Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   MarathonBet (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/13023-marathonbet/)

kusagwa 2012-09-11 17:34

De har funnits en längre period på betbrain iallafall

RobinD 2012-09-11 18:03

Jag var visst inte helt limmad, 4,5k euro på Chile kunde jag spela.

Galeocerdo cuvier 2012-09-11 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 201518)
Jag var visst inte helt limmad, 4,5k euro på Chile kunde jag spela.

De pratade om det på SBR, verkar inte vara personliga limits utan hela marknaden limiteras, åtminstone ett tag.

forbannat 2012-09-15 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 201519)
De pratade om det på SBR, verkar inte vara personliga limits utan hela marknaden limiteras, åtminstone ett tag.

Jag får in 143kr på PL matcher imorgon :S. Inte lagt överdrivet många spel och det har inte gått bra på deras site heller

DamageINC 2012-09-15 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 201515)
Som sagt, verkar som att Marathon har varit den största aktören i Ryssland under många år. På större marknader kan jag få in bets verkar det som, dock är min genomsnittliga insats per spel cirka 350 SEK. Helt klart värt det för oss som inte satsar flera tusen per spel då deras odds ofta är marknadshögst. Får se hur uttag går dock.. ;)

Mitt enda uttag gick löjligt fort, mitt i natten och det tog typ två minuter innan pengarna var på Skrill.

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 202226)
Jag får in 143kr på PL matcher imorgon :S. Inte lagt överdrivet många spel och det har inte gått bra på deras site heller

Ännu värre här. Får t.ex. in 67 kr på Liverpool till 2.25 eller 325 kr på Man Utd till 1.25 utan att det gått särskilt bra. Bara att ta ut allt snart tror jag.

Juret 2012-09-20 20:39

Limiterad men jäkligt snabb withdrawal, 5 minuter.

snooze 2012-09-20 23:24

fan va snabbt det gick att bli limiterad, 4 bets på ca 300 kr vadera... dom kan väl kanppast ha många kunder om dom limiterar folk så snabbt...

h91 2012-09-21 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av snooze (Inlägg 203526)
fan va snabbt det gick att bli limiterad, 4 bets på ca 300 kr vadera... dom kan väl kanppast ha många kunder om dom limiterar folk så snabbt...


MM du lär inte vara limiterad på alla marknader. Jag är limiterad till 180 kr på vissa ligor men i andra verkar jag inte vara limiterad.

drughen 2012-10-22 16:14

Har läst igenom tråden och försökt få klarhet i om det är skattefritt eller ej när det ligger i Curacao, Netherlands Antilles?

Har även läst detta på deras hemsida om det skulle vara så att caracao inte är skattefritt så kan man spela på Marathonbet.co.uk för att det ska vara skattefritt eller är jag ute och cyklar? :)

Marathon operates through two internet gaming licenses;

Marathonbet.com is registered in Curacao, Netherlands Antilles, and operates under a license issued by the Government of the Netherlands Antilles (general license sublicense No. 8048/JAZ).

Marathonbet.co.uk and Panbet.com are registered in the British Isles and operate under an e-gaming licence issued by the Alderney Gambling Control Commission (Licence 54 C1 & C2).

kusagwa 2012-10-22 16:20

Alderney är en kanalö och har därmed samma status som Isle Of Man (där bland annat SBO,188,PP och Boyle är registrerade) dvs inte skattefritt (åtminstone för svenskar).

Det är exakt samma med Pinnacle de har samma licens kombo som Marathon med är inte skattefria.

Curacao, Netherlands Antilles är inte skattefritt. De länder och regioner som är skattefria att beta från för svenskar är
EU-länder som Malta, Österrike, Åland, Cypern, Estland, Storbritannien (de vanligaste länderna) samt Gibraltar som också är skattefritt.

drughen 2012-10-22 16:27

Ok tack då vet jag!

Sprite 2012-10-22 17:43

Är det någon på hela sharps som skattar på sina bettingvinster? för 90% har väl ändå konto på Pinnacle?

Stooges 2012-10-25 09:47

Mitt uttagsrekord är hos marathonbet , under två min. för att få pengarna till moneybookers. Fick limit efter två spel men det är en annan historia :p

oscar4122 2012-10-25 10:37

jag har lirat en hel del spel där (endast ustick på elitserien) och har ännu klarat mig från att bli limmad. är plus rejält hos dom dessutom :popcorn:

snooze 2012-10-26 03:37

Citat:

Ursprungligen postat av h91 (Inlägg 203614)
MM du lär inte vara limiterad på alla marknader. Jag är limiterad till 180 kr på vissa ligor men i andra verkar jag inte vara limiterad.

va minst limiterad på CL hade 1000 spänn per bets.... kändes inte lönt så jag tog ut alla pengarna... dock väldigt dåligt att ha så låga limits på sånna matcher..



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved