Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-12, 16:12   #301
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 7
Standard

http://polisen.se/sv/Utsatt-for-brot...-via-Internet/

Fyll i så bra du kan, de ringer upp om de har någonting som de undrar över.
Brynaaaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-12, 20:55   #302
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

för att hjälpa alla som tänker anmäla kan ni som redan gjort det dela med er av lite viktiga detaljer. typ som när ni anser att brottet begicks. typ 25 feb eller där nånstans?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 13:26   #303
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Nyhetsbrev Golf and Bet

Här kommer lite information från Golf and Bet avseende situationen i företaget. Vi har hela tiden strävat efter att vara ärliga och uppriktiga om vad som händer. Golf and Bet har haft 2 st. investerare som sagt JA till att bli delägare i företaget och avtal var skrivna. När dom backade ur så blev situationen ohållbar och detta skedde i samma veva som vi drog igång vår OS-Bonus. Vi arbetar hela tiden med att hitta lösningar till er kunder som är drabbade av utbetalningar. Öronmärkta pengar är på väg endast till att betala just till detta ändamålet. Jag som ägare till företaget har fått mycket tråkiga skriverier på Internet om att ” jag tömt företaget” och ”du ska se upp” osv. Detta är oerhört tråkigt att läsa och har också inneburit att min sambo och barn tagit illa vid sig och nu flyttat ifrån mig! Jag har hela tiden sagt att detta ska lösas så jag ber er att istället uppmärksamma det faktum att vi har så smått börjat att betala tillbaka pengar och i takt med att det kommer in mer kapital så kommer det att fullbordas. Så jag vore tacksam om ni kunde skriva något positivt också, tex. att det faktum att vi valt att stå upp för detta istället för att ingen ansvarig tar på sig något. Vad gäller framtiden så vet vi inget med säkerhet förutom att vi är fullt beslutsamma att köra på så fort det löst sig med kapital.
Vänligen

Stefan Gladh
Golf and Bet
Så vad säger vi nu då? Samma email igen typ
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 15:24   #304
 
pawwesharks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 1697

golf2011-2012
Stats: 32 - 24 - 8
ROI: 100.93%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Så vad säger vi nu då? Samma email igen typ

Den som fått sin utbetalning kan räcka upp en hand.
Kan tänka mig att de flesta i gnb kundstocken finns här.
Borde inte vara svårt att kolla hans uppgift

pawweshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 16:48   #305
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 328
Sharp$: 4893

USA
Stats: 11 - 9 - 0
ROI: 128.10%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

har alla fått detta email?
laban1982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 18:08   #306
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laban1982 Visa inlägg
har alla fått detta email?
No, I haven't received it

And after more than a month the situation isn't changed: no money for me e for italian customers!

We haven't seen one euro!!!

If he wants that we write positive things, he would do well to pay!!!
INFECTED83 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 20:59   #307
 
sodomyandlusts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 25
Standard

Jag får heller inga nyhetsbrev längre. Har inte fått de två senaste.
sodomyandlust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 21:14   #308
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 43
Sharp$: 70
Standard

zzzzzzzzzzzzzzzzzz
rustibus46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 17:29   #309
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Ringde en polis och frågade lite om anmälan mot Stefan. Hon kunde inte särskilt mycket om betting och bonusar eller liknande. Dock så ville hon ha hans personnr, adress och telefonnr. Så hoppas dom gör något utav detta nu när det är flera som anmält.

Vill någon ha hjälp med detta så skicka ett pm!
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 18:49   #310
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Lät väl inget vidare att polisen återigen frågade efter personuppgifter hon redan har i sina papper.

Lät som en alibigrej hon gjorde för att låtsas ta itu med nåt.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 18:52   #311
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Ja det är ju bra att ni alla anmäler, tyvärr lär ju inte en enda kotte få tillbaka några pengar. Frågan är ju hur det blir med bevis läget, kan det räknas som bedrägeri med uppsåt om finanserna tryter i ett bolag?
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 18:56   #312
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Ja det är ju bra att ni alla anmäler, tyvärr lär ju inte en enda kotte få tillbaka några pengar. Frågan är ju hur det blir med bevis läget, kan det räknas som bedrägeri med uppsåt om finanserna tryter i ett bolag?
Det är inte olagligt att forsätta ta beställningar/insättningar trots att man håller på att konka.

Däremot är det olagligt att:

1. bedriva spelverksamhet från Sverige

2. slarva med bokföring

3. underlåta att betala skatt och moms

Eftersom det inte är tillåtet med spelverksamhet i Sverige så finns det förmodligen inget regelverk heller.

Vad gäller uppsåt så kan det bli knepigt att bevisa att Stefan Gladh hade planerat att dra pengarna och dra, framför allt med tanke på att han skyltat med sitt eget namn. Inget mästerverk till bedrägeri i så fall...
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 19:00   #313
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nian Visa inlägg
Ja det är ju bra att ni alla anmäler, tyvärr lär ju inte en enda kotte få tillbaka några pengar. Frågan är ju hur det blir med bevis läget, kan det räknas som bedrägeri med uppsåt om finanserna tryter i ett bolag?
Hade det rört sig om ett aktiebolag så hade Stefan G inte ansvarat personligen för insättningarna men i det här fallet kan han nog bli skadeståndsskyldig själv.

Någon som vet hur bolagsformen ser ut?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 19:02   #314
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Hade det rört sig om ett aktiebolag så hade Stefan G inte ansvarat personligen för insättningarna men i det här fallet kan han nog bli skadeståndsskyldig själv.

Någon som vet hur bolagsformen ser ut?
Stämmer inte, du kan visst bli personligt betalninsansvarig om du äger ett aktiebolag. Du är som person befriad från visst ansvar men inte helt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 19:38   #315
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Lät väl inget vidare att polisen återigen frågade efter personuppgifter hon redan har i sina papper.

Lät som en alibigrej hon gjorde för att låtsas ta itu med nåt.
"okej" tolka det som du vill. hon ville nog bara dubbelkolla att jag hade koll på läget och att det verkligen jag som skrivit och inte bara fått uppgifterna av någon annan. dessutom ville hon ha kontonr och lite annat också.

har ingen tro på att få tillbaka pengar men det är bättre att göra nånting än att bara lägga sig ner och grina.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td