Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-11, 13:38   #1

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 25
Standard

Bestulen av Betsafe

Hejsan, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till eller vart jag ska vända mig. Hoppas att någon här kan hjälpa mig!

För att förklara hela situationen så blir detta ett ganska långt inlägg, hoppas ni har överseende med detta.

En kompis började spela på betsafe för ett tag sedan, det gick bra för honom och omsättningskraven för bonusen klarade han av fort och lyckades vinna några tusen. Han hamnade sedan i en lite knivig situation i privatlivet och behövde ha ut pengarna lite fort. Sist han skulle ta ut pengar från en spelsida tog det nämligen runt en vecka och nu ville han lösa det lite snabbare.

Dum som jag var så erbjöd jag mig att hjälpa honom.
Jag satte in 4 000kr på mitt konto hos betsafe och vi förde över pengarna till mitt konto via poker. Vi förde över ca 8000kr så jag gav honom då 8000kr för att lösa hans situation. Sen fortsatte jag att spela och jag var uppe i lite över 13 000kr på kontot.

När jag skulle logga in en dag står det att mitt konto är inaktivt. Jag tar då kontakt med supporten och de börjar fråga ut mig om alla möjliga saker, varav jag svarar ärligt och förklarar vad vi gjort. De säger att situationen är allvarlig men om det är som jag säger så "ska det säkert lösa sig".

De kontaktar då min vän och ber om massa personlig information. Han skickar in bild på körkort, räkning och sitt bankkort. När han skickat in dessa kort så ber de honom om ytterliggare ett dokument, något som kallas CCA-papper tydligen så han skickar in det också.

När han skickat in detta papper hör de av sig igen och då påstår de att bilden på baksidan av hans bankkort var för dålig. Han tar en ny bild och skickar in. När de fått den bilden så säger de att hans andra bilder, de på körkortet och framsidan av bankkortet inte är godkända längre. Då tar han bild på de också och skickar in.

Allt som allt tog det över 2 veckor för att få bilder osv godkända och det kändes som de bara drev med oss. Först godkänna en bild och sen inte osv osv.

De sista bilderna skickades in igår och idag fick han ett meddelande att hans konto är spärrat och aldrig kommer öppnas igen och de tänker inte svara på fler frågor i ärendet.

Då tar jag kontakt med supporten och frågar angående mitt konto varav jag får samma svar. Jag försöker prata med dem men det enda de säger är att jag har gjort något väldigt allvarligt, att jag utfört ett bedrägeri. Till sist så sa de även till mig att de inte tänker svara på fler saker i ärendet.

Jag förstod direkt när de förklarade för mig att vi gjort ett fel och jag bad så hemskt mycket om ursäkt för det och gjorde allt vad jag kunde för att vara hjälpsam och lösa situationen. Och hur kan de kalla det för ett bedrägeri!? Jag har ju inte stulit någons pengar eller liknande!?

Finns det något jag kan göra? De har ju tagit alla mina pengar, inte bara vinsten utan ALLT!!

Snälla någon! Är det någon som kan hjälpa mig!?
Ytterst tacksam för all hjälp och alla förslag!

Tack på förhand,
Mvh Daniel
Daniel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:46   #2

Maijadonas avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Hej Daniel!

Har jag fattat fel eller chipdumpa ni på pokern?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:56   #3

axelrooss avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Om det var chipdumpning det handlade om är det i regel strängt förbjudet. Om ni får ut pengarna efter att ni erkänt hur det var skulle jag se det som en good-will från Betsafes sida. Det står säkert någonstans i deras regler om vad som gäller, men har ni otur står det någonstans att Betsafe har rätt att konfiskera pengarna vid misstänkt fusk.

EDIT: Hoppas dock verkligen att det löser sig!

Senast redigerad av axelroos den 2012-10-11 klockan 13:58.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:06   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Hej Daniel!

Har jag fattat fel eller chipdumpa ni på pokern?
Hejsan!

Ja, tydligen kallas det för att chipdumping. Det var dock inget som någon av oss visste något om och vi förklarade båda detta för deras support, som i sin tur sa att "allt säkert skulle bli bra" om vi bara skickade in identifikation osv.

Jag förstår om de t.ex. skulle beslagta vinstpengarna, men inte att de tar alla pengarna, alltså även de insatta.

De har hört av sig igen och säger samma sak som innan. De har rätt att beslagta mina pengar och vill inte prata med mig mer.
Gammal 2012-10-11, 14:11   #5

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 849
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_ Visa inlägg
Hejsan!

Ja, tydligen kallas det för att chipdumping. Det var dock inget som någon av oss visste något om och vi förklarade båda detta för deras support, som i sin tur sa att "allt säkert skulle bli bra" om vi bara skickade in identifikation osv.

Jag förstår om de t.ex. skulle beslagta vinstpengarna, men inte att de tar alla pengarna, alltså även de insatta.

De har hört av sig igen och säger samma sak som innan. De har rätt att beslagta mina pengar och vill inte prata med mig mer.
försök få aftonbladet att skriva om det så de får lite dålig publicitet

brukar mjukna då!
gevgevgev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:15   #6

Sharp$: 1169

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ta dom till domstolen då, bara för att du har ingått avtal med dom så betyder det inte att det förväntas att du ska kunna 18 sidor finstilt.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:27   #7

HL333982s avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1331

Standard

Spontant känns det ju lite som att allt i ditt inlägg kanske inte är helt sant. Att han skulle vara i sådan penganöd att ni väljer att chipdumpa pengarna istället för ett vanligt uttag låter ju skumt. När man kollar på Betsafes hemsida så finns det ingen uttagsmetod som har längre utbetalningstid än "2-5 bankdagar".

Det jag tror har hänt:
Du har bonushorat en annan persons identitet och har inte kunnat verifiera denna fullt ut när du skulle ta ut pengarna och då istället valt att chipdumpa.
Sedan har du skickat in fejkade eller bristfälliga dokument (jag förmodar att de dokument du själv skickade in godkändes utan problem?). Att Betsafe då tar alla dina pengar ser jag inget fel i och precis som de själva säger är det bedrägeri och man behöver inte ha läst det finstilta för att fatta det.

Senast redigerad av HL333982 den 2012-10-11 klockan 14:44.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:33   #8

Sprites avatar

Sharp$: 8371
Standard

Har ni chipdumpat har ni brytit mot reglerna du godkände när du öppnade kontot tyvärr.

Att du skriver här att du förstod direkt att ni gjort fel stärker givetvis deras parti att det är lite common sense över det hela även om ni inte tänkte på det just då.

Skriv gärna hur det går för dig, helt kört är det aldrig om det gått till som du skrivit och inte som ovanstående post.

Senast redigerad av Sprite den 2012-10-11 klockan 14:34.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:36   #9

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Spontant känns det ju lite som att allt i ditt inlägg kanske inte är helt sant. Att han skulle vara i sådan penganöd att ni väljer att chipdumpa pengarna istället för ett vanligt uttag låter ju skumt. När man kollar på Betsafes hemsida så finns det ingen uttagsmetod som har längre utbetalningstid än "2-5 bankdagar".

Det jag tror har hänt:
Du har bonushorar en annan persons identitet och har inte kunnat verifiera denna fullt ut när du skulle ta ut pengarna och då istället valt att chipdumpa.
Sedan har du skickat in fejkade eller bristfälliga dokument (jag förmodar att de dokument du själv skickade in godkändes utan problem?). Att Betsafe då tar alla dina pengar ser jag inget fel i och precis som de själva säger är det bedrägeri och man behöver inte ha läst det finstilta för att fatta det.
+1 på detta, om han nu var i sådan penganöd kunde han väl helt sonika ha lånat pengarna av dig under tiden uttaget pågick, betsafe brukar för övrigt vara snabba som fan.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:49   #10

htsolna08s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1987

Standard

Varför fick han inte låna pengarna av dig istället?

Nu förlorar båda du och honom pengarna pga chipdumping som är mkt olagligt..
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 15:22   #11

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Det här låter ju som troll, behöver ju inte låna pengar av varandra över Betsafe?
Gammal 2012-10-11, 15:54   #12

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 211
Standard

Haha håller med. Varför skulle det ha gått snabbare att chipdumpa över till dig & därefter att du gjorde uttaget? Då kunde du lika gärna lånat han pengar under tiden som uttaget pågick?

Summan av kardemumman blir helt enkelt att du får skylla dig själv när du bröt mot reglerna & du har förhoppningsvis lärt dig något av det.
AndyK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 15:57   #13
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Märkligt...?

Låter konstigt hela historien, vill bara säga att jag har aldrig haft några problem med Betsafe... men så lånar jag ju inte ut pengar till kompisar via spelbolagen heller...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 16:01   #14

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Ta dom till domstolen då, bara för att du har ingått avtal med dom så betyder det inte att det förväntas att du ska kunna 18 sidor finstilt.
Är du seriös? På riktigt?

"Bara för att du skriver på ett kontrakt behöver det inte betyda att du måste läsa eller följa hela kontraktet".... Jiiiizöz

Nej, hoppas innerligt att du bara glömde [IRONI] och [/IRONI]

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 16:18   #15

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 822
Standard

Betsafe erbjuder 'Instant bank'.

När jag använder det så tar det ca 2-3 timmar så är pengarna på kontot.

Varför använde du inte bara det så hade det inte varit något krångel?
Gammal 2012-10-11, 16:18   #16

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Är du seriös? På riktigt?

"Bara för att du skriver på ett kontrakt behöver det inte betyda att du måste läsa eller följa hela kontraktet".... Jiiiizöz

Nej, hoppas innerligt att du bara glömde [IRONI] och [/IRONI]
Detta stämmer iofs. inte helt. I vissa avseenden utgår lagstiftaren ifrån att du inte läser det finstilta.

Bortsett från det har du så klart helt rätt. Att ta detta till domstol torde väl höra till de dummare sakerna man sett den här veckan....
Gammal 2012-10-11, 16:35   #17

Analyss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Detta stämmer iofs. inte helt. I vissa avseenden utgår lagstiftaren ifrån att du inte läser det finstilta.

Bortsett från det har du så klart helt rätt. Att ta detta till domstol torde väl höra till de dummare sakerna man sett den här veckan....
Frågan är ju om något i ett spelbolags avtal kan kallas finstilt? De är ju väldigt korta och simpelt utformade i jämförelse med många andra användaravtal.

Men jag förstår inte riktigt varför TS erkände allt ihop och dessutom talade om att de använt multipla konton? Det kan ju i värsta fall sluta i urkundsförfalskning(?)...

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Gammal 2012-10-11, 17:25   #18

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Frågan är ju om något i ett spelbolags avtal kan kallas finstilt? De är ju väldigt korta och simpelt utformade i jämförelse med många andra användaravtal.

Men jag förstår inte riktigt varför TS erkände allt ihop och dessutom talade om att de använt multipla konton? Det kan ju i värsta fall sluta i urkundsförfalskning(?)...
Är väl iofs. rätt mycket med hela den här historien som är märkligt...
Gammal 2012-10-11, 18:25   #19

Standard

Citat:

Det jag tror har hänt:
Du har bonushorat en annan persons identitet och har inte kunnat verifiera denna fullt ut när du skulle ta ut pengarna och då istället valt att chipdumpa.
Ursäkta mig.. Men först och främst, varför skulle jag sitta och ljuga på ett forum som detta, det tjänar väl ingenting till, eller hur? Att ta ut pengar på en sida tar ju dessvärre mer än 2 dagar då man måste verifiera sin identitet osv.
Sist han skulle ta ut pengar på unibet tog det nästan en vecka innan han fått dokumenten godkända och pengarna kommit in på kontot.

Och dina påhopp ser jag bara som helt onödiga.
Och några fejkade eller bristfälliga dokument handlar det inte om heller. Vi använde oss utav skannern på mitt jobb och först godkände de bilderna. Sen hörde de av sig igen och sa att det var fel på en bild. När han sedan tog kort med mobilen och skickade in istället så godkände de helt plötsligt inte någon av de gamla bilderna. Du kanske vill se mailkonversationerna!?

Och ja, de dokument jag själv skickat in blev godkända direkt och de skickades från SAMMA skanner, dock för över ett år sedan.

Så ta du och kryp tillbaka till ditt hål med din lilla "Det jag tror har hänt:"

Finns det någon som vet vart man kan vända sig med detta eller är det helt kört?

EDIT: Jag har inte erkänt något om multipla konton? Vi är två helt skilda personer och nu är båda två verifierade och godkända av betsafes system. Han har fått alla dokument godkända.

Senast redigerad av Daniel_ den 2012-10-11 klockan 18:30.
Gammal 2012-10-11, 18:32   #20

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Finns det någon som vet vart man kan vända sig med detta eller är det helt kört?

EDIT: Jag har inte erkänt något om multipla konton? Vi är två helt skilda personer och nu är båda två verifierade och godkända av betsafes system. Han har fått alla dokument godkända.
Det är nog helt kört. Men som sagt, varför inte bara låna ut pengar medan uttaget går igenom? Jag tycker det låter otroligt att ingen av er skulle ha koll på att chipdumpning är något man absolut inte får syssla med samt att bolagen har verktyg för att upptäcka sånt.
Gammal 2012-10-11, 18:37   #21

messijahs avatar

Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Så ta du och kryp tillbaka till ditt hål med din lilla "Det jag tror har hänt:"
Tror du folk hjälper dig mer med den attityden?

Man up och ta konsekvenserna; ni vet att ni har gjort fel och blev tagna med fingrarna i kakburken. Att göra det är en sak, att sitta och böla på ett forum om hjälp när man blivit ertappad är en annan. Det är som folk som börjar slåss men sen när det inte går så bra så är det mer "nämen fan förlåt, va fan jag är full".
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:37   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Det är nog helt kört. Men som sagt, varför inte bara låna ut pengar medan uttaget går igenom? Jag tycker det låter otroligt att ingen av er skulle ha koll på att chipdumpning är något man absolut inte får syssla med samt att bolagen har verktyg för att upptäcka sånt.
Jag vet inte, f*n vi tänkte inte på att det skulle vara någon fara med det.. Helvetes skit också...
Gammal 2012-10-11, 18:44   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Tror du folk hjälper dig mer med den attityden?

Man up och ta konsekvenserna; ni vet att ni har gjort fel och blev tagna med fingrarna i kakburken. Att göra det är en sak, att sitta och böla på ett forum om hjälp när man blivit ertappad är en annan. Det är som folk som börjar slåss men sen när det inte går så bra så är det mer "nämen fan förlåt, va fan jag är full".
Med den attityden? Det är ju han som har förutfattade meningar och gör ett påhopp mot mig?

Och vadå tagna med fingrarna i kakburken? Jag förstår verkligen inte hur det vi gjort på något sätt skulle vara olagligt. Hade inte min vän kunnat styrka sin identitet förstår jag det. Men med tanke på att han har skickat in alla papper(och blivit godkänd) de har bett om och verkligen bevisat att han är han så förstår jag inte varför de skulle ta pengarna.

Då borde de väl bara låst kontona direkt och tagit pengarna? Varför istället dra ut på det och be min vän skicka in alla papper när de ändå har för avsikt att beslagta pengarna?
Gammal 2012-10-11, 18:51   #24

HL333982s avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1331

Standard

Anledningen till att jag beskrev vad jag trodde har hänt är att det poppar upp trådar hela tiden där folk beskriver sina problem med spelbolag. Oftast inte för att få hjälp utan bara för att gråta ut över förlorade pengar och få nån form av sympati och då är det lätt att man glider ifrån sanningen ibland. Är lätt att sitta och säga; "buhuu vad dåligt gjort av Betsafe bla bla bla." men i själva verket är det ofta trådstartarna som har begått det största misstagen.

Jag kan berätta för dig att dina pengar definitivt är borta. Det är INTE Betsafe som har tagit dem. Det är för det första inte ens Betsafe som sköter sitt pokerrum utan det är ett annat företag. Det företaget har en plikt till LGA eller var de nu har licens att se till att inget fuffens förekommer och de kontaktar Betsafe när de ser oregelbundna spelscheman. Det är också dessa som Betsafe vidarebefordrar diverse dokument till. Det är inte så att ens de tjänar pengar på att sätta fast folk för chipdumpning utan pengarna skickas till någon fond hos LGA på Malta.

Du kan klaga hos LGA men varför de skulle ändra redan taget beslut är bortom mitt förstånd.

http://www.youtube.com/watch?v=k5mD1ljo68Y
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 18:55   #25

messijahs avatar

Standard

Citat:
Med den attityden? Det är ju han som har förutfattade meningar och gör ett påhopp mot mig?

Och vadå tagna med fingrarna i kakburken? Jag förstår verkligen inte hur det vi gjort på något sätt skulle vara olagligt. Hade inte min vän kunnat styrka sin identitet förstår jag det. Men med tanke på att han har skickat in alla papper(och blivit godkänd) de har bett om och verkligen bevisat att han är han så förstår jag inte varför de skulle ta pengarna.

Då borde de väl bara låst kontona direkt och tagit pengarna? Varför istället dra ut på det och be min vän skicka in alla papper när de ändå har för avsikt att beslagta pengarna?
OM ni gjorde det utan att veta om det är lagligt eller inte är irrelevant då det ÄR olagligt. Att de drar ut på det är dock taskigt, kanske är under utredning och när ni trycker på fördröjer de. Men då kunde de bara sagt att det är under utredning? Ni kanske har rätt någonstans och de söker kryphål för att straffa er?

Tror ni är fakkade vilket som, tyvärr.
Gammal 2012-10-11, 18:57   #26

Standard

Citat:
Anledningen till att jag beskrev vad jag trodde har hänt är att det poppar upp trådar hela tiden där folk beskriver sina problem med spelbolag. Oftast inte för att få hjälp utan bara för att gråta ut över förlorade pengar och få nån form av sympati och då är det lätt att man glider ifrån sanningen ibland. Är lätt att sitta och säga; "buhuu vad dåligt gjort av Betsafe bla bla bla." men i själva verket är det ofta trådstartarna som har begått det största misstagen.

Jag kan berätta för dig att dina pengar definitivt är borta. Det är INTE Betsafe som har tagit dem. Det är för det första inte ens Betsafe som sköter sitt pokerrum utan det är ett annat företag. Det företaget har en plikt till LGA eller var de nu har licens att se till att inget fuffens förekommer och de kontaktar Betsafe när de ser oregelbundna spelscheman. Det är också dessa som Betsafe vidarebefordrar diverse dokument till. Det är inte så att ens de tjänar pengar på att sätta fast folk för chipdumpning utan pengarna skickas till någon fond hos LGA på Malta.

Du kan klaga hos LGA men varför de skulle ändra redan taget beslut är bortom mitt förstånd.
Jag förstår, jag förstår. Så är det dock inte i detta fallet. Jag får göra ett försök hos LGA då helt enkelt, tack för det tipset!
Gammal 2012-10-11, 20:22   #27

Overkills avatar

Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Det är som om jag skulle gå in i en affär och snatta. Blir tagen på bar gärning. Startar en tråd på Flashback för att gnälla på butiken...

Hävda i tråden att jag inte visste om att det var olagligt att snatta.

Vad är poängen? Bara för man inte är medveten om vissa regler, vad som är förbjudet och inte. Det innebär inte med automatisk att man har rätt att göra det och sedan bli påkommen och ändå komma undan.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:05   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Det är som om jag skulle gå in i en affär och snatta. Blir tagen på bar gärning. Startar en tråd på Flashback för att gnälla på butiken...

Hävda i tråden att jag inte visste om att det var olagligt att snatta.

Vad är poängen? Bara för man inte är medveten om vissa regler, vad som är förbjudet och inte. Det innebär inte med automatisk att man har rätt att göra det och sedan bli påkommen och ändå komma undan.

Parallellen du drar med att snatta förstår jag inte? Jag har väl inte stulit något av någon?
Gammal 2012-10-11, 21:29   #29

dablos avatar

Sharp$: 886
Standard

Du får i vilket fall klicka i en ruta när du registrerar dig att du kan & har förstått reglerna. Där är väl historian slut.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:45   #30

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Parallellen du drar med att snatta förstår jag inte? Jag har väl inte stulit något av någon?
Det jag menade med det var bara att för att du inte är medveten om reglerna så innebär inte det med automatik att du ska bli friad.

Stå ditt kast, chipdumpa inte längre och gå vidare. Det är den hårda sanningen, tyvärr.

Varför lånade du inte ut pengar till din kompis istället direkt medans ni väntade på att uttaget skulle ske? Så hade ju aldrig denna soppa uppstått från första början. Dessutom hade ni inte gjort något förbjudet.
Gammal 2012-10-11, 21:46   #31
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Chipdump kan jämföras med att tvätta pengar eller tömma folks konton.

Din vän gör insättning med ett stulet kontokort. Sedan "förlorar" han över pengarna till ditt konto. Du tar sedan ut dessa vinster till ditt konto.

Din vän har pengar utomlands i ett skatteparadiskonto. Han sätter in dessa på sitt konto och förlorar över pengarna till dig. Du sätter sedan in pengarna på ditt konto. Hans svarta pengar har plötsligt blivit vita och skattefria nu.

Din vän har köpt en massa ukash för svarta pengar som han gör insättning med. Han förlorar över pengarna till dig och du gör uttag till ditt svenska bankkonto. Hans svarta pengar har blivit vita och finns på kontot nu.

Finns väldigt många exempel på varför chipsdump är regelbrott och att de ser på det allvarligt. De har regler och rutiner de måste följa av institutioner över sig för att få behålla sin spellicens. Misstänker de penningtvätt/chipsdump så måste de vidta åtgärder.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 23:50   #32

Mr.DEEs avatar

Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Chipdump kan jämföras med att tvätta pengar eller tömma folks konton.

Din vän gör insättning med ett stulet kontokort. Sedan "förlorar" han över pengarna till ditt konto. Du tar sedan ut dessa vinster till ditt konto.

Din vän har pengar utomlands i ett skatteparadiskonto. Han sätter in dessa på sitt konto och förlorar över pengarna till dig. Du sätter sedan in pengarna på ditt konto. Hans svarta pengar har plötsligt blivit vita och skattefria nu.

Din vän har köpt en massa ukash för svarta pengar som han gör insättning med. Han förlorar över pengarna till dig och du gör uttag till ditt svenska bankkonto. Hans svarta pengar har blivit vita och finns på kontot nu.

Finns väldigt många exempel på varför chipsdump är regelbrott och att de ser på det allvarligt. De har regler och rutiner de måste följa av institutioner över sig för att få behålla sin spellicens. Misstänker de penningtvätt/chipsdump så måste de vidta åtgärder.
Varför kan det göras det? Tvätta pengar via chipdumpning är bara ett sätt, långt ifrån grunden till varför chimdumpa anses otillåtet. Chipdumpning är ett sätt för spelare att ha ett övertag vid ex 6 persons bord dvs fusk. Och all typ av fusk agerar bolagen hårt mot. Sen att ert ändamål inte var det spelar mindre roll, tyvärr. Visa bolag som ex SvS poker kan stänga av en spelare i ex 1 vecka andra som bwin spärrar ens konto men betalar nästan alltid ut saldot. Då utgår jag från att man har dunpat HU. Har man suttit vid ex 6 personers bord och dumpat brukade dem fördela pengarna bland spelarna (bwin). Olika bolag agerar olika. Tyvärr så for du ju bara växla brev med dem på supporten ( 1st line ) vilket egentligen är ganska meningslöst i sådana frågor. Har du provar att ringa dem? Be om att få tala med någon med befogenhet?
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 23:55   #33

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Varför fick han inte låna pengarna av dig istället?

Nu förlorar båda du och honom pengarna pga chipdumping som är mkt olagligt..
Det är inte olagligt...skräm inte killen i onödan
Gammal 2012-10-12, 08:57   #34

Analyss avatar

Standard

Citat:
Är väl iofs. rätt mycket med hela den här historien som är märkligt...
Så sant så sant.

Citat:
Ursäkta mig.. Men först och främst, varför skulle jag sitta och ljuga på ett forum som detta, det tjänar väl ingenting till, eller hur?
Ljuga och ljuga, det känns lite som att du försökte få sympati och sätta bolaget i dålig dager när det i själva verket är du (ni) som brutit mot en av de grundläggande kasinoreglerna.

