Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-25, 19:27   #1
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Unibet ändrar sina tävlingsregler efter avslutad tävling och ljuger om det för kunden.


Såg en tråd på Flashback:s aktuella ämnen och tog sin lilla stund att läsa den. Brukar ju när det kommer till sånt här vara någon som inte kollat igenom alla villkor så noga men i det här fallet måste jag faktiskt säga att det ser ut att ha varit riktigt ruttet agerande av Unibet. Har själv haft en dust med Unibet, men fick tillslut acceptera deras agerande, men det känns bra att någon verkar vara villig att driva det lite längre. TS i tråden sa att han skulle posta inlägget även här men har sagt att han har problem att göra det av någon anledning och bett någon annan posta det så därför gör jag nu det. Citerar TS sammanfattning och om ni vill läsa mer kan ni kolla tråden själva: https://www.flashback.org/t2700745 Jag tycker i alla fall den är läsvärd.

Citat:
Sammanfattning
Unibet har under det senaste halvåret ordnat en oddstävling där man kunde vinna en resa till Champions League-finalen. Tävlingen bestod av sex kvalomgångar som gick mellan september och december 2015, och sedan en final i mitten av februari för de som lyckades kvalificera sig. Jag har deltagit i denna tävling och känner mig nu i efterhand orättvist behandlad, ljugen för och ifrågasätter hur Unibet sköter sina tävlingar.

Sedan jag kvalificerade mig i december har jag varit i kontakt med Unibets support med frågor gällande finalen. Reglerna för denna publicerades inte förrän fem dagar före finalen och samma dag som reglerna publicerades kontaktade jag supporten för att få regeln för hur poängen skulle räknas bekräftad. Denna regel har de sedan ändrat på efter det att tävlingen är avslutad. Denna regeländring gjorde att jag fick 0 poäng istället för ~641000 poäng när den vinnande poängen var cirka 11000. När jag konfronterade dem med detta har de varit väldigt motstridiga, ljugit och fördröjt hela processen. När de insåg att jag kunde bevisa att de har ljugit erbjöd de mig en kompensation som inte överensstämde med den påstådda summa den skulle kompensera.

Mitt problem är alltså följande:

Unibet ändrar reglerna efter att tävlingen är avslutad. Detta gör att min strategi blir värdelös och jag erhåller 0 poäng i tävlingen.
När jag konfronterar Unibet gällande regeländringen ljuger dem och påstår att den aldrig har ändrats. Hade jag inte kunnat bevisa att den faktiskt har ändrats hade jag inte ens kommit såhär långt i detta ärende. Det faktum att Unibet ljuger om det gör att de samtidigt tappar all trovärdighet i denna fråga.
Att den föreslagna kompensationen inte stämmer samt alla nonsenssvar jag har fått från supporten vittnar om total likgiltighet i denna fråga från Unibets sida och att ingen förstår eller inser allvaret av den här situationen.

Hela tävlingen känns väldigt amatörmässigt arrangerad och jag har tappat all tillit till företaget.

Anledningen till att jag skriver detta inlägg är att jag inte kommer någonstans i min konversation med Unibets support. Jag får ständigt prata med olika nya personer och aldrig med någon ansvarig. Det känns som att ingen på Unibet har orkat sätta sig in i hela händelseförloppet. Har någon här varit i kontakt med någon kampanjsansvarig eller liknande på Unibet så att man slipper gå via supporten hela tiden?

Jag vet att min mejlkonversation är väldigt lång och bitvis tråkig men jag har valt att publicera den i sin helhet för att vara transparent och öka min trovärdighet. Om ni tar er tid att läsa allt så är jag intresserad av att veta vad ni, som är objektiva, har för åsikter kring Unibets agerande. Jag tycker i alla fall personligen att de har misskött det här ärendet grovt.

Vet någon om man kan vända sig för att ta det här ärendet vidare? Finns det någon som granskar spelbolagen?
Intressant situation, verkar vara omöjligt att ta det vidare med Unibet. Finns det egentligen någonstans man kan vända sig i situationer som denna som faktiskt tar det seriöst?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 19:29   #2
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lyckat fel i trådens titel, om någon mod vill får den gärna korrigera grammatiken där.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 19:51   #3
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag antar att LGA har intresse i detta då UB är licensierade i Malta (såvitt jag förstått det).. Dock vet jag inte om dom bryr sig om tävlingar som arrangeras men det är dit som jag skulle vänt mig iallafall
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 01:44   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Det sjukaste med denna historia är väl att man inte ens är förvånad?

