här laget. Det kostar oss alltså bara 10 kr att säkra vår insats på 100 kr. Satsar vi dessutom några kronor mer så kommer vi att gå med vinst oavsett hur matchen slutar. På så sätt slipper vi alltså att gå med förlust vid ett sent kvitteringsmål. Vi säkrar upp (dvs bokar matchen så att vi vinner 120 om valencia inte vinner) med 12 kr och vi kommer då ha följande utångar: Valencia vinner matchen: Vi vinner 100 * 1.4(Ursprungsbettet) - 12(Bokningen) = 40 - 12 = +28 kr Valencia vinner inte: Vi vinner 120(Bokningen) - 100(Ursprungsbettet) = +20kr Detta är framförallt fördelaktigt i jämna matcher med få måls ledning i sluthalvan av matchen. Så här kan man spela på samtliga marknader Betfair erbjuder, det vill säga även Över/Under mål, målskyttar osv. Vi kan alltså säkra våra Spel före matchen är slut! En vanlig bookmaker gör sin vinst på spelarnas förluster och förlorar när spelarna vinner. På Betfair är det ju spelarna som både vinner och förlorar - hur tjänar då Betfair något på detta? Betfair tar 5% av dina nettovinster på en marknad, om vi tar exemplet ovan igen och Valencia vinner matchen och vi alltså får en nettovinst på 28 kr, då tar betfair 1,40 kr (5% av 28). Den avgiften har du dock redan tjänat in och mer därtill genom att du fått ett högre odds än du annars fått hos en vanlig bookmaker. Med andra ord så tjänar Betfair på att du vinner i motsats till en bookmaker som tjänar på att du förlorar. Hur mycket påverkar 5% avgift på nettovinst om vi räknar odds? Inte mycket - se exempel: 100 kronor satsade på 1.39 ger 39 kr - 1,95 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.3705 100 kronor satsade på 1.80 ger 80 kr - 4 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.760 Om vi då hade satsat på Valencia till oddset 1.39 vilket motsvarar 1.3705 med avgiften på vinst avdragen så hade vi fortfarande haft ett betydligt bättre odds än på en vanlig bookmaker där det bästa vi kunde hitta låg på 1.33 Använd Betfair-funktionen i spreadsheetet efter att ha skrivit in odds så räknas det faktiska oddset (efter kommission) ut! Det enda negativa vi känner till med Betfair är att det ej går att lägga Parlays, det vill säga dubblar, tripplar osv. Detta är naturligt i och med hur betfair fungerar som vi beskrivit ovan eftersom i en parlay multiplicerar man oddsen med varandra. Vill man spela på parlays så kan man ju alltid göra detta hos en vanlig bookmaker men det är ett faktum att bland de spelare som är vinnande i längden är det att spela på Singlar som gäller. |
2010-08-04, 16:44 | #2 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118Gällivares Guldgruva Stats: 56 - 0 - 0 ROI: 101.60% Vinstprocent: 100.00% |
Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
2010-08-04, 17:11 | #3 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Lägg ned ditt ARB och satsa på trade istället. |
|
2010-08-04, 17:12 | #4 |
Sharp$: 118Gällivares Guldgruva Stats: 56 - 0 - 0 ROI: 101.60% Vinstprocent: 100.00% |
Drog ett getöga på sidan. Sinnessjuka odds på oavgjort i fotbollen! :O Räknade dessutom ut att på de flesta oddsen kunde man arba rakt av på sidan, vet dock inte riktigt hur man kan räkna ut alla odds med provision... Hur ser man hur stora pengar man kan satsa på varje match, alltså hur mycket pengar ett odds är bokat för?
2010-08-04, 17:13 | #5 | |
Citat:
Arbitraging är fullt dugligt via detta ffs!
2010-08-04, 17:15 | #6 | |
Webmaster
|
Citat:
2010-08-04, 17:45 | #7 |
MLB-oddsen känns underliga... Spelar ingen MLB med Betfair?
Edit: Rookiemisstag, ignorera.
Gällivare Senast redigerad av ludd3emm den 2010-08-04 klockan 17:56. |
2010-08-04, 20:36 | #8 | ||
Webmaster
|
Citat:
Citat:
så är siffrorna under oddsen det som erbjuds till det oddset, i detta fallet kan man matcha 25103 till 1.38 i odds, vill man betta mer än det så får man nöja sig med 1.37 i odds på den summan som överstiger osv.. Likadant med bokning, du kan boka 1.39 upp till 4843 sen måste resterande bokas till 1.40. Provisionen räknas på nettovinsten för en marknad, dvs om du bettar och bokar fram å tillbaka så betalar du bara provision på det du till slut går plus, (alla totala vinster - alla totala förluster).
2010-08-05, 10:02 | #9 |
Jag har själv upptäckt betfair tack vare en polare som var på besök för några veckor sedan.
