Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-11, 16:18   #16

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Är du seriös? På riktigt?

"Bara för att du skriver på ett kontrakt behöver det inte betyda att du måste läsa eller följa hela kontraktet".... Jiiiizöz

Nej, hoppas innerligt att du bara glömde [IRONI] och [/IRONI]
Detta stämmer iofs. inte helt. I vissa avseenden utgår lagstiftaren ifrån att du inte läser det finstilta.

Bortsett från det har du så klart helt rätt. Att ta detta till domstol torde väl höra till de dummare sakerna man sett den här veckan....
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 16:35   #17

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Detta stämmer iofs. inte helt. I vissa avseenden utgår lagstiftaren ifrån att du inte läser det finstilta.

Bortsett från det har du så klart helt rätt. Att ta detta till domstol torde väl höra till de dummare sakerna man sett den här veckan....
Frågan är ju om något i ett spelbolags avtal kan kallas finstilt? De är ju väldigt korta och simpelt utformade i jämförelse med många andra användaravtal.

Men jag förstår inte riktigt varför TS erkände allt ihop och dessutom talade om att de använt multipla konton? Det kan ju i värsta fall sluta i urkundsförfalskning(?)...

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 17:25   #18

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Frågan är ju om något i ett spelbolags avtal kan kallas finstilt? De är ju väldigt korta och simpelt utformade i jämförelse med många andra användaravtal.

Men jag förstår inte riktigt varför TS erkände allt ihop och dessutom talade om att de använt multipla konton? Det kan ju i värsta fall sluta i urkundsförfalskning(?)...
Är väl iofs. rätt mycket med hela den här historien som är märkligt...
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:25   #19

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Spontant känns det ju lite som att allt i ditt inlägg kanske inte är helt sant. Att han skulle vara i sådan penganöd att ni väljer att chipdumpa pengarna istället för ett vanligt uttag låter ju skumt. När man kollar på Betsafes hemsida så finns det ingen uttagsmetod som har längre utbetalningstid än "2-5 bankdagar".

Det jag tror har hänt:
Du har bonushorat en annan persons identitet och har inte kunnat verifiera denna fullt ut när du skulle ta ut pengarna och då istället valt att chipdumpa.
Sedan har du skickat in fejkade eller bristfälliga dokument (jag förmodar att de dokument du själv skickade in godkändes utan problem?). Att Betsafe då tar alla dina pengar ser jag inget fel i och precis som de själva säger är det bedrägeri och man behöver inte ha läst det finstilta för att fatta det.
Ursäkta mig.. Men först och främst, varför skulle jag sitta och ljuga på ett forum som detta, det tjänar väl ingenting till, eller hur? Att ta ut pengar på en sida tar ju dessvärre mer än 2 dagar då man måste verifiera sin identitet osv.
Sist han skulle ta ut pengar på unibet tog det nästan en vecka innan han fått dokumenten godkända och pengarna kommit in på kontot.

Och dina påhopp ser jag bara som helt onödiga.
Och några fejkade eller bristfälliga dokument handlar det inte om heller. Vi använde oss utav skannern på mitt jobb och först godkände de bilderna. Sen hörde de av sig igen och sa att det var fel på en bild. När han sedan tog kort med mobilen och skickade in istället så godkände de helt plötsligt inte någon av de gamla bilderna. Du kanske vill se mailkonversationerna!?

Och ja, de dokument jag själv skickat in blev godkända direkt och de skickades från SAMMA skanner, dock för över ett år sedan.

Så ta du och kryp tillbaka till ditt hål med din lilla "Det jag tror har hänt:"

Finns det någon som vet vart man kan vända sig med detta eller är det helt kört?

EDIT: Jag har inte erkänt något om multipla konton? Vi är två helt skilda personer och nu är båda två verifierade och godkända av betsafes system. Han har fått alla dokument godkända.

Senast redigerad av Daniel_ den 2012-10-11 klockan 18:30.
Daniel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:32   #20

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_ Visa inlägg
Finns det någon som vet vart man kan vända sig med detta eller är det helt kört?

EDIT: Jag har inte erkänt något om multipla konton? Vi är två helt skilda personer och nu är båda två verifierade och godkända av betsafes system. Han har fått alla dokument godkända.
Det är nog helt kört. Men som sagt, varför inte bara låna ut pengar medan uttaget går igenom? Jag tycker det låter otroligt att ingen av er skulle ha koll på att chipdumpning är något man absolut inte får syssla med samt att bolagen har verktyg för att upptäcka sånt.
Gammal 2012-10-11, 18:37   #21

messijahs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Så ta du och kryp tillbaka till ditt hål med din lilla "Det jag tror har hänt:"
Tror du folk hjälper dig mer med den attityden?

Man up och ta konsekvenserna; ni vet att ni har gjort fel och blev tagna med fingrarna i kakburken. Att göra det är en sak, att sitta och böla på ett forum om hjälp när man blivit ertappad är en annan. Det är som folk som börjar slåss men sen när det inte går så bra så är det mer "nämen fan förlåt, va fan jag är full".
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:37   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Det är nog helt kört. Men som sagt, varför inte bara låna ut pengar medan uttaget går igenom? Jag tycker det låter otroligt att ingen av er skulle ha koll på att chipdumpning är något man absolut inte får syssla med samt att bolagen har verktyg för att upptäcka sånt.
Jag vet inte, f*n vi tänkte inte på att det skulle vara någon fara med det.. Helvetes skit också...
Gammal 2012-10-11, 18:44   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Tror du folk hjälper dig mer med den attityden?

Man up och ta konsekvenserna; ni vet att ni har gjort fel och blev tagna med fingrarna i kakburken. Att göra det är en sak, att sitta och böla på ett forum om hjälp när man blivit ertappad är en annan. Det är som folk som börjar slåss men sen när det inte går så bra så är det mer "nämen fan förlåt, va fan jag är full".
Med den attityden? Det är ju han som har förutfattade meningar och gör ett påhopp mot mig?

Och vadå tagna med fingrarna i kakburken? Jag förstår verkligen inte hur det vi gjort på något sätt skulle vara olagligt. Hade inte min vän kunnat styrka sin identitet förstår jag det. Men med tanke på att han har skickat in alla papper(och blivit godkänd) de har bett om och verkligen bevisat att han är han så förstår jag inte varför de skulle ta pengarna.

Då borde de väl bara låst kontona direkt och tagit pengarna? Varför istället dra ut på det och be min vän skicka in alla papper när de ändå har för avsikt att beslagta pengarna?
Gammal 2012-10-11, 18:51   #24

HL333982s avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1331

Standard

Anledningen till att jag beskrev vad jag trodde har hänt är att det poppar upp trådar hela tiden där folk beskriver sina problem med spelbolag. Oftast inte för att få hjälp utan bara för att gråta ut över förlorade pengar och få nån form av sympati och då är det lätt att man glider ifrån sanningen ibland. Är lätt att sitta och säga; "buhuu vad dåligt gjort av Betsafe bla bla bla." men i själva verket är det ofta trådstartarna som har begått det största misstagen.

Jag kan berätta för dig att dina pengar definitivt är borta. Det är INTE Betsafe som har tagit dem. Det är för det första inte ens Betsafe som sköter sitt pokerrum utan det är ett annat företag. Det företaget har en plikt till LGA eller var de nu har licens att se till att inget fuffens förekommer och de kontaktar Betsafe när de ser oregelbundna spelscheman. Det är också dessa som Betsafe vidarebefordrar diverse dokument till. Det är inte så att ens de tjänar pengar på att sätta fast folk för chipdumpning utan pengarna skickas till någon fond hos LGA på Malta.

Du kan klaga hos LGA men varför de skulle ändra redan taget beslut är bortom mitt förstånd.

http://www.youtube.com/watch?v=k5mD1ljo68Y
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:55   #25

messijahs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Med den attityden? Det är ju han som har förutfattade meningar och gör ett påhopp mot mig?