Citat:
Du ska som sagt nog bara vara glad över att det inte blir värre.

Citat:
Jag uppfattade det som att du i ditt första inlägg förklarade hur du låtit din polare använda ditt namn för att kunna spela på två konton?

Du skrev sedan att du erkänt allting när spelbolaget ställde frågor.

Jag la ihop 1+1 och fick föga förvånande en 2:a.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Det är inte olagligt...skräm inte killen i onödan
Nu är det ju inte riktigt juridiska frågor jag sysslar med, och är osäker på om det är i Sverige (2009:62) eller på Malta (Prevention of Money Laundering Act, Cap. 373) ett sådant här fall skulle tas upp i (Betsafe har sin licens i Malta) men lagar mot penningtvätt finns det gott om.

Sen har vi ju EU direktivet (2005/60/EC) som till viss grad styr både Svensk och Maltesisk lagstiftning.

Jag tror inte det är en reell risk för någon juridisk historia här, men att TS och hans kumpan ( ) har begått ett lagbrott oavsett vilket land de skett i kan vi nog anta.

De har ju efter TS utsago knappast stoppat huvudet i sanden heller, utan på alla sätt och vis hjälpt till att stärka bevisningen

EDIT: Sen är det ju (eventuellt?) en fråga om missbruk av urkund.

Senast redigerad av Analys den 2012-10-12 klockan 09:02.
Gammal 2012-10-12, 13:41   #35

Standard

Citat:
Så sant så sant.

Ljuga och ljuga, det känns lite som att du försökte få sympati och sätta bolaget i dålig dager när det i själva verket är du (ni) som brutit mot en av de grundläggande kasinoreglerna.

Du ska som sagt nog bara vara glad över att det inte blir värre.

Jag uppfattade det som att du i ditt första inlägg förklarade hur du låtit din polare använda ditt namn för att kunna spela på två konton?

Du skrev sedan att du erkänt allting när spelbolaget ställde frågor.

Jag la ihop 1+1 och fick föga förvånande en 2:a.

Nu är det ju inte riktigt juridiska frågor jag sysslar med, och är osäker på om det är i Sverige (2009:62) eller på Malta (Prevention of Money Laundering Act, Cap. 373) ett sådant här fall skulle tas upp i (Betsafe har sin licens i Malta) men lagar mot penningtvätt finns det gott om.

Sen har vi ju EU direktivet (2005/60/EC) som till viss grad styr både Svensk och Maltesisk lagstiftning.

Jag tror inte det är en reell risk för någon juridisk historia här, men att TS och hans kumpan ( ) har begått ett lagbrott oavsett vilket land de skett i kan vi nog anta.

De har ju efter TS utsago knappast stoppat huvudet i sanden heller, utan på alla sätt och vis hjälpt till att stärka bevisningen

EDIT: Sen är det ju (eventuellt?) en fråga om missbruk av urkund.
Du måste ju skämta? Om det nu vore en fråga om pengatvätt eller dylikt borde de väl bara kunna sätta tillbaks pengarna till respektive konto?

Och han har ju inte spelat på två konton, han har ju spelat på sitt och jag på mitt, vad får du dina idéer ifrån?
Gammal 2012-10-12, 13:59   #36

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Du måste ju skämta? Om det nu vore en fråga om pengatvätt eller dylikt borde de väl bara kunna sätta tillbaks pengarna till respektive konto?
Varför då?

Spoiler:
Hur vet man vilka kronor av hela summan som är vita och vilka som är svarta pengar?

Du hör ju själv hur otroligt det låter att bara sätta tillbaka osv på respektive konto.
Gammal 2012-10-12, 14:40   #37

Analyss avatar

Standard

Citat:
Ja, att tvätta pengar är ju så ringa.. räcker med ett nyp i örat.

Citat:
Och han har ju inte spelat på två konton, han har ju spelat på sitt och jag på mitt, vad får du dina idéer ifrån?
Som sagt, jag tolkade din första post som att du lånat ut ditt konto till honom... Läste bergis fel, det händer.

Gammal 2012-10-12, 20:27   #38

Mr.DEEs avatar

Standard

Alltså förstår folk skillnaden mellan pengatvätt och chipdumpa?? Att tvätta pengar via chipdumpning är olagligt men att skicka över sina pengar till sin vän via chipdumpning är INTE olagligt. Det är ett regelbrott! Fattar inte varför folk ständigt tar upp detta, och varför ni ständigt kommer med egna slutsatser istället för att fråga TS. Daniel. Har du provat att ringa dem ? Be om att få tala med någon som inte är i 1st line.?

Senast redigerad av Mr.DEE den 2012-10-12 klockan 20:31. Anledning: stavfel
Gammal 2012-10-12, 20:33   #39

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Varför då?

Spoiler:
Hur vet man vilka kronor av hela summan som är vita och vilka som är svarta pengar?

Du hör ju själv hur otroligt det låter att bara sätta tillbaka osv på respektive konto.
Dem gör det performance. Dem kan se exakt vad som har hänt. Det är därför en sådan utredning kan ta ca 6 mån. I dem flesta fallen tas pengarna och fördelas mellan dem drabbade.
Gammal 2012-10-12, 21:26   #40

Semicolons avatar

Standard

det känns rent spontant som många här inne slänger sig med juridik på ett sätt dom inte behärskar. En gång för alla, pengatvätt är inte olagligt i Sverige, det sätt man tillskansar sig de svarta pengarna kan vara olagligt, att undanhålla skatt är också olagligt, men själva proceduren att göra pengarna vita är inget brott i Sverige. I många andra länder är det det, men icke i Sverige.
Gammal 2012-10-12, 21:34   #41

Standard

Citat:
Dem gör det performance. Dem kan se exakt vad som har hänt. Det är därför en sådan utredning kan ta ca 6 mån. I dem flesta fallen tas pengarna och fördelas mellan dem drabbade.
Okej okej, jag förstår. Men med tanke på att vi enbart var två stycken och satt vid ett 1v1 bord kan de ju inte delas upp mellan några parter. De borde väl i så fall bara kunna göra en enkel lösning och sätta tillbaka hans pengar till honom och mina pengar till mig. Eller är det för mycket att begära?