Det är en helt ny värld som har öppnats för mig där den traditionella bettingen har hamnat i skymundan för tillfället. Just det här med trading gör spelandet otroligt kul även om vinsterna inte blir lika stora som på vanlig betting. Största förändringen för mig är att jag har aldrig kollat på så mycket streams på matcher sedan jag började trada. Allt man spelare på vill man följa live och se händelseförloppet för att kunna förutse matchutvecklingen. Innan la man sina matcher och kunde oftast göra annat medans matcherna gjorde sitt. Får väl säga att detta är det enda negativa för MIG då jag som nybliven far inte har den tiden att sitta framför datorn och glo alltför länge i sträck. Men när man väl får det så är det mumma. En sak som har funkat fantastiskt bra för mig är att spela emot krysset i förutspått målrika matcher för att sedan "gröna" ut när målet kommer. T.ex. min första match jag lirade var Odense-Randers. Jag kom hem när det var halvlek och 0-0. Andra halvlek börjar och matchen är totalöppen medans oddset på emot krysset kan läggas för ca2.80. Jag köper för 60kr, vid förlust förlorar jag 110. Blir det inte oavgjort vinner jag någons 60kr. I 74 minuten målar Odense som var förhandsfavorit och krysset skjuter upp till 7ggr pengarna. Jag går in och bettar och tar krysset för 30kr till oddset på 7.20. Då har jag grönat ut. Beroende på utfall blir det... Kryss : 182 - (110) = +72 Inget kryss: 60 - 30 = +30 minus 5% på komissionen då. Och matchen då? Jo Randers kvitterar och det står sig. +72 på mitt första lir och min hjärna exploderar i möjligheterna jag har genom Betfair. Och där var jag fast i betfair. Jag la in 200kr för skojs skull och har fortsatt i den banan. Nu har kassan ökat till 650kr Problemet med att spela mot krysset är att man alltid nån gång kommer lyckas ha oturen att hitta en 0-0 match. Då gäller det att läsa den så tidigt så möjligt för att minska förlusten. En gång lyckades jag hitta den enda 0-0 matchen utav 45 på den dagen. Makalöst. Likadant om man spelar på en match med en stor favorit där dogen gör mål, droppar oddset på kryss ännu mer och oddset för krysset höjs först mot slutet av matchen om resultatet står sig. Det blir mycket svårare att gröna ut då känner jag. Ja, det var mina tankar om Betfair. BOL
2010-08-05, 10:51 | #10 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Ibland trejdar jag så att två utfall är gröna och ett är rött om det känns osannolikt. Över/under är ofta bra att lira oxå. I en match där man tror på få mål, kommer ett tidigt mål så spela under för marknaden överreagerar oftast. Sen bokar man under efter ett tag när set satt sig. På samma sätt kan man göra med över, i en match där det förväntas flera mål. Vänta ett tag in i matchen innan du backar över, när första målet kommer så bokar du över och går ur. |
|
2010-08-05, 10:59 | #11 |
AWESOME
|
Totalerna brukar vara way-off, inte så stora pengar på det, men nog för att betala hyran
2010-08-05, 12:12 | #12 |
Är inte helt hemma på detta, men hur vet man hur mycket man ska satsa när man ska gröna ut som det så vackert heter.
|
|
2010-08-05, 15:03 | #13 |
Trevligt att ni fått upp ögonen för den här underbara börsen.
Kör själv Betfair på heltid och det finns mkt pengar att tjäna om man kan läsa marknaden och har mkt tid. Ett litet tips: vad ni än läser om Boka x, spela x - Glöm det! det funkar inte längre. |
|
2010-08-05, 15:29 | #14 |
Moderator
Varför inte? Bortsett från sista veckorna fungerade det för mig. Små summor dock!
|
2010-08-05, 15:53 | #15 |
Jag har börjat med att boka x. Jag har inte hunnit sätta mig in i något annat än.
Förslag?
2010-08-05, 16:00 | #16 |
Webmaster
|
Det var väl "guldspel" som började med att sälja en tjänst å tjänsten var kort sagt att boka x å sen säkra..
Saken är väl inte att det absolut inte fungerar utan snarare att man kan inte göra det blint på matcher vilket var mer eller mindre vad guldspel menade (kanske funkade på den tiden dock? flera år sen) utan man måste såklart fortfarande vara bra insatt och gjort en grundlig analys av matchen likt när man bettar vanligt.
2010-08-05, 16:11 | #17 |
Tycker trading är ett spännande och intressant alternativ. Kör dock bara med små pengar då jag allt jämnt försöker lära mig. Disciplinen har jag märkt är otroligt viktig. Att verkligen se till att gröna ut när läget ges och inte sitta och vänta på lite odssrörelser osv. Har blivit förbannad mer än en gång när ett mål kommit och sabbat mitt spel
|
|
2010-08-05, 16:17 | #18 | |
Citat:
Jag har tradat i en hel del år men har ännu inte "hittat hem än". Alla har något att lära. Det finns vissa program som hjälper dig att trada på Betfair. Evolution och Betangel. Jag föredrar Betangel, eftersom jag tycker de e mer professionella och de har en GREENINGfunktion. Du behöver inte kunna räkna ut vad du ska satsa. Om du tränar på Betfairsiten kan du ställa in så det syns hur mycket du har grönt på alla sidor. Om du klickar på spela eller boka och skriver in en summa kommer det upp hur mycket rött och grönt det blir. galopp, tennis, UNDER/ÖVER 2,5 fotboll, NBA e något som e störst omsättning på och mycket action. Jag rekommenderar dig att se videon med Johannes och även lessons 1-7. Även om man tradat en del, ger de mycket aha-uuplevelser!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2010-08-05, 17:08 | #20 |
offtopic, ni borde sätta upp lite google ads, som man kan klicka på! ni kan säkert tjäna en del på det!
2010-08-05, 17:10 | #21 | |
AWESOME
|
Citat:
Spelades i chatten på pinny @ 2.17, testar 1u
2010-08-05, 17:12 | #22 | |
Sharpest
|
Citat:
Vi har inte som mål att gå plus med sidan. Utan nöjer oss med +- 0. Vi är trots allt 4st som driver denna. Vad ska man få ut, någon tusenlapp extra per skalle i månaden och ha ett hem man själv inte vill besöka där man sitter med F5 knappen 4h/dag? nejtack. Väl offtopic nu och tycker vi borde återgå till vad tråden handlar om. Nämligen diskutera betfair som bolag och inte hur sidan ska generera pengar. |
|
2010-08-05, 17:28 | #23 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
man får inte ha google ads på sidor med betting enligt en initerad källa.
|
2010-08-05, 17:53 | #24 |
Jag ska inte diskutera mer, det leder ingen vart. Ni tycker att Betfair har bäst odds ofta INNAN matchen börjar, det tycker jag e helt felaktigt. Sedan om man vill ha mindre bolag och spela till sämre odds, e det helt okej.