Och vadå tagna med fingrarna i kakburken? Jag förstår verkligen inte hur det vi gjort på något sätt skulle vara olagligt. Hade inte min vän kunnat styrka sin identitet förstår jag det. Men med tanke på att han har skickat in alla papper(och blivit godkänd) de har bett om och verkligen bevisat att han är han så förstår jag inte varför de skulle ta pengarna.

Då borde de väl bara låst kontona direkt och tagit pengarna? Varför istället dra ut på det och be min vän skicka in alla papper när de ändå har för avsikt att beslagta pengarna?
OM ni gjorde det utan att veta om det är lagligt eller inte är irrelevant då det ÄR olagligt. Att de drar ut på det är dock taskigt, kanske är under utredning och när ni trycker på fördröjer de. Men då kunde de bara sagt att det är under utredning? Ni kanske har rätt någonstans och de söker kryphål för att straffa er?

Tror ni är fakkade vilket som, tyvärr.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:57   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Anledningen till att jag beskrev vad jag trodde har hänt är att det poppar upp trådar hela tiden där folk beskriver sina problem med spelbolag. Oftast inte för att få hjälp utan bara för att gråta ut över förlorade pengar och få nån form av sympati och då är det lätt att man glider ifrån sanningen ibland. Är lätt att sitta och säga; "buhuu vad dåligt gjort av Betsafe bla bla bla." men i själva verket är det ofta trådstartarna som har begått det största misstagen.

Jag kan berätta för dig att dina pengar definitivt är borta. Det är INTE Betsafe som har tagit dem. Det är för det första inte ens Betsafe som sköter sitt pokerrum utan det är ett annat företag. Det företaget har en plikt till LGA eller var de nu har licens att se till att inget fuffens förekommer och de kontaktar Betsafe när de ser oregelbundna spelscheman. Det är också dessa som Betsafe vidarebefordrar diverse dokument till. Det är inte så att ens de tjänar pengar på att sätta fast folk för chipdumpning utan pengarna skickas till någon fond hos LGA på Malta.

Du kan klaga hos LGA men varför de skulle ändra redan taget beslut är bortom mitt förstånd.
Jag förstår, jag förstår. Så är det dock inte i detta fallet. Jag får göra ett försök hos LGA då helt enkelt, tack för det tipset!
Gammal 2012-10-11, 20:22   #27

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Det är som om jag skulle gå in i en affär och snatta. Blir tagen på bar gärning. Startar en tråd på Flashback för att gnälla på butiken...

Hävda i tråden att jag inte visste om att det var olagligt att snatta.

Vad är poängen? Bara för man inte är medveten om vissa regler, vad som är förbjudet och inte. Det innebär inte med automatisk att man har rätt att göra det och sedan bli påkommen och ändå komma undan.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:05   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Det är som om jag skulle gå in i en affär och snatta. Blir tagen på bar gärning. Startar en tråd på Flashback för att gnälla på butiken...

Hävda i tråden att jag inte visste om att det var olagligt att snatta.

Vad är poängen? Bara för man inte är medveten om vissa regler, vad som är förbjudet och inte. Det innebär inte med automatisk att man har rätt att göra det och sedan bli påkommen och ändå komma undan.

Parallellen du drar med att snatta förstår jag inte? Jag har väl inte stulit något av någon?
Gammal 2012-10-11, 21:29   #29

dablos avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 886
Standard

Du får i vilket fall klicka i en ruta när du registrerar dig att du kan & har förstått reglerna. Där är väl historian slut.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:45   #30

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Parallellen du drar med att snatta förstår jag inte? Jag har väl inte stulit något av någon?
Det jag menade med det var bara att för att du inte är medveten om reglerna så innebär inte det med automatik att du ska bli friad.

Stå ditt kast, chipdumpa inte längre och gå vidare. Det är den hårda sanningen, tyvärr.

Varför lånade du inte ut pengar till din kompis istället direkt medans ni väntade på att uttaget skulle ske? Så hade ju aldrig denna soppa uppstått från första början. Dessutom hade ni inte gjort något förbjudet.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td