Spelbolagen gör precis som dom vill, man är välkommen så länge man inte vinner något sen är man inte vatten värd...

Kanske hatten vill skriva nåt om det på gamblersvardag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 15:25   #5
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Hämtat från Flashbacktråden idag:

https://www.flashback.org/sp56788454

Jag fick av vänner tips om denna diskussionstråd i förra veckan. Ambitionen var att gå in och kommentera redan före påskhelgen, men upptäckte att man hamnar i karantän några dagar när man öppnar konto. Har därför fått följa diskussionen ”på läktaren”. Liksom trådskaparen var även jag med i finalen i tävlingen, och skall man vara mer rakt på sak så var jag även den tävlande som utsågs som vinnare i finalen. Jag vill här ge min syn kring hur tävlingen fungerade. Men till att börja med: Jag som vann förstapriset existerar, jag har ingen som helst koppling till Unibet, och jag ser fram mot resan.

Jag håller med trådskaparen att tävlingen ända sedan starten i höstas hade en lite trött atmosfär. För egen del kvalificerade jag mig till finalen i den näst sista kvalomgången (nr 5). Detta gjordes med oddset 14,80. Mitt problem var dock att det dröjde med resultatuppdateringen på Unibets webbplats. Detta medförde att när kvalomgång 6 påbörjades två veckor efter omgång 5, så visste jag inte om att jag redan blivit kvalificerad från omgången innan. Konsekvensen blev därför att jag skickade 20 nya spel på 50 kronor styck i omgång 6. Detta var således totalt onödiga spel rent tävlingsmässigt, eftersom man bara kunde ha en plats i finalen, och att jag utan min egen kännedom redan vunnit kvalomgången två veckor innan.

Inte heller jag fick någon information om innehållet i finaltävlingen förrän fredag 12 februari, d v s fem dagar innan finalen. Även jag hade på morgonen ett meddelande som sa att tävlingsreglerna för finalen var uppdaterade, och att man uppmanades att gå in på tävlingssidan och läsa. Mycket av denna diskussionstråd har handlat om att det på webbplatsen inte stod något om att tävlingen på finaldagen gällde ”vunna spel”. Även jag såg direkt att detta saknades. Jag skulle gissa att åtminstone hälften av startfältet omgående bör ha upptäckt detta. I en final av detta slag så är min bild att flertalet deltagare är mycket vana vid denna karaktär av tävlingar, och även vana att noga läsa regler.

På eftermiddagen samma dag, fredag 12 februari, så fick jag ett telefonsamtal från en kille som presenterade sig som att han arbetade hos Unibet, och att han var kampanjansvarig för just denna tävling. Han frågade om jag hade varit inne på webbsidan och läst reglerna. Han sa därutöver att han som kampanjansvarig höll på och ringde runt till alla finalister, för att säkerställa att alla observerat att informationen om finalen publicerats. Han nämnde själv att eftersom en del hade kvalificerat sig redan i början av hösten, så misstänkte Unibet att det fanns risk att de glömt bort tävlingen. Detta var ett skäl till att han ringde runt till finalisterna om tävlingen. I övrigt kan sägas att mitt samtal med honom var 5-10 minuter långt. Han redogjorde för reglerna i finalen, och jag kunde ställa frågor direkt till honom om jag tyckte något var otydligt. I hans muntliga redogörelse så var det totalt uppenbart att finaltävlingen handlade om ”vunna spel”, och inget annat. Samtalet var för min del informativt, och det var utifrån beskeden i samtalet som jag la upp min spelstrategi för finalkvällen.

Stycket ovan, d v s där den kampanjansvarige hos Unibet ringer runt till samtliga oss tolv finalister, är information som totalt saknas i den beskrivning som trådskaparen själv bidragit med i denna tråd. Man kan undra varför, då dessa telefonsamtal känns väldigt relevanta för att läsaren skall få en helhetsbild.