Eller inte kunna lägga spelet alls eftersom spelet inte finns hos Betfair eller Pinnacle. Det jag vill säga e att Betfair e framförallt till trading, INTE betting. Om sharps får procent på mina vinster blir jag bara glad, om det leder till att denna site kan upprätthållas. Det viktiga vi ska diskutera angående Betfair e hur vi kan tjäna pengar på trading. KP och jag har fått bollen i rullning...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-08-05, 20:38 | #25 |
Trading
Som tidigare nämnts har oddsutvecklingen på boka x etc. försämrats avsevärt.
Dock finns det många möjligheter att trada in fina pengar på Betfair. Själv använder jag mig av metoden spela på ett resultat alt ö/u för att sedan boka några minuter senare. Gäller att ha koll på statistiken samt veta vilka perioder i en match man kan gå in på. Siktar på en långsiktig vinst runt 7-8 %. Vore väldigt trevligt om vi kunde få igång en diskussionstråd om trading med tips och info. Tack för en av få sevärda siter om betting. Kisumu |
|
2010-08-05, 21:54 | #26 |
Sharpest
|
Vad man också kan använda betfair till förutom bonushoreri är även att undvika att bli limiterad på övriga sidor som erbjuder de marknader du vill åt. Tex svensk trav h2h som endast erbjuds av ett fåtal sidor.
Du vill medvetet förlora dina pengar från din bookie för att få dom att tro att du är en förlorare. Du spelar emot dig själv på en match sedan på betfair för att "säkra" upp. Du kan om du är duktig göra en vinst på det aka surebet men kan även i vissa marknader få ut 99%. Dvs du betalar 1% från sidan du inte vill bli limiterad på. Ett pris som håller ditt konto vid liv, vilket kan vara värt. Finns flertalet mindre marknader där detta behövs. Tex nordicbet's lägre divisioner om du nu har insyn i något lag. |
2010-08-06, 00:29 | #27 |
Gällande in-play trading, så finns det ett intressant uttryck som efarna traders ofta kör enlig ; expect the unexpected!
Ett exempel är om det kommer ett tidigt mål så förväntar sig oftast spelarna(marknaden) att det skall trilla in massor med mål i matchen. Då är det läge att spela mot detta och sedan "greena" ut efter en tid om inget mål har kommit. Detta bara ett exempel från över/under marknaden.... |
|
2010-08-06, 00:31 | #28 | |
Moderator
Citat:
Vid matcher där man väntar sig få mål så hoppas man på ett tidigt ledningsmål och går in och backar under direkt. Sedan väntar man ett tag och grönar ut. Eller motsatt, man väntar sig många mål men det dröjer 20-25 minuter innan det första kommer och då har oddset hunnit stiga så backar man över och förhoppningsvis kommer det ett mål innan paus och man kan gröna ut. |
|
2010-08-06, 10:35 | #29 |
Man bör dock undvika ord som "förhoppningsvis kommer det ett mål" alt "hoppas på att det inte blir några mål" etc. etc. Vid framgångsrik trading vet man att vissa scenarior inträffar enligt gällande procentsatser. Exempelvis att det blir
mål i 12.89 % av alla italienska matcher i serie A matchminut 1-10 minuter och utifrån den statistiken hitta värdespel. Jobbigt och tidsödande men ett skapligt extraknäck. |
|
2010-08-06, 11:01 | #30 | |
Moderator
Citat:
|
|
2010-08-06, 12:31 | #31 | |
Sharpest
|
Citat:
BP på hemmaplan släpper in under 1mål/match tex. När BP tar ledningen i matchen så är det otroligt sällan de förlorar. Självklart finns det undantag i allt men jag undrar om undantagen inte är väl många i detta? Är väldigt ofta man även ser matcher där det sprutar in mål de sista 15minutrarna. Har inga siffror eller statistik utan talar enbart från mina upplevelser från när jag tittar på matcher. Häromdagen hände en till liknande mellan astonvilla och feyenord. Där astonvilla pumpade in 3 mål på en kort period. Elfsborg spelade hemma mot ett soplag när de vann med 5-0 max 1 vecka sedan, från en målsnål 1a halvlek till en sprutglad andra där målen slutade komma efter 70e minuten istället. |
|
2010-08-06, 12:44 | #32 |
Det stämmer bra gällande de matcherna. Det finns alltid undantag och det är ingen 100 %:ig taktik. Det gäller att testa sig fram och ha x antal ticks som mål och då greenar man ut. Även exit strategin måste vara klargjord innan man börjar trada. Målet med detta är att hitta värdeodds eftersom marknaden oftast reagerar för starkt då ett mål kommer. T.ex. om ett lag leder med 2 mål i paus tror många nog att de gör minst 2 till i andra halvlek, vilket vi alla vet att så är ofta inte fallet.
Som med bettingen så gäller samma saker med tradingen gällande moneymanagement, statistik, hantering av förluster och sist men inte minst disciplin. Dessa saker kan EJ poängteras för många gånger. |
|
2010-08-06, 12:59 | #33 |
Det är helt korrekt att det görs fler mål sista 15 minuter om man jämför med övriga 15 minuters perioder under en match.
I tyska ligan är det närmare 40 % sannolikhet att det blir mål sista kvarten. Premier league ligger på ca 28% sannolikhet för mål. En sak man måste vara observant på är tilläggstiden som man aldrig vet förrän i 90:e minuten. Visst kan man kalkylera själv men domaren bestämmer. Väldigt många spelar på att det inte ska bli ngt mål i slutet så där brukar det definitivt finnas värdespel. Om man delar upp en match i 10 minutersperioder kan man se att perioden 40-50 minuten är klart underrepresenterad i antalet mål av självklara orsaker. Här finns ofta guldodds att spela i den 40:e minuten och sedan boka runt 50 minuten. Man bör sträva efter 17-18% avkastning för att det ska löna sig. |
|
2010-08-09, 16:09 | #34 | |
Citat:
Det e galet, hur mycket oddset sänks 10-15 minuter efter ett mål. Ofta sänks oddset från 2,40 ner till 1,90 väldigt snabbt! Jag ska också prova att backa ÖVER efter ca 20-25 minuter av matchen om det e en en trolig övermatch. Marknaden överdriver oddsänkningen vid mål och man kan sälja till ca 1,35 från ca 2,40. Vi borde samarbeta i chatten när det e många matcher igång, 16:00 lördagar, 15:00 och 17:00 söndagar...
||
2010-08-09, 16:24 | #35 | |
Moderator
Citat:
Var en period där det gick bra för att sedan vika av nedåt innan jag började bokföra. Nu har jag mest stått still och totalt är min trade rätt plus/minus. Men som sagt det gäller att välja rätt och inte bli girig, mycket av mina "vinster" är borta för att jag inte är disciplinerad nog med min exit. |
|
2010-08-09, 16:53 | #36 |
Håller med om disciplinen. Fan vad svårt det är att gröna ut när man egentligen borde.
