|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-10-16, 13:29 | #16 |
Stor varning för Sunmaker. Spelade insättning+bonus dvs 400 EUR på oavgjort i en vm-kval match förra helgen och 1 dag senare blev mitt kontot nedstängt pga av pågende utredning samt fick följande information:
"Dear Customer, your account has been blocked from our security department for further investigation. When the security checks have been completed we will inform you as soon as possible. In the meantime we ask you to send us the following ducuments for the account verification:" Alla dokument skickades in direkt och det har nu gått över en vecka utan mer information. När man pratar med supporten säger det bara att de avvaktar svar från deras säkerhetsavdelning. En polare råkade ut för exakt samma sak men han fick information att han brutit mot bonusreglerna och att de därför annulerat spelet och avslutat bonusen. Sunmaker verkar alltså systematiskt stänga ner alla som vinner sitt första spel, någon mer som råkat ut för detta? Nått tips på hur man kan gå vidare, de har inte ens någon klasul angående bonus abuse? |
|
2017-10-16, 15:59 | #17 | |
Citat:
Jag har inte haft några problem. Har utnyttjat en massa 20% reloadbonusar där och satt in >25000 kr och tagit ut >40000 kr fördelat på flera uttag utan några problem. |
||
2017-10-16, 16:17 | #18 |
har satt in, vunnit och tagit ut utan problem hos sunmaker
|
|
2017-10-16, 16:19 | #19 |
Jag satte in ~€200 för bonusen och tog ut ~€860 utan problem, krävde inte ens verifikation.
Jag tradeade dock inte med stora all-in på varje spel, spelade "vanligt" med små insatser och många spel. |
|
2017-10-16, 16:55 | #20 |
Nej vi har varken spelat på samma ip eller mot varandra. Olika matcher olika dagar så finns inga sådana mönster. Får börja med att hota med anmälning till MGA.
Återkommer med hur det går. |
|
2017-10-16, 17:12 | #21 |
Jag gjorde uttag igår och idag sitter pengarna på kontot, behövde inte ens skicka in en massa dokument.
|
|
2017-10-16, 21:33 | #22 |
Hej,
det verkar som att de har ändrat bonusreglerna. "This bonus offer is only valid for customers in Germany and Switzerland and can only be claimed once per person, household, IP address, and bank connection." Riktigt tråkigt. Sitter inne med ungefär 1800 Euro som jag inte verkar få ut nu. De säger att alla spel som placerats med bonuspengar har annullerats (dvs alla bets?). Har ni någon koll på vad man kan göra åt saken? Verkar ju ganska hopplöst? |
|
2017-10-17, 08:47 | #23 |
Hur löd det när du fick bonusen? Var det ok för svenska spelare då och de gav dig bonus, kan de ju inte ändra. Det är ändrade villkor för nya spelare, men knappast ett argument som håller då man redan "skrivit på". Eller hade de redan ändrat?
|
|
2017-10-17, 09:05 | #24 |
Jag har en pågående bonus hos de och kollar man på villkor så är Sverige fortfarande med. Så det måste gälla endast nya spelare som registrerat sig efter ändringen.
|
|
2017-10-17, 09:55 | #25 |
Jag tog bonusen i så sent som i söndags och är ganska säker på att Sverige stod med i listan då. Så de måste ha ändrat idag eller igår i så fall.
|
|
2017-10-17, 11:44 | #26 |
Hej,
Jag tog bonusen i fredags och jag vet inte om den var tillgänglig för svenska spelare då. Jag visste att sverige funnits med tidigare så det var inget som jag var bekymrad över. Givet att de betalade ut bonusen kan man ju tycka att jag som svensk spelare var berättigad den. Tyvärr så vägrar de att berätta vilket villkor som jag brutit mot, men jag antar att det är det ovannämnda eller att jag har råkat använda samma IP som någon annan. Oavsett så tycker jag att det är konstigt att bonusen betalas ut och sedan retroaktivt kan ogiltigförklas (när det rör sig om en vinnare). Jag har svårt att se att mina spel skulle annulleras om jag hade förlorat. Jag har hört av mig till både sbr och bmr så jag hoppas att jag kan få stöd därifrån. |
|
2017-10-17, 12:43 | #27 |
Jwulcan:
Fick din polare någon information om vilket villkor han brutit mot? Har han fått någon upprättelse? Om det är som du säger att de helt enkelt är svin mot de som vinner sitt första bet bör det finnas ganska goda chanser till upprättelse. |
|
2017-10-17, 16:33 | #28 |
Nej det refererar inte till några specifika paragrafer utan skriver bara att han brutit både mot de generella vilkoren och och bonusvilkoren. Han har bett dem speca vilka paragrafer de tillämpar men som vanligt när man mailar dem svarar de bara att de avvaktar mer information från deras security department. Jag mailade dem själv igår igen och frågade om status på mitt konto men fick då svar att utredning pågår. Verkar ju som att de systematiskt stänger ner alla som har pågående bonusar och sedan vägrar kommer med någon vettig förklarning. Återkommer så snart jag hör mer.
|
|
2017-10-17, 16:44 | #29 |
Okej. Det glädjer mig ändå lite. Det låter precis som i mitt fall bortsett från att jag hann omsätta hela bonusen. Då verkar det åtminstone lite mindre sannolikt att jag åkt dit pga IP-adress (har inte varit problem med något annat bolag).
Eftersom det är en del av Cherry-koncernen (som trots allt är noterad på den svenska börsen) så skulle det kunna vara värt att vända sig dit. Det är ju väldigt oseriöst att ha ett dotterbolag som godtyckligt stänger av kunder. |
|
|