|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-01-08, 14:24 | #1 |
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3947VikingaGudens Stats: 7383 - 13547 - 109 ROI: 110.22% Vinstprocent: 35.27% |
Betsafe vägrar betala ut vunnet spel
Tjenare alla sharpar!
Tänkte fråga er om råd. Jag hade lagt följande spel på betsafe: "Kommer Påvens twitterkonto @pontifex att ha fler följare än Justin Bieber (@justinbieber) vid årsskiftet 2012-2013? Almost Anything - Internationellt - Twitter - Specials" Spelet lades 11 december, alltså 20 dagar före det skulle avgöras. När kupongen inte blivit betalad den 3.1 kontaktade jag supporten. Efter att ha väntat i 5 dagar fick jag svar; "Vi beklagar detta fel som uppstått i och med översättningen till den svenska sidan. Vi kommer tyvärr inte att kunna rätta dem i enlighet med det som står på den svenska sidan och ber dig konfirmera om du vill att dessa kuponger ska annulleras, dvs att du får insatsen tillbaka?" Det känns som svindleri tycker jag, då dom påstår att dom översatt spelet fel efter att det avgjorts, dessutom först efter att jag påpekat att dom inte betalat spelet. Någon som har ideer vad man kunde göra? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1) |
2013-01-08, 14:38 | #2 |
Be dem hänvisa till den regeln som de bör ha som säger att de har rätt att göra på detta vis. Har de en regel för det så är det dessvärre inte mycket du kan göra åt det..
__________________
Article 34: Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway |
|
2013-01-08, 15:10 | #3 |
Illa illa, jag har själv lagt ett spel på samma marknad. Men hade glömt bort det, ska kontakta supporten och se vad de säger. Kan i alla fall se att mitt spel inte heller har blivit rättat än...
|
|
2013-01-08, 16:28 | #4 |
Som jag sa så placerade även jag ett spel på den här marknaden och har inte heller fått mitt spel rättat. Här kommer en ganska förvirrande konversation jag hade med supporten, men verkar trots allt som att de bara har lagt in fel datum för rättning i deras system. Här följer min konversation med supporten, har styckat upp det lite så att det ska vara lättare att följa.
Inledande hälsningsfraser och förklarande av ärendet: Spoiler:
Därefter kommer jag och supporten överens om att vadet har avgjorts den 1 januari 2013: Spoiler:
Men sedan menar supporten att spelet skall rättas först i slutet på 2013 av någon anledning: Spoiler:
Jag skickar därefter en bild på mitt spel: Därefter följer en bit där supporten påstår att "årsskiftet 2012-2013" inte har varit utan är i slutet av 2013! Spoiler:
Sedan förklarar supporten att de har satt fel rättningsdatum i deras databas: Spoiler:
Så även fast konversationen var stundtals väldigt förvirrande så verkar det som att våra spel snart blir rättade. Verkar enbart som att supporten har fyllt i fel datum för rättning i deras databas. För inte kan väl "årsskiftet 2012-2013" vara i slutet på 2013? |
|
2013-01-08, 16:41 | #5 |
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3947VikingaGudens Stats: 7383 - 13547 - 109 ROI: 110.22% Vinstprocent: 35.27% |
"jaroiten: Så årskiftet 2012-2013 är i slutet av år 2013?
Josefine: Ja det är i slutet av 2013. jaroiten: Alltså, det där stämmer helt enkelt inte. Hur kan ni säga att "årskiftet 2012-2013" är i slutet av 2013? jaroiten: Googlar man lite snabbt på årsskiftet 2012-2013 så kan man se att det redan har varit. Det vill säga det hände mellan år 2012 och 2013. Josefine: Jag ska skicka detta vidare till vår odds avdelning så att de kan ändra detta. Josefine: För detta kommer att avslutas 2013." I'm getting confused with those people |
2013-01-08, 16:46 | #6 |
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3947VikingaGudens Stats: 7383 - 13547 - 109 ROI: 110.22% Vinstprocent: 35.27% |
Började undra om det är ett återkommande fenomen, att översätta fel siffror från andra språk till svenska hos Betsafe. Det enda dom har "översatt" fel är ju årtalet 2012-2013. Vad jag (som matematik-studerande) har förstått så har alla västerländska staternas siffror samma värde..
|
2013-01-08, 16:57 | #7 |
Haha tack för att du la upp konversationen! Kul att hon försökte spela dum där ett tag. Klart ni kommer få ut pengarna lads! Inte ert problem att de skrivit "fel".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Golddigger (+1) |
|
2013-01-08, 19:01 | #8 |
Banned
|
Jag upplever inte detta bolag som seriöst längre. Ser ingen som helst anledning att spela där. Har avslutat mitt konto och det tycker jag alla andra oxå borde göra.