Speciellt i tennis där det svänger snabbt, på bara 1-2 bollar kan det studsa 0.20-0.30 ibland. Då sitter man där och tar sig för pannan när det drar åt fel håll. Det är så att man får grå hår under ett game. Fast det är ju lite av nöjet med Betfair.
2010-08-19, 18:48 | #37 | ||
Citat:
Jag har satsat 5 u på ett AH -1 till oddset 2.35 (Dnipro vs Lech Poznan). Det inverterade oddset är 1.741. I skrivande stund är det lägsta bokningsbara oddset 1.75 på betfair och om jag skriver in 5 som "insats" står det följande. Citat:
https://www.sharps.se/forums/taenkarh...-bonustrading/ Senast redigerad av James den 2010-08-19 klockan 20:13. |
|||
2010-08-23, 18:42 | #38 |
Hur stor är omsättningen på amerikanska sporter på Betfair? Verkar inte som om MLB är speciellt populärt, men hur är det med NFL/NBA/College? Finns det någon annan spelbörs än Betfair som är större i staterna?
|
|
2010-08-23, 19:03 | #39 |
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom." |
|
2010-08-24, 08:44 | #40 | |
Citat:
Ändra i listan för att kolla annan sport. |
||
2010-08-24, 10:23 | #41 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2010-08-31, 13:29 | #42 | |
Citat:
|
||
2010-08-31, 13:35 | #43 |
Moderator
Även jag har aldrig fått invert-knappen att räkna rätt.
|
2010-08-31, 13:38 | #44 |
Webmaster
|
Du har rätt, det står fel i texten, Inv.-knappen räknar rätt. Ska ändra texten
2010-08-31, 13:49 | #45 |
|
|
2010-08-31, 13:58 | #46 |
|
|
2010-08-31, 14:15 | #47 |
Mm det sägs vara det korrekta svaret men vill gärna veta hur man kommer fram till det, för att jag ska kunna vara säker på att det stämmer.
Om jag satsar 82kr för att vinna 123kr så är oddset 123/82 = 1.5 Om jag satsar 39kr för att vinna 100kr tycker jag oddset borde vara 100/39=2.564 Men det är det tydligen inte så jag vill gärna veta hur du får fram 3.564. |
|
2010-08-31, 14:25 | #48 |
Får ta med riskerade också, 139/39 tex
|
|
2010-08-31, 14:31 | #49 |
|
|
2010-08-31, 14:33 | #50 | |
Webmaster
|
Citat:
Likadant i dina andra exempel: Odds 1.5: Satsa 100 för att vinna dina 100 + 50.. 150/100 = 1.5
2010-09-03, 12:40 | #51 |
Webmaster
|
Flyttat en del inlägg rörande OT-diskussion, vi försöker hålla oss till betfair i denna tråden.
2010-09-06, 19:30 | #52 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Hur kan det vara lönsamt att trada med en 5% komission samt variansen (går ju åt skogen då och då). Måste ju vara ganska kass timlön, så länge man inte tradar väldigt stora summor såklart...
|
2010-09-06, 19:42 | #53 |
Moderator
kommisionen jobbar du dig ifrån och precis som betting genererar pengar mer pengar.
|
2010-09-06, 20:01 | #54 |
Webmaster
|
Kan ju vara värt att klargöra, vet inte hur du tolkat det men, komissionen tas endast på nettovinsten för en marknad så du kan trada fram å tillbaka så mycket du vill, annars hade komissionen helt klart försvårat tradeandet.
|
2010-09-06, 20:38 | #55 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Jag bokar 100 kronor 1.40 = vinst 160 ifall det går vägen
jag bokar 100 kronor 1.50 = vinst 150 ifall det går vägen? Har jag förstått korrekt? |
2010-09-06, 21:09 | #56 |
Antar att boka är "Lay". Erbjuder du någon att spela 100 kronor till oddset 1.50 så riskerar du 50 och vinner 100.
2010-09-07, 17:27 | #57 |
Gjorde en insättning nu, tänk bara att de drar 4.5kr vid insättning så ska man matcha 300kr så sätt in lite extra om ni har tänkt att köra allt på ett kort
Slipper ni eventuellt bök... |
|
2010-09-07, 17:31 | #58 | |
Citat:
6. Om du förlorar ditt första vad (på minst 200 kr) krediteras ditt Betfair-konto med 300 KR inom 48 timmar efter det att vadet har avräknats. Om du vinner ditt första kvalificerade vad krediteras ingenting till kontot. Räcker väl således med 200 kr? |
||
2010-09-07, 17:40 | #59 | |
Citat:
Betfairs Villkor för Gratis Spel. gäller för det här ovanför på sharps. Och som det verkar på det du skrev så får man inte dela upp det, det får man på sharps.se banner. Har mailat dem... |
||
2010-09-08, 17:51 | #60 |
dog betfair nu eller? kan inte komma in på siten på mobilen eller datorn
2010-09-08, 18:01 | #61 |
Fungerar iaf för mig.