Citat:
Alltså förstår folk skillnaden mellan pengatvätt och chipdumpa?? Att tvätta pengar via chipdumpning är olagligt men att skicka över sina pengar till sin vän via chipdumpning är INTE olagligt. Det är ett regelbrott! Fattar inte varför folk ständigt tar upp detta, och varför ni ständigt kommer med egna slutsatser istället för att fråga TS. Daniel. Har du provat att ringa dem ? Be om att få tala med någon som inte är i 1st line.?
Tack för att du förstår och tack för ditt tips!

Ska ringa dem efter helgen, ska se om LGA har något att säga också.

Och jag förstår fortfarande inte hur det kan kallas "pengatvätt." Jag kan i så fall förstå att de 1750kr som han satte in först kan räknas in i "pengatvätten" men hur kan vinstpengarna på något sätt ses som "tvättade"? De är väl redan vita i så fall?

Ska se om jag kan få prata med någon hygglig person per telefon efter helgen. Är trots alls värt att lägga ner lite tid på detta.

Stort tack till er som försöker hjälpa mig med detta!

Senast redigerad av Daniel_ den 2012-10-12 klockan 21:39.
Gammal 2012-10-12, 21:36   #42

Standard

Ta bort detta meddelande

Senast redigerad av Daniel_ den 2012-10-12 klockan 21:38.
Gammal 2012-10-13, 00:02   #43

messijahs avatar

Standard

Citat:
det känns rent spontant som många här inne slänger sig med juridik på ett sätt dom inte behärskar. En gång för alla, pengatvätt är inte olagligt i Sverige, det sätt man tillskansar sig de svarta pengarna kan vara olagligt, att undanhålla skatt är också olagligt, men själva proceduren att göra pengarna vita är inget brott i Sverige. I många andra länder är det det, men icke i Sverige.
Chansar vilt här men tror inte att Betsafe opererar under svensk lag.

OT: herregud mänska; ni har brutit mot reglerna, ta era jävla konsekvenser istället för att böla om det här. Du känns som en fjortis som precis ångrat vad du gjort. Jag tror inte en sekund på att du och din kompis inte visste vad ni gjorde när ni påbörjade detta. Som någon tidigare poängterat, varför inte bara ta ut pengarna i en automat eller överför mellan bankkonto?
Jag kan inte fatta att du tror att någon ska känna sympatier för dig. Om jag behövde pengar hade jag fan inte ringt min vän och sagt "hej, jag behöver låna pengar, kan vi chipdumpa lite cash?", utan "hej jag behöver låna pengar kan du GE MIG DET CASH ELLER FÖRA ÖVER DET TILL MITT KONTO?".

Att ni gjort fel är en sak, alla smusslar med olika saker. MEN, att du försöker snyfta och framstå som så jävla naiv och tro att "det är väl bara att lämna tillbaka pengarna till mig så glömmer vi det *snyft snyft* gör mig så arg att jag känner för att väcka min tjej och skälla ut henne för att hon gått och lagt sig när jag uttryckligen sagt att jag är kåt och pekat neråt och nickat uppmuntrande. Det jag gjorde där var lika uppenbart som ert fuskande. Får inte jag något får inte ni något.
Gammal 2012-10-13, 00:47   #44

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Okej okej, jag förstår. Men med tanke på att vi enbart var två stycken och satt vid ett 1v1 bord kan de ju inte delas upp mellan några parter. De borde väl i så fall bara kunna göra en enkel lösning och sätta tillbaka hans pengar till honom och mina pengar till mig. Eller är det för mycket att begära?

Tack för att du förstår och tack för ditt tips!

Ska ringa dem efter helgen, ska se om LGA har något att säga också.

Och jag förstår fortfarande inte hur det kan kallas "pengatvätt." Jag kan i så fall förstå att de 1750kr som han satte in först kan räknas in i "pengatvätten" men hur kan vinstpengarna på något sätt ses som "tvättade"? De är väl redan vita i så fall?

Ska se om jag kan få prata med någon hygglig person per telefon efter helgen. Är trots alls värt att lägga ner lite tid på detta.

Stort tack till er som försöker hjälpa mig med detta!
Det kallas inte för pengar tvätt. Så här är det. Var gång det misstänks chipdumpning så sker det en utredning. Under utredning försöker man fastställa visa saker så som ifall svarta pengar var inblandade för att tvättas, eller ifall dumpningen användes som ett övertag vid ett flera mana bord och vilka som var inblandade och drabbade. Oavsett utfallet av utredningen så är det ni gjorde ett regelbrott, men beroende på vad utredningen ger så kan det finnas en chans att ni får några pengar.

Att ert konto är låst under denna process är fullt naturligt. Egentligen är det skitsamma vad supporten säger, det är vad utredningen kommer fram till och vad ekonomi avdelningen bestämmer som gäller. Denna process kommer ta tid och egentligen finns det inte så mycket ni kan göra än ev försöka komma i kontakt med någon som är insatt i ärendet. Kom ihåg en sak. Den lägsta prioriteten av ärenden behandlas via e-mail, sen kommer telefon, och den som väger tyngst är ett gammalt hederligt brev med posten.

Senast redigerad av Mr.DEE den 2012-10-13 klockan 00:49. Anledning: redigering
Gammal 2012-10-13, 00:52   #45

messijahs avatar

Standard

Citat:
Det kallas inte för pengar tvätt. Så här är det. Var gång det misstänks chipdumpning så sker det en utredning. Under utredning försöker man fastställa visa saker så som ifall svarta pengar var inblandade för att tvättas, eller ifall dumpningen användes som ett övertag vid ett flera mana bord och vilka som var inblandade och drabbade. Oavsett utfallet av utredningen så är det ni gjorde ett regelbrott, men beroende på vad utredningen ger så kan det finnas en chans att ni får några pengar.

Att ert konto är låst under denna process är fullt naturligt. Egentligen är det skitsamma vad supporten säger, det är vad utredningen kommer fram till och vad ekonomi avdelningen bestämmer som gäller. Denna process kommer ta tid och egentligen finns det inte så mycket ni kan göra än ev försöka komma i kontakt med någon som är insatt i ärendet. Kom ihåg en sak. Den lägsta prioriteten av ärenden behandlas via e-mail, sen kommer telefon, och den som väger tyngst är ett gammalt hederligt brev med posten.
skitsnack.

