Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-16, 13:29   #16
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 18
Sharp$: 471
Standard

Stor varning för Sunmaker. Spelade insättning+bonus dvs 400 EUR på oavgjort i en vm-kval match förra helgen och 1 dag senare blev mitt kontot nedstängt pga av pågende utredning samt fick följande information:

"Dear Customer,

your account has been blocked from our security department for further investigation. When the security checks have been completed we will inform you as soon as possible.

In the meantime we ask you to send us the following ducuments for the account verification:"

Alla dokument skickades in direkt och det har nu gått över en vecka utan mer information. När man pratar med supporten säger det bara att de avvaktar svar från deras säkerhetsavdelning.

En polare råkade ut för exakt samma sak men han fick information att han brutit mot bonusreglerna och att de därför annulerat spelet och avslutat bonusen.

Sunmaker verkar alltså systematiskt stänga ner alla som vinner sitt första spel, någon mer som råkat ut för detta?

Nått tips på hur man kan gå vidare, de har inte ens någon klasul angående bonus abuse?
Jwulcan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 15:59   #17
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jwulcan Visa inlägg
Stor varning för Sunmaker. Spelade insättning+bonus dvs 400 EUR på oavgjort i en vm-kval match förra helgen och 1 dag senare blev mitt kontot nedstängt pga av pågende utredning samt fick följande information:

"Dear Customer,

your account has been blocked from our security department for further investigation. When the security checks have been completed we will inform you as soon as possible.

In the meantime we ask you to send us the following ducuments for the account verification:"

Alla dokument skickades in direkt och det har nu gått över en vecka utan mer information. När man pratar med supporten säger det bara att de avvaktar svar från deras säkerhetsavdelning.

En polare råkade ut för exakt samma sak men han fick information att han brutit mot bonusreglerna och att de därför annulerat spelet och avslutat bonusen.

Sunmaker verkar alltså systematiskt stänga ner alla som vinner sitt första spel, någon mer som råkat ut för detta?

Nått tips på hur man kan gå vidare, de har inte ens någon klasul angående bonus abuse?
Trist. Det är ju maltabolag så du kan ju anmäla till MGA eller åtminstone hota med det. Det finns ingen anledning till att de vägrar ditt uttag, t.ex. att du och polarn spelat på samma IP-adress eller att ni spelat mot varandra på sunmaker?

Jag har inte haft några problem. Har utnyttjat en massa 20% reloadbonusar där och satt in >25000 kr och tagit ut >40000 kr fördelat på flera uttag utan några problem.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 16:17   #18
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

har satt in, vunnit och tagit ut utan problem hos sunmaker
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 16:19   #19
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Jag satte in ~€200 för bonusen och tog ut ~€860 utan problem, krävde inte ens verifikation.

Jag tradeade dock inte med stora all-in på varje spel, spelade "vanligt" med små insatser och många spel.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 16:55   #20
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 18
Sharp$: 471
Standard

Nej vi har varken spelat på samma ip eller mot varandra. Olika matcher olika dagar så finns inga sådana mönster. Får börja med att hota med anmälning till MGA.

Återkommer med hur det går.
Jwulcan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 17:12   #21
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3020
Standard

Jag gjorde uttag igår och idag sitter pengarna på kontot, behövde inte ens skicka in en massa dokument.
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 21:33   #22
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 24
Sharp$: 203
Standard

Hej,

det verkar som att de har ändrat bonusreglerna.

"This bonus offer is only valid for customers in Germany and Switzerland and can only be claimed once per person, household, IP address, and bank connection."

Riktigt tråkigt. Sitter inne med ungefär 1800 Euro som jag inte verkar få ut nu. De säger att alla spel som placerats med bonuspengar har annullerats (dvs alla bets?).

Har ni någon koll på vad man kan göra åt saken? Verkar ju ganska hopplöst?
andrelager001 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 08:47   #23
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

Hur löd det när du fick bonusen? Var det ok för svenska spelare då och de gav dig bonus, kan de ju inte ändra. Det är ändrade villkor för nya spelare, men knappast ett argument som håller då man redan "skrivit på". Eller hade de redan ändrat?
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 09:05   #24
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 36
Sharp$: 577
Standard

Jag har en pågående bonus hos de och kollar man på villkor så är Sverige fortfarande med. Så det måste gälla endast nya spelare som registrerat sig efter ändringen.
donnie79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 09:55   #25
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Jag tog bonusen i så sent som i söndags och är ganska säker på att Sverige stod med i listan då. Så de måste ha ändrat idag eller igår i så fall.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 11:44   #26
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 24
Sharp$: 203
Standard

Hej,

Jag tog bonusen i fredags och jag vet inte om den var tillgänglig för svenska spelare då. Jag visste att sverige funnits med tidigare så det var inget som jag var bekymrad över. Givet att de betalade ut bonusen kan man ju tycka att jag som svensk spelare var berättigad den.

Tyvärr så vägrar de att berätta vilket villkor som jag brutit mot, men jag antar att det är det ovannämnda eller att jag har råkat använda samma IP som någon annan. Oavsett så tycker jag att det är konstigt att bonusen betalas ut och sedan retroaktivt kan ogiltigförklas (när det rör sig om en vinnare). Jag har svårt att se att mina spel skulle annulleras om jag hade förlorat.

Jag har hört av mig till både sbr och bmr så jag hoppas att jag kan få stöd därifrån.
andrelager001 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 12:43   #27
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 24
Sharp$: 203
Standard

Jwulcan:

Fick din polare någon information om vilket villkor han brutit mot? Har han fått någon upprättelse? Om det är som du säger att de helt enkelt är svin mot de som vinner sitt första bet bör det finnas ganska goda chanser till upprättelse.
andrelager001 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 16:33   #28
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 18
Sharp$: 471
Standard

Nej det refererar inte till några specifika paragrafer utan skriver bara att han brutit både mot de generella vilkoren och och bonusvilkoren. Han har bett dem speca vilka paragrafer de tillämpar men som vanligt när man mailar dem svarar de bara att de avvaktar mer information från deras security department. Jag mailade dem själv igår igen och frågade om status på mitt konto men fick då svar att utredning pågår. Verkar ju som att de systematiskt stänger ner alla som har pågående bonusar och sedan vägrar kommer med någon vettig förklarning. Återkommer så snart jag hör mer.
Jwulcan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 16:44   #29
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 24
Sharp$: 203
Standard

Okej. Det glädjer mig ändå lite. Det låter precis som i mitt fall bortsett från att jag hann omsätta hela bonusen. Då verkar det åtminstone lite mindre sannolikt att jag åkt dit pga IP-adress (har inte varit problem med något annat bolag).

Eftersom det är en del av Cherry-koncernen (som trots allt är noterad på den svenska börsen) så skulle det kunna vara värt att vända sig dit. Det är ju väldigt oseriöst att ha ett dotterbolag som godtyckligt stänger av kunder.
andrelager001 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 17:09   #30
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 18
Sharp$: 471
Standard

Yes håller absolut med. Tänkte att man får kontakta Cherry Casinos IR avdelning när man väl fått sin dom.
Jwulcan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td