Testa Down for everyone or just me? nästa gång. Edit: Är iofs inte alltid som den sidan rapporterar rätt. |
|
2010-09-15, 17:04 | #62 |
Varning: Bonusen gäller inte om man sätter in pengar med Moneybookers. Jag gjorde detta misstag och gick miste om bonusen :(
Jag borde givetvis kikat på reglerna om bonusen, samtidigt kan jag tycka det vore en bra idé att skriva in det i första posten i denna tråden så andra inte begår samma misstag...? |
|
2010-09-16, 23:57 | #63 |
Jag gjorde också den missen tjuve så du är inte ensam
|
|
2010-09-17, 00:02 | #64 |
Webmaster
|
Ska lägga till det, beklagar.. kände inte till det, har kontaktat betfair också för att se om det inte går att ordna ändå.
|
2010-09-21, 00:32 | #65 |
Tar både en upplysning och en fråga
Upplysningen är att man måste spela för minst 30kr per bet. Och frågan är då om jag kör om väldigt lite pengar (10kr/u) och man följer någon som lägger 2u kanske t.o.m 1u. Så man hittar bättre odds på betfair än på mina andra bookies. Ska man gå upp till 3u eller ta det med mindre, om vi säger att det skiljer 0.05-0.10 i odds? Försöker nämligen köra hårt med att köra precis de units som den jag ryggar kör, iaf inte gå upp i units. |
|
2010-09-21, 00:38 | #66 |
Utav någon anledning verkar det bara vara via Betfairs hemsida minsta bet är 30 kr.
Använder själv en gratis programvara som heter "A Geeks Toy", som både fungerar utmärkt, gör det möjligt att betta för under 30 kr och är godkänd av Betfair. |
|
2010-09-21, 02:08 | #67 | |
Citat:
|
||
2010-10-07, 22:22 | #68 |
Nu må jag inte bara känna mej trög utan även vara det men.
Testade o regga mej på betfair idag. La mitt första spel där jag bokade oavgjort (vilket bör betyda att alla resultat förutom X ger vinst?) Eller har jag fattat detta helt fel? Fick kredit på 30kr (vilket även var min insats). |
|
2010-10-21, 09:08 | #69 |
Jag skapade ett konto på betfair för några år sen men har aldrig gjort någon insättning.
Kan jag använda denna bonus ändå på något sätt? Kan jag använda någon annan bonus hos betfair på något sätt? |
|
2010-10-21, 13:02 | #70 | |
Citat:
Glöm inte be dem koppla det till sharps.se...
2010-10-21, 16:51 | #71 |
AWESOME
|
Det kan man enkelt ordna genom att pm'a sitt betfair nick till mars, detta gäller även gamla BF lirare
2010-10-21, 19:22 | #72 |
|
|
2010-10-21, 19:34 | #73 |
AWESOME
|
Yes, inga problem, vi får enbart en % del på kommissionen, vare sig du vinner eller förlorar, men bidrar helt klart att vi kan öka bandbredden & vidareutveckla sidan
2010-10-21, 21:42 | #74 |
Vilket är ett otroligt sunt och bra sätt
2010-10-23, 11:04 | #75 |
|
|
2010-10-25, 19:54 | #76 | |
Citat:
|
||
2010-10-25, 19:55 | #77 |
|
|
2010-10-25, 20:05 | #78 |
|
|
2010-10-25, 22:43 | #79 |
Det här med Betfair verkar helt klart intressant.
Är det någon som kan tipsa om bra skrivna guider på svenska eller engelska så man kan sätta sig in i det här från början. Tar gärna en stor dos teori innan man sätter sig in i det hela praktiskt. Tar också gärna tacksamt emot guider eller andra tips på strategier kring trading. |
|
2010-10-25, 22:50 | #80 | |
Moderator
Citat:
youtube sök så har du mängder med guider |
|
2010-11-06, 00:44 | #81 |
Kan man inte på något sätt ställa in så den hojtar till när ens spel blir matchat alternativt får ett mail?
|
|
2010-11-06, 20:33 | #82 |
Allmän fråga om möjligheten att boka odds:
Låt oss säga att man kan boka ett odds till 2.20 och sedan spela det till 2.30. Vad är då optimalt att satsa på det högre oddset om vi utgår från att man spelar 100 kr på 2.20? Vi vill ha exakt samma utfall oavsett resultat. Hur räknar vi ut hur mycket vi skall spela? |
|
2010-11-06, 21:41 | #83 |
tryck på "fler möjligheter" och sen "Visa “vad som händer” siffror"
|
|
2010-11-06, 22:56 | #84 |
|
|
2010-11-06, 22:58 | #85 |
Din.
Du ser ju vad vinst/förlust blir då. |
|
2010-11-06, 23:54 | #86 |
Ja precis, det är jag medveten om, men det var inte det jag syftade på.
För att vara tydligare, vi har en match där man kan boka resultat 1a till 2.20. Vi bokar till 100 kr. Om resultat 1a går in förlorar vi (2,20 x 100) - 100 = 120 kr. Om det blir X eller 2a vinner vi 100 kr. Låt oss säga att vi samtidigt hittar ett nytt odds på samma match någon annanstans. Där är oddset för 1a 2.30. I så fall kan vi spela 1an till 2.30 där och samtidigt boka till 2.20 på oddsbörsen. Om utgångspunkten är att vi bokar 100 kr till 2.20 på oddsbörsen, hur mycket skall vi dock satsa på den raka 1an till 2.30 för att få exakt samma utfall oavsett hur det går i matchen? Hur räknar man ut det? |
|
2010-11-07, 00:23 | #87 | |
Moderator
Citat:
Använder själv den på chromaweb. |
|
2010-11-07, 00:26 | #88 |
I ditt exempel skulle det inte bli någon garanterad vinst. Kommisson - 2.2 x 1.05= 2.31.