|
2013-01-08, 19:06 | #9 |
Seriöst har det väl aldrig varit, däremot har de härliga odds ibland, enda anledningen till att spela där. I övrigt är det väl bara att hålla med, riktigt pajasbolag.
|
|
2013-01-08, 19:56 | #10 |
Konstigt detta. Jag har alldeles för mig att det stod att Bieber-spelet handlade om slutet på 2013, men kan väl iofs hända att det stod fel först och att de sedan rättade till det.
|
|
2013-01-08, 20:36 | #11 |
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3947VikingaGudens Stats: 7383 - 13547 - 109 ROI: 110.22% Vinstprocent: 35.27% |
Spelet har handlat om årsskiftet 2012-2013 enda sedan jag lade spelet(11.12.2012) tills idag. Det står fortfarande på mina öppna spel årsskiftet 2012-2013.
|
2013-01-08, 20:42 | #12 |
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3947VikingaGudens Stats: 7383 - 13547 - 109 ROI: 110.22% Vinstprocent: 35.27% |
Fick väldigt givande svar av kundsupporten per email just(Läs nerifrån upp):
---------------------------------------------- Vi beklagar att detta fel har inträffat och det är inte alls vår mening att vilseleda våra kunder. Vi har tagit upp detta med vår oddsavdelning och de har kollat över detta. Som vi har sagt till dig i tidigare mail så så kan vi avsluta detta spel och du kan få pengarna tillbaka eller så avvaktar du tills spelet har avslutats. Med vänliga hälsningar, Josefine Betsafe Kundtjänst. --------------------------------------------- Tack för svaret, men jag har nog hittat "allmänna regler och villkor"-fliken på er sida tidigare också. Jag förväntade mig en specifik regel som antyder att ni har rätt att göra på detta viset!? Så skulle du gärna få hänvisa till en regel där ni framger att det är engelska språket som är det korrekta språket som alla spel skall utgås från? Annars tycker jag det låter som påhitt hela det här från er sida, att hänvisa till att man översatt spelet fel, enda stället som ni "översatt" fel på är ju 8st siffror. Vad jag har förstått så har alla västerländska staternas siffror samma värde.. --------------------------------------------- Från kundtjänst (Josefine) 2013-01-08 05:40 PM Hej ****** Här kan du läsa om de regler och villkor vi har på vår hemsida https://customer-service.betsafe.com...illkor#Anchor5 Jag beklagar att det har blivit såhär, vad vi kan göra är att vi kan ge dig pengarna tillbaka annars så kommer detta spel att avslutas den 01/01/2014. Med vänliga hälsningar, Josefine Betsafe Kundtjänst. ----------------------------------------------- Från ******** Jag ber dej hänvisa till regeln som ger er rätt att göra såhär, om det finns någon. I mina ögon tappar ju hela Betsafe sin trovärdighet då ni väljer att inte betala ut ett vinnande spel efter att det avgjorts. Dessutom efter att jag har påpekat er om det. Jag lade spelet 20 dagar före det avgjordes, vilket jag anser vara en väldigt lång period, under vilken ni borde ha märkt ett eventuellt fel. ----------------------------------------------- Från kundtjänst (Julia) 2013-01-08 02:08 AM Hej ****** Tack för ditt mail, jag beklagar att det dröjt med svar. Vi beklagar detta fel som uppstått i och med översättningen till den svenska sidan. Vi kommer tyvärr inte att kunna rätta dem i enlighet med det som står på den svenska sidan och ber dig konfirmera om du vill att dessa kuponger ska annulleras, dvs att du får insatsen tillbaka? |
2013-01-08, 20:46 | #13 | |
Citat:
O hon gav ju en helt annan bild av fallet till mig när hon pratade med mig.. |
||
2013-01-08, 20:59 | #14 |
Det är väl bara länka hit och så får Betsafe ta sig en funderare om de vill lösa problemet eller skita i det och ta ev. konsekvensen av att X-tusen spelare läser här
|
|
2013-01-08, 21:15 | #15 |
Banned
|
Tycker i vissa fall, när ett bolag ständigt medvetet jiddrar med oss spelare, att vi här på Sharps skulle agera solidariskt med den drabbade och stänga ner våra konton på de bolaget. Det måste vara slut på den tiden då bolagen alltid kan hänvisa till sin regelbok( som täcker allt).
Jag har ju tidigare förespråkat Kundkrafts upplägg. Samma roll skulle ju Sharps kunna ha. Behövs en motpol på marknaden tycker jag. Vore så jävla skönt att få se Betsafe uppleva massupsägningar av konton. Efter att haft konton på alla bolag sedan dom i princip startades är det 2 st jag är nöjd med. Det är Bet365 och Unibet. |
|