|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-10-24, 09:28 | #31 |
För 50 lakan i månaden kan det väl vara värt att skaffa konto i ett land där bolaget är skattefritt, alternativt lågt beskattat?
Heck, för 50 lakan i månaden förstår jag inte varför någon skulle vilja bo kvar i Sverige ÖHT.
Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette" Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban" |
|
2012-10-24, 09:35 | #32 |
|
|
2012-10-24, 10:49 | #33 |
Ja om det nu vore så enkelt att välja var vinsten skall hamna och var förlusten skall hamna , då är ju frågan varför du inte bara tar spelen på betfair då... och skiter i förlustdelen på andra bookien helt.
|
|
2012-10-24, 11:17 | #34 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964Persas fotboll - 2013/2014 Stats: 6 - 2 - 0 ROI: 158.91% Vinstprocent: 75.00% |
Just därför skrev jag jobbigt. Det går dock att ha marginalerna på sin sida (förutsatt att oddsen är korrekt satta) genom att spela på höga odds (medför till lägre sannolikhet till vinst) hos spelbolaget men när skrällen väl är framme, får man börja om igen. Just därför funkar bonustradingstrategin då skrällar inte påverkar din vinst/förlust (förutom kommissionen).
Senast redigerad av Persa den 2012-10-24 klockan 11:24. |
2012-10-25, 11:50 | #36 |
Nej du har inte fel. Men med ett konto i rätt land så får ju Sverige aldrig reda på att du har några pengar. Ett Visa fungerar i alla länder.
Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette" Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban" |
|
2012-10-25, 12:06 | #37 |
Förstod att du menade det, dock stämmer det där inte fullt så väl som det en gång gjorde. Skatteparadisen blir färre och färre för en tid sedan klassades endast följande 7 länder: Belize, Liberia, Montserrat, Nauru, Niue, Panama och Vanuatu som skatteparadis av SKV. Värt att notera är också att samtliga dessa skrivit på avtal om slopande av banksekretess.
|
|
2012-10-25, 13:24 | #38 | |
Citat:
En polare använder en filippinare som bulvankonto (inget spel relaterat) och får för några hundralappar i månaden ett visakort att använda. Man måste förstås lita på personen och hitta ett fattigt land med låg beskattning på spelande... Men i takt med att skatteparadisen försvinner och nätböckerna blir mer och mer genomskinliga är väl bulvaner eller flytt det enda som finns kvar. I och för sig, som jag sa, med 50 lakan i månaden på spel skulle jag inte bo kvar i Sverige. Karibien är mysigt, Gibbe eller Malta om man vill komma på pendelavstånd till Sverige
||
2012-10-25, 15:32 | #39 | |
Citat:
http://www.skatteverket.se/foretagor...800086379.html Så den som har konto utomlands och sköter det snyggt har sällan något att oroa sig för. Men om du nolltaxerar, bollar miljonbelopp på svenska bankkonton, har några domar för grovt narkotikabrott i bagaget och helst allt på samma gång, ligger du lite sämre till.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2012-10-25, 15:46 | #40 |
Räcker väl i och för sig att du nolltaxerar, inte är arbetslös, erhåller försörjningsstöd, äger en barre eller villa och en bil så lär SKV inom ett par år få upp ögonen för dig.
Fast hur fungerar det när de vill hämta uppgifter från ett annat land? Har svårt att tänka mig något sorts system där de snabbt och enkelt begär uppgifter från alla länder? De måste väl begära uppgifter från varje enskilt land? Då sjunker ju sannolikheten att de träffar rätt... Nej, emigrera istället. Det är bäst så. För alla.
|
2012-10-25, 16:15 | #41 |
Fast hur fungerar det när de vill hämta uppgifter från ett annat land? Har svårt att tänka mig något sorts system där de snabbt och enkelt begär uppgifter från alla länder?
Det vore ju den våta drömmen. Men så funkar det inte, håller på och googlar runt lite vad som gäller. Men en svensk brottsutredning är nog det minsta som krävs.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2012-10-25, 17:20 | #42 |
Sharpest
|
SKV kan inte fiska information från andra länder. De kan däremot ställa en förfrågan om person X har ett konto hos er. Därefter får de svar på ja/nej.
Det dom inte kan göra men som många tror är tex att begära utdrag på alla svenskar som har konto. |
2012-10-25, 17:42 | #43 |
Utl konto kan va lite krångligt att skaffa men om man har en kontakt med adress i England så är det inga problem o låna den o skaffa konto samt visakort i england. dock måste man åka dit och legitimera sig samt skriva på lite papper . har haft konto där nu i 4 år och peppar peppar än så länge är det ingen som brytt sig , (internetbank o visa kort ingår för 220kr per år)
|
|
2012-10-25, 17:48 | #44 |
Enklaste alternativet ändå om man drar in 50.000 i månaden är kanske att skatta på sina uttag och ändå leva bättre än medelsvensson. Nu är det ju inte många promille som har dom angenäma problemen, inte ens här på sharps lär det väl vara så hög procent som ligger totalt plus på sitt spelande ens.
|
|
2012-10-25, 17:55 | #45 | |
Citat:
|
||
|