Alltså förlust. Det är nästintill omöjligt att hitta arb mellan bookies och betfair om man inte har bra rabatt. Men tror att det här programmet kan hjälpa dig att räkna, http://eskei.com/betting/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Good2cu (+3) |
|
2010-11-07, 12:02 | #89 | |
Citat:
Tack så mycket! |
||
2010-11-07, 12:36 | #90 | |
Webmaster
|
Citat:
edit: Ok läste inte ordentligt, bftrader har rätt, dock om du hade lagt ursprungsbettet på betfair så hade det gått. |
|
2010-11-07, 12:41 | #91 |
Kan man inte på något sätt ställa in så den hojtar till när ens spel blir matchat alternativt får ett mail?
|
|
2010-11-07, 12:43 | #92 |
|
|
2010-11-18, 15:13 | #93 | |
Citat:
|
||
2010-11-18, 15:26 | #94 |
Jag vill gärna ha mina 200 Sharp$ också mars
|
|
2010-11-18, 15:31 | #95 |
Webmaster
|
|
2010-11-18, 15:41 | #96 |
|
|
2010-11-18, 15:45 | #97 |
Webmaster
|
|
2010-11-18, 16:53 | #98 |
Lite nyfiken angående omlänkningen. Plockar Betfair bort en från en annan affiliate och länkar ihop med er istället? Inte för att jag har något emot att bli omlänkad till denna sida men tycker det verkar vara ett tveksamt beteende av Betfair.
|
|
2010-11-18, 17:02 | #99 |
Webmaster
|
Det beror på, i vissa fall går det att länka om, i andra inte men kostar inget att prova
|
2010-11-18, 17:35 | #100 | |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
|
|
2010-11-18, 20:10 | #101 |
Webmaster
|
|
2010-11-21, 13:26 | #102 |
Kanske är i fel tråd, men hur lång tid tar det för en att sätta upp ett betfairkonto och få in pengarna på kontot? Tänkte vara med ikväll på pokern, men kommer att sitta i skolan tills 18.00, hinner det gå in på 2 timmar tro?
|
|
2010-11-21, 13:29 | #103 |
Satte in 100kr till pokern och det kom in direkt
|
|
2011-01-02, 12:37 | #104 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 585Blandade smågodis. Stats: 284 - 321 - 5 ROI: 115.66% Vinstprocent: 46.94% |
MMA, Betfair - bolaget som bedrar.
Jag bokade en match, (F. Edgar - G. Maynard) på Betfair, att Edgar inte vinner.
Det som jag tycker är konstigt, är att Betfair tar ut en provision på en match som slutar oavgjort, när man inte har vunnit spelet??? Provisionen i mitt fall är väl inte 5% vad jag kan förstå utan snarare 10%. Trodde från början att dem endast tar ut en provision på vinnande spel, vilket jag inte gjorde. Jag undrar om dem har rätt att göra det? Jag undrar även, om dem som spelat på att någon vinner matchen, har förlorat sina pengar eller fått avdrag för provison??? |
2011-01-02, 13:13 | #105 | |
Moderator
Citat:
Gå in och kolla under "fastställda spel" och kopiera in vad som skett. |
|
2011-01-02, 13:27 | #106 | |
Webmaster
|
Citat:
2011-01-02, 13:41 | #107 | |
Sharp$: 585Blandade smågodis. Stats: 284 - 321 - 5 ROI: 115.66% Vinstprocent: 46.94% |
Citat:
|
|
2011-01-02, 13:50 | #108 |
Iofs. så är det småpengar för mig, men man kan ju undra hur många miljoner som Betfair får in på "otvetydiga" spel, och hur mycket andra förlorat, då det är mer än 5% som försvinner.
|
2011-01-02, 14:05 | #109 |
Webmaster
|
Hör vad supporten säger som förklaring, iaf ett steg jag tagit innan jag bestämt mig för att världens största spelbörs luras.
2011-01-02, 14:50 | #110 | |
Citat:
Jag talade med dem och dem tillämpar regeln "Dött lopp" i det här fallet??? Dem anser att bägge har vunnit?? Haha, och vad vann jag på det? Jag förlorade pengar när jag egentligen borde vunnit. Alla som spelat att någon vinner har då också vunnit till oddset 0,87. Så om jag förstått det hela rätt så tillämpas inte inklusive FT/OT, i denna match. Bokningen som jag lade var ju för att försäkra mig om att få vinst oavsett hur matchen slutar.[/QUOTE] Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-01-02 klockan 15:05. |
|
2011-01-02, 15:57 | #111 |
Lite svårt att förstå sig på hur man ska tänka i sådana här situationer där bookies säger att matchen slutar oavgjort, vilket den inte får göra och därför får oddset 1,00, medans man på spelbörsen säger att matchen slutar som dött lopp och att bägge vann.
|
2011-01-02, 16:08 | #112 | |
Moderator
Citat:
Kan ju jämföras med ML i hockey, vissa bookies inkluderar OT och andra ser det som push om det slutar x full tid. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1) |
|
2011-01-02, 17:30 | #113 | |
Citat:
Tack för alla svar. Kommer nog aldrig våga att boka i fortsättningen, bortsett från att trada på oddsrörelser. |
|
2011-01-06, 02:51 | #114 |
Klonka precis iPad på betfairs poker. Hade nog inte lirat där om de inte vore för sharps, så tack för de
2011-02-17, 20:10 | #115 | |
Tack!Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-02-20, 12:32 | #116 |
Inte förstått mig på Betfair ännu, går de alls att köra parlays på sidan? Säg att man vill spela u3.5 i nån fotbolls match + nåt annat spel, erbjuder dom sånt? Ska försöka lära mig trading har läst lite om vad de innebär men ej riktigt greppat det, alltså jag förstår så långt vad de går ut på men inte exakt hur man gör, när man ex. bokar och vill gröna ut. Har lättare och lära mig om jag får se det med egna ögon än bara läsa text, blir rörigt i huvudet
|
|
2011-02-20, 13:10 | #117 | |
Webmaster
|
Citat:
2011-03-15, 15:10 | #118 |
Begriper inte varför jag har fått detta mail från Betfair:
Spoiler:
Den enda frustrationen dem åsamkat mig, är den tid som jag har fått lägga ner, för att få rätt, att ta del av bonuserbjudandet. 100% återbetalning av kommissionen gäller bara under en viss tid och vissa marknader, och är ett piss i havet, och jag finner inte någon som helst anledning till att man ska betta mera. Det tar dem säkert igen på ett eller annat sätt. Och som vanligt, så ska man läsa igenom villkoren för femtielfte gången och antagligen behöva konstatera att inte heller det, berättigar till att delta i kampanjen. Orsak: antagligen för att man har satt in pengar via Moneybookers. Och vem har lust att lägga ner ännu mera tid på villkoren, och sedan behöva ringa till dem för ta reda på hur det ligger till med den saken. Inte har jag i alla fall någon större lust att gå igenom deras invecklade hjälp-sidor som är "Google Transalatade" eller översatta av någon jubelidiot. Dem har i vart fall, inte tagit till sig av mina synpunkter sedan tidigare och ej heller kan dem förvänta sig att dem kommer att vinna min lojalitet. Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-15 klockan 15:12. |
2011-03-15, 15:19 | #119 | |
Citat:
|
||
2011-03-15, 15:22 | #120 |
Sharp$: 6882Pacmanscorner Twitterpicks Stats: 1093 - 1168 - 229 ROI: 99.65% Vinstprocent: 48.34% |
Alla har väl fått detta, Betfair låg ju nere ett tag här nyligen.
