|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-17, 16:27 | #1 |
IBAS
Har hamnat i någon form av dödläge med ett bolag angående utbetalning av innestående medel på mitt konto. Det finns egentligen ingen tvist eftersom alla parter är överens om att pengarna ska betalas ut. Problemet är att bolaget i fråga helt enkelt skiter i att betala. Dom skyller på tekniska problem osv. och har nu gjort så i flera veckor.
Förmodligen kan jag vinka adjö till mina stålar men tänkte ändå höra om det finns någon som helst mening med att anmäla saken till IBAS? vad jag förstår så medlar IBAS främst när det finns oenighet kring hur ett spel ska rättas eller liknande, men man kan ju tycka att de även ska kunna ge sig in i ett sådant här ärende. Någon som har erfarenhet av att vända sig till IBAS? |
|
2013-10-17, 16:40 | #2 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Till slut surnade jag till (ca 4 veckor tror jag gått då från att de fått in id-handlingar & jag begärt mitt första uttag) Jag gjorde en anmälan till Ibas, skickade även en e-post-kopia till bolaget ifråga. & då jäklar blev det fart på dem, personlig kontakt från ngn "chef" & 2 dgr senare fanns pengarna på kontot. Jag återtog då min anmälan. Vet inte om du kanske redan gjort det jag nämnt, men generellt tror jag kanske inte det är så bra för bolagen att få en Ibas-anmälan emot sej. Du kan ju testa med lite "hot" iaf, du har ju knappast ngt att förlora på det. Lycka till med ditt uttag & hoppas du får dina slantar ! |
|
2013-10-17, 16:52 | #3 |
Sharpest
|
Kolla om bolaget ifråga finns med som registrerad partner på IBAS hemsida. Står dom inte med kan du glömma. Står dom med, så är det bara att kontakta dom. Det går fort och de är medgörliga av den respons jag hört från tidigare som hört av sig dit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
2013-10-17, 17:02 | #4 |
Ja dom är med, jag blev lovad pengar i måndags och sedan senast onsdags. När jag inte fått några pengar i går mailade jag dem och förklarade att jag kommer rikta en anmälan till IBAS om pengarna inte kommit före veckans slut. Nu blir jag istället ignorerad.
|
|
2013-10-17, 17:14 | #5 | |
Citat:
|
||
2013-10-17, 17:14 | #6 |
Sharpest
|
Själv tycker jag att du ska hänga ut bolaget i fråga.
Vore bra att veta om något bolag där ute har ekonomiska problem och därför bör man avstå/varna andra från att sätta in mer pengar tills problemet löst sig. |
2013-10-17, 17:26 | #7 | |
Citat:
har heller aldrig varit med om att ett uttag tagit så här lång tid förut, max en vecka och det är fan inte snabbt med skrill. Jag får väl anledning att återkomma beroende på hur detta utvecklar sig. |
||
2013-10-17, 17:55 | #8 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Jag skickade ett mail till dem & undrade om man kunde vända sej till deras instans även vid problem med utbetalningar. Fick till svar att de var intresserade av alla sorts problem, så länge det var relevanta problem. Blev ombedd att skicka ett nytt mail med info om problemet. Jag gjorde det, sk sedan en kopia till bolaget ifråga & då vart det som sagt "andra bullar". |
|
2013-10-17, 17:57 | #9 |
Gäller det Canbet? Har själv en väntade utbetalning där nu, 24 dagar sen jag gjorde uttaget.
|
|
2013-10-17, 18:20 | #10 |
Sharpest
|
|
2013-10-17, 18:55 | #11 |
Har inte dom varit stora och seriösa tidigare?
Sen att jag fick problem redan efter några dar beror väl mest på mig själv antar jag. Jag nöjde mig inte med gasen i botten utan försökte komma igenom karossen också. Ganska snart fick man bara spela för bråkdelen av vad man tänkt. Det löste jag genom att göra om spelet flera gånger, till samma odds, och det var säkert inte tanken från deras sida...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-10-17, 19:50 | #12 |
Har läst lite på övriga nätet om dom så blir att fixa med uttag imorgon efter tentan. Men seriöst hur många ens av de värsta skojbolagen i EU kräver att man skickar in ID om man har satt in med Skrill?
|
|
2013-10-17, 19:56 | #13 | |
Sharpest
|
Citat:
De krävde iaf att jag skulle skicka ID etc till deras vanliga support mail. Jag vägrade och krävde en mer säker slutpunkt och inte en randomsupport där alla skickar sina mail. För ID scan tillsammans med räkning och screenshot från MB är ändå en form utav värdehandling. De nekade iaf min ID scan och krävde bild på mitt ansikte när jag håller min ID i handen bredvid ansiktet. Även denna skulle skickas till deras support@canb.. mail. Ja man är ju tvungen att fullfölja, annars får man inte ut pengarna men gjorde det än idag med viss tvekan. Nu har dock inte Semicolon nämnt vilket bolag det är som strular med honom. Så vi inte drar slutsatser att det är just Canbet. |
|
2013-10-17, 20:03 | #14 | |
Citat:
Vad för slags räkningar var det som krävdes (är inneboende så har inte direkt några viktiga räkningar som står på mitt namn då min päron betalar mobilabonnemanget) och screenshotet från MB, var det när man gjorde transaktionen eller vad skulle den innehålla? Semicolon du har inte lust att outa bolaget? Skulle göra alla en tjänst |
||
2013-10-17, 20:57 | #15 | |
Citat:
Vilket bolag galler det? Sager du inte det aker manga av oss pa en small de narmaste veckorna da det handlar om relativt respekterad bolag om de nu har samarbete med IBAS. Gissar oxo pa Canbet men finns flera kandidater tyvarr. |
||
|