Vad du säger är att om det är vita pengar som används vid chipdumping så är allt ok? Va fan snackar du om?

Du verkar tro att om man chipdumpar rätt så får man lov att göra det. Du, om någon, verkar dummare än Daniel_.
Gammal 2012-10-13, 01:00   #46

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
skitsnack.

Vad du säger är att om det är vita pengar som används vid chipdumping så är allt ok? Va fan snackar du om?

Du verkar tro att om man chipdumpar rätt så får man lov att göra det. Du, om någon, verkar dummare än Daniel_.
Ojdå, vad du verkar bitter? Varför dessa påhopp? Har inte någonstans sagt att det är tillåtet så förstår inte vad du har fått det ifrån. Ännu en gång folk med deras egna slutsatser. Skrev klart och tydligt att det är emot reglerna MEN att utfallet av utredningen bestämmer vad som händer med pengarna.

PS. Om man Chipdumpar rätt så blir man inte tagen

Senast redigerad av Mr.DEE den 2012-10-13 klockan 01:02. Anledning: tillägg
Gammal 2012-10-13, 01:16   #47

messijahs avatar

Standard

Citat:
Ojdå, vad du verkar bitter? Varför dessa påhopp? Har inte någonstans sagt att det är tillåtet så förstår inte vad du har fått det ifrån. Ännu en gång folk med deras egna slutsatser. Skrev klart och tydligt att det är emot reglerna MEN att utfallet av utredningen bestämmer vad som händer med pengarna.

PS. Om man Chipdumpar rätt så blir man inte tagen
jag är bitter ja, läste du inte mitt inlägg om varför??

Jag är dessutom bitter därför du försöker intala ts om att han kan få pengarna tillbaka, vilket han så klart inte kommer att få. Läs vad du själv skrev "
så kan det finnas en chans att ni får några pengar." NEJ. Fusk är fusk är fusk.
Att du låtsas som att du vet vad som gäller är inte sant. Inget av det är sant.
Du vet inte och du har fel. Så nigga please.
Gammal 2012-10-13, 01:35   #48

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
jag är bitter ja, läste du inte mitt inlägg om varför??

Jag är dessutom bitter därför du försöker intala ts om att han kan få pengarna tillbaka, vilket han så klart inte kommer att få. Läs vad du själv skrev "
så kan det finnas en chans att ni får några pengar." NEJ. Fusk är fusk är fusk.
Att du låtsas som att du vet vad som gäller är inte sant. Inget av det är sant.
Du vet inte och du har fel. Så nigga please.
Ja, jag läste ditt inlägg. Vad har din bitterhet mot Daniel med mig att göra? Blir du bitter över allt du inte håller med om? Hur vet du att jag låtsats? Vad har du för erfarenhet om hur dessa ärenden hanteras? Jag VET om att det finns chans att han kan få pengar. Dude relax. Orka bli sur över sak som inte har med en själv att göra
Gammal 2012-10-13, 12:21   #49

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 22
Standard

Ska se om jag kan bringa lite mer klarhet i detta.

Chipdumping är aldrig tillåtet, det är ett allvarligt brott mot alla nätverks regler och kontona låses direkt när det upptäcks. Ibland är det spelbolagen som upptäcker det och ibland nätverken. Ibland så gör man skillnad på friendly chipdump och fraudulent chipdump, dvs om man skickat lite pengar till en kompis eller om man använt stulna kreditkort för att tvätta pengar. I vissa fall kan kontot öppnas igen om det är en friendly chipdump efter att alla inblandade spelare är verifierade och en rimlig förklaring har givits (antagligen anledningen till att Betsafe begärde in alla dessa dokument). Detta är dock helt upp till pokernätverket och inte till spelsidan, säger nätverket nej så är det nej och då kvittar det hur mycket man ångrar sig, inte visste osv. Alla spelsidor/nätverk har full rätt att stänga ett konto samt inte betala ut eventuella pengar om det misstänks fusk eller annan aktivitet som bryter mot terms and conditions. Att kräva att nätverket ska bevisa att man chipdumpat kommer man inget vart med utan de låser bara konton när det står klart att någon olovlig handling begåtts.

I TS fall så skulle jag säga att pokernätverket har bestämt sig för att detta är en klar chipdump och att du brutit mot reglerna och att du kommer inte komma någon vart med att klaga eller skicka in mail, ringa osv. Har spelsidan fått ett nej från nätverket så står det 100 % fast. Iallafall i alla de chipdumpingärenden som jag har sett.

En sak som är märklig i alla dessa ärenden är att i princip samtliga som får sina konton låsta för chipdumping känner minst en advokat och en journalist som ska ta sig an fallet.

Rutinen kan säkert skilja sig från sida till sida men grunden är detsamma. Jobbar på Malta i just spelbranschen. Har ni några fler frågor på detta så ska jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. Är dock inte så aktiv på forumet men ska hålla lite koll.

Fredens liljor!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gimli (+5)
mr_zez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 12:51   #50

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_zez Visa inlägg
Ska se om jag kan bringa lite mer klarhet i detta.

Chipdumping är aldrig tillåtet, det är ett allvarligt brott mot alla nätverks regler och kontona låses direkt när det upptäcks. Ibland är det spelbolagen som upptäcker det och ibland nätverken. Ibland så gör man skillnad på friendly chipdump och fraudulent chipdump, dvs om man skickat lite pengar till en kompis eller om man använt stulna kreditkort för att tvätta pengar. I vissa fall kan kontot öppnas igen om det är en friendly chipdump efter att alla inblandade spelare är verifierade och en rimlig förklaring har givits (antagligen anledningen till att Betsafe begärde in alla dessa dokument). Detta är dock helt upp till pokernätverket och inte till spelsidan, säger nätverket nej så är det nej och då kvittar det hur mycket man ångrar sig, inte visste osv. Alla spelsidor/nätverk har full rätt att stänga ett konto samt inte betala ut eventuella pengar om det misstänks fusk eller annan aktivitet som bryter mot terms and conditions. Att kräva att nätverket ska bevisa att man chipdumpat kommer man inget vart med utan de låser bara konton när det står klart att någon olovlig handling begåtts.