|
2011-03-15, 15:23 | #121 | |
Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..
2011-03-15, 16:07 | #122 | |
Citat:
Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-03-15, 16:24 | #123 |
har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".
|
|
2011-03-15, 19:22 | #124 |
Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?
|
|
2011-03-15, 19:26 | #125 | ||
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....
||
2011-03-15, 19:42 | #126 |
|
|
2011-03-15, 19:44 | #127 |
Webmaster
|
Kommisionen är den avgiften som betfair tar om du vinner ett bet oavsett om du bokat eller inte. Dvs vad erbjudandet innebär är att oddsen som står på betfair motsvarar riktiga netto-odds.. normalt får man annars dra av 5% från oddset från betfair (som oddsfunktionen i spreadsheetet). Borde kunna bli fina odds på dessa marknader med andra ord.
2011-03-15, 20:23 | #128 | ||
Citat:
2011-03-15, 21:37 | #129 |
Du kan inte bli skyldig. Fast sätter du in pengar igen vet jag inte hur det funkar. Dom det berör får läsa in sig på det.
|
2011-03-15, 21:45 | #130 | |
Citat:
Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem. Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder. Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten. Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor. Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla..... Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps. Vem ska man lita på? Inte är det Betfair har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus. Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen?? Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget. Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-16 klockan 01:26. |
|
2011-03-15, 22:16 | #131 | |
Webmaster
|
Citat:
Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.
2011-03-16, 00:59 | #132 | |
Citat:
Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan? Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt. Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det. Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist? Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen. Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan. Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig. För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall. Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-16 klockan 01:17. |
|
2011-03-16, 01:32 | #133 | |
Webmaster
|
Citat:
Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd. Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen. Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse. mvh
2011-03-16, 01:47 | #134 |
|
2011-03-22, 07:00 | #135 |
Har en fråga ang. ett spel... NHL 2010/11 - Western Conf vinnare
Spontant så betyder detta för mig vem som vinner grundserien i western, men sedan blev jag orolig för att det även inkluderar slutspelet, kan någon berätta vilket som gäller? I reglerna står det: "Who will win the Western Conference? This market will be settled as the team that wins the Conference Finals Series." Vilket inte heller är glasklart IMO. Jag mailade även kundtjänst men fick ett helt meningslöst svar där dom bara citerade meningen ur reglerna som jag skrev ovan. |
|
2011-03-22, 08:45 | #136 |
Ganska glasklart kan jag tycka. Conference Finals är detsamma som semifinal i Stanley Cup.
|
|
2011-03-22, 08:56 | #137 | |
Citat:
Däremot så tycker jag att vinnaren av Western Conference koras efter grundserien, men men.. Tack för hjälpen iaf! |
||
2011-05-25, 14:26 | #138 |
jag må vara en fullkomlig idiot rent ut sagt vad det gäller detta, men jag vill gärna försöka sätta mig in i trading på betfair gärna i tennis, vad är det för typ av matcher man ska trada, och när ska gröna ut? när oddset har droppat eller höjts på den spelare man har spelat på? och jag kanske är helt ute och cyklar nu, men när man bokar så spelar man INTE på det man har bokat? ska man försöka få så bra odds så möjligt, jag har ingen koll alls så är nöjd med alla svar som kan hjälpa mig en aning!
|
|
2011-05-25, 14:41 | #139 |
haha. Jag är ett lika stort frågetecken som MrHansson.
Finns det, eller kan någon ordna en Betfair-trading-for-dummies? |
|
2011-05-25, 14:45 | #140 |
|
|
2011-05-25, 14:52 | #141 |
|
|
2011-05-25, 17:21 | #142 |
Är det någon här på forumet som varit med om att få sitt konto avstängt på Betfair?
Använder Geeks Toy och när man spelar med den mjukvaran kan man komma runt insatskravet på 30 kr, vilket jag faktiskt inte tänkt speciellt mycket på. Satsar ju ändå minst 30 kr när jag lägger ett spel. Däremot händer det ju ofta när jag ska hedga att jag först lägger ett boka-bet i samma belopp som mitt back-bet. I och med detta har jag skapat mig ett riskfritt spel. När jag sen grönar ut kan beloppet då ibland bli mindre än 30 kr. Är det tillåtet att gröna ut på det här sättet på BF? Om det inte är tillåtet, hur allvarligt tror ni de ser på det? Jag vill ju inte att mitt konto ska bli avstängt. Samtidigt betalar jag ganska mycket kommission till dem så man tycker ju att de inte borde suspendera kunder för skitsaker. Givetvis skulle jag kunna fråga supporten på BF, men är rädd för att de ska granska mitt konto om jag gör detta. |
|
2011-05-25, 17:24 | #143 | |
Moderator
Citat:
Någon får gärna bekräfta om detta stämmer eller om det är på tok felaktigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sonny (+1) |
|
2011-05-25, 17:30 | #144 |
Jaha okej, tack för hjälpen och hoppas att du har rätt. Man vill ju kunna trycka på "hedge-knappen" på Geeks Toy utan att behöva bekymra sig över ifall man satsar minst 30 kr eller inte.
|
|
2011-05-25, 21:17 | #145 |
hade varit fint med ett litet exempel från någon insatt i tennis tradingen hur man ska spela, eller ja ett exempel på ett bra spel med vinst och ett spel som går aningen sämre, har försökt läsa mig till detta hela dagen men har inte lyckats! :(
|
|
2011-05-25, 21:49 | #146 |
Jag är förmodligen också totalt pantad, men fattar inte mer än vad MrHansson gör..