När det sedan gäller själva finalkvällen 17 februari så placerade jag totalt 101 unika livespel på 100 kronor vardera under de två timmar tävlingen pågick. Total insats blev således 10 100 kronor Eftersom den kampanjansvarige varit tydlig med att det var ”vinnande spel” som gällde i finalen, så var min taktik givetvis att vinna så mycket som möjligt. Mitt resultat för den kvällens tävling blev vinster på 10 925 kronor, d v s en ROI på 108 %. På samma sätt som trådskaparen var väldigt nöjd med sina 23 förlustspel, så var även jag nöjd med att jag faktiskt lyckades gå med en nettovinst på drygt 800 SEK denna finalkväll, trots att spelen genomfördes i extremt högt tempo.

Sammanfattningsvis så deltog jag i en final där informationen som jag fått av den kampanjansvarige handlade om att få så mycket vinst som möjligt. I detta sammanhang är min bild att en bruttovinst på 10 925 kronor är ett bra mycket bättre resultat än 23 förlustspel. Men det är ju bara min personliga åsikt.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 17:59   #6
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hade också stort problem med Nordicbet för ett tag sen:

En natt när jag kollade travodds såg jag att Nordicbet erbjöd odds på topp 4 i travlopp. Till min förvåning så var dessa odds högre än på topp 3 på samma häst. Då jag varit med för länge i gemet så vet jag att det inte är någon idé att spela dessa "uppenbart felsatta odds" då det kommer annulleras till nästan 100% säkerhet och du riskerar en limitering.

Hur som helst så var jag ändå jävligt sugen att spela dessa. En kompis var online samtidigt och han var snabb in och kontakta supporten angående dessa odds via deras chat. Personen i supporten kunde givetvis inte säga rakt ut om detta var rätt eller felsatt så hon bad om att få kontakta oddsavdelningen.

Oddsavdelningen tog dryga 10 minuter på sig och sen svarade hon i supporten "Oddsavdelningen har bekräftat att topp-4 oddsen gäller och alla spel kommer stå". Då spelade givetvis både jag om min vän ett spel i varje lopp som odds erbjöds på. Min vän sparade all konversation med supporten ifall det skulle bli något problem senare. Deras anledning till att oddsen var högre var att dom hade valt ut 3 hästar som man fick lite extra högt på (som någon oddsboost).

Sagt och gjort, dagen efter var det V75 och alla fyra spel satt ohotat. Döm av min förvåning när jag loggar in på nordicbet och ser att dom annullerar spelen en efter en efter loppen är avslutade.

Vi tar givetvis upp kontakten med nordicbet som är helt omöjliga att ha att göra med. "Vi kan inte stå för att vår oddsavdelning har gjort fel", "vi har all rätt att annullera felsatta odds" osv. Vi bråkar enormt och hotar med att sprida till tidningar osv.

Jag kommer tom på kompromissen att dom kan betala ut vad oddset gav på topp 3 istället då 3 av 4 spel även kom topp 3. Men det är helt dödfött. Till slut får min vän sin eventuella vinst i bonuspengar som ska omsättas, men jag får inget för att det inte var jag som kontaktade supporten.

Sjukt hyckleri och dom borde få stå för sina misstag när oddsavdelning tom har bekräftat att spelen ska gälla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), jaroiten (+5), NicklasJ (+5), Captain21 (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-01, 19:12   #7
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Uppdatering från TS: https://www.flashback.org/sp56830605
Citat:
Wow, okej. Så twitter-kampanjen gav snabb utdelning. Fick precis ett samtal från PR-chefen där han meddelade mig att de har "tittat närmare på saken" och bestämt sig för att utse två vinnare i tävlingen. Han beklagade besväret och att det har tagit sådan tid. Jag är väldigt nöjd, även om jag tycker att det är beklagligt att jag har varit tvungen att bråka så pass mycket som jag har gjort. Jag fick alltså resan till slut och det är mycket tack vare ert engagemang här på Flashback så ett jättetack verkligen till alla som har läst och skrivit i tråden och på twitter. Jag hoppas också att hela den här soppan har lett till att Unibet, och andra spelbolag, sköter liknande tävlingar bättre i framtiden.
Så Unibet gjorde rätt för sig med andra ord.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td