I TS fall så skulle jag säga att pokernätverket har bestämt sig för att detta är en klar chipdump och att du brutit mot reglerna och att du kommer inte komma någon vart med att klaga eller skicka in mail, ringa osv. Har spelsidan fått ett nej från nätverket så står det 100 % fast. Iallafall i alla de chipdumpingärenden som jag har sett.

En sak som är märklig i alla dessa ärenden är att i princip samtliga som får sina konton låsta för chipdumping känner minst en advokat och en journalist som ska ta sig an fallet.

Rutinen kan säkert skilja sig från sida till sida men grunden är detsamma. Jobbar på Malta i just spelbranschen. Har ni några fler frågor på detta så ska jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. Är dock inte så aktiv på forumet men ska hålla lite koll.

Fredens liljor!

Kollar du sidan efter tips att sjustera din arbetsgivares odds med...?

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 12:55   #51

Standard

Pilkast: haha nä det är inte min avdelning
Gammal 2012-10-13, 13:21   #52

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Har bara skummat igenom den här tråden som hastigast men har trådförfattaren någonstans förklarat varför han inte bara lånade ut pengar till kompisen på ett normalt sätt via uttag i bankomat eller vanlig överföring (bank till bank)?
Om det nu var så bråttom (tyckte jag läste något om det i inledningen) för kompisen att få likviditet så ter sig ju ovan nämnda lösningar mest logiskt?

Beroende på svaret har vi någon hela förklaringen till hur det ligger till?

Ett misstag eller ett troll som gråter ut...

Senast redigerad av doob den 2012-10-13 klockan 13:22.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 13:51   #53

Standard

Hej igen grabbar!

Nu har jag fått tillbaka 4 000kr iaf, alltså de pengarna jag satt in. Detta satte de in utan att säga något alls till mig, så jag förstår verkligen inte vad de sysslar med...

Ska ringa dem ikväll och fråga dom vad dom pysslar med egentligen. Får väl vara lite nöjd med tanke på att jag fått tillbaka en del iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Har bara skummat igenom den här tråden som hastigast men har trådförfattaren någonstans förklarat varför han inte bara lånade ut pengar till kompisen på ett normalt sätt via uttag i bankomat eller vanlig överföring (bank till bank)?
Om det nu var så bråttom (tyckte jag läste något om det i inledningen) för kompisen att få likviditet så ter sig ju ovan nämnda lösningar mest logiskt?

Beroende på svaret har vi någon hela förklaringen till hur det ligger till?

Ett misstag eller ett troll som gråter ut...
Nej du doob, någon bra förklaring finns inte och visst vore det smidigast att bara låna ut pengarna, men jag brukar tippa ganska mycket så har konton på lite olika sidor och då tänkte jag att jag kunde lika väl dra över hans pengar till mitt konto. Vilket inte var alls smart, inte alls.

För att tillägga en sak, jag behöver ingen som helst sympati från någon. Syftet med denna tråden var att ev. få hjälp av någon som vet vad man kan göra eller vart i samma eller en liknande situation.

Tack igen till er som försökt hjälpa mig!

EDIT: Till mr_zez, du sa ju att ett sådant beslut står 100% fast, hur kommer det sig då att de betalar ut en del av summan till mig då? Känns väldigt lustigt. Men antar att dom behövde lite extra cash till personalfesten.

Till Messijah: Tack för ett galet underhållande svar, skrattade rakt ut t.om. Känner igen det där med flickvännen! Haha

Senast redigerad av Daniel_ den 2012-10-15 klockan 13:58.
Gammal 2012-10-15, 21:08   #54

Standard

Daniel_ : Jag sa i de fall som jag varit med om. Det kan vara så att du har varit en bra splare tidigare och det är därför Betsafe betalar ut din insats. De vill vara schyssta mot dig. De pengarna som chipdumpats kommer med största sannolikhet inte att betalas ut. Spelbolagen tjänar inget på att en bra spelare blir låst för chipdumping om det bara är en friendly sådan. Som sagt så är det pokernärverken som har sista ordet. Skönt att du fick tillbaks en liten slant iallafall
Gammal 2012-10-16, 12:59   #55

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Hej igen grabbar!

Nu har jag fått tillbaka 4 000kr iaf, alltså de pengarna jag satt in. Detta satte de in utan att säga något alls till mig, så jag förstår verkligen inte vad de sysslar med...

Ska ringa dem ikväll och fråga dom vad dom pysslar med egentligen. Får väl vara lite nöjd med tanke på att jag fått tillbaka en del iaf.

Nej du doob, någon bra förklaring finns inte och visst vore det smidigast att bara låna ut pengarna, men jag brukar tippa ganska mycket så har konton på lite olika sidor och då tänkte jag att jag kunde lika väl dra över hans pengar till mitt konto. Vilket inte var alls smart, inte alls.

För att tillägga en sak, jag behöver ingen som helst sympati från någon. Syftet med denna tråden var att ev. få hjälp av någon som vet vad man kan göra eller vart i samma eller en liknande situation.

Tack igen till er som försökt hjälpa mig!

EDIT: Till mr_zez, du sa ju att ett sådant beslut står 100% fast, hur kommer det sig då att de betalar ut en del av summan till mig då? Känns väldigt lustigt. Men antar att dom behövde lite extra cash till personalfesten.

Till Messijah: Tack för ett galet underhållande svar, skrattade rakt ut t.om. Känner igen det där med flickvännen! Haha
Told you so. För mycket folk utan någon kunskap som gillar att säga sitt utan egentligen veta något. Fick din vän också tillbaka sin del?
Gammal 2012-10-21, 21:27   #56

Standard

Citat:
Told you so. För mycket folk utan någon kunskap som gillar att säga sitt utan egentligen veta något. Fick din vän också tillbaka sin del?
Hej igen!

Sorry för ett sent svar. Men nej, min polare fick inte några pengar och det verkar inte som det finns något att göra. Både han och jag har pratat med betsafe och jag har även skickat mail till LGA. Har däremot inte fått något svar av dem ännu.
Gammal 2013-06-02, 13:39   #57

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 69
Standard

Gammal tråd kanske men det enda jag har att tillägga är att, hur i h.....e kund ni erkänna det ni gjort ?
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td