2011-05-25, 22:03 | #147 |
Ett bra spel på Tennis:
Satsa 1000kr på Nadal till 2.20 i odds. Boka 1050kr på Nadal till 2.00 i odds. Vinner Nadal så vinner du 2200 kr (på din satsning på honom) och förlorar 2100 kr (på din bokning av honom.) Förlorar Nadal så förlorar du 1000kr på din satsning och vinner 1050 på din bokning. Netto: Om Nadal vinner: +100kr Om Nadal förlorar: +50kr |
|
2011-05-25, 22:38 | #148 | |
Citat:
säg att man tippar nadal 1000 kr till 1,60, 1,60 x 1000 = 1600 alltså plus 600 kr sen bokar man även nadal 600 på 2,50, 2,50 x 600 = 1500 alltså plus 900 kr så meningen med det hela är att man tippar t.ex. nadal för att man senare under matchen ska kunna bli erbjuden ett bättre odds på den andra spelaren och alltså ha en vinst på båda sidorna oavsett hur det går, (och när man spelar på den andra spelaren så bokar man nadal?) fast de gäller att man blir erbjuden rätt odds? Känns lite som nu men vafan, är en riktig rookie på det här asså, gärna lite feedback på detta jag har skrivit hade varit snällt |
||
2011-05-25, 22:58 | #149 |
Det stämmer, +150.
|
|
2019-10-21, 11:23 | #150 |
Citat:
|
|
2019-10-21, 12:24 | #151 |
Vad är det du inte förstår? bokar du ett odds till 2.0 så blir uträkningen
följande. 100 kr bokat till 2.0 ger dig 100 kronor i förlust. Vid vinst så får du satsat belopp dvs 100 kr i vinst minus Commission 5 % (kan förändras beroende på omsättning) dvs 95 kr i vinst. Simple as that... Betfair är fortfarande den överlägset bästa sidan om man ska jämföra med övriga eu bokies. Ingen blir limiterad, normalt bättre odds. Vill man spela parlays så är det bara att rulla vinsten vidare på singelspelen och skapa sin egen parlay (om matcherna spelas olika tider , annars blir det svårt). Sedan kanske du kommer upp i premium charge klassen och då är ddet dags att dra vidare ut i världen som är fylld med div agenter som kan ta dina spel. Men innan dess registrera dig på Betfair och kör på. |
|
2019-10-21, 13:24 | #152 | |
Citat:
Ger jag två gånger blir det för mig egentligen ett högre odds jag ger. Borde vara 100/95=1,052...man kan då tänka att jag egentligen om jag ser mig som ett spelbolag ger ett odds på 2,052. Eller? Kan vara bra och veta när man ska jämföra gentemot andra odds på marknaden. |
||
2019-10-21, 14:01 | #153 | |
Citat:
|
||
2019-10-21, 14:28 | #154 | |
Citat:
Men kan man inte bara räkna ut att om jag ger 2 gånger till någon så ger jag egentligen tex. 2,05? |
||
2019-10-21, 16:26 | #155 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Men vill du veta vilket "ditt odds" är så kan du göra på olika sätt. Dels kan du ju ta 100-84.74 vilket är 15.26 och sen ta 1/0.1526 så får du 6.553... Alltså spelar du till 6.55 i odds (på den motsatta sidan) vilket betyder att du tror det inträffar oftare än 15.26% av gångerna medan den andre tror det inträffar färre gånger i procent. T ex Nadal mot Kalle Anka i Tennis. Den andre vill ha 1.18 i odds på Nadal och du "säljer" det oddset till honom. Det betyder inverterat att du själv spelar till 6.55 på Kalle Anka i matchen! Sen ska du dock betala en avgift på din nettovinst på runt 6%.
2019-10-21, 16:31 | #156 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Nej! Satsar den andre 100 kronor så betalar du 100 kronor till denne om resultatet går in. Om det däremot inte går in får du ju 100 kr av den andre och betalar 5 kr (tydligen inte 6 kr) till Betfair. Så ditt inverterade odds i slutändan bli lite lägre men du ger inte högre odds än det du ger. Det inverterade är ju att du spelar 100 kr på det motsatta (övriga resultat) till 2.0 och ifall du vinner får du bara 95 kronor till sist. Dvs spelar du till 1.95 i odds inverterat!
2019-10-21, 16:38 | #157 | |
Citat:
Tar någon 1,50 och sätter 100 kr....så har jag chans att vinna 95:- med kommisionen på 5%. Då kan jag tänka som att spelaren har satt 95:- kronor hos mig(eftersom det är det jag får) Vinner han ska han ha 50:- av mig. Alltså har jag i princip sett utifrån min synvinkel gett honom ett odds på 50/95=0,526 vilket ju blir 1,526. Är jag ute och cyklar? |
||
2019-10-21, 17:53 | #158 | |
Citat:
Du har bookat till 1,526. Din "kund" = både motståndaren+betfair. Ur din synvinkel tänker du rätt. Den som spelar måste dra bort avgiften från sitt "spelodds" för att se verkliga oddset. Den som book-ar måste dra bort avgiften från sitt "layodds" för att se verkliga oddset. Det är bara i spelmotorn som vaden matchas utan avdraget.
2019-10-21, 18:46 | #159 | |
Citat:
Du fattade vad jag menade. |
||
|